'Bij een hit moet alles kloppen' DE STEM Vlaamse Opera geeft andere kijk op Tosca 'Dollhouse' beste film van Sundance-festival Russische dichter Brodsky overleden Filmpjes genomineerd voor de Gouden Loeki Bredase zanger Frank Verkooyen ziet Marco Borsato als grote voorbeeld DE STEM Tekenaar 'Tarzan' overleden J. van Uffelen komt voor regio-tv naar Brabant Prijzen voor 'Zusje' in Angers DINSDAG 30 JANUARI 1996 DEEL D MWHi Door Jacques Hendriks Breda - Noem de naam Verkooyen in Breda en velen den ken meteen aan muziek. Moeder Verkooyen runt al sinds mensenheugenis een platenzaak op de Haagdijk en stond vroeger bekend als zangeres. Haar man was haar produ cent en zat zelf ook in een band. Het nageslacht pikte de draad gewoon op: dochter Tosca zingt, de zoons Tom en Carlo produce ren, de 28-jarige Frank produ ceert én zingt. Met succes. Op radio Noordzee, het station dat veel aandacht besteedt aan natio nale produkties, eindigde zijn single 'Ja, jij' als nummer veer tien op de play-list van 1995 en stond hij twee weken op nummer 1 van de nationale top vijftien, die wordt samengesteld aan de hand van telefoontjes van luiste raars. De opvolger, 'Nog een nacht', is inmiddels zelfs de officiële natio nale top tien binnengekomen als hoogste nieuwe, en dat tussen al het carnavalsgeweld. Frank Verkooyen, een fors gebouwde knaap met blauwe ogen waar zelfs Frank Sinatra jaloers op zou zijn, is dan ook apetrots dat hij na jaren van hard werken heel voorzichtig aan het doorbreken is. De muziek kreeg Verkooyen met de paplepel ingegoten. Zijn ouders waren er dag en nacht mee bezig. Moeder Verkooyen zong met Pierre Kartner in het Duo X en vormde later met Jan Tempelaars het Duo Onbekend, dat hits had met het fraaie 'Rode rozen op witte zijde' en 'Alles in het leven duurt maar even'. „Als er thuis ergens over gepraat werd, dan was het over muziek. Mijn vader was producer, achter de platenzaak had hij een studio gebouwd. Maar daarnaast zat hij ook in een band, het trio Happy Sound," vertelt Frank Verkooy en. „Toen ik zeven jaar was, stond ik al regelmatig op het podium en speelde ik op de trom pet mee met de band, samen met mijn broertje. Toen ik twaalf was, vertrok de drummer van Happy Sound en nam ik zijn plaats in. Dat hield ik vol tot mijn zestiende, toen ben ik begonnen met zingen." Zangles De Bredanaar, in het dagelijks leven reclame-adviseur, oefende veel. Niet alleen op het gebied van zingen, maar ook op presen tatie en communicatie. „En ik nam zangles, bij John Kooien uit Breda. Voorheen zong ik puur op gevoel, maar als je les neemt, kom je er achter wat je moet doen om je stem goed te gebruiken en te behouden." In de familie-studio werkt Ver kooyen hard aan zijn reportoire. Het liefst componeert en produ ceert hij zelf, met zijn broers als mede-producenten. „Zij hebben de studio overgenomen sinds mijn vader in de hemel rust. Hij stierf in 1987, hij was pas 53 jaar. Had hij nu nog geleefd, dan was ik misschien al verder gekomen als zanger. Met hem verloor ik toch een drijfveer. Ik denk nog vaak met weemoed aan hem terug. En geloof dan dat hij trots zou zijn omdat ik met hard knok ken nu toch zo ver ben gekomen." Frank Verkooyen is een zanger van het type Marco Borsato, zijn grote voorbeeld. „Ik zing het liefst