DE STEM 6Lucky Luke is mijn vriend' Maurice de Bevere tekenaar van de meest verkochte strip ter wereld: Alles in 4Nosmo King' draait om Hans Dulfer Musical Chorus Line mooi volgens boekje Voorwaarden Jeugd Stedelijk verlengt tentoonstelling Belachelijk Tekenfilms Bambix Ford's Imaginary Inferno Tom Waits Jonatha Brooke Angel Corpus Christi Pistool Porno's Belager Madonna schuldig verklaard PESTEM Nederland 1 nederland 2 nederland 3 BELGIË FRANS 1 BELGIË FRANS 2 DUITSLAND 1 DUITSLAND 2 „In 1985 heb ik me voorgenomen in tien jaar alles te doen wat ik wilde" Paul de Leeuw Gids Hij tekent Lucky Luke, de best verkochte strip ter wereld. De beroemde cowboy verslaat zijn con currenten Asterix en Kuifje met miljoenen albums. Lucky Luke brengt het er in zijn avonturen altijd goed van af, maar dat geldt zeer zeker ook voor zijn gees telijke vader, de Vlaming Maurice de Bevere. Al jaren signeert hij zijn tekeningen met Morris. Door Patrick Wiercx De verhalen van Lucky Luke, the poor lonesome cowboy, zijn tot nu toe gedrukt en verkocht in 270 miljoen exemplaren, een gigan tisch aantal. Dit jaar bestaat de befaamde cowboy vijftig jaar. Eer genoeg om Brusselaar Morris tot voorzitter te bombarderen van het Belgische Eeuwfeestco mité. Dat comité bereidt de fees ten voor rond het honderdjarig bestaan van het stripverhaal, eveneens dit jaar. „U weet toch zeker wel dat onze koning ook strips leest. Hoewel, alleen de klassiekers hoor." Maurice de Bevere is 72 jaar. Klein van postuur, een rood strikje om, de vriendelijkheid zelve. Morris' verhaal is simpel: Lucky Luke was vanaf het begin een succes. Aan het tekenwerk heeft Morris dan ook altijd zijn handen vol gehad. „Van zodra een figuur succes heeft, kunt ge aan het tekenen, hè." Of de cowboy en zijn paard Jolly Jumper onderhand geen obses sies voor zijn pa zijn geworden? „Oh nee, nee, zeker niet", luidt het antwoord, bijna geschokt. „Absoluut niet. Lucky Luke is mijn vriend, mijn beste vriend, al jarenlang. Ik heb er geen uitleg voor waarom hij zo succesvol is. Dat zou ook te makkelijk zijn. Dan zouden anderen dat ook doen. Succes is dikwijls zo onver klaarbaar." Twee eenvoudige voorwaarden moeten er natuurlijk zijn, vindt de tekenaar. „Wat u tekent moet voor uzelve plezant zijn en voor uw publiek. Een tekenaar werkt voor zijn plezier. Zo begint hij en gaat hij verder. Als uw publiek dat waardeert, voila, dan hebt ge succes." Veel strips verkopen, het is een erkenning en een beloning. „Ik zie ze ooit op de vlooienmarkt liggen. Met van die afgescheurde pagina's, daar kan ik niet goed tegen. Dan vertrek ik meteen. Maar ze zijn goed gelezen, dat wel." De figuur van Lucky Luke is wei nig veranderd door de jaren heen. „De eerste jaren wel", vindt de tekenaar. „De eerste vijf jaar. Daarna heeft hij zijn postuur en karakter behouden. Hij was in het begin een beetje erg brutaal. Maar in latere jaren, laat ik zeg gen, gedurende de laatste dertig jaar, viel dat mee." Er volgt enige uitleg. „Allez, hij is de man van het recht hè. Zo ene die de zwakkeren verdedigt, die zorgt voor rust. Ik was onlangs in Italië. Daar zei me een Italiaan: als u meer succes wilt in Italië, moet u de Daltons laten winnen van Lucky Luke. Dat is de invloed van de maffia bij die mannen daar. Baken