Zomer-Gids 6Ik heb ook niet alle antwoorden' Nationale Plantentuin België: vezels maken kunst Bromet graaft dief in Indië-verhalen DE STEM Space Oddity (1969) Bert van Leeuwen verpersoonlijking van de hedendaagse EO OP REIS BETSY GIJS Schenking aan ScheepvaartiniH11 ZATERDAG 5 AUGUSTUS 1995 |£DERLAND 1 raket tV David Bowie FOTO ARCHIEF DE STEM Toegegeven, Space Oddity van David Bowie was lang niet de grootste hit van de zomer van 1969. Maar de ruimtevaart-gelui den en de kreet 'Can you hear me, major Tom?' geven de sfeer van die zomer, nu 26 jaar gele den, op ongeëvenaarde wijze weer. Commerciële én verre pop muziek werden geïnspireerd door de opening van de kosmos, die begon met de maanlanding op 21 juli. Neil Armstrong stapte op de maan en de mensheid maakte een reuzensprong. Welke gehei men lagen er achter de sterren? Het Amerikaanse duo Zager Evans bezong de grote en toch ook angstwekkende toekomst in een andere zomerhit, In the year 2525 (twenty-five twenty-five). De Syrds zetten op hun volgende elpee zelfs een (kort) nummer over het ruimte-wonder: Arm strong, Aldrin and Collins. De toen 22-jarige was een magere stuik, blond haar. Twee jaar der had hij een succesje r me till Tuesday, maar dat was in Nederlands nauwelijks opgeval len. Ooit was hij de meest toege wijde fan van de Pretty Things, daarna probeerde hij het als mi- me-speler. Space Oddity (ruimte-dwaasheid) was een variatie op de filmtitel 2001: A Space Odyssey en bete kende de doorbraak van Bowie, die eigenlijk gewoon Jones heet te. Later introduceerde hij de nichten-rock, de decadente stijl van het begin van de jaren ze ventig. Uitbundig opgemaakt slechtte hij de grens tussen man en vrouw en reisde hij verder door de kosmos met zijn creaties Ziggy Stardust en de Spiders fr om Mars. De abolute hit van het hele jaar 1969 was Je t'aime moi non plus, waarin het kreunen van Ja ne Birkin ook als een sprongetje voor de mensheid beschouwd zou kunnen worden. 5erge Gainsbourg had de liefdes-con versatie eerder opgenomen met Brigitte Bardot, maar die was kennelijk nog niet zo ver. Ze wil de niet dat het nummer werd uit gebracht. De kinderen keken naar De Fa beltjeskrant, Oebele en Floris (Rutger Hauer), terwijl hun ou ders in het Journaal zagen dat Pompidou eindelijk De Gaulle opvolgde en in Noord-ierland een godsdienstoorlog begon. Ed dy Merckx won in 1969 zijn eer ste Tour de France. Maar het belangrijkste was toch dat er Something in the air was, zoals Thunderclap Newman zong. Het Maagdenhuis in Am sterdam was bezet geweest en het gigantische popfestival van Woodstock beloofde luidruchtig een tijdperk van love en peace. John Lennon en Yoko Ono pro pageerden het ook in The Ballad of John and Yoko, waarin ze on der meer hun bed-scène in het Amsterdamse Hilton Hotel (in maart) bezongen. Later in de zo mer kwam Lennon met Give pe ace a chance. Met al die adembenemende toe komstperspectieven groeide ook de onzekerheid en de angst. Be stonden de Beatles nog wel? Konden lieve hippies ook moor denaars zijn? Charles Manson en zijn bende doodden Sharon Tate en zes anderen. Wat zouden de jaren zeventig brengen? Can you hear me, major Tom? Door Maarten van de Rakt Smetteloos wit T-shirt, korte broek, gympies. Een frisse verschijning, die jonger lijkt dan hij is. Eerder 25 dan 35 jaar. Bert van Leeuwen, der tien jaar getrouwd, vader van drie kinderen: Paulien (7), Laurens (4) en Borus (2). Voorheen eigenaar van een schoonmaakbedrijf, afgestu deerd in het Nederlands. Nu EO's duizendpoot en een ge zichtsbepalend figuur. Van avond weer op de buis voor jong en oud met Bert's Yellow Cab en De