'Casino' meedogenloos meesterwerk Scorsese Harde film over moord op Pasolini Surrealistisch sprookje over oorlog Joegoslavië Geert de Jong als Getatoeëerde Roos UITGIDS Choreograaf Bow overleden Filmproducent Daniel dood 'Louisiana Radio is een collectief' ]£}TEM r H«a' of Z°N-9I?: Sene9al 23-45 5pel 14 30 Nachtmaaa7i„ misdaadserie 15-°° LV2-35 bmscha9nS!,C,h«11-04 Arzte- soap 3 DE STEM DONDERDAG 7 MAART'?9Ö6 D4 Amsterdam (anp) - Choreograaf Jack Bow is op 87-jarige leeftijd in zijn woonplaats Amsterdam overleden. Bow, pseudoniem voor Johannus Marinus Cornelus Bou- man, was vele jaren verbonden aan de Snip en Snap Revue, shows van Wim Sonneveld en Toon Her mans en aan de Hoofdstad Ope rette en Opera Forum. Bow, geboren in Amsterdam, was voorbestemd voor een baan in de reiswereld, maar zijn hart trok naar het theater. Na lessen bij de Britse choreograaf Jackson in Carré in Amsterdam en Londen vertrok hij naar Parijs. Daar werkte hij vanaf 1931 als danser bij de revues van Josephine Baker en Mistinguett. Drie jaar later was hij terug in Amsterdam. Hij kwam terecht bij kleine revuegezel schappen. Zijn eerste grote enga gement was hij de Snip en Snap Revue. Tot in de jaren tachtig stond Bow op de planken. Zijn laatste rol, een homoseksuele artiest, speelde hij in het seizoen 1988/89 in de produktie Oude Nieuwe Vrienden van Jos Brink en Frank Sanders. Los Angeles (rtr) - De Tsjechische producent Frantisek (Frank) Daniel, winnaar van de Oscar voor de beste niet-Engelstalige film in 1965, is op 69-jarige leef tijd aan een hartaanval overle den. De man achter de winnende rol prent The Shop On Main Street overleed vorige week woensdag in Palm Springs (Californië), waar hij woonde. De producent maakte ongeveer veertig films en stond aan het hoofd van vier belangrij ke Amerikaanse filmacademies. Daniel, geboren in het voormalige Tsjechoslowakije, vluchtte in 1968 na de Sovjet-invasie naar de Verenigde Staten. VERVOLG VAN UITGIDS - D1 Is het dan niet vreemd om met rappers aan de slag te gaan? „Rappers gaan als het ware terug naar een traditie. Alle brassbands uit die streek hebben een bood schapper die tijdens de nummers roept, brult en aanwijzingen geeft. Hij gilt door een toeter, rap uit noodzaak als het ware." Hoewel De Vries eigenlijk verant woordelijk is voor alle nummers, spreekt hij duidelijk van een groepsproduct. „Ik componeer thuis, op mijn gitaartje. De daad werkelijke songs worden tijdens repetities en optredens geboren. Iedereen draagt zijn steentje bij. Je kunt het vergelijken met schil deren. Ieder liedje is een schilde rij, dat via talloze penseelstreken tot stand komt, echter met een aantal 'maren'. Het moet binding hebben met Louisiana en het moet binnen de bezetting en het con cept van de groep passen". De sfeer die ik in veel Louisiana Radio-nummers proef doet mij vermoeden dat De Vries er haast is opgegroeid. „Nee, die vraag wordt mij zo vaak gesteld. Ik ben er nooit geweest en heb er gewoonweg ook geen geld voor. Maar dat is voor, mij niet essentieel. Voor onze muziek is dat toch niet nodig. Wij kunnen ons goed in die sfeer verplaatsen. Er zijn in Nederland wel tiendui zend bluesbandjes en al die men sen zijn toch ook niet in het Mis- sissippi-Deltagebied of Chicago of Austin, Texas geweest. Het is de magie van de band die elke keer weer de vonk doet overslaan op zowel het publiek als onszelf." Wat opvalt aan De Vries is dat hij gedurende het gesprek constant vol vuur over Louisiana Radio spreekt. Hij leeft voor die muziek, hij is die muziek. Hoe houdt hij het avond aan avond vol? „De magie van de band. Louisiana Radio is extreem gezegd het col lectief van vijf