DE STEM Herman Schoonderwalt blijft saxofoon trouw Leuke jam-session Breuker-Djazzex Hoofdstad operette legt accent op zang RTL op vingers getikt voor te veel reclame 4The romantic sax album' jongste cd met overbekende popsongs pëSTEM Guy Forsyth Jimi Hendrix Willy DeVille Earth Eighteen Medicine nederland 1 nederland 2 nederland 3 belgië frans 1 belgië frans 2 duitsland 1 radio „Een kwartiertje Lekker Lang Lus se en het zuur komt by my al naar boven" Stefan Stasse, KRO-medewerker Gids I Door Tom Smeets Voor jazzliefhebbers is hij een begrip: Herman Schoon derwalt. En dat al sinds mensenheugenis. Het is immers al meer dan dertig jaar geleden dat hij de Grote Prijs voor de Nederlandse Jazz in ontvangst mocht nemen. Hij kreeg die voor zijn muziek, maar vooral ook voor zijn activitei ten als cursusleider van jonge mensen die de jazzmuziek in wilden. Herman Schoonderwalt is nog steeds actief. En zoals al die jaren breed ge oriënteerd. Het nieuwste be wijs daarvan is 'The romantic sax album', in middels overal verkrijgbaar. Daarop ver tolkt hij een aantal overbe kende pop songs, zoals 'Fragile' van Sting, 'Here we are' van Gloria Estefan, 'Sorry seems to be the hardest word' van Elton John, 'Promise me' van Beverly Craven en 'If you leave me now' van Chi cago. Herman blies niet alleen op alle zestien nummers de saxofoon, hij schreef ook alle arrangementen en nam de produktie voor zijn re kening. Bovendien componeerde hij samen met zijn dochter Linda Paat, die een aantal nummers vo- kaal ondersteunt, speciaal voor deze cd twee songs. Herman Schoonderwalt is dik te vreden over de cd. Hij ontkent dan ook dat hij omwille van de commercie consessies heeft moe ten doen. „O nee, helemaal niet. Hélemaal niet! Integendeel, nee, nee, nee. Er zijn wel eens mensen Den Haag (anp) - In een aan tal programma's van RTL4 en RTL5 is sprake van sluik reclame. Het Commissariaat voor de Media heeft dat vast gesteld en hierover aan staatssecretaris Nuis van OCW gerapporteerd. Als voorbeelden noemt het commissariaat de program ma's 'Gezond Wel' en 'Ei gen huis en tuin'. Ook spreekt het van onduidelijke en wer vende sponsorvermeldingen rond het weerbericht.. Het commissariaat adviseert Nuis nu zijn Luxemburgse collega in te schakelen. De commerciële zender heeft formeel zijn vestiging in Luxemburg. De AVRO heeft van het commissariaat een boete van 90.000 gulden ge kregen. Jac Goderie had in zijn programma Filmspot de opmerking gemaakt dat 'een bezoekje aan de Riksbiosco pen zeker de moeite waard is'. Filmspot wordt voor 150.000 gulden gesponsord door MGM Cinemas, de eige naar van de Riksbioscopen. die denken dat, maar het is niet zo." Als ik voor zichtig tegen werp dat zoiets echt wel eens gebeurt, rea geert hij: „Maar dat zou ik echt niet doen. Nee hoor. Ik sta absoluut volkomen ach ter deze cd. Het zijn hele mooie en hele intelli gente, muzikale liedjes. Ik vind het echt schitterend en ik vond het prachtig om te doen. Goede muziek is voor mij het belang rijkste. Of het nou jazzmuziek is, klassieke muziek of pop. Als het goede muziek is, is het goede mu ziek en dit vind ik goede muziek. Ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt." Cannes Het idee voor de cd ontstond twee jaar geleden dankzij een her nieuwd contact van Herman Schoonderwalt met platenman en -producer Eddy Ouwens. Her man: „Wij kennen elkaar al zo vreselijk lang. In de tijd dat ik heel erg veel in de studio's zat, heb ik veel met Eddy gedaan. Als er een saxofoon ingedubt moest worden, dan vroeg hij mij. Wij zagen elkaar op de Midem in Cannes. We waren uiteraard ver baasd elkaar te zien na zoveel ja ren. Hij vertelde me dat hij in middels een eigen bedrijf had, dat heel goed gaat. Hij wilde graag weer eens iets met me doen." Ook Herman wilde dat wel. Sa men bedachten ze toen een con cept voor een cd. Herman: „Eddy kwam met het idee om hele popu laire, bekende popsongs te kie zen. Hits van de laatste tien, vijf tien jaar. Ik wilde dat wel doen, maar ik heb als voorwaarde ge steld dat het aan bepaalde dingen moest beantwoorden. Er zijn een heleboel hits die ik niet door de strot kan krijgen." Moeilijke keus Die eis werd ingewilligd en de consequentie daarvan was dat het duo heel nauwkeurig ging schiften. Herman: „De zestien stukken die er uiteindelijk op staan zijn voor mij allemaal classics. Nummers zoals je in de jazzmuziek de stan dards hebt, zoals 'All the things you are' bijvoorbeeld. Hetzelfde gebeurt voor mijn gevoel met de ze nummers. Je zou er ook een jazztune van kunnen maken. Maar het is nu eenmaal zo dat jazzmuziek minder goed ver koopt." Was de keus moeilijk? Er zijn im mers wel duizend nummers die in aanmerking komen? Herman: „Je selecteert steeds meer naar één punt. We hadden er geloof ik zes tig. Je gaat heel kritisch luiste ren. Dan zeg je: die wil ik er in ie der geval op hebben. Dan ga je weer verder. Nou nee, die toch maar niet. En die ook maar niet. En zouden we die nou wel doen? En zo kom je dan uiteindelijk tot zestien. Dat is een hele moeilijke keus geweest." Maar kennelijk bleef er genoeg bruikbaars over. De beslissing een vervolg te maken is al geno men. Die beslissing valt overigens niet onder de categorie moedige be sluiten. Succes is namelijk al ver zekerd. De cd is al aan zestien landen verkocht, inclusief Japan en de Verenigde Staten. Herman, niet zonder verbazing: „In het buitenland is het meten al een succes, ja. De banden zijn al veel eerder opgestuurd. Landen als Canada en Australië hebben ze toen gekocht en ook Portugal. Kennen ze in al die landen Her man Schoonderwalt? „Blijkbaar wel", is het beschei- WOENSDAG 25 OKTOBER 1995 DEEL D MHMÜNmu Herman Schoonderwalt: „Er zijn een heleboel hits die ik niet door de strot kan krijgen. FOTO DE STEM JOH AN VAN GURP den antwoord. „Het is daar ge kocht en wat ik hoor, is dat het goed gaat. Dat is best leuk." Muzikale dochter Er is nog iets dat hij 'heel leuk' vindt. Herman: „Mijn dochter heeft het koor gezongen. Ik heb bewerkingen gemaakt van alle stukken. De saxofoon is natuur lijk het belangrijkste, maar toch werkt mijn dochter aan zeven stukken mee. Zij ondersteunt vo- kaal hier en daar en ik vind dat ze het fantastisch heeft gedaan. Ik ben daar heel gelukkig mee. Ze zit helemaal niet in de muziek, al is ze natuurlijk wel met muziek opgevoed." Herman Schoonderwalt heeft vier kinderen. Hij zegt: „Ze zijn eigenlijk alle vier hartstikke mu zikaal, maar het is er nooit echt uitgekomen. Ze vonden hun va der zo goed, dat ze zelf niet echt durfden. Zo is het eigenlijk een beetje. Linda is nu getrouwd en haar man heeft het nu geani meerd. Die zingt zelf ook. En nu blijkt dat mijn dochter verschrik kelijk muzikaal is. Ze haalt alles meteen, ook moeilijke stemmen. Ik hoefde het maar een keer voor te doen en ze zong het gelijk. Hartstikke goed!" Voor Herman is het een hele op luchting. Hij verzucht: „Ik had altijd al het gevoel 'ik begrijp er niets van'. Iedereen zei altijd dat ik zo muzikaal was. Daarom be greep ik niet dat geen van mijn kinderen het was. Mijn oudste zoon is namelijk ook zo ontzet tend muzikaal. Maar die heeft al tijd alle dingen gedaan als ik er niet