Keuze. „Ik hoorde iemand na afloop van een proefprogramma over mij zeggen: Zo'n jongetje moet ge woon quizzen doen. Toen dacht ik: ho effe, hoezo jongetje? Nie mand vindt het erg om jonger te lijken. Och, je wordt vanzelf oud. De eerste grijze haren zijn in zicht. Dat zei mijn vrouw net nog." Bert van Leeuwen komt uit een gezin van zeven kinderen. Bert was de derde in de rij. Derde zoon van een groothandelaar in aardappels en later bloemen en diepvriesprodukten. „Vroeger hadden we allemaal bijbaantjes. Je hielp vader in zijn bedrijf. De een werkte bij de kaasboer, de ander bij de groenteman. Groen te schoonmaken, tomatenpluk, krantewijk, schoonmaken bij McDonald's. Dat was ik ge wend." „Na een jaar Pedagogische Aca demie kwam ik erachter dat dat niet was wat ik wilde. Toen ben ik met een vriend een schoon maakbedrijf begonnen om in mijn onderhoud te voorzien. Ik was achttien jaar en had de handtekening van mijn vader nodig. Lions Maintenance heette het. Een paar scholen had ik, een bankgebouw. Enkele jongetjes werkten voor me en ik moest controleren of ze het goed had den gedaan. Die gasten kunnen wel voor je werken, maar ze doen het nooit zo goed als jij. Ik was een heel snelle. Een aparte tijd." „Toen ben ik Nederlands gaan studeren, eerst M.O. en later op de Leidse universiteit. Studeren en schoonmaken is een perfecte combinatie. Ik hoefde geen beurs. Toen zag ik die adverten tie: omroeper schuine streep om- roepster. Dat leek me wel humo ristisch. Ik solliciteerde en het balletje ging rollen." Tjemig Een EO-voorlichter komt binnen met een broodje kroket. Een bik kelhard geval. „Beestachtig", grijnst Bert van Leeuwen. „Ik dacht even dat ik goed behan deld werd bij de EO, maar ik sta gelijk met twee benen op de grond." En: „Tjemig." „Ik was presentator, schoonma ker en student tegelijk. Dat ging ten koste van mijn studie na- Bert van Leeuwen: „Die radio en televisie, dat is toch maar een grote poppenkast. FOTO DIJKSTRA tuurlijk. Toen het studeren uit de hand dreigde te lopen, heb ik een slotoffensief ingezet. Ik liep stage op de afdeling p.r. van de EO en studeerde af op De Stijl verschillen in Teksten van EO en Veronica-omroepers. Wat was je conclusie? „Mijn slotopmerking was: als je haar maar goed zit. De meeste kritiek krijg je niet op de teksten maar op je kleding, dat is sowie so kenmerkend voor tv. Bij Vero nica is het meer jij en jouw, niet perfect Nederlands. Van de vijf EO'ers hadden er twee wat om- roepteksten betreft net zo goed bij Veronica kunnen zitten, en andersom", verklaart Van Leeu wen terwijl hij zijn kroket pro beert weg te werken. „Er is niks zo leuk als bekend zijn als EO-presentator. Een beetje in de luwte. Je kunt nog overal binnenkomen zonder aangestaard te worden. Dan voel je je verschrikkelijk. En soms heb je er een beetje profijt van. Ik zette een keer een fiets in de krant. Een jongetje kwam kij ken, zijn moeder moest beslis sen. Maar ze hoefde de fiets niet eens meer te zien. Moeder had zoiets van: dat zit wel goed." Wat voor imago heeft de Evange lische Omroep? „Vroeger werden we tuttig en wereldvreemd gevonden. Voor ik hier elf jaar geleden begon, hoorde je de meest rare verhalen van mensen die geen make-up op mochten en niet mochten spor ten. Mensen kijken nu heel an ders aan tegen de EO. De pro gramma's worden redelijk ge waardeerd, omdat ze goed in el kaar zitten. We zijn geen groen tje meer in het publieke bestel. Dat hebben we van ons afgewor pen. Het is allemaal wat moder ner. Maar we blijven de omroep, die staat voor zijn naam. We zijn er om mensen iets van het evan gelie te laten zien." „Dat