DE STEM
'Altijd mooie vrouwen bij me
Erfgoed Anne Frank
leidt tot gekissebis
Uitgebreide expositie
bestrijkt halve eeuw
Constant Nieuwenhuys
Acht landen brengen
John Lennon-postzegel
Prix Gone our t naar
Rus Andrei Makine
North Sea Jazz Festival
krijgt openluchttheater
Ronn Moss alias Ridge Forrester pakt muzikale carrière weer op
Zilver voor
speelfilm 'Zusje'
'Reporter' over 'big business'
Schubert
Oppitz
Tristan
Mendelssohn
Vara-orkesten
Nieuwe directeur
Groninger Museum
Europese
Filmacademie
verhuist
Uniek festival voor Den Haag behouden
pgSTEM
gDERLAND 1
duitsland 1
Radio
Ik werkelijkheid is het Algerije van
1995 een volstrekt onbekend land
voor Franse politici"
Lyes Si Zoubir, journalist
Door Anja van den Akker
Zijn grootste fan is dochter Creason Carbo van twintig maan
den oud, die dagelijks haar kleine vingertje richting tv-scherm
priemt en dan uitroept: „Daddy, daddy".
De rest van z'n aanhang bevindt zich onder het 200 miljoen-
koppige publiek over de hele wereld, dat iedere dag afstemt op
The Bold and the Beautiful, waarin daddy Ronn Moss sinds
1987 de rol van mode-ontwerper Ridge Forrester vertolkt.
Ronn Moss, die tussen de opna
men door in de CBS-studio's te
Los Angeles wel even tijd wil
vrijmaken, zuigt tijdens ons
gesprek genoeglijk aan een lolly.
Z'n favoriete snoep? „Oh, nee
hoor. Helemaal niet. Nog een
restantje van Halloween", ver
wijst de gebronsde acteur naar
het carnavaleske feest dat de
Amerikanen ieder jaar eind
oktober vieren.
Moss is naast Susan Flannery
(Stephanie Forrester), John
McCook (Eric Forrester) en Kat-
herine Kelly Lang (Brooke
Logan Forrester) een van de
sterren van het eerste uur. Hij
heeft er na acht jaar nog steeds
zin in.
„Anders deed ik het niet. Ik hoef
een rol niet echt leuk te vinden
om 'm goed te spelen. Eigenlijk
doet dat er niet toe. Het is mijn
werk. En ik houd van werken.
Zo'n rol is gewoon een ander
deel van mij. Ik vind een soap
niet minder dan een speelfilm.
Het is allemaal acteren, alleen
een kwestie van verschillende
technieken.
De niet echt spraakzame 'Ridge'
voelt zich allesbehalve verplicht
aan 'The Bold'. „Ik heb genoeg
ruimte om andere dingen te
doen, hoewel niet zoveel als ik
eigenlijk zou willen. Ik ben hier
namelijk 4 a 5 dagen per week."
Musicus
Ronn Moss is van origine musi
cus. Als 11-jarig jochie leerde hij
drummen, toen hij ouder was
kwamen daar de gitaar en de
elektrische basgitaar bij. In 1976
richtte hij samen met drie ande
ren de groep Player op, die vier
albums uitbracht. De single
Baby Come Back haalde in 1978
zelfs de hoogste plaats in de hit
lijsten. Moss en consorten toer
den rond in het kielzog van Gino
Vanelli en Eric Clapton.
Ondanks zijn latere acteersuc-
cessen in tv-series en films, heeft
Moss die tijd nooit helemaal
kunnen vergeten. Vandaar dat
hij nu, na een pauze van bijna
tien jaar, zojuist een vijfde Play-
er-album heeft afgeleverd,
waarop onder anderen zijn oude
maatje Peter Beckett meespeelt.
„Een echt jaren negentig
geluid", zegt hij trots. „Ook een
beetje rock en roll, met veel
vocale en instrumentale inbreng.
Een aantal liedjes heb ik zelf
geschreven." Moss bereidt zelfs
een Europese toernee voor.
