vil CIS DE STEM 6Nieuws is ook huilen en 9 Indië-festival wil gat in de koloniale toneelliteratuur vullen Van den Ende bouwt musicaltheater in Amsterdam-Zuidoost j i Beeld van Wim Kan en Corry Vonk mogelijk weg uit Amsterdam Slecht bekeken talkshow Hagens verhuist naar later tijdstip Smashing Pumpkins Boss Hog Cypress Hill Thunderin' Hearts Voodoo Glow Skulls At The Gates ffljiSTEM radio „De vraag is tegenwoordig niet meer of iemand iets aan zyn gezicht heeft laten veranderen. Maar: voor de hoeveelste keer al" John Rivers, tv-presentator Den Haag (anp) - Het festival Indië/Indonesië wil de leemte opvullen die bestaat doordat er over de gezamenlijke ge schiedenis van Nederland en Indonesië van de laatste vijf tig jaar nauwelijks toneel stukken bestaan. Zes toneel- produkties gaan tijdens het festival, dat zich van 30 no vember tot en met 10 decem ber in Den Haag afspeelt, in première. Kunstenaars uit beide landen ge ven tijdens het festival hun visie op de laatste vijftig jaar van de verhouding tussen Nederland en Indonesië. Daarnaast is er ook aandacht voor actuele kunst. Naast toneelvoorstellingen komt op veertien lokaties muziek, dans, literatuur, film en beelden de kunst aan bod. Het Nationale Toneel opent het festival met Soekarno, een stuk over de eerste Indonesische presi dent, dat Jan Blokker voor de ge legenheid schreef. Victor Löw speelt de hoofdrol. Blokker heeft zich zoveel mogelijk in Soekar- no's persoonlijkheid proberen in te leven, maar de produktie wordt volgens Löw onvermijde lijk vanuit een Hollands 'kaas kop-perspectief' gespeeld: au teur, regisseur en acteurs zijn allen Nederlanders. De affaire rond Poncke Princen, de Nederlander die in 1948 deser teerde uit het KNIL en zich daar na in Indonesië met mensenrech ten ging bezig houden, was de aanleiding voor 'De Witte Berg'. Dit stuk van Graa Boomsma be staat uit vijf 'speelbare columns', waarin Princen en commando Eric (Hans Croiset en Bram van der Vlugt) de affaire becommen tariëren. In 'Ik Proclameer' door Theater groep Delta reconstrueren een Molukse en een Nederlandse vrouw de gebeurtenissen die leid den tot het uitroepen van de Re publiek der Zuid-Molukken in 1950. 'Zuid-Zuidoost' van Kester Freriks gaat over een gezin dat wordt beheerst door een Indisch verleden. Herinneringen, trau ma's en nostalgie over het einde van Nederlands-Indië zijn het thema van 'Koloniale Waren' van Bart Kiene. Toneelschoolstuden ten uit Jakarta en Arnhem voeren samen het stuk 'Een rituele show' op. In de vergaderzaal van de Eerste Kamer wordt op 7 december 'Linggadjati' opgevoerd. In dit korte stuk spelen politici en ac teurs fragmenten uit de onder handelingen na. De literatuur, waarin het koloniale verleden en de gevolgen daarvan wel een gro te rol speelden, komt in ruime mate aan bod op een aantal avon den met onder anderen Rudy Kousbroek, Hella Haase, Marion Bloem, F. Springer, Ian Buruma en Adriaan van Dis. Het Haags Filmhuis heeft een speciaal programma met dertien films rond het thema vijftig jaar Door Arjan Penders „IDtv, goedemorgen...ogenblikje alstublieft." „IDtv, goedemid dag... wacht, ik verbind u even door." De stroom telefoontjes die bij de Amsterdamse producent binnen komt, lijkt oneindig. In de krappe receptie krioelt het van de jonge medewerkers. Ineens klinkt: „Hoi, ik ben te laat, maar jij was te vroeg. Dat heft elkaar een beetje op." Pie- ter Jan Hagens steekt zijn hoofd