DE STEM 'Altijd mooie vrouwen bij me Erfgoed Anne Frank leidt tot gekissebis Uitgebreide expositie bestrijkt halve eeuw Constant Nieuwenhuys Acht landen brengen John Lennon-postzegel Prix Gone our t naar Rus Andrei Makine North Sea Jazz Festival krijgt openluchttheater Ronn Moss alias Ridge Forrester pakt muzikale carrière weer op Zilver voor speelfilm 'Zusje' 'Reporter' over 'big business' Schubert Oppitz Tristan Mendelssohn Vara-orkesten Nieuwe directeur Groninger Museum Europese Filmacademie verhuist Uniek festival voor Den Haag behouden pgSTEM gDERLAND 1 duitsland 1 Radio Ik werkelijkheid is het Algerije van 1995 een volstrekt onbekend land voor Franse politici" Lyes Si Zoubir, journalist Door Anja van den Akker Zijn grootste fan is dochter Creason Carbo van twintig maan den oud, die dagelijks haar kleine vingertje richting tv-scherm priemt en dan uitroept: „Daddy, daddy". De rest van z'n aanhang bevindt zich onder het 200 miljoen- koppige publiek over de hele wereld, dat iedere dag afstemt op The Bold and the Beautiful, waarin daddy Ronn Moss sinds 1987 de rol van mode-ontwerper Ridge Forrester vertolkt. Ronn Moss, die tussen de opna men door in de CBS-studio's te Los Angeles wel even tijd wil vrijmaken, zuigt tijdens ons gesprek genoeglijk aan een lolly. Z'n favoriete snoep? „Oh, nee hoor. Helemaal niet. Nog een restantje van Halloween", ver wijst de gebronsde acteur naar het carnavaleske feest dat de Amerikanen ieder jaar eind oktober vieren. Moss is naast Susan Flannery (Stephanie Forrester), John McCook (Eric Forrester) en Kat- herine Kelly Lang (Brooke Logan Forrester) een van de sterren van het eerste uur. Hij heeft er na acht jaar nog steeds zin in. „Anders deed ik het niet. Ik hoef een rol niet echt leuk te vinden om 'm goed te spelen. Eigenlijk doet dat er niet toe. Het is mijn werk. En ik houd van werken. Zo'n rol is gewoon een ander deel van mij. Ik vind een soap niet minder dan een speelfilm. Het is allemaal acteren, alleen een kwestie van verschillende technieken. De niet echt spraakzame 'Ridge' voelt zich allesbehalve verplicht aan 'The Bold'. „Ik heb genoeg ruimte om andere dingen te doen, hoewel niet zoveel als ik eigenlijk zou willen. Ik ben hier namelijk 4 a 5 dagen per week." Musicus Ronn Moss is van origine musi cus. Als 11-jarig jochie leerde hij drummen, toen hij ouder was kwamen daar de gitaar en de elektrische basgitaar bij. In 1976 richtte hij samen met drie ande ren de groep Player op, die vier albums uitbracht. De single Baby Come Back haalde in 1978 zelfs de hoogste plaats in de hit lijsten. Moss en consorten toer den rond in het kielzog van Gino Vanelli en Eric Clapton. Ondanks zijn latere acteersuc- cessen in tv-series en films, heeft Moss die tijd nooit helemaal kunnen vergeten. Vandaar dat hij nu, na een pauze van bijna tien jaar, zojuist een vijfde Play- er-album heeft afgeleverd, waarop onder anderen zijn oude maatje Peter Beckett meespeelt. „Een echt jaren negentig geluid", zegt hij trots. „Ook een beetje rock en roll, met veel vocale en instrumentale inbreng. Een aantal liedjes heb ik zelf geschreven." Moss bereidt zelfs een Europese toernee voor. Of de naamsbekendheid van Ridge meehelpt bij de promotie campagne durft hij niet met zekerheid te zeggen. „Ridge is Ridge en Player is Player. Ik wil die twee gescheiden houden. Mijn muziek moet voor zichzelf spreken. Om die reden treed ik in The Bold and the Beautiful in principe ook niet op als zanger of gitarist. Bobbie Eakes (Macy Alexander Forrester) en Jeff Trachta (Thorne Forrester) doen dat wel, maar dat is langzamer hand tot hun karakter gaan behoren. Ridge is in de serie nu niet bepaald het prototype van de rock 'n rollende modeko ning", grijnst hij. „En daar houd ik mij