Nederlandstalig, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Ik houd niet van simpele hoempa- pa-muziek, het moet of een mooie ballad zijn of een beetje een ste vig nummer. Dankzij zangers als Marco Borsato kun je nu ook Nederlandstalig werk zingen. Borsato is hét voorbeeld van hoe Nederlandstalige muziek moet zijn. Door hem kijkt men daar heel anders tegen aan dan pak weg vijf, zes jaar geleden. Als je toen zei dat je in het Nederlands zong, dan was je meteen een 'piraten-boer'. 'Wat, zing jij in het Nederlands, brrrr', alsof je een enge ziekte had... Daarom wil ik ook arrangementen van deze tijd, dansable, housy. En de tekst moet diepgang hebben, een bood schap. In een vlak verhaal heb ik geen zin." Componeren „Ik componeer graag zelf, daar om heb ik bij John Kooien nu ook piano-les. Componeren is iets wat je al doende leert. Als je mjn eerste eigen liedje nu terughoort, dan lijkt het wel of ik dat in dronken toestand op papier heb gezet, vreselijk... Muziek schrij ven vind ik veel moeilijker dan tekst. Het is in feite gewoon wat noten achter elkaar plakken, maar er zijn al zoveel melodieën, en soms komt er iets naar boven uit je onderbewustzijn, dat al blijkt te bestaan. Gelukkig kan ik dan bij ons in de platenzaak checken of iets wel of niet nieuw is." In april komt na twee singles het Frank Verkooyen: „Hoe zou ik me dan moeten noemenMister Starlight of Franky Ferrari, dat schiet toch ook niet op. FOTO DE STEM/JOHAN VAN GURP eerste album van Frank Verkooy en uit: 'De ontwaking'. „Er komen wat up-tempo-stukken op," wil Verkooyen wel verklap pen, „een paar ballads en twee duetten. Een met mijn zus Tosca en een met mijn manager, Arno Bremer. De volgende single is een ballad, die op dit album staat. Ik zing graag ballads, daar kun je je hele ziel en zaligheid inleggen. Je hebt emotie nodig bij het zingen, zodat je nummer live net zo goed klinkt als op de plaat. Iedereen heeft heel hoge verwachtingen van de nieuwe single. Het is een cover, welke, dat zeg ik liever niet. Want voor je het weet, pikt iemand anders je idee op en covert snel ook dat nummer, dat heeft mijn zus een keer meege maakt." „Op die nieuwe single klopt werkelijk alles. Het'is een perfecte :balans tussen tekst en muziek. Alles moet ook' kloppen, het arrangement, de keuze van de instrumenten, dat zijn de ingre diënten voor een hit." „Mijn huidige single, 'Nog een nacht' is ook een cover, 'Is this love', van de rockband Whitesna- ke. Je hoort het bijna niet, hoor. Dat moet ook vind ik, is het alleen een letterlijke vertaling en lijkt het precies op het origineel, dan zie ik het niet zo zitten. Als je covert, dan moet je dat verant woord doen." De singles en het album komen uit bij Koch International, een maatschappij, die de zanger vol ledig ondersteunt. „En dat is zeker in de beginfase van een car rière heel belangrijk, het is de fundering," zegt Verkooyen. „Ze hebben kosten noch moeite gespaard om een zo goed moge lijk produkt te maken van het album. Alleen de foto-sessie, bij Patrica Steur, kostte al 4000 gul den. Alles is honderd procent geregeld, maar dat moet ook, anders is het niet goed voor je gemoedsrust." Aan veel optredens komt Frank Verkooyen nog niet echt toe, al zit een gastoptreden bij Call TV er aan te