om de hoek. Na een spurt langs brekende bouwvak kers opent de presentator op een van de bovenste etages van het Amsterdamse grachtenpand de deur van 'zijn' redac tie, die van de nieuwstalkshow Hagens. De kersverse Veronica-presentator test van daaruit 35 weken lang de door hem bedachte programmaformule. En zich zelf. Op de eerste vraag - hoe bevalt het bij het commerciële Veronica? - heeft Ha gens (37) geen antwoord. „Ik kom ei genlijk helemaal niet bij Veronica. Ik zit voornamelijk hier in Amsterdam, bij IDtv. Het enige verschil met toen ik nog bij de Vara zat, is dat ik nu op de fiets naar mijn werk ga. Het is heerlijk om even uit Hilversum weg te zijn. Voor zo ver ik ze heb meegemaakt, werken bij Veronica uiterst vriendelijke en enthou siaste mensen. En IDtv is niet zo nieuw voor me. Het fungeerde altijd al als een soort agent." Begin dit jaar werd bekend, dat Pieter Jan Hagens na dertien jaar de Vara vaarwel ging zeggen. Hij vertrok naar Veronica. „Voor het radioprogramma Spijkers met Koppen interviewde ik be gin dit jaar Bert van der Veer - hij vult de programmaschema's van RTL en Ve ronica in - en na afloop zei hij dat we maar eens moesten praten. Aangezien ik het standpunt huldig dat praten geen kwaad kan, heb ik dat ook gedaan. Van der Veer stelde toen voor dat ik maar Pieter Jan Hagens: „De leiding van Veronica wil alleen maar investeren in de inhoud van het programma, niet in de kijkcijfers." - foto veronica eens het ideale programma voor mezelf moest bedenken." Dat ideale programma werd dus Ha gens. Uniek in zijn soort meent de man die zijn naam eraan verbond. „Ik be grijp niet dat er niet een 'ander' soort programma is met als grondslag het nieuws. Het is onzin dat nieuws perti nent alleen door actualiteitenrubrieken en het Journaal wordt gebracht, door heren met een stropdas. Nieuws is ook discussie, het is ook huilen en lachen. En wat veel mensen ook niet weten, is dat ik al jarenlang nieuws heb gedaan bij de Vara. Iedereen kent me van Jules Unlimited, maar ik presenteerde bij voorbeeld ook vele jaren actualiteiten programma's op Radio 1. Ja, nieuws is wel mijn wereld." Bij het commerciële Veronica hoeft Ha gens niet mee te werken aan allerlei minder serieuze programma's: daar is zendtijd genoeg. „Ik werd bij de Vara best wel gewaardeerd. Ze hebben er echter al genoeg journalistiek talent rondlopen. Voor zo'n reeks talkshows die ik nu kan maken, had ik bij de Vara nooit de kans gekregen. En ook zeker niet op de volstrekt onafhankelijke ma nier waarop het nu gebeurt." Over zijn definitieve overstap naar tele visie is Hagens kort: „Om nu eindelijk eens wereldberoemd te worden." La chend: „Nee, dat is natuurlijk onzin. Met televisie bereik je mensen beter. Niet meer, maar beter. Het is een in dringend medium. Radio is prachtig, maar ik heb het dertien jaar gedaan en dan is het helemaal niet erg om het even niet te doen." Kloppen „Het begint er op te lijken, mijn idee over het programma blijkt wel te klop pen." Hagens is wel tevreden over de eerste programma's die hij bij Veronica heeft afgeleverd. „Het is een verade ming om elke week een televisiepro gramma te maken. Daardoor leer je het beter te doen, kun je beter met de stress omgaan. Je komt in een soort ritme te recht, dat heel heilzaam kan zijn voor het programma." De potentiële kijkers zijn de afgelopen weken duidelijk nog niet in dat ritme terechtgekomen: de kijkcijfers