DE STEM Van politie-inspecteur naar verdachte 6Deze Braneusi is een esthetisch wonder' m Mooie liedjes maar geen feest Toch n leuke avond bij Jules Deelder Acteur Christopher Ravenscroft krijgt als slechterik meer aandacht Kröller-Müller-directeur over zijn nieuwste en kostbaarste aankoop Muzak wil via Hilversum Europese markt veroveren Taxi „Vorig jaar was ik alleen maar dik en ongelukkig" Paul de Leeuw Gids Door Patrick Bremmers Misdaad-auteur Ruth Rendell zei eens dat acteur Christop her Ravenscroft voor haar de ultieme inspecteur Burden was. Het leek alsof hij in de tv- serie naar haar Inspector Wexford-boeken, zó uit de pagina was gestapt. Vijf jaar lang gaf de in Londen geboren acteur gestalte aan detective inspector Mike Burden, totdat in 1992 alle vijftien boeken en korte verhalen waren bewerkt. Nü maakt hij een uitstapje naar de andere kant van de wet als een van moord ver dacht persoon in de tweedeli ge Inspector Dalgliesh: A Mind To Murder, waarvan gis teravond bij de KRO de eerste aflevering werd uitgezonden. Ravenscroft is een echte Engels man. Afstandelijk, zo nu en dan vriendelijk, dan weer koel en bedachtzaam en als de kelner van het fameuze Waldorf Hotel vraagt wat de gentleman blieft, bestelt hij - hoe kan het ook anders - een kopje thee. Hij oogt gewoontjes, draagt een groene capuchonjas en ribfluwelen broek en doet heel veel denken aan een middelba re school-docent. Ogenschijnlijk kalm en geduldig, maar tegelijkertijd de dreiging dat hij ieder moment zou kunnen explo deren als je hem maar het bloed onder de nagels vandaan haalt. Ofschoon het binnen in de bar warm is, houdt hij tijdens het gesprek voortdu rend zijn jas aan. Hij rookt kort na elkaar twee sigaretten, vouwt zijn lin ker- over zijn rechterbeen en antwoordt gereserveerd en afgewogen. In het Inspector Dalgliesh-verhaal A mind to murder is Ravenscroft te zien als dr. Baguley; een arts van een psychiatri sche kliniek die zich verdacht maakt omdat hij een geheime affaire heeft met een van zijn collega's. Roy Marsden is opnieuw gekropen in de rol van de dichtende Scotland Yard speurneus Adam Dalgliesh en raakt ver- Christopher Ravenscroft met baard), als dr. Baguley in de Dalg- liesh-serie. Christopher Ravenscroft zoals we hem al jaren kennen: in de gedaante van inspecteur Mike Burden, de rechterhand van inspec teur Wexford. wikkeld in een complex web van politie ke intriges, chantages en bedrog. Andere rollen zijn weggelegd voor Jerome Flynn (nog niet zo lang geleden op RTL4 te zien in Soldier, Soldieren Frank Finley. Baard „Het was de eerste keer dat ik op het scherm verscheen met baard", lacht Ravenscroft. Die had ik nog over van mijn rol als Banquo in Macbeth waarmee ik kort voor de opnamen van Dalgliesh door het land toerde met de Royal Sha kespeare Company. Het grappige is dat niemand me herkende. Maar dat was ook een beetje de bedoeling. De verhalen van Inspector Wexford zijn zo bekend, dat ik het prettig vond om daar los van te komen." Niet dat hij last heeft van typecasting. Nu niet meer althans, vertelt hij. „De laatste Wexford werd in 1992 uitgezon den en tot die tijd waren mensen me gewend te zien als inspecteur Burden. We hadden het geluk dat Ruth Rendell Wexford en Burden niet alleen maar deed opdraven om de verdachten te ondervragen. Zodat je als acteur niet het gevoel hebt dat je voortdurend een twee dimensionaal karakter zit te spelen. Maar door mijn rol als dr. Baguely in Dalgliesh