DE STEM 4Ik wil nog een jaar of vijf mee' 6Meer dan mijn best kan ik niet doen9 David Letterman moet in Amerika vechten voor behoud van zijn imago Interesse in Japan voor Nederlandse literatuur Beurs van Berlage Museum gaat in februari open Rembrandt te koop op| Tefaf in Maastricht DE STEM Hooggeprezen jonge dirigent Lawrence Renes bij Brabants Orkest Onbekend jeugdwerk Sibelius opgedoken Het Zuidelijk Toneel luidt de noodklok Gids MAANDAG 15 JANUARI 1996 J\1 In Nederland trekt David Letterman om te zien hoe de zelfingenomen Mister rond middernacht op RTL5 niet bijster Letterman met zijn gasten speelt, veel kijkers. Hoogstens 100.000 mensen Of andersom, hoewel dat niet in de offeren een stukje van hun nachtrust op bedoeling ligt. Door Anja van den Akker Voor het Ed Sullivan Theater in New York, waar David Letterman zijn dagelijkse talkshows opneemt, staat een glanzende limousine klaar. Het studiopubliek verdringt zich in dikke rijen om bin nen te mogen. foto hennv miltenburg In Amerika is het kat-en-muis- spel van David Letterman daar entegen behoorlijk populair, zij het dat daar sinds vorig jaar aar dig de klad in is gekomen. Ver diende Letterman met zijn Late Show tot nog toe zo'n 14 miljoen dollar per jaar, in 1995 zag de talkshow host zijn kijkcijfers in de VS met circa 30 procent dalen. Vooral de zomermaanden pakten desastreus uit. De vaste Letterman-schare zakte van een dikke 5 miljoen naar zo'n 3,5 miljoen. Een andere tegenval ler voor Letterman was het uit de lucht halen van The Bonny Hunt Show, die werd geproduceerd door Lettermans eigen produk- tiemaatschappij. „Dave is een goede underdog", zeggen zijn naaste medewerkers. En dus heeft Letterman zijn ima go weer enigszins weten op te poetsen en studeert hij op een wat luchtiger formule met meer humor en een wat andere styling van 'zijn' talkshow. Letterman is allesbehalve een groentje. Hij presenteert al sinds 1980 talkshows en als zijn drie jarig contract met het tv-station CBS aanstaande zomer afloopt, is hij net 49 jaar. „Ik wil nog een jaar of vijf mee", zegt hij. „Daar na is het tijd om iets anders te doen met mijn leven." Van een echt interview kan absoluut geen sprake zijn. Daarvoor wenst hij geen tijd vrij te maken. Een kaartje voor zijn show is alles dat eraf kan. Opnamen De perfect geoliede show van David Letterman zetelt in het fameuze Ed Sullivan Theater in New York - hartje Broadway - waar grote geel-blauwe neonlet ters schreeuwerig aankondigen welk Belangrijk Heerschap daar zo'n 200 shows per jaar opneemt. Wie die opnamen wil bijwonen, moet in het bezit zien te komen van een kaartje. Schriftelijk aan vragen a.u.b. Het studiopubliek is aan strikte regels gebonden. Om half vijf 's middags precies moeten de kaartjes aan de kassa worden opgehaald, want de deuren slui ten om exact vijf uur. Je moet ouder zijn dan zestien jaar en ook aan de kleding stelt meneer Let terman zijn eisen: casual, dus geen pakken en dassen. Bij de ingang staat iedereen keu rig in slagorde opgesteld. De rol stoelers links, de anderen schuif elen tussen de touwen door de helder witte gangen in waar absoluut niet gerookt mag wor den. Ook in het theater zelf niet. Roken is een voorrecht dat alleen aan Mister Letterman zelf is voorbehouden. Tussen de opna men door steekt hij sigaren van David Letterman een formidabel formaat op waar mee hij het podium in een mum van tijd vol dikke rookwolken zet. Bovendien lurkt hij onophoude lijk aan een dampende mok kof fie die speciaal voor hem is gezet en waaraan zijn gasten slechts mogen ruiken. Verschil moet er zijn, tenslotte. Foutloos Letterman heeft de zaken uitste kend voor elkaar. Het CBS- orkest van dirigent Paul Shaffer speelt de sterren van de