Of de naamsbekendheid van
Ridge meehelpt bij de promotie
campagne durft hij niet met
zekerheid te zeggen. „Ridge is
Ridge en Player is Player. Ik wil
die twee gescheiden houden.
Mijn muziek moet voor zichzelf
spreken. Om die reden treed ik
in The Bold and the Beautiful in
principe ook niet op als zanger
of gitarist. Bobbie Eakes (Macy
Alexander Forrester) en Jeff
Trachta (Thorne Forrester) doen
dat wel, maar dat is langzamer
hand tot hun karakter gaan
behoren. Ridge is in de serie nu
niet bepaald het prototype van
de rock 'n rollende modeko
ning", grijnst hij. „En daar houd
ik mij aan."
Fris
De grootste uitdaging van The
Bold is voor hem het karakter
van Ridge fris houden. „Daar
heb ik zo mijn methoden voor.
Nee, welke dat zijn, kan ik niet
zeggen."
Ronn Moss vindt dat zijn rol zich
duidelijk heeft ontwikkeld.
„Eerst was ik een echte playboy.
Nu groei ik langerzamerhand uit
tot een huisvader. Wat ik sympa
thiek aan deze rol vind? De
ambitie en de energie die Ridge
aan de dag legt."
Ondanks alle routine komen er
af en toe scènes voor die hem
persoonlijk erg raken. „De
geboorte van de kinderen bij
voorbeeld, maar ook de dood van
mijn vrouw Caroline. Ik heb me
daar enorm in ingeleefd. Achter
af misschien wel een beetje te
veel. Het was bijna echt voor me
en het heeft lang geduurd voor
dat ik dat gevoel weer van me
kon afzetten."
Moeder
Er valt een stilte na de vraag
welk karakter uit The Bold hem
het liefst is. De lolly komt secon-
denlang zijn mond niet uit. Dan
zegt hij vastberaden: „Stepha
nie! Omdat ze de spil van het
Steven de Vogel en Ton F. van
Dijk maakten Anne's erfgoed.
„We zijn vooral bekend geworden
met onthullingen, die voortkwa
men uit researchjournalistiek. Nu
presenteren we een gewone docu
mentaire zonder dat er hard
nieuws uit komt", stelt Steven de
Vogel desgevraagd.
De aanleiding is een merkwaardi
ge. „In zijn onwetendheid en naï
viteit wilde de KRO een tijdje
terug voor een documentaire over
het Amsterdamse Merwedeplein
een filmpje gebruiken van een
meisje dat uit een raam hing. Dat
bleek Anne Frank te zijn. De KRO
kreeg een auteursrechtelijk pro
bleem. Een Britse filmmaker hield
het gebruik van die beelden
tegen."
„Toen hebben we Anne Frank op
onze lijst gezet. We waren ook al
bezig met Greenpeace. De zakelij
ke kant van filantropische instel
lingen. Met Greenpeace, toen erg
in de publiciteit met de Brent
Spar, gingen we niet verder. Onze
researchmedewerker verdiepte
zich drie maanden in Anne
Frank", licht De Vogel toe.
Modder
'Reporter' schetst in Anne's erf
goed onder meer de ideologische
handel. „Het gebruik van de naam,
Anne Frank voor politieke doel
stellingen, zoals de anti-apart-
heidsstrijd. Of in het algemeen de
strijd tegen het onrecht dat men-
Amsterdam (anp) - De
Nederlandse speelfilm Zusje
heeft op het Internationale
Filmfestival in Thessaloniki
de tweede prijs gewonnen.
Aan de onderscheiding, een
zilveren anjer, is een bedrag
van bijna 60.000 gulden ver
bonden. De door Robert Jan
Westdijk geregisseerde film
kreeg dit jaar tijdens het
Nederlands Filmfestival een
Gouden Kalf voor de beste
Nederlandse speelfilm.
Ronn Moss speelt vanaf het allereerste begin Ridge Forrester in de soap The Bold and the Beautiful.
FOTO HENNY MILTENBURG
de typische Ridge-grijns. „Kijk,
dat is ook het voordeel van deze
rol. Altijd mooie vrouwen om je
heen."