boeiende persoon lijkheden en dat beseft ieder bandlid. Wij, vijf samen is veel meer dan vijf apart. Ieder bandlid past precies binnen het concept en als ik eerlijk ben is geen van de muzikanten vervangbaar. De geestdrift van ieder individu geeft een bepaalde meerwaarde aan het geheel. Natuurlijk zijn er bij ons ook conflicten, maar daar komen we altijd uit omdat we niet opge ven wat we hebben. Louisiana Radio is van ons en dat neemt nie mand ons af". Hoe ziet de toekomst van Louisia na Radio eruit? „Op dit moment ligt er een compi- latie-cd met nummers van onze eerste drie albums in de winkel en de single Zydeco sont pas salé) krijgt de nodige airplay op de radio. Bovendien komt ons nieu we album na de zomer uit. Wij zullen ook dit jaar weer volop spe len en het nodige werk hebben". Morgenavond speelt de band in het Bredase Para. In het voorprogram ma The River Zydeco Band. Aan vang 21.00 uur. Kaarten zijn ver krijgbaar bij Para, Bullit en Roots Mail Music. Door Jos Kessels Casino, het nieuwe, drie uur durende epos van regisseur Mar tin Scorsese, schildert de opkomst en neergang van Sam 'Ace' Roth- stein. Een man die zijn vertrou wen in mensen verliest, uit een verkeerd soort trots niet wil bui gen en daardoor alles kwijt raakt. Las Vegas vormt de ideale achter grond voor dit genadeloze maar meesterlijk gefilmde drama. Casino begint overdonderend wanneer Rothstein zijn autosleu teltje omdraait en hij in zijn auto wordt opgeblazen en minutenlang in een hellevuur naar beneden tui melt, op de hemelse klanken van het slotkoor van de Matthëus Pas- Sharon Stone (Ginger) steelt het hart van Robert de Niro (Ace Rothstein). FOTO UNIVERSAL PICTURES Door Jos Kessels Ruim twintig jaar geleden is het nu dat op een voetbalveldje in Ostia het gruwelijk verminkte lijk van de Italiaanse filmregisseur en schrijver Pier Paolo Pasolini gevonden werd. De moord houdt de linkse gemoederen nog steeds bezig. Was het moord van hogerhand? Moest Pasolini sterven omdat hij te lastig werd voor een aantal politici, onder wie Andreotti? Werd een verbond van rechtse extremisten en de onderwereld Pasolini fataal? De officiële lezing, dat Pasolini gedood zou zijn door een jongen die zich seksueel bedreigd voelde, is altijd hoogst omstreden geble ven. Van meet af aan is deze versie in twijfel getrokken. De Italiaanse cineast en schrijver Marco Tullio Giordana stelt in Pasolini, un delitto Italiano Italië als natie ver antwoordelijk voor de misdaad. De film begint met gierende auto banden in de nacht van 2 novem ber 1975. De politie houdt de jon ge Pelosi aan, die in de auto van Pasolini blijkt te rijden. Pelosi wordt gearresteerd. In de cel ver telt Pelosi tegen een andere gevangene dat hij een beroemd iemand gedood heeft, uit nood- weer.De volgende dag wordt het lijk van Pasolini gevonden, op een veldje in Ostia, een havenstadje vlakbij Rome. Pelosi bekent tegenover de politie dat hij Pasoli ni met een stuk hout om het leven gebracht heeft, uit zelfverdedi ging, omdat Pasolini hem seksueel intimideerde. Deze bekentenis verdeelt niet alleen de politie, maar ook heel Italië. Links gelooft niet dat Pelo si alleen schuldig is, rechts is blij van Pasolini verlost te zijn. Het politie-onderzoek is opvallend slordig. Getuigen worden niet ver hoord en bewijsmateriaal ver dwijnt. Pelosi geeft steeds meer tegenstrijdige verklaringen af, die door de advocaten van Pasolini's zus aan het licht worden gebracht. Toch zal de jongen veroordeeld worden, voor doodslag. Pasolini, un delitto Italiano is een harde, aangrijpende film. Regis seur Giordana heeft gekozen voor een documentaire-achtige aan pak. Hij vermengt nagespeelde beelden met authentieke opnamen en foto's, waaronder interviews met Bertolucci en Moravia. In sneltreinvaart vuurt Giordana uit alle hoeken en gaten de infor matie op de kijker af, met als hoogtepunt de reconstructie in de rechtszaal door een van de advo caten van Pasolini's zuster. De vermoedelijke waarheid gaat door merg en been, omdat de moord scènes door Giordana zo sugges tief, hectisch en tegelijk klinisch gefilmd zijn. 