Gids Endemol weg uit Holland Media DE STEM Boekenweekgeschenk van Adriaan van Dis in recordoplage 'Opvoering Don Giovanni in ruïne van operahuis' Geen duidelijke winnaars bij nominaties Gouden Uil PE STEM Overblijvende partners RTL4 en Veronica gaan samen verder Schumann Hongaars Bach-cantates Portugal in 1997 centraal op Buchmesse Grimberg krijgt Gouden Ezelsoor I io 00 Ik, Mik Loreland (tot 10.23) 10,30 Ferhalen fan in museum: Men- I 17,f® 1our du monde en 8 jours, sportactu- I aliteiten 18.00 lei bla-bla, kinderprogram- I ma 19.00 Neighbours, soap 19.30 Nieuws 170.02 Coib, portret Olympisch atleet: Emile |™ttemans 20.10 Zoom arrière: Voetbal. ■Vooruitblik op wedstrijd België-Nederland I li<-f1arnPlon's 96, autosportmagazine I «.10 Nieuws 22.30 Le jeu des jeux 22.35 l,,e.„T Pass'on. paardesportmagazine I «.00 Tour du mond en 8 jours (tot 23.25) WKÊË Amsterdam (anp) - Het Boekenweekgeschenk Palmwijn, geschreven door Adriaan van Dis, ver schijnt in een oplage van 643.000 exemplaren. Het is voor het eerst in de geschiedenis van de 61-jari ge Boekenweek dat het geschenk de 600.000 exemplaren overstijgt. Palmwijn is mede op ver zoek van Greenpeace gedrukt op 100 procent chl oorvrij papier. Henk Kraima, directeur van de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) die de Boekenweek jaarlijks organiseert, noemde de oplage ongehoord. Het geeft aan dat de boekhandel een 'zinde rende' Boekenweek verwacht, zo zei hij maandag in Amsterdam tijdens een persbijeenkomst. Onder het motto Eeuwig El Dorado vestigt de Boekenweek de aan dacht op de literatuur van en over Latijns-Amerika en het Caribisch gebied. Het boekenfestijn is van 13 tot en met 23 maart. Sinds 1984 laat de CPNB het Boekenweekgeschenk door een literair auteur schrijven. In dat jaar bedroeg de oplage 384.000 exemplaren. Het huidige aantal betekent een stijging van bijna 70 procent. Van Dis' novelle gaat over Afrika en haakt niet in op het thema van de Boekenweek. Iedere schrijver van het geschenk is vrij in de keuze van zijn onderwerp. De CPNB bepaalt alleen hoe lang het verhaal mag zijn en wanneer het manuscript klaar moet zijn. Toch ziet Krai ma een belangrijke parallel tussen het thema en het Boekenweekgeschenk: 'Hoe stellen we ons op in de zogenoemde Noord-Zuiddialoog.' Palmwijn is volgens Van Dis een debat met zijn andere ik. „Ik heb het vooral voor mijzelf geschreven.Hij zei vereerd te zijn zijn gedachten met zoveel mensen te delen. Het Boekenweek-essay sluit traditioneel wel aan op het thema. Carolijn Visser schreef Het goud van Bonanza, waarin zij zich afvraagt wie de macht heeft in het Nicaraguaanse goudmijndorp Bonanza. Zoals een schrijfster van reisverhalen betaamt was Vis ser op pad en liet ze verstek gaan op de persbijeenkomst. Het essay verschijnt in een oplage van 59.000 exempla ren. Dat is veel meer dan vorig jaar toen het essay van Jan Wolkers een oplage van 48.000 stuks had. Het goud van Bonanza kost 4,95. Palmwijn is tijdens de Boe kenweek bij aankoop van 19,50 aan boeken gratis. Daarna kost het tien gulden. Het Boekenweekgeschenk en -essay zijn gedrukt op 100 procent chloorvrij papier. Voor de omslagen zijn geen pvc-materialen gebruikt. De CPNB heeft dat mede op verzoek van de Stichting