kreeg ik wat meer aandacht. Het is interessanter om een verdachte te spelen, want daar gaat altijd wat meer aandacht naar uit dan naar een politie- inspecteur. Het was heerlijk om het publiek voor de gek te houden." Ravenscroft groeide op in Hampstead, een vrij keurige en tegenwoordig erg chi que wijk in Noord-Londen. Hij studeer de rechten aan de universiteit van Cam bridge, maar werd zo in beslag genomen door het acteervak dat hij de rechtenstu die aan de wilgen hing en naar de toneel school in Bristol ging. Diverse Shakespe- are-rollen, onder anderen Malvilio en Prospero volgden, en een blauwe maan dag trad hij nog op met de experimente le theatergroep The Freehold in Amster dam. Echte internationale erkenning FOTO'S ARCHIEF DE STEM verwierf hij echter met The Ruth Rendell Inspector Wexford Mysteries. „Al met al hebben we zo'n twintig verha len opgenomen, aldus Ravenscroft. Afge lopen zomer hebben we er daar één aan toegevoegd omdat Ruth Rendell inmid dels een nieuw boek had geschreven. Het was heel prettig om Burden opnieuw te spelen en eerlijk gezegd ook heel moei lijk. Ik was er namelijk niet helemaal zeker van of ik nog wel wist hoe dat ook weer moest. Ik denk dat we met Wexford op het goede moment zijn gestopt"vervolgt hij. De KRO heeft de nieuwe Wexford inmiddels aangekocht en is van zins die in de loop van de herfst van volgend jaar uit te zenden. George Baker speelt opnieuw de rol van de flegmatieke poli tie-inspecteur. „George en ik spreken dezelfde taal. Dat is heel erg belangrijk. Je moet het kun nen vinden met de mensen met wie je werkt, maar het is ook belangrijk dat je Door Koos Tuitjer In het Kröller-Müller Museum kunnen ze hun geluk niet op: eindelijk een Braneusi in huis! Het beeld 'Het begin van de wereld' werd vorige week onverwacht verworven. Elders is er ook onbegrip: wie betaalt er nou 3,1 miljoen gul den voor een glimmend groot uitgevallen ei? Een gesprek met Brancusi-koper dr. Evert van Straaten over dé aan winst uit de na-oorlogse geschiedenis van het Kröller- Müller. Eigenlijk is de aankoop vorige week op de veiling in Londen bij Christie's een gotspe. Nog maar net tevoren was er op de Hoge Veluwe een overzichtstentoon stelling geopend met de aanko pen uit de eerste vijf jaren Kröl ler-Müller onder Van Straaten. Voor het blote oog zijn die aan winsten vooral eigentijds gericht. Het verleden is in de aankooppo litiek alleen een dienend gegeven, zö gaf de directeur te kennen in de voor deze gelegenheid uitgege ven sobere catalogus. En dan is er opeens de Braneusi, een optie waarvan Evert van Straaten alleen nog maar dacht te kunnen dromen. De kunsthistoricus: „De wens om een werk van Braneusi in de ver zameling te krijgen is er al sinds Hammacher en Oxenaar, mijn voorgangers vanaf 1945. Ham macher is daarvoor nog eens bij Braneusi geweest. Maar hij kwam niets verder." „Rudi Oxenaar heeft wel een werk in bruikleen kunnen krij gen. Dat had hij op een zeker moment ook kunnen verwerven, zo hij een miljoen gulden had gehad. Want de eigenaar wilde er wel eens geld voor zien. Maar dat miljoen was er niet. En daarom is het beeld naar Basel verdwenen." „Toen ik hier kwam, heb ik die wens overgenomen. Voor mij was Evert van Straaten: 'De druk is met deze aankoop van de ketel' dat iets vanzelfsprekends. Bran eusi is een sleutelfiguur in de moderne beeldhouwkunst. Zijn werk vormt de schakel tussen de klassieke en de moderne richting. Elke beeldhouwer na Braneusi