bij was. Die schijnt dus ook te zingen, maar ik heb het nog nooit gehoord." Suffig Hermans zoon zit in de techniek. Herman: „Hij weet allés van computers. Ik heb deze cd hele maal in mijn eigen studio opge nomen. Maar ik weet technisch helemaal niets. Dus dan ging technisch weer eens iets niet goed en dan belde ik hem op en kwam ie weer. Hij heeft me ontzettend geholpen. Maar verder heb ik het helemaal zelf gedaan." Herman Schoonderwalt speelde jarenlang bij het beroemde sextet The Millers. Hij speelde ook in de big band van Boy Edgar. Met di verse eigen ensembles maakte hij tournees over de hele wereld, tot India, Pakistan en Indonesië toe. Recentelijk maakte hij nog een succesvolle tournee door de Vere nigde Staten met The Skymas- ters, waarvan hij orkestleider is. Het maken van een cd (en vroeger lp) is dus niets bijzonders voor hem. Het antwoord op de vraag de hoeveelste solo-cd 'The ro mantic sax album' is, moet hij echter schuldig blijven. Herman heeft eigenlijk geen idee. „Als so lo-cd is het misschien wel de vijf tiende, zestiende. Maar ik heb dat nooit bijgehouden. Dat is heel suffig van mij." Breda - Chassé Theater. Sa menwerkingsprogramma van het Willem Breuker Kollektief en de moderne dansgroep Djazzex. Muziek: Willem Breuker. Choreogra fie: Glenn van der Hoff en Neel Verdoorn. Gezien en gehoord op dinsdag 24 okto ber. Door Marjan Mes De grote Venco-zaal van het Bredase Chassé Theater bleek zich gisteravond uitstekend te lenen voor de 'jam-session', de geimproviseerd aandoende ge zamenlijke uitvoering van het Willem Breuker Kollektief en de moderne dansgroep Djazzex. Het enorme podium bood de ruimte voor de speelse exerci ties van de twee groepen en de aardig goed bezochte megazaal kon ondanks een niet werkend akoestisch systeem (dat al gere pareerd moet worden) voldoen de genieten van de kleurrijke Breuker-sound, dankzij de na tuurlijke zaalakoestiek en de gewone versterking. Samen hebben de groepen zich verdiept in de 'broeierige ons- taansgeschiedenis van de jazz', aldus het programma. Tijdens het samen spelen van elf dan sers en tien muzikanten deze zomer in Den Haag kwam men er al gauw achter, dat de kracht van wat men wilde meedelen, niet lag in het harmonisch sa mengaan van muziek en dans maar juist in de onverwachte dialoog. In de onafheid en het onvoltooi de, die ook de jazz-improvisatie kenmerken. Toen het WBK en Djazzex vori ge maand opnieuw samenkwa men, ging men gewoon door met 'het zoeken naar een voorstel ling, die een zo groot mogelijke openheid bezit.' Elke avond kan die zoektocht, ondanks de ge componeerde muziek en de vaststaande choreografie, weer anders zijn. Het bleek tegelij kertijd het manco van deze voorstelling, wat de dans be treft althans. Het Willem Breuker Kollektief, altijd weer magistraal in de on verwachtse muzikale tegenstel lingen, de inventieve synthese van stijlen, het warme en soms schrille 'koloriet', de speelse grappen en de fantastisch wis selende tempi, wist alle aan dacht op te eisen. De choreogra fie van Glenn van der Hoff en Neel Verdoorn bleek daar ech ter nauwelijks tegenop gewas sen, ondanks de bij vlagen ster ke prestaties van de solisten (met de nodige 'jive') en het en semble. Een choreografie stelt blijkbaar toch andere eisen dan improvi- satiemuziek. Zij kan niet zonder een hechte structuur, die hier ontbrak. Losse dansflarden wa ren het, die niet tot een climax leidden. De uitstekende Djaz- zex-dansers deden soms gefor ceerd grappig mee aan de muzi kale Spielerei en ook de muzi kanten mengden zich, in het swingende openingsnummer