DE STEM 'Elk concert is als een feestje' Opbrengst teleloterij Miss-verkiezing in drie etappes gaat grotendeels naar uitgebuite kinderen Gelukkig huwelijk (mtsundi van kerk enfolklon James Last eigenaar van meer dan 200 gouden en platina albums NOS wil nauwere bam met tv-maker Stokvis LeSTEM Pat Travers Rob Tognoni Band Garbage Mo Stax 4Lara' uit Docter Zjivago overleden Gerard Thoolea geeft rol bij Zuidelijk Toneel terug toio „Het is moeilijk om de stem van de hoop te zijn als je voortdurend veroor deeld bent tot het aanvaarden van ho peloosheid" Tadeusz Mazowiecki, VN-rapporteur Gids ^derland t WOENSDAG 13 SEPTEMBER 1995 WÊÊÊÊÊÊÊË DEEL Dl James Last mag zich de best verkopende orkest leider ter wereld noemen. De van oorsprong Duitse Hansi Last staat momen teel 30 jaar eenzaam aan de top met zijn ruim 170 albums, waarop behalve eigen nummers arrange menten van werk van Vi valdi, Van Beethoven, Strauss, maar ook Geor ge Michael, Phil Collins en Bruce Springsteen te horen zijn. Bij elkaar goed voor meer dan 200 gouden en platina onder scheidingen. Door Rein van Willigen Het meer dan drie dozijn verdie pingen tellende hotel in Brussel, waar we James Last treffen, is geknipt als filmdecor. Aan de ba lie is het een komen en gaan van de internationale jet-set. James Last is er nog niet. Langzaam tikken de minuutjes weg. Twee minuten voor het afgesproken tijdstip komt hij binnen gerend. Tijd voor een interview lijkt er nauwelijks te zijn. Nadat een fan - die meer dan 700 kilometer heeft gereisd - door Last per soonlijk wordt verwelkomd, volgt de mededeling dat er bin nen 20 minuten alweer moet wor den afgereisd. De bandleden be geven zich onopvallend naar de drie gereed staande bussen. „Dit is mijn leven", zegt de En gels sprekende Duitser even la ter. „Ik moet er niet aan denken om thuis te zitten. Ik ben nu 66, een leeftijd om gewoon dóór te gaan. Als je iets leuk vindt is het nog goed voor je ook. Het is bo vendien de manier om overal vrienden te ontmoeten. Of ik nu in Nederland ben of in Engeland. Ze kennen me overal. Alleen in China nog niet. Maar we zijn aan het kijken of we daar ook een tournee kunnen organiseren." Nederland is door Last in het verleden getrakteerd op albums als James Last op Klompen en Tulpen uit Amsterdam. Krijgen de Chinezen eveneens een derge lijk produkt aangeboden? „Ik weet het niet", bekent de bandleider na enige aarzeling. „Voor Japan heb ik een plaat ge maakt. Natuurlijk is er wel een enorm verschil tussen die twee landen." Een opname van James Last in België zit er voorlopig ook niet in. „Goede muziek maken ze in België, maar de grammofoon platenmaatschappij heeft het idee gecancelled. Wellicht later." Deze tijd Precies 30 jaar geleden baarde James Last en zijn orkest veel op zien met Non Stop Dancing '65. Tophits uit die tijd werden in een medley gegoten om vervolgens in party-achtige geluiden te worden ondergedompeld. De plaat sloeg zo aan, dat het ene na het andere album door James Last werd ge maakt. Van klassieke evergreens tot swingende medley's met volksmuziek. Opvallend in de beginperiode was de aanwezigheid van blazers en slagwerk. In de jaren '70 koos Last meer voor het arrangeren van complete nummers. In de beginjaren '80 werd de aanpak wat orchestraler en daar waar nodig aangevuld met synthesizers. Last ging bo vendien albums maken met men sen als Astrud Gilberto, Richard Clayderman, Berdien Stenberg en recent de Duitse zangeres Mil- va. „Een plaat als Onder Moeders Paraplu is inmiddels 100 jaar oud", zegt Last. „Die periode is voorbij. Er is nu andere muziek; van George Michael bijvoor- James Last: „Ik heb nog nooit iets met Tsjaikovsky gedaan." beeld. Ik ben graag bezig met muziek die het vandaag de dag doet. Ik heb onlangs het album Beach Party '95 