Vijf Oscars voor 'Braveheart'
DE STEM
Marleen Gorris blij met haar Oscar
r irrmmm
Nederlandse speelfilm 'Antonia' beste niet-Engelstalige inzending
Zegevierende 'Antonia'
gaat opnieuw draaien in
Nederlandse bioscopen
Mel Gibson nu bij de grote
acteurs achter de camera
Willeke van Ammelrooy schreeuwde het uit
Duitsland en
Rusland niet
naar
Songfestival
Shooting Party
wint Annie MX,
Schmidt-prijs
Afman voorzitter)
Nederlands
Film Festival
Underworld/
Dave Clarke
The Auteurs
Sting
Kenny Wayne
Shepherd
„Ik ben een kerkdienst"
Catherine Keyl, tatkshowpresentatrice
Gids
WOENSDAG 27 MAART 1996 DEElQ
Hollywood (anp) - Marleen
(lorris houdt de Oscar triom
fantelijk in haar hand als zij
v it de limousine stapt. De of
ficiële plichtplegingen zijn
chter de rug.
Nadat ik gewonnen had, sleep-
t ;n ze me het hele gebouw door,
1 egeleid door twee jongens. Je
1 omt ergens boven, daar zit je
oor een batterij fotografen. Dan
a je naar een andere ruimte en
.aar sta je voor een hele zaal vol
schrijvende pers en radio. Daar
na weer naar een andere zaal met
1 v-pers. Die stellen vragen, maar
ik weet niet meer wat ze ge-
vraagd hebben en wat ik geant
woord heb."
Marleen Gorris zei geen idee te
hebben gehad over de kansen van
Antonia omdat ze de andere ge
nomineerde films niet heeft ge
zien. Ook weet ze niet waarom
Antonia in Amerika is aangesla
gen. „Blijkbaar vinden ze het een
warme, liefdevolle film over het
leven zelf."
Ze had niet verwacht dat de film
een succes zou worden. „Daar
kan je van tevoren niets van zeg
gen. Dat hoopt iedereen altijd
wel, maar als mensen die films
maken dat zeker zouden weten
zouden ze over de toverformule
beschikken, en die kent niemand.
Het is altijd afwachten. We kre
gen een indicatie dat de film mis
schien goed ontvangen zou wor
den op het filmfestival van Tor
onto."
Gorris weet niet wat deze film
voor haar toekomst zal beteke
nen. Of dit een doorbraak in
Amerika is. In ieder geval gaat ze
wel weer een Nederlandse film
maken.
Willeke van Ammelrooy was tij
dens de uoitreiking van haar
stoel achterin de zaal gesprongen
en schreeuwde het uit toen 'Anto
nia' tot winnaar van de beste bui
tenlandse film werd uitgeroepen.
„Helemaal niets voor mij", zegt
ze na afloop op het Antonia-
feestje in Hollywood in een Itali
aans restaurant. „De mensen om
me heen keken me vreemd aan en
vroegen zich af waarom ik zo op
gewonden deed. Dat is Antonia
zei er eentje.
En dan krijg je de vraag: waarom
zit ze niet bij de regisseur maar
ergens achteraan. Dat heb ik
maar niet uitgelegd. Maar het is
wel jammer dat ik daarom niet
naar het officiële bal kon, waar
alle sterren komen en de Ameri
kaanse pers. Niet dat ik in een
nieuwe carrière geloof, maar je
moet zo'n kans toch ook niet
weggooien." Willeke van Ammel
rooy geeft op de stoep voor het
restaurant interviews weg, de ene
na de andere sigaret opstekend
en praat met een glas whiskey in
de hand vanaf een publieke tele
foon op de stoep met de Neder
landse radio en televisie.
De beste actrice en de beste acteur: Susan Sarandon en Nicholas
Cage. foto's reuters
Los Angeles (anp/rtr/afp/dpa) - Het middeleeuwse rid
der-epos 'Braveheart' van Mel Gibson is de grote winnaar
geworden tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Oscar-
prijzen in Los Angeles. 'Antonia' van de Nederlandse re
gisseur Marleen Gorris won de Oscar voor de beste niet-
Engelstalige film.