heel geslaagd, onder de dansers. Maar bij de dansers was het al te vaak: ze stonden erbij en ze keken er naar. En dat is voor dans dodelijk. Bergen op Zoom - Schouwburg De Maagd, Hoofdstad Operette met 'Grafin Mariza'. Muziek Emmerich Kalman. Regie Sibylle Kranz. Muzikale leiding Walter Althammer. Choreogra fie Dimas Casinha. Cast: Ger- maine Compier, Pedro Ormaza- bal, Astrid Vrensen, Arnold Be- zuyen e.a. Gezien dinsdag 24 oktober. Door Sjef Huismans. De 'roaring twenties', de weemoed naar het oude grote Hongaarse rijk en het zoeken naar nieuwe vormen gebaseerd op nostalgische traditie vormden de bouwstenen voor het script van Brammer en Grünwald. En Emmerich Kalman schreef hierbij een sterke muzikale parti tuur die tot vandaag boeit. Van de gebruikelijke elementen waaruit een produktie is opge bouwd, heeft men met recht het accent gelegd op de geïnspireerde zangrijkdom van deze componist. Vier uitstekende, goed gevooisde stemmen maken het spel tot een heerlijke avond voor de liefheb bers. Germaine Compier was als gravin prima op dreef. Pedro Or- mazabal als Tassilo beschikt naast een welaandoende stem over een groot register en een krachtig maar beheerst volume. Astrid Vrensen doet niet onder voor de titelrol. Ze deed zowel de Lisa als de zigeunerin. En Arnold Bezuyen zette onder zijn komisch Zsupantype een stem als een klok. Ook de andere rollen en zeker het toch niet zo uitgebreide koor wa- BINNEN DE hedendaagse blan ke blues is het eigenlijk niet eens zo'n kunst om een daverende li ve-plaat te maken. Het wemelt n dat wereldje immers van de mu zikanten die hun sporen vooral op een podium hebben verdiend en bovendien is stevige gitaar blues live-muziek bij uitstek. Daarmee is niet gezegd dat de li- ve-debuutcd van de Guy Forsyth Band niets bijzonders was, inte gendeel. Forsyth en band staken op die plaat met kop en schou ders boven het gemiddelde uit en tal van concerten hier hebben bewezen dat de groep sinds die live-plaat alleen maar sterker is geworden. Moeilijker wordt het voor een bluesband om een studio-album te maken dat verder reikt dan wat kaal klinkende versies van nummers die het op een podium zo goed doen. The Guy Forsyth Band laat op de eerste studio-cd Needie gun horen dat de groep een meer dan gunstige uitzonde ring op die regel is. Needle gun is ronduit een fantastische plaat die een uiterst veelzijdig gezel schap muzikanten laat horen. Uiteraard neemt ruige blues een belangrijke plaats in, maar er staan op Needie gun ook schitte rende ballads. Johnny's place bijvoorbeeld is een meeslepend stuk dat in de verte aan de wee moed van Phil Lynott doet den ken of aan Lynyrd Skynyrd op zijn best. Death gonna hunt you down is een haast Tom Waits- achtige zuidelijke shuffle die laat horen dat echt goede muziek ook volop humor kan bevatten. Need ie gun biedt naast uitstekend ei gen werk zorgvuldig gekozen covers van Leiber en Stollers I'm a hog for you, The sweet Alice blues van George Benson, This is hip van John Lee Hooker en Temperature van Little Walter. Needle gun is een rijke, veelzijdi ge bluesplaat waarop de grenzen van het genre meer dan eens worden overschreden. Steevast leidt dat ongehoord lekkere crossover-muziek. De keren dat pure blues wordt gespeeld blijkt The Guy Forsyth Band ook in de studio huizenhoog boven veel soortgelijke bands uit te torenen. (Antone Records, Munich Records) WIM VAN LEEST OP DE een of andere manier vind ik Tribute-platen altijd een beetje klef. Onder het mom van muzikaal eerbetoon werpen al lerlei lieden zich op om bij voor keur dode muzikanten