gebeurt minder opgelegd, reëler. Als je op een cursus zit met andere omroepmensen, hoor je vaak na een paar dagen: Je valt me best mee. Lopen er meer van dat soort gewone mensen bij jullie? Ik betrap mezelf ook wel eens op vooroordelen." De voorlichter komt weer bin nen: „Jur, het was een onwijs lekkere kroket, heerlijk." „Het is niet zo zwart-wit: ik ben christen, geloof in God en dat hij alles in handen heeft, en zij gelo ven niet." „We vinden dezelfde zaken moeilijk, zitten met dezelfde problemen in de maag. En soms weet ik het allemaal ook veel minder goed dan zij denken. Ik heb ook niet alle antwoorden. Die eerlijkheid moet ook in onze programma's zitten en die zit er steeds meer in. We hebben de wijsheid niet in pacht." „Je bent er heilig van overtuigd, dat wat in de Bijbel staat waar is, dat God van mensen houdt, dat wil je graag doorgeven. Maar je moet ook respect hebben voor mensen die niet geloven. Dat doen we in De Keuze ook. Waar alles om draait, is dat je als mens een keuze kunt maken. Een knoop doorhakken en niet alles afschuiven op de omstandighe den. God heeft ons die mogelijk heid gegeven, ook voor of tegen hem." Was jouw keuze voor God een moeilijke „Een goeie vraag. Het was niet één moment. Ik ben gelovig op gegroeid en opgevoed, het was er gewoon altijd. Ik ben blijven ge loven. Dat neemt niet weg dat het niet vanzelf gaat. Tot nu toe ben ik niks tegengekomen dat me aan het wankelen heeft ge bracht. Ik geloof dat er een schepper is en kan me niet voor stellen dat het allemaal door een knal ontstaan is. De Bijbel is het uniekste dat bestaat. Ik zie men sen die erdoor zijn veranderd; dat bevestigt mijn geloof." „Het wereldje van radio en tv is leuk met kleine lettertjes. Maar meer ook niet. Mijn geloof helpt me om met beide benen op de grond te blijven staan. Geld, roem en uiterlijk, dat vindt God allemaal niet belangrijk. Wat voor mij telt, is de relatie met mijn vrouw en kinderen. Daar kan ik intens van genieten. Als ik na mijn werk thuiskom, denk ik soms: Krijg allemaal het heen- en-weer, dit is voor mij belang rijk. Die televisie en radio, dat is toch maar een grote poppen kast." Wat is over vijf jaar jouw rol in die poppenkast? „Geen idee, jöh. Vijf jaar gele den had ik geen benul dat ik een kinderprogramma, een quiz en De Keuze zou doen. Je weet toch niet hoe het loopt in het leven. Wie weet, worden we ooit een christelijke commerciële omroep en heb ik over vijf jaar mijn da gelijks eigen live-programma met gasten. Met een beetje hu mor, af en toe een diep gesprek, het losse van een quiz en live. Dat lijkt me top." Commercieel „We weten dat het met de com merciële concurrentie en de nieuwe technische mogelijkhe den ontzettend moeilijk wordt. Misschien zitten we over vijf jaar op één publiek net en heeft de EO een paar uur zendtijd. Dan moeten we maar commer cieel, kan ik me zo voorstellen. En vijfhonderd-zoveel-duizend leden, dat is niet niks. Heel ge motiveerde mensen allemaal. De EO heeft ook als eerste een pro- duktiemaatschappij in Amerika gekocht, die films maakt. Er wordt vooruitgedacht. De EO is niet een struisvogel die zijn kop in het zand steekt." Van onze verslaggever Je hebt vezels, je hebt kunst en je hebt kunstvezels. Maar je hebt ook kunst van vezels. Niet van kunstvezels, maar van natuurlijke vezels. Die kunst is op het moment te zien in de Nationale Plantentuin van België, even benoor den Brussel. Kennelijk worden aardse vezels, door ze in een onverwachte ordening te presente ren, 'hemelse' vezels. Zoiets moeten ze in Brussel gedacht hebben, toen ze deze ten toonstelling 'Hemelse Vezels' doopten. In