Door Jos Kessels
Los Angeles - Na het winnen van de Oscar zal 'Antonia'
van Marleen Gorris opnieuw in een aantal grotere biosco
pen in ons land gaan rouleren, om de liefhebbers die de ij]®
gemist hebben, alsnog aan hun trekken te laten komen.
'Antonia' is een vrouwenkro
niek met in de hoofdrol Willeke
van Ammelrooy. Na 'De aan
slag' van Fons Rademakers in
1986 is het de tweede keer dat
een film uit ons land deze prijs
wint.
De laatste dagen voor de uitrei
king van de jaarlijkse Academy
Awards werd steeds duidelij
ker dat 'Antonia's Line', zoals
de film in Amerika heet, een
zeer goede kans maakte, te
meer omdat de concurrentie
niet echt groot was.
'Antonia' is namelijk een film
die Amerikanen wel ligt. De
film gaat over leven, liefde en
dood, verteld in een magisch-
realistische stijl, met een posi
tieve inslag.
De vuurdoop van de film vorig
jaar op het festival van Cannes
was een vertoning die het min
der goed gedaan zou hebben in
Hollywood-kringen. Gorris
wilde toen bij de première na
melijk geen mannen toelaten.
Later kreeg de film in Utrecht
twee Gouden Kalveren en won
nog diverse internationale phj.
zen.
In ons land liep de film vervol
gens heel behoorlijk zonder uit
te groeien tot een kassucces.
Zes weken geleden werd hij®
Amerika uitgebracht, in 23
len, waar hij tot nu toe rui® I
een miljoen gulden opbracht
De film zal er nu op
schaal gaan draaien.
Natuurlijk is de Oscar een stol.
mulans voor de film, maar de
waarde ervan moet niet over-1
schat worden.
Fons Rademakers meende t
'De aanslag' dat hij kon draai-1
en wat hij wilde en dat d
nancierders in de rij zonden)
staan, maar kwam be
uit.
Heel wat Oscar-winnaars inde
categorie beste buiten
films verdwijnen later in ande-1]
re landen anoniem uit c
scoop. Dat merkje ook met be- II
kroonde buitenlandse films in 11
ons land.
'Braveheart' werd uitgeroepen
tot beste film, Gibson tot beste
regisseur en cameraman John
Toll werd onderscheiden voor de
beste cinematografie. 'Brave
heart' versloeg in de categorie
beste film 'Sense and Sensibility',
'Apollo 13', 'Babe' en 'II Postino'.
'Braveheart' verzamelde ook nog
de Oscars voor de beste make-up
en voor de beste montage van ge
luidseffecten.
De makers van de verliezende
films bleven praktisch met lege
handen staan. Alleen voor Emma
Thompson, die in 'Sense and Sen
sibility' een hoofdrol vervult, was
er de Oscar weggelegd voor het
beste script gebaseerd op be
staand materiaal. Tot het beste
oorspronkelijke script werd 'The
Usual Suspects' uitgeroepen van
Christopher McQuarrie.
De prijs voor het beste geluid was
voor 'Apollo 13'. Geluidstechnici
Rick Dior, Steve Pederson, Scott
Millan en David Macmillan na
men de prijs in ontvangst. De
beste visuele effecten waren vol
gens de jury te zien in 'Babe'.
Regisseuse Marleen Gorris won
met 'Antonia's Line' zoals de film
in Amerika heet, de Oscar voor de
beste niet-Engelstalige film. Het
is de tweede maal dat de felbe
geerde prijs naar Nederland gaat:
Fons Rademakers ging haar voor
met 'De Aanslag'. 'Antonia' won
van 'AU things fair' uit Zweden,
'Poussières de vie' uit Algerije, 'O
Quatrilho' uit Brazilië en het Ita
liaanse 'L'Uomo deUe stelle'.