ze nooit meer kwijt." Morris was in zijn jeugd al een begenadigd tekenaar. De Jezuïe- ten, waar hij op school heeft gezeten, waren daar niet zo Amsterdam (anp) - Het Stedelijk Museum in Amsterdam verlengt de tentoonstelling van eerste drukken van Uitgeverij G.A. van Oorschot als eerbetoon aan Hel mut Salden. De typograaf, die op 2 januari in Amsterdam overleed, was van 1948 tot 1975 huistypo- graaf van de uitgeverij. De ten toonstelling - 780 boeken in eer ste druk, 50 jaar Uitgeverij G.A. van Oorschot - is nog te zien tot en met 14 januari. De tentoonstelling toont het com plete fonds van de uitgeverij die in 1995 haar vijftig jarig bestaan vierde. Centraal staan de drie opeenvolgende huistypografen: Helmut Salden, Nicolaas Wijn berg en Gerrit Noordzij. Maurice de Bevere bij zijn geesteskinderen: „U weet toch wel dat onze koning ook strips leest?" gelukkig mee. De kleine Morris tekende meer dan dat hij studeer de. „Ge kent die verhalen van tekenaars die hun schoolwerk moesten maken. In de kantlijn van hun schriften zetten zij hun tekeningetjes neer. Ik tekende mijn schriften vol en maakte mijn huiswerk in de kantlijn. Nee, dat vonden de Jezuïeten niet leuk." Hij schatert. „Ik heb nog wel ple zier van de Jezuïeten. Ik teken ze altijd als begrafenisonderne mers." Opnieuw een volle lach, die snel wegsterft. „Nee, ik heb echt nare herinneringen aan die mannen." Lucky Luke is geboren uit het veelvuldige filmbezoek van Mau rice de Bevere. „Ik was daar dol op. Lucky Luke is een synthese van de typische cowboyheid en alle stomme films die ik over het wilde westen heb gezien. Het laatste plaatje in de stripalbums is een klassieker. Luke rijdt altijd de zonsondergang tegemoet." Overtuigd: „Zo hoort dat in de film ook. Ik heb altijd onder invloed gestaan van Gary Cooper en John Wayne. Die mannen deden zo'n dingen." Een verblijf van zes jaar in New York, direct na de oorlog, heeft hem een duwtje in de goede rich ting gegeven. In New York leerde hij Goscinny kennen, die een aantal verhalen voor Morris zou schrijven. Later zou Goscinny met de verhalen voor Asterix suc cessen boeken. „Hij heeft mij bij zonder beïnvloed. Ik ben met hem de landschappen gaan zien, de prairie's. Die kenden we alleen van de films." In die, toch wat vrijgevochten, jaren stuurde Morris zijn teke ningen naar de uitgever in Char leroi. En tussen New York en Charleroi wilde wel eens wat ver keerd gaan; de tekeningen kwa men niet altijd aan. Dan belde de uitgever op en moest alles opnieuw. „Ik had er een vreselij ke hekel aan weer precies dezelf de tekeningen te maken. Ik ver zon dan gewoon iets anders. Het verhaal kreeg een andere wen ding." Al is Luke een verzonnen figuur, veel bijfiguren zijn dat niet. De Daltons, Billy the Kid, Calamity Jane, allemaal hebben zij hun voetafdrukken achtergelaten in het Westen, dat overigens achter af in films en literatuur heel wat wilder is gemaakt dan het ooit is geweest. „Ik heb me bij al die figuren enkele vrijheden geper mitteerd, dat is waar. Maar de documentatie klopt." Ma Dalton heeft Morris er zelf bij bedacht. „Ge moogt toch aannemen dat zij een moeder hebben gehad." Het eerste echte Lucky Luke- album verscheen in 1949. „In België begon de serie stillekes aan te lopen. In die tijd