het Latijn wordt dat Fibrae Caelestes, en dat is de titel van de jubileumtentoon stelling in de Nationale Plantentuin, die dot jaar zijn 125-jarig bestaan viert. De Jardin Botanique National de Belgi- que is ondergebracht op een domein dat veel ouder is dan 125 jaar. Het is het mid deleeuwse domein van Bouchout. Midden in dat Brabantse domein van heuvels, gazons, vijvers en boompartijen ligt het Kasteel Bouchout. Het is in dat kasteel dat de tentoonstelling te bewon deren is. Er is iets tegenstrijdigs in de combinatie van kunst en natuur. Volgens een veilige maar verdedigbare definitie is kunst alles wat 'niet natuur' is. Dat wil zeggen alles wat niet in de schepping is gegeven maar door mensenhanden is gemaakt. Zo is kunststof on-natuurlijke stof, een kunst been is een onecht been, en bruggen en sluizen heten in de waterbouw 'kunst werken'. Maar iedere liefhebber weet ook dat na tuur en kunst (in de engere zin van artis tieke kunst) elkaar helemaal niet bijten. Sterker nog: beeldende kunst, geplaatst in een omgeving van natuurlijke elemen ten, is de gewoonste zaak van de wereld. 'Rariteitenkabinet' van Anja Maas uit Breda, gemaakt van hout en andee vezels en glas. Vooral in de zomer bloeit het verschijnsel der openluchttentoonstellingen. De beel- denparken en kunsttuinen schieten uit de grond. De combinatie kunst-natuur is zo oud als de beschaafde wereld. De Romei nen verluchtigden hun tuinen reeds met beelden. De combinatie natuur-kunst in de Natio nale Plantentuin van België is van weer een heel andere orde. Want hier treffen wij een rariteitenkabinet vol hedendaag se kunst, die is geconstrueerd uit plant aardige vezels. Afgestorven en wegge snoeid plantaardig materiaal. Rudimen taire ongeprepareerde vezels. Maar ook kant-en-klare vezel-eindproducten zoals papier en textiel. Met het gegeven van de 'vezel' als plas tisch uitdrukkingsmiddel is 26 kunste naars uit België, Nederland en Duitsland gevraagd werk te leveren. En zo is het ge komen dat er in het kasteel werken zijn opgesteld, vervaardigd van zulke uiteen lopende materialen als handgeschept pa pier, wortelhout, steenpoeder, paarde- haar, vlasvezel, vlastouw, glas, tetrago- na-stengel, buxuswortel, gekamde hen nep, pulp van rode ceder, vel van geklop te boombast, cellulose van palmbladeren, aspergevezel, brandnetel, papaverzaden, bladresten en turf. De totaal-indruk die er van de installaties op deze tentoonstelling blijft hangen is er een van dorheid, droogte, stoffigheid, broosheid, breekbaarheid, knispering, verpulping, en rotting. Deelnemers uit Nederland zijn Boudewijn Corstiaensen (Nijmegen), Aliza Thomas (Den Haag), Anja Maas (Breda), Eva Andresen (Sim- pel veld), Diane Dyckhoff (Overasselt), In ge Evers (Haarlem), Loes Schepens (Den Haag), Puck Bramlage (Amsterdam), Yvonne Struys (Rotterdam). 'Fibrae Caelestes, Hedendaagse kunst met plantaardige vezels'. Werk van 26 kunste naars. Kasteel van Bouchout, Nationale Plan tentuin van België, Meise (12 km ten noorden van Brussel). Route vanaf Antwerpen, volg A 12 richting Boom-Brussel. Volg borden Meise, daarna Plantentuin. Vanuit Zeeuws-Vlaande- ren: Sint-Niklaas, Temse, Willebroek, A 12. Geopend ma-do 13-17, vrij-za gesloten, zo 14-18. Tot en met 27 augustus. De Planten tuin zelf is dagelijks open vanaf 08.30 uur. Je hebt van die mensen die zeggen: nou, die verhalen van Betsy en Gijs stellen niks voor. Wat zij hebben meegemaakt, heeft iedere sukkel meegemaakt in het buitenland. La ten ze maar lullen. Je hebt aan on ze foto's kunnen zien dat wij altijd het avontuur zoeken en op plekken komen waar de gemiddelde toerist geen weet van heeft. Maar ja, als je caravan gepikt is, kom je niet ver. Zie je dit pleintje? Valt je ook iets op? Nee, die dame op de voorgrond is niet tante Trui, die net een half pond uien heeft gekocht bij Pietje Peen. 