opgenomen. Daarvoor gebruik ik muziek uit deze tijd, zoals van Michael, maar ook van 40 jaar terug. Ik leef nu, morgen en niet in het ver leden. Ik heb ook niet het gevoel dat ik in het midden van mijn le ven zit; ik ben nog maar een ju nior van 20 jaar oud." Toegegeven, wie Last ziet zitten - zwarte broek, modern wit over hemd en een eigentijds, blauw jasje - kijkt niet bepaald naar een oude man. De vraag wat er gebeurt met zijn orkest als hij er zelf niet meer is, wordt resoluut beantwoord met: „Dat weet ik niet. Ik denk niet dat één van mijn jongens het zal overnemen." De bus staat op punt van vertrek. Last waarschuwt zijn fan en wandelt richting vervoermiddel na eerst nog te hebben opge merkt: „Ik zie d'r niet jonger uit; ik ben naar de kapper geweest." De sfeer doet denken aan een ouderwets schoolreisje. James begroet met brede glimlach 'zijn' mensen. „Het is één grote familie", lacht vadertje Last. „We kennen elkaar allemaal. Zoveel mensen, die open zijn en staan voor elkaar. Amsterdam (anp) - Een spelletje met de telefoon kan een beller straks een miljoen opleveren. Het is de hoofdprijs van de natio nale teleloterij Elk Kind Telt. Met ingang van 14 oktober zendt Veronica de teleloterij wekelijks op zaterdag uit. Het programma wordt gepresen teerd door Anita Witziers. De reeks omvat veertien afleverin gen. Elk Kind Telt is een intiatief van ChrildrenRight Worldwide, dat samenwerkt met een aantal an dere organisaties dat zich inzet voor kinderen in extreem moeilij ke omstandigheden. De op brengst van de loterij gaat naar projecten en intiatieven tegen uitbuiting van kinderen. Kinderen staan centraal: de tv- pogramma's tonen in welke onte- rende omstandigheden kinderen in de Derde Wereld leven en wer ken. Ook wordt duidelijk ge maakt hoe hun situatie kan wor den verbeterd. Deelname kost vijf gulden per lot per week. Telefoonabonnees krij gen een lotnummer door na vijf voorgedrukte cijfers de laatste vijf cijfers van het eigen telefoon nummer in te vullen. De jackpot van de loterij kan oplopen tot vijf miljoen gulden. Van de inzet gaat zestig procent naar het goede doel, dertig procent is prijzen geld, tien procent gaat naar de organisatiekosten. Het ministerie van justitie heeft voor de loterij toestemming verleend. De Teleloterij hangt nauw samen met de veranderingen van het te lefoonnet. Vanaf 10 oktober be staan alle telefoonnummers in Nederland uit tien cijfers. Voor 22 september krijgen alle tele- foonlabonnees een deelnamefor mulier thuis. PTT Telecom is, net als Philips en Lufthansa, sponsor van de loterij. Vanavond de halve finale Miss Nederlandverkiezing met twaalf kandidaten, morgen de finale met zes uitverkorenen en later op de avond de ontknoping met de 'oude' Miss Nederland, Yoshka Bon. De presentatie is voor het derde achtereenvolgende jaar in handen van Ron Brandsteder (RTL4, 20.30 uur). FOTO RONNIE HERTZ FOTO ARCHIEF DE STEM Concerten geven is best een zwa re tijd. Ik hou er niet van zo lang van huis te zijn, maar van de an dere kant is het fijn om al die mensen te zien. Daar doe je het voor. Het geven van een concert is als een feestje. Altijd weer leuk." Televisie-optredens, plaatopna mes en de concert-tournees kos ten Last ogenschijnlijk nauwe lijks enige fysieke inspanning. Het dirigeren gebeurt relaxed, de sfeer onder zijn mensen is goed, het publiek enthousiast. Wat doet Last om zichzelf in een goede conditie te houden? „Niets", is zijn verbaasde reactie. „Ik golf wat en dat is het. Ik hoef niet zo nodig. Vanochtend ben ik nog met de band wezen golfen. Twaalf jaar terug ben ik ermee begonnen. Nu doen er 21 bandle den mee. Vroeger dronken we; te genwoordig spelen we golf. Ge zelligheid is belangrijk. Geld niet", stelt Last. Pavarotti Enkele jaren geleden vertelde Last