Marieke Simons is goud waard DE STEM Rien Poortvliet: liever ambachtsman dan kunstenaar Creatief-maffe sho sterk GQSH^circiA Hoogste Theaterdansprijs voor veelzijdigheid, perfectie en bezieling Premiere van Tralievader naar boek Carl Friedmai Solist Sprookjes Couperin Bach in Afrika Virginia Traditions 1 Tony Joe White niet in Tilburg HET GROENE BOEKJE Leeuw e(n) deel BELGIË FRANS 1 BELGIË FRANS 2 DUITSLAND 1 Gids OSTBM DINSDAG 19 SEPTEMBER 1995 Door Mick Salet Soest - In standaardwerken over schilderkunst staat hij niet tussen Pissarro en Paulus Potter, maar voor massa's mensen was Rien Poortvliet toch een subliem schilder, een ouderwets en onovertroffen tekenaar. „Ja, Rien Poortvliet was een echte vakman. Hij kon tekenen wat hij wou", vertelt Wil Huygen, die sa men met Rien Poortvliet bestsel lers over David de Kabouter en Klaas Vaak maakte. „Maar hij heeft nooit de waardering gekre gen die hij verdiende. Zijn werk hangt in geen enkel museum, be halve dan zijn eigen museum." Voor de buitenwereld deed Rien Poortvliet alsof dit hem niets kon schelen, maar Wil Huygen weet dat het hem toch pijn deed. „Hij vond toch dat hij niet rechtvaar dig behandeld werd." Dat hij niet als een echte kunste naar gezien werd, vond Rien Poortvliet niet erg. Integendeel. Hij ging er prat op geen modern kunstenaar, maar een ouderwets vakman te zijn. Kunstenaars, dat waren schilders als Karei Appel, die met kleurenverf en kwasten knoeiden zonder dat je uiteinde lijk kon zien wat ze nou geschil derd hadden. Dat vond hij dus echt niks. Rien Poortvliet was lie ver een ambachtsman die een hert zó kon schilderen dat het voor honderd procent een hert was. De illustrator hoorde tot de grote groep mensen die kunst knapper vinden als je kunt zien wat het is. En op dat gebied was hij een meester. Rien Poortvliet was ook een con troversieel man. Met pen en pen seel vereeuwigde hij reeën, met zijn buks schoot hij ze dood. En alle twee deed hij het met volle overtuiging. Rien Poortvliet was een enthousiast jager en een emo tioneel verdediger van de jacht, die hij noodzakelijk vond voor een verantwoord wildbeheerder. Rien Poortvliet was ook een con servatief man. Streng gelovig en met een hart dat klopte voor het koningshuis. Tot de mooiste mo menten in zijn leven beschouwde hij de de prinsjesdag dat hij in vol ornaat naast de Gouden Koets mocht lopen èn de koninginnedag dat hij Ridder in de Orde van Oranje-Nassau werd. De beestenschilder, zoals hij zich zelf nuchter noemde, laat een se rie bekende en veel bekeken boe ken na, zoals Leven en werken van kabouters, Te hooi en te gras, Langs het tuinpad van mijn vade ren, Aanloop en Briesend paard. Rien Poortvliet Marieke Simons, sinds 1988 danseres bij Het Nationale Ballet, krijgt de Gouden Theaterdans- prijs van de Vereniging voor Schouwburg- en Concertdirecties (VSCD). De prijs wordt op 15 ok tober tijdens het Holland Dance Festival in Den Haag uitgereikt. De jury ziet haar als een zeer veelzijdig danseres, die technisch perfect en met een grote bezieling haar vak uitoefent. Het afgelopen seizoen had zij belangrijke rollen in on der meer Shamrock, Even the Angels fall, Di version of Angels en danste zij de pas de deux De Blauwe Vogel in The Sleeping Beauty. Door Rinus van der