is hem schatplichtig." „En uitgerekend van die kunste naar was er geen enkel werk, noch in onze collectie, noch in welke andere Nederlandse verza meling dan ook. Terwijl juist het Kröller Muller doorgaat voor een plek waar een interessant en prikkelend beeld van de moderne beeldhouwkunst te zien is." Twee oeuvre-catalogi werkte de pas aangetreden directeur door, toen hij vijf jaar geleden eens wilde weten of die Braneusi- droom serieus verwezenlijkt zou kunnen worden. Maar de daarin neergelegde gegevens boden hem weinig hoop. De musea in Frank rijk en Amerika (de verzamel plaatsen bij uitstek) zouden hun Brancusi's nooit afstaan. Op de markt was er netzomin iets voor handen. Even gloorde er hoop, toen twee jaar geleden in New York toch Brancusi's 'Grijze marmeren vogel in de ruimte' op een vei lingtafel neerstreek. Maar de inzet was schrikbarend hoog: de verkoper wilde er mimimaal 17 miljoen voor hebben. Die bodem prijs werd niet gehaald en daar om werd de vogel teruggetrok ken. Evert van Straaten: „Ze zijn toen nog wel bij ons gekomen, omdat ons ijveren voor Braneusi wel bekend was. We hebben toen zeer serieus over de aankoop ervan gesproken, maar die bleef onhaalbaar. En daarom hebben we de gelegenheid laten schieten. Als je nu rondkijkt op de Brancu- si-tentoonstelling in Philadelp hia, zie je evengoed dat werk wel terug als een van de hoogtepun ten. Dat geldt trouwens ook voor de sculptuur uit Basel." Maar nu is het eindelijk zover. Het museum heeft de zelfs de hand kunnen leggen op een beeld dat Brancusi's uiterste stap in een abstracte richting was. Niet meer dan een ovalen vorm, gego ten en hol, acht-en-twintig-en- een-halve centimeter meter lang. „Juist," zegt Evert van Straaten onverstoorbaar, „maar in al zijn eenvoud is dit werk wel een esthetisch wonder." Een kleine week restte hem om garanties voor een eventuele aankoop te krijgen. Maar hij vond verras send snel gehoor in Nederland. Zowel het ministerie van O.C. en W. als de voor dit soort gelegen heden zeer nuttige Mondriaan Stichting en de Vereniging Rem brandt boden hem steun. Tot op zekere hoogte zou hij op de vei ling kunnen meebieden. Evert van Straaten, achteraf. „We hebben ongelooflijk veel geluk gehad. De inzet was acht honderdduizend pond sterling. Tot een miljoen gingen de biedin gen telkens vijftigduizend pond omhoog. Daarna zou zou elke FOTO BERTENS klap honderdduizend pond waard zijn. Op dat moment waren we in competitie met een Japanse belangstellende. Wij waren nu aan zet en moesten het bod van één-komma-één miljoen pond voor onze rekening nemen. Maar dat was uiteindelijk de beslissende slag." Wie er exact wat gaat betalen, is tussen de garantieverstrekkers nog een punt van overleg. Evert van Straaten: „Als museum zul len we in ieder geval meebetalen. Dat is voor de garantieverleners een zekere geruststelling. We beschikken over wat extra geld. We hebben namelijk een gedeelte van onze Van Gogh collectie aan Japan uitgeleend. Daar staat een mooie vergoeding tegenover. Woensdag (gisteren-red.) vlieg ik naar Japan om later deze week de Van Gogh-tentoonstelling te ope nen. Het gaat om een initiatief van een Japanse sponsor." Het museum is er niet met het storten van die uit Japan verkre- MAANDAG 11 DECEMBER 1995 DEEL A] dezelfde taal spreekt wat het acteerspel betreft. En dat is niet altijd het geval. Als George mij van iets wil overtui gen, wéét ik wat-ie bedoelt en andersom." Statisch Het 