Anne Frank
De film 'Anne Frank Remembe
red' van Jon Blair won de Oscar
voor de beste documentaire. „An
ne Frank was dol op films", zei
Mel Gibson, zelf Oscar-winnaar ('Braveheart'), reikt hier de Os
car uit aan Marleen Gorris ('Antonia').
Blair in zijn dankwoord. „In 1942
schreef ze in haar dagboek dat ze
graag naar Hollywood wilde ko
men." Als eerbetoon stond An
ne's jeugdvriendin Miep Gies op
het podium.
De jury kende de Oscar voor de
beste acteur toe aan Nicolas Cage
voor zijn rol in 'Leaving Las
Vegas', het epos over een man die
naar Las Vegas gaat om zich er
dood te drinken.
Tot beste actrice werd Susan Sa
randon uitgeroepen voor haar rol
in 'Dead Man Walking', het ver
haal van een terdoodveroordeel-
de, gespeeld door Sean Penn. Sa
randon ontwikkelde zich de afge
lopen jaren tot een van de popu
lairste actrices met haar spel in
'Atlantic City' (1980), 'Thelma
Louise' (1991) en 'Lorenzo's Oil'
(1992).
De 68e uitreiking van de Oscars
die door een miljard mensen op
de televisie werd gevolgd, werd
vlot aan elkaar gepraat door ko-
medienne Whoopi Goldberg. De
actrice verhulde haar achter
grond niet en zei blij te zijn dat
Bob Dole de Republikeinse presi
dentskandidaat wordt. „Dan
krijgt hij het te druk om naar de
film te gaan", zei ze verwijzend
naar de kritiek onder de republi
keinen op geweld en seks in Hol-
lywood-producten. Ultra-conser
vatief Pat Buchanan kreeg van
Goldberg een speciale veeg uit de
pan: „Van hem komen filmtitels
als Dangerous Minds, Clueless en
Dumb and Dumber".
De prijs voor de beste mannelijke
bijrol ging naar Kevin Spacey
voor zijn spel in de thriller 'The
Usual Suspects'. Hij versloeg Ja
mes Cromwell ('Babe'), Ed Harris
('Apollo 13'), Brad Pitt ('12 Mon
keys') en Tim Roth ('Rob Roy').
De Oscar voor de beste vrouwe
lijke bijrol werd toegekend aan
Mira Sorvino in de komedie
'Mighty Aphrodite' van Woody
Allen.
En de prijs voor de beste origine
le muziekscore was voor Disney's
'Popahontas' van Alan Menken
(muziek) en Stephen Schwartz
(tekst).
Kirk Douglas
Een speciale Oscar voor zijn ge
hele loopbaan kende de jury toe
aan Kirk Douglas. „Ik zie mijn
vier zoons hier - ze zijn trots op
de oude man", zei hij. „Ik ben er
ook trots op vijftig jaar lang deel
te zijn geweest van Hollywood."
Zijn zoon Michael, zelf al lang
drager van de Oscar, zat vol tra
nen in het publiek.
Jon Blair met zijn trofee ('An
ne Frank Remembered poseert
met Miep Gies, jeugdvriendin
van Anne Frank.
Genève (dpa/anp) - Duitsland en
Rusland behoren tot de zeven
landen die de voorselectie voor
het Eurovisie Songfestival niet
hebben doorstaan. Ook de zan
gers en zangeressen uit Israël,
Roemenië, Denemarken, Mace
donië en Hongarije zullen hun
stem op 18 mei niet tijdens de fi
nale van het festival in Oslo mo
gen laten horen. Dat heeft de Eu
ropean Broadcasting Union
(EBU) bekendgemaakt.
Vrijdag was al bekend geworden
dat Maxine en Franklin Brown,
die met het nummer 'De eerste
keer' de Nederlandse finale won
nen, door de voorselectie waren
gekomen. Zij zullen als vijftiende
van de 23 toegelaten deelnemers
optreden.
