150 nieuwe banen in Zeeland
m
DE STEM
Belastingmaatregelen nodig voor kanaalzone
BZW: 'Minder politieke invloed in energiebedrijf Delta' 'Oud beestje' kost geld
[Delta Nutsbedrijven gaat samenwerken met Verbrugge International
Barbé verwerpt voorstel
Wiarda Beekman Stichting
Turkeijeweg krijgt toch
snel een onderhoudsbeurt
Provincie weigert nu al te
praten over details voetveer
I Middelburg - De invloed van de poli-
belt in de Zeeuwse energiedistribu-
Iteur Delta moet veel minder. Het
bedrijf moet meer een gewone onder-
I neming worden en minder gestuurd
I door gemeenten en vooral de provin-
Eddy Wally
ontroostbaar
na diefstal
ïenoeg gaan
iasj-vangst
Terneuzen
Autodieven op
pterdaad betrapt
Goedkoop tanken
breekt 'Griek' op Burgemeester neemt stelling tegen gedogen drugs
Twee mannen
ontkomen aan
jacht politie
X 51
,jrr"
HKiMMO CYSOUW
OPTIEK
OploactrUi O.V.M. Coa«ctlca»r<<. A.ff.V.C-,
Nieuwstraat 13,
4531 CV Terneuzen
Tel. 0115-616113
Zeeland
WOENSDAG 10 JANUARI 1996 DEEL 1
ban onze verslaggever
Icie.
■Deze stelling, waar ook velen binnen
Delta het roerend mee eens zijn, werd
gisteren in Middelburg gelanceerd door
voorzitter Van Gelder van de Zeeuwse
afdeling van de werkgeversclub BZW
(Brabant-Zeeuwse Werkgeverskring).
Het is een kwestie die al een tijdje speelt
in het Zeeuwse, en wat Van Gelder wil is
niet nieuw. Het openbare nutsbedrijf
Delta heeft in het nieuwe ondernemings
plan als schot voor de boeg het plan
gelost om minder politiek in de bedrijfs
voering te krijgen, maar de Zeeuwse Sta
ten, die in de Raad van Commissarissen
zitten, hebben zich daartegen uitgespro
ken.
Volgens Van Gelder nu, is dat een ver
keerde uitspraak. Delta moet de activi
teiten belangrijk verbreden, zich richten
op een internationale markt en daarom
is een flexibele onderneming met een
mimimale politieke invloed gewenst,
aldus de werkgeversvoorzitter.
Van Gelder: „Het is natuurlijk wel aar
dig om als voorvechter van lage tarieven
voor de burgers door het leven te gaan,
maar tariefsvaststelling is maar een heel
klein stukje van het bedrijfsbeleid. En
dat moet men in een vrije marktecono
mie overlaten aan de bestuurders van de
onderneming."
De inkrimping van de Raad van Com
missarissen noemde Van Gelder een stap
in de goede richting, maar de samenstel
ling van die raad is nog te eenzjidig poli
tiek.
Over de plannen voor nieuwe activitei
ten zei Van Gelder dat 'een kartrekkers-
functie' op het gebied van alternatieve
energieprocessen voor Delta zeer
belangrijk is.
Van onze verslaggever
Terneuzen - Vijftien minuten, hooguit. Langer had het
Kadett-je van S.G. uit Sint Jansteen niet op de openbare
weg gestaan. Maar het was net genoeg voor een prent, in
tweeërlei opzicht.
ET CD WISSELAAR
■Muziekvermogen 2 x 35 Wattl
It 30 voorkeurzenders.
|l autoreverse cassettedeck.
)RDER MET
EN PDC Type SLVE-200.1
Ti. Trilogie. Dual Mode Shuttle.
Dn-screen display,
jteem. Programmeren
Van onze correspondent
Ertvelde (B) - Eddy Wally,
het fenomeen uit Ertvelde, is
ontroostbaar. Tijdens zijn
laatste optreden heeft een al
te toegewijde fan een dier
baar kledingstuk van deze
k I 'Lieveling der Vlaamse meis-
I 1® I 11 jes' gestolen.