RTL4, 8.08 en 18.30 uur
gezin is. Net als mijn eigen moe
der dat was. Was, want mijn
moeder is helaas overleden."
Inmiddels is collega Schae Har
rison binnengekomen, die het
dommige blondje Darla speelt.
Ze omhelst hem en vraagt hoe
het gaat. „Oh, een stuk beter
nu", zegt de zanger/acteur met
Door Maarten van de Rakt
'Reporter' heeft zich gestort op de manier waarop wordt omge
sprongen met de nalatenschap van Anne Frank. Een verhaal
over beeldvorming, geruzie om rechten en big business. „Anne
kan ieders buurmeisje zijn."
sen wordt aangedaan."
KRO's rubriek schildert de ideali
sering en romantisering, die in het
Amerika van de jaren '50 op gang
kwamen. „Otto Frank heeft het
beeld van Anne ontjoodst. Zij
werd symbool van universeel
onrecht. In het boek staat het zin
netje Waarom moeten joden zo lij
den? In het toneelstuk is joden
vervangen door mensen. Anne kan
ieders buurmeisje zijn. Voor
toneelschrijvers is dat ook interes
santer."
Filmer Willy Lindwer komt ook
aan het woord. Hij maakte een
film over de laatste zeven maan
den van Anne Frank. Daar wilde
de Anne Frank Stichting niet aan
meewerken. Het beeld van Anne
moest mooi blijven. Modder, tyfus
en vermagering horen daar niet
bij. „Anne wordt van de holocaust
weggetrokken", zegt De Vogel.
De Anne Frank Stichting te
Amsterdam ligt in de clinch met
het gelijknamige fonds te Bazel,
dat de rechten beheert van het
dagboek. Het fonds heeft tien tot
twintig miljoen gulden in kas,
maar wil slechts een half miljoen
bijdragen aan een verbouwing
van het Anne Frankhuis. De
Stichting wil meer geld zien.
Bovendien heeft de stichting de
naam Anne Frank gedeponeerd;
het fonds heeft dat in Zwitserland
nu ook gedaan. En dus heeft de
stichting een klacht ingediend
tegen het fonds.
Nederland 1, 22.42 uur
Doosje II van het pianoduo
Yaara Tal en Andreas Groethuy-
sen in hun serie opnamen van
Schuberts werk voor vier han
den is opnieuw gevuld met
hemelse genietingen. Zo enthou
siast als deze krant kon zijn bij
het verschijnen van de eerste
doos, zo enthousiast kan men
deze keer opnieuw zijn. Afgezien
van het verwaarloosbare feit dat
de allereerste verrassing eraf is,
raak je weer onontkoombaar in
de ban van de perfecte samen
klank van dit Israëlisch-Duitse
duo - om maar te zwijgen van de
onaardse schoonheid van Schu
berts muziek.
Franz Schubert heeft zich in
deze werken helemaal gegeven.
De schitterende rijkdommen die
zich in dat merkwaardige korte
leven ophoopten blijven verba
zingwekkend. Melodisch, har
monisch, contrapuntisch en
architectonisch is deze muziek
zo rijk dat ze nooit vermoeit. Als
hoogtepunt mag gelden het grote
Rondo in A, D 951. (S2K 66 356)
HANS ROOSEBOOM
Na een half leven vol intieme
contacten met de voortbrengse
len van vier eeuwen Duitse
muziek is het een ontroerend
moment wanneer je in het hart
van Leipzig oog in oog staat met
de muziektempel van Duitsland,
het Gewandhaus.
Op die milde dag in oktober 1994
hing het gebouw vol aanplak
borden. Gerhard Oppitz kwam
pianowerken van Brahms spe
len. Het concert was al uitver
kocht, helaas, maar alleen al
daar te zijn...! Op die plek en in
die stad waar zich behalve de
muziekgeschiedenis (Bach, Men
delssohn, Schumann) ook nog
eens in 1989 het begin van de
Wende in de DDR afspeelde -
ingezet door Kurt Masur, de
dirigent van het Gewandhausor-
chester.
De pianist Gerhard Oppitz
(1953) mag onderhand de offi
ciële voortzetter van de Duitse
pianotraditie worden genoemd.