Los Angeles (anp) - Mel Gibson, de maker van 'Braveheart',
schaart zich met de Oscar voor de beste regisseur bij prominente
collega's. Andere grote acteurs die de hoogste eer van Hollywood
kregen voor hun prestaties achter de camera zijn:
John Huston
Bob Fosse
Woody Allen
Robert Redford
Warren Beatty
Richard Attenborough
Sydney Pollack
Kevin Kostner
Clint Eastwood
Treasure of Sierra Madre (1948)
Cabaret (1972)
Annie Hall (1977)
Ordinary Family (1980)
Reds (1981)
Gandhi (1982)
Out of Africa (1985)
Dances with Wolves (1990)
Unforgiven (1993)
Amsterdam (anp) - The Shootujl
Party krijgt de Annie M.G. Sc-I
midt-prijs 1995 voor het Wl
'Kaal'. Staatssecretaris Naisnl
Cultuur reikt de
31 maart uit tijdens het 9e Post-I
bank Kleinkunst Festival in oei
Stadsschouwburg in Amstertkl
De prijs, die sinds 1991 wil
toegekend, bekroont jaarlijks'
mooiste lied uitgevoerd in i
Nederlands theater. Vorig jul
kreeg Bram Vermeulen de onder-f
scheiding voor 'Een
jongen'.
Utrecht (anp) - Mr. F.J. 1
wordt de nieuwe voorzitte
van het Nederlands FilmFs|
tival in Utrecht. Hij volgt li
nus Haks op die de functievij
jaar heeft uitgeoefend.
Afman is sinds 1988 directe
van Metronome Productions,!
bedrijf actief op het gebied til
financieringsadviezen voori
en televisieproducties. Van 1SSJ
tot 1993 was hij managing c
tor van International Cre
Management in Los Angeles.
Afman was betrokken bij P
ducties als 'King Kong', 'Supc
man II', 'Rambo', 'Terminatï
'Platoon', 'The name of ther
'A room with a view', 'When#
ry met Sally', 'Total recall i
'Dances with wolves'.
DE MEEST spraakmakende
dance/techno-cd's van het mo
ment zijn ongetwijfeld Archive
One van Dave Clarke en Second
Toughest Of The Infants van Un
derworld. Beide platen voeren
fier de Moordlijst van OOR/Vpro
aan en het zijn inderdaad bijzon
dere werkjes.
Om met Underworld te begin
nen. Sinds in 1994 hun cd Dub-
nobasswithmyheadman ver
scheen, heb ik een zwak voor dit
Engelse trio. Het was voor het
eerst dat ik écht door electroni-
sche dansmuziek gepakt werd,
wat te danken was aan de per
fecte synthese tussen techno,
dub en rock, en het gebruik van
gitaarsamples en verkipte voca
len.
Opvolger Second Toughest Of
The Infants zit mogelijk nog
knapper in elkaar dan Dubno-
bass... Inmiddels is jungle toege
voegd aan de invloedsfeer, waar
door de beats minder knallen en
meer percussie-klanken wordt
gebruikt.
De nieuwe sound is direct duide
lijk aanwezig in het prachtige 16
minuten durende openingsnum
mer Juanita. In Banstyle horen
we vervolgens hoe ambient en
jungle in combinatie met blues
fragmenten klinken. Die blues
gitaar horen we later nog beter
terug in Blueski (Karl Hyde luis
tert de laatste tijd veel naar Ro
bert Johnson, vandaar). Verder
Underworld neemt je mee op een reis door een muzikaal univer
sum die je niet mag missen. foto bmg
komen we onder andere een lek
kere hardcore techno-track te
gen (Rowla) en is Stagger een
waardige subtiele afsluiter.
Underworld neemt je op de cd
mee op een reis door een muzi
kaal universum vol verrassende
techno, trance, ambient, jungle,
rock etc. Een reis die je niet mag
missen. (Junior Boy's
Own/BMG).