komen. „Je hebt een hit je nodig om echt volop op te kun nen treden, al wordt het dankzij mijn manager Arno Bremer al wat meer," zegt de zanger die hoopt in de toekomst van de muziek zijn volledige broodwin ning te kunnen maken. Ondér de naam Frank Verkooy en? Met alle respect, maar dat klinkt toch net zo weinig artis tiek als, om maar een dwarsstraat te noemen, het Duo Onbekend? „Ik kies voor simpelheid," lacht Verkooyen. „Zeker als je net begint, kun je maar beter met beide beentjes op de grond blij ven. Hoe zou ik me dan moeten noemen? Mister Starlight of Franky Ferrari, dat schiet toch ook niet op. Trouwens, er zijn wel meer namen die niet lekker in het gehoor liggen. Neem nou Guus Meeuwis... Maar hoeveel exem plaren van 'Het is een nacht' heeft die ook al weer ver kocht...?" Parijs (afp/dpa/anp) - De bekendste tekenaar van de strip 'Tarzan, koning van de jungle', de Amerikaan Burne Hog arth, is zondag op 84-jarige leeftijd in Parijs overleden. Hogarth was als eregast uitgenodigd op het 23e internationale stripfestival in Angoulême. Na een bezoek aan het festival bezweek hij, toen hij terugkeerde naar Parijs. De in Chigaco geboren tekenaar werd vooral beroemd met de strips die hij tussen 1937 en 1950 tekende. Ruim twintig jaar later bracht hij opnieuw enkele stripboeken uit: Tarzan of the apes (1972), Jungle tales of Tarzan (1976) en Golden Age of Tarzan (1979). Hogarth nam het tekenwerk van Tarzan over van Harold Foster, de geestelijke vader van de Tarzanstrip op basis van de boeken van Edgar Rice Burroughs. Voor Hogarth was zijn Tarzan 'een held, een beschermer van de zwakken, een pacifist en een natuur mens. Hij was de tegenpool van de moderne, op consumptie en technologie ingestelde maatschappij.' Inmiddels zijn de originele strips van Hogarth veel geld waard. In de VS wordt voor een originele pagina van Hogarth tussen de 4000 en 5000 dollar betaald. De originele werken van Foster bren gen daarentegen 'slechts' 2000 tot 3000 dollar op. In de VS ver schijnt thans een complete heruitgave in delen van de strips van Foster en Hogarth zoals die uitkwamen in de Amerikaanse zon dagsbladen. Park City/New York (rtr/dpa) - 'Welcome to the Dollhouse' heeft de prijs van de Grand Jury voor de beste speelfilm gewon nen bij het Sundance Film Festival 1996, dat zondag eindigde in Park City in de Amerikaanse staat Utah. 'Welcome to the Dollhouse' is een zwarte comedie over een meisje tijdens haar eerste jaar op de middelbare school. Scenario schrijver en regisseur Todd Solondz (36) was blij verrast met de prijs. ;Het door Robert Redford opge richte en geleide Sundance Festi val is de belangnjjcste ontmcrg- tingsplaats voor hebbers van de ohffi] film in de Verenigde Stateiï De op een na belar.gsrijkste^flj' die het festival toekent, de Grote Juryprijs voor de documentaire, ging naar Troublesome Creek: 'A Midwestern'. De documentaire gaat over een boer in het midden westen van de Verenigde Staten die moeite heeft met de moderne zakenwereld die de Amerikaanse landbouw is geworden. De uitverkiezing door het Sun- :efestival betekent voor de e films vrijwel zeker 'ak naar de grote bio- ïmerika. Antwerpen-Vlaamse Opera - Tosca van Puccini door Symfo nisch Orkest, koor en kinder koor van 'de Vlaamse Opera, Soja