vil CIS
DE STEM
6Nieuws is ook huilen en 9
Indië-festival wil gat in de koloniale toneelliteratuur vullen
Van den Ende bouwt
musicaltheater in
Amsterdam-Zuidoost
j i
Beeld van Wim Kan en
Corry Vonk mogelijk
weg uit Amsterdam
Slecht bekeken talkshow Hagens verhuist naar later tijdstip
Smashing
Pumpkins
Boss Hog
Cypress Hill
Thunderin' Hearts
Voodoo Glow
Skulls
At The Gates
ffljiSTEM
radio
„De vraag is tegenwoordig niet meer
of iemand iets aan zyn gezicht heeft
laten veranderen. Maar: voor de
hoeveelste keer al"
John Rivers, tv-presentator
Den Haag (anp) - Het festival
Indië/Indonesië wil de leemte
opvullen die bestaat doordat
er over de gezamenlijke ge
schiedenis van Nederland en
Indonesië van de laatste vijf
tig jaar nauwelijks toneel
stukken bestaan. Zes toneel-
produkties gaan tijdens het
festival, dat zich van 30 no
vember tot en met 10 decem
ber in Den Haag afspeelt, in
première.
Kunstenaars uit beide landen ge
ven tijdens het festival hun visie
op de laatste vijftig jaar van de
verhouding tussen Nederland en
Indonesië. Daarnaast is er ook
aandacht voor actuele kunst.
Naast toneelvoorstellingen komt
op veertien lokaties muziek,
dans, literatuur, film en beelden
de kunst aan bod.
Het Nationale Toneel opent het
festival met Soekarno, een stuk
over de eerste Indonesische presi
dent, dat Jan Blokker voor de ge
legenheid schreef. Victor Löw
speelt de hoofdrol. Blokker heeft
zich zoveel mogelijk in Soekar-
no's persoonlijkheid proberen in
te leven, maar de produktie
wordt volgens Löw onvermijde
lijk vanuit een Hollands 'kaas
kop-perspectief' gespeeld: au
teur, regisseur en acteurs zijn
allen Nederlanders.
De affaire rond Poncke Princen,
de Nederlander die in 1948 deser
teerde uit het KNIL en zich daar
na in Indonesië met mensenrech
ten ging bezig houden, was de
aanleiding voor 'De Witte Berg'.
Dit stuk van Graa Boomsma be
staat uit vijf 'speelbare columns',
waarin Princen en commando
Eric (Hans Croiset en Bram van
der Vlugt) de affaire becommen
tariëren.
In 'Ik Proclameer' door Theater
groep Delta reconstrueren een
Molukse en een Nederlandse
vrouw de gebeurtenissen die leid
den tot het uitroepen van de Re
publiek der Zuid-Molukken in
1950. 'Zuid-Zuidoost' van Kester
Freriks gaat over een gezin dat
wordt beheerst door een Indisch
verleden. Herinneringen, trau
ma's en nostalgie over het einde
van Nederlands-Indië zijn het
thema van 'Koloniale Waren' van
Bart Kiene. Toneelschoolstuden
ten uit Jakarta en Arnhem voeren
samen het stuk 'Een rituele show'
op.
In de vergaderzaal van de Eerste
Kamer wordt op 7 december
'Linggadjati' opgevoerd. In dit
korte stuk spelen politici en ac
teurs fragmenten uit de onder
handelingen na. De literatuur,
waarin het koloniale verleden en
de gevolgen daarvan wel een gro
te rol speelden, komt in ruime
mate aan bod op een aantal avon
den met onder anderen Rudy
Kousbroek, Hella Haase, Marion
Bloem, F. Springer, Ian Buruma
en Adriaan van Dis.
Het Haags Filmhuis heeft een
speciaal programma met dertien
films rond het thema vijftig jaar
Door Arjan Penders
„IDtv, goedemorgen...ogenblikje
alstublieft." „IDtv, goedemid
dag... wacht, ik verbind u even
door." De stroom telefoontjes die bij
de Amsterdamse producent binnen
komt, lijkt oneindig. In de krappe
receptie krioelt het van de jonge
medewerkers. Ineens klinkt: „Hoi,
ik ben te laat, maar jij was te vroeg.
Dat heft elkaar een beetje op." Pie-
ter Jan Hagens steekt zijn hoofd om
de hoek.