In 1973 ontving hij de zegen uit
handen van Wilhelm KempfTot
nu maakte hij (op cd) vooral
naam met zijn interpretaties van
Schumann en Brahms. Die zijn
fraai, zij het ietwat fantasieloos.
Toch is er niets op aan te mer
ken. Vlekkeloos op z'n Duits.
Nu heeft Gerhard Oppitz in dat
zelfde Gewandhaus in Leipzig
twee van de vijf pianoconcerten
van Beethoven opgenomen, de
nummers 1 en 3, begeleid door
het Gewandhausorchester Leip
zig o.l.v. Marek Janowski.
Oppitz laat horen dat hij niet
alleen goed is in het grote
romantische sologebaar.
Ook het precisiewerk dat voor
Beethoven vereist is beheerst hij.
Er hoeft verder niet veel gezegd
te worden over deze top-uitvoe-
ringen. Het zit er dik in dat
Oppitz' Beethoven-versie voor
jaren dé versie zal zijn.
(BMG/RCA Victor Red Seal
09026 68226 2)
HR
Tristan und Isolde van Richard
Wagner is het kunstwerk
geweest dat de verdere loop van
Europese kunst veranderde en
beïnvloedde. Na Tristan kon
geen enkel kunstwerk meer het
zelfde zijn, zij het muziek, poëzie
of schilderkunst. Alle kunste
naars werden decennia lang
door dit Gesamtkunstwerk ach
tervolgd, geobsedeerd en
bedwelmd. Niemand ontkwam
aan de machtige doem van dit
superkunstwerk. Wagner intro
duceerde principes als Leitmo
tiv, kiemcel, oneindige melodie,
die te gebruiken zijn in alle
artistieke disciplines. Na Tristan
kon geen kunstenaar zich aan
een standpuntbepaling ten aan
zien van deze grootse vondsten
onttrekken.
Wagner wist zelf niet waaraan
hij begon. Hij wilde het Tristan-
verhaal toonzetten bij wijze van
intermezzo tijdens het zware
werk aan de vierdelige reeks Der
Ring des Nibelungen. Maar het
intermezzo ging volledig met de
componist op de loop. Het muzi
kale materiaal dat hij zelf had
gevonden voerde hem naar nooit
eerder betreden gebieden.
„Ik ben begonnen aan het derde
bedrijf. Ik voel heel duidelijk dat
ik nooit meer iets nieuws zal
schrijven. Deze oogst is zo rijk
en subliem dat ik vanaf nu
slechts nog op mijn reserves hoef
te teren. Het tweede bedrijf heeft
mij helemaal door elkaar
geschud. Ik heb nog nooit zoiets
geschreven, 's Levens felste vuur
laaide op met zo'n ondraaglijke
hitte dat het me bijna ver
schroeide en verteerde" (10 april
1859).
Geniet ervan, uren lang, via de
nieuwe opname van Tristan und
Isolde onder leiding van Daniël
Barenboim. (Teldec 4509-
945668-2)
HR
Tachtig minuten duurt de cd met
Mendelssohns drie pianokwar
tetten. Het gaat om jeugdwer
ken; hij schreef deze proeven van
klassiek-romantische kamermu
ziek in 1822,1823 en 1825, en bij
de laatste was de componist net
16 jaar geworden. Dat Mendels
sohn al vroeg een geniaal scher
zo-componist was bewijst deze
cd.
Het eerste kwartet is een aange
name luisterervaring, maar pas
als het derde deel, het Scherzo,
aan de beurt is veert de luiste
raar helemaal op. Tintelfris,
evenals de Scherzi van de twee
andere kwartetten. Mendels
sohns pianokwartetten zijn ove
rigens alledrie in mineurtoon
aarden geschreven. (Virgin Clas-
sics/UV 5 61203 2)
HR
Van de 70 jaren die de Vara nu
telt is iets meer dan de helft uit
sluitend radio geweest. Jaren
waarin eigen orkesten en ensem
bles regel waren, net als bij de
andere omroepen. Hoe talrijk ze
waren wordt bevestigd op een
bij gelegenheid van het jubileum
uitgebrachte cd, Hallo hier Hil
versum, waarop liefst 18 orkes
ten te horen zijn: van het grote
orkest onder leiding van Hugo
de Groot en Eddy Walis' voor
oorlogse Esmeralda tot de Ram
blers en Malando. Van vrijwel
elk orkest wordt eerst de her
kenningsmelodie gebracht,
gevolgd door een kenmerkend
nummer.
