DE STEM De duurste serie aller tijden Miss Millecam is beslist niet braaf 6In naam der Koningin' behandelt de Atjeh-oorlog in vijf delen Grandioze Williams Theater Antigone Fatale liefde Giselle prachtig gedanst "ÏSKSSWBf DE STEM 'Kat op een heet zinken dak' - - I ne „Ik houd niet van ijdele mannen, of mannen die onzeker zfjn. Dat trek ik niet" Guusje Nederhorst ('Roos' in GTST) Door Maarten van de Rakt 'In naam der Koningin' heet de laatste krachttoer van regisseur Bram van Erkel voor zijn pensioen. Een monsterproduktie, de duurste Nederlandse dra maserie aller tijden. Voor de serie ploeteren Van Erkel en de acteurs Thom Hoffman, Rik Launspach en Carine Crutzen in de Filipijnse tropenzon. De opnamen hebben de snelheid van een modale slak. Luttele minuten film is de oogst van een dag hard sjouwen. De dagen zijn lang. Ze beginnen bij het aller eerste licht. De acteurs ontbijten in de buitenlucht, terwijl de zon geeuwend wakker wordt. Al met al zijn er 104 draaidagen voor de reeks uitgetrokken. Dat moet uit monden in een vijfdelige serie, door de NCRV in de herfst uit te zenden. Waar gaat het allemaal over? Over de strijd om Atjeh, een ongenaakbare uithoek van Indo nesië die het Nederlands-Indisch Leger ondanks veel bloedig geweld nooit wist te bemachti gen. „Wat mij zo aantrok, is de rol die we daar hebben gespeeld in het juiste daglicht te plaatsen. Het is amper bekend wat zich daar honderd jaar geleden heeft afgespeeld", zet regisseur Bram van Erkel in een inleidend praat je uiteen. Eerder maakte hij naam met de series als Kris Pusa- ka, Het Wassende Water, De Zomer van '45 en Coverstory. Het verhaal draait om de geoloog Frederik Moree (Thom Hoffman) en luitenant Dirk Vierkens (Rik Launspach). Moree staat maar één ding voor ogen: olie vinden en dan gauw rijk naar Nederland terugkeren. Vierkens is overge plaatst naar een verre buitenpost en werkt hard aan eerherstel. „Je moet niet vergeten dat een film, roman of tv-serie weliswaar gebaseerd is op historische feiten, maar dat ze een eigen realiteit zijn", voegt Van Erkel eraan toe. Apocalypse Now Een eigen realiteit, een andere locatie. Niet op het Indonesische eiland Sumatra, maar op de Fili- pijnen. Dat heeft veel te maken met vergunningen, die soms wor- den gecreëerd voor de ogen van de aanvrager, maar meer met de onrust rond Atjeh. „Het is nog steeds een opstandig gebied, waar de fundamentalistische moslims van zich doen spreken", voorzag Van Erkel een warm welkom. „Bovendien hebben ze hier ervaring met het maken van speelfilms. Alle grote Vietnam- films zijn hier opgenomen, zoals Apocalypse Now en Platoon. De Filipino's weten van de hoed en de rand." Filipijnse acteurs en figuranten kunnen wel doorgaan voor Atje- hers, Javanen of Timorezen, dus dat was ook geen probleem. Hoe wel de regisseur bij het acteren soms op de rem moest trappen. Want: „Smart is hier hevige smart en blijdschap jubelende blijdschap." Voor de inrichting van de locaties lieten Van Erkel en zijn vaste set- dresser Freek Bisiot niets aan het toeval over. Samen bezochten ze Sumatra en verdiepten zich in cultuurhistorische en architecto nische bronnen. Het resultaat is verbluffend. Als je in de buurt De kampong. „Wij hebben grotere sets dan de Amerikanen. Die bouwen alleen maar voorgeveltjes." van het dorpje Pagsanjan door Bisiots kampong en door leger kamp Lengkoedjoe loopt, waan je je in het koloniaal verleden. Amputatiekist Trots leidt Bisiot ons rond in de lege kampong. Toont de werkte keningen en wijst aan: het huis van het dorpshoofd, de