Belangrijke informatie
voor treinreizigers.
Davi
Een beter spoorwegnet. We gaan ervoor.
Ronald de B
Amsterdam]
21.995,-
NS vervoert nu al twee keer zoveel reizigers
als in 1970. Steeds meer mensen Idezen voor
de trein. En in de toekomst willen wij nog meer
klanten van dienst zijn.
Net als u vinden wij dat elke treinreis snel, soepel en
comfortabel moet verlopen. Waarbij Intercity- en stop
treinen perfect op elkaar aansluiten. En overstappen
nauwelijks tijd kost. Maar de afgelopen tien jaar groeide
het aantal treinreizigers explosief.
Om dat op te vangen, hebben we steeds
maar méér treinen ingezet. Daardoor
zitten we eigenlijk al lang aan de gren
zen van onze capaciteit.
NS werkt aan een beter spoorwegnet.
Als we u ook in de toekomst goed van
dienst willen zijn, moeten we meer
ruimte creëren in ons spoorwegnet.
Moeten er op de stations meer treinen
tegelijk aankomen en vertrekken, voor
snelle aansluitingen en comfortabel
overstappen. En dat is precies waar we
nu hard aan werken, vooral in de
Randstad. Door van twee sporen vier
sporen te maken, spoorbruggen te
vervangen door spoortunnels en bij
gelijkvloerse kruisingen 'fly-overs' te bouwen.
Door bij stations de emplacementen uit te breiden,
zodat ze meer treinen tegelijk kunnen verwerken.
Alleen: al die werkzaamheden leggen nog eens een
extra druk op dat toch al overbelaste spoorwegnet.
En op sommige trajecten kunnen de treinen er dan
gewoon niet door. Dan moeten we voor tijdelijke
oplossingen zorgen.
Op werktrajecten: tijdelijk beperkt treinverkeer.
Kan de trein door werkzaamheden op een traject niet
volgens het spoorboekje rijden, dan doen wij ons uiter
ste best om het ongemak voor u te beperken. Vandaar
dat grote werkzaamheden vooral in het
weekend plaatsvinden. Dan gaan er
immers minder mensen met de trein.
Mochten wij u desondanks treffen, dan
is dat nog altijd vervelend genoeg.
U kunt er echter op rekenen dat wij u
een zo goed mogelijk alternatief bieden.
Door treinen een andere route te laten
rijden. Door te zorgen voor bussen.
En door op het station extra medewer
kers in te schakelen. Toch zijn langere
reistijden en ander ongemak vaak niet
te vermijden. Daarom zorgen we er ook
voor dat u zo vroeg mogelijk wordt
geïnformeerd. Bijvoorbeeld door de
advertenties die we voor omvangrijke
werkzaamheden in dagbladen plaatsen.
Hoe eerder u geïnformeerd bent, hoe beter.
Hopelijk kunt u dan uw reisplan nog aanpassen.
Hiernaast vindt u een overzicht van de informatie
bronnen die u altijd ter beschikking staan.
WAAR EN WANNEER
BEPERKT
TREINVERKEER?
Voordeel bij vs
I Dortmund had niets in te bren-
Igen en leek nog zwakker dan
Nederland heeft het drukste spoorwegnet ter wereld. Om u ook in de toekomst goed van dienst te kunnen zijn, voert NS tal van grote werken aan het spoorwegnet uit.
Informatie over afwijkingen van
het spoorboekje door werkzaamheden
herkent u aan het hier afgebeelde symbool.
KIJK OP TELETEKST
Op pagina 754 vindt u een actueel overzicht
van werktrajecten met beperkt treinverkeer.
BEL 06-9292
Ook bij het OV Reisinformatienummer weten
ze allés van de laatste stand van zaken
en vertellen ze u precies welke alternatieven
u heeft. Kosten: 50 cent per minuut.
HAAL DE FOLDER OP HET STATION
Ruim een week vóór
de werkzaamheden op een traject
publiceert NS een folder
waarin precies staat wat er aan de hand is
en welke alternatieven u heeft.
Deze folders vindt u bij de loketten.
yi
Beperkt treinverkeer:
LET OP DE SPECIALE POSTERS
Ook kondigen wij de werkzaamheden
ruim een week van tevoren aan op
speciale posters in de stations.
LUISTER NAAR
DE STATIONSOMROEP
Deze houdt u op de hoogte van
de laatste stand van zaken.
VRAAG ONZE MEDEWERKERS
De lokettisten en conducteurs
bijvoorbeeld vertellen u graag wat
er aan de hand is en wat voor u
de beste reisroute is.
