DE STEM 4 Kunst is toch voor alledag' Brabantse kunstuitlenen willen met acties interesse publiek vergroten 'Niet als Paul de Leei^ bij het Songfestival' Nederland-Wit RuslandNfS,Sshowt.o'oTntt- rij Veronica en RTL m m ,ËSTEM Frank Zappa Burns Sisters Michael Elwood Beth Galiger Black Grape Morrissey „Er schijnt iets in de menselijke na tuur te zitten, dat op hol slaat" Robert Hazelhoff, oud-bankier Gids In Brabant doen de niet- commerciële kunstuitle nen er van alles aan hun positie te handhaven. Een moeilijke opgave in een tijd met niet-groeien- de subsidies. Maar met gezamenlijke acties wil len zij de komende maan den een groter publiek bereiken. Door Rinus van der Heijden Nee, voor de doorlichting van hun instellingen door de provin cie dit najaar zijn de Brabantse kunstuitlenen, varend onder de vlag van de Federatie Kunstuit leen (FKU), niet bang. Waarom zouden ze ook? Maar de nieuwe Kunstenplan-periode, die in 1997 inzet, die zien ze niet zo zitten. Nu nog krijgen de Brabantse kunstuitlenen een miljoen gulden per jaar van de provincie, maar hoe zal het zijn na volgend jaar? Dat vragen Maaike van de Wiel van de Tilburgse Kunstuitleen en Hermelinde van Xanten, hoofd van Artotheek Breda zich hardop af. „Die miljoen gulden hebben we hard nodig voor aankoop en verwerving van kunstwerken, om zodoende een actueel beeld van Nederlandse moderne kunst te kunnen blijven geven", zeggen beiden eensgezind. „De kunstuit lenen worden van alle kanten be dreigd. Wij worden steeds meer op onze educatieve taak aange sproken. Bij een gelijkblijvend budget moeten we al heel creatief zijn om rond te kunnen komen. Met minder geld wordt het wel heel moeilijk." Daarom willen de Brabantse kunstuitlenen de komende tijd de provincie duidelijk maken dat die miljoen guldens hard nodig zijn. „We weten dat de ruif niet groter is, maar in elk geval willen we onze collecties op peil hou den. Op het moment dat de pro vincie ons aanspreekt op onze educatieve taak, willen wij dat zij zich hard maakt richting ge meenten, zodat die mogelijk sub sidies gaan verstrekken." Kopen Mopperen doen de Brabantse kunstuitlenen niet, maar ze stel len wel heel duidelijk, dat het miljoen niet meer genoeg is. Kunstwerken worden immer duurder. Bij groeiende abonnee aantallen moeten de collecties steeds verder worden uitgebreid en wordt de exploitatie alsmaar duurder. Bovendien dringen de kunstenaars er steeds meer op aan dat kunstuitlenen hun wer ken kopen in plaats van huren. „We zijn daardoor in een positie gekomen dat we niet veel meer kunnen", concluderen Hermelin de van Xanten en Maaike van de De Brabantse kunstuitlenen willen hun collecties in elk geval op peil houden. Wiel. De Brabantse kunstuitlenen, aangesloten bij de FKU, sloegen in 1992 de handen ineen. Vanaf toen stemmen zij hun beleid en activiteiten op elkaar af. Niet al leen naar de abonnees, maar ook naar de politiek trekken zij zo veel mogelijk één lijn. Zeven con centratie-uitlenen, zoals dat in het jargon heet, met tien vestigin gen, vormen de Brabantse 'sectie' van de FKU: Tilburg, Den Bosch, Eindhoven, Helmond, Cuyk, Bre da (samenwerkend met Ooster hout en Etten-Leur) en Bergen op Zoom (met ook een vestiging in Roosendaal). Onder de vlag van de FKU, in middels uitgegroeid tot 58 instel lingen met 72 uitleenpunten, pro beren de Brabanders op non-pro- fitbasis de kwaliteit van hun kunstwerken te garanderen en voor een zo evenwichtig mogelij ke verspreiding ervan te zorgen. Daarmee onderscheiden zij zich duidelijk van andere kunstuitle nen, zoals die van galeries, kunst bemiddelingsbureaus en zelf standig werkende kunstenaars. De FKU-kunstuitlenen proberen een zo breed mogelijk beeld te ge ven van Nederlandse beeldende kunst. Waar commerciële kunst uitlenen hun oren vaak laten hangen naar de wensen