kunnen op zijn zachtst gezegd teleurstellend worden genoemd. Het programma ver huist daarom vanaf vanavond naar een later tijdstip. Inhoud „De cijfers zijn een beetje laag, maar over de hele linie valt het natuurlijk een beetje tegen bij Veronica. Gelukkig mo gen we gewoon blijven doen waar we mee bezig zijn. De leiding van Veronica wil alleen maar investeren in de inhoud van het programma, niet in de kijkcij fers." „Ik heb, denk ik, last van het vooroor deel dat je bij Veronica geen fatsoenlijk en aangenaam journalistiek programma zou kunnen maken. We hebben voor één onderwerp wel eens 25 minuten inge ruimd. Nou, dat doet Nova bijvoorbeeld niet." Veronica, 22.20 uur BIJ HET eerste nummer van de nieuwe Smashing Pumpkins-cd vertellen de piano en de aan zwellende strijkers je al dat dit een bijzondere plaat is. De Pumpkins hebben dit keer geko zen voor een concept-album: een dubbel-cd die twee uur duurt en de literaire titel Mellon Collie and de Infinite Sadness draagt. Over die titel kunnen we kort zijn: die betekent verder niets en is alleen gekozen omdat-ie wel lekker klinkt. De cd zelf vraagt iets meer aandacht want het is een behoorlijk pretentieus werk je van de groep. Vooraf was ik nogal sceptisch over deze plaat. Twee uur lang hoogdravende Pumpkins-rock, zou dat niet teveel van het goede zijn? Achteraf kan ik slechts constateren dat Pumpkins-brein Billy Corgan inderdaad de pre tenties waarmaakt en samen met de drie andere bandleden een waanzinnig goed album heeft gemaakt. Tekstueel neemt Corgan ons mee naar de diepste krochten van zijn geest waar donkere gedach ten rondzwerven als 'living ma kes me sick' en 'love is suicide'. Verloren is hij echter niet, want hier en daar duiken ook liefde en hoop op. Muzikaal dendert de cd langs zo'n beetje alle hoeken die de gi taarrock kent, van gruizige noi se, speedmetal en vuige punk rock tot melodieuze pop en lief tallige ballads. Met name in die laatste twee categorieën doen de Pumpkins met regelmaat aan The Beatles denken. Alle 28 nummers zitten uitste kend in elkaar en blijven tot en met de laatste toon verrassen. Met name de tweede helft van de tweede cd hoort tot het beste wat ik de afgelopen tijd in de gitaar rock tegengekomen ben. Billy Corgan toont met deze cd dan het maken van de plaat. Het re sultaat is een plaat met een ge heel eigen sfeer, die grote be kendheid verdient. Niet alleen de zomers worden in Nederland steeds warmer. (VAN records) JOEP TROMMELEN ook aan een van de meest getal enteerde songschrijvers van dit moment te zijn. (Virgin) PAUL VERLINDEN MET Black Sunday maakte de LA-rapcrew Cypres Hill twee jaar geleden een van de beste hiphop-cd's aller tijden. Een plaat die bovendien goed ver kocht, mede omdat de ruige sound (vlotte bassloopjes, stevige drums en roek-samples) ook bui ten hiphop-kringen flink aan sloeg. Of Cypress Hills nieuwe cd, 111 (Temples of Boom), een zelfde commercieel succes wordt, is nog de vraag. De groep grijpt terug naar pure hiphop waarin bedui dend minder ruimte is voor pak kende samples dan op de voor ganger. Artistiek is Cypress Hill is elk geval weer in topvorm op III Doordat er minder samples ge bruikt worden, heeft producer DJ Muggs zijn eigen trukendoos moeten openen. De inventieve geluiden (jazzy, psychedelisch, sinister, oosters etc.) doen daar bij vaker denken aan de New Yorkse hiphop van Gang Starr dan aan de Westcoast-hiphop waar Cypress Hill