wat met Pavarotti te willen doen. „Een speciaal liedje opne men of zo", zegt hij nu. „Maar het drie-tenoren-concert is daar tus sen gekomen. Mijn platenmaat schappij moet het verder maar uitzoeken. Tenslotte is Pavarotti 'a big thing'. Maar ik wil in ieder geval geen Napolitaanse liederen met hem opnemen. Ik wil iets nieuws." Klassieke platen zijn Last niet vreemd. In Nederland is de reeks Jams Last in Concert op zich een klassieker, maar ook de albums waarop Last Vivaldi, Strauss, Mozart en Bach bewerkt, vliegen als de bekende zoete broodjes over de toonbank. „Ik heb nog nooit iets met Tsjai kovsky gedaan", zegt hij. PAT TRAVERS heeft veel te danken aan journalist, gitarist en producer Mike Varney. Zon der zijn hulp zou de Canadese blues/funk/rockgitarist nog moeten teren op zijn successen uit het midden van de jaren ze ventig. Varney vroeg Travers of hij een bijdrage kon leveren voor zijn eigen label, Blues Bureau Inter national. Travers hapte toe en die stap heeft hem terug aan het muziekfirmament gebracht. Zijn nieuwste geesteskindje Halfway to Somewhere is alweer het derde album dat Travers voor het blueslabel heeft afgele verd. Travers borduurt duidelijk voort op de voorganger van Halfway, de cd Just a Touch. Lekkere blues afgewisselend met steviger rockwerk. Naast zijn ritmesectie, Kevin Rian (bas) en Ernie Peghiny (drums), leveren Brian Chatton (piano) en Jim Zaleski (banjo) een bijdrage aan Halfway. En natuurlijk mo gen Mike Varney (redder) en Monika Travers (vrouw) even tjes opdraven. Halfway is een aanradertje. (Provogue) PETER VIERENHALM DE AUSTRALIËR Rob Tognoni (Tasmanië) is een ontdekking van de bekende slidegitarist Da ve Hole. Die heeft zich meteen opgeworpen als beschermheer van het nieuwe talent. Hole staat garant voor de pro- duktie van de debuut-cd van Tognoni, Stones and Colours. En hij heeft meteen een nummer aangeleverd voor zijn nieuwe oogappeltje, Crossword Blues. Maar de rest van het werk is ge schreven door Tognoni zelf. En het gaat de Australiër niet slecht af. Echt gek is dat niet. Voordat hij aan zijn eerste album begon, had hij al een leven van optre dens in restaurants, bars en zaaltjes achter de rug. Stones and Colours klinkt dan ook vol wassen en af. De cd staat vol met pure rock zonder franje en ligt al direct lekker in het gehoor. Tog- noni's gitaarspel is duidelijk beïnvloed door grootheden als Jimi Hendrix, Eric Clapton en BB King. Hij klinkt dus niet echt vernieuwend, maar degelijk is het wel. Een prima debuut. (Pro vogue) PVI BUTCH VIG en Steve Marker hadden in de jaren tachtig sa men een studiootje. Daar maak ten ze samen re-mixen van hum mers van ondermeer U2, Depe- che Mode en later House of Pain. Butch Vig is inmiddels beroemd als producer van ondermeer Nirvana. Twee jaar geleden be gon het duo samen met Duke Eriksson de groep Garbage, die pas vaste vorm aannam toen An- gelfish-zangeres Shirley Man- son erbij kwam. En nu is er dan de titelloze debuut-cd. Garbage steunt op twee pilaren: de kennis van studio-technieken waarmee Vig en Marker al veel ervaring hebben en het dromeri ge stemgeluid van Shirley Man- son. „Als we moeten kiezen tus sen meer doen of minder, is het antwoord meestal meer," zegt Vig. Dat leidt tot hele aardige staaltjes met hi-tech geluidsef fecten, zoals in het openings nummer Supervixen. QueerOnly happy when it rains, As Heaven is wide, Fix me now, allemaal staaltjes van prachtige studio-pop. Geen techno-house, eerder een soort etherische disco. En elektrische gitaren geven alles een duidelijk roek-tintje. Wat is er dan toch mis met deze plaat? Waarom verslapt de aan dacht na vijf of zes nummers? Net als veel andere groepen maakt Garbage te veel gebruik van de ruime afspeeltijd van een cd. Er staan veertien nummers op, gewoon te