Heijden Marieke Simons is al zeven jaar danseres bij Het Nationale Bal let. Het afgelopen seizoen brak haar ster echter pas goed door. Ze heeft zoveel energie, dat ze ontploft als ze aan de kant moet zitten. Hoe meer ze doet, hoe be ter ze zich voelt. „Klassiek bal let, daar kan ik geen genoeg van krijgen. Ik vind het heerlijk om The Sleeping Beauty twintig keer te doen", zegt ze vol over tuiging. De 25-jarige Marieke Simons is sinds september 1988 in dienst van Het Nationale Ballet. Ze is momenteel ingedeeld bij de co ryphees, een rang boven corps de ballet. Het lijkt er echter op, dat het afgelopen seizoen pas haar doorbraak betekende. „Ik heb een waanzinnig seizoen gehad", beaamt ze. „En daar ben ik ontzettend blij mee. Ik heb altijd mijn best ge daan, dat is me aangeboren. Maar vaak hangt succes af van timing en geluk. Dat het afgelo pen seizoen voor mij zo goed was, komt misschien wel omdat ik een bepaalde ontwikkeling heb doorgemaakt. Veel mensen zeggen dat ik volwassener ben geworden. Dat laatste is zeker een feit. Ma rieke Simons, die met haar be trekkelijk korte, compacte li chaamsbouw niet direct het fa voriete lijf heeft voor een klas sieke danseres, wist zich echter op andere punten te onderschei den: een verbazingwekkende techniek en een ontembare vita- Marieke Simons brak vorig seizoen pas goed door als talent bij Het Nationale Ballet. liteit. Dat zij al in 1986 de aan moedigingsprijs van de Stichting Dansersfonds '79 kreeg, in 1988 de uiterst prestigieuze Prix de Lausanne Professionel binnen haalde en ook nog werd genomi neerd voor de Zilveren Theater dansprijs spreekt natuurlijk ook voor zich. Maar pas tijdens het afgelopen seizoen bracht Het Nationale Ballet zijn waardering naar bui ten door Marieke Simons belang rijke rollen toe te kennen. „Dat is het mooie van deze groep", vindt de danseres. „Je hoeft daarvoor niet per se solist te zijn. Zelf vind ik dat ik be paalde hoofdrollen best zou kun nen doen, in Giselle bijvoor beeld. En natuurlijk hoop ik diep in mijn hart hier ooit solist te worden. Hoe liever ik iets wil, hoe meer het helpt mijn energie erin te stoppen, een stuk te vi sualiseren. Je hebt ervaring no dig, daar krijg je meer zekerheid van. Als je in de eerste bezetting van een ballet zit, krijg je veel re petities. Anders kom je niet zo vaak aan de beurt." Het Nationale Ballet onder artis tieke leiding van Wayne Eagling is volgens Marieke Simons een ander gezelschap geworden. „De manier van werken is beter. De bezetenheid van Rudi (van Dant- zig, de vorige artistieke direc teur, RvdH) was heel leuk. Maar van Wayne stel ik vooral de din gen op prijs die hij kan doorge ven aan dansers. Bij hem is er veel aandacht voor technische dingen, bij Rudi was er vooral passie. Bovendien is Wayne heel open, je kunt hem zo aanklam pen over bepaalde zaken. Zijn drempel is laag." Dat haar talent nu volop boven komt drijven, wordt uitgedrukt in de rollen die Marieke Simons krijgt toebedeeld. Vindt zij daar bij dat zij voldoende ont plooiingsmogelijkheden krijgt bij Het Nationale Ballet? „Het afgelopen seizoen zeker wel. Ik had voorheen wel vaker leuke dingen gedaan, zoals in Episodes van George Balanchi- ne. Maar dan kwamen er weer periodes dat ik niets te doen had. Dat is