hemel, speciaal aangestelde sfeermakers floormanagershebben de zaal in een mum van tijd in de juiste stemming: uitzinnig. Letterman werkt foutloos en precies op schema. Niets wordt aan het toe val overgelaten, ieder grapje staat van tevoren vast. Van zijn gasten trekt de presentator zich bitter weinig aan, totdat hij in beeld komt. Dan wordt Letter man tijdelijk één en al oor. Schuchtere vrouwen als Mia Far row bezwijken bijkans onder zijn verbale geweld, anderen zijn minder terughoudend en betalen Letterman met gelijke munt. Zoals Cher, die hem en plein public voor klootzak uitschold. Maar dat is nu precies de formule waarmee David Letterman scoort. foto rod boren Geen begripvol gesprek over de zin des levens, gewoon er grof tegenaan. Het publiek gilt en joelt. De floormanager zweept de studiomassa op: 'Heb gewoon plezier, hou je niet in. Hou je niet in.' Na afloop glijden de Letterman- fans bijkans zwijgend de anoni miteit van Broadway in. Voor de deur van het theater glanst een dikke limousine. Want de gasten van Letterman en niet te vergeten Mister David Letterman zelf, hebben kennelijk een passender aftocht verdiend. 'Late Night with David Letter man', RTL5, zondag t/m donder dag, rond middernacht Door Max Steenberghe De klus der klussen heeft hij vorig jaar geklaard: met nog geen week plus een enkele repetitie te gaan het Concertgebouwor kest overnemen van de ziek geworden Riccardo Chailly. En dan nog met radio en tv erbij. Weinigen zouden het durven, nog minder doen het hem na. Hij klaarde het en sindsdien kan de toch al hooggeprezen Lawrence Renes niets meer fout doen. Het Brabants Orkest moet voor hem een koud kunstje zijn. „Mooi niet. Om eerlijk te zijn: de zenu wen beginnen al op te spelen", bekent hij. „Maar wees gerust, als het concert zelf begint, ben ik alles kwijt. Dan ben ik geestelijk vertrokken en keer pas na de laatste noot weer terug." „Het meeste werk moet al gebeurd zijn vóór het concert, tij dens de repetities. Daar tasten het'orkest en ik elkaar af, probe ren we elkaar te vinden, en met elkaar het werk. De repetitie ruimte is de keuken, daar worden de ingrediënten gekozen en samengevoegd. Concerteren is uitserveren; heel belangrijk, maar als het goed voorbereid is, kan dat soepel lopen, is het zwaarste werk achter de rug." „Vandaar dat ik voor elke eerste repetitie bloednerveus word. De eerste indrukken die het orkest en ik van elkaar krijgen zijn reu ze belangrijk. Zo het dan niet zou klikken - het is me gelukkig nog nooit overkomen - dan zou ik er een erg zwaar hoofd in hebben." Renes oogt nog jonger dan de 25 jaar die hij is. Tenger, fijnge- bouwd, met een engelachtig kna- penkoppie. Hij zou een nacht vlinder kunnen zijn, of fotomo del. Tot zijn ogen zich op je rich ten. Die spreken meerdere talen. Een van wijsheid, een van intro spectie en bezinning, een van aan bezetenheid grenzende concen tratie. „Ik geef me helemaal", zegt hij. „Meer dan mijn uiterste best kan ik niet doen. Als ik daar mee niet aan verwachtingen vol doe is dat jammer, maar niet mijn schuld. Ik doe wat ik kan. En doe dat altijd." De vraag was hoe hijzelf met alle aandacht omgaat die sinds het Chailly-avontuur op hem is gericht. Zijn prijzenkast stond al vrijwel vol, maar sinds die gebeurtenis kijkt de hele wereld over zijn schouder mee. „Ik krijg nu erg veel kansen. Maar ik pas er erg mee op, want met een mis ser kan ik in een klap alles te niet doen." „Ja ik ben jong, maar nee, dat heeft nog nooit moeite gegeven met oudere musici. De enige die het er altijd over hebben zijn de media. Die hebben me helemaal ontdekt. De week na het Concert gebouwconcert wilde iedereen me hebben: van Sonja tot Zo vader zo zoon, van de internatio nale vakbladen