veel. Als Vig en Marker de beste acht hadden uitgezocht en ze des noods iets langer uitgesponnen, was hun debuut een juweeltje geworden. Nu is het een kwestie van de cd-speler goed inpro- grammeren. (Mushroom Re cords) JOEP TROMMELEN WIE MO Stax ooit in de kroeg aan het werk heeft gezien, en de kans daarop is groot gezien het grote aantal optredens van deze Midden-/Westbrabantse groep, weet dat de band garant staat voor een feestelijk swingende middag of avond. De groep speelt een mix van ei gen nummers en bekende covers, waarbij het een compliment is dat de eigen nummers nauwe lijks onderdoen voor bijvoor-, beeld Great Balls of Fire, Rebel Rebel, Walking the Dog of The Kozmic Blues. Geënt op de soul en rhythm blues van het beroemde Stax la bel uit de jaren zestig maakt de groep pretentieloze popmuziek, goed in het gehoor liggend en uitnodigend tot dansen. Met z'n zevenen zijn ze maar liefst: een zanger en een zange res, twee gitaristen, een bassist, een toetsenist en een drummer. Op de debuut-cd met dezelfde naam maakt Mo Stax bovendien gebruik van vier gastmusici. Het zijn de bekende covers die de plaat al bij de eerste beluiste ring goed te verteren maken, maar Mo Stax kan er zelf ook wat van. Met name in de ballad Call Me schittert de stem van Natasja van de Put. Natuurlijk zijn er ook minpunt jes te noteren, maar die zijn een band die voor het eerst (en zon der producer) een plaat maakt nauwelijks kwalijk te nemen. Arnold Vissers legt af en toe net iets teveel gemaakte rauwheid in zijn stem. Terwijl de muziek wel nét iets ruiger zou mogen. Misschien ben ik bevooroor deeld, want op het podium komt Mo Stax veel beter tot zijn recht dan op de plaat, die overigens een dikke voldoende verdient. Dus binnenkort maar gewoon in de kroeg gaan zien, de plaat zal daar ongetwijfeld te koop zijn. (Que Coo Coo Records) JT Hilversum (anp) - De NOS gaat commercieel. De publiek roep wil een aandeel verwerven in de commerciële tv-n! cent Stokvis. Dat heeft een woordvoerder van de nisatie dinsdag bevestigd. °mroepoj UD Op deze manier wil de publieke omroep zijn positie op de media markt behouden. Volgens B. Geersing, directeur gezamenlijke staf, gaat het er om een produ cent die veel voor de publieke omroep werkt, te binden. Het gaat niet om exclusiviteit. Stok vis zal ook voor commerciële te stations kunnen blijven werken. „Maar de NOS streeft naar het recht van optie", aldus Geersing. De NOS-directeur stelt dat de beoogde samenwerking met Stokvis een totaal ander karakter heeft dan die tussen Veronica en Endemol, die samen met RTL de Holland Media Groep hebben ge vormd. „Veel meer moet worden gedacht aan de activiteiten van de Evangelische Omroep die in de Verenigde Staten een klein pro- duktiebureau heeft overgeno men. Daarmee zijn ze niet plotse ling commercieel geworden, het is gewoon een zakelijke transac tie." De NOS ging eind vorig jaar, vrijwel onmiddellijk nadat een strategische alliantie met tv-pro- ducent Endemol niet doorging, de markt op. De overeenkomst zou de producent een garantie Moskou (rtr) - Olga Ivinskaja, de vrouw waarop Boris Pas ternak het personage 'Lara' uit zijn wereldberoemde ro man Docter Zjivago baseerde, is dinsdag op 83-jarige leef tijd overleden. De om haar schoonheid beroem de Ivinskaja was in het werkelij ke leven de minnares van Paster nak, die zij in 1946 ontmoette. Omdat de schrijver niet in de smaak viel bij Stalin, konden de geliefden elkaar jarenlang slechts in het geheim op straat in Pere- delkino, een dorp vlak buiten Moskou, ontmoeten. In haar me moires, getiteld 'Een Gevangene van de Tijd', beschrijft Ivinskaja haar arrestatie in 1949 en de ver oordeling tot vijf jaar gevange nisstraf. Na de dood van Stalin, vier jaar later, kwam zij vrij. Pasternak won in 1958 