HKCÜII Na zijn optreden trok Wally
de zaal in om toejuichingen
in ontvangst te nemen en -
Ials echte marktkoopman -
nog een aantal van zijn laat
ste cd's te slijten. Een nog
Mjj onbekende nam toen de gele-
,i je baat een kostbaar
|<oker yC' y rood jasje van de zanger uit
R B de kleedkamer te stelen.
jSg|i w B Eddy Wally bleek zwaar
Iter Fl onder de indruk. Hij had het
jasje nog gedragen tijdens
49,- t I zijn toernees door Amerika
irapparaat type HS545h I' en China. „Gelukkig had ik
ier/tondeusej B de bijbehorende rode hoed
NU79,-Al B thuisgelaten, anders was die
ledrukreiniger type 310..../«|B ook nog verdwenen," ver-
100 Bar, spuitlansjjll zuchtte hij.
JZT.-m279,-/
Ie. deken type HN4160JL t
warmtestandenif USie Kailiei'S
49'T|i D7Wt
yg flkan voor BZW
r J "net snel
VERVOLG VAN VOORPAGINA
plet name de fusie van beide
Kamers, die als tussenstap een
bestuurlijke federatie hebben
levormd, kan volgens de BZW
Bet snel genoeg gaan.
iDe minder positieve effecten
Ivan de toch vrijblijvende en wei-
Big slagvaardige federatie laat
|ich ook duidelijk voelen. Het is
mer dat beide Kamers er niet
geslaagd zijn om gelijktijdig
ken regionaal actieplan te ont
wikkelen. Nu is Zeeuws-Vlaan-
Beren klaar met de strategie, ter-
Vil de Kamer benoorden de
Schelde een en ander nog in de
fteigers moet zetten. De onder
linge afstemming moet nu wat
geforceerd plaatsvinden en dat is
feitelijk een gemiste kans. Boven
dien is het gevaar groot dat van
uitenaf een fusie zal worden
„d en in dat geval bepalen
Berden (het ministerie van Eco-
tansche Zaken) de condities."
ADIO-CASSETTE-
IDER Type DC 102.
mogen 2x10 Watt of 4 x 7 W
MW en LW Automatic Tuning -
assettedeck
Extra Garantie.
I grote mlBlmaal b.dral
v..."»»"!,,
gevoel van z<
SCH Fenkelstraat 39-41
JR Anna van Berchemlaan 1
ME ENTERTAINMENT STOFE
aat 3-5*
(OUT Markt 10
K Grotestraat 243
Emmapassage 23*
SENBOSCH Orthenseweg 86
fwijken. kennelijke fouten voortiehouden
- - Informeer naar de vooiwaarden ir> oe
Ban onze verslaggever
■«neuzen - De politie in Terneu-
ïffi heeft een goede vangst
Hjaan. Li een woning aan de
("Jkstraat werd ruim vijf kilo
■«verruimende middelen aan-
proffen. Het ging hierbij om
Eeneenbabre s°ftdrugs en
C gram zogenaamde hasj-
ÏS aandeiding van deze vondst
l1;een 38-jarige man aange-
T n, die zonder woonadres in
prauzen verblijft. Tegen hem
F Proces-verbaal opgemaakt.
Pan onze verslaggever
P^enburg/Eede - Bij een
rsrng tot autodiefstal in Aar-
IeXWerden twee mannen in
Ego maandag op dins-
leli?» ■drie betraPt door
Ee ai?t„1aar' Zii v'uchtten, maar
isrtal tter kon een redelijk
■Mement geven.
Bveetff61? UUr. later werd het
Immrir, 0g in een auto in de
letrnffo^ Aardenburg aan-
|L et gmg om een 20-
itdeWi-v01 15"iarige inwoner
?Stad' De oudste van
hÜ geen rij-
I» in a/a auto gesto-
I°g sem Daarvan was
Ie e£aaangifte §edaaA want
h
Van onze verslaggever
Terneuzen - Een samen
werkingsverband tussen
Delta Nutsbedrijven en
Verbrugge International in
Terneuzen levert Zeeland
de komende vijf jaar 150
nieuwe arbeidsplaatsen
op.
Delta is van plan om voor 25 pro
cent deel te nemen in de milieu-
en havenpoot van Verbrugge.
Directeur M. Verbrugge van Ver
brugge International (overslag,
transport en milieu) verwacht de
deal binnen twee maanden af te
kunnen ronden.
Hoeveel Delta-geld er in het
samenwerkingsverband wordt
gestopt, wordt nog niet bekend
gemaakt. „We praten over een
intentie-verklaring. Het onder
handelen moet nog beginnen.