tot de Playboy toe. Een val waar je gauw in trapt, maar ik heb bedankt. Laat mij maar muziekmaken." Muziekmaken is zijn leven ('Als ik doof zou worden, maak ik me waarschijnlijk van kant'), maar hij doet het niet heel zijn leven. Zijn eerste successen haalde hij als jeugdturner. Op zijn achtste kon hij trainen voor de nationale selectie, maar daarvoor zou het gezin van Noord-Holland naar Lawrence Renes Papendal moeten verhuizen en dat ging te ver. „Van half werk houd ik niet, dus toen heb ik het helemaal opgegeven. En omdat een vriendje viool speelde, ben ik dat ook gaan doen. Gewoon, omdat het wel gezellig was. Maar toen ik eenmaal in aanraking kwam met de grote werken was ik verkocht, wist ik dat ik daar mijn leven mee zou vullen. En niet vanaf de bank, maar op de bok, als dirigent." Het conservatorium vond hem eigenlijk te jong, maar beloonde hem uiteindelijk met een cum foto hermann en clarchen baus laude voor zijn uitvoering van Sjostakovits met het Residentie Orkest. Zijn kracht? Zijn inleving. Als hij een klus aanneemt, begint hij dezelfde dag nog de partituur te lezen, ook al is het concert een jaar later. Op Dvorak, wat ik met Het Brabants Orkest ga doen, heb ik meer dan een jaar gestudeerd. Alles wil ik weten, alles wil ik kennen. Als het moet kan het heel vlug: geef me vandaag de Tweede van Beethoven en die doe ik mor gen uit mijn hoofd als het moet. Maar dat kan dan beter. Veel beter. En ik wil alleen het beste brengen. Uit respect. Respect voor de componist, voor zijn muziek, voor het orkest en het publiek." „Ik studeer net zo lang tot ik de hele architectuur van het stuk begrijp. Ik kom nergens aan, ik probeer zo dicht mogelijk tegen de componist aan te zitten. Een goede dirigent heeft een eigen geluid, maar dat zoek ik niet. Ik wil niet dat ze na afloop zeggen: 'Dat was echt typisch Renes', maar: 'Dat was echt typisch Beet hoven'. Dan is het doel bereikt." Het doel wordt samen bereikt. Hij: „Echt democratisch kun je niet zijn als dirigent, ik moet lei ding geven en we kunnen niet allemaal onze ideeën op tafel leg gen en bespreken. Wel heeft het orkest als geheel, maar ook de musici apart inspraak door het spel. Als een hoboïst en prachtige solo speelt die echter totaal anders in mijn hoofd zat, zou ik gek zijn om hem mijn visie op te dringen. Dan mag hij zijn gang gaan." „Het is zoeken. Na studie hoor ik het werk in mijn hoofd en ik pro beer dat ook uit het orkest te halen. Dat vraagt veel werk, veel overleg. Veel praten, hoewel een goed dirigent weinig praat. Maar ja, ik ben jong, praat graag. En drink na de repetitie overigens ook graag een borrel met de dames en heren musici." Praten is er bij een concert uiter aard niet bij. Renes is een fysiek dirigent. Haalt fors uit, heeft een stevige slag. Maar doet nog meer met zijn ogen. „Daar kun je ook mee praten. En kijken op zich is ook erg belangrijk. Je kunt fout jes zien aankomen; als een trom- Amsterdam (anp) - In Japan bestaat een stijgende belang stelling voor Nederlandse literatuur. Momenteel wordt gewerkt aan een aantal vertalingen. Dat heeft Rudi Wester I hoofd vertalingen van het Nederlandse Literair Produktie- en Vertalingenfonds, aten weten. Het gaat om vertalingen van Het volgende verhaal van Cees Nooteboom, Hersenschimmen van J. Bernlef en De Virtuoos van Margriet de Moor. Recen telijk zijn ook de rechten gekocht van Het grote verlan gen van Marcel Möring, De ver traging van Tim Krabbé en De Wetten van Connie Palmen. In het verleden zijn zeer weinig Nederlandse schrijvers in het Japans vertaald. De produktie bleef beperkt tot Jan Wolkers' Turks Fruit (1983), Max Have- laar (1989) van Multatuli, Dag boekbrieven (1989) van Anne Frank en Het gouden ei (1993) van