zelf uit voort gekomen is. Hoewel de beats en de bassloop- Thunderin' Hearts: invloeden van Springsteen en Mellencamp. foto van records jes meer ingetogen zijn dan op Black Sunday zorgen ze ook op deze cd weer voor de prettige, re laxte 'flow' die we van de groep gewend zijn. Ook rappen B-Real en Sen Dog als vanouds over het harde straatleven en natuurlijk over de geneugten van marihua na, want als er een groep zich 'hennep-ambassadeur' mag noe men is het Cypress Hill wel. Voor de snelle kopers bevat III (Temples of Boom) nog een aar dige bonus-cd, met een twintige minuten durende 'buddha mix' van oude Cypress Hill-successen. Maar ook zonder dat extraatje is cd het aanschaffen waard, voor de hiphoppers althans, want veel crossover-kids zullen er minder goed mee uit de voeten kunnen. (Columbia/Sony) PAUL VERLINDEN ZICH NIKS aantrekkend van de laatste trends heeft de Bossche groep Thunderin' Hearts een ouderwetse rockplaat gemaakt in de traditie van de Spring steens en de Mellencamps aan de overkant van de grote plas. Mel lencamp is hun grote held en voorbeeld, en daar komen ze ge woon voor uit ook. Net zo eerlijk als die ontboezeming is hun titel loze debuut-cd. Nergens ontspoort de muziek in geposeerd 'ruwe-rock-bolster- met-blanke-pit' gedoe van men sen als Brian Adams of Bon Jovi. Thunderin' Hearts blijft op koers, daarbij geholpen door de Amerikaanse producer Steve Mendell, die ooit bij Neil Young speelde en eerder als producer werkte met onder meer Bob Dylan, Willie Nelson en' Stevie Ray Vaughan. De cd bevat een mix van up-tem- po nummers (Back in the High lands, Dirt Town), ballads (Hurt, 13 Years) en het soort mid-tempo songs (Tears of Straw, Truth from behind) waar Springsteen al een jaar of tien patent op heeft. De plaat telt dertien ijzersterke nummers. In Born Stuyven heeft het viertal een uitstekende zan ger. De mandoline is het meest opvallende instrument, doet af en toe aan REM denken en geeft de cd tegelijk een erg 'zuidelijk' karakter. Mendell haalde de groep uit het jachtige Nederlandse ritme en nam twee maanden de tijd voor DE EERSTE KEER luisteren riep bij mij een gevoel op van 'al zo vaak gehoord, weg ermee'. Vervormde gitaren, verveeld klinkend meisjesstemmetje. Ik zag de videoclip voor MTV's Atern'ative Nation bij wijze van spreken al voor me. Maar bij va ker luisteren geeft de titelloze cd toch geheimen prijs die verkla ren waarom de Amerikaanse band Boss Hog veel aandacht krijgt en hoog scoort bij de criti ci. Boss Hog presenteert een gedre ven mix van hi-tech en gitaar rock. De muziek is opzwepend. Kent een onderhuidse spanning. En zowaar, na drie keer draaien krijgt de plaat mij te pakken. Dit is punk van de bovenste plank, maar dan achttien jaar moder ner. De dubbele zang van Cristina Martinez en Jon Spencer (van The Blues Explosion) roept her inneringen op aan de B52's, maar dan met een psychotisch tikje. Wie de punk indertijd aan den lijve heeft ondervonden hoort ook groepen als Devo en The Birthday Party aan zich voorbij trekken. Boss Hog trekt in inter views zelf vergelijkingen met PJ Harvey, Beck en de Beastie Boys. De teksten zijn even recalcitrant als onschuldig (one, two, fuck you!). In What the Fuck' heeft Boss Hog een underground hit in spé. Swingen kan op White Sand', en '1 dig you' en 'I idolize you' zijn liefdesliedjes met een vette knipoog. In het zweverige Walk in' bevinden zich zelfs blues-sporen. (Geffen