Delta zal aandelen in onze busi-
ness-units kopen. Dat geld blijft
in de onderneming en daarmee
zullen nieuwe investeringen wor
den gedaan," aldus Verbrugge.
Reiniging
De gezamenlijke activiteiten
komen voornamelijk te liggen op
het terrein van industriële reini
ging en afvalverwerking. Op
Walcheren en in Midden- en
Noord-Zeeland is de vuilophaal
veelal nog in handen van
gemeenten. Volgens M. Verbrug
ge moet er gedacht worden aan
de privatisering van de huisvui-
linzameling daar, de sortering en
verwerking (compostering) van
afvalstromen.
De deelname van Delta in Ver
brugge vloeit voort uit de nieuwe
beleidsvoornemens van het nuts
bedrijf. Delta wil commerciëler
gaan werken en zich richten op
meer dan alleen het leveren van
water, gas en elektriciteit. Vol
gens directeur P. Stoter is Delta
genoodzaakt nieuwe wegen in te
slaan om de huidige positie van
Delta (1000 werknemers met een
omzet van 750 miljoen gulden) te
waarborgen en werkgelegenheid
veilig te stellen. „Als je kiest voor
een puur nutsbedrijf in de tradi
tionele betekenis, dan zal er op
den duur van Delta niet veel
overblijven," zei hij vorige week
nog in zijn nieuwjaarsrede. Wil
Delta een gezond en volwaardig
bedrijf blijven, dan moeten er
ander inkomstenbronnen worden
aangeboord.
Stoter verwacht weinig weer
stand in de eerstkomende aan
deelhoudersvergadering, waar de
vraag op tafel komt op welk ter
rein Delta zich mag begeven. Sto
ter: „De deelname is al in de laat
ste aandeelhoudersvergadering
aan de orde geweest. We mochten
er gewoon mee doorgaan. Het
past namelijk prima in het kern
takenpakket van Delta."
Daarin is voor Delta een actieve
re rol op het gebied van afvalver
werking- en verbranding wegge
legd. Verbrugge biedt daarvoor
een prima ingang. Verbrugge
bezit de helft van de aandelen
„Stom toeval," zuchtte G.
gisteren voor kantonrechter
Melens in Terneuzen. Hij legde
uit dat het opknappen van
oude Opel Kadetts een hobby
van hem is. In november 1994
had hij een zeventien jaar oud
exemplaar op de kop getikt.
„Een oud beestje, of mag ik dat
niet zeggen?" zei Melens toch.
G. beaamde dat en vertelde
erbij dat de motor het niet meer
deed.
Hij wilde die in zijn garage ver
vangen, maar daarvoor moes
ten eerst twee andere auto's
van zijn oprit verwijderd wor
den. Zodoende kwam het
'beestje' even op een parkeer
plaats langs de weg te staan en
werd daar prompt geflitst,
voordat het de garage werd
ingeduwd.
„Dat is wat meneer vertelt,
maar duidelijk is wat op de
foto staat en daar heb ik mee te
maken," stelde officier van jus
titie Den Hartog vast.
De moralistische toon waarop
zij vervolgens haar eis inleidde,
deed in het licht van G.'s relaas
een tikje overdreven aan. De
boete die zij vroeg, was er ook
niet naast: vijfhonderd gulden.
Melens maakte daar tenslotte
vierhonderd van.
Vader A. en zoon M. Verbrugge van Verbrugge International, dat een samenwerkingsverband aan
gaat met Delta Nutsbedrijven.
van de composteringsinstallatie
van het Openbaar Lichaam
Afvalstoffenverwijdering Zee
land (OLAZ). Daarnaast heeft
Verbrugge aandelen in Heeren
Vuilverbranding in Roosendaal
(HVR). Bij Verbrugge Interna
tional werken in Europees ver
band in totaal 1200 mensen. Het
bedrijf is goed voor een omzet
van 450 miljoen gulden per jaar.
Het is de bedoeling dat personeel
van Delta actief een rol gaat krij
gen in het nieuwe samenwer
kingsverband. „We willen niet
alleen maar een bank zijn, de
samenwerking moet ook waarde
aan onze organisatie toevoegen."