Na een spurt langs brekende bouwvak
kers opent de presentator op een van de
bovenste etages van het Amsterdamse
grachtenpand de deur van 'zijn' redac
tie, die van de nieuwstalkshow Hagens.
De kersverse Veronica-presentator test
van daaruit 35 weken lang de door hem
bedachte programmaformule. En zich
zelf.
Op de eerste vraag - hoe bevalt het bij
het commerciële Veronica? - heeft Ha
gens (37) geen antwoord. „Ik kom ei
genlijk helemaal niet bij Veronica. Ik zit
voornamelijk hier in Amsterdam, bij
IDtv. Het enige verschil met toen ik nog
bij de Vara zat, is dat ik nu op de fiets
naar mijn werk ga. Het is heerlijk om
even uit Hilversum weg te zijn. Voor zo
ver ik ze heb meegemaakt, werken bij
Veronica uiterst vriendelijke en enthou
siaste mensen. En IDtv is niet zo nieuw
voor me. Het fungeerde altijd al als een
soort agent."
Begin dit jaar werd bekend, dat Pieter
Jan Hagens na dertien jaar de Vara
vaarwel ging zeggen. Hij vertrok naar
Veronica. „Voor het radioprogramma
Spijkers met Koppen interviewde ik be
gin dit jaar Bert van der Veer - hij vult
de programmaschema's van RTL en Ve
ronica in - en na afloop zei hij dat we
maar eens moesten praten. Aangezien
ik het standpunt huldig dat praten geen
kwaad kan, heb ik dat ook gedaan. Van
der Veer stelde toen voor dat ik maar
Pieter Jan Hagens: „De leiding van Veronica wil alleen maar investeren in de inhoud van het programma, niet in de
kijkcijfers." - foto veronica
eens het ideale programma voor mezelf
moest bedenken."
Dat ideale programma werd dus Ha
gens. Uniek in zijn soort meent de man
die zijn naam eraan verbond. „Ik be
grijp niet dat er niet een 'ander' soort
programma is met als grondslag het
nieuws. Het is onzin dat nieuws perti
nent alleen door actualiteitenrubrieken
en het Journaal wordt gebracht, door
heren met een stropdas. Nieuws is ook
discussie, het is ook huilen en lachen.
En wat veel mensen ook niet weten, is
dat ik al jarenlang nieuws heb gedaan
bij de Vara. Iedereen kent me van Jules
Unlimited, maar ik presenteerde bij
voorbeeld ook vele jaren actualiteiten
programma's op Radio 1. Ja, nieuws is
wel mijn wereld."
Bij het commerciële Veronica hoeft Ha
gens niet mee te werken aan allerlei
minder serieuze programma's: daar is
zendtijd genoeg. „Ik werd bij de Vara
best wel gewaardeerd. Ze hebben er
echter al genoeg journalistiek talent
rondlopen. Voor zo'n reeks talkshows
die ik nu kan maken, had ik bij de Vara
nooit de kans gekregen. En ook zeker
niet op de volstrekt onafhankelijke ma
nier waarop het nu gebeurt."
Over zijn definitieve overstap naar tele
visie is Hagens kort: „Om nu eindelijk
eens wereldberoemd te worden." La
chend: „Nee, dat is natuurlijk onzin.
Met televisie bereik je mensen beter.
Niet meer, maar beter. Het is een in
dringend medium. Radio is prachtig,
maar ik heb het dertien jaar gedaan en
dan is het helemaal niet erg om het even
niet te doen."
Kloppen
„Het begint er op te lijken, mijn idee
over het programma blijkt wel te klop
pen." Hagens is wel tevreden over de
eerste programma's die hij bij Veronica
heeft afgeleverd. „Het is een verade
ming om elke week een televisiepro
gramma te maken. Daardoor leer je het
beter te doen, kun je beter met de stress
omgaan. Je komt in een soort ritme te
recht, dat heel heilzaam kan zijn voor
het programma."
De potentiële kijkers zijn de afgelopen
weken duidelijk nog niet in dat ritme
terechtgekomen: de kijkcijfers kunnen
op zijn zachtst gezegd teleurstellend
worden genoemd. Het programma ver
huist daarom vanaf vanavond naar een
later tijdstip.