de Nobel prijs voor de literatuur. Hij moest de prijs echter weigeren onder druk van het Kremlin, dat Docter Zjivago beschouwde als anti- Sovjetpropaganda. Na Paster- naks dood in 1960 werd Ivinskaja opnieuw opgepakt, ditmaal sa men met haar dochter, en zat tot 1964 in een werkkamp. Rehabili tatie volgde pas in 1988. geven om voor tientallen na NOS aanleiding is banden met de tv-producè^ te halen. Hij verwijst naar een besluit #3! Stólin'miniserie-2 i lU11 1 artna itoitor het algemeen bestuur Nieuws voor doven en slecht horenden Hoorzittin9en Commissie van Tf"aa Nieuws voor doven en slecht- rfis in Jeruzalem, bijbel verhaal voor de jeugd Bertje Knor, kinderprogramma „iet tekenfilms Tom Tim; Nod dy; Nijntje Studio op stelten met teken films Robbedoes; Tom Jerry; Uitgestorven, serie over uitge storven dieren; De wereld vol gens Bert, jeugdserie en Mugge, serie voor brugklassers journaal Bes ontmoet Willem Duys, Sen guldens "per~j'aarCpm!J g ïheCosby Show ma's te kunnen leveren 7.58 Australia Wild, natuurserie^ publieke omroep. Geersi kent dat het mislukken van strategische alliantie voor Nlatlock, advocatenserie Ernest the Vampire, animatie Boggle, spelletje pe Aso Show, amusement Tom Jerry, tekenfilms (pp): Unie 55+ JjJo journaal Televizier, actualiteiten nis Teevee Studio met: Tom van 't Hek (tot 00.15) NEDERLAND 2 NOS, dat op 18 maart werd» it50 The War of the Roses, speel- men. De organisatie is film plan aandelen te verwervi andere tv-producenten. Stokvis, 42 medewerkers, momenteel veel programma'' op Nederland 2 zijn te zien. Dieren van ver II (tot 11.30) Hoorzittingen Commissie van Traa Het zevende venster, kinder magazine Een verhaal dat groeit, bijbel vertelling 2 Vandaag met actualiteiten, 17.30 en 18.00 Journaal 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofd punten uit het nieuws Ramé Ramé-Liedjes van ver langen, muziekspecial met nos talgische Indische liedjes. Slot Ik weet het beter-extra, spel letje Champions League Ajax-Real Madrid, live Journaal Studio Sport (tot 01.00) Gerard Thoolen FOTO JOH» Mij Eindhoven (anp) Thoolen geeft de hij bij het Zuidelijk Toij zou spelen in het stukDeC ci, terug. De rol wordt im tolkt door Johan van Assi aldus een woordvoerder' het gezelschap. Tijdens de voorbereiding tl dat de benadering van Thoij van het door Percy B. Shellev schreven stuk, te zeer verschi van de opvattingen van». Dora van der Groen. In onder) overleg besloot de acteur d: de rol terug te geven. Van A als vaste acteur verbonden het Zuidelijk Toneel, s menteel de rol van Stanley] walsky in De Tramlijn dief langen heet. De première vfflj Cenci is volgens plan op wf dag 25 oktober in Breda. [NEDERLAND 3 Journaal 17.07 Klokhuis 17.22 Tekenfilmfestival |7.29 0ntbijt-tv met 07.30 en 08.00, 08.30 en 09.00 Journaal 6.05 (PP): RPF K 08 Kook tv pl Rondom tien Klassieke mechanica |0.40 Overal en nergens 11.05 Bas ontmoet Rudi Carrell 11.32 Boggle 112.00 Journaal 12.05 De NCRV spreekkamer (2.32 Woordroof Journaal [BELGIË FRANS 1 MEcran savoir, schooltelevisie 14.35 7, spelletje 16.00 Luna park 635 Maguy, serie 17.05 La bande a pos, magazine 17.30 The Waltons, se- «18,30 Régions soir 18.50 Cartes sur P 19.10 Le quotidien des sports 630 Nieuws 20.10 Faits divers, maga- 6*22,35 Coup de film 23.05 Nieuws Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen [BELGIË FRANS 2 d 35 Cheval passion, paardesportma- *18.00 lei Bla-bla, kinderprogram- 18.00 Maguy, serie 19.25 Paarden- ijsen 19,30 Nieuws. Met gebarentaal ■55 Voetbal, rechtstreeks verslag «"Pions League 22.22 Nieuws 22.41 ®al, samenvatting vanavond ge ide wedstrijd uit de Champions Lea- (tot 23.41) Sluis - R.K.Kerk-Koorconcert door Preludiu-koor Bucarest o.l.v. Voicu Enachescu. Wer ken van