Smoljaninova (Floria Tosca), Fabio Armiliato (Mario Cavaradossi), Knut Skram (Scarpia) e.a. Muzikale leiding: Silvio Varviso. regie Robert Carsen. Gehoord op zondag 28 januari. Verdere uitvoeringen: 30/1, 1, 3, 6, 9 en 11 februari in Ant werpen en 18, 20, 22, 25, 28/2 en 2 maart in Gent. Door Jeanette Vergouwen De regie van de Canadees Robert Carsen zorgt ervoor dat de melo dramatische draak Tosca van Puccini iets speciaals wordt. Het zoetige verhaal, dat gebaseerd is op het toneelstuk van Victorien Sardou, biedt door de enscene ring een totaal andere kijk op de vrouw Tosca. Zij is een opera-diva die veraf good wordt. Zij wordt verteerd door jaloezie, liefde, haat en haar honger naar roem. In de regie van Carsen speelt Tosca een vrouw die alle trucjes van het theater kent. Met behulp van een goed uitge kiende belichting (Davy Cun ningham), het suggestieve decor met schuin oplopende vloer (Anthony Ward) en enkele knap pe regievondsten wordt Tosca een samensmelting van rituelen die zowel in de kerk als in het theater zouden kunnen plaats vinden. Niet voor niets is de processie in het eerste bedrijf nu een verheer lijking van de Madonna (Tosca als pompeus aangekleed Maria beeld) en wordt de kerkruimte een operazaal. Onder leiding van Silvio Varviso presteert het orkest van de Vlaamse Opera altijd goed. De Puccini partituur wordt zeker gediend. Er wordt gedreven en Grant Dickson (koster) geeft instructies aan het kinderkoor en koor van de Vlaamse Opera. FOTO ANNEMIE AUGUSTIJN5 juist gemusiceerd en de structuur blijft doorzichtig, hoewel er wel concessies worden gedaan aan het soms te dikke vocale geweld. Indrukwekkend is de instrumen tale inleiding van het derde bedrijf, ondanks de wat grove inbreng van de klarinetsolo. De bijdragen van de koren en de kleine rollen staan kwalitatief op punt, met goede prestaties van de Nederlandse bariton Henk van Heijnsbergen (Angelotti) en Grant Dickson (koster). De veristische opera Tosca van Puccini valt of staat echter niet door een gewaagde regie of een goede instrumentale vertolking, het zijn de drie solisten die de meeste aandacht vragen en die de uitvoering maken. Daarom is het meer dan teleurstellend dat de aangekondigde Tosca, de Russi sche sopraan Maria Guleghina, niet op kwam dagen en vervan gen wordt door haar landgenote Smoljaninova. Deze bezit een krachtige stem waarin scherpte en hardheid overheersen. Zij geeft gestalte aan een Tosca die steeds dezelfde emoties toont. Niet de vrouw die verleidt, verteert wordt door jaloezie of haat en geconfron teerd wordt met de dood van haar geliefde, maar een wat gekunstel de diva met aardige balletpasjes. Tenor Fabio Armiliato acteert nog even houterig als voorheen en doet zijn krachtige Italiaanse belcanto-stem steeds meer geweld aan. Hij drukt 'op de stembanden en forceert zich hoorbaar, waardoor het gevaar van overslaan steeds groter wordt. Het korte, instrumentaal niet begeleide deel van het duet in het derde bedrijf bevestigt de zwak heid van het te krachtig zingen van twee solisten die teveel uit zijn op eigen effectbejag. Indruk wekkend is Knut Skram in de rol van Scarpia. Hij overtuigt door een sterke dra matiek en zingt de vocaal inge wikkelde rol prachtig. Zonder te overdrijven is hij juist altijd nadrukkelijk