Inhoud
„De cijfers zijn een beetje laag, maar
over de hele linie valt het natuurlijk een
beetje tegen bij Veronica. Gelukkig mo
gen we gewoon blijven doen waar we
mee bezig zijn. De leiding van Veronica
wil alleen maar investeren in de inhoud
van het programma, niet in de kijkcij
fers."
„Ik heb, denk ik, last van het vooroor
deel dat je bij Veronica geen fatsoenlijk
en aangenaam journalistiek programma
zou kunnen maken. We hebben voor één
onderwerp wel eens 25 minuten inge
ruimd. Nou, dat doet Nova bijvoorbeeld
niet."
Veronica, 22.20 uur
BIJ HET eerste nummer van de
nieuwe Smashing Pumpkins-cd
vertellen de piano en de aan
zwellende strijkers je al dat dit
een bijzondere plaat is. De
Pumpkins hebben dit keer geko
zen voor een concept-album: een
dubbel-cd die twee uur duurt en
de literaire titel Mellon Collie
and de Infinite Sadness draagt.
Over die titel kunnen we kort
zijn: die betekent verder niets en
is alleen gekozen omdat-ie wel
lekker klinkt. De cd zelf vraagt
iets meer aandacht want het is
een behoorlijk pretentieus werk
je van de groep.
Vooraf was ik nogal sceptisch
over deze plaat. Twee uur lang
hoogdravende Pumpkins-rock,
zou dat niet teveel van het goede
zijn? Achteraf kan ik slechts
constateren dat Pumpkins-brein
Billy Corgan inderdaad de pre
tenties waarmaakt en samen met
de drie andere bandleden een
waanzinnig goed album heeft
gemaakt.
Tekstueel neemt Corgan ons mee
naar de diepste krochten van
zijn geest waar donkere gedach
ten rondzwerven als 'living ma
kes me sick' en 'love is suicide'.
Verloren is hij echter niet, want
hier en daar duiken ook liefde en
hoop op.
Muzikaal dendert de cd langs
zo'n beetje alle hoeken die de gi
taarrock kent, van gruizige noi
se, speedmetal en vuige punk
rock tot melodieuze pop en lief
tallige ballads. Met name in die
laatste twee categorieën doen de
Pumpkins met regelmaat aan
The Beatles denken.
Alle 28 nummers zitten uitste
kend in elkaar en blijven tot en
met de laatste toon verrassen.
Met name de tweede helft van de
tweede cd hoort tot het beste wat
ik de afgelopen tijd in de gitaar
rock tegengekomen ben. Billy
Corgan toont met deze cd dan
het maken van de plaat. Het re
sultaat is een plaat met een ge
heel eigen sfeer, die grote be
kendheid verdient. Niet alleen de
zomers worden in Nederland
steeds warmer. (VAN records)
JOEP TROMMELEN
ook aan een van de meest getal
enteerde songschrijvers van dit
moment te zijn. (Virgin)
PAUL VERLINDEN
MET Black Sunday maakte de
LA-rapcrew Cypres Hill twee
jaar geleden een van de beste
hiphop-cd's aller tijden. Een
plaat die bovendien goed ver
kocht, mede omdat de ruige
sound (vlotte bassloopjes, stevige
drums en roek-samples) ook bui
ten hiphop-kringen flink aan
sloeg.
Of Cypress Hills nieuwe cd, 111
(Temples of Boom), een zelfde
commercieel succes wordt, is nog
de vraag. De groep grijpt terug
naar pure hiphop waarin bedui
dend minder ruimte is voor pak
kende samples dan op de voor
ganger.
Artistiek is Cypress Hill is elk
geval weer in topvorm op III
Doordat er minder samples ge
bruikt worden, heeft producer
DJ Muggs zijn eigen trukendoos
moeten openen. De inventieve
geluiden (jazzy, psychedelisch,
sinister, oosters etc.) doen daar
bij vaker denken aan de New
Yorkse hiphop van Gang Starr
dan aan de Westcoast-hiphop
waar Cypress Hill zelf uit voort
gekomen is.
Hoewel de beats en de bassloop-
Thunderin' Hearts: invloeden van Springsteen en Mellencamp.
foto van records
jes meer ingetogen zijn dan op
Black Sunday zorgen ze ook op
deze cd weer voor de prettige, re
laxte 'flow' die we van de groep
gewend zijn. Ook rappen B-Real
en Sen Dog als vanouds over het
harde straatleven en natuurlijk
over de geneugten van marihua
na, want als er een groep zich
'hennep-ambassadeur' mag noe
men is het Cypress Hill wel.