stond een strip slecht aangeschreven, voor al op scholen. Sommige kinderen werden gestraft als ze een strip lazen. En als ze betrapt werden, was het mis. Gewoon belachelijk natuurlijk." Vanaf het begin had Lucky Luke vooral succes in het franstalige deel van België, maar niet in Vlaanderen. Een diepe zucht. „Niemand is baas in zijn eigen land. Vlaanderen behoort niet tot mijn beste gebieden. Mijn humor is internationaal, daarom scoor ik het beste in het buitenland." Willy Vandersteen en Mare Sleen, de tekenaars van Suske en Wiske en van Nero, zijn voor hem geen voorbeelden. „Dat is regio- FOTO DANN CORTIER nale humor, Vlaamse humor. Het verbaast mij niet dat zij onver taald zijn gebleven in het buiten land. Ik denk dat ik gevoel heb voor internationale humor, enfin, dat bewijst Lucky Luke wel." Hoe Amerikaans Lucky Luke ook leek, in Amerika, de bakermat van cowboys en indianen, viel er voor Morris niet veel te halen. Hij haalt zijn schouders op. „Die Amerikanen hebben zo'n enorm superioriteitsgevoel. Die vinden alleen hun eigen spullen het bes te." Hij neemt een slok water. „Maar ik heb er toch een miljoen verkocht." Lucky Luke werd door de Ameri kanen wel goed genoeg bevonden voor een tekenfilmserie. De film pjes werden gemaakt in 1983. Het tekenen gebeurde bij Hanna en Barbera, de makers van de Flint- stones. Vijf jaar later kwam een tweede serie tot stand in Frank rijk. Beide series zijn ook in Europa uitgezonden. Morris heeft van Luke nooit een drinker gemaakt. Een colaatje nu en dan, dat was alles. Totdat de Belg ver nam dat de colamaatschappij BAMBIX HEEFT het hardcore- punkhart op de goede plaats zit ten, meldt het begeleidend schrijven bij de tweede cd van het Eindhovense/Nijmeegse trio. Crossing Common Borders is inderdaad een gedreven cd geworden en met gedrevenheid kom je een heel end in de punk wereld. Voeg daarbij dat de twee dames en een heer behoorlijk met hun instrumenten overweg kunnen en Bambix mag zich tot de meer succesvolle Nederpunkbands rekenen. Zo deelde het trio het podium onder meer met Bad Religion, NOFX en Fugazi. Op Crossing Common Borders laat Bambix degelijke punkrock horen. De drummer zit strak in zijn vel en de gitariste en bassis- te weten hoe de boog gespannen moet blijven. Bambix mist ech ter een dosis creativiteit en de zang van Willia van Houdt is te vlak. Twee elementen die de die hard-punks waarschijnlijk worst zullen wezen maar die de plaat voor mij net niet boeiend genoeg maken. Daarvoor is al te veel - meer aansprekende - punk aan mijn oren voorbij gekomen. Voorlopig blijf mijn zoontje dus de enige in mijn huis die regelmatig naar een portie Bambix zal verlangen. (Vitami- nepillen/Semaphore) PAUL VERLINDEN DE VERHUIZING van Hans F. Ford van Breda naar Amster dam betekende het einde van de Bredaas/Wernhoutse band Bet ty Ford Clinic. Of daar erg veel aan verloren ging, laten we hier in het midden. Interessanter is dat Hans F. vanuit zijn hoofd stedelijke woonboot solo verder ging als Ford's Imaginary Infer no. Na twee demo's heeft dat inmiddels een eerste cd opgele verd: Hot Balloon Drifts. Het is een behoorlijk lo-fi plaat je geworden; het gaat meer om de inhoud dan de vorm. (De cynicus zal zeggen het is krak kemikkig opgenomen.) In 39 minuten worden