nog eens in het zonnetje te zetten door het spelen van succesnummers uit het repertoire. Vaak heeft het meer van 'kijk mij eens muzikaal correct zijn' dan van daadwer kelijke betrokkenheid. De cd In from the storm, waarop tal van groten nummers van Jimi Hen drix spelen vormt daarop geen uitzondering. Het idee achter de plaat is nog wel aardig. Hendrix heeft ooit geuit dat hij nog wel eens zo willen werken met een groot orkest en daarom is voor deze plaat het London Metropo litan Orchestra aangetrokken om in een aantal stukken mee te spelen. Naast dat orkest en de onvermij delijke Sting bevat In from the storm bijdragen van onder ande ren Stanley Clarke, Carlos San- tana, Steve Vai, Brian May, Ste ve Lukather, Toots Tielemans, Bootsy Collins, Taj Mahal, Vin- nie Coliutha, Buddy Miles, John McLaughlin, Tony Williams, Paul Rodgers en Cozy Powell. Om het een beetje authentiek te houden mogen ook ex-Hendrix- begeleiders Noel Redding en Bil ly Cox even meedoen. Het is triest om te moeten con stateren dat zo'n concentratie van muzikale kanonnen zo wei nig memorabels op levert. Het enige echt verrassende nummer is Little wing, waarvan Toots Tielemans een heerlijk jazzy stuk maakt. In de rest van de nummers wordt niet veel meer duidelijk dan dat sommige ooit door Hendrix zelf voortgebrach te klanken inderdaad door een symfonie-orkest gereproduceerd kunnen worden, maar rijker worden die nummers daar niet door. Als In from the storm iets aan toont dan is het wel Jimi Hen drix fantastische nummers ge componeerd heeft die ook in een ander instrumentaal decor tot hun recht komen. André Rieu zou ze zelfs kunnen spelen. (RCA, BMG) WVL SINDS WILLY DeVille vrijwil lig in ballngschap is gegaan in New Orleans lijkt hij produktie- ver dan ooit. Misschien komt het door het muzikale klimaat van de Crescent City of door de rijke muzikale traditie van de stad, maar feit is wel dat er met regel maat hele behoorlijke platen van DeVilles hand verschijnen. Na Victory mixture, Backstreets of Desire en een live-plaat plus forse bonus-cd is de nieuwe cd Big easy fantasy de vierde plaat, waarop New Orleans-muziek centraal staat. Big easy fantasy is evenwel een verneukeratieve cd, want de ze ven live-opnamen erop stonden ook al op de vorige live-plaat en op de daarbij gevoegde bonus- cd. Daarnaast staan er vijf 'nieu we' studio-opnamen op. De live stukken zijn uitvoeringen van eigen nummers Jump City en Bamboo road en nummers van Eddie Bo en Allen Toussaint, alsmede de klassiekers Iko Iko en Meet the boys (on the batt- lefrontBij de studio-nummers gaat het om covers van Earl King, Eddie en Ernie-K Doe en om twee eigen nummers. De studio-nummers zijn veruit het interessantst. Niet alleen krijgt DeVille daar steun van on der anderen Allen Toussaint, Dr. John, Eddie Bo en Meters-muzi kanten George Porter Jr. en Leo Noncentelli, de studio heeft hem bovendien in staat gesteld om zijn stemgeluid wat op te poet sen. Bij de live-opnamen is dat niet gebeurd en als je weet hoe krachtig Willy ten tijde van Coup de grace op een podium klonk, dan schrik je van zijn zwakke bühne-stem van tegen woordig. Die matige zang en de doublures met de vorige plaat, maken Big easy fantasy voor meer dan de helft overbodig. Hopelijk komt er snel een complete studio plaat, want met eigen nummers in New Orleans-stijl en het op poetsen van gelijkgestemde oude nummers van anderen kan hij nog wel even vooruit. (WMD, Munich Records) WVL HET BARST de laatste tijd van de bands die twintig jaar in de tijd terug gaan om inspiratie te vinden. De drie leden van