Voor de snelle kopers bevat III
(Temples of Boom) nog een aar
dige bonus-cd, met een twintige
minuten durende 'buddha mix'
van oude Cypress Hill-successen.
Maar ook zonder dat extraatje is
cd het aanschaffen waard, voor
de hiphoppers althans, want veel
crossover-kids zullen er minder
goed mee uit de voeten kunnen.
(Columbia/Sony)
PAUL VERLINDEN
ZICH NIKS aantrekkend van de
laatste trends heeft de Bossche
groep Thunderin' Hearts een
ouderwetse rockplaat gemaakt
in de traditie van de Spring
steens en de Mellencamps aan de
overkant van de grote plas. Mel
lencamp is hun grote held en
voorbeeld, en daar komen ze ge
woon voor uit ook. Net zo eerlijk
als die ontboezeming is hun titel
loze debuut-cd.
Nergens ontspoort de muziek in
geposeerd 'ruwe-rock-bolster-
met-blanke-pit' gedoe van men
sen als Brian Adams of Bon Jovi.
Thunderin' Hearts blijft op
koers, daarbij geholpen door de
Amerikaanse producer Steve
Mendell, die ooit bij Neil Young
speelde en eerder als producer
werkte met onder meer Bob
Dylan, Willie Nelson en' Stevie
Ray Vaughan.
De cd bevat een mix van up-tem-
po nummers (Back in the High
lands, Dirt Town), ballads (Hurt,
13 Years) en het soort mid-tempo
songs (Tears of Straw, Truth
from behind) waar Springsteen
al een jaar of tien patent op
heeft.
De plaat telt dertien ijzersterke
nummers. In Born Stuyven heeft
het viertal een uitstekende zan
ger. De mandoline is het meest
opvallende instrument, doet af
en toe aan REM denken en geeft
de cd tegelijk een erg 'zuidelijk'
karakter.
Mendell haalde de groep uit het
jachtige Nederlandse ritme en
nam twee maanden de tijd voor
DE EERSTE KEER luisteren
riep bij mij een gevoel op van 'al
zo vaak gehoord, weg ermee'.
Vervormde gitaren, verveeld
klinkend meisjesstemmetje. Ik
zag de videoclip voor MTV's
Atern'ative Nation bij wijze van
spreken al voor me. Maar bij va
ker luisteren geeft de titelloze cd
toch geheimen prijs die verkla
ren waarom de Amerikaanse
band Boss Hog veel aandacht
krijgt en hoog scoort bij de criti
ci.
Boss Hog presenteert een gedre
ven mix van hi-tech en gitaar
rock. De muziek is opzwepend.
Kent een onderhuidse spanning.
En zowaar, na drie keer draaien
krijgt de plaat mij te pakken. Dit
is punk van de bovenste plank,
maar dan achttien jaar moder
ner.
De dubbele zang van Cristina
Martinez en Jon Spencer (van
The Blues Explosion) roept her
inneringen op aan de B52's, maar
dan met een psychotisch tikje.
Wie de punk indertijd aan den
lijve heeft ondervonden hoort
ook groepen als Devo en The
Birthday Party aan zich voorbij
trekken. Boss Hog trekt in inter
views zelf vergelijkingen met PJ
Harvey, Beck en de Beastie Boys.
De teksten zijn even recalcitrant
als onschuldig (one, two, fuck
you!). In What the Fuck' heeft
Boss Hog een underground hit in
spé. Swingen kan op White
Sand', en '1 dig you' en 'I idolize
you' zijn liefdesliedjes met een
vette knipoog. In het zweverige
Walk in' bevinden zich zelfs
blues-sporen. (Geffen Records)
JOEP TROMMELEN
SPETTEREND en opzwepend.
Het Californische gezelschap
Voodoo Glow Skulls uit Riverside
maakt op Firme muziek die niet
geschikt is voor muurbloempjes.
Echte feestmuziek, zoals het ze
vental zelf zegt. Je kunt niet stil
blijven zitten.