Verankering
Stoter en Verbrugge zien het
samengaan als een verankering
van de Zeeuwse werkgelegen
heid, die de laatste tijd met fors
banenverlies bij Dow, De Schelde
en, Philips flinke klappen kreeg.
Het rechtstreekse voordeel voor
de gebruiker laat zich volgens
Stoter vertalen in zeer gematige
tariefsverhogingen. „We kunnen
dat bereiken door nieuwe taken,
die renderen, op te pakken met
dezelfde mensen".
De in het oog springende kra
nen van Verbrugge aan het
kanaal in Terneuzen.
FOTO'S WIM KOOYMAN
Gents en Zeeuws-Vlaams gebied moet aantrekkelijker worden gemaakt voor investeerders
Van onze verslaggever
Middelburg - De Gentse en
Zeeuws-Vlaamse kanaalzone
moet met grensoverschrijden
de belastingmaatregelen en
investeringspremies aantrek
kelijker worden gemaakt voor
investeerders.
Voorzitter ir. L. van Gelder van
de sectie Zeeland van de Bra
bants-Zeeuwse Werkgeverskring
(BZW) betoogde dat gisteren in
zijn nieuwjaarsrede.
In de Zeeuws-Vlaamse kanaalzo
ne hebben zich de laatste tien
jaar naar de zin van BZW veel te
weinig nieuwe bedrijven geves
tigd. Een subsidieregeling zoals
de noordelijke provincies die
kennen, kunnen bedrijven prik
kelen zich hier te vestigen. Maar
zo'n regeling moet dan wel grens
overschrijdend zijn, vindt de
BZW.
„Hiervan moet ongetwijfeld een
positieve impuls uitgaan voor
nieuwe investeringen, want de
kapitaalslasten worden aanmer
kelijk verlicht. De faciliteiten
zouden niet alleen voor nieuwko
mers, maar ook voor bestaande
bedrijven moeten gelden," aldus
Van Gelder.
Stimuleringsmaatregelen zijn
volgen Van Gelder hard nodig.
Het bedrijfsleven in Zeeuws-
Vlaanderen leeft momenteel in
een teruglopend investeringskli
maat.
Dat beeld wordt overigens voor
een groot deel bepaald door de
grotere industrieën. De kleinere
bedrijven met minder dan vijftig
werknemers investeren namelijk
wel meer.
„De chemische industrie is in
Zeeland zeer sterk aanwezig en
die sector maakt qua investerin
gen een pas op de plaats. De
internationaal opererende con
cerns hebben de wereld als speel
veld en hebben hun investerings
prioriteit momenteel niet primair
in Zeeland, maar vaak in Oost-
Europa en Azië."
De BZW-voorman ging gisteren
dieper in op het aanhoudend
gejammer uit het Gentse haven
gebied.
De Gentse havenautoriteiten kla
gen over de geringe bereidwillig
heid van Rijkswaterstaat de
bereikbaarheid van Gent via de
Van onze verslaggever
Sluis - Een 31-jarige 'Griek'
heeft een poging om goedkoop
autogas te tanken in Sluis duur
moeten betalen.
De man werd maandag aange
houden door de marechaussee,
die bezig was met een patrouille
Mobiel Toezicht Vreemdelingen
en hem om zijn paspoort vroeg.
Dat bleek Grieks, maar de sur
veillance merkte op dat er in
geknoeid was. Toen de man enke
le vragen in het Grieks kreeg
voorgelegd, bleek hij niet in staat
om te antwoorden.
Nader onderzoek wees uiteinde
lijk uit dat de man uit Bulgarije
afkomstig was. Hij had het pas
poort voor ruim 2000 gulden
gekocht. Hij was er mee vanuit
Brussel de grens naar Sluis over
gereden om daar goedkoop auto-
gas te tanken.
De man heeft een proces-verbaal
gekregen. Het paspoort is opge
stuurd naar hét Griekse consu
laat.
Van onze verslaggever
Cadzand - Twee tot nu toe
onbekende inzittenden van
een personenauto wisten bij
een achtervolging in Cadzand
toch uit handen van de politie
te blijven. Zelfs het inzetten
van een politiehond had geen
resultaat.
Aanleiding voor het politie
optreden was een telefoontje van
bewoners van de Koolsweg in
Cadzand, die bij een zwarte auto
mannen hadden gezien. Wegens
de vele inbraken in de streek ver
trouwde men het tweetal niet.