'nieuwe' Dalgliesh-verhaal werd opgenomen in een landhuis in Bawdsey aan de kust van Suf folk, dat tot twee jaar geleden toebehoorde aan het Britse Minis terie van Defensie. „Anders dan in het boek van P.D. James, speelt de tv-bewerking van A mind to murder zich niet af in een prakijk in Londen", vertelt Ravenscroft. „Want de bewerkers vonden dat het originele boek uit 1963 te statisch was en dat er te veel nadruk lag op de dialogen. Het leende zich niet zo goed voor televisie. Dus zijn er hier en daar wat dingen aangepast." Ravenscroft is lovend over de schrijfsters Rendell en P.D. James. „Ze zijn allebei heel erg goed in het uitdiepen van een karakter. P.D. James' figuren zijn vaak heel vitaal en vol energie en kleur. Ze is ook heel erg goed in het weergeven van spanning en sfeer." Hij beaamt dat Engelsen goed zijn in het schrijven van detectives. „Misschien heeft het ermee te maken dat we zo gere serveerd zijn en tegelijkertijd nieuwsgie rig. Groot-Brittannië is een dicht bevolkt eiland en we wonen allemaal in van die kleine huisjes met hekjes en een schuurtje eromheen en zijn heel erg op onze privacy gesteld. Dat nodigt uit tot roddel en intriges. Ruth Rendell is heel erg goed in het beschrijven van die geheimen." Ravenscroft was zich nooit zo bewust dat wij Nederlanders zo dol zijn op Brit se detectives, tot hij een aantal jaren geleden door Amsterdam liep en op een brug in de Jordaan staande werd gehou den. Hé, inspecteur Burden, riep een man vanaf het water. Nog wat misdaden opgelost de laatste tijd? „En dat was in Amsterdam. Goh, da's toch wel heel aan genaam." Breda - Chassé Theater, 'Podi um van de Nederlandse lichte muziek'. Gehoord op zondag 10 december 1995. Door René van der Velden Het werd geen feest. En ook niet de door presentator Jac ques Klöters beloofde 'grootse viering'. De viering van het tienjarig bestaan van het radioprogramma Podium van de Nederlandse lichte muziek werd een rustig voortkabbe lend radioprogramma. Maar dan in een zaal met honderden mensen erbij. Die mensen kregen een keur van vertolkers van het Nederlandse lied voorgeschoteld, die allen braaf twee liedjes zongen. Bege leid door het vijftigjarige Metro- pole Orkest onder leiding van Lex Jasper en het tienjarige com bo van Cor Bakker ('die van Paul de Leeuw'). Een topbegeleiding waar de artiesten, die het meestal met minder moeten doen, zelf ook van op- en omkeken. Omdat het zo'n lange stoet artie sten was, haalde lÜöters ('dit is radio dus we hebben een enthou siast applaus nodig') genoeg bin nen voor twee radio-uitzendin gen. Wat krijgen we de komende twee zondagavonden te horen bij het jubilerende programma? Niet de hoogtepunten van het Neder landse liedrepertoire, maar wel een aardige dwarsdoorsnede van wat op dit moment onder Neder landse lichte muziek wordt ver staan. Gisteren aangevoerd door Robert Long, in 1985 de eerste presenta tor van het programma. „Toen we begonnen draaide ik gewoon mooie liedjes uit mijn eigen pla tenkast," vertelde Long, wennend aan het podium waa#« hij dinsdag- en woensdag; zijn theatershow Nu brengt. Vervolgens trok een lange bekende en (nog) iets minde- bekende artiesten voorbij: Leng! te van Dongen, die zeven ja» geleden door Conny Stuart at jong zangtalent meegebracht werd naar de studio van Kiöteis Hans Dorrestijn, die de zaahe| aan het lachen en 'meesombi kreeg met zijn vers over necrofiel en de Roermondse ger Gé Reinders, die zong over Amsterdam en vertelde