Hoe moet je dit geluid voor feest
varkens omschrijven? Partycore,
speedcore, nerdcore of hardskaco-
re? Het maakt niet uit. De korte in
uptempo geschreven core, ska en
hip hop-nummers liggen lekker in
het gehoor. En dat is het belang
rijkste. Het geluid van de Voodoo
Glow Skulls wordt vooral gedra
gen door een felle blazerssectie,
die zestien nummers lang de bo
ventoon voert.
Wie het in deze donkere dagen
even niet meer ziet zitten, moet
Firme maar aan de cd-speler toe
vertrouwen. Voor degenen die
geen haast hebben: Voodoo Glow
Skulls komt in januari naar het
Europese continent voor een uit
gebreide tournee. (Epitaph).
PETER VIERENHALM
HET illustere gezelschap At The
Gates bevalt me wel. Meestal ver
zuipen de deathmetal-bandjes in
een zee van geluid en geweld. Mu
ziek hoor je niet. De Zweden van
At The Gates vormen een positie
ve uitzondering. Slaughter of the
Soul is een prima vervolg op Ter
minal Spirit Disease, een album
dat in 1994 werd geboren. At The
Gates maakt woeste metalrock,
doorweven met onverwachte wen
dingen, fraaie melodielijnen en
felle gitaarsolo's. Door de afwisse
ling van hard en zacht, woest en
gevoelig gaat Slaughter of the
Soul niet vervelen. Andere death-
metalgroepen kunnen nog wat le
ren van de muzikale Vikingen van
At the Gates. (Earache).
PETER VIERENHALM
WOENSDAG 8 NOVEMBER 1995 DEEL D
onafhankelijkheid.
De Haagse Artotheek wijdt onder
de titel 'Vreemd en vertrouwd'
een speciale tentoonstelling aan
zes eigentijdse Javaanse beel
dend kunstenaars en aan de Ne
derlander Melle Jaarsma die in
Yogjakarta woont. De artotheek
gaat de schilderijen ook aanko
pen om ze te kunnen uitlenen.
Het budget van het festival be
draagt ongeveer 800.000 gulden.
Belangrijkste financiers zijn de
gemeente Den Haag, het ministe
rie van ocw, het Fonds voor de
Podiumkunsten en het Prins
Bernhardfonds.
Het standbeeld van Wim Kan en Corry Vonk op het Leidse-
plein. foto anp
Amsterdam (anp) - Het beeld van Wim Kan en Corry Vonk
verhuist wellicht van het Amsterdamse Leidseplein naar
Kudelstaart. Het beeld moet wegens herinrichting van het
plein weg van de huidige plek.
Het is momenteel nog onduide
lijk of er ergens anders op het
Leidseplein of in Amsterdam
een geschikte lokatie voor het
paar is te vinden. De gemeente
Aalsmeer, waar Kudelstaart
onder valt, wil het beeld dol
graag hebben. Het Amsterdam
se Fonds voor de Kunst staat
daar positief tegenover. „De
plek die zij aanbieden is riant.
Misschien is het een betere op
tie dan ergens op het Leidse
plein", aldus T. van Groot
heest.
Kan en Vonk woonden jaren
lang in Kudelstaart. Wethou
der C. Scheltens van kunstza
ken in Aalsmeer heeft een
plaats voor het beeld in zijn ge
dachten vlakbij de voormalige
woning van het paar.
Kunstenaar S. Bolhuis moetin-
stemmen met de verhuizing.
Hij reageerde in eerste instan
tie positief, melden zowel het
Fonds voor de Kunst als de
wethouder. Als Bolhuis defini
tief zijn ja-woord geeft, onder
steunt het fonds de verhuizing.
Er komt dan waarschijnlijk een
leenovereenkomst met Aal
smeer. Een groep vrienden en
bewonderaars schonk het beeld
van Kan en Vonk in 1986 aan
Amsterdam.
Amsterdam (anp) - Producent Joop van den Ende gaat een mu
sicaltheater en hotel bouwen in Amsterdam-Zuidoost, op een
steenworp afstand van het bijna voltooide nieuwe stadion en de
nog te bouwen megabioscoop. Van den Ende en de ge
Amsterdam hebben daarover overeenstemming bereikt.
Het college van b en w is gister
morgen akkoord gegaan met het
plan. Met de investering is een
bedrag gemoeid van veertig mil
joen gulden.
Het theater krijgt twee zalen: een
voor 1800 a 2000 bezoekers en
een met 500 a 800 plaatsen. Het
wordt daarmee groter dan het
Circustheater in Scheveningen.