aan." Fris De grootste uitdaging van The Bold is voor hem het karakter van Ridge fris houden. „Daar heb ik zo mijn methoden voor. Nee, welke dat zijn, kan ik niet zeggen." Ronn Moss vindt dat zijn rol zich duidelijk heeft ontwikkeld. „Eerst was ik een echte playboy. Nu groei ik langerzamerhand uit tot een huisvader. Wat ik sympa thiek aan deze rol vind? De ambitie en de energie die Ridge aan de dag legt." Ondanks alle routine komen er af en toe scènes voor die hem persoonlijk erg raken. „De geboorte van de kinderen bij voorbeeld, maar ook de dood van mijn vrouw Caroline. Ik heb me daar enorm in ingeleefd. Achter af misschien wel een beetje te veel. Het was bijna echt voor me en het heeft lang geduurd voor dat ik dat gevoel weer van me kon afzetten." Moeder Er valt een stilte na de vraag welk karakter uit The Bold hem het liefst is. De lolly komt secon- denlang zijn mond niet uit. Dan zegt hij vastberaden: „Stepha nie! Omdat ze de spil van het Steven de Vogel en Ton F. van Dijk maakten Anne's erfgoed. „We zijn vooral bekend geworden met onthullingen, die voortkwa men uit researchjournalistiek. Nu presenteren we een gewone docu mentaire zonder dat er hard nieuws uit komt", stelt Steven de Vogel desgevraagd. De aanleiding is een merkwaardi ge. „In zijn onwetendheid en naï viteit wilde de KRO een tijdje terug voor een documentaire over het Amsterdamse Merwedeplein een filmpje gebruiken van een meisje dat uit een raam hing. Dat bleek Anne Frank te zijn. De KRO kreeg een auteursrechtelijk pro bleem. Een Britse filmmaker hield het gebruik van die beelden tegen." „Toen hebben we Anne Frank op onze lijst gezet. We waren ook al bezig met Greenpeace. De zakelij ke kant van filantropische instel lingen. Met Greenpeace, toen erg in de publiciteit met de Brent Spar, gingen we niet verder. Onze researchmedewerker verdiepte zich drie maanden in Anne Frank", licht De Vogel toe. Modder 'Reporter' schetst in Anne's erf goed onder meer de ideologische handel. „Het gebruik van de naam, Anne Frank voor politieke doel stellingen, zoals de anti-apart- heidsstrijd. Of in het algemeen de strijd tegen het onrecht dat men- Amsterdam (anp) - De Nederlandse speelfilm Zusje heeft op het Internationale Filmfestival in Thessaloniki de tweede prijs gewonnen. Aan de onderscheiding, een zilveren anjer, is een bedrag van bijna 60.000 gulden ver bonden. De door Robert Jan Westdijk geregisseerde film kreeg dit jaar tijdens het Nederlands Filmfestival een Gouden Kalf voor de beste Nederlandse speelfilm. Ronn Moss speelt vanaf het allereerste begin Ridge Forrester in de soap The Bold and the Beautiful. FOTO HENNY MILTENBURG de typische Ridge-grijns. „Kijk, dat is ook het voordeel van deze rol. Altijd mooie vrouwen om je heen." RTL4, 8.08 en 18.30 uur gezin is. Net als mijn eigen moe der dat was. Was, want mijn moeder is helaas overleden." Inmiddels is collega Schae Har rison binnengekomen, die het dommige blondje Darla speelt. Ze omhelst hem en vraagt hoe het gaat. „Oh, een stuk beter nu", zegt de zanger/acteur met Door Maarten van de Rakt 'Reporter' heeft zich gestort op de manier waarop wordt omge sprongen met de nalatenschap van Anne Frank. Een verhaal over beeldvorming, geruzie om rechten en big business. „Anne kan ieders buurmeisje zijn." sen wordt aangedaan." KRO's rubriek schildert de ideali sering en romantisering, die in het Amerika van de jaren '50 op gang kwamen. „Otto Frank heeft het beeld van Anne ontjoodst. Zij werd symbool van universeel onrecht. In het boek staat het zin netje Waarom moeten joden zo lij den? In het toneelstuk is joden vervangen door mensen. Anne kan ieders buurmeisje zijn. Voor toneelschrijvers is dat ook interes santer." Filmer Willy Lindwer komt ook aan het woord. Hij maakte een