moeilijk, want dan kun je geen continuïteit opbouwen. Je moet ook een bepaald zelfver trouwen kunnen kweken om din gen te doen. Bovendien zijn niet alleen de voorstellingen leuk, maar ook de repetitieperiodes. Daarom doe ik ook zo graag The Sleeping Beauty. We moeten daar onder leiding van Wayne veel voor repeteren. Het proces dat daarbij plaats vindt, is even interessant als de voorstellin gen." Marieke Simons is een uitgespro ken klassieke danseres. „Modern vind ik ook leuk, maar de uitda ging van klassiek ballet is leuker, spannender, moeilijker. Klassiek ballet is heel zuiver en als uit voerder moet je perfect zijn." En blijft het dan leuk om veel vuldig sprookjesballetten te dan sen? „Ja, fantastisch is dat", lacht ze breeduit. „Ik kan er niet genoeg van krijgen. Het Zwanenmeer is mijn favoriete ballet. Ik heb nog nooit gebaald als ik de witte akte daaruit voor de zoveelste keer dans. Soms ben ik doodmoe, maar als dan de muziek opklinkt, neemt dat de vermoeidheid over. Ik heb bezetenheid nodig om dit allemaal te kunnen doen. Mijn „Weinig componisten worden door clavecinisten zó aan het hart gedrukt als Francois Coup erin", schrijft de Franse claveci- nist Olivier Beaumont in het boekje bij de cd-opname van het Premier Livre de Clavecin. „Het werk van Couperin is een gehei me tuin, waarin uitvoerenden hun eigen 'art de toucher le cla vecin' kunnen verwezenlijken". Franpois Couperin schreef tus sen 1707 en 1730 meer dan 240 werken voor clavecimbel. Hij oefende met dat oeuvre een machtige invloed uit op de kla viermuziek in Frankrijk en de rest van Europa. Hij was ook de auteur van het leerboek L 'Art de Toucher le Clavecin. Het spel van clavecinist Olivier Beaumont is een lust voor het oor. Deze wijze van clavecim- belspelen, rechttoe rechtaan, is een verademing vergeleken bij de speeltrant van de huidige Noordeuropese clavecinisten (Nederlandse, Vlaamse, Engel se). Die gaan vaak erg ver in temposchommelingen, inhouden en versnellen. Deze Fransman speelt wat er staat, heel correct, en besteedt veel zorg aan een juiste uitvoering van het onop houdelijke trillen en kwinkele ren dat deze muziek kenmerkt. (Erato Musifrance 0630-10694- 2) HANS ROOSEBOOM De cd 'Lambarena - Bach to Africa' is een intrigerende pro- duktie waaraan hoorbaar met grote inzet en perfectionisme is gewerkt. De bedoeling van de schijf is een eerbetoon aan Al- bert Schweitzer, de man die twee continenten in zich vere nigde. De makers van deze cd hebben die onwaarschijnlijke combinatie Europa-Afrika mu zikaal willen uitdrukken, en zijn daarin geslaagd. Aanleiding zal waarschijnlijk de dertigste ver jaardag van Schweitzers overlij den zijn. Albert Schweitzer combineerde drie vakgebieden in één per soon. Hij werd - in chronologi sche volgorde - theoloog, musi cus en arts, en beoefende die vakgebieden vervolgens tege- lijktijdig. Schweitzer werd in 1875 geboren in de Elzas (toen Duits), studeerde in 1899 af als Frangois Couperin theoloog en in 1905 als organist en muziekwetenschapper. Daar na ging hij medicijnen studeren en vestigde zich in 1913 in cen- traal-Afrika. Tot zijn dood in 1965 woonde Schweitzer in Lambarene. Jaarlijks trok hij door Europa om door middel van orgelconcerten en lezingen over Bach, Jezus en Afrika geld