Krabbé. Ook voor Neder landse kinder- en jeugdlitera tuur blijkt in Japan belangstel ling te bestaan. Tot de reeds vertaalde boeken behoren werk van Joke van Leeuwen, Max Velthuijs, Trude de Jong Imme Dros Harrie Geelen. Amsterdam (anp) - Een deel van de Beurs van Berlage ii I Amsterdam is vanaf februari permanent open. In het Beurs var. Berlage Museum komt een tentoonstelling over de geschiedenis van het gebouw. Ook kunnen bezoekers de toren beklimmen om I over de stad uit te kijken. Het nieuwe museum moet minimaal 40.000 mensen per jaar trekken. De Stichting Beurs van Berlage exploiteert het nieuwe museum dat een half miljoen gulden kost te. Het geld werd voor het groot ste deel bijeengebracht door sponsors. Het museum zal de komende jaren ook uitbreiden. Ook daarvoor rekent de stichting op financiële steun van het bedrijfsleven. In een notitie voor het Amster damse Kunstenplan 1997-2000 kondigt de stichting aan dat het aantal bezoekers de komende jaren fors zal toenemen. De regu liere tentoonstellingen zullen jaarlijks 200.000 mensen trekken. Vóór 1993 kwamen er gemiddeld 13.000 mensen. Daarna werd de Goederenbeurs zes maanden per jaar vrijgehouden voor een pre sentatie en verdriedubbelde het aantal bezoekers bijna. Afgelopen zomer trok de ten toonstelling met het werk van Salvador Dali 78.000 mensen. Voor Have a nice day!, over de reclame-uitingen van Coca Cola, worden 75.000 bezoekers ver wacht. De tentoonstelling, die in november open ging, duurt nog tot en met 28 januari. Voor de komende jaren heeft de stichting een aantal grote tentoonstellin gen op het programma. Zo wil de stichting onder meer een kopie van de schildering van Rob Scholte in de replica van het Huis ten Bosch in Nagasaki maken. De kunstenaar heeft zijn fiat gege ven aan het project, dat als alles meezit in 1998 gerealiseerd kan worden. Ook denkt de stichting aan een tentoonstelling over de Amerikaanse architect Frank Lloyd Wright. Maquettes van zijn belangrijkste gebouwen wara I onlangs in het Museum «I Modern Art in New York te ziet Ook tentoonstellingen over dt I geschiedenis van de 20e eeuw I vormgeving en de Spaanse sum-1 alisten staan op het programma. I Dat laatste overzicht was afge pen zomer in Verona te zien. De gemeente Amsterdam sul dieert de Beurs van Berlage i 200.000 gulden. Voor de uitvoe-1 ring van de plannen heeft de stichting 375.000 gulden nodig. Helsinki (dpa) - In Helsinki is I een onbekend Wérk van de Finse componist Jean Sibeli- us (1865-1957) opgedoken. Muziekwetenschapper Tuo-1 mas Kindberg ontdekte de muziek van het v orkestwerk van de componist I in de universiteitsbibliotheek van de Finse hoofdstad. Het betreft een stuk van I ongeveer twintig minuten uit 1895. De titel is Bosvrucht. In biog- j afieën wordt er melding v het stuk gemaakt, maar het is I nog nooit uitgevoerd. Het orkest van de Finse stad Lak- ti bereidt nu de wereldpre-j mière voor. pettist zich overduidelijk te vroeg klaarmaakt om in te zetten moet je dat op tijd zien om hem tegen te houden." Fouten komen voor, maar zijn zelden de schuld van de musici. „Dat zijn vaklui die hun instru ment tot in de perfectie beheer sen. Als er fouten worden gemaakt, komt dat door over- enthousiasme, niet door onkun de. Maar de meeste fouten liggen bij de dirigent. Als de violen te snel spelen, houd ik ze wel tegen. Maar als ik te snel wil, is het ver domd moeilijk om mij af te rem men." Afremmen lijkt ook nodig als Renes zijn programma voor de komen jaren oplepelt. „Toch pak ik zeker niet alles aan wat op me af komt. Ik kies juist bijzonder kritisch." Thuis luistert Renes 'naar alles'. Oosterse muziek, Afrikaanse muziek, jazz en een beetje pop. Om fris te blijven. Maar ik ben erg