'Pasolini - un delitto Italiano' van Mar co Tullio Giordano draait in Chassé Cinema in Breda (zondagmiddag 10 maart ook als Gay Cinema). Door Marjan Mes Hoewel Underground een driedelig epos is over Joegoslavië tussen 1941 en 1991 is er in deze drie uur durende film van Emir Kusturica nauwelijks een realistische scène terug te vinden. Het is een irrationeel en surrealistisch sprookje, vol krankzinnige, onwerkelijke en absurde beelden, die getui gen van een grootse kunstenaarsverbeel ding, op het niveau van Fellini. Kusturica won er de Gouden Palm in Cannes mee. Het gaat om de bizarre lotgevallen van Marko en Blacky, twee dikke vrienden uit het ondergronds verzet tegen de Duitsers, die elkaar beliegen en bedriegen vanwege een vrouw en die na een halve eeuw onge merkt eikaars vijanden zijn geworden. Ook als de bommen inslaan houden de twee vrienden niet op met vrijen en zuipen, ter wijl een zigeuner-hoempa-orkest altijd maar doorgaat met spelen. Onvergetelijk is een van de beginscènes, waarin een oppasser van de dierentuin tij dens zijn voederronde wordt overvallen Gouden Palm-winnaar 'Underground' door Duitse bommen en de dieren in paniek de stad invluchten. De oppasser, een van de hoofdpersonages, ontfermt zich over een moederloze baby-chimpansee, waarmee hij vijftig jaar onthecht rondzwerft totdat hij in 1991 opduikt in een Berlijnse psychiatri sche kliniek. Hoewel communistische partizanen, verrij ken Marko en Blacky zichzelf met wapen handel en smokkel. Hun trucs om de begeerlijke, maar domme actrice Natalja van elkaar af te pakken, zijn evenmin erg fris. Als Blacky door de Duitsers wordt gepakt, bevrijdt Marko hem en laat hem onderduiken in een kelder waarin al een deel van de bevolking van Belgrado schuilt voor de Duitse bombardementen. Marko maakt van de gelegenheid gebruik om definitief Natalja in te pikken. In 1945 weet Marko zijn vriend en diens medekelderbewoners twintig jaar lang wijs te maken dat de oorlog nog niet is afgelopen en laat hen ondergronds wapens produce ren, die hij bovengronds verhandelt aan Tito. Dit ondergrondse bestaan is met zijn hallucinerende beelden, ongetwijfeld een metafoor voor Joegoslavië tijdens het com munisme. Marko wordt intussen een gevierde partijbons, die met zijn Natalja een comfortabel maar leugenachtig dubbel leven leidt. Blacky en zijn zoon, die al die jaren 'ondergronds' zijn gebleven, herken nen de werkelijkheid niet meer als ze boven komen. In de nieuwe oorlog van 1991 schiet Blacky er als een waanzinnige op los, alsof hij nog steeds tegen de Duitsers vecht. Als hij een bejaard paar in brand steekt, ont gaat het hem dat het Marko en Natalja zijn. Deze beelden blijven op het netvlies bran den. Kusturica, in 1954 als Bosnisch Serviër geboren in Sarajevo, maar sinds vijftien jaar als balling levend in Amerika, fasci neert met zijn Underground op ongehoorde wijze, zonder dat. zijn politieke standpunt en alle bedoelingen helemaal duidelijk wor den. Eerder verrastte hij met Toen vader op zakenreis ging, waarmee hij in 1981 de Gouden Leeuw in Venetië won en met de surrealistische zigeunerfilm Time of the gypsies die hem een regieprijs in Cannes opleverde. 