Verder zijn de organisten Cor
Steyn en Johan Jong te horen,
alsmede Paul Godwin en de Rot
terdamse Politiekapel, die om in
stijl te blijven de Socialisten
mars speelt. Het Vara Dansor-
kest, dat het tot in de jaren '80
heeft volgehouden, besluit dit
zowel historisch als muzikaal
interessante overzicht. (Vara-
Gram 481671.2)
FRANS OUDEJANS
DINSDAG 14 NOVEMBER 1995 DEE D
Groningen (anp) - Reyn van der
Lugt (46) volgt Frans Haks op als
directeur van het Groninger
Museum. Van der Lugt bevordert
sinds 1990 Nederlandse kunst in
de VS en Canada. Hij zorgde er
o.a. voor dat de Mondriaan-ten-
toonstelling te zien was in New
York. Van 1980 tot 1990 was Van
der Lugt in dienst van de Rotter
damse Kunststichting als hoofd
van de afdeling architectuur en
adjunct-directeur. Frans Haks
(57) was zeventien jaar directeur
van het Groninger Museum. Zijn
vertrek is het gevolg van ver
meende steunfraude. Haks blijft
tot de vut-gerechtigde leeftijd
van 61 jaar als adviseur in dienst
van de gemeente Groningen. Hij
krijgt hetzelfde salaris als nu.
Ook kan hij aanspraak maken op
maximaal 20.000 gulden reiskos
tenvergoeding per jaar.
Amsterdam (anp) - Het Stedelijk Museum wijdt voor de
eerste maal een uitgebreid overzicht aan de schilderijen
van Constant. De tentoonstelling, die van 25 november tot
21 januari loopt, bestrijkt een periode van vijftig jaar en
omvat zo'n zeventig werken.
Constant Nieuwenhuys (1920)
heeft een veelzijdig oeuvre. Hij
maakte deel uit van de Cobra
groep. Na deze periode dacht
hij de schilderkunst vaarwel te
moeten zeggen en ontwierp het
utopische Nieuw Babyion.
Later nam hij de kwast toch
weer ter hand en creëerde een
divers oeuvre, waarbij hij over
ging van het grillige Cobra-
werk op het schilderen van
rechlijnige composities met
vierkanten. Politiek gebeurte
nissen vormen voor Contant
een belangrijke inspiratiebron.
De laatste jaren schildert hij
ook thema's uit de klassieke
mythologie.
Het Stedelijk Museum expo
seerde drie keer eerder werk
van Constant. In 1959 was er
een tentoonstelling gewijd aan
de constructies en maquettes
van Nieuw Babylon, in 1974
werden zijn tekeningen vanaf
1945 getoond en in 1978 schil
derijen uit de jaren zeventig,
Nagenoeg parallel met de
retrospectieve in het Stedelijk
toont het Haags Gemeentemu
seum aquarellen van Constant
uit de laatste twintig jaar.
Los Angeles (rtr) - Acht landen geven op 8 december postzegels uit om
ex-Beatle John Lennon te eren. Op die dag is het vijftien jaar geleden
dat de legendarische musicus werd vermoord.
De postzegeluitgifte in Ghana, Nicaragua, Mali, de Maldiven, Antigua
en Barbuda, Guyana, Palau en Azerbeidzjan is gecoördineerd door het
bedrijf Inter-Governmental Philatelic Corp., dat de postzegels op 8
december in New York presenteert. De ontwerpen tonen Lennon in
verschillenden fases van zijn leven. Weduwe Yoko Ono heeft de teke
ningen geselecteerd.
Groot-Brittannië, Australië en West-Duitsland brachten eerder al
Lennon-postzegels uit.