voorzichtig met wat ik aan pak. Modern repertoire spreekt me erg aan. Maar juist in Neder land heb je zo een stempel op je hoofd. Als je vijf keer iets moderns hebt gedaan, vragen ze je nooit meer voor de grote wer ken. En daar ligt toch mijn grote liefde." „Mijn manier van studeren is uit puttend, maar een goede investe ring. Ik wil nog veel langer mee, ik wil alles doen." Laurence Renes dirigeert Het Bra bants Orkest met Tjaikovsky (Rococo-variaties) en Berlioz (Ouverture Carnaval romain en Symphonie Fantastique). Solist is Boris Pergamenschikow (cello). Uitvoeringen op vrijdag 19 (20.15 u) en zondag 21 jan (14.15 u) in Muziekcentrum Frits Philips in Eindhoven. Van onze kunstredactie De Newyorkse kunsthande laar Otto Naumann biedt op de internationale kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maast richt een schilderij van Rem brandt uit 1632 aan. Het por tret van een onbekende jonge man moet rond de 4,8 miljoen dollar kosten. Eindhoven - Het Zuidelijk Toneel in Eindhoven wil dat de subsidie van het rijk wordt verhoogd van 4,4 mil joen tot ruim 5 miljoen gul den per jaar om de doelstel lingen als reizend repertoire gezelschap voor grote zaal- produkties waar te kunnen maken en verder uit kunnen te bouwen. Die eis is vervat in de beleidsnota 1997 tot 2000 die Het Zuidelijk Toneel giste ren openbaar maakte. Het Zuidelijk Toneel barst letter lijk en figuurlijk uit zijn voe gen, zo wordt in de nota gesteld. Letterlijk, omdat de ruimte aan de Kleine Berg in Eind hoven te klein is geworden, figuurlijk, omdat de organi satie niet langer strookt met de manier waarop het zich in artistiek opzicht heeft ont wikkeld. Aan The European Fine Art fijl (Tefaf), die van 9 tot en met 111 maart in de Limburgse hoofdstaf plaatsheeft, doen ruim 1601 delaren mee uit Europa, B kong en de Verenigde Staten. I Tefaf Maastricht bestaat wl zeven secties: schilderijen, tep| ningen en prenten, kunstnijd'I heid, twintigste-eeuwse ki» l klassieke en Egyptische kunst boeken, manuscripten en ten. Behalve de presentaties vijl de handelaren biedt de beurs oo^ I een tentoonstelling over Koninf Willem III als kunstverza...- en mecenas. De Stichting Tel organiseert de expositie I samenwerking met het Koi# lijk Huisarchief. Het is onbekend wie i is die door Rembrandt geportretteerd, maar men wordt dat het de - Joris de Caullery is. Hetp®J;l komt uit een Zweedse pnvf I lectie. Tijdens de Tefaf'-« I worden regelmatig werken s I Hollandse meesters verk» I Vorig jaar wisselden schilder jj van Albert Cuyp en Jan van J en van eigenaar, en in een pentekening van Remt ten van Rubens en Frans ®'s J voor een miljoen gulden kocht. Dit jaar zijn ook po I vandekunj koop. Een Franse biedt het schilderij van met daarop de vrouw var stenaar Hélène Fourment, 325.000 dollar aan. ftfs J schilderde een min'a1,ual koper van zijn stadsg» Samuel Ampzing. De M j mer was dichter en au'?"! Beschryvinge ende lof Haerlem in Holland, dat verscheen. NEDERLAND 1 15,00 Journaal 1605 De week van ,631 Peak Practice, serie 18 (7 36 The Cosby Show, comedy 1k04 Boggle, spelletje 18 29 (ZW) Laurel Hardy, slapstick 19 18 58 Willem Wever 19l 1926 Waku Waku, spelletje 20 00 Journaal. Aansl. Weeroverzicht 20 30 Opsporing verzocht 20| 2124 Hier en Nu, actualiteitenrubriek 2158 Verborgen talenten, serie waarin 20| verborgen talent de kans krijgt uitgekozen te worden voor een 211 rol in een tv-programma 22.52 Dokument: Kraamkliniek, docu mentaire-serie. Afl. 2 22!' 