over recente samenwerking met Hermans. Cabarettalent Jeroëë van Merwijk zong het pracb% lied De Treinen en Herman Pietj de Boer las wat flauwe ten' voor. Maarten van daal zong mooi en Johan Vermin nen liet zien en horen erg van het leven geniet. Na de pauze bewees Santing ook in het een klasse apart te zijn, Bos een paar liedjes en Jean- Pierre Rawie een paar en werden de opnamen ten met Gerard Cox, want 'Feye- noord speelde gelukkig niet'. Terwijl het programma keren onderbroken was van de mannen in kon het publiek tot slot nog enke le keren genieten van de begint ne. 'Dit is radio dus we hebbi een enthousiast applaus nodig.' Hoe het allemaal klonk? Luistert U zelf maar. Radioprogramma' horen immers op de radio thuis. De in Breda gemaakte opnamen van het jubileumprogramrti 'Podium van de Nederlandse lilt te muziek' worden uitgezond» op de zondagen 17 en 24 decem ber, van 22.00 tot 23.00 uur op Radio 2. gen bijdrage. Evert van Straaten weet dat zijn aankoopbudget voor volgend jaar in ieder geval ook vergeven is. „Deze aankoop is niet even een aderlating, nee, we zullen er ook voor moeten bloeden. Maar daar ga ik abso luut niet over zeuren." „Braneusi staat per slot van reke ning net als Mondriaan boven alle partijen. 'Het begin van de wereld' is een rechtvaardiging ten opzichte van de collectie in haar totaliteit. Door Braneusi erbij te zetten, bevorder je de dia loog tussen hem en de rest. Het is kortom een daad van historische rechtvaardiging dat-ie er bij ons in zit." „Het pept ons nu alleen nog maar op om jonge en hedendaagse kun stenaars naar binnen te brengen. De druk is met deze aankoop van de ketel. Het heeft sinds 1945 altijd gespeeld om een Braneusi te hebben. Die is er nu. Waar ik nu nog op zit te vlassen, is een Modigliani. Maar die wens is lang niet zo sterk." Evert van Straaten stelt zich voor om de Braneusi een plaats te geven in de beeldenzaal van Van de Velde. Het beeld wordt het hart van de klassiek moderne verzameling. Hoé de sculptuur opgesteld gaat worden, is nog een punt van verdere discussie. Bran eusi had daar zelf drie gedachten over. Je kon het op schoot hou den, op een kussen leggen, of op een sofa plaatsen. Evert van Straaten: „We zouden aan kunstenaars van wereldfor maat, die iets met Braneusi heb ben, kunnen vragen om een basis te maken. Dat verhoogt ook de mogelijkheden tot presentatie." „Een andere idee is om een beroep te doen op de Franse over heid om ons een van de vele door Braneusi nagelaten sokkels te lenen. Maar de vraag is, of dat gelet op de bepalingen in de erfstelling wel mag. Dat weten we allemaal nog niet." Breda. Chassé-theater: Deel der leeft, door Jules Deelder. Gezien op 9 december 1995. Nog te zien op 2 mei 1996 in Etten-Leur. Door Theo van Drunen De Rotterdamse volksdichter Jules Deelder maakt in zijn nieu we programma 'Deelder leeft' weer een stuk goed van wat er mis ging in het programma 'Deel der denkt'. Toen bracht hij vooral onverstaanbare gedichten, een enkel slap verhaal en te veel rom melige jazz-muziek. Nu bestaat de voorstelling voor namelijk uit een paar lange, komische verhalen en een serie sterke moppen. De nog steeds onverstaanbare gedichten en de nog steeds rommelige jazz muziek zijn tot een minimum 'beperkt, waardoor de voorstel ling uitstekend te pruimen valt. Deelder is weer terug op het oude niveau. Jules Deelder (alweer de vijftig gepasseerd) is natuurlijk vooral bekend door zijn gedichten met die typische