Greenpeace Nederland gedaan omdat het gebruik van chloor slecht is voor het milieu. De CPNB zal voortaan al haar drukwerk op chloorvrij papier drukken. Ton Tukker, algemeen directeur van Greenpeace Neder land, riep tijdens de bijeenkomst de uitgeversbranche en de papierleveranciers op het voorbeeld van de CPNB te volgen. Ook het bestuur van de Groep Algemene Uit gevers binnen de Koninklijke Nederlandse Uitgevers bond heeft zijn leden gevraagd de papierinkopen te bezien op de gevolgen voor het milieu. Greenpeace erkent dat echt milieuvriendelijk papier, vooral bij kleinere afnames, duurder is. De consument is volgens de organisatie echter bereid iets meer te betalen voor een milieuvriendelijk produkt, zo blijkt uit recent onderzoek. Van Dis kan het „niks schelen" dat Palm wijn op chloorvrij papier is gedrukt. De voordelen van het verantwoorde papier zijn hem bekend. Over de nadelen wil hij weieens de mening van een deskundige weten. Tukker kon daarover kort zijn. Aan de fabricage van chloorvrij papier zijn volgens hem geen nadelen verbonden. Uitgeverijen zijn geen grootgebruikers van papier. Ze nemen tussen de 3 en 5 procent af. Het meeste papier gaat op aan kranten, tijdschriften, reclame- en zakelijk drukwerk en informatie van de overheid. Uit schattin gen van enkele grote boekdrukkers blijkt dat de helft van de boeken al wordt geproduceerd op milieuverant woord papier. „Maar elk procent telt", aldus Kraima „Het boek heeft wel vaker de rol van voortrekker gespeeld bij veranderingsprocessen." De belangstelling voor Latijns-Amerikaanse literatuur bestaat nog niet zo lang. In de jaren zeventig verschenen drie tophoeken in een Nederlandse vertaling. In 1972 kwam 'Honderd jaar eenzaamheid' van de Colombiaan se schrijver Gabriel Carcia Marquez uit. Een jaar later verscheen 'Rayuela: een hinkelspel' van de Argentijn Julio Cortazar, in 1975 gevolgd door 'Het groene huis' van Mario Vargas Llosa. Latijns-Amerikaanse litera tuur wordt veel gelezen. Zo waren in 1995 de twee best verkochte vertalingen oorspronkelijk Zuid-Amerikaan- se boeken: 'Paula' van Isabel Allende en 'Over de liefde en andere duivels' van Marquez. 'Palmwijn' is geschreven door Adriaan van Dis. FOTO ARCHIEF DE STEM Aalsmeer (anp) - Endemol stapt uit de Holland Media Groep (HMG), het samenwerkingsverband met RTL4 en Veronica. Daartoe heeft de raad van bestuur van Endemol Entertain ment, het bedrijf van Joop van den Ende en John de Mol, besloten. De twee overblijvende partners gaan nu samen verder. Hoe de verdeling van de aandelen wordt, moet nog worden besloten, aldus een HMG-woordvoer- der. De reden voor de stap van Endemol is dat de Europese Commissie vorig jaar september bepaalde dat het aandeel van Endemol in HMG van 24 tot maximaal 7,5 procent moest worden teruggebracht en dat het geen zeggenschap in de nieu we onderneming zou krijgen. Een derge lijke louter symbolische positie wenst Endemol binnen de HMG niet in te nemen, aldus het bedrijf maandag. Endemol blijft wel een belangrijke leve rancier van programma's van de com merciële stations RTL4 en Veronica. Overigens is vorig jaar ook duidelijk geworden dat de Europese Commissie problemen heeft met de omvang van het contract dat Endemol met HMG voor de