Berlijn (dpa) - De Europese Film
academie moet uitwijken naar
Stockholm, Florence of Parijs.
Berlijn, waar de instelling
momenteel is gevestigd, heeft de
jaarlijkse bijdrage van ongeveer
acht ton ingetrokken. De Film
academie krijgt financiële steun
van het media-programma van de
Europese Unie op voorwaarde dat
de plaats van vestiging voor de
helft meebetaalt.
Voorzitter Wim Wenders spreekt
van een noodgedwongen verhui
zing en hekelde het cultuurbeleid
van de Duitse stad. „In dit opzicht
is Berlijn een grauwe provincie
stad."
Parijs (afp/anp) - De Prix Gon-
court 1995, de hoogste Franse
literatuurprijs, is gisteren toe
gekend aan de in Rusland
geboren Andrei Makine voor
Het Franse testament. Het is
voor het eerst dat de Franse
jury een onderscheiding geeft
voor een boek dat al eerder een
prijs won. Makine, die als de
literaire ontdekking wordt
beschouwd, kreeg vorige week
al de vooraanstaande Prix
Médicis.
Het Franse testament geeft een
mythisch beeld van Frankrijk
zoals Charlotte Lemonnier die
'verdwaald was in de
besneeuwde immensiteit van
Rusland', het beschreef in haar
verhalen aan haar kleinzoon.
De jongen komt naar Frankrijk
en beleeft zelf 'het Franse
leven'. Makine woont pas acht
jaar in Frankrijk.
De tweede belangrijke prijs, de
Prix Renaudot, gaat naar de
Fransman Patrick Besson voor
Les Braban. Dit dertiende boek
van Besson vertelt over een
familie in de 'cité Karl Man',
een Franse voorstad.
De enorme circustent waarin het festival zich elk jaar afspeelt,
kan vijfduizend mensen herbergen, maar is steeds weer zo propvol
dat laatkomers er niet meer in kunnen.
FOTO ANP
Van onze verslaggever
Den Haag - Het North Sea Jazz Festival blijft voor Den Haag
behouden. Dat is te danken aan het besluit dat het Nederlands
Congresgebouw in die stad nam om aan de zijkant van zt)n
gebouw een permanent openlucht amfitheater te bouwen.
De nieuwe voorziening, die gro
tendeels in de grond verzonken
wordt aangelegd, krijgt een capa
citeit voor 4500 mensen.
Doordat op het open stuk tussen
het Congresgebouw en Hotel Bel
Air het gebouw komt van het
chemische-wapensbureau van de
VN, verdwijnt de mogelijkheid
op dat terrein tijdens het festival
het zogeheten Tuinpaviljoen te
blijven optrekken, een enorme
circustent waarin ruim vijfdui
zend mensen konden. Na afloop
van het jongste North Sea Jazz in
juli, dreigde de organisatie uit
Den Haag te vertrekken, als bij
het Congresgebouw geen vervan
gende voorziening voor het Tuin
paviljoen zou komen.
Het nieuwe buitenpodium gaat
twee miljoen gulden kosten. Het
Congresgebouw en het
impressariaat Mojo, eigenaar van
het North Sea Jazz Festival,
brengen die kosten samen op.
Ook een aantal Haagse hote
levert een bijdrage. De gezamen
lijke investering houdt verban
met gesprekken tussen het Con
gresgebouw en Mojo over ee
langdurige overeenkomst, voo
bijvoorbeeld tien jaar. Er wa
ook de gemeente Den Haag ve
aan gelegen om het festival voo
de stad te behouden, vanwege
economische impuls voor de sta-
De bedoeling is dat het nieu
theater in juli, vóór het few'
1996, klaar is. Architect is
Rossdorff, die ook de Statenn
heeft ontworpen en het hotel
op het dak van het
bouw moet komen.
„no Journaal
De week van
an Heim für Tiere
The Cosby Show,
4 wild, Wild World
natuurserie: Lions
(zw) Charlie Chap
'28 Boggle, spelletje
Studio RKK
28 regen wil en dan
»00 J°urnaal
24 Weeroverzicht
31 Thank you for the
waarom doe ik da
chologen kijken na
lijks leven
„26 Televizier, actualit
ip2 Rondom Tien. Pr;
ma.