van him publiek, daar willen de FKU-uit- lenen ook minder toegankelijke kunst 'onder de mensen' brengen. Die mensen zijn partikulieren en ook bedrijven, die steeds vaker kunst huren. „Wij willen kunst inpassen in het dagelijks leven", zeggen Maaike van de Wiel en Hermelinde van Xanten stellig. „Als mensen kunst huren, wor den ze er elk moment van de dag mee geconfronteerd. Thuis kun nen ze er makkelijker vertrouwd mee raken, ook over tien jaar nog. Wat ze lenen is niet belangrijk, wel dat ze geïnteresseerd raken in beeldende kunst." Drie taken De kunstuitlenen houden hun collecties op peil door werk aan te kopen of te huren bij kunste naars. Bij huur krijgt de kunste- FOTO PEER v.d. KRUIS naar jaarlijks tien procent van de waarde, bij aankoop krijgt hij het hele bedrag minus een kleine provisie voor de kunstuitleen. Dat geld wordt dan weer geïnves teerd om nieuw werk aan te ko pen. De provincie Noord-Brabant heeft zichzelf drie taken op het gebied van beeldende kunst op gelegd: stimulering en produktie; verspreiding; afname en behoud. Kunstuitlenen kunnen met name bijspringen waar het de versprei ding en het toegankelijk maken van moderne beeldende kunst be treft, maar ook de produktie sti muleren door aankoop en uitleen. De gemiddelde uitleenprijs be draagt bijna honderd gulden per jaar per abonnee. Op de laatste peildatum, december 1993, be droeg het aantal uitgeleende kunstwerken in Brabant 150.000. Landelijk gezien leent 0,8 pro cent van de bevolking kunst. Met die belangstelling zijn de Bra bantse kunstuitlenen voorlopig best tevreden. Leren kijken Toch werken zij er voortdurend aan hun positie te versterken. Voorbeelden daarvan zijn het or ganiseren van lezingen, cursus sen (leren kijken naar kunst) en een gezamenlijke kunstselectie ronde, die in juni voor het eerst werd gehouden. Ook de Dag van de Kunstuitleen, die altijd op de eerste zaterdag van november wordt georganiseerd, is een geza menlijk initiatief. Dit jaar valt de Dag van de Kunstuitleen op 4 november. Er worden dan lezingen en extra ex posities georganiseerd. Ook wor den landelijk drie kunstcahiers te koop aangeboden, waarvoor het idee in Brabant is ontstaan. De cahiers, die samen voor vermoe delijk tien gulden worden aange boden, behandelen 'inzicht in kunst kijken', 'kunsttechnieken' en 'kunststromingen'. Ook wordt er een landelijk introductie abonnement neergelegd: wie op 4 november lid wordt mag tot 1 ja nuari gratis een kunstwerk lenen. Bovendien geeft de FKU een gra fiekmap uit met tien prenten van bekende kunstenaars. Te huur of te koop. Data Kunstuitleen Tilburg heeft tot en met 1 oktober de tentoonstelling Nieuwe Aanwinsten onder haar dak. Op 19 en 26 september zijn er kijklessen Tendenzen in de beeldende kunst na 1945. Van 10 tot en met 15 oktober is er de ex positie Beestachtige boekomsla gen in het kader van de Kinder boekenweek en op 4 november activiteiten rond de Dag van de Kunstuitleen. Kunstuitleen Den Bosch ont plooit geen speciale activiteiten op 4 november. Mensen zijn die dag zeker welkom, maar de Bos sche kunstuitleen ziet meer in haar speciale expositie Kunst in meervoud, die is ingericht van 19 november tot 1 januari. Dan wor den beeldende kunst- en design objecten in beperkte oplagen ten toongesteld. Van elk object zijn drie voorbeelden te zien. Kunstuitleen Eindhoven heeft van 4 november tot 11 december de expositie Thuis bij De Krabbe- dans onderdak. Daarin worden kunstwerken uit de collectie ge presenteerd en meubels en toege paste vormgeving van Neder landse vormgevers. Dit alles in - naar eigen zeggen - diverse sferen van eigentijdse vormgeving. IS ER uit een oeuvre van tegen de zestig langspeelplaten een en kele Best of-cd samen te stellen? Natuurlijk niet en het is hele maal onbegonnen werk als dat oeuvre het werk is