film over de laatste zeven maan den van Anne Frank. Daar wilde de Anne Frank Stichting niet aan meewerken. Het beeld van Anne moest mooi blijven. Modder, tyfus en vermagering horen daar niet bij. „Anne wordt van de holocaust weggetrokken", zegt De Vogel. De Anne Frank Stichting te Amsterdam ligt in de clinch met het gelijknamige fonds te Bazel, dat de rechten beheert van het dagboek. Het fonds heeft tien tot twintig miljoen gulden in kas, maar wil slechts een half miljoen bijdragen aan een verbouwing van het Anne Frankhuis. De Stichting wil meer geld zien. Bovendien heeft de stichting de naam Anne Frank gedeponeerd; het fonds heeft dat in Zwitserland nu ook gedaan. En dus heeft de stichting een klacht ingediend tegen het fonds. Nederland 1, 22.42 uur Doosje II van het pianoduo Yaara Tal en Andreas Groethuy- sen in hun serie opnamen van Schuberts werk voor vier han den is opnieuw gevuld met hemelse genietingen. Zo enthou siast als deze krant kon zijn bij het verschijnen van de eerste doos, zo enthousiast kan men deze keer opnieuw zijn. Afgezien van het verwaarloosbare feit dat de allereerste verrassing eraf is, raak je weer onontkoombaar in de ban van de perfecte samen klank van dit Israëlisch-Duitse duo - om maar te zwijgen van de onaardse schoonheid van Schu berts muziek. Franz Schubert heeft zich in deze werken helemaal gegeven. De schitterende rijkdommen die zich in dat merkwaardige korte leven ophoopten blijven verba zingwekkend. Melodisch, har monisch, contrapuntisch en architectonisch is deze muziek zo rijk dat ze nooit vermoeit. Als hoogtepunt mag gelden het grote Rondo in A, D 951. (S2K 66 356) HANS ROOSEBOOM Na een half leven vol intieme contacten met de voortbrengse len van vier eeuwen Duitse muziek is het een ontroerend moment wanneer je in het hart van Leipzig oog in oog staat met de muziektempel van Duitsland, het Gewandhaus. Op die milde dag in oktober 1994 hing het gebouw vol aanplak borden. Gerhard Oppitz kwam pianowerken van Brahms spe len. Het concert was al uitver kocht, helaas, maar alleen al daar te zijn...! Op die plek en in die stad waar zich behalve de muziekgeschiedenis (Bach, Men delssohn, Schumann) ook nog eens in 1989 het begin van de Wende in de DDR afspeelde - ingezet door Kurt Masur, de dirigent van het Gewandhausor- chester. De pianist Gerhard Oppitz (1953) mag onderhand de offi ciële voortzetter van de Duitse pianotraditie worden genoemd. In 1973 ontving hij de zegen uit handen van Wilhelm KempfTot nu maakte hij (op cd) vooral naam met zijn interpretaties van Schumann en Brahms. Die zijn fraai, zij het ietwat fantasieloos. Toch is er niets op aan te mer ken. Vlekkeloos op z'n Duits. Nu heeft Gerhard Oppitz in dat zelfde Gewandhaus in Leipzig twee van de vijf pianoconcerten van Beethoven opgenomen, de nummers 1 en 3, begeleid door het Gewandhausorchester Leip zig o.l.v. Marek Janowski. Oppitz laat horen dat hij niet alleen goed is in het grote romantische sologebaar. Ook het precisiewerk dat voor Beethoven vereist is beheerst hij. Er hoeft verder niet veel gezegd te worden over deze top-uitvoe- ringen. Het zit er dik in dat Oppitz' Beethoven-versie voor jaren dé versie zal zijn. (BMG/RCA Victor Red Seal 09026 68226 2) HR Tristan und Isolde van Richard Wagner is het kunstwerk geweest dat de verdere loop van Europese kunst veranderde en beïnvloedde. Na Tristan kon geen enkel kunstwerk meer het zelfde zijn, zij het muziek, poëzie of schilderkunst. Alle kunste naars werden decennia lang door dit Gesamtkunstwerk ach tervolgd, geobsedeerd en bedwelmd. Niemand ontkwam aan de machtige doem van dit superkunstwerk. Wagner intro duceerde principes als Leitmo tiv, kiemcel, oneindige melodie, die te gebruiken zijn in alle artistieke disciplines. Na