Dave Clarke dan. Hij is een jonge
Engelse deejay die met Archive
One zijn eerste cd aflevert na
eerder furore gemaakt te hebben
met de single-trilogie Red. Ook
Clarke verkent en overschreidt
de grenzen van de techno. Erg
fraai doet-ie dat in No One's Dri-
vin dat voorzien is van vette hip
hop-beats en samples van Paris
en Grandmaster Flash. Clarke is
evenmin vies van een potje jung
le Wokimaar pleegt net zo
makkelijk met snoeiharde beats
een aanval op het middenrif
(Wisdom to Wiseof gaat de 'dis
co-toer' op Southside
Clarke wisselt monotone, stacca
to stukken af met melodieuze
nummers die af en toe zelfs van
vocalen voorzien worden. Meer
dan Underworld is Clarke, die
zich ook een liefhebber van de
Amerikaanse jaren tachtig-hou
se toont, gericht op de dansvloer.
Maar hoewel ook zeker een aan
rader, vind ik zijn muziek toch
net iets minder spannend en ver
rassend. (Deconstruction/BMG)
PAUL VERLINDEN
ECHT VROLIJK word je niet
van de liedjes op de derde cd van
The Auteurs, After Murder Park.
Dat heeft niet zo zeer met de mu
ziek te maken maar vooral met
de teksten die vol staan van
dood, oorlog en alledaagse desil
lusies. „We are lying here, wai
ting to be buried," zingt Au
teurs-brein Luke Haines in het
fraaie maar te korte titelnum-
Het mag dan allemaal niet opge
wekt zijn, de teksten zijn uitste
kend en dat geldt in grote lijnen
ook voor de muziek. The Auteurs
komen uit Engeland, maar kun
nen we hen ook onder de Britpop
plaatsen? Van de ene kant wel
want ook deze groep haalt zijn
invloeden uit rijke Britse pop
verleden, van de andere kant
doen ze dat minder opzichtig
dan de meeste van hun collega's
en is hun muziek ook minder
'poppy'-
De muziek op After Murder
Park, waarin veel viool, cello en
orgel wordt gebruikt, is afwisse
lend rauw, sereen en sinister.
Nummers zitten knap in elkaar
en kennen veel tempowisselin
gen. Dat alles maakt de cd, ge
produceerd door Steve Albini
(o.a. PJ Harvey en Nirvana), niet
altijd even pakkend, maar dat
zal ook niet de pretentie van The
Auteurs zijn. (Hut/Virgin)
PV
STING HEEFT het er zelf naar
gemaakt. Zijn voorgaande stu
dio-platen The soul cages en Ten
summoner's tales, waren zware,
somber stemmende albums met
weinig muzikale variatie.
Op de nieuwe cd Mercury falling
staan een paar nummers die min
of meer in het verlengde liggen
van die voorgangers en daardoor
hoor je her en der zeggen dat
Mercury falling net zo'n saaie,
zwaarmoedige plaat is. De sin
gle-keuze van Let your soul be
your pilot draagt aan .die indruk
nog wat extra bij. Voeg daarbij
dat het imago van Sting er een is
van een man die zich via allerlei
(muzikale) projecten het leed
van de wereld toeeigent en je
hebt het beeld van iemand die
zwaar op de hand is.
Toch zijn de kwalificaties saai en
heavy wat Mercury falling be
treft onterecht. De nieuwe plaat
is een sterke, evenwichtige cd,
waarop Stings kwaliteiten opti
maal tot hun recht komen. Pre
tentieloze lichtvoetigheid zoals
ten tijde van de Police en op zijn
eerste solo-plaat hoef je niet
meer te verwachten, maar deze
nieuwe plaat bevat wel degelijk
opgewekte muziek. Nummers als
I'm so happy i can't stop crying,
All four seasons en Twenty five
to midnight zijn leuke nummers
die een mooi contrast vormen
met zwaardere stukken zoals
bijvoorbeeld het symfonisch
aandoende openingsnummer
The hounds of winter en het ge
dreven, gospel-achtige Let your
soul be your pilot.
Het instrumentale peil van Mer
cury falling is zeer hoog. Sting
zelf op bas, gitarist Dominic Mil
ler, toetsenist Kenny Kirkland
en vooral drummer Vinnie Co-
laiuta kleden Stings in wezen
simpele muziek op indrukwek
kende wijze aan. De toevoeging
van goed saxofoonwerk van
Branford Marsalis en spetteren
de bijdragen van The Memphis
Horns maakt de plaat er alleen
maar beter op. Omdat muzikale
peil zo hoog is kan zelfs het in
het Frans gezongen bossa nova
nummer La belle dame sans re
grets door de beugel. Enige mis
ser vind ik het wat drakerige
Valparaiso, maar die slechte
smaak is snel weggepoetst met
het fraaie country-achtige slot
nummer Lithium sunset.