moskee, het leerhuis, de woninkjes erom heen. „Alles is aangelegd tot en met dat vijvertje, de paden, de beplanting. Dit was niet meer dan een veldje klapperbomen." Ganzen, kippen, een hond en een karbouw scharrelen er rond. Ze maken het authentieke plaatje compleet. „Wij hebben grotere sets dan de Amerikanen. Die bouwen alleen maamr voorgevel tjes." Aan de overkant van de rivier Rapids ligt het legerbivak Leng koedjoe. Normaal bereikbaar met een houten pontje. Dat is in het ongerede geraakt na een hoogwa terstand. In tegenstelling tot de kampong is het legerkamp strak opgezet, in rechte lijnen, heel Nederlands. „Het is geen kopie van een kamp maar een verdicht sel van feiten en fantasie. Ik heb tekeningen voorgelegd aan des kundigen van Bronbeek. Die gaven hun toestemming." Zo op het lekenoog kloppen ook hier alle details. Tot en met de amputatiekist in het hospitaaltje, de schandpaal, de twee kerkhof jes, de handbediende ventilator en de flessen Zeer Oude Genever en Tjap Toewan in de kantine. In de commandantswoning klapt Bisiot een stoel uit, legt zijn benen omhoog en grijnst: „Dit is nou een klotenluchter." Minder goedgemutst was hij in november, toen de orkaan Angela over de Filipijnen raasde en een vloedgolf het inderhaast nog vastgesjorde Lengkoedjoe mee sleurde. De manschappenkantine raakte op drift en verwoestte vijf hutjes van Filipino's. Van alles ging verloren, kasten, stoelen, oude landkaarten, documenten. Een heleboel werd nimmer terug gevonden. „Het was een grote baggerzooi." „Veel spullen moesten opnieuw worden gemaakt. Gélukkig was de hele bouwploeg er nog, 150 man sterk. En Filipino's hebben een onvoorstelbaar geheugen in hun handen. Allerlei details die Bram van Erkel met veel moeite zijn gemaakt, vervaardigen ze gewoon nog een keer", zegt Bisiot vol bewonde ring. Luctor et Emergo, meldt een bord buiten de poort van Leng koedjoe. Het zal straks, terug in Nederland, wennen zijn, beaamt de set-dresser. „Dan gaan we weer huiskamertjes maken voor Toen was geluk heel gewoon." Geduld Grote bedrijvigheid heerst de volgende dag op de set. We staan tussen de hutjes in de rook van vuurtjes die aan de praat worden gehouden. De kampong gaat in vlammen op en een klapperboom brandt spontaan mee. De Neder landse hoofdrolspelers die niet in deze scènes voorkomen, leggen de fik vast met foto- en videocame ra's. Toeschouwers schrikken van de hitte van het vuur en deinzen terug. NIL-soldaten voeren de dorpelingen af. De camera regis treert de helse kampong vanaf een bewegende kraan. Het staat erop. Eén brandweerman rent met een fikse spuit de set op. Mannen met tuinslangetjes blus sen mee. Helaas, het moet over. Want er waren een paar special effects-lieden in beeld met fak kels. Ze trekken voor de zeker heid ook uniformen aan. In de commotie zit Bram van Erkel er redelijk ontspannen bij. Ook als er een kokosnoot naast zijn stoel ploft. Gelach. Hij ziet zich niet als een veldheer die zijn troepen dirigeert, maar meer als de onderwijzer, die hij van origi ne is. Zijn rechterhand Arno Dierickx is hoorbaarder aanwe zig. Hij schalt aanwijzigingen rond. „We're waiting for a cloud. We wachten op een wolk." En wachten, dat doen de talloze figuranten met engelengeduld. Ook de kinderen. Jengelen of zeuren is er niet bij. Ook al duurt het een uur of twee. „Die figuran ten staan daar maar. Daar heb ik zóveel bewondering voor. Dat geduld, daar zou ik nog iets van kunnen leren", zegt Frédérique Huydts. Aan het einde van de dag kleden de Filipino's zich rap om. Uniform uit, t-shirtje