,242 Reporter
,0) pp: Uitzending Un
124 Ander Afrika, vers
11 (tot 24.00)
NEDERLAND 2
«00 Beestenboerderij
«910 De VS van Ame
1914. Afl. 1
«9 30 De Romeinse tijd
09.50)
in 00 Ik, Mik Loreland
10.30 Bisteboat (tot 11.1
1100 Boekenbuis. Afl.
II35 Vreemde talen (t
13 59 Het vragenuurt
Tweede Kamer
12.00 Danger Bay, jeugi
1229 2Vandaag, actual
om 17.30 en 18.
18.43 Sportjourna
Hoofdpunten uit
gevolgd door het
19.00 De rooie draad, s
1938 |k weet het beter
20.06 Overal en nergen
taire: De vlucht va
20.31 Aaron's Way, serie
21.20 Vluchteling zont
reportages over
in Nederland
21.S4 Nederland zingt
22.22 Wereld van ve
moetingen, praa
22,54 PP: Uitzending Pvt
22.57 Project managem
23.30 Journaal
23.38 Middernacht kla
kwintet in A voor
strijkers (KV 581)
(tot 00.10)
NEDERLAND 3
01.00
07.07
07.29
09.05
09.08
09.30
09.55
10.00
10.31
11.04
Journaal
Klokhuis
Ontbijt-tv met om
en 08.30 Journal
Sportjournaal
Journaal
PP: Uitzending RP
Kook tv
Vrouw-zijn
Gospelclip
Ontdek de geolog
Hier en Nu
De week van
BELGlë FRANS
16.30 Maguy, serie 17.00
Carlos, magazine 17.30 Li
serie 18.30 Régions soir 18.
table 19.10 Le quotidier
19.30 Nieuws 20.10 Doub
21.35 Turbulences, sociaa
magazine 22.40 Frangoise
cultureel magazine 23
nieuws (tot 23.45)
BELGIË FRANS
13.00 Tennis'. Masters-
Frankfurt. Aansl.: Tour du
jours en Top Motos (met
Bla-bla, kindermagazine)
passion, paardesportmag
Champion's 95, autosp
22.05 Nieuws. Aansl.:
22.30 Tennis, samenvatt
toernooi Frankfurt (tot 23.
95,30 Morgenmagazin, or
99.00 Tagesschau 09.03 Ti
tors, serie 09.45 JOVrobic-
™nter 10.00 Tagesschau
«"«journal 10.45 Info
Sezondheidsmagazine 1
chau 11.04 100 Jahre Film
laltung, reportage
se Duitse film 12.
hesseschau 13.00
over d
.35 Urn
--—..nu ij.uu Tagess
M|ttagsmagazin 13.45 Wirt
9'amm 14.00 Tagessd
xnimpf-197 1714.30 Bk
14.55 Jürgen Fliege anti
icn«sc^au 15-03 Die Leihi
O'OO Tagesschau 16.03
°w 17.00 Tagesschau 1
boulevardmagazine 17.55
le«. serie 18.25 Marl
■54 Die Kommissarin,
ogesschau 20.15 Zoff ur
«edy 21.05 Pleiten, Pe
en, videobloopers 21.35 G
7 o^'ORUNMOND
Henrii»an„ne met Vf*l nieuv*
van VI e met Nederlar
14 oq 1 en Menno Tammin
'8on.ig0niepan Boswinkel. 1'
■00 Post aan de telefoc
ÜieuT
7.05 ft* Z'r Radio 1' Qevolgd
kraH n k'en' SP0rt en ver
7.32 Art ,abant- 7-23 Weerrr
manh„Ua!rtaiten e" verkeer:
l'egió wVt en N'0) 7
Nit B>- 8.08 Verkeersi:
(ie- 8 55 vu 3 833 Artualite
tender Sman-9 07 Muziel
11.07 Va„ h Blraai-bank. IC
12.05 AT, m«t rond 1
"'euwscem feiten' service e
regio, 140» m6' '3ii34 Actualit
Muziek. 15.03 Prik