komende tien jaar wilde afsluiten. Endemol zou daarbij naar verluidt voor 210 miljoen gulden tv-programma's gaan leveren, terwijl Brussel een con tract van maximaal 110 miljoen gulden aanvaardbaar zou vinden. Op dit moment onderhandelen Endemol en HMG nog over dat contract. Het is aan de partners om te beslissen of het aan de Europese Commissie wordt voorgelegd. Dat is op dit moment nog niet gebeurd, aldus een woordvoerder van Endemol. De stap van Endemol om niet te gaan deelnemen in HMG komt niet als een verrassing. Al eerder heeft het bedrijf duidelijk gemaakt moeite te hebben met de eis van Van Miert het aandeel in HMG naar 7,5 procent terug te brengen. Smalle markt Formeel is de Holland Media Groep nog steeds niet tot stand gekomen. Het wachten is op overeenstemming met de Europese Commissie. Een van de punten waarover nog wordt onderhandeld is de verkoop van het station RTL5, eveneens een eis van de Commissie. Voor de koop Joop van den Ende en John de Mol van Endemol Entertainment. hebben zich een aantal nationale en internationale gegadigden gemeld. Hun aanbod is vastgelegd in een zogenaamd bidbook waarover de komende weken met de Commissie wordt gesproken. HMG heeft vorige week trouwens dui delijk gemaakt er de voorkeur aan te geven RTL 5 geheel op te heffen en te laten opgaan in Veronica, als alternatief voor de verkoop van het station. Blijft RTL5 in de lucht, dan levert dat een extra concurrent op voor zowel de com merciële als de publieke omroepen op een langzamerhand overvolle markt. RTL4, Veronica en SBS 6 zijn al gelijk soortige zenders, waardoor de reclame markt wel erg smal wordt, zo redeneert HMG. Greep „Het uittreden van Endemol maakt de analyse pr eenvoudiger op, maar belang rijkste punt waar we naar keken is de greep als geheel die HMG op de markt zou kunnen krijgen", aldus de woord voerder van Europees Commissaris Van Miert (concurrentiezaken) in een reac tie. Voorlopig gaat de Commissie er nog van uit dat RTL5 verkocht moet worden, zo voegde hij eraan toe. Brussel vreest dat als RTL5 opgaat in Veronica, HMG daarmee ook het groot ste deel van het marktaandeel dat RTL5 FOTO DIJKSTRA achterlaat, kan inpikken. Dat zou dan aan de bezwaren van de Commissie nog niet tegemoet komen. De Commissie heeft geëist dat er aan het bidbook nog wat wordt geschaafd. Daarna kan de zaak nog worden voorgelegd aan derde partijen, zoals organisaties van adver teerders. Vervolgens komt het bij het Adviescomité van de lidstaten, „maar dan zijn we wel enkele maanden ver der", aldus de woordvoerder. De Vierde Symfonie van Robert Schumann is geschreven in de toonsoort d mineur. Als Schu mann in die toonsoort bezig was, wist zijn vrouw Clara al hoe laat het was. „D mineur, dan gaat hij tot de bodem van zijn ziel." Die toonsoortkwestie bij Schu mann is een bekend gegeven. Toch zijn er veel dirigenten die er zich niets van aantrekken. Vooral het eerste deel van deze Vierde Symfonie wordt nogal eëns te snel genomen, waardoor het dramatische karakter niet tot zijn recht komt. De Weense dirigent Nikolaus Harnoncourt, die kennelijk bezig is om nu Schumann onder handen te nemen, maakt die fout niet - zoals ook wel van hem ver wacht mag worden. Harnon court geeft deze Vierde van