in te zamelen voor zijn oer woudziekenhuis. Twee hedendaagse musici, Hug hes de Courson en Pierre Akendengué, respectievelijk uit Frankrijk en Gabon, zijn hon derd dagen de opnamestudio in gegaan om deze buitengewone cd te maken. Muziek van Bach wordt aangevuld en 'verrijkt' met Afrikaanse ritmiek (het slotkoor van de Johannes Pas sion begeleid door ritmisch handgeklap en nachtelijke oer woudgeluiden) en afgewisseld met puur Afrikaanse zang en percussie. Een vakkundig ge maakte cd om gefascineerd naar- te luisteren. (Sony SK 64542) HR Onder de titel 'Virginia Tradi tions - Non-Blues Secular Black Music' is een allegaartje ver schenen van volksmuziek uit de Amerikaanse staat Virginia. Zo als de titel al aangeeft gaat het hier om muziek van de zwarte bevolking, maar géén blues, spi ritual of gospel. Wat er dan overblijft horen we hier: muziek door het volk, voor het volk. Gezongen en gespeeld op instrumenten als banjo, gi taar, accordeon en mondharmo nica. Hier is werkelijk sprake van volksmuziek, die op geen enkele wijze tot kunst is gesu blimeerd. Bijna al deze muziek wordt ge speeld door muzikale analfabe ten, en de eerljkheid gebiedt te zeggen dat het soms puur slecht is, vals, zonder maat of toon, op ontstemde instrumenten, maar wel altijd eerlijk gemeend. De opnamen dateren grotendeels uit de jaren '70, de muzikanten waren toen meestal al op gevor derde leeftijd. (Global Village CD 1001, M W) HR NEDERLAND Breda - Chassé Theater. 'Shak edi Bobo' door de Berlijnse cir- cus-rock-theatergroep GOSH. Regie: Michel Dallaire. Gezien op maandag 18 september. Nog te zien tot en met 26 sep- t.pmhpr Door Marjan Mes Echte clowns zijn er niet en beesten evenmin. Wel de raar ste figuren in maffe uitmon stering, waarvan het heel even lijkt alsof hun kunsten zich zullen beperken tot een rondje 'tussen de schuifdeuren'. Lijn valt er ook nauwelijks te ont dekken in de strapatsen van het zooitje ongeregeld, dat sa men de internationale rock- circus-theatergroep GOSH uit Berlijn vormt. Maar schijn bedriegt, want de Duitse en Franse artiesten bar sten in het programma Shak edi Bobo niet alleen met veel talent los in de smakelijkste muziek, maar ook in onverwachtse hals brekende toeren. Gelijktijdig aan de trapeze en aan twee loshan gende touwen, waaraan sterke staaltjes acrobatiek worden uit gevoerd. Bovendien keert een aantal grappige visuele en muzi kale vondsten telkens terug in een andere vorm. Een mannelijke ballerina op spitzen, vliegtuigjes en boten, mannetjes op skies en met zwemvliezen, melige types die behendig weten te goochelen met gekleurde plastic emmers, een violist en bassist die plotse ling een klassiek balletdansi geleiden, een onhandige werpster op te hoge hakken die echter feilioos een half ontklede man dier, bad lijkt te zijn gestapt; dat en nog veel meer beweegt JSSÏÏ zou ik deze wonderlijke niet eens willen noemen. voor is het ondanks de acrol allemaal te kleinschalig dat is nu juist ook de charm deze creatieve kunstemaker het eerder zoeken in 'kleine' ze acts dan in grootse ei Leuk is de rol van de vrouw artiesten die alles kunnen i zelfspot hun lijven in de .