Alleen rijdt als Citroen Citroen. jt ••4» Van de duizenden mensen die gisteren gebeld hebben, hadden er maar een paar het fout. Iedereen weet natuurlijk dat het alleen om Citroën kan gaan. Want wie aan inno vatie denkt, denkt direct aan Citroën's geavanceerde veersystemen. Ook is er geen tweede automerk met zo'n uitgekiende balans tussen actieve en passieve veiligheid. Zeg comfort en weer schiet u als eerste de naam Citroën te binnen. En bij het woord design denkt u natuurlijk onmiddellijk aan de eigenzinnige Citroën XM. Zelfs ruimte is zo'n begrip waaraan Citroën een bijzondere invulling geeft. Er is geen merk met zoveel break-modellen. Kortom, alleen een Citroën heeft alle bovengenoemde eigen schappen in zich. Of het nu de Citroën AX, ZX, Xantia, XM, Evasion, C15, Jumpy of Jumper betreft. Maak een afspraak met uw dichtstbijzijnde Citroën-dealer voor een gratis 24-uurs proefrit om het zelf te ervaren. Alleen een Citroën rijdt als een Citroëa DE PRIJSWINNAARS VAN GISTEREN ONTVANGEN AUTOMATISCH SCHRIFTELIJK BERICHT. OVER DE UITSLAG KAN NIET GECORRESPONDEERD WORDEN. I Door Johan van Grinsven De Nederlandse jeugd droomt van dikke auto's, huizen met zwembaden en het grote geld. Of leven het leven als een cola reclame. Volwassenen willen vooral zichzelf zijn. En thuis, thuis moet het gezellig zijn. Enkele onderzoekers hebben de Nederlandse tijdgeest in kaart gebracht. Een van de trends: de nieuwe truttigheid gaat het maken. De cultuurtrends van 1996-en- verder zijn in beelden en woor- len gevangen door de onderzoe kers van de Nederlandse bureaus De Bock en Dekker en Market- Response die daarvoor bijna 2000 mannen en vrouwen, - 'van Heerlen tot Den Helder' - tussen de 12 en 60 jaar hebben onder vraagd. De onderzoekers hebben - onder meer op basis van wat zij zagen in trendbepalende landen als Groot-Brittannië en Amerika - met knip- en plakwerk 45 'leef stijlen' in beeld gebracht en deze voorzien van enkele steekwoor- den. Volgens projectleider drs. Mare van Gisbergen van MarketRe- ponse kunnen ondervraagden aan de hand van concrete beel den veel gemakkelijker beoorde len of ze zich aangesproken voe len door een bepaalde trend of 'leefstijl'. Van Gisbergen verwacht dat zo'n tien trends de nabije toekomst domineren. Samen vormen die volgens hem - nu al - een goed beeld van de manier waarop - Nederlanders in de jaren negen tig hun leven (willen) inrichten en wat hun ambities zijn. Dé gro te trend blijft zonder enige twij fel die van 'cocooning', een term die al vele jaren geleden door de Amerikaanse trendwatcher maitlj Popcorn is bedacht. Cocooning staat voor huiselijk- K- j' Sezelligheid en geborgen heid. Het huis als het figuurlijke Kasteel om je in terug te trekken. an Gisbergen: „Zeker geen meuwe trend, maar vergeleken met vorig jaar weer in aanhang gegroeid; 71 procent van de ondervraagden zegt met deze rend mee te gaan, ook mannen. Z, levensstijl verdwijnt niet meer in Nederland; wij zijn nu eenmaal huiselijk De schaamteioze spü- en pronk- vS Van de jaren tachtig - de yuppiej aren - is definitief voor- Door Johan van Grinsven ^.^enkaaUeen maar grote f frisdro,! ?r- PePPer is er nat tosdrank; zo bekend dat de Amer «in papieren privé-detective 1 J' Pepper laat drinken. In een va Weten"z bomt de lezer en pass rikf Ann^e?Per iS dan 00k de 0U( Waco T Charles Alderton gelrfm i" B?varia in het Brabai Werd L, -l1Centie de Produkt Swinkek h"0 u° 'groot' als in slaan n! g°? het drankie pas v 1995 omzet steeg van 1 miljoe Na de overname van de Dr Penr WePPes, begin 1995, werf de Sc

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 22