Schumann een aangrijpende uitvoering, een uitvoering die voedsel kan geven aan de stel ling dat Schumanns symfonieën (en zeker deze) tot de allerhoog ste categorie behoren. Die stel ling werd vroeger algemeen ont kend. Er staan nog twee andere wer ken uit de Duitse Romantiek op deze cd, eveneens in een inter pretatie van Harnoncourt. Ten eerste de Vierde Symfonie van Franz Schubert (bijgenaamd de Tragische), een opname gelicht uit de eerder hier besproken complete Schubert-release van Harnoncurt. En dan nog de sprookjes-ouverture Die schone Melusine van Felix Mendels- sohn-Bartholdy. Dit nooit meer gehoorde opus blijkt niet een van Mendelssohns sterkste wer ken te zijn, en komt niet in de buurt van de Sommernacht- straum-muziek. Als introductie tot de Duitse muzikale Romantiek is deze cd toch wel een heel mooi schrijfje, vooral vanwege die Vierde van Schumann. (Teldec 4509-94543- 2) HANS ROOSEBOOM Veertig jaar geleden werden de symfonische gedichten van Franz Liszt nog volop gespeeld. Sindsdien is de glans van deze paradepaarden van de 19e- eeuwse orkestmuziek verbleekt. Les PréludesMazeppa, Orfeus: je hoort ze niet meer, ze hebben kennelijk hun tijd gehad. Daarom is het heel aardig om er weer eens eentje te horen, in dit geval Mazeppa, te beluisteren op een cd met een hoog Hongaars karakter. Mazeppa is een orkes traal hoogstandje van een kwar tier, daterend uit 1851. Vooral de inzet is spectaculair: de muzi kale uitbeelding van een paard dat in volle galop over de steppe raast. Een hoogstandje van muzikaal naturalisme. Daarna zakt Mazeppa wat in. Even effectrijk als deze Mazep pa is een werk dat 77 jaar later werd geschreven, de suite Hdry Janos (1927), van de hand van Liszts landgenoot Zoltan Koda- ly. Die componist was 3 jaar toen Liszt in 1886 overleed. Kodaly's suite is een van de klassiekers van de 20e-eeuwse muziek, vol opzwepende en lyr- siche melodieën. Van beide componisten biedt de cd overigens nog een werk: van Liszt de georkestreerde Mefisto- wals en van Kodaly een feeste lijke Theater-ouverture. Al deze aantrekkelijke muziek wordt, hoe kan het ook anders, perfect uitgevoerd door de New York Philharmonic onder leiding van Kurt Masur. (Teldec 9031- 77547-2) In de complete reeks Bach-can- Ton Koopman heeft weer 12 Bach-cantates afgeleverd. FOTO WARNER tates die Ton Koopman vastlegt met The Amsterdam Baroque Orchestra en idem Choir, zijn er opnieuw twaalf verschenen, in een doosje van drie cd's. Wie deze drie cd's achter elkaar beluistert - en dat is geen straf - is weer een stoet aan schoonhe den uit Bachs onuitputtelijke voorraad inventiviteit rijker. De rijkdom is van diverse aard en stemming. De cantates zijn weliswaar allemaal geschreven voor zon- en andere hoogtijda gen in het kerkelijk jaar, maar dat weerhield de componist er niet van om zijn muziek regel matig werelds te laten klinken, op het lichtvoetige af. Wat trekt er allemaal aan ons oor voorbij? Smartelijke, dalen de chromatiek in de inleiding van Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen, naïeve blijmoedigheid in de sopraan-aria's Mein Seelen- schatz ist Gottes Wort en Berei- te die Wege, een vrolijk voort- huppelende tenor-aria Komm Jesu, komm zü deiner Kirche, het gebruik van