aan en meteen beuren bij een busje. Driehonderd pesos de man, een gulden of twintig. Da's niet slecht, een landarbeider moet het met zestig pesos doen. Dat er veel armoede is op de Fili pijnen, ontgaat ook de filmploeg niet. Het begin van de weg Mani- la-Pagsanjan is omrand door krotten. Meisjes met baby's op de heup klampen bedelend auto's aan. „Je sluit je ervoor af. Je moet er niet aan denken, aan hoe die mensen wonen. Die bedelende kinderen, dat is schrijnend. Je kunt wel je portemonnee uit het raam laten wapperen, maar dan gebeurt er nog niks", reageert Freek Bisiot. Mengeling Van de set naar het resort Lagos del Sol, een eind bergopwaarts waar het veel en bij vlagen dave rend regent. De acteurs leven er in Centerparcs-achtige huisjes op een erg glooiend terrein aan een meer. In hun huisjes, aan de bar en rond het zwembad willen ze graag vertellen over de 'duurste produktie aller tijden' (Rik Launspach). „De duurste ooit, dat is zo'n bela den begrip", houdt de regisseur zich op de vlakte. „Wereldwijd stelt het niks voor. Je moet roeien met de riemen die je hebt." En ook Launspach relativeert: „Wij kunnen geen brug laten springen of een trein laten ontsporen." Van Erkel wil wel kwijt dat het budget vergelijkbaar is met zijn eerdere produkties. Voorbeeld: 'De Zomer van '45' kostte negen miljoen. Hoe het ook zij, Van Erkel hoopt een breed publiek te bereiken. „In naam der Koningin krijgt een mengeling die elke serie zou moe ten hebben. Een trieste onder toon, een glimlach, wat roman tiek, wat 'niks aan de hand'. Vijf afleveringen kommer en kwel, daar is ook niemand mee gediend. Dat schiet zijn doel voorbij. Het moet zijn zoals het leven zelf, een lach en een traan." Thom Hoffman heeft het volste vertrouwen in de prestigieuze onderneming. „Het wordt een Door Marcel Frost Surinaamse prostituee, kak kineuze mevrouw, gezellige Brabantse of dom blondje: Sylvia Millecam zet de types allemaal neer in haar nieuwe show Miss Millecam. In een nachtclubachtig decor pre senteert Millecam sketches, waarin ze op komische wijze het leven van alledag nader onder de loep neemt. In navolging van De Sylvia Mil lecam Show is ook dit pro gramma te zien bij RTL4, wekelijks op de maandag avond, meteen na Goede Tij den, Slechte Tijden. „Dat is natuurlijk geen slechte zet", vindt Haye van der Hey- den, schrijver van de sketches. „Hoewel een goed bekeken pro gramma vooraf natuurlijk niet wil zeggen dat de kijker blijft kijken. Je moet wel kwaliteit bieden. Nadeel is wel dat op het publieke net dan tegelijkertijd Jiskefet wordt uitgezonden. Je kunt de doelgroepen niet echt met elkaar vergelijken, maar er zullen toch kijkers zijn die het liefste allebei de programma's willen zien." Millecam zelf zegt weinig waar de te hechten aan kijkcijfers. „Als je een goed concept hebt, komt de rest vanzelf. Ik vind het veel belangrijker dat mijn vriend naast mij op de bank om al die rare types moet lachen." Hoewel Van der Heyden de grappen schrijft, vult Millecam de diversiteit aan karakters zelf in. „Haye maakt dat de teksten lekker bekken, ik bepaal zelf in welke rol ik die teksten voor draag." De verschillende perso nen komen voort uit haar tome loze fantasie. „Soms denk ik achteraf weieens: dit was een beetje mijn tante, maar ik loop nooit met het idee rond dat ik die ene tante moet nadoen. Trouwens, daar is ze ook niet extreem genoeg voor." Sketches Miss Millecam bestaat uit twee langere sketches, afgewisseld met aankondigingen en korte stand-up gedeelten. De meeste afleveringen kennen ook een