-*> AMn gooien. Een roodharige,NEDERLAND 2 12.25 Nieuws voor doven en slechthorenden prinsjesdag 1995. Recht reeks verslag rijtoer van de koningin en van de Troonre de met gebarentaal voor do- ven en slechthorenden (tot 14.25) Nieuws voor doven en slechthorenden journaal B,s ontmoet Henk Elsink, gesprek EinHeim fur Tiere, serie The Cosby Show Wild, Wild World of Ani mals: Saga of the Whale Boggle, spelletje Studio RKK, actualiteiten uit de katholieke kerk Woordroof, spelletje 22.19 22.50 22.53 23.30 23.38 23.43 Ff o (I B J< S IV w NED Wereld wensen: De klini- downs in Zambia Televizier, actualiteiten Het levenslied: Albert Mol in gesprek met Willeke van Am- melrooy over de dood Documentaire: Erfenissen, (PP): Groen Links (tot 23.01) lil achtige zangeres met het uit, Beestenboerderij II van de jonge Willeke van Am, J» TBechniek ■- rooy zingt met rauw stemgi B -- Amerikaans en Duitse rockm mers en weet ook nog aflet toeren uit te voeren. Ook lie geleidende orkest frappeert c dat het alles even goed Maar ook dat is maar want GOSH kan zowat alles een echt circus ook kan. Et herinnert, zij het in een gedaante, aan de aandoenl klunzigheid van circusclo Shak edi Bobo betekent zo als: 'Schud maar lekker piemel'. Die titel is net zo grijpbaar en dwaas als desl zelf, die door het pubhek gis avond enthousiast werd onti gen. 07.00 07.07 07.22 07.29 09.05 09.08 09.30 09.55 10.00 10.31 11.05 11.32 12.00 12.06 13.00 13.07 13.34 14.04 14.36 15.02 15.33 16.00 16.07 Ji K T O 0 (I (tot 12.45 11.05 Tijdens Nederlands Film Festival Van onze filmredactie Tijdens het 15e Nederlands Film festival in Utrecht (20-29 a tember) gaat Tralievader van Danniël Danniël in première,A verfilming van het succesvolle boek van Carl Friedman. Vlaams-Nederlandse acteur Johan Leysen vertolkt de rol v de vader, die zijn kinderen bij voortduring confronteert a zijn concentratiekampverleden. FOTO FRANS SCHELLEKENS 1 lijf wil natuurlijk niet altijd, ik moet er veel voor doen. Mijn li chaam is niet echt soepel, ik moet het meer van kracht hebben." Welke rol zou Marieke Simons op korte termijn het liefst willen dansen? „Die van Julia", zegt ze zonder nadenken. „Dat is een droom van me die ik altijd al heb gehad. Al le danseressen die mijn voor beeld waren, zoals Lex en Karin (Alexandra Radius en Karin Schnabel, RvdH), hebben die rol gedanst." Of de hartewens van Marieke Simons dit seizoen wordt vervuld, is niet zeker. Het Nationale Ballet heeft het pro gramma al wel gepland, maar de bezettingen zijn nog niet inge vuld. Feit is wel dat Romeo en Julia in de maand december op de rol staat, dus het hoeft niet denkbeeldig te zijn dat Marieke Simons Julia gaat vertolken. Tralievader is een korte film (56 minuten) die tezijnertijd op tele visie zal worden vertoond. Ger Thijs schreef het scenario en René Seegers heeft de film ge produceerd. Het relaas wordt verteld vanuit het perspectief van de oudste zoon Max en niet vanuit het ge zichtspunt van het meisje, zoals Afgelopen zaterdag maakten wij in deze krant melding van een optreden van de Amerikaanse zanger en componist Tony Joe White in het Noorderligt in Til burg. Dat optreden was echter niet gepland op 17 september, zo als wij schreven, maar op 15 ok tober. Om het nog erger te maken voor de fans van White: het con cert van 15 oktober gaat niet door. Tony Joe White komt wel naar Nederland, maar het is nog niet