Records) JOEP TROMMELEN SPETTEREND en opzwepend. Het Californische gezelschap Voodoo Glow Skulls uit Riverside maakt op Firme muziek die niet geschikt is voor muurbloempjes. Echte feestmuziek, zoals het ze vental zelf zegt. Je kunt niet stil blijven zitten. Hoe moet je dit geluid voor feest varkens omschrijven? Partycore, speedcore, nerdcore of hardskaco- re? Het maakt niet uit. De korte in uptempo geschreven core, ska en hip hop-nummers liggen lekker in het gehoor. En dat is het belang rijkste. Het geluid van de Voodoo Glow Skulls wordt vooral gedra gen door een felle blazerssectie, die zestien nummers lang de bo ventoon voert. Wie het in deze donkere dagen even niet meer ziet zitten, moet Firme maar aan de cd-speler toe vertrouwen. Voor degenen die geen haast hebben: Voodoo Glow Skulls komt in januari naar het Europese continent voor een uit gebreide tournee. (Epitaph). PETER VIERENHALM HET illustere gezelschap At The Gates bevalt me wel. Meestal ver zuipen de deathmetal-bandjes in een zee van geluid en geweld. Mu ziek hoor je niet. De Zweden van At The Gates vormen een positie ve uitzondering. Slaughter of the Soul is een prima vervolg op Ter minal Spirit Disease, een album dat in 1994 werd geboren. At The Gates maakt woeste metalrock, doorweven met onverwachte wen dingen, fraaie melodielijnen en felle gitaarsolo's. Door de afwisse ling van hard en zacht, woest en gevoelig gaat Slaughter of the Soul niet vervelen. Andere death- metalgroepen kunnen nog wat le ren van de muzikale Vikingen van At the Gates. (Earache). PETER VIERENHALM WOENSDAG 8 NOVEMBER 1995 DEEL D onafhankelijkheid. De Haagse Artotheek wijdt onder de titel 'Vreemd en vertrouwd' een speciale tentoonstelling aan zes eigentijdse Javaanse beel dend kunstenaars en aan de Ne derlander Melle Jaarsma die in Yogjakarta woont. De artotheek gaat de schilderijen ook aanko pen om ze te kunnen uitlenen. Het budget van het festival be draagt ongeveer 800.000 gulden. Belangrijkste financiers zijn de gemeente Den Haag, het ministe rie van ocw, het Fonds voor de Podiumkunsten en het Prins Bernhardfonds. Het standbeeld van Wim Kan en Corry Vonk op het Leidse- plein. foto anp Amsterdam (anp) - Het beeld van Wim Kan en Corry Vonk verhuist wellicht van het Amsterdamse Leidseplein naar Kudelstaart. Het beeld moet wegens herinrichting van het plein weg van de huidige plek. Het is momenteel nog onduide lijk of er ergens anders op het Leidseplein of in Amsterdam een geschikte lokatie voor het paar is te vinden. De gemeente Aalsmeer, waar Kudelstaart onder valt, wil het beeld dol graag hebben. Het Amsterdam se Fonds voor de Kunst staat daar positief tegenover. „De plek die zij aanbieden is riant. Misschien is het een betere op tie dan ergens op het Leidse plein", aldus T. van Groot heest. Kan en Vonk woonden jaren lang in Kudelstaart. Wethou der C. Scheltens van kunstza ken in Aalsmeer heeft een plaats voor het beeld in zijn ge dachten vlakbij de voormalige woning van het paar. Kunstenaar S. Bolhuis moetin- stemmen met de verhuizing. Hij reageerde in eerste instan tie positief, melden zowel het Fonds voor de Kunst als de wethouder. Als Bolhuis defini tief zijn ja-woord geeft, onder steunt het fonds de verhuizing. Er komt dan waarschijnlijk een leenovereenkomst met Aal smeer. Een groep vrienden en bewonderaars schonk het beeld van Kan en Vonk in 1986 aan Amsterdam. Amsterdam (anp) - Producent Joop