maar liefst 21 nummers afgewerkt die gedra gen worden door een orgeltje, een ritme-box en een gitaar. Dat levert van de ene kant een hoop flauwekul op maar de nummers die wel enige vorm hebben gekregen zijn vaak zeer fraaie (aanzetten tot) poppy liedjes met vleugjes sixties, folk en psy chedelica. Hoewel Hans F. het vast heel lo- fi bedoeld heeft, zou ik pakweg de helft van de nummers op de cd graag eens horen in een wat brede muzikale setting, verder uitgewerkt en beter opgenomen. Wellicht maakt het concert dat hij op 22 janurari in het Bredase Para met een vijfkoppige band geeft duidelijk hoe dat zal klin ken. De werkjes op Hot Balloon Drifts bieden in elk geval het nodige perspectief. (GAP/Kon- kurrent) PV Cd's waarop verschillende artie sten het min of meer klassiek verklaarde repertoire van ande ren coveren zijn vaak zeer de moeite waard. Zonder de druk van een platenmaatschappij om te scoren ontstaan vaak de beste resultaten. Zo kunnen eerdere cd's met nummers van Neil Young en Leonard Cohen de concurrentie met 'The best of...' makkelijk aan. En ook Step right up, the songs of Tom Waits, is een juweeltje, een must voor fans van de man met de stem die Joe Cocker tot een koorknaap degradeert. Het mooie aan Step right up is dat er geen echte sterren op te vinden zijn, en dat niet is geko zen voor een eenvormige aan pak. Zo maken The Violent Femmes een jazz-pastiche van het titelnummer en horen we Jeffrey Lee Pierce, het drankor gel van The Gun Club rappen op Pastries and a G-string. Opval lend is dat vooral geput is uit het Waits-repertoire uit de jaren zeventig. De mooiste bijdragen zijn die van Magnapop dat Christmas Card from a Hooker in Minne apolis van een neurotisch jasje voorziet en van de bij mij vols trekt onbekende Australische band Frente die Ruby's Arms (volgens de groep het meest trieste lied ooit gemaakt) boven het al erg fraaie origineel uit tilt. Dat over de cd is nagedacht, blijkt uit de keuze voor een opname uit 1973 van wijlen Tim Buckley (ja, de vader van Jeff), die Martha vertolkt. Pete Shel ley (ooit zanger van de punk- groep The Buzzcocks), veran dert Better of without a Wife in een hilarisch homo-punk state ment. Prachtig ingetogen is I hope that I don't fall in Love with you door 10.000 Maniacs. Dat Step right up zo'n geslaagde plaat is, is een groot compliment voor Tom Waits zelf. De uitvoe rende artiesten bewijzen immers dat je met een Waits-song alle kanten op terwijl de nummers volledig overeind blijven. (Manifesto Records) JOEP TROMMELEN HET FENOMEEN singer/song writer wordt in de VS inmiddels een tikkeltje anders ingekleurd. Ging het vroeger veelal om muzikanten die de folk als ver trekpunt hadden, de nieuwe generatie baseert zich op rock. Zangeres Jonatha Brooke is daar een heel aardig voorbeeld van. Haar cd Plumb laat veelal stevige muziek horen, waarbij de feel het meerdere malen wint van de tekstuele boodschappen. Plumb doet een beetje aan Tues day Night Music Club van She- ryl Crow denken. Jonatha com bineert net als Sheryl een zekere nonchalance met emoties. Daar naast hoor je iets terug van de Joni Mitchell van een jaar of tien geleden. Opvallende gast op Plumb is Bruce Cockburn die in het indrukwekkende nummer War een bijdrage levert als zanger en