Deelder-stijl. The ma's als drugs, oorlog en ander geweld komen daarin uitgebreid aan bod. Jules Deelder leert die gedichten uit zijn hoofd en ratelt ze vervolgens in een razend tem po af. Alsof hij een mitrailleur leegschiet op het publiek. Dat Deelder niet rustig gedicht jes voor gaat zitten lezen, is alleen maar een sterk punt van hem. Maar de manier waarop hij het nu doet, gaat weer iets te ver. De vaart is zo hoog dat de toe hoorders grote delen niet kunnen verstaan, nauwelijks de tijd krij gen grappen tot zich door te laten dringen en eigenlijk ook niet kunnen lachen, omdat Deelder dan al weer drie volzinnen verder is. Wat mij betreft mag Deelder die gedichten dus wel ietsje lang zamer ten gehore brengen. Dan is er ook die jazz. Het Tiio Me Reet neemt een kwartialji van de voorstelling voor rekening. Maar hoe goed ze ooi hun best doen, Ger van op de sax, Aad van Pijlen op (t contrabas en Jules Deelder of drums geven alledrie de indni vooral als amateurs leuk met bi hobby bezig te zijn. Niet ei' belangwekkend voor een zaalvM 600 toeschouwers. Omdat de gedichten en de ja vrij weinig tijd in beslag nemei is er ruimte te over voor Jules Deelder als ras-verteller en mop pen-tapper. Dat maakt de hele voorstelling goed. De nachtburgemeester van terdam doet uitgebreid ve van hoe hij zijn rijbewijs haalde, hoe hij twintig jaar lang niet ie een auto reed en hoe hij de laatst tien jaar maar al te graag achtff het stuur zit. Hij haalt scherp ui! naar meut en treuzel en M» seniel, debiel en infantiel Neder land, waarmee hij het over^ote deel van zijn medeweggebruiker bedoelt. Hij vertelt plastisch over der® keersongevallen die hij mee maakte en over het onvermij® lijke gevolg: uit de verzekert gewipt. Hij eindigt roet: Schi] aan de verzekering, schijf aan® maximum snelheid en schijt al Magere Hein. Punt! Een even sterk verhaal gaat ove zijn belevenissen als stud® M.O. Nederlands aan de N®' academie in Rotterdam, studenten en docenten genadeloos beschreven. Een en ander wordt l met moppen. Aan het einde de voorstelling leest Deelder n voor uit het door hem gesclllJf kinderboek over het Spook h en maakt hij reclame voor zi nieuwe roman, die geen r°m® Zo wordt het toch nog een 'e avond. Punt! Hilversum (anp)'- De grootste Amerikaanse leverancier achtergrondmuziek, Muzak Limited Partnership uit Seat®'b. de Hilversumse branchegenoot Alcas gaan een samenwerk'^ verband aan, onder de naam Muzak Europe. Via dezein^,, versum gevestigde vennootschap wil Muzak de Europese® van achtergrondmuziek veroveren. Muzak is één van de weinige bedrijven die de eigen merknaam zagen uitgroeien tot soortnaam. De onderneming heeft 200.000 abonnees en bereikt met zijn muziek dagelijks naar schatting 80 miljoen mensen. Door uitvoe rig te testen denkt het bedrijf te weten via welke muziek de ver koop in winkels kan bevorderd en de produk van werknemers kan w°ro groot. Het Nederlandse be Alcas is een veel kleinere p Deze onderneming, w3apa(l„. investeringsmaatschappij j een belang van 10 procent W"| telt zo'n 45 werknemers. NEDERLAND 1 1600 Journaal 1fi07 De week van jg 35 My so called Life, serie jviy (ZW) Charlie Chaplin, slapstick The Cosby Show, comedy Blue Heelers, politieserie Boggle, spelletje Willem Wever Waku waku, spelletje Journaal. Aansl. weeroverzicht Hier en Nu, actualiteitenrubriek De stoel extra Dokument: Galg en rad, docu mentaire over jeugdige moorde naars in Russische verbeterings gestichten