Het is eveneens bedoeld voor
langlopende produkties. Van den
Ende twijfelt er niet aan dat er in
Nederland een markt is voor een
tweede voorziening op dit gebied.
Sinds de opening in augustus
1993 werden in Scheveningen al
meer dan 1,5 miljoen kaarten
verkocht. De Maastrichtse archi
tect Arno Meijs, die ook het Cir
custheater maakte, ontwerpt het
nieuwe gebouw.
Van den Ende stelt wel als voor
waarde dat de ontwikkeling van
de megabioscoop en nog enkele
andere plannen gelijktijdig
plaatsvindt. „Anders zitten we
straks met een theater in een ge
bied waar nog twee jaar lang
niets te doen is." Hij zal nauw be
trokken blijven bij de verdere in
vulling van het gebied.
Aanvankelijk gaf Van den Ende
de voorkeur aan een lokatie in de
binnenstad van Amsterdam. De
gemeentelijke plannen om in
Zuidoost een aantrekkelijk uit
gaansgebied te maken deden de
producent van gedachten veran
deren. Daaraan zal de symboli
sche erfpacht van één gulden
voor de komende vijftig jaar de
bet zijn.
Van den Ende wilde al eerder
musicaltheater in Amsterdam
bouwen, maar de realisering
De Pijp, vlakbij de Heines®
Brouwerij, ketste af. Volgens®
producent schroefde de stads
deelraad De Pijp de eisen te hoog
op, waarop Van den Ende besloo
uit te wijken naar Scheveningen
Amsterdam was daarmee jw
hem betreft nog niet voorgoed
beeld. In februari van dit F
klaagde Van den Ende via de
kale tv-zender AT5 zijn no
over het gebrek aan interes®»®
het gemeentebestuur. Hij na
november 1994 met burgemeesi
Patijn een gesprek gevoerdj^
zijn wensen. Op diens ve
ontvouwde de producent
plannen nader in een brie
daarop vernam hij taal
teken.
Akkoord
Enkele weken later bleken bei t
partijen het geschil weer te
ben bijgelegd en schuimie
den Ende samen met ambtie
van het Grondbedrijf de stad
op zoek naar geschikte loka
D.pr.durt».kk»rii«
voorwaarden van ae
Amsterdam dat per jaar
zitters van een stadspas teg
helft van de prijs een voorstelLS
in de grote zaal mogen bez
en 4000 in de kleine zaal ve
mag de gemeente vijf k
jaar over de grote zaal
ken voor culturele evmemo»
Het stadsdeel krijgt
keer per jaar de beschikk g
de kleine zaal.
gglggm^j^ggMnj
WÊÊÊÊÊmÊÊÊ
NEDERLAND 1
innn Hoorzitting Commissie van
,0' Traa (tot 12.05)
„O Beeld voor beeld, bijbelverha-
1 len voor de kinderen
Q5 Bertje Knor, kindermagazine
met Tom Tim; Beestje, filmpje
over een schildpad; Noddy; La la
liedje en Nijntje
studio op stelten, kinderma-
qazine met Roobarb, Robbe
does, Uitgestorven, Tom Jerry,
De wereld volgens Bert en Tus
sen wind en water, serie rond
i het thema volwassen worden
1500 Journaal
,608 De week van
,640 Matlock, advocatenserie
17 29 the Cosby Show, comedy
,8.00 Boggle, spelletje
,8 30 Ik heb al een boek, literair ma
gazine
,900 DeAsoShow
,95, pp,UitzendingAOV
2o'oo Journaal. Aansl. Weeroverzicht
20 32 Das Boot, serie (slot)
2,30 Televizier, actualiteitenrubriek
22 oi The Bible: Jacob, filmserie
23 35 Teevee Studio. Gast: Feike Sal-
verda (tot 00.05)
NEDERLAND 2 j
0900 Koekeloere
0915 Hoi herfst!
09 30 Economie in beeld (tot 11.10)
,130 Muziek! (tot 11.50)
,200 Hoorzitting Commissie van
Traa
,7.00 Het zevende venster, kinder
magazine
17.18 Een verhaal dat groeit, teken
filmserie
17.29 2 Vandaag, actualiteiuten met
om 17.30 en 18.00 Journaal;
18.43 Sportjournaal en 18.51
Hoofdpunten uit het nieuws
19.00 Eenmaal andermaal, informa
tief magazine
19.30 Ik weet het beter, spelletje
20 00 Exotisch koken met kruiden.