gitarist. Voor het overige laat Jonatha zich begeleiden door uiterst bekwame musici die gewoon hele lekkere muziek neerzetten. Mede daardoor is Plumb een van de betere platen in het genre. Omdat Jonatha Brooke de rock afwisselt met R B, folk en jaz zy getint materiaal, is Plumb ook in instrumentaal opzicht een gevarieerde plaat die er even over doet om al zijn muzikale rijkdom prijs te geven. Ben je eenmaal in die fase aangeland, dan heb je aan deze cd een puike plaat. (Blue Thumb Records, MCA) WIM VAN LEEST HET MEEST bijzondere aan zangeres Angel Corpus Christi is wel dat ze zich bij tijd en wijle van de accordeon bedient. De manier waarop ze die trekzak gebruikt, is alweer stukken min der opvallend; veelal zijn die klanken ingepast in een new wave-achtig geluid dat dik vijf tien jaar geleden in de VS in zwang was en nu om de een of andere reden weer in is. White courtesy phone is de eer ste cd die Angel Corpus Christi voor een grote platenfirma maakt. Voordien bracht ze pla ten uit bij kleine maatschappij tjes en daarmee was ze vooral in Engeland succesvol. White courtesy phone is een ver dienstelijke plaat, maar niet veel meer dan dat. Angel maakt nummertjes zoals die er inmid dels al honderdduizenden gemaakt zijn. Pas wanneer ze ironisch van toon wordt, zoals in het nummer Been there done that stijgt de plaat een beetje boven de middelmaat uit. (Almo Sounds, MCA) WVL WOENSDAG 10 JANUARI 1996 DEEL D andere tekenaars sponsorgeld betaalde. Het moment dat hij daarnaar informeerde was wel heel slecht getimed. „In Robbe does, waarin ook Lucky Luke verscheen, stond een serie over Indianen. Er was er ene die altijd veel whisky dronk. In die week dat ik naar Coca Cola stapte, dronk die indiaan in dat blad bij vergissing 'ne cola en viel ter plekke neer. Eigenlijk van de whisky natuurlijk. Maar ik hoef de bij Coca Cola niet meer aan te komen." Een echte cowboy draait bij tijd en wijlen een saffie. Zo ook Luke. Maar in de Ameri kaanse filmpjes mocht dat niet. „Ik vond dat zo'n onzin. Gary Cooper draait toch voortdurend sigaretten in zijn films. Maar goed, dat mocht dus niet. Het was een ware censuur. Heel jammer. Al die clichés horen nu eenmaal bij een cowboy. Toch?" Toppunt was dat Luke zonder pistool moest rondlopen. Maar dat ging hem te ver. De veront waardiging komt weer boven. „Zeg nu zelf: Hebt gij ooit, óóit van uw leven een cowboy zonder pistool gezien? Moet een Belg dat in Amerika komen vertellen?" Mexicanen mochten niet langs de weg zitten slapen, met een som brero op. „Dat vinden ze in Ame rika negatief voor ethnische groepen. Dat is toch belachelijk. Werkelijk belachelijk. Ik mocht ook geen Chinezen tekenen die een wasserij hadden. Nou, vrij wel alle Chinezen hadden in die tijd een wasserij. Zwarten moch ten geen gebrekkig Engels spre ken, terwijl ze dat toen wel deden. Ik heb er een getekend die ik Oxford-Engels heb laten pra ten. Gewoon om iets terug te kunnen doen." Lucky Luke is ook andere taal gaan spreken. Niet dank zij Mor ris, maar dank zij anderen, die ook inspiratie in de cowboy von den. Nijdig: „Ja, er werd nogal gepirateerd. In Turkije is dat ver schrikkelijk. Die betalen geen auteursrechten. En die porno's, dat is ook al zoiets vreselijks." Die porno's, die komen uit Nederland, weet