Belangrijke informatie voor treinreizigers. Davi Een beter spoorwegnet. We gaan ervoor. Ronald de B Amsterdam] 21.995,- NS vervoert nu al twee keer zoveel reizigers als in 1970. Steeds meer mensen Idezen voor de trein. En in de toekomst willen wij nog meer klanten van dienst zijn. Net als u vinden wij dat elke treinreis snel, soepel en comfortabel moet verlopen. Waarbij Intercity- en stop treinen perfect op elkaar aansluiten. En overstappen nauwelijks tijd kost. Maar de afgelopen tien jaar groeide het aantal treinreizigers explosief. Om dat op te vangen, hebben we steeds maar méér treinen ingezet. Daardoor zitten we eigenlijk al lang aan de gren zen van onze capaciteit. NS werkt aan een beter spoorwegnet. Als we u ook in de toekomst goed van dienst willen zijn, moeten we meer ruimte creëren in ons spoorwegnet. Moeten er op de stations meer treinen tegelijk aankomen en vertrekken, voor snelle aansluitingen en comfortabel overstappen. En dat is precies waar we nu hard aan werken, vooral in de Randstad. Door van twee sporen vier sporen te maken, spoorbruggen te vervangen door spoortunnels en bij gelijkvloerse kruisingen 'fly-overs' te bouwen. Door bij stations de emplacementen uit te breiden, zodat ze meer treinen tegelijk kunnen verwerken. Alleen: al die werkzaamheden leggen nog eens een extra druk op dat toch al overbelaste spoorwegnet. En op sommige trajecten kunnen de treinen er dan gewoon niet door. Dan moeten we voor tijdelijke oplossingen zorgen. Op werktrajecten: tijdelijk beperkt treinverkeer. Kan de trein door werkzaamheden op een traject niet volgens het spoorboekje rijden, dan doen wij ons uiter ste best om het ongemak voor u te beperken. Vandaar dat grote werkzaamheden vooral in het weekend plaatsvinden. Dan gaan er immers minder mensen met de trein. Mochten wij u desondanks treffen, dan is dat nog altijd vervelend genoeg. U kunt er echter op rekenen dat wij u een zo goed mogelijk alternatief bieden. Door treinen een andere route te laten rijden. Door te zorgen voor bussen. En door op het station extra medewer kers in te schakelen. Toch zijn langere reistijden en ander ongemak vaak niet te vermijden. Daarom zorgen we er ook voor dat u zo vroeg mogelijk wordt geïnformeerd. Bijvoorbeeld door de advertenties die we voor omvangrijke werkzaamheden in dagbladen plaatsen. Hoe eerder u geïnformeerd bent, hoe beter. Hopelijk kunt u dan uw reisplan nog aanpassen. Hiernaast vindt u een overzicht van de informatie bronnen die u altijd ter beschikking staan. WAAR EN WANNEER BEPERKT TREINVERKEER? Voordeel bij vs I Dortmund had niets in te bren- Igen en leek nog zwakker dan Nederland heeft het drukste spoorwegnet ter wereld. Om u ook in de toekomst goed van dienst te kunnen zijn, voert NS tal van grote werken aan het spoorwegnet uit. Informatie over afwijkingen van het spoorboekje door werkzaamheden herkent u aan het hier afgebeelde symbool. KIJK OP TELETEKST Op pagina 754 vindt u een actueel overzicht van werktrajecten met beperkt treinverkeer. BEL 06-9292 Ook bij het OV Reisinformatienummer weten ze allés van de laatste stand van zaken en vertellen ze u precies welke alternatieven u heeft. Kosten: 50 cent per minuut. HAAL DE FOLDER OP HET STATION Ruim een week vóór de werkzaamheden op een traject publiceert NS een folder waarin precies staat wat er aan de hand is en welke alternatieven u heeft. Deze folders vindt u bij de loketten. yi Beperkt treinverkeer: LET OP DE SPECIALE POSTERS Ook kondigen wij de werkzaamheden ruim een week van tevoren aan op speciale posters in de stations. LUISTER NAAR DE STATIONSOMROEP Deze houdt u op de hoogte van de laatste stand van zaken. VRAAG ONZE MEDEWERKERS De lokettisten en conducteurs bijvoorbeeld vertellen u graag wat er aan de hand is en wat voor u de beste reisroute is. :k extra Tijdelijk is de complete Excel LUtback extra scherp geprijsd- Zolang de voorraad strekt kost een Hyundai Excel Liflback geen 2-4.995,- maar <e> HYunom VAI Breda, Generaal Maczekstraat 6-14. tel. 076 - Door Jaap van Essen i Dortmund - Ajax heeft komend seizoen geen Cham pions League meer nodig om de financieel op gelijke hoogte met de Europese top te komen. De oplevering van de Amsterdam Arena zorgt zeker voor een verdubbeling van de begroting tot een bedrag van minstens 60 miljoen gulden. 