aanwezig. In totaliteit is deze Tosca, met zwakke momenten maar ook zeer mooie interpretaties, zeker de moeite waard. Moskou/New York/Den Haag (rtr/afp/anp) - De Russische dichter Joseph Brodsky (55), die al meer dan twintig jaar in ballingschap in de Verenigde Staten leefde, is zondag in New York overleden. Dit meldde de Russische onaf hankelijke televisie NTV. De Amerikaanse uitgever van de dichter, Roger Straus, beves tigde het bericht. Brodsky, die in 1987 de Nobel prijs voor de literatuur won en wordt beschouwd als een van de grootste Russische dichters van deze eeuw, had ernstige hartklachten. Hij zal in New York worden begraven. Brodsky werd in 1940 als Josif Aleksandrovitsj Brodski in Leningrad geboren. Al voor zijn twintigste had hij talrijke gedichten op zijn naam staan, maar hij werd vooral bekend toen hij in 1964 wegens 'parasi tisme' tot vijf jaar dwangar beid werd veroordeeld in het hoge Russische noorden. Para sitisme stond voor het uitoefe nen van een niet door de staat erkend beroep; Brodsky schreef gedichten zonder daar voor over de vereiste academi sche titel te beschikken. Als gevolg van de internationa le druk kon hij hij het kamp na achttien maan den verlaten en terugkeren naar zijn huis in Leningrad. In zijn werk, dat uitblinkt door zijn linguistisch talent, tekende hij het kleurloze leven in de Sov jetunie. Het ver scheen uitslui tend via de ille gale pers, de zogenoemde 'samizdat', maar was razend pop ulair. In zijn levensonder houd voorzag de dichter door het vertalen van Engelse, Spaan se, Poolse en Servokroatische poëzie naar het Russisch. De Sovjet-autoriteiten zagen I zich uiteindelijk gedwongen hem in 1972 te verbannen en op het vliegtuig naar Wenen te zetten. Daarvandaan emigreer de Brodsky naar de Verenigde Staten. Vijftien jaar later, toen hij al een Amerikaans burger was geworden, won Brodsky de Nobelprijs voor de literatuur voor zijn 'omvangrijke literaire oeuvre, dat wordt gekenmerkt door grote intellectuele scherp zinnigheid en poëtische inten siteit'. Een van zijn bekendste I recente werken is 'Urania' uit 1987. In Nederland was hij de afgelo- I pen zomer te zien in de VPR0- serie over het menselijk geheu gen 'Vertrouwd en o zo vreemd' van Wim Kayzer. Brodsky was een van de gasten in het vijf avonden vullende programma. Hij sprak daarin onder meer over het nut van het uit het hoofd leren van gedichten. Trots toonde Joseph Brodsky in 1987 zijn Nobelprijs voor de literatuur. fotoap Door Hans van Alebeek Nederlanders mopperen graag op tv-reclame maar stiekem vinden ze het toch ook wel een beetje leuk. Dat valt althans af te leiden uit de enorme stapel reacties die de verkiezing van de eerste Gou den Loeki heeft opgeleverd. Maar liefst 22.000 mensen heb ben aan de Ster laten weten wel ke vijf tv-spotjes uit 1995 zij het allerleukste vonden. Al die lijst jes zijn inmiddels geteld en dus kan de Gouden Loeki over enkele dagen worden uitgereikt. Voor deze 'ultieme consumenten prijs voor tv-reclame' zijn tien filmpjes genomineerd. Dat zijn vooral leuke of mooie filmpjes want echt verrassend is het niet dat de irritante wasmiddel- en maandverband-commercials in het lijstje ontbreken. Sterker nog: in de lijst van 140 tv-spotjes waar de kijkers uit konden kiezen, Van