pizzicati (bij voorbeeld in de Sonata vooraf gaand aan Himmelskönig, sei wïllkommen), uitbundige hoog- barok met pauken en trompet ten in de cantate Erschallet, idyllische lyriek in de dubbel- aria Komm lass mich nicht lan ger warten, de puntige bas-aria Wer bist du (met opmerkelijke cellosolo van Jaap ter Linden), enzovoort. Hier is een muzikaal universum samengesteld uit ele menten van diverse pluimage. De cantates in kwestie dateren uit de periode vóórdat Bach in 1723 op 38-jarige leeftijd zijn definitieve bestemming vond in Leipzig. In deze uitvoering van Ton Koopman en de zijnen klinken ze beheerst en gedisciplineerd, gezongen en gespeeld in een bescheiden bezetting, en juist om die redenen is het resultaat overtuigend en indrukwekkend. (Erato 0630-12598-2) HR Berlijn/Venetië (dpa/afp/anp) - De regisseur Achim Freyer heeft het gemeentebestuur van Venetië gevraagd de opera Don Giovanni van Mozart op 22 maart te mogen uitvoeren in de ruïnes van het vorige week afgebrande operahuis La Fenice. Volgens Freyer past 'de helle vaart van Don Giovanni' bij de afgebrande La Fenice. „Daar om moet Don Giovanni voor La Fenice, dat is genoemd naar de vogel feniks, die uit zijn as her rijst, en uit solidariteit met alle betrokkenen uit deze as herr- rijzen." De Unesco, de VN-organisatie voor onderwijs, wetenschap en cultuur, heeft een fonds gesticht voor de wederopbouw van het operagebouw dat vori ge week voor de tweede keer in zijn ruim 200-jarige geschiede nis afbrandde. Directeur-gene raal Federico Mayor roept iedereen op aan de restauratie bij te dragen omdat „het verlies van dit artistieke en historische monument ons allen raakt en wij ons aandeel moeten leveren om het uit zijn as te laten her rijzen". De Italiaanse regering heeft 20 miljoen gulden uitgetrokken voor het herstel van het opera gebouw. De Europese Unie kwam met een bijdrage van ruim 200.000 gulden. De adjunct-directeur culturele zaken van Venetië, Gianfranco Mossetto, zei dat het gebouw in 1998 zal zijn hersteld. Het gebouw zal er weer uitzien zoals het in de 19e eeuw was. De bouwtekeningen zijn, bewaard gebleven, doordat ze in verband met de restauratie werkzaamheden naar elders waren overgebracht. Amsterdam (anp) - De Gouden Uil, de literaire prijs voor fictie, I non-fictie en kinder- en jeugdliteratuur, kent geen gedoodverf de winnaars. De jury maakte gisteren in Amsterdam de nomi naties bekend voor de drie prijzen, waaraan een geldbedrag I van elk 40.000 gulden is verbonden. De winnaars worden op 161 maart tijdens een rechtstreekse tv-uitzending van de BRTN bekendgemaakt. Voor de categorie fictie - proza en poëzie - koos de jury vijf titels uit 268 werken. Bij die keuze zit geen debuut en ook geen poëziebun del. Wel heeft in tegenstelling tot vorig jaar een Vlaamse schrijver het lijstje gehaald. De genomi neerden zijn: J. Bernlef (Celloja ren), Oscar van den Boogaard (De 'heerlijkheid van Julia), Jan Brok ken (De blinde passagiers), Wes- sel te Gussinklo (De opdracht) en Guido van Heulendonk (Paarden zijn ook varkens). Vorig jaar werd de Gouden Uil ingesteld door Standaard Boek handel, Humo en BRTN. Win naars waren Adriaan van Dis (Indische duinen), Jeroen Brou wers (Vlaamse leeuwenen Anne Provoost (Vallen). Vooral in de categorie fictie stond voor velen bij voorbaat vast dat Van Dis zou winnen. Dit jaar lijken er geen uitspringers te zijn. In de categorie non-fictie zijn genomineerd: Hans Schoots (Gevaarlijk leven. Een biografie van Joris Ivens), Joris van Parys (Masereel. Een biografie), Willem Otterspeer (Bolland. Een biogra fie), Geert Mak (Een kleine geschiedenis van Amsterdam) en Eelco Runia (De pathologie van de veldslag). De jury voor de kinder- en jeugd literatuur selecteerde Imme Dros en Harrie Geelen (Morgen ga ik naar China), Rindert Kromhout I (Rare vogels), Joke van Leeuwen (De wereld is krom maar mij» tanden staan recht), Bart Moeya-I ert (Blote Handen) en Antoaj Quintana (Het boek van Bod Pa) Frankfurt (dpa) - Portuga; staat volgend jaar op M Frankfurter Buchmesse, I grootste boekenbeurs ter wereld, centraal. Het jaar daarop is dat Zwitserland ei in 1999 is Hongarije 'Schwer- punkt'. Dat heeft Buchmesse-directeul 'Peter Weidhaas maandag Frankfurt bekendgemaakt. De Portugese literatuur 1 zowel met hedendaagse als histo-1 rische werken veel interessants f aldus Weidhaas. Dit jaar wordt de Buchmesse »a" 2 tot 7 oktober gehouden. Daij staat Ierland centraal. Amsterdam (anp) - Arnon Grunberg krijgt voor zijn deb# 'Blauwe maandagen' het Gouden Ezelsoor. Hij kreeg depniH een plastiek en 10.000 gulden, maandag in de RAI in Amster-j dam overhandigd. Het Gouden Ezelsoor is bestemd voor een debuterend schrijver. De v® I koopcijfers over de eerste zes maanden na het verschijnen van het bo I zijn een belangrijk criterium bij de toekenning van de prijs. De juryI het Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen (KVGO), d®, I prijs toekent, is enthousiast over de literaire kwaliteit: „Zeer beeld geschreven, indrukwekkend en aangrijpend." Van 'Blauwe maandagen', dat in 1994 verscheen, werden de i maanden 28.300 exemplaren verkocht. Inmiddels zijn dat er mear„a|i 50.0001 Het aantal verkochte boeken na zes maanden is geen record. I geldt wel voor de totale verkoop ten opzichte van de andere Gou Ezelsoor-winnaars. 'Blauwe maandagen' werd eerder bekroond met de Anton Wachtó 1994. In 1995 verscheen een Deense vertaling. Aan een ItaliaaL|| Spaanse, Amerikaanse, Franse, Duitse en Zweedse vertaling I gewerkt. Het Gouden Ezelsoor ging eerder naar Tessa de Loo (De »J jes van de suikerwerkfabriek, 1983), Adriaan van Dis (Nathan j 1984), Rudi van Dantzig (Voor een verloren soldaat, 1986), Margn Moor (Op de rug gezien, 1988) en Connie Palmen (De wetten, 19» NEDERLAND 1 DINSDAG 6 FEBRUARI 1996 DEEL D 16.00 Journaal I 605 De week van, gesprekken 16 33 Peak Practice, serie 732 TheCosbyShow j 78.00 Boggle, spelletje 8 29 Natuur in eigen land: Boswach- terij Ugchelen-Hoenderloo ,8 56 Abdijen en kloosters in Oost- Europa en hun bewoners: Klooster van de Heilige Sergius, Sergejev Posad (Rus(and) 19.26 Linda, Linda, comedy 20.00 Journaal 2030 Tijd van leven, serie 2124 Televizier, actualiteiten 22 00 Rondom tien, praatprogramma 2241 Reporter, documentaire over I onderzoeksjournalistiek 2317 Dokument: Perioden met zon, 4-delige serie waarin Nederland opnieuw verkend wordt door een ontdekkingsreiziger. Deel 1 (tot 23.58) da NEDERLAND 2 no Simons (tot 10.50) 13,59 Het