van wijlen Frank Zappa. Daarom moet je volgens de sa menstellers Strictly commercial, de pas verschenen Best of Frank Zappa, ook meer zien als een plaat die van de makkelijk te verteren oppervlakte van Zap pa's muziek is geschraapt. Het is een plaat die bedoeld is om men sen kennis te laten maken met werk van deze voor de rockmu ziek unieke componist. In dat opzicht is Strictly com mercial (de titel is ontleend aan het nummer Don't eat the yellow snow van het album Apostrophe een puike plaat, want de cd bevat uiterst toegankelijke, veel al gezongen stukken uit het Zap pa-repertoire. Die liedjes laten vaak de humoristische kant van Zappa horen in teksten waarin veelvuldig de Amerikaanse sa menleving op de korrel wordt genomen. De muziek is vaak op het eerste gehoor simpele rock die bij nadere beluistering boor devol dubbele bodems en knap ingewikkelde instrumentaties blijkt te zitten. De toegewijde Zappiaan zal sommige nummers op Strictly commercial wellicht willen rui len voor eigen favorieten en zou Frank zelf nog, leven dan zouden ongetwijfeld Strictly commer cial Vol. 2 tot en met Vol. 6 vol gen, maar als staalkaart van een briljant muzikaal satiricus is de ze verzamelaar met hoog mee- zing-gehalte meer dan compleet. De fan die wel Zappa, maar even niet op zijn moeilijkst wil horen, kan zich met de aanschaf van de plaat het zelf samenstellen van een cassettebandje besparen. (Ryko, Munich Records) WIM VAN LEEST SOMS DUIKEN er platen op die ronduit verrukkelijk zijn om naar te luisteren. Muziek en zang klinken zo begeesterend dat het er eigenlijk niet toe doet of het gebezigde genre nog wel van deze tijd is. Zo'n plaat is Close tot home van de Burns Sisters. De drie zusters Jeannie, Annie en Marie Burns brengen bloedstollend mooi ge zongen liedjes die zich over de grenzen van country, gospel, rock en rhythm and blues heen en weer bewegen. Drie zingende zusjes troffen we ook al eens aan bij The Roches, een drietal van wie we helaas nog maar zelden vernemen. In vergelijking met The Roches zijn de Burns Sisters wat minder buitenissig, maar zingen ze min stens zo glaszuiver. Als meerdere familieleden sa men zingen, wil dat nog wel eens tot een zekere truttigheid leiden, maar daar is dus op Close to ho me absoluut geen sprake van. Dat is ook te danken aan de meer dan behoorlijke compositorische kwaliteiten van de dames. Naast een prachtige vertolking van Van Morrisons Irish heartbeat, I am a patriot van Steve van Zandt, Freedom reigns van ene Aro Veno en de traditional Bright morning star krijg je ze ven eigen nummers voorgescho teld die van hoog niveau zijn. Close to home is een indrukwek kende plaat die door zijn ingeto gen sfeer misschien niet iedereen aan zal spreken, maar wie van vocaal vuurwerk en goede Ame rikaanse folk houdt, die haalt met de Burns Sisters fantastisch gezelschap in huis. (Philo/Roun- der, Munich Records) WVL AUSTIN, TEXAS is niet alleen het centrum voor de Amerikaan se blanke blues, ook de heden daagse Amerikaanse folk-arties- ten hebben er hun thuisbasis. Na een hele stortvloed aan puike bluesplaten uit die contreien, wordt er nu hier ook de nodige folk vanuit Austin hier op plaat uitgebracht. Michael Elwood en Beth Galiger laten op hun cd Rolling valenti ne horen dat ook die folk van buitengewoon niveau is. Eerder maakte het duo de op beperkte schaal uitgebrachte langspelers Scarecrow's prayer en Hemlock smile. Ik ken die platen niet, maar afgaande op de kwaliteit van Rolling valentine zullen ze ongetwijfeld de moeite waard zijn. De rolverdeling tussen El wood en Galiger is dat hij de liedjes schrijft en zingt en dat zij voor de harmony en incidentele fluit-bijdragen zorgt. Is die samenzang al zeer de moeite waard, de liedjès die Mi chael Elwood schrijft, maken Rolling valentine echt tot een