De snel aanwezige surveillance
dienst zag alleen maar een auto
en geen mensen. Enige tijd later
zag men echter de bewuste wagen
rijden. De chauffeur hiervan ver
hoogde de snelheid toen hij de
politie in het oog kreeg.
Bij de vluchtpoging werd echter
een doodlopende weg ingereden.
Twee mannen verlieten haastig
het voertuig en namen de kuier
latten. Zij konden niet meer ach
terhaald worden.
Ook de auto leverde de politie
geen aanknopingspunten op. Er
is nog niet vastgesteld wie de
eigenaar is.
Van onze verslaggevers
Terneuzen - Burgemeester R. Barbé van Terneuzen vindt dat
het voorstel van de Wiarda Beekman Stichting (WBS), om
gemeenten de mogelijkheid te geven een gedoogbeleid voor
harddrugs te voeren, kant nog wal raakt.
De WBS (het wetenschappelijk
bureau van de Partij van de
Arbeid) stelt dat het voor drug
toeristen onaantrekkelijker
wordt om naar Nederland te
komen, wanneer gemeenten in
hun wijken ruimten voor eigen
verslaafden zouden inrichten.
Gebruikers/verslaafden kunnen
alleen in de ruimten worden toe
gelaten als ze kunnen aantonen
dat zij in die gemeente wonen.
Volgens Barbé is die gedachte
gelijk aan 'idioterie'. „Ja wat
denk je, we hebben hier te maken
met open grenzen. Zo'n opzet
trekt alleen nog maar meer Bel
gen, Fransen en Duitsers naar
Nederland toe. Ik heb ernstige
bezwaren tegen het plan, omdat
we op die manier de sluizen nog
verder open gaan zetten. We voe
ren al een tolerant beleid waar
het gaat om softdrugs. Iedereen
kan zien wat voor gevolgen dat al
heeft voor het drugtoerisme. Nu
zouden we nog een stap verder
moeten gaan. Ik zie het al gebeu
ren."
De burgemeester denkt dat 'het
voorstel van de WBS geen 'schijn
van kans' maakt. „Er is geen
enkel politiek draagvlak voor. Je
moet er voor waken niet te ver
voor de muziek uit te lopen wan
neer je een drugbeleid buiten
Europees verband opzet. Ik pleit
voor die Europese context. We
moeten af van gedoogzaken. Er
moeten gewoon wettelijke rege
lingen komen. Gedogen is iets
toestaan wat wettelijk verboden
is. Dat houdt mijns inziens nooit
lang stand," aldus Barbé.
De chef van de Zeeuws-Vlaamse
politie, commissaris F. Gouds
waard, zegt op voorhand 'niet erg
enthousiast' te zijn over de aan
bevelingen van de WBS. „In
Zeeuws-Vlaanderen is het in elk
geval zeker niet de bedoeling
harddrugs te gaan gedogen,"
aldus de commissaris.
Hij vindt verder het verband tus
sen gedoogzones voor harddrug
gebruikers en vermindering van
het drugtoerisme 'erg optimis
tisch'.
Toezegging aan familie uit Waterlandkerkje
Van onze verslaggever
Middelburg/Waterlandkerkje - Tot een definitieve oplossing is
gevonden voor de Turkeijeweg in Waterlandkerkje, inliet kader
van het project Duurzaam Veilig, blijft het op deze weg nog
even sukkelen.
Een noodkreet van de familie
Van Oostrum uit Waterlandkerk
je heeft er wel toe geleid dat bin
nen afzienbare tijd de weg een
opknapbeurtje krijgt. Ernstig
beschadigde plekken worden
gerepareerd en van asfalt voor
zien.
„Maar de door u genoemde com
plete asfaltering en het aanbren
gen van beplanting zijn uit tech
nisch en financieel oogpunt
helaas niet haalbaar," laten GS
van Zeeland de familie weten.
ENFB ongerust over 'Breskens-Vlissingen'
Van onze verslaggever
Middelburg - Het provinciebestuur weigert om nu al tot in de
details te gaan praten over de capaciteit van het toekomstige
voetveer tussen Breskens en Vlissingen als de toltunnel onder
de Westerschelde klaar is.
sluizen in Terneuzen te verbete
ren. Hij pleitte in dat verband
voor een betere bestuurlijke
samenwerking.