hij. „Uw land genoten zijn daarin gespeciali seerd", komt het verwijt van de andere kant van de tafel. „Ze deden dat met Kuifje, met de Smurfen, Lucky Luke. Ze deden het niét met Guust Flater." De licht smalende ondertoon is niet te missen. „Franquin, de teke naar van Guust Flater, was daar zeer ongelukkig over. Het is ook een beetje een bekroning van uw werk, als ze het uwe uitkiezen voor een persiflage." Hans Duif er heeft in de rol van garagehouder Nosmo King zijn hart verpand aan de saxofoon. foto archief destem Van onze rtv-redactie Saxofonist Hans Dulfer is zeven weken lang de as waar de nieuwe dramaserie Nosmo King vanaf vandaag om draait. De reeks bevat verhalen over het leven in de grote stad. Alledaagse stadsmensen trachten te overle ven en een beetje menselijk te blijven, zonder daarbij zelf ten onder te gaan of het verstand te verliezen. Een persoon lijkt een manier van overleven gevonden te hebben. Hij noemt zichzelf Nosmo King. Nosmo is garagehouder, taxi chauffeur, handelaar in tweede hands auto's en intussen heelt hij aan zijn klanten allerlei gestolen goed. Zijn grootste passie is z'n saxofoon. Het liefst was hij een neger geweest, zodat hij zijn sax zou kunnen spelen als Charlie Parker. Alle verhalen spelen zich af rond, om en soms zelfs in de garage van Nosmo King. In de eerste aflevering staat Flo- ris centraal, een rol van Mike Libanon. Floris is een Antilliaan se jongen die dol is op basketball. Hij is ervan overtuigd dat alleen Antillianen kunnen basketballen. Zijn starre houding vraagt om moeilijkheden. Floris raakt inde war als hij erachter komt dat zijn dochter 06-nummers draait. De komende weken zien we onder anderen de jonge Turkse vrouw Nacit, die na de dood van haar vader geconfronteerd wordt met haar afkomst. De Bosnische vluchteling Kennan vecht vont een bestaan. Schooldirectie Marijke wordt mishandeld in de tram door Creoolse meisjes. En dan is er nog Karim, een illegaal in Nederland verblijvende Marokkaanse puber en de wat oudere Surinamer Otto, die uit huis wordt gezet. Nederland 3, 21.28 uur Los Angeles (rtr) - Een man die had gedreigd haar keel door te snijden is in Los Angeles schuldig bevonden aan het belagen van popster Madonna. Een jury verklaarde zwerver Robert Dewey Hoskins schuldig aan alle vijf punten van de aanklacht; een wegens het belagen van Madonna, drie wegens bedreiging van de zangeres en een wegens een aanval op haar lijfwacht in. het landhuis van de ster in Hollywood. Hij kan tot maximaal tien jaar gevangenisstraf worden veroordeeld. De rechter spreekt later de hoogte van de straf uit. De jury had meer dan vijf uur nodig om tot de uitspraak te conclude ren. Het drie dagen durende proces begon, toen de zangeres in een getuigenverklaring zei voor haar leven te vrezen nadat Hoskins had gedreigd haar de keel door te snijden. Vervolgens beschreef Madonna's lijfwacht hoe hij Hoskins neerschoot en verwondde. De verdachte was over de muur van de woning van de popster geklommen, sprong in een zwembad en dreigde haar te dodea als ze niet met hem wilde trouwen. Breda - Chassé Theater. Musi cal 'A Chorus Line' van Micha el Bennet (idee, choreografie), James Kirkwood, Edward Kle- ban en Marvin Hamlisch (muziek). Regie: Troy Garza. Produktie Wolfgang