Stings tekstschrijverstalenten
stonden altijd al buiten kijf,
maar dit keer stelt hij ze geluk
kig in dienst van rijke, geva
rieerde muziek. Dat heeft een
buitengewoon mooie plaat opge
leverd. (A M, Polydor)
WIM VAN LEEST
AMERIKAANSE ELEKTRI
SCHE blues is heel vervelend als
je platen moet aanhoren van de
zoveelste redelijk begaafde gita
rist die oude voorbeelden dunne
tjes overdoet. Maar als ei I
echt talent in het genre opduikt!
dan kan die blues nog altijcWI
zijn.
Prachtige staaltjes van zulke a-I
lige muziek hoor je op Ledbettfl
Heights, de debuut-cd van»!
nog piepjonge gitarist Ml
Wayne Shepherd. Kenny Waf*!
werd op zevenjarige leeftijd ®l
het blues-virus besmet metto®'!
ie met zijn vader een concert#!
wijlen Stevie Ray Vaughan KJ
zocht. Sindsdien heeft hij J
die muziek vastgebeten en t
beluisterd en nagespeeld wal-1
maar te pakken kon krijg®,!
vrij jong jamde hij met denog I
vende legendes uit de
hij werd zelfs gevraagd or
tioneel gitaarwerk te
voor posthume opnam® 1
Willie Dixon.
In '95 kreeg Kenny Wayne
platencontract en met
mans band nam hij vorlH,i|
zijn eerste plaat op. Die p
staat vol met dampeni
sche blues, maar ook n» J
verwante rock die aan de w^T
Brothers en Lynyrd SkyI
doet terugdenken. j|
Kenny Wayne Shepherd sFI
gitaar met een gemak dat
onvoorstelbaar is. Het li#" ul
mer While we cry laat hore
hij op podium nu al tegen
veau van een Stevie na;
han aanzit en omdat
Wayne ook als componist
dige in zijn mars heeft, W®
een gouden toekomst in
te liggen. (Giant Records.
the!»!
IpëSTEM
NEDERLAND 1
F 02 Een huis in Jeruzalem, bijl
I haal voor de jeugd
11407 Bert/e Knor, kindermagaziij
Tom Tim, Williams wond
zen, De melktandmuisjes, La]
jes en Nijntje I
■14 32 Studio op stelten met El
Freddy, Ratjetoe, Robbedol
gestorven, Pete Pete en Kr|
|16 00 Journaal
lk 06 Goeiemiddag!