bijzondere plaat. Zijn taalge bruik is uitermate trefzeker en beeldend. Hij weet met een paar woorden mensen of situaties te typeren en voor zijn onderwer pen put hij uit het alledaagse le ven, waarin nietigheid en grootsheid in elkaar overlopen. Het zijn prachtige, indringende songteksten die tot het allerbeste behoren van wat momenteel in de VS gemaakt wordt. Michael Elwood is een absolute topper en de inbreng van Beth Galiger maakt zijn muziek er al leen maar aangemaner op. (Deja Disc, Munich Records) WVL ZOALS VORIGE week al uit de recensie van The Charlatans bleek, zijn de bands die enkele jaren geleden de Manchester sound beheersten, sterk in het maken van come-backs. Bij The Charlatans is die come back weinig indrukwekkend, bij Shaun Ryder des te meer. De voormalige Happy Mondays- zanger is hersteld van zijn drank-, snuif- en slikzuchtige le ventje en dat wil-ie weten: It's great when you're straigt... yeah! is de opbeurende titel van de de- buut-cd van zijn nieuwe band Black Grape, waarin we ook Ry- ders oude Mondays-maatje Bez tegenkomen. It's great... is minstens even fees telijk als het beste werk dat de Mondays begin jaren negentig afleverden. Black Grape combineert vlotte dancebeats nog steeds met six- ties-gitaren. Het geluid is echter voller, vetter geworden door er flinke porties soul en funk in te stoppen. De gitaren scheuren niet alleen, maar maken ook wa- hwah-geluiden en brengen fun ky riffjes voort. De feestvreugde wordt verder verhoogd door de aanwezigheid van mondharmo nica, saxofoon en het onvermij delijke hammond-orgel. 'Can you feel the spirit of the lord?', vraagt Ryder, die er niet stemvaster op geworden is, in het openingsnummer Reverend Black Grape. Nu hoeven we niet te vrezen dat Ryders plots in den here is, maar zeker de eerste helft van de cd kent een gospel achtige opzwepende spirit. Gaandeweg neemt de band wat gas terug en komen we zelfs wat triphop en acid-jazz tegen. Ook zeer prettig om te horen, maar op zijn best is Black Grape in de poppy dance-nummers en die zijn in ruime mate te vinden op deze voortreffelijke cd... yeah. (BMG/MCA) PAUL VERLINDEN CHARISMA KAN Morrissey niet ontzegd worden. Dat lever de zeker in de tijd dat hij het boegbeeld van The Smiths was, aardige hoogstandjes op. Maar al te vaak leidde het tot een ze kere bombast en hoogdravend heid. Van dat laatste is echter geen sprake op Morrissey's nieuwe cd Southpaw Grammar. Producer Steve Lillywhite heeft rond 'het fenomeen' een dermate stevige sound gezet dat hij wel met zijn voeten op de grond moet blijven staan. Southpaw Grammar gaat van start met het 11 minuten duren de The Teachers are afraid of the Pupils. Een opvallende nummer waarin Morrissey meer dan de helft van de tijd zwijgt ten fa veure van krachtige drums en piepende gitaren. Deze song kent nog wel de nodige bombast (evenals het te lang uitgevallen slotnummer) maar voor het ove rige bevat de cd louter ijzerster- ke popsongs. Voor Morrissey-begrippen is de muziek ruig en Amerikaanse ge tint. Een nummer als Reader meet Author is nog een melodi euze, beatleske gitaarsong, maar The Boy Racer kent een behoor lijk grungy geluid en The Opera tion wordt bijvoorbeeld afgeslo ten met opzwepende rock'n roll. Voor de echte Morrissey-adep- ten is het wellicht even wennen dat hun idool nu een ruiger jasje aangetrokken heeft, maar ze kunnen gerust zijn, het staat hem bijzonder goed. (RCA) PV WOENSDAG 6 SEPTEMBER 1995 deel Harry Vermeegen weer voetbal-commentator Door Chris van Nijnatten Noordwijk - Hij wil eigenlijk allang geen sport journal, meer zijn. Harry Vermeegen houdt van afstand, van relat veren en dat vindt hij niet terug in dat vak, zegt hij. heeft, samen met Henk Spaan in 'Die 2: Nieuwe Koeit een hele nieuwe formule van voetbaljournalistiek ont keld. Die formule