Boksch Mannheim. Gezien op dinsdag 9 januari. Nog te zien tot en met 13 januari. Door Marjan Mes Een lange rij strak opgestelde revuedansers in glanzend goud- lamé, met de hoge hoed frivool ritselend in de hand, net iets boven het hoofd, terwijl de belichting van roze naar bleekwit verschiet en het ritme van de muziek versnelt; het is voorwaar een schitterend moment. Voor zo'n superscène alleen al zou je naar het theater gaan want dit is onvervalste Amerikaanse show. Op dit moment suprème moet in de musical A Chorus Line echter wel tot op het laatste moment worden gewacht, want het is, na twee uur zonder pauze, de slotscène van deze Amerikaanse klassieker uit de jaren zeventig. Hij wordt in Breda gepresenteerd door een Duitse producent die een Europese toernee met zeven tien jónge Amerikaanse artiesten opzette en een compleet levend orkest. Twintig jaar geleden ver oorzaakte deze musical een ware sensatie omdat er toen nauwe lijks meer interessante grote shows op Broadway liepen en hij feitelijk de 'achterkant' liet zien van de show en glitter: het geploeter van werkloze jonge L 1 éÊÊËÊMk n «Hf ■PI artiesten om een baantje te krij gen in het corps de ballet van et" Broadway-show om daarna door te kunnen stoten als 'ster'. Tijdens een auditie wordt een groep aankomende artiesten hard onder handen genomen door regisseur Zach, die de jongens en meisjes als een therapeut tot een 'biecht' over hun achtergronden en toekomstdromen uitdaagt. Allemaal vertellen ze hun eigen verhaal, in soms lange monolo gen, waarin hun ambities, herm- neringen en frustraties soms typische taboes uit de jar® zeventig behelzen. Dat is pree'6 ook wat een reprise van A ChoK* Line toch een beetje gedateer maakt. Bovendien moet je wel erg goed Amerikaans-Engels kunn® verstaan om alles te kunnen vo - gen. De musical moet het Me' maal hebben van virtuoos acte ren, zingen en dansen, want alle vindt plaats op een leeg tonefc- terwijl de scènes er voor hede daagse begrippen tamelijk.sta tisch uitzien. Nu we gewend a] aan musicals met spectacular enscèneringen stelt zoiets to wat teleur, al zijn de zeven\, optredende artiesten sterk, wo er mooi gezongen en voortre lijk bewogen. Slechts enke weten hun karakter ook oven gend neer te zetten, zoals L Villabon als de homoseksue Puertoricaanse Paul, maar anderen zijn, ook zonder zonder meer uitstekend w showwerk. ■HHHÉ 14.05 14.30 16.00 16.10 16.40 17.37 18.05 18.34 19.03 19.51 20.00 20.24 20.31 21.25 21.54 23.27 Huis in Jeruzalem, bijbelvertellin gen voor kinderen Hertje Knor, kindermagazine met Tom Tim, Noddy, La la liedje en Nijntje Studio op stelten, kindermagazi ne met Ratjetoe; Robbedoes; Uit gestorven, serie; Tom Jerry; Pete Pete en Vriendschap, serie journaal De week van Peak Practice, serie The Cosby Show, comedy Boggle, spelletje Ik heb al een boek, literair maga zine Lieve Martine PP: Uitzending Unie 55+ journaal Weeroverzicht Purper 10 op tv, 2-delige registra tie (slot) Hier en Nu, actualiteitenrubriek Murder of Innocence, speelfilm Teevee Studio. Gast: Ed Nijpels (tot 00.02) 09 30 Ik mik Loreland (tot 09.52) 1633 Overal en nergens: Zambia's (on)bedreigde natuur, reporta ge 17.00 Als je durft, jongerenmagazine 1729 2 Vandaag, actualiteiten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.42 