1 Ajax werkt nu nog met een begroting van ongeveer 30 mil- Ijoén. In dat bedrag zijn de I inkomsten uit de deelname aan de Champions League ook niet I opgenomen. Door Henk Mees Dortmund - De shirtjes van triomfantelijk uit. In het Westf kon de kou Edgar Davids en F I Zij aan zij lieten de twee doelj I len nadat Ajax met een 2-0-ze j de halve finale van de Champi naar van Legia Warschau - Pa I bereik had gekregen. Kluivert vierde alvast openlijk de I kwalificatie bij de laatste vier. I Over twee weken is hem dat bij I de return in Amsterdam niet I gegund. Een schorsing, vanwege I zijn tweede gele kaart, houdt de Ajax-schutter dan aan de kant. 1 Nog zwaarder weegt dan de erfe- I nis van gisteravond door voor I Borussia Dortmund. Stefan Reu- Iter en Klaus Sammer, de enige Duitse spelers die Ajax gister- I avond af en toe tot waakzaam- Iheid dwongen, zitten dan even- leens op het strafbankje. Aan- I voerder Sammer moet boeten Ivoor de rode kaart die hij gister- I avond kreeg na twee gele kaarten I in minder dan vijf minuten. De vergrijpen van de Duitse I international symboliseerden de I frustratie en wanhoop bij Borus- I sia Dortmund. I De Bundesliga-kampioen van 11995 was maar sporadisch in staat Ajax in het nauw te bren- gen. Zelfs met zoveel meer handi- I caps dan Borussia Dortmund, dat I gebukt ging onder het gemis van I de geblesseerde Andy Möller, was I Ajax in staat zijn Europese repu- ■fatie te onderstrepen in het West- I falen-stadion. Barcelona dinsdag. Ajax buitte I dat anders dan PSV wel uit met I een vroege en een late goal die de I uitslag een aureool meegaven I *aaruit superioriteit spreekt. In I Dortmund liet Ajax zich ook in I een geïmproviseerde opstelling met van de wijs brengen zoals het ft eerder wel overkwam in de I kennelijk minder inspirerende I entourages van Tilburg, Leeuw- E en Arnhem. Bij afwezig- gfd vaP de geschorste Frank de I Pof' u niet speelgerechtigde I ,i ^Hoekstra en de geblesseer- I JU jrc °Yernïars en Litmanen geerde gisteravond 'koning uavids'. 5 aanval (Wooter, Kanu, Bogar- I af. tweede ke"s en handelde I hi, rÜa^r' ^et venijn kwam uit de I Z n ^n' ook al voelde Ronald I ff°er Zlch voor de rust op links vennun op zijn gemak als na de °P rechts toen Wooter was I rior An6en door linkermiddenvel- I ,-r.r usaR1Pa en Finidi weer naar I voren was geschoven. hun t t van Duitse ploegen is Bori,!8- flexibiliteit," had ivlaff8"?3011 0ttmar Hitzfeld overm °a wedstrijd nog in een ide onm ge verkondigd. Op he opmars van Davids vanuit defensiecentrum vond de IWJaap van Essen handhef* "<?et vait me zo lani la{ de teeerwt j6ds analyseren Iconclncf ^Sta"ders- En komen w [Maariprio f ^ele goede tea: staan uitkeer wanneer we op T ikt dat wij toch iets bete. Pdvtn demS S* verSenoeg< Aörtmund gewotmen wed fling 2elf ^?et bracht de oudste van ring: Ejfd® volgende vrolijke c iechte'ïda?«,cZljn wiJ gewoon he ptuurlük n u Internationaal sj ,de Cse kalTer 1leel aardi§- We e'gen huis F™ 5 gewoon me K Ajacïif aardi§ tik3e dacht ik j ldat Edgar DafiH8aJen Sisteren na afJ gebleken 7n sleutel tot het su fcaddenwe^etan ?onald de Boer. pleeds vrii voor elkaar. Edg: Louis van Va n Profiteerden we v lessentieei a legde uit waarom D as Voor het Amsterdams.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 8