Afl.2
20.25 De wereld van het weer. In
formatie
20.35 Studio Sport
20.50 Koningin Beatrix bij Vermeer
tentoonstelling, verslag
21.20 Studio Sport, vervolg
22.00 Hart to Hart: Crimes of the
Heart, misdaadfilm
23.32 Journaal
23.37 American Cinema (tot 00.37)
NEDERLAND 3
07.00 Journaal
07.07 Klokhuis
07.29 Ontbijt-tv met om 07.30,08.00,
08.30 en 09.00 Journaal
09.05 PP: Uitzending VVD
09.08 Kook tv
09.30 Rondom Tien
10.09 Klassieke mechanica II
10.39 Overleven - leven met kan
ker
11.04 De week van
11.31 Boggle
11.57 Middageditie
BELGIË FRANS 1
13.00 Schooltelevisie 14.30 Double 7,
spelletje 15.55 Luna park, jongerenma
gazine 16.30 Maguy, serie 17.00 La
bande a Carlos, magazine 17.25 The
Waltons, serie 18.30 Régions soir 18.50
Cartes sur table 19.05 Le quotidien des
sports 19.30 Nieuws 20.10 Au nom de la
loi, juridisch magazine 21.20 Rocky V,
Amerikaanse speelfilm uit 1990 van
John G. Avildsen met Sylvester Stallone,
Talia Shire en Burt Young 23.05 Coup
be film, rubriek 23.35 Laatste nieuws
BELGIË FRANS 2
17.00 Le coeur et l'esprit 17.31 Cheval
passion, paardesportmagazine 18.00 lei
Bla-bla, kindermagazine 19.00 Maguy,
serie 19.30 Nieuws 20.06 Vous permet-
tez, Raymond? 20.09 Diableries, voet
balmagazine rond de Rode Duivels
20.39 Zoom arrière, sportieve terugblik
ken: België-Cyprus 22.13 Nieuws 22.37
^4) mondial, voetbalmagazine (tot
DUITSLAND 1
65.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie
.00 Heute 09.03 The Flying Doctors,
serie 09.45 Tele-Gym. Ochtendgymnas-
10.00 Heute 10.03 Armenien - Eine
wgessene Tragödie, reportage 10.35
hps und trends, modemagazine 11.00
Heute 11.04 Five Weeks in a Balloon,
Amerikaanse speelfilm uit 1962 van Ir-
Allen met Red Buttons, Sir Cedric
ardwicke en Richard Haydn 12.40 Um-
™u )2.55 Presseschau 13.00 Mittags-
unn2ln 13,43 Wirtschafts-Telegramm
A-00 Tagesschau 14.03 Schimpf- 19 7
'4.30 Blossom, comedy 14.55 Jürgen
X antwortet, tips 15.00 Tagesschau
„„3 Dle Leihmutter, soap 16.00 Ta
in.16,03 Flie9e' Talkshow 17.00
-5- au "-10 Brisant, boulevardma-
17.55 Verbotene Liebe, serie
7 6A[>|0 RIJNMOND
Henrietta r"6 TOt Vee' nieuws en
van Geeve me' Nederlands
Boelen 6n Menno Tamming. 12.
0* „eH B0SWinkeL 17 00 p°st
ost aan de telefoon
OMROEP BRABANT
7&«° 1. gevolgd door
krant sport en verkeersinron
D2 Actifji7,23 Weer™n Johan
^an Johan w l en «Weersinformatie.
6e krant in „e"chuuren (Regio's Z.O, M. t
tie- 810 pi- ?nt (re9'° W"B>-8 08 Verkeer:
verkeersinfo Nleuwscentrale. 8.33 Actualit
BOlS e.8,5WeermanJohanVers
bank lo t* 30De scheurkalender. 10.
rond 1130 n skcheurka|ender. 11.07 Van hi
vi« en aanna sch?urkalender. 12.05 Actualite
'ualiteiten «n a' Radio Nieuwscentrale.
en service voor de regio. 14.08 Muz
actualiteil
produkt. 10
Lida Ibu
vandar
.00
van i
regionaal
n verkeersinformatie
Vers
7.!
en F
1