:k extra
Tijdelijk is de complete Excel LUtback extra
scherp geprijsd- Zolang de voorraad
strekt kost een Hyundai Excel
Liflback geen 2-4.995,- maar
<e> HYunom VAI
Breda, Generaal Maczekstraat 6-14. tel. 076 -
Door Jaap van Essen
i Dortmund - Ajax heeft
komend seizoen geen Cham
pions League meer nodig om
de financieel op gelijke hoogte
met de Europese top te
komen. De oplevering van de
Amsterdam Arena zorgt zeker
voor een verdubbeling van de
begroting tot een bedrag van
minstens 60 miljoen gulden.
1 Ajax werkt nu nog met een
begroting van ongeveer 30 mil-
Ijoén. In dat bedrag zijn de
I inkomsten uit de deelname aan
de Champions League ook niet
I opgenomen.
Door Henk Mees
Dortmund - De shirtjes van
triomfantelijk uit. In het Westf
kon de kou Edgar Davids en F
I Zij aan zij lieten de twee doelj
I len nadat Ajax met een 2-0-ze
j de halve finale van de Champi
naar van Legia Warschau - Pa
I bereik had gekregen.
Kluivert vierde alvast openlijk de
I kwalificatie bij de laatste vier.
I Over twee weken is hem dat bij
I de return in Amsterdam niet
I gegund. Een schorsing, vanwege
I zijn tweede gele kaart, houdt de
Ajax-schutter dan aan de kant.
1 Nog zwaarder weegt dan de erfe-
I nis van gisteravond door voor
I Borussia Dortmund. Stefan Reu-
Iter en Klaus Sammer, de enige
Duitse spelers die Ajax gister-
I avond af en toe tot waakzaam-
Iheid dwongen, zitten dan even-
leens op het strafbankje. Aan-
I voerder Sammer moet boeten
Ivoor de rode kaart die hij gister-
I avond kreeg na twee gele kaarten
I in minder dan vijf minuten.
De vergrijpen van de Duitse
I international symboliseerden de
I frustratie en wanhoop bij Borus-
I sia Dortmund.
I De Bundesliga-kampioen van
11995 was maar sporadisch in
staat Ajax in het nauw te bren-
gen. Zelfs met zoveel meer handi-
I caps dan Borussia Dortmund, dat
I gebukt ging onder het gemis van
I de geblesseerde Andy Möller, was
I Ajax in staat zijn Europese repu-
■fatie te onderstrepen in het West-
I falen-stadion.
Barcelona dinsdag. Ajax buitte
I dat anders dan PSV wel uit met
I een vroege en een late goal die de
I uitslag een aureool meegaven
I *aaruit superioriteit spreekt. In
I Dortmund liet Ajax zich ook in
I een geïmproviseerde opstelling
met van de wijs brengen zoals het
ft eerder wel overkwam in de
I kennelijk minder inspirerende
I entourages van Tilburg, Leeuw-
E en Arnhem. Bij afwezig-
gfd vaP de geschorste Frank de
I Pof' u niet speelgerechtigde
I ,i ^Hoekstra en de geblesseer-
I JU jrc °Yernïars en Litmanen
geerde gisteravond 'koning
uavids'. 5
aanval (Wooter, Kanu, Bogar-
I af. tweede ke"s en handelde
I hi, rÜa^r' ^et venijn kwam uit de
I Z n ^n' ook al voelde Ronald
I ff°er Zlch voor de rust op links
vennun op zijn gemak als na de
°P rechts toen Wooter was
I rior An6en door linkermiddenvel-
I ,-r.r usaR1Pa en Finidi weer naar
I voren was geschoven.
hun t t van Duitse ploegen is
Bori,!8- flexibiliteit," had
ivlaff8"?3011 0ttmar Hitzfeld
overm °a wedstrijd nog in een
ide onm ge verkondigd. Op
he opmars van Davids vanuit
defensiecentrum vond de
IWJaap van Essen
handhef* "<?et vait me zo lani
la{ de teeerwt j6ds analyseren
Iconclncf ^Sta"ders- En komen w
[Maariprio f ^ele goede tea:
staan uitkeer wanneer we op
T ikt dat wij toch iets bete.
Pdvtn demS S* verSenoeg<
Aörtmund gewotmen wed
fling 2elf ^?et bracht de oudste van
ring: Ejfd® volgende vrolijke c
iechte'ïda?«,cZljn wiJ gewoon he
ptuurlük n u Internationaal sj
,de Cse kalTer 1leel aardi§- We
e'gen huis F™ 5 gewoon me
K Ajacïif aardi§ tik3e dacht ik j
ldat Edgar DafiH8aJen Sisteren na afJ
gebleken 7n sleutel tot het su
fcaddenwe^etan ?onald de Boer.
pleeds vrii voor elkaar. Edg:
Louis van Va n Profiteerden we v
lessentieei a legde uit waarom D
as Voor het Amsterdams.