23.36 Cheers, comedy 22 00.01 Miniatuur (tot 00.06) 22. NEDERLAND 2 11,00 Bio-bits onderbouw (tot 11.20) 1130 Le café des rêves. Afl. 1 (tot 11.45) 07| 15.00 Open Australische tenniskam pioenschappen 07 17.00 De troon van Koning Kunstge- 07 bit, voor kleuters 08 17.29 2 Vandaag, actualiteiten met om 08 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 09 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpun- 10 ten uit het nieuws gevolgd door lil het weer 11 19.01 Een spoor van blauw zand, serie 12 (herh) 13 19.31 Dr. Quinn: Medicine Woman, 14 serie 15, 20.21 AC-TV, reportages over de gang 16| van zaken in diverse medische centra 171 20.55 Studio Sport 17| 21.41 The Private Life of Plants, natuurdocumentaireserie. Afl. 1 22.36 Het elfde uur, talkshow 23.30 Journaal 23.37 Vluchteling zonder gezicht, 2- delige documentaire (slot, tot 00.07) NEDERLAND 3 07.00 Journaal 07.07 Klokhuis 07.22 Aubrey 07.29 Ontbijt-tv 09.05 PP: Uitzending RPF 09.08 Kook tv 09.29 Studio Sport 11.05 De week van 16| 11.31 Boggle, spelletje 17. 11.59 MiddagEditie, actueel magazine 18. met om 12.00 Journaal, 12.15 Den 19. Haag, 12.30 Sportjournaal en 19: 12.45 Weer 20, 13.00 Journaal 20. 13.08 Kassa 22.1 13.45 Kookgek Co 14.11 Studio Sport 221 14.56 Wat doe jij nou? 23 15.31 Twaalf steden, dertien onge- oo] lukken 16.00 Journaal 00| 16.07 Lopende zaken 16.38 Buren, reportage-serie over de onderlinge verdraagzaamheid van Nederlanders 17.05 Cagney Lacey, politieserie 09| BELGIË FRANS 1 14.20 Cinémoi, filmrubriek 15.20 Death of Yugoslavia, documentaire-serie 16.25 Neighbours, soap 17.00 La bande a Carlos, magazine 17.25 Die Schwarzwaldklinik, serie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur tables, magazine 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Wild Flower, Amerikaanse tv-film uit 1991 van Diane Keaton met Susan Blakely, Patricia Arquet- Jjen Beau Bridges. Aansl. (21.50) discussie. Thema: Epilepsie 23.15 Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 H'n" T°p motos, motorsportmagazine 18.00 lei Bla-bla, kindermagazine 19.00 Neighbours, soap 19,30 Nieuws 20.00 Intérieur nuit, cultureel magazine 20.55 La musique habite au 21, recital van de zan ger Edson Cordeiro 21.40 La musique habi- e au 21: Ballet Scelsi suites, twee piano- "Tken va" Scelsi 22.05 Nieuws 22.30 L riebdo, actualiteitenmagazine 22.55 Les Chretiens dans la vie sociale, documentaire (tot 23.25) DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie nn i rt Extra^ennis: Australian Open M'tügsmagrizin met Heute 13.45 W«faf,s-Telegramm 14.00 Tagesschau 11-03 Rehmsen, talkshow 15.00 Tagess- Juliane Andrea, talkshow t [Jr9en Füege antwortet, tips 16.00 rJeSSCuau 16,03 Füege, talkshow 17.00 zino^iTer17'10 Brisant' boulevardmaga- u Verbotene Liebe, serie 18.25 leenhof, serie 18.54 Ausheiterem Him- tión'on'le 30,00 Tagesschau 20.15 Expedi- 1- ,'1nlll!rreicb-serie natuurdocumen- Cnntr t? p0rt' ma9azine 21.39 Pro I serip JHemenwahl 21.40 Moselbrück, Dolifiu, Ta9esth6men 23.00 Tatort, Lrt eT Nachtmagazin 00.45 05.30) enms: Australian Open (tot DUITSLAND 2 'Sflj Lha3°Jle 09,00 Heute 09,03 ML Mona Harmon?UW6nma9azine 09,45 Die fünf ninapn 7lec'|tatieve bewegingsoefe- ÏÓT 10,00 Heute 10.03 Weltspiegel Hecht iet i« Iln F^utschland: Alles was 12.55 Pm11,00 Heute 11-04 Wetten dass? niet Hei ito «ar U 13,00 Mitta9smagazin Piekinril Dalü, spelletje 14.15 töwenzahT ,ullerbü' kinderserie 14.35 i jeugdiourn' '^^gazine 15.05 Logo, ken £aa'13,15 Wickie und die star- 15.50 ni» ui i erie 15,45 Heute 15-35 Jerioiu^ VOn nebenan- serie te ede MengeLeben, serie 17.00 Heu- ImisHal? taiderjournal 17.50 Der Alte, extra lanae 6 19'°° Heute 19,25 Mona M- r'e 21 on a e?te deel n'euwe misdaadse- 22.15Dome u 'ourna' 21,4S Heute 23.45 Heuto E°Pper: N3''5' sPeelfilm Haute nacht 00.00 Das kleine Fern- ser joJ gei Spl 12 Zu| 14 TRI re|T un PlaT 16 17| Na| 18 bitl Stil 20 Aki ne ne Cr; bei ricl

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 8