'Underground' van Emir Kusturica draait in Chas sé Cinema Breda. Daarna keren we terug naar 1973 wanneer de maffia Ace benadert om een gokpaleis te runnen in Las Vegas. Ace heeft weliswaar geen vergunning, maar men heeft ver trouwen in zijn geniale tips bij weddenschappen, bovendien is hij eerlijk en bescheiden. Met strakke hand leidt hij het casino en zit dan ook niet te wachten op de komst van Nicky (Joe Pesci), die door de maffia naar Las Vegas gestuurd wordt om hem te beschermen. Voor de driftige, gewelddadige Nicky is Las Vegas een paradijs waar hij ongestoord kan afpersen en meiden versieren. Fout gaat het pas als Ace verliefd wordt op Gin ger (Sharon Stone), een 'hustler' die klanten van hun geld afhelpt. Ace vraagt haar ten huwelijk en hoopt dat zij, hoewel ze zegt dat ze niet van hem houdt, dat toch zal gaan doen. Hij overlaadt haar daarom met geschenken. Zij wordt de ondergang van de twee mannen. Dit is simpel gezegd het verhaal van Casino, maar niets is simpel in deze film. Scorsese laat de stemmen van Ace en Nicky verschillende visies geven op hetzelfde verhaal. De introductie van de vele personages is weer onnavolgbaar. Scorsese zoemt op de casino-bezoekers in en typeert ze in een oogwenk, die .een blijvende indruk achterlaat. De kennismaking met Ginger is weergaloos opgebouwd. Als een boosaardige fee zweeft ze onaan tastbaar door de casino's, gokkers betoverend en hun fiches in de lucht werpend, zeker van haar zaakjes totdat ze zich laat inpak ken door een pooierachtige jeugd vriend. Ace ziet in Ginger echter het huiselijke geluk, dat hij nastreeft om een respectabel leven te kunnen leiden. Hij schat zich zelf te hoog in als hij denkt dat Ginger wel van hem zal gaan hou den. Later, als het huwelijk een kille bokspartij is geworden, is hij te koppig om zijn vergissing toe te geven. Het trio wordt subliem ver tolkt. De Niro is ditmaal ingehou den en onderkoeld, Joe Pesci geeft het schelden een nieuwe dimensie, met heel wat originele invallen en Sharon Stone overtreft zichaelf. Verder biedt Casino een meester lijk kijkje achter de schermen van de gokstad. Van het eerste half uur van de film maakt Scorsese zelfs pure Las Vegas-poëzie. De film bevat een aantal gruwelij ke scènes, maar vooral de mentali teit van de film is hard en ontlui sterend. Scorsese gebruikt de gok- stad en de maffia om een uiterst sombere visie op liefde en vriend schap te geven, die in adembene mende beelden en ademstokkende muziek van Bach gestalte krijgt. Woorden schieten daarbij tekort. Je moet hem gewoon zien. 'Casino' van Martin Scorsese draait in Grand in Breda, Heuvelpoort in Til burg en De Koning van Engeland in Hulst. Geert de Jong, de rasactrice, speelt morgenavond in De Kring in Roosendaal de hoofdrol in een try-out van De Getatoeëerde Roos, het hartstochtelijke melo drama van de 'herontdekte' Amerikaanse schrijver Tennes see Williams uit 1951. „Anti-intellectualistisch, katho liek, ouderwets met een sfeer van broeierige onderdrukte sek sualiteit," zo kenschetst De Jong het stuk. Serafina (De Jong) koestert een bijna mystiek-erotische liefde vóórhaar man, een drugsmokke laar, van wie ze een dochter heeft, Rosa (Camilla Sie- gertsz). Wan neer haar man door de politie wordt doodge schoten, blijft Serafina wan hopig achter en verliest haar nog ongeboren kind. De as van haar man bewaart ze in een urn. Ze zweert hem eeuwige trouw en verwaarloost zichzelf. Ze ver biedt Rosa de omgang met man nen en sluit haar op in huis. Het bericht dat haar man voor zijn dood een jaar lang een verhou ding gehad zou hebben met een andere vrouw brengt Serafina's geloof in eeuwige trouw aan het wankelen. Leon van der Sanden heeft deze voorstelling