Tristan kon geen kunstenaar zich aan een standpuntbepaling ten aan zien van deze grootse vondsten onttrekken. Wagner wist zelf niet waaraan hij begon. Hij wilde het Tristan- verhaal toonzetten bij wijze van intermezzo tijdens het zware werk aan de vierdelige reeks Der Ring des Nibelungen. Maar het intermezzo ging volledig met de componist op de loop. Het muzi kale materiaal dat hij zelf had gevonden voerde hem naar nooit eerder betreden gebieden. „Ik ben begonnen aan het derde bedrijf. Ik voel heel duidelijk dat ik nooit meer iets nieuws zal schrijven. Deze oogst is zo rijk en subliem dat ik vanaf nu slechts nog op mijn reserves hoef te teren. Het tweede bedrijf heeft mij helemaal door elkaar geschud. Ik heb nog nooit zoiets geschreven, 's Levens felste vuur laaide op met zo'n ondraaglijke hitte dat het me bijna ver schroeide en verteerde" (10 april 1859). Geniet ervan, uren lang, via de nieuwe opname van Tristan und Isolde onder leiding van Daniël Barenboim. (Teldec 4509- 945668-2) HR Tachtig minuten duurt de cd met Mendelssohns drie pianokwar tetten. Het gaat om jeugdwer ken; hij schreef deze proeven van klassiek-romantische kamermu ziek in 1822,1823 en 1825, en bij de laatste was de componist net 16 jaar geworden. Dat Mendels sohn al vroeg een geniaal scher zo-componist was bewijst deze cd. Het eerste kwartet is een aange name luisterervaring, maar pas als het derde deel, het Scherzo, aan de beurt is veert de luiste raar helemaal op. Tintelfris, evenals de Scherzi van de twee andere kwartetten. Mendels sohns pianokwartetten zijn ove rigens alledrie in mineurtoon aarden geschreven. (Virgin Clas- sics/UV 5 61203 2) HR Van de 70 jaren die de Vara nu telt is iets meer dan de helft uit sluitend radio geweest. Jaren waarin eigen orkesten en ensem bles regel waren, net als bij de andere omroepen. Hoe talrijk ze waren wordt bevestigd op een bij gelegenheid van het jubileum uitgebrachte cd, Hallo hier Hil versum, waarop liefst 18 orkes ten te horen zijn: van het grote orkest onder leiding van Hugo de Groot en Eddy Walis' voor oorlogse Esmeralda tot de Ram blers en Malando. Van vrijwel elk orkest wordt eerst de her kenningsmelodie gebracht, gevolgd door een kenmerkend nummer. Verder zijn de organisten Cor Steyn en Johan Jong te horen, alsmede Paul Godwin en de Rot terdamse Politiekapel, die om in stijl te blijven de Socialisten mars speelt. Het Vara Dansor- kest, dat het tot in de jaren '80 heeft volgehouden, besluit dit zowel historisch als muzikaal interessante overzicht. (Vara- Gram 481671.2) FRANS OUDEJANS DINSDAG 14 NOVEMBER 1995 DEE D Groningen (anp) - Reyn van der Lugt (46) volgt Frans Haks op als directeur van het Groninger Museum. Van der Lugt bevordert sinds 1990 Nederlandse kunst in de VS en Canada. Hij zorgde er o.a. voor dat de Mondriaan-ten- toonstelling te zien was in New York. Van 1980 tot 1990 was Van der Lugt in dienst van de Rotter damse Kunststichting als hoofd van de afdeling architectuur en adjunct-directeur. Frans Haks (57) was zeventien jaar directeur van het Groninger Museum. Zijn vertrek is het gevolg van ver meende steunfraude. Haks blijft tot de vut-gerechtigde leeftijd van 61 jaar als adviseur in dienst van de gemeente Groningen. Hij krijgt hetzelfde salaris als nu. Ook kan hij aanspraak maken op maximaal 20.000 gulden reiskos tenvergoeding per jaar. Amsterdam (anp) - Het Stedelijk Museum wijdt voor de eerste maal een uitgebreid overzicht aan de schilderijen van Constant. De tentoonstelling, die van 25 november tot 21 januari loopt, bestrijkt een periode van vijftig jaar en omvat zo'n zeventig werken. Constant Nieuwenhuys (1920) heeft een veelzijdig oeuvre. Hij maakte deel uit van de Cobra groep. Na deze periode dacht hij de schilderkunst vaarwel