Van Gelder: „Vanuit de Gentse
kanaalzone horen we steeds kri
tiek op de houding van de Neder
landse autoriteiten. Het gevolg is
dat de Vlamingen wat minder
enthousiast zijn voor onze belan
gen. De toegankelijkheid van de
Gentse haven is voornamelijk een
Vlaamse financieel probleem
(zeesluis, kanaalverbreding).
Maar dat neemt niet weg dat Zee
land belang heeft bij goede ver
bindingen over de weg, het water
en per spoor naar het Gentse. Dit
alles betekent naar mijn mening
dat er eenvoudigweg zal moeten
worden samengewerkt op
bestuurlijk niveau."
Dat antwoorden Gedeputeerde
Staten (GS) op een brief van de
fietsersbond ENFB.
Die bond is ongerust en denkt dat
een klein voetveertje nauwelijks
aan de vraag van fietsers en voet
gangers zal voldoen.
Maar GS houden die boot af en
melden pas in een later fase ver
der na te gaan denken over tech
nische details, capaciteit en met
welke frequentie het veer in de
vaart zal zijn.
Achteruit
Het zit de fietsersbond niet lek
ker. De bond denkt dat de fietsers
en de voetgangers er in de nieuwe
situatie fors op achteruitgaan.
Een fragment uit de brief: 'Het
aantal fietsers en voetgangers dat
de Westerschelde kruist wordt
naar onze overtuiging stelselma
tig onderschat. Van het veer
Breskens-Vlissingen maken jaar
lijks 700.000 voetgangers en fiet
sers gebruik, bij Perkpolder-
Kruiningen gaat het om 150.000
fietsers en voetgangers per jaar.
Gemiddeld gaat het dus om 2500
fiets- en voetoversteken per dag.
Menige busdienst moet het met
minder klanten doen.'
Scholieren
De bond merkt ook nog op dat
het veer Perkpolder-Kruiningen
dagelijks door enkele honderden
fietsende scholieren wordt
gebruikt. De bond pleit ervoor
dat de provincie een aparte over
eenkomst afsluit met de minister
van Verkeer en Waterstaat over
dat voetveer en dat doet onder de
vlag van de afspraken over de
toltunnel, maar daar voelen GS
niets voor.
'De totstandkoming van dat veer
is een zaak van de provincie Zee
land en geen rijkszaak,' zo luidt
het gisteren geformuleerde ant
woord.
De weg IJzendijke-Waterland-
kerkje-Oostburg is een drukke
weg, die onder meer wordt
gebruikt door verkeer naar Sint
Kruis-Aardenburg.
„Ligt u 's nachts ook zo lekker te
slapen en wordt u met een schok
wakker omdat u denkt dat het
huis in elkaar stort? Of misschien
een aardbeving uw huis
bezocht?" zo begint de brief
waarin de familie de provinciale
aandacht vraagt voor de belab
berde conditie van het wegdek
van de Turkeijeweg.
Die bestaat ter plaatse nog uit de
soort betonplaten, waarmee de
Duitsers voor de oorlog hun
Autobahnen aanlegden. Die pla
ten liggen ter hoogte van huize
Van Oostrum zeer ongelijk, met
het gevolg dat het zware verkeer
dag en nacht voor veel lawaai
zorgt. Wat beplanting tussen weg
en huis zou het nodige verkeers
lawaai kunnen dempen, zo luidt
de suggestie van het geplaagde
gezin.
De weg ligt op een dijk, waar
langs hun woning staat. De
slaapkamer ligt zo ongeveer tei
hoogte van het wegdek. De gevol
gen laten zich raden. Gelijktijdig
vroeg men het college snelheids-
beperkende maatregelen te
nemen.
„Ons kind en de kinderen uit de
buurt moeten over deze weg waai
gemakkelijk 120 kilometer pei
uur wordt gereden. Levensge
vaarlijk!"
Deze zaken hebben de aandachl
van het college, blijkt uit het ant
woord aan de familie Van Oos
trum. Gewezen wordt naar de
plannen in het kader van het pro
ject Duurzaam Veilig, waarir
mettertijd ook de Turkeijeweg
wordt betrokken. „Tezijnertijd
krijgt u als bewoner de mogelijk
heid om in overlegrondes deel te
nemen, waarin u tevens in de
gelegenheid wordt gesteld om uw
problemen/wensen te ventile
ren."