van het RO Theater geregisseerd, met verder onder anderen Herman Naber, Marcel Hensema en Chiara Tissen. The Sikulu Company, het suc cesvolle zwarte gezelschap uit Zuid-Afrika, geeft vanavond en op 8 en 9 maart in het Bredase Chassé Theater voorstellingen van de meeslepende show The Journey. Het is het verhaal van zwarte dorpsbewoners die door de blanken van hun land worden gejaagd en in Johannesburg moeten zien te overleven in een wereld van drugs en prostitutie. Na de democratische verkiezin gen mogen ze, dankzij Mandela, naar hun dorp terugkeren. Voor al de opzwepende muziek en de folkloristische dansen, begeleid door een levend orkest, maken er een aanstekelijk theaterspekta kel van. In de serie Nieuwe Theater makers presenteert de kleine Chassé-zaal in Breda vanavond het dansstuk We, spirits of the air, dat de Spaanse choreograaf Joaquim Sabaté maakte voor het Haagse dansfestival Cadance. Sabaté is gef ascineerd door de gestileerde barok en over dadige roman tiek van de 19e eeuwse opera, maar is ook geïnteresseerd in het gewone dagelijks leven van nu. Hij combineert die elementen in zijn chore ografie waarin soepele, water- vlugge bewegingen door hemzelf en Peter Rombouts worden uit gevoerd bij levende clavecimbel- muziek van o.a. Scarlatti, Pur- cell en Albeniz en liederen van Handel en Vivaldi. Marlies Helder is morgen avond in de kleine Chassé-zaal in Breda met haar indrukwek kende, melancholieke theater concert Right place, wrong time. Met een prachtige, omfloerste stem zingt zij op zeer eigen wijze eigen liedjes in het Nederlands, Frans, Duits en Engels. Een vrouw die uren lang wacht op een man die niet komt en dan de kroeg ingaat, waar een vrouw, die sterk op haar lijkt, juist het podium betreedt en een voorstel ling begint. De volgende ochtend vroeg gaat ze dronken naar huis. De onvoorspelbare muziek door een groepje rasmuzikanten is intrigerend. Martine van Os speelt in Sorry dat ik besta èen vrouw die na negen jaar huwelijk nog een kind wil, maar haar man (Onno Roozen) interesseert het niet en hij denkt bovendien dat hij onvruchtbaar is. Het is een ■komedie van cabaretier Justus .van Oei rond een engel (Dorijn Curvers) die zich het lot aantrekt van het stel en waarin Frans van Deursen opdraaft als een nichte rige kapper. In plaats van levensvatbare personages zijn er uitsluitend malle typetjes. Van avond in De Nobelaer in Etten- Leur, zaterdagavond in Chassé Theater Breda. Dansgroep Krisztina de Cha- tel, het fascinerendste kleine dansgezelschap van ons land, komt op 12 maart naar het Bre dase Chassé Theater met het in opdracht van het Amsterdamse Muziektheater geschreven stuk Muralis. Een imposante gouden wand met een renaissance-bal- kon. doorsnijdt het podium waarop vijf mannen onder de zwaarte van maliënkolders zwiepende en maaiende bewe gingen maken en tegengestelde krachten oproepen. Vijf musici spelen het strijkkwintet in C Dur van Schubert. De dames op het balkon zijn op dezelfde wijze gepantserd als de mannen en dalen later naar beneden. Dan valt het goud van het beton en blijft alleen het sta len staketsel over. Dezelfde cho reografie, maar dan soberder en met rolverwisselingen (de man nen op het balkon) wordt dan opnieüw uitgevoerd. In de cho reografie speelt homo-erotiek een niet helemaal opgehelderde rol. Ballet Tatarstan uit de Russi sche republiek danst morgen avond in.De Kring in Roosen daal (14 maart in Etten-Leur) het romantische, academische ballet Het Zwanenmeer van Marius Petipa bij de onvergan kelijke muziek van Tsjaikovski. De voorstelling van dit beroemdste en mooiste ballet uit de 19e eeuw werd alom geprezen om zijn geweldige