Cheers, comedy Miniatuur 17.22 17.36 18.05 18.32 18.59 19.29 20.00 20.30 21.24 21.57 22.43 23.25 23.50 NEDERLAND 2 09.00 Signalen tekens beelden (tot 09.15) 0930 Profeten 10oo Huisje boompje beestje (tot 10.20) 1030 Kerstmis met Brammert en Tissie. Afl. 1 (tot 10.45) 16 05 Little Women, tekenfilmserie 16.33 Skippy, jeugdserie 17.00 Ark van Stekeltje, voor kleu ters 2Vandaag, actualiteiten met 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofd punten uit het nieuws 19.01 Dr. Quinn: Medicine Woman, serie 19.50 Voor hete vuren, gedramati seerde verhalen over de vrijwilli ge brandweer 20.19 AC-TV, reportages over de gang van zaken in diverse academi sche centra 20.55 Studio Sport 21.38 Kort verkondigend program ma 21.42 De grote witte haai, natuur- documentaire '22.38 Het elfde uur, talkshow 23.30 Journaal 23.38 Antenne: Leven in de vries kist, documentaire over mensen die zich na hun dood willen laten invriezen om later wee tot leven gewekt te worden (to 00.18) NEDERLAND 3 17,29 07.00 Journaal 07.07 Klokhuis 07.22 Een verhaal dat groeit 07.29 Ontbijt-TV met elk half uu NOS-Journaal en 08.10 Sport journaal 09.00 Journaal 09.05 PP: Uitzending SP 09.08 Kook tv 09.29 Studio Sport 11.05 De week van 11.31 Boggle 11.59 MiddagEditie met om 12.00 e 13.00 Journaal, 12.15 Den Haa~ 12.30 Sportjournaal en 12.4 Weer BELGIË FRANS 1 15.20 Cinémoi, filmrubriek 16.2 Maguy, serie 16.55 La bande a Carlo magazine 17.25 Die Schwarzwaldklini serie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes su tables, magazine 19.10 Le quotidien de sports 19.30 Nieuws 20.10 Stole Babies, Amerikaanse tv-film uit 1993 va Eric Laneuville met Lea Thompson, Kat' leen Quilan en Mary Tyler Moore. Aan discussie. Thema: Adoptie 23.10 Laa nieuws BELGIË FRANS 2 17,30 Foot mondial, voetbalmagazi 18.00 lei Bla-bla, kindermagazine 19. Maguy, serie 19,30 Nieuws 20.00 musique habite au 21, portret Fran zanger Mare Lavoine 20.25 La musiq habite au 21: Afrikaanse jazz 22.1 Nieuws 22.35 L'hebdo, magazine (t 23.00) a DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevis 99.00 Tagesschau 09.03 ML Mona Lis vrouwenmagazine 09.45 Bauchta 0.00 Tagesschau 10.03 Weltspieg 10.45 Recht in Deutschland: Fall auf F - Jedem sein Recht! Juridisch magazi "•00 Tagesschau 11.04 Wetten, da Presseschau 13.00 Tagessch k t Mitta9smagazin 13.45 Wi ithafts-Telegramm 14.00 Tagessch Schimpf- 19 7 17 14.30 Blosso «nn'' 1 Jörgen Fliege antwo •5.00 Tagesschau 15.03 Barriga de a 9iel, soap 16.00 Tagesschau 16.03 Fl 96, talkshow 17.00 Tagesschau 17. °r|sant, boulevardmagazine 17.55 V ^Liehe, serie 18.25 Marienh onnn r'^4 ^us 'le'terem Himmel, se ^■00 Tagesschau 20.15 Die Goldene MD-FernseNotterie 21.00 Report, a e,ten 21.40 Moselbrück, serie 22. RADIO 70TKRIJNM0ND HenriBtfr"6, met veel nieuws en actu' van Wilt T met Nederlands produk 1400 Rn f" Dmming. 12.00 W' 1800 1Qmo6" Boswinkel- "-DO Post lo-00-19.00 Post aan de telefoon n»°mroep BRABANT 7-05Art,fnrtRadiO 1' 9evol9d door regi bant fn d !'ten'Sport en verkeersinfor 132 ActualitJr'' 7'23 Weerman Johan "lan Johan u» k ^rkeersinformatie bantïp RrX, ?,uur?n 're9'° z-ü. M. en 8-10 Rariio \r (re9'° W"B)' 8-08 Verke k6ersinformïeuwfentrale- 888 Actualit 9-°7 Mu7ipift e'i Weerman Johan 2rk;9JDe!Ch8urkalïn(ie r°"d'l 30n»ekhei;rkalender'l1'07V vice en'al 1 rkalender-12-05 A<d "■'0 Radio ïj 12'55 Bericht voor bo ad'° N'6uwscentrale. 13.34 Actual

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 8