Cucu, Dragoi, Ieromo- nahul, Bueiu, Brediceanu, Su- eeveanu, Lungu, Chirescu, Di lasso, Arcadelt, Scandello, Gastoldi, Constantinui, Neagu, Pascanu en Danga. Gehoord op dinsdag 12 september. Door Jeariette Vergouwen HET Thema 'tussen Donau en Karpaten' van het Festival werd gisteravond duidelijk ingekleurd. Voor hen die niet vertrouwd zijn met de muziek uit Roemenië was het een interessante les. Het Pre ludiu-koor verzorgde een pro gramma van Byzantijnse reli gieuze muziek, Italiaanse motet ten en Roemeense folkloremu- ziek. De muziek heeft een heel eigen karakter. De invloed van de By zantijnse muziek is duidelijk, maar ook de volksmuziek is in de composities verwerkt. Volgens de kenners is Gheorghe Cucu de sleutelfiguur die de synthese tus sen de kerkmuziek en de folklore tot stand bracht. Daarna is er een sterke invloed van de Franse mu ziek die verklaard wordt door het verblijf van Kiriac-Gheorgescu in Parijs. Deze studeerde bij d'In- dy en stuurde begin deze eeuw zijn leerlingen voor een periode naar Parijs. Het concert begon met twee lie deren van Cucu. Het werd on middellijk duidelijk: de vocalis ten bezitten een goede zangtech niek en adembeheersing en voe len de harmonieën goed aa"I samenklank en de balan perfect. De bakstenen niiwj Sluis is ongenadig voor er ten. Er werd goed ingespe deze ruimte, de klanken "iR als het ware geboetseerd.»! hoorder, die niets van detsfl staat die gezongen een bijzondere ervaring.1*1 rakter van de liederen M* J tot uiting komen via de uwT tatie. Preludiu wist S®?"J vrolijkheid goed te uk» Nu was het programma,oW samengesteld met eenafw' van geestelijke liederen en gedragen met lange liggende noten als basso co» tonen) en frisse, vrolijk0 mende kerstliederen. De hedendaagse »oe koormuziek klinkt nooit» dissonanten zijn blijk™0 kend, wel hoor je hieren» gewaagde interval die ning vergroot. De zestiende eeuwse [3? Morgenmagazin 09.00 Heute 'The Flying Doctors 09.45 Fit fore- "10.00 Heute 10.03 Leonardo Boff seine Strassenkinder, reportage .'fsunci Trends, magazine 11.00 «1* (3W) Manner im gefahrli- jjj Duitse speelfilm uit 1953 van einz Schroth met Hans Söhnker en «te Pulver 12.30 Umschau 12.55 L J 13,00 Mittagsmagazin met 13.45 Wirtschafts-Telegramm Tagesschau 14.03 Schimpf-19 7 telefonische talkshow 14.30 All m rSn eat and Smal1' serie 14,55 2 «9e antw°rtet 15.00 Ta- o 15,03 Barriga de aluguel, soap r.SSschau 16,03 F|ie9e. talk- ui r!! (TT) Tagesschau 17.10 Bri ne ij «2lne 17,55 Verbotene Liebe, f "Marienhof, serie 18.54 Ein- sxh!,».!cLserie 20,00 (TT) Ta" itimen Wilde Herzen: Will- ttem ln-Baby|on. tv-film 21.44 Ta- emst w"ïe 9ramm 21,45 Wer ert' reportage over Duitsers werden gedisciplin®1 Opvallend is de frisse ko en het grote gema technisch moeilijke p® zongen worden. De010 v eense folkore liederen concert besloten, kwa*J over. Door de volle bastonen kwamen de ken nog beter uit. u Het Preludiu-koor week een concerttoer ij derland en zingt nog1 Den Haag en Haark zijn er nog twee Duitsland. - °,MROEP ZEELAND ld Hija'° 1 7.05 Omroep Zeeland ochtend -"~I.0S Teeu e a9enda) 9.05 Muziek door de wj 1,5 Ommen f 11-05 Muziek door de w ids). i) ,r ieland middageditie. (13.10-13.1i ^HetkanaJ j passa9e- 14.05 Muziek in bei "ndeditie 10 „?°or Zeeland. 17.05 Omroep Zee 18.10-18.30 De agenda zie Ran °'H,R0EP BRABANT 6 Idealiteit»!,0 Sevoigd door regionaal iT'in Brabant' t'?'1 en verkeersinformatie. 7.2 ActualitoiJ' Weerman Johan Verschu P Johan v»ÏÏ en verkeersinformatie. 7.55 V "r* in BrakZU/en (Regio's Z.O, M. en N.O.) Ji'TO Radin n 9'° W-B). 8.08 Verkeersinfo! IÜe!rsinformatiieoWrScentrale- 833 Actualiteite "liekkiost 0 Weerman J°hen Verschui 1"30 Dn „k De scheurkalender. 10.07 D "30 De ender' 11-07 Van harte' erkalender. 12.05 Actualiteiten, f

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 24