staaltjes van ballettechniek. Martine Bijl stopte tal van pittige onderwerpen in haar toneeldebuut Walters Hemel maar echt geslaagd is deze tragi komedie niet geworden. Een schrijversechtpaar kampt met competitieproblemen en met de zorg voor een gehandicapte zoon. De vrouw (Ingeborg Elze vier) is succesvoller dan haar man en dat steekt. Een onver wachts dramatische gebeurtenis, die als een donderslag bij helde re hemel komt, verandert de ver houding tussen het echtpaar. Zaterdagavond in De Kring in Roosendaal. Het zwarte Zuidafrikaanse gezelschap Sikulu is vanavond, vrijdag en zaterdag in Chassé Theater Breda met het spekta kel 'The Journey'. FOTO MAARTEN BRINKGREVE Een maan voor misdeelden van O'Neill is bij het Vlaamse Theater De Korre een Vlaams boerenmelodrama geworden, vol Vlaamse woorden. Op 19 maart is deze eigenzinnige bewerking van regisseur Bob De Moor en schrijver Filip Vanluchene te zien in De Kring in Roosendaal. Een boerenfamilie probeert te overleven op een lapje grond dat ze in pacht hebben van een aan lager wal geraakte acteur, die teert op het geld dat zijn ouders hem hebben nagelaten. De socia le afkomst en het verleden van deze Ierse emigranten, die met zichzelf en elkaar in de knoop zitten, laten zich niet wegdrin gen. Het Nederlands Kinder theater uit Purmerend komt naar deze regio met zijn nieuwe musical De wereld van Mathijs van Manja Siebrecht en Erik van der Wurff. Zang, muziek en spel van kinderen tot 18 jaar dat de droomwereld laat zien van een jongen, die van natuur en dieren houdt en bevriend is met een wat zonderlinge jongen. Het NKT kreeg landelijke bekendheid met de kindermusical Toffe Tommie Zorgenloos waarmee het zelfs wereldwijd optrad. Zaterdag avond (19.00 uur) in De Nobela er in Etten-Leur, zondagmiddag (14.15 uur) in De Bussel in Oos terhout. I Het Volk, het kleine maar ver rassend originele toneelgroepje, speelt morgenavond in De Schattelijn in Geertruidenberg, Nooit meer dansen. Het absurde verhaal van Meneer de Ridder, die na een leven vol teleurstel lingen nog eenmaal wil schitte ren in een door hem zelf bedach te choreografie. Hij wordt in dit streven bijgestaan door twee professionele begeleiders van zelfmoordbureau Nirwana. Het droefgeestig-hilarische trio mis lukkelingen wordt neergezet door Bert Bunschoten, Wigbolt Kruijver en Joep Kruijver, tevens de makers. OOK IN Dt BIOSCOOP In ZUSJE van Robert Jan Westdijk vallen een speèlse,betekenisvolle vorm samen met eerv,verhaal over een meisje (Kim v.anr Kooten) dat door haar door een trauma gekwel de broer met een' videocamera wordt gevolgd. (CinêSol'2 in Breda) Nicole Kidman wil in 'de ironische komedie To die for van dus van 't Sant beroemd wötdervtot e (Chassé Cinema Breda) t's Jumanji is een d/óest avonturenver haal vol vjsuéle effected rond een oud gezelschapsspel,.dat met aan stormende oerwóudbeestenen overstromingen gevaarlijk tot leven komt. Met een dolle RpBin Williams. (Casino 3 Breda, City in Roosendaal, Cinemactueel in Bergen op-, Zoon{ De Koning van Engelaiid in Hulst) Komiek Jim Carrey/, dolt er Weer op los als dierendetective in. Ace Ven tura: when nature calls. (Cinésol I en 3 in Breda, Centraal in Geertrui-'- denberg, CinemacUieéi in Bergen op Zoom, City in Roosendaal; De Koning van Engeland in Hulst)' Clueless varr Amy Medcering geeft een leuk beeld van verwende tieneri- in het mondaine .