te moeten zeggen en ontwierp het utopische Nieuw Babyion. Later nam hij de kwast toch weer ter hand en creëerde een divers oeuvre, waarbij hij over ging van het grillige Cobra- werk op het schilderen van rechlijnige composities met vierkanten. Politiek gebeurte nissen vormen voor Contant een belangrijke inspiratiebron. De laatste jaren schildert hij ook thema's uit de klassieke mythologie. Het Stedelijk Museum expo seerde drie keer eerder werk van Constant. In 1959 was er een tentoonstelling gewijd aan de constructies en maquettes van Nieuw Babylon, in 1974 werden zijn tekeningen vanaf 1945 getoond en in 1978 schil derijen uit de jaren zeventig, Nagenoeg parallel met de retrospectieve in het Stedelijk toont het Haags Gemeentemu seum aquarellen van Constant uit de laatste twintig jaar. Los Angeles (rtr) - Acht landen geven op 8 december postzegels uit om ex-Beatle John Lennon te eren. Op die dag is het vijftien jaar geleden dat de legendarische musicus werd vermoord. De postzegeluitgifte in Ghana, Nicaragua, Mali, de Maldiven, Antigua en Barbuda, Guyana, Palau en Azerbeidzjan is gecoördineerd door het bedrijf Inter-Governmental Philatelic Corp., dat de postzegels op 8 december in New York presenteert. De ontwerpen tonen Lennon in verschillenden fases van zijn leven. Weduwe Yoko Ono heeft de teke ningen geselecteerd. Groot-Brittannië, Australië en West-Duitsland brachten eerder al Lennon-postzegels uit. Berlijn (dpa) - De Europese Film academie moet uitwijken naar Stockholm, Florence of Parijs. Berlijn, waar de instelling momenteel is gevestigd, heeft de jaarlijkse bijdrage van ongeveer acht ton ingetrokken. De Film academie krijgt financiële steun van het media-programma van de Europese Unie op voorwaarde dat de plaats van vestiging voor de helft meebetaalt. Voorzitter Wim Wenders spreekt van een noodgedwongen verhui zing en hekelde het cultuurbeleid van de Duitse stad. „In dit opzicht is Berlijn een grauwe provincie stad." Parijs (afp/anp) - De Prix Gon- court 1995, de hoogste Franse literatuurprijs, is gisteren toe gekend aan de in Rusland geboren Andrei Makine voor Het Franse testament. Het is voor het eerst dat de Franse jury een onderscheiding geeft voor een boek dat al eerder een prijs won. Makine, die als de literaire ontdekking wordt beschouwd, kreeg vorige week al de vooraanstaande Prix Médicis. Het Franse testament geeft een mythisch beeld van Frankrijk zoals Charlotte Lemonnier die 'verdwaald was in de besneeuwde immensiteit van Rusland', het beschreef in haar verhalen aan haar kleinzoon. De jongen komt naar Frankrijk en beleeft zelf 'het Franse leven'. Makine woont pas acht jaar in Frankrijk. De tweede belangrijke prijs, de Prix Renaudot, gaat naar de Fransman Patrick Besson voor Les Braban. Dit dertiende boek van Besson vertelt over een familie in de 'cité Karl Man', een Franse voorstad. De enorme circustent waarin het festival zich elk jaar afspeelt, kan vijfduizend mensen herbergen, maar is steeds weer zo propvol dat laatkomers er niet meer in kunnen. FOTO ANP Van onze verslaggever Den Haag - Het North Sea Jazz Festival blijft voor Den Haag behouden. Dat is te danken aan het besluit dat het Nederlands Congresgebouw in die stad nam om aan de zijkant van zt)n gebouw een permanent openlucht amfitheater te bouwen. De nieuwe voorziening, die gro tendeels in de grond verzonken wordt aangelegd, krijgt een capa citeit voor 4500 mensen. Doordat op het open stuk tussen het Congresgebouw en Hotel Bel Air het gebouw komt van het chemische-wapensbureau van de VN, verdwijnt de mogelijkheid op dat terrein tijdens het festival het zogeheten Tuinpaviljoen te blijven optrekken, een enorme circustent waarin ruim vijfdui zend mensen konden. Na afloop van het jongste North Sea