de Amerikaanse groep Earth Eigh teen delen behalve een voorlief de voor science fiction ook een gezamenlijke belangstelling voor typische seventies-pop in de traditie van David Bowie ten tijde van Diamond Dogs, en bij voorbeeld ook T-Rex. Ze halen op hun debuut-cd Butterfly zelfs een vergeten instrument als de mellotron (al zal die wel ge sampled zijn) uit de kast om hun muziek een licht symfonisch sausje te geven. Omdat ze naar hartelust in de grabbelton van de jaren zeventig graaien en niet vergeten een do sis strakke gitaarrock toe te voe gen is het resultaat allesbehalve slecht. Van akoestische folk (Long gone) via psychedelica (Blood Revival 99) tot een num mer met heuse hitpotentie (Maximum Teenage Overdrive), het vormt samen een barokke, maar prima plaat. Wie ruim twintig jaar geleden iedere maand met vijf gulden een singeltje kocht haalt toch even zijn wenkbrauwen op bij zoveel onbeschaamd jatwerk. Maar voor de kids van tegen woordig zal Earth Eighteen on getwijfeld passen in de sever:- ties-revival die momenteel gaan de is. (The Medicine Label, BMG) JOEP TROMMELEN ZET JE gitaar 'ns wat zachter I joh! Zoiets moet iemand tegen Medicine-gitarist, -zanger en songschrijver Brad Laner heb ben gezegd. Na enkele platen vol 'geluidsterrorisme' zoals hij het zelf noemt, neemt Medicine op Her Highness gas terug. Zange res Beth Thompson beweegt met haar sirene-achtige stem tussen gitaar, toetsen, bas en drums, die echter aangevuld worden niet strijkers en klarinet. En Laner speelt nog steeds lus® met zijn gitaarpedalen. Het re sultaat is in veel nummers een collage van geluidseffecten. Di( verzanden niet in eindeloos ge' freak, omdat drummer J|® Goodall de zaak aardig strak weet te houden. Punt van kritiek is dat het allemaal nogal preten-1 tieus en arty is. Maar ook di bestaat een publiek voor. (Am8* I rican Recordings, BMG) 11II ren fraai en uitgebalanceerd. Dat kon niet gezegd worden van 1 het orkest. De uitgebreide blazers-1 sectie kon zijn gang gaan en over-j toeterde in de arrangementen strijkers. Het rommelde voortdu-l rend. Het was niet to the poistt eerder slordig en zeker niet fijn-1 zinnig van dynamiek. De ouvertu-l re had al aanstonds iets van een balkanoorlog en zelden werden in de romantische delen de solisten j mooi ondersteund. Zelfs de fox trotten en charlestons, evenals de goed bedoelde swing kwamen niet lekker uit de bak. Aan de tekst was] flink gesleuteld wat aan de pro duktie ten goede kwam. Korte dia-j logen, de hoofdzaken voor het ver haal en dan weer snel de muziek. Zo werd saaiheid voorkomen. Met de regie-opvatting hadden t meer moeite. Een oude operette I een modern jasje geven, blijft al tijd een heikele zaak. Het is hel een of het ander en vaak valt i in het tweeslachtige midden, i hier is dit het geval. Modern decor, minimaal, aar paste kleding, twijfelachtige be lichting, schabloon-maniertjes bi) de solisten, een koor dat of statisch toeluistert of over de grond rolle bollende adel voorstelt. R vondsten waren vaak gezocht es I geforceerd onnatuurlijk. Je merkte dat de spelers er vaak zelf niet® geloofden. Ook het aardige zigeu nerorkest j e werd dikwijls onnodig in de handeling betrokken. ja, een mens kan niet alles hebben, moet gedacht zijn. Nieuws voor doven en slecht horenden (ook 13.00) Beeld voor beeld, bijbelver haal voorkinderen ,,55 Bertje Knor met tekenfilms Tom Tim; Noddy; Nijntje Studio op stelten met teken films Roobarb; Robbedoes; Uit gestorven, serie; Tom Jerry, te kenfilm; De wereld volgens Bert, jeugdserie; Mugge, serie journaal „57 De week van, gesprek