-Beyeriy' HHIs; met Alicia Silverstorié 'als' het po pulairste meisje van de school. (Mig non in Breda, Roxy 1 in Bergen op Zoom) - VX-. Heat van Michaèl Mann is eeri boei ende misdaadthriller met véél sffeer, waarin Robert de Niro een geweld dadige crimineel en Al facino dé rechercheur speelt, die de overval moet onderzoeken waar deze' bij betrokken was. (Casino 1 in Breda, De Koning van Engeland in Hulst) In Showgirls van Paul VerHoey.en maakt Elizabeth Berkley carrière als naaktdanseres in Us Vegas. (De Koning'van Enggfand ip Hulst) De Boefjes (Little Rascals) is'geb/i seerd op de kinderfilmpjés uit de jaren twintig.- ('Grand in' Breda,' De. Koning van Bg'gëland in Hulst)' Smoke van Wayne-Wang is een-sub tiel groepsportret vgn gewpne men sen in Brooklyn. .Met mooie, onop gesmukte rollen van o.a. Harvey Kei tel en William Hurt. (Chassé Cinejia Breda, De Koning .vah Engeland in' Hulst) v In de mooie, poëtische film'II Pösti-1 no van Michael'Raafórd'sluit een'f verbannen linkse' dichter'(Philippi,| Noiret) vriendschap {netleen verle gen, ongelettërde po.stb'gple (Massi mo Troisi). (Chassg Cinema Smda'; I ''fW- -v-« 1 In de fascinerende,.complexe thriller I The Usual Suspects van Bryan-'Sin f ger bereideavijf.géyparljjk.e'cnrgine-'l len in de gevangenis-een smaragd'I roof vo.or. (Casino/. 2 IrtBrécfe, Ran Bergen op Zoom,.,pe-'Koning van! Engeland in Hulst') Kickbokser Jean-Claüde van Damnul knokt er weer .óp/losJn-Suddeitl Death. (Centraal in Ge.ertruidenJ berg, City in Roosendaal). - 'I )0 iUERLAND 1 rijd van leven, serie Teevee Studio journaal Goeiemiddagl, middagmagazine 0e week van... pie Cosby Show, comedy Boggle, spelletje Animated Shakespeare, serie: The Tempest Fast Forward, jongerenmagazine Filmspot rubriek journaal. Aansl. Weeroverzicht Kenmerk, actualiteitenrubriek Het dorp zonder herinnering, Deense documentaire over de joodse gemeenschap in het Poolse dorpje Przeworsk yyilde Ganzen Yoy, reportage over jonge dichters Zorgvlied: Een begraafplaats aan de Amstel, documentaire Salomo (tot 23.45) EDERLAND 2 Weer en klimaat. Afl. 1 t/m 5 (tot 10.40) Stories From my Childhood, sprookje Wonderland (gepresenteerd door 18.30 Bassle Adriaan) met Mr. Bogus en 18.40 Dennis de Bengel 19.00 (PP): Unie 55+ 19.25 J 2 Vandaag, actualiteiten met 17.30 20.00 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjour- 20.30 naai en 18.51 Hoofdpunten uit het 21.00 nieuws 22.00 Voor de verandering 22.16 Op nieuwe toeren, Nederlandse 22.34 muziek 23.101 Voetbal Europa Cup 2: Borussia MG-Feyenoord live (tot 22.25) Deadline, magazine over misdaad ABN/AMRO-Tennistoemooi (met om 23.30 Journaal) tot 00.25 NEDERLAND 3 ]C Journaal .07 Klokhuis .24 Verhalenverteller .29 Ontbijt-tv met elk half uur NOS- Journaal en 8.10 NOS-Sportjour- naal Journaal |9.05 (PP): GPV kook tv El.30 Vrouwzijn Gospelclip 1.10 Oog in oog: Agnes, mijn duifje Oog in oog: Bles De week van MiddagEditie met om 12.00 (NOS) Journaal, 12.15 Den Haag en 12.30 (NOS) Sportjournaal Journaal Wie van de drie? Hoe is het mogelijk Ik weet het beter De plantage W.E.B. Journaal Na de oorlog, documentaire: Kunst voor het volk! A Day That Shook the World, documentaire Cagney Lacey, politieserie Villa Achterwerk met Fruitbeest- jes; 18.05 Hardop kijken; 18.09 Pin- 9" Sesamstraat 07.00 07.10 07.15 08.08 08.35 09.30 10.00 11.00 11.45 12.30 13.30 14.15 14.30 15.10 16.00 16.10 17.00 17.10 18.30 19.00 19.30 20.00 20.30 22.00 22.20 23.00 23.35 00.25 01.10 Fotomodel Cindy Crawford samen met WjlHani,, Baldwin nt zwaar geschui de Misdaad te' lijf ill de snelle actiefilm Fhi{ GameJ*-35 Neighbours, soap 17.00 La bande a Koning van Engélafid in Hulst)..B™. magazine 17.25 Auf Achse, serie r- rJQ Re9lons soir 18.50 Cartes sur table, Michelle Pfeiffer; spéélt ,eenTRQ0®5®e 19.10 Le quotidien des sports rol als onderwijzeres tjie een-z'oöiïW'Nieuws 20.10 Autant savoir, maga- ongeregeld discipline bijbrengt licence to Kill, Engelse