zogenaamd 'quickie', een korte grap van hooguit dertig secon den. Vaste tegenspeler is Bart de Vries, naast een wisselende gas- tacteur. „De duur van de show, een klein half uur, is net lang genoeg", aldus Millecam. „Te lang is niet leuk." Plannen om het programma te laten uitgroeien tot een avond vullende show, zoals bijvoor beeld André van Duin die heeft, worden zowel door Van der Heyden als door Millecam reso luut van de hand gewezen. „Ik ben een actrice, die toevallig van comedy houdt." Net als Knoop in je Zakdoek en Ook Dat Nog wordt het nieuwe programma met publiek opgenomen. „Belangrijk", vertelt Millecam. „Op die manier ga ik ook het theater niet missen. Het leuke van publiek in de studio is dat je meteen feed-back krijgt, je merkt direct als iets niet aans laat." Knoop in je Zakdoek en Ook Dat Nog gaan ondertussen door. „Ook Dat Nog is een klein feest je voor mij. Daar ga ik iedere zondag heen, zonder van te voren te weten wat er die dag gaat gebeuren. Leuk om te doen, zo leuk dat ik er niet eens moe van word. Knoop in je Zakdoek Sylvia Millecam is een ander verhaal; we worden ieder jaar op onze subsidie gekort. Wat in het begin drie ton was, is inmiddels teruggebracht tot een ton. Het is jammer dat het enige programma ter wereld voor en door verstandelijk gehandicapten zo weinig steun krijgt. Marnix Kappers en ik proberen daarom zoveel moge lijk zelf te regelen. Zo rijden de busjes nu op ons verzoek gratis. Tevens proberen we alles op één dag op te nemen, om de studio- kosten zo laag mogelijk te hou den." De Sylvia Millecam Show werd na 26 afleveringen niet meer voortgezet, omdat de maakster ontevreden was over de kwali teit. „Eigenlijk waren alleen de laat ste zes van een niveau dat wij wel redelijk vonden. Het was te braaf, tijd voor iets nieuws." Braaf is Miss Millecam zeker niet. In de eerste aflevering laat de hoofdrolspeelster zich als naïeve dame door een kunst schilder uit de kleren praten. „Dat is niet ordinair, het heeft niets met sex te maken", licht Millecam toe, als ze zegt dat het haar geen enkele moeite kostte om zich en plein publique bloot te geven. (RTL4, 20.30 uur) MAANDAG 4 MAART 1996 groot succes. Bram is in staat - hij -is tenslotte ook onderwijzer geweest - om een belangwek kend onderwerp op een kijker- vriendelijke manier aan te kaar ten. Hij zet bijvoorbeeld de karakters heel slim zo tegenover elkaar dat voor iedereen de serie te volgen is. Je weet: dat is die man, die ziet er zo uit, die praat zo, die heeft een conflict met die man. En die ziet er zo uit. Enzo voorts." In het druilerige Filipijnse resort voelen de regisseur en acteurs zich soms ver van huis en haard. Niet iedereen heeft er evenveel last van. „Zo lang van huis zijn, legt een zware claim op je gevoe lens en die van mensen met wie je het leven deelt", beaamt Van Erkel wiens vrouw Olga net is overgekomen. „Voor de jonge honden geldt dat misschien min der. Kon je maar gewoon effe bel len, dan was het al een stuk gemakkelijker. „Als je 's nachts moet werken, gestoken wordt door de muskie ten en geen contact kunt krijgen met je vriendin, verzucht je soms: waarom zitten we godverdomme niet in een studio in Aalsmeer", zegt Rik Launspach. „Maar dat is de volgende dag weer verdwenen. Ach, het is ook heerlijk om iemand te missen. Het mierzoete verlangen. Er wordt veel te wei nig gemist tegenwoordig." Ook Thom Hoffman maakt er geen punt van. „Ik houd van rei zen en ik ben gek op Azië. Het is voor mij een betaalde vakantie, al moet ik keihard werken." En Frédérique Huydts, net terug van een tripje Hongkong, mij mert: „Het is een feest om hier te mogen acteren. Maar je hebt af en toe vlagen van heimwee. Je mist je vrienden, je familie, je vriend. Je leventje daar. De bruine boter ham met kaas." Oosterhout - De Bussel. 