onze rtv-redactie Nijmegen - Johan van Uffelen wordt hoofdredacteur-direc teur van het regionale tv-kanaal in Brabant, dat de VNU-dagbladengroep momenteel aan het opzetten Samen met Harro Coumans, oud hoofdredacteur van De Stem en recent aangesteld als projectlei der voor regionale tv, zal hij het een en ander voorbereiden. Johan van Uffelen is op dit moment nog eindredacteur van RTL-nieuws. Hij heeft het jour nalistieke vak geleerd bij de Bra bant Pers (12 jaar), is daarna overgestapt naar Omroep Bra bant (4,5 jaar), waar hij de editie Den Bosch/Noordoost-Brabant met succes heeft opgezet en werkte alvorens terecht te komen bij RTL-nieuws nog 2,5 jaar voor de Wereldomroep. kwamen deze rotreclames niet eens voor. En het gaat toch echt over 1995 toen het bedrijf Proc-1 ter Gamble het grootste van het jaar nog wel op de Sterte zien was met de veel bekritiseer- de spotjes. Hier volgen de genomineerd! filmpjes voor de Hollandse |j 'reclame-Oscar'. 1) Loes Luca in het 'trap-s; voor de gezamenlijke energie- bedrijven. 2) Het imposante zwaan-v tuig van de KLM. 3) Gerard Cox als wandelend' tijgernoot op de barbecue Duyvis. 4) Cora van Mora die net i heeft gekregen. 5) Stoere Willem die vraagt om een Calvé-boterta>J voor vader te maken. 6) Het f imp je over Guhl-sl poos waarbij wolken en b< naadloos overvloeien in kapsels 7) Het promotie-spotje voorll Radio 2 met de zielige hond®'j aan de radio geluisterd zit. j 8) Een van de twee prachtige Rolo-spotjes; niet de olifant maar I de twijfelaar in de bioscoop®'] niet goed weet wat hij met laatste Rolo moet. 9) Sportlife met het fraaie I ter-woestijn-landschap en 1 10) Delta Airlines met het strati ke ballet voor vliegtuigen. j Op woensdag 31 januari klinkt Hilversum 'and the winner is- Amsterdam (anp) - De Ned* landse speelfilm Zusje heeft dens een filmfestival in het Fra® se Angers twee prijzen ges nen. De door Robert Jan West geregisseerde film moest hoofdprijs delen met de Portus se produktie Corte de Cabelo v I Joaquin Sapinho. Ook ont«l Zusje een speciale stilde:ntj prijs. Westdijk investeert inkomsten (30.000 gulden) i"e nieuwe film. NEDERLAND 1 16.00 (TT) NOS-Journaal 16.07 De week van 16.36 Peak Practice, serie 17.40 The Cosby Show, comedy 18.08 Boggle, spelletje 18.33 Natuur in eigen land, documen taire: Gaasterland 19.02 Studio RKK 19.30 Linda, Linda, comedy 20.00 Journaal. Aansl. Weeroverzicht 20.30 Tijd van leven, drama-serie 21.27 Televizier, actualiteitenrubriek 22.02 Rondom tien, praatprogramma: Slachtoffers die smartegeld eisen 22.42 Vogelenzang, 5-delige reportage 23.33 Foreign Nightingales, reportage over hulpverleners in oorlogsge bieden (tot 00.23) NEDERLAND 2 10.00 10.30 13.59 16.11 17.03 17.29 18.58 19.26 19.54 20.22 21.13 21.46 22.14 22.55 22.58 23.30 23.35 Ik, Mik Loreland (tot 10.20) Bistboat: ik ha dy! (tot 10.49) Het vragenuurtje in de Tweede Kamer (tot 15.00) Het elfde uur, talkshow Danger Bay, jeugdserie 2Vandaag, actualiteiten met em 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpun ten uit het nieuws gevolgd door het weer Bjrrt 66!, verslag. Afl. 2 Ik weet het beter, spelletje Surfspecial 96 vanaf Hawaii Christy, serie Vrouw-zijn, magazine Nederland zingt, koor- en samen zang Antenne: Bouwen aan Armenië, documentaire PP: Uitzending Unie 55+ Time Management Journaal Middernacht klassiek: Suite nr. 2 in b van Bach door Lódz Chamber Orchestra (tot 00.05) NEDERLAND 3 i 07.00 07.07 .07.29 09.00 09.05 09.08 09.30 09.55 10.00 10.31 11.03 11.31 11.59 13.07 13.32 14.01 14.29 14.59 15.30 Journaal Klokhuis Ontbijt-tv met elk half uur NOS- Journaal, 8.10 Sportjeumaat en 7.45 en 8.16 Weer Journaal PP: Uitzending RPF Kook tv Vrouw-zijn Gospelclip Family album Hier en Nu De week van Boggle MiddagEditie, actueel magazine met om 12.00 en 13.00 Journaal, 12.15 Den Haag, 12.30 Sportjour naal en 12.45 Weer Blik op de weg Zo vader zo zoon Jansen, Jansen Match en win Natte neuzen Fast Forward BELGIË FRANS 1 16.35 Neighbours, serie 17.05 La bande a Carlos, magazine 17.30 Life goes on, serie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table, magazine 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Double 7, spelletje 21.35 Les artisans de l'histoire, serie. Afl. 1: De politicus Frangois Perin 22.35 Frangoise et les siens, cultureel magazine 23.15 Laat ste nieuws (tot 23.35) BELGIË FRANS 2 j 17.30 Tour du monde en 8 jours 18.00 lei j Bla-bla, kindermagazine 19.00 Neigh bours, soap 19.30 Nieuws 20.00 Coib, serie portretten Olympische atleten: Serge Reding 20.10 EK Kunstrijden 21.40 Cham- pion's 96, autosportmagazine 22.10 I Nieuws 22.35 Cheval passion, paardesport- magazine 23.00 Tour de monde en 8 jours (tot 23.25) DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 1eute 09.03 Dallas, soapserie 0945 JOYrobic - fit durch den Winter. Aerobics 10.00 Heute 10.03 Auslandsjournal 10.45 Info Gesundheit, gezondheitsmagazine '1.00 Heute 11.04 Portrait in Liebe, muziek 12.10 Wege in die Wildernis, docu mentaire-serie 12.55 Presseschau 13.00 Mittagsmagazin met Heute 13.45 Wirt- schafts-Telegramm 14.00 Tagesschau R 14-03 Rehmsen, talkshow 15.00 Tagess- ™u 15.03 Juliane Andrea, talkshow 15.55 Jürgen Fliege antwortet 16.00 jagesschau 16.03 Fliege, talkshow 17.00 agesschau 17.10 Brisant, boulevardnraga- zine 17.55 Verbotene Liebe, serie 18J5 Manenhof, serie 18.54 Die Kommissarin, 1 «r:e 20.00 Tagesschau 20.15 Peter strohm, misdaadserie 21.05 Familie Heinz ecker, comedy 21.35 Plusminus, econo- I misch magazine 22.05 Hallervorden's WHight, satire 22.30 Tagesthemen «•00 Boulevard Bio, talkshow 24.00 Ellen, ™medy 00.25 Nachtmagazin 00.45 (ZW) he Mysterious Lady, speelfilm 02.15 1 Nachtmagazin DUITSLAND 2 05.30 Zie Duitsland 1 13.45 Dalli Dalli, Peletje 14.15 Fünf Freunde auf neuen wenteuern, jeugdserie 14.40 Sport-Sze- e, magazine 15.05 Logo, jeugdjournaal I toil und die starken Manner, tekenfilmserie 15.40 Gesundheits-Tip »rl ,.Heute 15-50 Unsere Hagenbecks, «e 16.35 Jede Menge Leben, serie 17.00 eute 17.15 Landerjoumal 17.45 Tele l med|amagazine 17.55 Forsthaus Fal- enau, serie 19.00 Heute 19.25 Girl ds, serie 20.15 Das ist ihr Leben, waar- doro0t,lenten uit 'let 'even van bijzofl- i m«, ïfj:entraa'staan: Klausjürgen Wus- i 21 u i* frontal, politiek magazine j Heute 22.15 37°, reportage-serie: en ,!,o W1rden mensen lid van ee" sekte arom kost het hen zoveel moeite zich Zwol Vaülos te maken 2245 Ein FaB '0r 24nnmr! dserie 2345 nadlt Mtiuio His "oPP^-cyclus: The Last Mov|s, speelfilm

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 18