slaat aan, waarom zou hij cc doen? NEDERLAND 1 Tek5ttV u. Nieuws voor doven en slecht horenden Tekst tv Hoorzittingen Commissie van Traa, de Parlementaire En quête-Commissie naar het op sporingsbeleid van Politie en Justitie Tekst tv Nieuws voor doven en slecht horenden Tekst tv Huis in Jeruzalem, bijbelverha len Hertje Knor Studio op stelten met Tom Tim; Noddy, Nijntje, Morph, klei-animatieserie; Roobarb; Salsa; Robbedoes; Tom Jerry; Uitgestorven, serie; De wereld volgens Bert, jeugdserie. Afl. 1 journaal Bas ontmoet Rudi Carrell, se- Het zelfvertrouwen van Ver meegen krijgt een steeds breder fundament. Want het boek 'Ballenjongen', een bundeling maffe ontmoetingen met voet ballers en trainers, loopt als een trein; de vijfde druk is in voorbereiding.Honderdduizen- den Nederlanders amuseren zich met zijn hilarisch-journa- listieke aanpak. De tijd als sportverslaggever bij De Tijd, Accent, Kick, Radio Noordzee, Voetbal '80 en Tussen start en finish - overigens allemaal bla den en programma's die reeds lang geleden ter ziele zijn ge gaan - heeft hij ver achter zich gelaten. Maar woensdagavond is hij bij Veronica de commentator bij het rechtstreekse tv-verslag van de voetbal-interland Ne derland - Wit-Rusland in Rot terdam. En dat zal even wen nen zijn na Theo Reitsma, Evert ten Napel, Jan Roelffs en soms Frits Barend. „Maar ik bereid me uitstekend voor hoor," belooft Vermeegen, „geen gekheid, misschien dat ik het verslag een beetje 'up beat' en een enkele grap die voorbij komt, zal ik pakken. Maar verder houd ik me aan de feiten.'ln 1979 en aan het be gin van de jaren 80, toen Ver meegen nog deel uitmaakte van het team dat van Voetbal '80 een mooi VARA-sportpro- gramma maakte, 'deed' Ver meegen al eens wat wedstrij den. Zo versloeg hij in die tijd vanuit Wembley de FA Cupfi- nal. Hij deed het op een onver getelijke manier; met veel 'oo- hs' en 'aahs' en 'oeioeioeis'. Er zat een supporter in het com- mentaarhok. Wie het heeft ge hoord, zal het nooit vergeten, of het oordeel nu positief of ne gatief was. Oma „Maar zo zal ik het zeker niet .18 doen," bezweert aan de rand van het train® veld van het Nederlands ell in Noordwijk, waar hij alk; wegingen volgt. „Destijds het een andere tijd en alles echte liefhebber keek naar Cupfinal. Tegen Wit- is het andere koek. Niet alli de fanaten kijken, oma ook mee, weetjewei. Dankan niet gek gaan zitten bedoel: Nieuwe Koeien laaté kant van me zien, zo'n int land vul ik weer heel anders Niemand moet denken zo'n act ga bouwen als Paal Leeuw een tijdje terug bijl Songsfestival deed." Hij doelt op het Eu» Songfestival dat afgelo voorjaar in Dublin werd houden. De Leeuw becomas tariëerde dat op een na alsof het een show van hema betrof. „Dat kan niet. Ikgai gewoon serieus doen, nou niet hetzelfde als andere to mentatoren natuurlijk, k hier niet voor niets voor vraagd. Commercieel De nieuwe commerciële zei bekijkt hoe deze Vermeeg aanpak bij het publiek v Scoort hij hoog in kijk- waarderingscijfers, dan Vermeegen de resterende ki lificatie-interlands ook slaan. Want zo werkt dat bij de ra merciëlen; niet genoeg bel stelling, te weinig waardei dan is het opkrassen gebl: Ook voor Vermeegen, die dan zijn trainers-regenjas ij aantrekken en zijn evenhi ristische als afwijkende int views houden met topvoell Iers. Dat wordt gewaardi goed bekeken en dus maghi; samen met Henk Spaan nog| in lengte van jaren mee gaan. Matlock, advocatenserie The Cosby Show, comedy Australia Wild, natuurserie: Pa radijsvogels Ernest the Vampire, animatie serie 33 Boggle, spelletje 02 Deasoshow 45 Tom Jerry, Tekenfilmserie 51 pp: Uitzending SP 00 Journaal 24 Weeroverzicht 33 Stalin, mini-serie. Afl. 1 22 Hier en Nu, actualiteiten 53 Broadcast News, speelfilm 03 Teevee Studio (tot 00.33) NEDERLAND 2 10 Hoorzittingen