'Kat op een heet zinken dak' van „Tennessee Williams door Theater Antigone. Regie: Ignace Cornelissen. Gespeeld door Katelijne Verbeke, Koen De Sutter, Dries Smits, Mar lies Hamelynck e.a. Gezien op zaterdag 2 maart. 16-3 in Bre da, 19-3 Bergen op Zoom. Door Marjan Mes De pijn zit diep van binnen. Allemaal hebben ze wat met elkaar uit te vechten, maar het is moeilijk praten onder familieleden over dingen waar het werkelijk om draait in het leven. Maar met de dood en de erfenis in het voor uitzicht van de pater familias, Big Daddy, komen de pijn, de woede, de leugens en de heb zucht naarbuiten in het dra ma Kat op een heet zinken dak van Tennessee Williams. Big Daddy, de schatrijke eige naar van een katoenplantage in het Amerikaanse zuiden, heet in de voorbeeldige voor stelling van het Vlaamse Theater Antigone trouwens Grote Va. Walter van den Broeck heeft het stuk uit 1955, dat lang niet meer werd gespeeld vanwege Williams' wat gedateerd aandoende broeierigheid, een nieuwe levendige taal gegeven, met Vlaamse accenten. Zo wordt er in een simpel maar effectie ve ruimte met blank hout, stralend daglicht en alleen wat katoenplukken op de vloer (decor Mare Cnops), een klein wonder verricht met het stuk. In de subtiele regie van Ignace Cornelissen worden de gekwelde, toch wat kunstma tige personages van Williams mensen van vlees en bloed, met een subtiel evenwicht tussen heftige emoties en humorvolle relativering. De titel verwijst naar Maggie, de schoondochter van Grote Va, die gefrustreerd door haar huwelijk en de knellende band van de familie, toch niet de sprong durft te wagen van het gloeiend hete dak waarop zij heen en weer springt. Zij wordt door Katelijne Verbeke grandioos mooi, met fysieke hartstochtelijkheid ingehouden woede geactea Echtgenoot Brick (Koen Sutter), knap en aantrel lijk, is zwaar aan de dr< werkt niet meer en Maggies verliefdheid erfvet] langen naar een kind. gerucht gaat dat hij een c u oorloofde (homoseks®!; relatie met een sportm; heeft gehad, die zich daai van kant maakte. Het 1 een doem gelegd op gespannnen familieverhot dingen en die in leugens strikt. Williams' verdoezelende, j lange dialogen uitgesponns insinuaties blijven ook hii wat vreemd, temeer daar (bij hem niet voorkomend! woord 'homo' is vertaald het Vlaams-volkse jeannetti Brick, en dat is nu juist tragische, is de lievelingszi van zijn ouders. Grote Va, selfmade man die zich absoluut heerser over eigendommen en verwant! ontwikkelde, heeft al zij: hoop voor de toekomst Brick gericht. Nu hij g sterven aan kanker, wat tij zelf nog niet weet, en de fami' lie bijeen is om zijn (laatst verjaardag te vieren, komt het oude zeer naarboven. Dries Smits speelt Grote Vi| subtiel en ontroerend herki baar als een boerse, ongecoi pliceerde familievader die zij: eigen teleurstellingen nk langer kan ontkennen. Ziji vrouw, Grote Moe, die zich» altijd keurig voor de gek h< gehouden, wordt daardoor tij in haar ziel getroffen. Marl» Hamelynck geeft haar, ner-j veus redderend en aandoe» lijk potsierlijk, ontroeren! gestalte. De overige kinderen, formet en uitsluitend geinteresseen in goede naam en geld, krijgei een treffende karakteriserin) in deze voortreffelijke Vlaai» se voorstelling, die ruim 2,i uur duurt en zonder paia wordt gespeeld. Bergen op Zoom - Schouw burg De Maagd. Balletuitvoe ring van 'Giselle' door Het Klassiek Academisch Ballet uit Tatarstan. Choreografie Jean Coralli en Jules Perrot. Muziek Adolphe Adam. Libretto De Saint-Georges, Gauthier en Coralli. Solisten Helena Kostrova, Vladimir Grigoriev, Louiza Moukha- metgalieva, Alexander Moun- tagirov. Gezien zaterdag 2 maart. Door Sjef Huismans Het is niet zo lang geleden dat het Ballet van Vlaanderen verraste met een mooi uitge voerde Giselle. En opnieuw staat het gezelschap van de Staatsopera van Tatarstan met een uitgelezen cast aan dansers en in een sprookjes achtig decor op de planken. Giselle is een van de oudste bal letten die tot op de dag van heden repertoire hebben gehouden. Reden daarvan is ongetwijfeld de overrompelende muziek van Adam en het puur romantische gegeven dat veel mensen toch altijd weer aanspreekt. Daar naast speelt het klassieke beeld uit de tweede akte met de witte Wili's en het spitzenwerk, dat hier voor het eerst pas goed werd toegepast, ook een beduidende rol. Adam maakt in zijn muziek gebruik van het principe van het 'Leitmotiv' wat zijn muziek zo meeslepend maakt. Elk persona ge en elke handeling heeft zijn eigen karaktertekening. Voor de ballerina is de rol van Giselle een enorme uitdaging, omdat naast een gedegen techniek de rol een groot inlevingsvermogen vraagt. In feite moet zij in staat zijn twee heel verschillende personages neer te zetten die toch eigenlijk één zijn. En zeker in het waan zinstoneel moet Giselle een uiterst gevarieerd gamma van gevoelens zichtbaar kunnen maken. Het liedeskoppel Giselle- Albert dat we vanavond zagen, voldeed in alle opzicht aan deze vereisten. Vooral Kostrova is it techniek, vloeiend bewegen mimische uitdrukking een at luuut hoogtepunt. Haar soli zip perfect en in samendans met haat partner is het een pracht, gebeeldhouwde eenheid. Voora in de tweede akte bereiken zi, ballet van hoog niveau als zij het Slavische verhaal van de Wilis samen met het ensemble tot uit beelding brengen. Ook derolvai Myrtha en Hilarion kregen f" mooie vertolking, de eerste v vooral sterk in dé tweede akte. De pas de deux uit het eer bedrijf kwam minder goed uit® verf. Notchalova en Nurujü vormden geen mooi evenwicht! dansend paar. De eerste had aft schoonheid en afgewerkte tech niek in huis, terwijl de tweede® logheid en zwaarte van een ser die te veel op kracht manifesteerde. Hierdoor harmonie verstoord. Het koor had het vanavond ooi niet gemakkelijk. Evenals solisten had het last van gebret aan ruimte. Solisten kunnen zie» hieraan nog wel wat aanpass® maar voor het koor wordt nf> inschikken en aanschuiven moei lijker. Hierdoor ontstaan slordig- heid en onregelmatigheid in uniformiteit van het gezelsch wat zeker in de eerste 'volk® akte opviel. Jammer was verder dat werd op muziek van de band. B orkest ontbrak. De uitvoeri», daarvan was uitstekend. M» het is even wennen aan de tota andere mechanische klank ent haalt een stuk levendigheid t- organiek samenspel uit de ver ning. Het ballet zelf had er o« gens qua timing geen enkele 1» van. Giselle van Tartarstan, voorstelling om te onthouden. éWmÊmÊMÊMË NEDERLAND 1 1600 Journaal 1607 Goeiemiddagl, middagmagazine 1655 De week van... 17 3i The Cosby Show, comedy 17 59 Boggle, spelletje 1 1828 Laurel Hardy, slapstick 18 58 Spreekkamer, medisch magazine 19 27 Waku Waku, spelletje 20 00 Journaal. Aansl. Weeroverzicht 20J0 Blik op de weg, verkeersmagazi- 1 20 59 Zo vader z0 zoon' sPelletie 12129 Hier en Nu, actualiteitenrubriek 1 22 05 Tussen kunst en kitsch 23 