16 54 De week van, gesprekken
Ji1719 (2W) Charlie Chaplin, slapl
B 17 45 The Cosby Show
||812 Boggle, spelletje
Ik heb al een boek, literair|
zine
B1SU0 DeAsoShow
119 53 PP: Uitzending Unie 55+
§20 00 Journaal
20.30 Middlemarch, serie
2128 Televizier, actualiteiten
3 21.57 Everybody's All Ami)
T speelfilm
23,57 Teevee Studio. Gast: Pim f
(tot 00.30)
NEDERLAND 2
[09.00 Koekeloere (tot 09.15)
09 30 Ik, Mik Loreland (tot 09.5(7
110.00 Verhalen uit de bijbel (to]
116.10 De Waltons, serie
116.58 Als je durft, jongerenmagd
117,29 2 Vandaag, actualiteiteij
17,30 en 18.00 Journaal,)
Sportjournaal en 18.51 Hoq
ten uit het nieuws
119 01 Verrassend Nederland, va|
magazine
119.29 Ik weet het beter, spelletjl
|19.57 Enkel spel II. Afl. 1: Intervi]
Hans van Helden
[20.35 StudioSport
122.00 Perfect Tribute, speelfilm
[23.30 Journaal
23.35 Modern management (toj
NEDERLAND 3
07.00 Journaal
07.07 Klokhuis
|07.24 Verhalenverteller
07.29 Ontbijt-tv met elk half uil
naai en 8.10 NOS-Sportjourrj
09.00 Journaal
09.05 (PP): SP
Kook tv
09.30 (ZW) Charlie Chaplin
09.43 Vinger aan de pols
10.08 Ontdek de chemie
[10.38 Eenmaal andermaal
1.03 De week van
li L31 Boggle
[11.59 MiddagEditie met Journaal
Den Haag en 12.30 NOS-SpJ
naai
J3.00 Journaal
■3.08 Kleur bekennen
13 59 Zembla
[14.40 Kunstmest
15.22 Op nieuwe toeren
[16.00 Journaal
Desmonds, comedy
[6.32 Het allochtoon video circL
17.02 Hall of Fame, portret: s|
Dali, de kunstenaar
17.07 Dieren centraal
1728 Halfway Across the Gal]
jeugdserie
BELGIË FRANS 1
P6.35 Neighbours, soap 17.05 La L
Karlos, magazine 17.30 The Waltol
[18.30 Regions soir 18.50 Cartes sJ
Ihagazine 19.05 Le quotidien del
JI9.30 Nieuws 20.10 Au nom de la f
lisch magazine 21.15 Witness to L
jution, Amerikaanse speelfilm uit l]
fommy Lee Wallace met Sean Yog
tanou en George Newbern 22.50
film 23.20 Nieuws
BELGIË FRANS 2
17.00 (ia passé quand? Katholieke!
Pkg 17.31 Agenda vert 17.32 CheF
[kin, paardensportmagazine 18.00
pla, kinderprogramma 19.00 Neig
T>ap 19.25 Paardenkoersen 19.301
ansl.: Agenda vert 19.45 Supergo]
I Vous permettez, Raymond 19.3
I?'- vriendschappelijke interlarf
BiÊ-frankrijk live 21.50 Foot t
J2.20 Nieuws. Aansl.: Le jeu des jei]
|es géants du stade, portret sportl
foot mondial 23.20 Zaalvoetbl
|elais-Namen (tot 23.45)
DUITSLAND 1
>■30 Morgenmagazin 09.00 Heut
srien-Fieber met Die Bambus-Bal
E tekenfilm; Der diebische Königl
ipi.OO Heute 11.04 The Bad Nevf
fnenkaanse speelfilm uit 1976
pl Ritchie met Walter MatthaJ
[Neal en Vic Morrow 12.40 iL
•■55 Presseschau 13.00 Mittagsl
Wirtschafts-Telegramm 14
•sschau 14.03 Rehmsen, talkshol
gesschau 15.03 Juliane Andrl
')-55 Jurgen Fliege antwortl
gesschau 16.03 Fliege, talkshol
gesschau 17.10 Brisant, magaziit
.gionale informatie 17.50 Tagl
lm Sc3)?!11 17,55 Verbotene Lie]
/5 (5) Marienhof, serie 18.5[
K?„v°etbal:, Duitsland-Denl
L' "9s1 im Flugpreis inbegril
plage 22.30 Tagesthemen 23.0C
vie de Véronique, speelfiln
«ntmagazin 00.50 Les chiens, si
i 5 Nachtmagazin
DUITSLAND 2
P/0 2,e Duitsland 1 13.45 d!
fe 14,15 Ocean Girl, jei
Eiuh ,°s Geburtstagsecke 14J
IL klnderserie 15.05 LogJ
lij33 15,15 Wickie und diel
■re Ha ker,filrn 15.45 Heute li
IJ 9enbecks' serie 16-35 Jedl
¥u e ,52! 17,00 Abendmagal
iutM9 25 MH°telParadieS' S61
Eju. 9 5 M°na M., misdaadse]
K Scchatten über dem R|
lei/p |U8r orscbun9/ magazinl
»nntti0UTal 22"15 Zündstoff: vvf
abzocken, reportage 23