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpun ten uit het nieuws 19,00 Het pakhuis, over Nederlanders en hun verzamelingen 19.30 Ik weet het beter, spelletje 20O0 Klasse scheids! Voetbalspelregels 20.35 Studio Sport 22.05 Nobody's Children, speelfilm 23.30 Journaal 23.38 American cinema (tot 00.38) 07.00 Journaal 20.3 07.07 Klokhuis 07.22 Aubrey 22.0 07.29 Ontbijt-tv 23.0 09.05 PP: Uitzending SP 23.3 09.08 Kook tv 00.2 09.30 Rondom Tien 01.1 10.08 Aquarelleren 10.38 Eenmaal andermaal 11.03 De week van 11.31 Boggle 11.59 MiddagEditie 16.5 13.00 Journaal 17.1 13.08 Piet Daalman 18.0 13.33 De verhuizing 19.0 13.59 Zembla 19.3 14.40 Kunstmest 20.0 15.22 Anno Joosten 20.3 16.00 Journaal 22.1 16.07 Desmonds, comedy 16.33 Redemption Song, documentai 22.4 re-serie 23.3 17.05 Dieren centraal, serie over die 24.0 rentuinen 17.29 Halfway across the Galaxy, sf- 00.5 14.40 Double 7, spelletje 16.00 Luna park, jongerenmagazine 16.30 Neighbours, soap 17.00 La bande a Carlos, magazine 17.30 The Waltons, serie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table, magazine 19.05 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Strip-tease, magazine 21.20 Blind Side, Amerikaanse speelfilm uit 1992 van Geoff Murphy met Rebecca de Mor- nay, Rutger Hauer en Ron Silver 22.55 Coup de film, rubriek 23.25 Laatste nieuws 17.00 La pensée et les hommes 17.45 Autosport: Dakar '9618.00 lei bla-bla, kin dermagazine 19.00 Neighbours, soap 19.30 Nieuws 19.55 Vous permettez, Ray mond? 20.00 Tour du monde en 8 jours 20.25 Foot mondial, magazine 20.55 Voetbal: vriendschappelijke wedstrijd Panathinaikos-Anderlecht 22.45 Nieuws (tot 23.05) 23.15 Autosport: Dakar '96 "5.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 09.00 Tagesschau 09.03 Dallas, soap 09.45 Tele-Gym. Ochtendgymnastiek 10.00 Tagesschau 10.03 Zum Teufel mit der Hólle, reportage 10.35 Info Ver- braucher, consumentenmagazine 11.00 Tagesschau 11.04 (ZW) Der Mann, der sich verkaufte, Duitse speelfilm uit 1958 van i°sef..von Bal<y met Hildegard Knef, Hansjörg Felmy en Antje Weisgerber ".45 Umschau 12.55 Presseschau 13.00 Tagesschau 13.05 Mittagsmagazin 13.45 Wirtschafts-Telegramm 14.00 Tagesschau 14.03 Rehmsen, talkshow 15.00 Tagess- tnau 15.03 Juliane Andrea, talkshow 15.55 JQrgen Fliege antwortet 16.00 tagesschau 16.03 Fliege, talkshow 17.00 agesschau 17.10 Brisant, boulevardma- jjazine 12-55 Verbotene Liebe, serie 18.25 Manenhof, serie 18.54 Die Partner, serie 40.00 Tagesschau 20.15 Arzte, serie 21.45 le Wa(h)re Jugend, reportage over J1van jongeren 22.30 Tagesthemen -00 Die Spur des Bernsteinzimmers, tv- m 00.45 Nachtmagazin 01.05 Brain wash, speelfilm <>5.30 Zie 13.45 Dalli Dalli, spelletje 14.15 e Kmder von Bullerbü, kinderserie 14.35 ioi, Ü- kinderserie 15.05 Logo, J !°urnaal 15-15 Wickie und die star hor 5fanner' tekenfilmserie 15.40 Ratge- wlh lnte' tips 15-45 deute 15.50 Die Mon i von nebenarL serie 16.35 Jede iSn,9e Leben, serie 17.00 Heute 17.15 ion» MUrna' 22.55 Hotel Paradies, serie mini Ute 19,25 Der Schattenmarin, 2125 Sketch-Bonbons 21.45 23 nn 22-15 Kennzeichen D. Magazine narhtnn [nck' misdaadserie 24.00 Heute lacht 00.15 Cold River, speelfilm

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 18