duidelijk wanneer. in het boek, dat in de film ova gens Lise heet. Regisseur Danniël Danniël in 1950 in Haifa (Israël) gebc en kwam in 1976 naarNederl waar hij afstudeerde aan Filmacademie. Hij werd bek door de korte speelfilms li Viaduc. Zijn film is een van tientallen korte Nederlan films die tijdens het Nederla Film festival in première gaai Zo worden ondermeer denien films vertoond van Ian Kerkl Mart Dominicus, Rolf Ortl Ruud Keers en het debuut Jaap van Hoewijk, oud-stud aan de kunstacademie St. Jc in Breda: de doucmentaire Pl cedure 769 - The Witness to Execution. Volgend voorjaar gaat Jen Krabbé in Antwerpen Twee fers vol, eveneens naar een b van Carl Friedman, verfilm Het wordt een Amerikaanse f duktie, met in de hoofdrol Isabelle Rosselini als de joo orthodoxe moeder en Dirk garde in de rol van Apfelscta DOOR WIM DANIËLS Uitzonderingen beves tigen de regel. Daar om zijn er weinig re gels zonder uitzonderingen. In de spelling is dat ook zo. Vol gens een van de nieuwe spel lingregels krijgt een woord als 'besse(n)sap' een tussen-n, omdat het eerste deel ervan als los woord uitsluitend een meervoud op -en heeft. 'Bes' luidt in het meervoud 'bessen', dus schrijven we in de nieuwe spelling 'bessensap'. In de spel ling die nu nog even geldt, is de tussen-n er niet: bessesap. Een uitzondering op de nieuwe hoofdregel voor de tussen-n betreft samenstellingen waar van het eerste deel een verster kende betekenis heeft bij het tweede deel. In 'reuze(n)leuk' bijvoorbeeld versterkt 'reu- ze(n)' de betekenis van 'leuk': niet zomaar leuk, nee, reu- ze(n)leuk. We schrijven daar om 'reuzeleuk', zonder tussen- n, ook al heeft 'reus' als los woord een meervoud op -en. Daarnaast schrijven we wel 'reuzenverhalen' (verhalen over reuzen), want hier is het eerste deel geen versterking van het tweede deel. Dezelfde redenering moeten we volgen bij het spellen van 'be- re(n)trots' en 'bere(n)hol': het eerste krijgt geen tussen-n: be retrots, het tweede wel: beren hol. Uitzonderingen zijn l Maar lastiger nog zijn uitzon' deringen op uitzonderingen En daarmee hebben we hier r maken. Want de uitzondering sregel dat de tussen-n weg bij een versterkend eerste geldt alleen voor bijvoer, naamwoorden: woorden iets zeggen van een zelfsta naamwoord (een zelfsta° naamwoord is een woord w je 'de', 'het'of 'een' voor kun zetten: de fiets, het ide vader). 'Beretrots' is een 9 voeglijk naamwoord want kan" bijvoorbeeld iets zegg van 'een vader': een beret Een woord als 'leeuwe(n)d«] daarentegen - dat we nu zonder tussen-n schrijve<j een zelfstandig naamw Daardoor volgt het in de we spelling de hoofd egd krijgt het wél een tus (leeuwendeel), ondan •leeuw'de betekenis van d« versterkt. Erg lastig dus, ma het wordt nog lastiger. praktijk 09.30) Ik mik Loreland (tot 10.20) Ferhalen fan in museum (tot 10.50) Geef mij maar een boek V (tot 11.25) Vreemde talen. Afl. 1 (tot 12.00) journaal Prinsjesdag 1995. Recht streeks verslag rijtoer van de koningin naar de Ridderzaal en van de Troonrede met aan sluitend een discussie vanuit de centrale hal van de Tweede Kamer (tot 15.55) Little Girl on the Farm, te kenfilm IS,33 Skippy, jeugdserie MO Danger Bay, jeugdserie 17,28 2 Vandaag met actualiteiten, 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjournaal en 18.5 Hoofd punten uit het nieuws De rooie draad, serie Mag ik een week van je le ven?, reportage-serie over zendingsprojecten: Operatie Mobilisatie en het project Le ven op straat in Canada De moerassen van de rode ibis, natuurfilm Antenne: Aan het einde van de tunnel, documentaire waarin de in Nederland gebo ren professor Zvi Eyal zijn visie geeft op de vredesonderhan delingen in het Midden-Oos ten 21.48 Nederland zingt, koor- en sa- 16.47 17.07 18.00 18.15 18.30 18.40 19.00 19.30 20.20 22.00 22.16 22.34 23.25 00.25 RTI 07.00 07.10 07.15 07.55 08.08 08.35 09.30 10.00 11.00 11.45 12.30 14.50 Vacaturebank 15.10 Le débat 16,30 Maguy, serie 17.05 La bande a Carlos, magazine 17.30 Life goes on, se lla 18,30 Régions soir 18.50 Cartes sur table 19.10 Le quotidien les sports 19,30 Nieuws 20.10 Double 7, spelletje 21.35 Pulsations, gezondheidsmagazine 22.40 Frangoise et les siens, magazine 23.20 Nieuws 23.50 Réflets du libéralis me (tot 24.00) ",30 Aquatica, watersportmagazine 18,00 lei Bla-bla, kinderprogramma 1859 Maguy, serie 19.30 Nieuws. Met gebarentaal 20.06 Basketball-Magic Johnson a Gand 21.32 Champions '95, autosport 22.04 Nieuws 22.28 Cheval passion, paardesportmagazine 22.59 M infos (tot 23.27) '830 Morgenmagazin 09.00 Ta- 5®chau 09-03 The Flying Doctors, serie '845 Fit forever 10.00 Tagesschau '"•03 Zurück in den Regenwald, repor tage over strijd Amazone-indianen '845 Info Gesundheit 11.00 Ta- gosschau 11.04 Peter Bongartz: Glück Raten, verhalen 11.50 Die Goldene -ARD-Fernsehlotterie 12.35 Umschau "■55 Presseschau 13.00 Tagesschau "•05 Mittagsmagazin 13.45 Wirt- «Jte-Tetegramm 14.00 Tagesschau bit! SctllnnPf-19 7 17, telefonische «show 14.30 All Creatures Great and itt ic r'e J0rgen Fliege antwor- 15,00 Tagesschau 15.03 Barriga de flio soaP 16.00 Tagesschau 16.03 «JA talkshow 17.00 Tagesschau I y° Brisant, magazine 17.40 Regiona- ormatie 1^-90 Tagesschau-Tele- l(i Verbotene Liebe, serie Marienhof, Serie 18.49 Ta- techau-Telegramm 18.54 Die Kom- serie 20.00 Tagesschau 20.15 Somme men-Tt amusei 22.00 kal, sa men 00.15 zin 01. (tot 03 Dl 05.30 tage Sport-! 15.30 15.55 16.05 Sport I journa 18.05 Heute daadv humoi Heute bouwi miercz daads' Uchui 08.15 sus 09.05 levisie Probe Das 13.15 Aktue In Fof Mark Fenst 16.3C 17.0C chricl 18.05 zine terpri Dolla RADIO ,5DI0RIJNM0ND tons SU* Mulder' 9 00 Nederlands produkt. 10.0C met en Menno Tamming. 12.00 De middac kel iT^4'00 nenrii"----- 1 C0P°*™v -,'vi ci in i'itt Henr'ëtte Geeve. 15.00 Boele en Boswin n vandaag. 18.00-19.00 Post aan de te OMROEP Nieuws: BRABANT '•05 A' 216 Radio Crmteiten en sP°rt- 7-20 Pe Riantin Brabant an Johan Verschuuren. 7.32 Actualiteiten 7.23 7,55 Wt gevolgd door regionaal nieuws -Jio's Z.O, M. en N.O) 7.55 De krant ii Nieuwe'°.^8''8,99 Verkeersinformatie. 8.10 Ra 807 Muziew" i 8,33 Actualiteiten. 8.55 Weermar kjik. 10 30 n 9,89 De scheurkalender. 10.07 Draaf """11.30 0 6 scheurkalender. 11.07 Van harte, m' ,ice en aaen! urRa'ender. 12.05 Actualiteiten, se tualiteiten Pn a'13,19 Radio Nieuwscentrale. 13.34 A< Prikbord I TcSrCevoor de re9io' '4-08 Muziek-15-° Reactiei van I P"kb°rd 17'05 A«ualiteiten-17-3 custeraars op nieuws afgelopen weel

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 18