van den Ende gaat een mu sicaltheater en hotel bouwen in Amsterdam-Zuidoost, op een steenworp afstand van het bijna voltooide nieuwe stadion en de nog te bouwen megabioscoop. Van den Ende en de ge Amsterdam hebben daarover overeenstemming bereikt. Het college van b en w is gister morgen akkoord gegaan met het plan. Met de investering is een bedrag gemoeid van veertig mil joen gulden. Het theater krijgt twee zalen: een voor 1800 a 2000 bezoekers en een met 500 a 800 plaatsen. Het wordt daarmee groter dan het Circustheater in Scheveningen. Het is eveneens bedoeld voor langlopende produkties. Van den Ende twijfelt er niet aan dat er in Nederland een markt is voor een tweede voorziening op dit gebied. Sinds de opening in augustus 1993 werden in Scheveningen al meer dan 1,5 miljoen kaarten verkocht. De Maastrichtse archi tect Arno Meijs, die ook het Cir custheater maakte, ontwerpt het nieuwe gebouw. Van den Ende stelt wel als voor waarde dat de ontwikkeling van de megabioscoop en nog enkele andere plannen gelijktijdig plaatsvindt. „Anders zitten we straks met een theater in een ge bied waar nog twee jaar lang niets te doen is." Hij zal nauw be trokken blijven bij de verdere in vulling van het gebied. Aanvankelijk gaf Van den Ende de voorkeur aan een lokatie in de binnenstad van Amsterdam. De gemeentelijke plannen om in Zuidoost een aantrekkelijk uit gaansgebied te maken deden de producent van gedachten veran deren. Daaraan zal de symboli sche erfpacht van één gulden voor de komende vijftig jaar de bet zijn. Van den Ende wilde al eerder musicaltheater in Amsterdam bouwen, maar de realisering De Pijp, vlakbij de Heines® Brouwerij, ketste af. Volgens® producent schroefde de stads deelraad De Pijp de eisen te hoog op, waarop Van den Ende besloo uit te wijken naar Scheveningen Amsterdam was daarmee jw hem betreft nog niet voorgoed beeld. In februari van dit F klaagde Van den Ende via de kale tv-zender AT5 zijn no over het gebrek aan interes®»® het gemeentebestuur. Hij na november 1994 met burgemeesi Patijn een gesprek gevoerdj^ zijn wensen. Op diens ve ontvouwde de producent plannen nader in een brie daarop vernam hij taal teken. Akkoord Enkele weken later bleken bei t partijen het geschil weer te ben bijgelegd en schuimie den Ende samen met ambtie van het Grondbedrijf de stad op zoek naar geschikte loka D.pr.durt».kk»rii« voorwaarden van ae Amsterdam dat per jaar zitters van een stadspas teg helft van de prijs een voorstelLS in de grote zaal mogen bez en 4000 in de kleine zaal ve mag de gemeente vijf k jaar over de grote zaal ken voor culturele evmemo» Het stadsdeel krijgt keer per jaar de beschikk g de kleine zaal. gglggm^j^ggMnj WÊÊÊÊÊmÊÊÊ NEDERLAND 1 innn Hoorzitting Commissie van ,0' Traa (tot 12.05) „O Beeld voor beeld, bijbelverha- 1 len voor de kinderen Q5 Bertje Knor, kindermagazine met Tom Tim; Beestje, filmpje over een schildpad; Noddy; La la liedje en Nijntje studio op stelten, kinderma- qazine met Roobarb, Robbe does, Uitgestorven, Tom Jerry, De wereld volgens Bert en Tus sen wind en water, serie rond i het thema volwassen worden 1500 Journaal ,608 De week van ,640 Matlock, advocatenserie 17 29 the Cosby Show, comedy ,8.00 Boggle, spelletje ,8 30 Ik heb al een boek, literair ma gazine ,900 DeAsoShow ,95, pp,UitzendingAOV 2o'oo Journaal. Aansl. Weeroverzicht 20 32 Das Boot, serie (slot) 2,30 Televizier, actualiteitenrubriek 22 oi The Bible: Jacob, filmserie 23 35 Teevee Studio. Gast: Feike Sal- verda (tot 00.05) NEDERLAND 2 j 0900 Koekeloere 0915 Hoi herfst! 