Matlock, advocatenserie 1727 The Cosby Show |757 Boggle, spelletje Ij 2t Landscape, reportage U 33 ik heb al een boek, literair ma gazine ,«52 Deasoshow 03 (PP): WD 75 50 Journaal 2532 Das Boot, oorlogsserie 2,28 Televizier 2, ;9 The Bible: Abraham, speelfilm 23 36 Teevee studio (tot 00.07) ,290 Hoorzittingen Commissie van Traa ,750 Het zevende venster, kinder magazine ,7.18 Een verhaal dat groeit, teken filmserie met verhalen uit de Bij bel ,729 2 Vandaag met actualiteiten, 17.30 en 18.00 Journaal, 18.44 Sportjournaal en 18.51 Hoofd punten uit het nieuws ,9.00 Eenmaal andermaal, veiling programma 19.30 Ik weet het beter, spelletje 20 00 Exotisch koken met kruiden. Afl. 1 20.25 Digitaal 20.35 Studio sport 22.00 Hart to Hart: Home is Where the Hart is, speelfilm 23,34 Journaal 23,39 American Cinema (tot 00.39) 107.00 Journaal 07.07 Klokhuis 07.22 Tekenfilmfestival 107.29 Ontbijt-tv met 07.30, 08.00, 8.30 en 09.00 Journaal 1 09.05 (PP): SP 09.08 Kook tv 09.30 Rondom tien 10.05 Miniatuur 10.10 Klassieke mechanica II 110.40 Overleven-leven met kanker 1.05 De week van 111.32 Boggle 12.00 Journaal 12.05 Rotiand 12.32 De roze panter 13.00 Journaal 13.08 Willem Wever 13.32 Het meisje uit het jaar 3000 13.57 Villa Achterwerk 16.00 Journaal 116.07 Telelens, portret: Kinderboe kenschrijfster Sonia Garmers 14.30 Double 7, spelletje 15.55 Luna park, jongerenmagazine 16.30 Maguy, serie 17.00 La bande a Carlos, magazine 17.30 The Waltons, serie 18.30 Regions soir 18.50 Cartes sur table 19.05 Le quo- tidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Strip-tease, magazine 21.20 Delta Force 1 - The Colombian Connection, Ameri kaanse politieke thriller uit 1990 van Sam Firstenberg met Nick Cassavetes, Eric Douglas en Mike Norris 23.10 Coup de film, rubriek 23.40 Laatste nieuws 17.00 Le coeur et l'esprit 17.31 Cheval passion, paardesportmagazine 18.00 lei Bla-bla, kindermagazine 19.00 Maguy, serie 19.30 Nieuws 20.06 Vous permet- tez, Raymond? 20.09 Zoom arrière: Voetbal: Standard Luik-Anderlecht 21.39 Foot mondial, voetbalmagazine 22.07 Nieuws (tot 22.28) 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 09.00 Heute 09.03 The Flying Doctors, serie 09.45 Tele-Gym: Feldenkreis - Be- wusstes Bewegen 10.00 Heute 10.03 Halbzeit, reportage 10.35 Tips und bends, magazine 11.00 Heute 11.04 Primo Baby, speelfilm 12.55 Presseschau 13.00 Sport Extra/Tennis; ATP-toernooi Essen 17,00 Tagesschau 17.10 Brisant, Mulevardmagazine 17.55 Verbotene uebe, serie 18.25 Marienhof, serie 18.54 Die Partner, serie 20.00 Ta- gesschau 20.15 Nikolaikirche, tv-film. heel 1 21.45 Es tut weh SPD, reportage ".30 Tagesthemen 23.00 Orlando, speelfilm 00.30 Nachtmagazin 00.50 KW) Unholy Partners, speelfilm 02.20 Nechmagazin RADIO RIJNMOND w Suzanne met veel nieuws en actualiteite en"®tte Geeve met Nederlands produkt. 10.0 an vliet en Menno Tamming. 12.00 Lida Iburr celen en Boswinkel. 17.00 Post van vandaag Hst aan de telefoon OMROEP BRABANT 705 T'Z'6 Babio 9evo'9t' door regionaal i l' Adualiteiten, sport en verkeersinformatie. 7 w a 8rabant- 7-23 Weerman Johan Versd Actualiteiten en verkeersinformatie. 7.55 p.? Verschuuren (Regio's Z.O, M. en N.( tie n-IÏB(abant<re9'°W"B>-808Verkeersir vers - N'elJwscentrale. 8.33 Actualite 9 nve«;rS'nformatle-8 88 Weerman Johan Versd Muziekkiosk. 9.30 De scheurkalender. 10.01 ronrf 1, De scheurkalender. 11.07 Van har 11.30 De scheurkalender. 12.05 Actualiteit n..e" a9enda. 12.55 Bericht voor boer en t Radio Nieuwscentrale. 13.34 Actualiteiten M|

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 18