vragenuurtje, rechtstreeks 14.2 verslag van het wekelijks vragen- 14.5 uurtje in de Tweede Kamer (tot 15.3 15.00) 16.0 I 16.05 De Waltons, serie 16.0 17,00 Danger Bay, jeugdserie 16. I 17.29 2 Vandaag met actualiteiten, 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 17.0 Sportjournaal en 18.51 Hoofd- 18. punten uit het nieuws 19.00 Bjrrt 66! Verslag reis langs de Route 66 in de VS 18.1 19.28 Ik weet het beter, spelletje 18.3 I 19.56 Overal en nergens: Gestolen 18.4 jeugd, documentaire over 19.0 gedwongen prostitutie in Azië 19.2 120.24 Christy, serie 20. 121.15 Vrouw-zijn, vrouwenmagazine 121.50 Praise, samenzangprogramma 20.2 1 22.20 De verandering, gesprekken 122.54 (PP): Groen Links 22.2 22.57 Time Management 22. 23.30 Journaal 23.0 123.38 Middernacht klassiek: Werken 23.3 van Schumann uitgevoerd door 23. Jolanta Bartosiak, altviool en Beata Cywinska, piano (tot 00.08) 107.00 Journaal 1 07.07 Klokhuis 107.29 Ontbijt-tv met elk half uur Jour- 07.1 naai en 8.10 NOS-Sportjournaal 07.1 109.00 Journaal 09.05 (PP): GPV 109.08 Kook tv 09. Vrouw-zijn Gospelclip 10. Family Album 11. Hier en nu 11. De week van 12. Boggle 13. MiddagEditie met Journaal, 14. 12.15 Den Haag en 12.30 NOS- 14. Sportjournaal 15.1 Journaal 16. Blik op de weg 16.1 Zo vader zo zoon 17. Twaalf steden, dertien onge- 17. BELGIË FRANS 1 14.55 Vacaturebank 15.15 L'écran témoin: Débat 16.40 Neighbours, soap 17.05 La bande a Carlos, magazine 17.30 Life Goes On, soap 18.30 Regions soir, actualiteiten '8.50 Cartes sur table, magazine 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Double 7, spelletje 21.35 Les arts en liberté: Cares et muses allemandes, culturele rond- I reis 22.25 Fran?oise et les siens, cultureel magazine 23.00 Nieuws 23.30 Presence protestante (tot 23.40) BELGIË FRANS 2 DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin 09.00 Tagesschau Hd„ uP soap 09'45 JOYrobic-fit durch Winter 10 00 Tagesschau 10 M Aus_ [«journal 10.45 Info Gesundheit 11.00 IsnS 11,04 A Dangerous Summer, I 12,30 Umschau 12.55 Presses- oal Tagesschau 1305 Mittagsma- L 13,45 W'rtschafts-Telegramm 14.00 IlSOftT 14,03 Rehmsen, talkshow talk<h„ «1 au 15,03 Jul'ane Andrea, 16 On t l Jür9en Flie9e antwortet 17nnTa°ess(; 16,03 F'ie9e' talkshow 17 4n pa9esscbau U-tO Brisant, magazine thai,™0 e informatie 17.50 Tagess- serfeife™ 17,55 Vetbotene Liebe, thai, Tal Manenhof. serie 18.49 Tagess- se Sramm 13-54 Sterne des Südens, m daarJ? cFlau 30,15 Peter Strohm, llervorrWc Globus'magazine22.05Hal hemen nn0tH'9ht'satire 22,30 Tagest' 144.00 Fllo Boulevard Bio, talkshow 00 4c noAC0!7,et'y °0-25 Nachtmagazin DUITSLAND 2 |Wk Biathlonir?ïd10,25 Sport Extra met ISeroi 1 c teams heren 11-30 A 111.04) l2inUnmer' speelfi|m (1e deel op kt WK »Limschau 12,55 Sport Extra 113.45 Dalij Sjl' 7,5 km teams dames 111 Da|li, spelletje 14.15 Fünf ga Ro Da zin Ak se- Ma 15. 16. 17. aus 07 Ne Ca 10 Dreunde 'im 7„it!' '""-""J* "•-13 runr ,la9er' jeugdserie 14.40 ÏÏa?azine 15,05 Logo, jeugd- nfii «""kleund die starken Man- 5 in ,,'40 Gesundheits-Tip 15.45 I ">-45 Jedo m e Hagenbecks, serie Abendmaa„7l^l®l19e Leben, serie 17.00 hic|itnieuwp7nc Moment ma|. over" ■programma's 17.55 Forst- 07 ak Ju

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 18