Commissie Van Traa 00 Het zevende venster, kinder magazine Een verhaal dat groeit, geani meerde bijbelvertellingen 2Vandaag, actualiteiten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws ge volgd door het weer Ramé Ramé - Liedjes van ver langen, muziekspecial (1, herh) Ik weet het beter - extra, spelletje Sportblessures buitenspel Mosquito Coast, speelfilm Wonder boven wonder, serie gedramatiseerde documentai res Journaal Nederlandse kunst vanaf 1900 NEDERLAND 3 Journaal Klokhuis Tekenfilmfestival Ontbijt-tv met om 07.30, 08.00 en 08.30 Journaal Journaal PP; Uitzending AOV BELGIË FRANS 1 ,00 Ecran savoir, schooltelevisie 14.40 ible 7, spelletje 16.05 SOS Terre, do- entaire-serie 16.30 Maguy, serie .00 La bande a Carlos, magazine 30 The Waltons, serie 18.30 Régions 18.50 Cartes sur table 19.05 Le quo- ien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Au de la loi, juridisch magazine 21.15 ller's crossing, Amerikaanse speelfilm 1990 van Joel Coen met Gabriel Byr- Marcia Gay en John Turturro 23.15 lp de film, rubriek 23.40 Laatste iws 00.05 24 H sur les marchés IELGIË FRANS 2 La pensee et les hommes 17.30 Wal passion, paardesportmagazine lei bla-bla, kindermagazine 19.00 luy, serie 19.30 Nieuws 19.50 Vous nettez Raymond? 19.55 Diableries IS Voetbal: EK-kwalificatiewedstrijd Pë - Denemarken 22.22 Nieuws H Champion's '95, magazine (tot 'UITSLAND 1 iriS ^0r9enmagazin, ontbijttelevisie jOO Heute 09.03 The Flying Doctors, ^ersserie 09.45 Fit Forever 10.00 Ie 10.03 37°, reportage-serie 10.35 Verbraucher 11.00 Heute 11.04 Die en mit der Weissen Weste, Duitse 'lm uit 1969 van Wolfgang Staud- ,'et Martin Held, Mario Adorf en Ru ftte 12.30 Umschau 12.55 Presse- 'VÜ'00 Mitta9smagazin 13.45 ■chafts-Telegramm 14.00 Ta- iv,T,1..4"03 SchimPf19 7 17' ta|k- L 30 A" creatures great and serie 14.55 Jürgen Fliege antwor- ups 15.00 Tagesschau 15.03 Barriga Br'sant, boulevardma- A Yerbotene Liebe, serie Harry Vermeegen: „Ik ga dat serieus doen. "c,uutene ueDe, serie Manenhof, serie 18.54 Einsatz für Van onze rtv-redactie Zowel Spaan en Vermeegen (Veronica) als Barend en Va'-J (RTL) houden zich vanavond bezig met de voetbalinterï j derland-Wit-Rusland, een kwalificatieduel voor het geland. De wedstrijd zelf en de voorafgaande voorbeschouwing doorWJ zijn bij Veronica te zien. Voor de nababbel moeten de liw™ overschakelen naar RTL4, waar Frits Barend en Henk van L de voetballers praten. Veronica heeft Nederland-Wit-Rusland gekregen van RTL(®"| als commercieel station kracht bij te zetten. Met een gezamenlijk en op elkaar afgestemd aanbod pi RTL5 en Veronica, de tv-zenders van de Holland Media Gr«f| boksen tegen de publieke omroepen. De laatste vier maar 1995 zenden ze in totaal 95 uur sport uit. De HMG-zenders starten binnenkort met de KNVB de onde» gen om de rechten voor het uitzenden van voetbalwedstrijd® 1 eredivisie te verwerven. 1 Die rechten zijn tot het einde van dit seizoen (medio 1996) '°°1 blieke omroep het bezit van de NOS. De HMG streeft naarvf van meer rechten. produ 12.00 De en Post aan .00 Boelen \DI0 ,4010 RIJNMOND LanMietMUldw' 9'00 Nededands et ia nn m en.Menno Tamming. 117 00 P hlenrlette Geeve. 15.00 P"-19 00 «nnapn a*""339' 18'00 rus 00"a00 Radio Rijnmond Sport OMROEP BRABANT 5 Actualitefe0 1' 9evol9d do°r regionaal Knt ine,tBern'hsp°rt verkeersinfo™ idren 7 3, 7'23 Weerman Jol E Weerman Inh w n en verkeersin. r' 7-55 De krant" !!rschuuren (Regio's Z. ^formatie 8ORari* n"' (re9''° W"B)' «ten en verkeersinfo N!e™centrale. 8. peuren 9 nt ™atle 855 hernia td.07 Draaj-bank^tn s'°Sk' 930 °e SChe 1 harte met mna'H De scheurkalend Jja'iteiten, service 11° De scheurkalend« Irerituinderli3/in» .a9enda Joh 8.55 9.30 L"j" v" agenda. 12.55 Ben' iu Kadio Nieuwscentrale. 1

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 20