00 Dokument: Steunpunt, 4-delige documentaire. Afl. 1: Benidorm 23.40 Cheers, comedy 00.05 Miniatuur NEDERLAND 2 1000 Huisje boompje beestje (tot 10.20) 10 30 Weer en klimaat (tot 10.50) 11 joo Bio-bits onderbouw (tot 11.20) 163)5 Little Women, tekenfilmserie 16 34 Skippy, jeugdserie 17.01 De troon van Koning Kunstge bit 17.29 2Vandaag, actualiteiten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpun ten uit het nieuws gevolgd door het weer 19.02 Hoe is het mogelijk, populair- wetenschappelijk magazine 19.32 Dr. Quinn: Medicine Woman, serie 1 20.20 AC-TV, serie over de gang van zaken in diverse medische centra 1 20.55 Studio Sport 21.38 De verlaten gebieden van South Dakota, natuurdocumen- taire f 22.32 ABN/AMRO-Tennistoernooi 23.30 Journaal j 23.35 ABN/AMRO-Tennistoernooi, ver volg NEDERLAND 3 07.00 Journaal 07.07 Klokhuis 07.22 Een verhaal dat groeit 07.29 Ontbijt-tv, actueel magazine met elk half uur NOS-Journaal, 8.10 NOS-Sportjournaal en 7.45 en 8.16 Weer 09.00 Journaal 09.05 PP: Uitzending CDA 09.08 Kook tv 09.29 Studio Sport 11.05 De week van 11.31 Boggle 11.59 MiddagEditie, actueel magazine met om 12.00 NOS-Journaal, 12.15 Den Haag, 12.30 NOS-Sportjournaal en 12.45 Weer 13.00 Journaal 13.08 Kassa! 13.40 Kookgek. Aansl.: Passie voor tui nen 14.05 Studio Sport 14.50 Karei 15.31 Jules unlimited 16.00 Journaal 16.07 Lopende zaken 16.37 Buren, serie over de onderlinge verdraagzaamheid van Nederlan ders 17.05 Cagney Lacey, politieserie 18.00 Villa Achterwerk, kindermagazi ne met Rembo Rembo; 18.06 De geometrische fabels; 18.08 Prullen- BELGIË FRANS 1 15.20 Vacaturebank 15.35 Grand docu ment: Martha 16.35 Neighbours, soap 17.05 La bande a Carlos, magazine 17.30 Die Schwarzwaldklinik, serie 18.30 Regions soir 18.50 Cartes sur table, maga zine 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 L'écran témoin: Miles to Go, Amerikaanse tv-film uit 1986 21.50 L'ecran témoin: Débat, discussie n.a.v. de hiervoor vertoonde film 23.15 Nieuws 23.40 Javas 23.50 La pensee et les hommes (tot 24.00) BELGIË FRANS 2 17.30 Top motos spécial, motorsportmaga- ïon 18,00 lc' B'a"b'a, kinderprogramma 19-00 Neighbours, soap 19.30 Nieuws Javas 20.05 Intérieur nuit, cultureel magazine 20.55 Document musique: Györ- gy Ligeti, portret componist 22.00 Nieuws i'k kjJaVaS 22,35 Le ieu des ieux 77.40 actualiteiten 23.05 La pensée socialiste (tot 23.30) DUITSLAND 1 non? ^or9snmagazin 09.00 Tagesschau «v-03 ML Mona Lisa 09.45 Rückenschule innn-T 9rossen Bail, ochtendgymnastiek J".™ Tagesschau 10.03 Weltspiegel 10.45 ln beutscNand: Fall auf Fall-Jedem h,„r. ecbt- 11.00 Tagesschau 11.04 Ein val iiln Duitse mafionale songfesti- ana rr matme'°dien: Kein schoner li ne m? Presseschau 13-00 Tagesschau 3,ü5 Mtogsmagazin 13.45 wirtschafts- 1ehm<amm m4,00 Tagesschau 14.03 15 01 Ti- ow 15-00 Tagesschau Jür'no d- Andrea' Talkshow 15.55 gen Fhege antwortet 16.00 Tagesschau 17 m n 'e^e' 1a"°bow 17.00 Tagesschau nfnrmir'SanAma9azine 17-40 Regionale 17 55 v J Ta9esschau-Telegramm Maripnh f Liebe' serie 18.25 Sarnm w e?«e 18,49 Tagesschau-Tele- 2000 T uUS heiterem Himmel, serie Kamer^fn"CDhau 20,15 Tere vor der >ro ar1;°° uPort: Baden"Baden 21.39 brück co enwahl 71.40 Mosel- DUITSLAND 2 WetjeMD1stF'and 1 13,45 Dalli Dalli, jeugdserie ia in "ru der Kraheninse|. 14.40 ia,, eos Geburtstagsecke ■15.05 Lorm kaderprogramma und die Star'lcinU»/r°Urnaal 15,15 Wickie leute 15 en n r' tekenfilm 15.45 I6.35 jmo m nsere Hagenbecks, serie Menge Leben, serie 17.00

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 8