09 30 Economie in beeld (tot 11.10) ,130 Muziek! (tot 11.50) ,200 Hoorzitting Commissie van Traa ,7.00 Het zevende venster, kinder magazine 17.18 Een verhaal dat groeit, teken filmserie 17.29 2 Vandaag, actualiteiuten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws 19.00 Eenmaal andermaal, informa tief magazine 19.30 Ik weet het beter, spelletje 20 00 Exotisch koken met kruiden. Afl.2 20.25 De wereld van het weer. In formatie 20.35 Studio Sport 20.50 Koningin Beatrix bij Vermeer tentoonstelling, verslag 21.20 Studio Sport, vervolg 22.00 Hart to Hart: Crimes of the Heart, misdaadfilm 23.32 Journaal 23.37 American Cinema (tot 00.37) NEDERLAND 3 07.00 Journaal 07.07 Klokhuis 07.29 Ontbijt-tv met om 07.30,08.00, 08.30 en 09.00 Journaal 09.05 PP: Uitzending VVD 09.08 Kook tv 09.30 Rondom Tien 10.09 Klassieke mechanica II 10.39 Overleven - leven met kan ker 11.04 De week van 11.31 Boggle 11.57 Middageditie BELGIË FRANS 1 13.00 Schooltelevisie 14.30 Double 7, spelletje 15.55 Luna park, jongerenma gazine 16.30 Maguy, serie 17.00 La bande a Carlos, magazine 17.25 The Waltons, serie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table 19.05 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Au nom de la loi, juridisch magazine 21.20 Rocky V, Amerikaanse speelfilm uit 1990 van John G. Avildsen met Sylvester Stallone, Talia Shire en Burt Young 23.05 Coup be film, rubriek 23.35 Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 17.00 Le coeur et l'esprit 17.31 Cheval passion, paardesportmagazine 18.00 lei Bla-bla, kindermagazine 19.00 Maguy, serie 19.30 Nieuws 20.06 Vous permet- tez, Raymond? 20.09 Diableries, voet balmagazine rond de Rode Duivels 20.39 Zoom arrière, sportieve terugblik ken: België-Cyprus 22.13 Nieuws 22.37 ^4) mondial, voetbalmagazine (tot DUITSLAND 1 65.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie .00 Heute 09.03 The Flying Doctors, serie 09.45 Tele-Gym. Ochtendgymnas- 10.00 Heute 10.03 Armenien - Eine wgessene Tragödie, reportage 10.35 hps und trends, modemagazine 11.00 Heute 11.04 Five Weeks in a Balloon, Amerikaanse speelfilm uit 1962 van Ir- Allen met Red Buttons, Sir Cedric ardwicke en Richard Haydn 12.40 Um- ™u )2.55 Presseschau 13.00 Mittags- unn2ln 13,43 Wirtschafts-Telegramm A-00 Tagesschau 14.03 Schimpf- 19 7 '4.30 Blossom, comedy 14.55 Jürgen X antwortet, tips 15.00 Tagesschau „„3 Dle Leihmutter, soap 16.00 Ta in.16,03 Flie9e' Talkshow 17.00 -5- au "-10 Brisant, boulevardma- 17.55 Verbotene Liebe, serie 7 6A[>|0 RIJNMOND Henrietta r"6 TOt Vee' nieuws en van Geeve me' Nederlands Boelen 6n Menno Tamming. 12. 0* „eH B0SWinkeL 17 00 p°st ost aan de telefoon OMROEP BRABANT 7&«° 1. gevolgd door krant sport en verkeersinron D2 Actifji7,23 Weer™n Johan ^an Johan w l en «Weersinformatie. 6e krant in „e"chuuren (Regio's Z.O, M. t tie- 810 pi- ?nt (re9'° W"B>-8 08 Verkeer: verkeersinfo Nleuwscentrale. 8.33 Actualit BOlS e.8,5WeermanJohanVers bank lo t* 30De scheurkalender. 10. rond 1130 n skcheurka|ender. 11.07 Van hi vi« en aanna sch?urkalender. 12.05 Actualite 'ualiteiten «n a' Radio Nieuwscentrale. en service voor de regio. 14.08 Muz actualiteil produkt. 10 Lida Ibu vandar .00 van i regionaal n verkeersinformatie Vers 7.! en F 1

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 20