Jazz in juli, dreigde de organisatie uit Den Haag te vertrekken, als bij het Congresgebouw geen vervan gende voorziening voor het Tuin paviljoen zou komen. Het nieuwe buitenpodium gaat twee miljoen gulden kosten. Het Congresgebouw en het impressariaat Mojo, eigenaar van het North Sea Jazz Festival, brengen die kosten samen op. Ook een aantal Haagse hote levert een bijdrage. De gezamen lijke investering houdt verban met gesprekken tussen het Con gresgebouw en Mojo over ee langdurige overeenkomst, voo bijvoorbeeld tien jaar. Er wa ook de gemeente Den Haag ve aan gelegen om het festival voo de stad te behouden, vanwege economische impuls voor de sta- De bedoeling is dat het nieu theater in juli, vóór het few' 1996, klaar is. Architect is Rossdorff, die ook de Statenn heeft ontworpen en het hotel op het dak van het bouw moet komen. „no Journaal De week van an Heim für Tiere The Cosby Show, 4 wild, Wild World natuurserie: Lions (zw) Charlie Chap '28 Boggle, spelletje Studio RKK 28 regen wil en dan »00 J°urnaal 24 Weeroverzicht 31 Thank you for the waarom doe ik da chologen kijken na lijks leven „26 Televizier, actualit ip2 Rondom Tien. Pr; ma. ,242 Reporter ,0) pp: Uitzending Un 124 Ander Afrika, vers 11 (tot 24.00) NEDERLAND 2 «00 Beestenboerderij «910 De VS van Ame 1914. Afl. 1 «9 30 De Romeinse tijd 09.50) in 00 Ik, Mik Loreland 10.30 Bisteboat (tot 11.1 1100 Boekenbuis. Afl. II35 Vreemde talen (t 13 59 Het vragenuurt Tweede Kamer 12.00 Danger Bay, jeugi 1229 2Vandaag, actual om 17.30 en 18. 18.43 Sportjourna Hoofdpunten uit gevolgd door het 19.00 De rooie draad, s 1938 |k weet het beter 20.06 Overal en nergen taire: De vlucht va 20.31 Aaron's Way, serie 21.20 Vluchteling zont reportages over in Nederland 21.S4 Nederland zingt 22.22 Wereld van ve moetingen, praa 22,54 PP: Uitzending Pvt 22.57 Project managem 23.30 Journaal 23.38 Middernacht kla kwintet in A voor strijkers (KV 581) (tot 00.10) NEDERLAND 3 01.00 07.07 07.29 09.05 09.08 09.30 09.55 10.00 10.31 11.04 Journaal Klokhuis Ontbijt-tv met om en 08.30 Journal Sportjournaal Journaal PP: Uitzending RP Kook tv Vrouw-zijn Gospelclip Ontdek de geolog Hier en Nu De week van BELGlë FRANS 16.30 Maguy, serie 17.00 Carlos, magazine 17.30 Li serie 18.30 Régions soir 18. table 19.10 Le quotidier 19.30 Nieuws 20.10 Doub 21.35 Turbulences, sociaa magazine 22.40 Frangoise cultureel magazine 23 nieuws (tot 23.45) BELGIË FRANS 13.00 Tennis'. Masters- Frankfurt. Aansl.: Tour du jours en Top Motos (met Bla-bla, kindermagazine) passion, paardesportmag Champion's 95, autosp 22.05 Nieuws. Aansl.: 22.30 Tennis, samenvatt toernooi Frankfurt (tot 23. 95,30 Morgenmagazin, or 99.00 Tagesschau 09.03 Ti tors, serie 09.45 JOVrobic- ™nter 10.00 Tagesschau «"«journal 10.45 Info Sezondheidsmagazine 1 chau 11.04 100 Jahre Film laltung, reportage se Duitse film 12. hesseschau 13.00 over d .35 Urn --—..nu ij.uu Tagess M|ttagsmagazin 13.45 Wirt 9'amm 14.00 Tagessd xnimpf-197 1714.30 Bk 14.55 Jürgen Fliege anti icn«sc^au 15-03 Die Leihi O'OO Tagesschau 16.03 °w 17.00 Tagesschau 1 boulevardmagazine 17.55 le«. serie 18.25 Marl ■54 Die Kommissarin, ogesschau 20.15 Zoff ur «edy 21.05 Pleiten, Pe en, videobloopers 21.35 G 7 o^'ORUNMOND Henrii»an„ne met Vf*l nieuv* van VI e met Nederlar 14 oq 1 en Menno Tammin '8on.ig0niepan Boswinkel. 1' ■00 Post aan de telefoc ÜieuT 7.05 ft* Z'r Radio 1' Qevolgd kraH n k'en' SP0rt en ver 7.32 Art ,abant- 7-23 Weerrr manh„Ua!rtaiten e" verkeer: l'egió wVt en N'0) 7 Nit B>- 8.08 Verkeersi: (ie- 8 55 vu 3 833 Artualite tender Sman-9 07 Muziel 11.07 Va„ h Blraai-bank. IC 12.05 AT, m«t rond 1 "'euwscem feiten' service e regio, 140» m6' '3ii34 Actualit Muziek. 15.03 Prik

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 18