spiona- Dangerous Minds (Casirtb'4 iniif», m u''van John Glen met Timothy da, Cinem'aetuéeL ih;-"Bergen-tfBL tarey Lowell en Robert Davi 22.50 Zoom, City in Roosendaal) E j™- toi Abraham, Franse speel- "'M: ÏL ai j3" T°'an(^e Zauberman met In Father of théVbride'partlw Alaxarjdrovitch, Sacha lakovlev en speelt komiek Steve Martin-één W'B lr Machkov 00.40 Nieuws in de penopauze die zijn v/»»r opnieuw zwange'r djaak'ten dairo» nog dolgelukkig 'is met een kleit kind. (Roxy in Bergen op Zoojn), Een vertederend, 'spiekend bigt speelt de hoofdrol irT.fiet koste diersprookje Babfe, een buitér! wone big van Chr-is;-N00rrah,(Cir sol 1 in Breda, Centfaal,in-':iM" daadse Töchte platten 21.15' 21.45 daadsa 00.30 BELGIË FRANS 2 ™Foot m°ndial 18.00 lei Bla-bla 19.00 [*UMoap19.3° Nieuws 20.00 Les il i 1e: Emi1 Zatopek 20-10 Voet" k'inn Champions League 21.10 tonihi autosPortmagazine. Aansl.: agen 22-20 Nieuws 22.45 Top fB('tot2340)POrtma9aZine 23-10 La denberg, CinemactueePihfeèrger?» 23.40) Zoom, City in.Roosendaal;- B n. Koning van.'Engelandjn Hulst) I DUITSLAND 1 Russische slechteriken, leuke te#®? J^enmagazin 09.00 Tagesschau erho cmiW Ph-'-ohbverbiindetóK^llas,- Skiên"fS0?P 09-15 Sp0rt extra met es 10.30 u Lt! 'eh!m.T sche snufjesëh- pógverblindi locaties zijn te bewonderenfbu'm inJlna'e Lillehammer Super-G deneye met Pierce Brosnani u-3" Ratgeber: Geld 10.35 Info James Bond.-(Cirréso!'2 ib-Bfeda) 11 «t'-t11-00 Ta9esschau 11.04 j-'J finale im15 Sport extra met WB Ski- Paul de Leeuw draaft grappen»- *3 iui#4a Super-G heren pje!. (Roxy in Bergen op Zoom) Tagesschau 14.03 '03 Juiiane 8 /Ta 15-00 Ta9esschau IgenFlion- Andrea, talkshow 15.55 ►03 Flieqe tallTIT6116-00 Ta9es5chaiJ Pocanontas worui een i» —;,».10 Bri«ni alKsn°.w 17.00 Tagesschau indianenprinsesje veflM °P ma9azine 17.55 Verbotene blanke kolonist. '(Casino 2 in Br k »-25 Marienhof, serie 18.54 r-,in Rrraen*.: sm» m»n - In de amusante Distjey-»- Pocahontas wordt eenJSs 1:wnrliofH 0 II lUiai ICII^I IIIJC3JC wu.M- blanke kolonist. (Casino - Roxy en Cinemactueel in Bef9e" Zoom, Centraal in Geertrura.enb.j Duitsland v»uy 111 nwjtiiuuu'i ■- Engeland .in Hulst) Chassé Cinema Breda .draait n® dagavond in Les Fr/mf/du ra das^van'AlfredHitchcock.uit met Gary Grant als .fieri rm hoogtevrees en Kim-Novak:, ai -i30 geheimzinnige verleidster. 145 T6|e_G^laijd 1 09.03 Dallas, soap Cinema Paradiso vertoont.ma^l1 Litii^'TGeld 1a3s° Inf^Arblit in Bergen op Zoom (OftengM* HOo Citizen Kane van Orson W maandag in Roosendaal cm grapes of wrath van J°1 Krah, Dinsdag in Cinemactueel en dag in City: Metisse van Ma Kassovitz, een snelle kaméöie multi-culturelè 08.15 cursus J gazin am Rol Probe, medisrf Clip 1 die Fol Schlag: 15.00 Aktuell leg II, Rosso, NRW-ll Westfai Streifzi de 19. WestpJ 21.00/ 21.45 22.30 I sexuellr in der r; Praunhf Bohleni gazin ternbui schau y BI 07.00 News Can't cussie Nick ',1S We9' Gold'6 20-00 Tagesschau '■N Monito? a!+ ',"fernsehlotterie »tgeschichten'22^naT 121-45 Hei- Nick 1 der der Welt Ta9esthemen 23.00 taalkwi |ko, speelfihfl P®pa 'e Bear Sh tie 16. HighM hatuuri journaa 18.35 Top of- soap 2' Beruf 11 0o T eld 1®-3S Info Arbeit ,.r E? Ta9eSschau 13 0V 5 Presseschau '"sektt 0al|i Dallj sno,t, ™ttagsmagazin 22.00 krabeninse|' ieund 15 Ferien auf comedl een n.u.u«,».. houding in Pacijs.' I "meninsel ia, J 1 5 Fenen auf fcta9«cké S e? Ü4-38 Theos BVor de ieimri ïj?® ""2 oder 3, spelle- 1,- ;°9°. jeugdjour- 15 4S u S'arken Ma|l- "e 15,50 Unsere serie 17 00 Ah j Jede Menge La«erbach-c k" 9azin 17-55 Eur°cop in Köln, mis- ge. De- Questic Tomorrj BL 07.00 akfast

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 26