't Is ook niet buurvrouw Bet tien met een nieu we incontinentie- voorziening. Het gaat ook niet om dat fraai gerestau reerde torentje. Nee, kijk eens even naar die wa gen met die geo pende zijkant. Zie je daar iets bekends aan? Precies, dat was onze caravan stel lepe jongens had onze ca» omgebouwd tot een verkoop) Ik herkende hem meteen aam rode strepen, want die had ik; na de kerst met bloed en tra aangebracht. Er zaten twee ks in, die zfch kapot schrokkentoen, mij zagen. Ze jammerden overt zieke kinderen en hun sterver moeder. Maar goed dat Betsy er niet bij. want die zou vast medelijden naar oud frituti vet, maar toen verder snuffel) rook ik ween® geur. Die van a klinkende tendwind in i klamme slaapt MET (Wordt vervolj Tekst tv Nieuws voor doven en slechthorenden ity) Hints, spelletje Studio op stelten met te kenfilms Noddy; Nijntje; De vinsk drie-dimensionale ani- matiéserie. Afl. 1 Confetti zomermix met Captain Cockpit; Klimrek- kwizz, spelletje voor scholie ren; Kinderen van Waterland, jeugdserie passie voor tuinen, magazi- Kookgek, culinair amuse ment Startrek, the Next Genera tion, sf (TT) journaal lo vader, zo zoon, spelletje Message from Holly, tv-film Birds of a Feather, comedy Day One, speelfilm journaal lEDERLAND 2 giles kits met Paulus de boskabouter, Wat gebeurt er later, Medisch Centrum Muis, Roobarb en Ratjetoe Cartoon Club met de Roze Panter, Popeye, Woody Woodpecker en Daffy Duck Confetti zomermix met Cap tain Cockpit; Klimrekkwizz, spelletje voor scholieren en Kinderen van Waterland, jeugdserie kregen hebben. De wagen si# jn Je soete suykerbol, kind- eigen vertrouw 15 De keuze erserie Niet te geloven Close-up: Not Mozart Antenne Filmer Frans Bromet: „Kunt u dat beschrijven?" FOTO ARCHIEF DES) Door Anja van den Akker „Wij kwamen niet om Indië te bevrijden. De Japanners hada tenslotte al gecapituleerd. Wij kwamen er om te stelen, li anders." De vroegere korporaal Stef Klinge is tot het beseff komen dat hij onder valse voorwendselen op de boot is voor de gewapende strijd in Nederlands-Indië tussen 191 1949. De nacht van Nederland Ik weet het beter journaal Close-up; Voorheen Neder- landsch Indië Het kinderziekenhuis (TT) Een wereld van ver schil Hoogtepunten uit Het elf de uur (TT) Journaal Little Girl on the Farm, te kenfilm (TT) Het zevende venster, kindermagazine Danger Bay, jeugdserie Niet te geloven, jongeren programma (TT) 2 Vandaag met actuali teiten, 18.00 Journaal, 18.40 Sportjournaal, 18.48 Wekelijk se lottotrekking en 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws Bert's Yellow Cab, program ma voor jongeren tussen acht en veertien The Road Home, serie (TT) Vuur en ijs-land, docu mentaire over IJsland Het kinderziekenhuis, docu mentaire-serie: Plastische chi- BELGIË FRANS 1 Op zich geen nieuw verhaal. Maar de manier waarop cameraman en samensteller Frans Bromet dit re laas tot leven wekt, graaft dieper dan menig interview over diezelf de na-oorlogse periode. In vier delen laat Bromet betrokkenen aan het woord, steeds vanuit een andere invalshoek. Zondagavond is de eerste aflevering van In- diëstrijders. Bromet stelt de vragen zoals hij dat in zijn befaamde VPRO-reeks Buren deed. Vanachter zijn came ra is hij voor de geïnterviewde nauwelijks aanwezig. Bezigt geen woord te veel. Met korte vragen als 'Waarom', 'Hoe dan' of 'Kunt u dat beschrijven' houdt Bromet het verhaal gaande en weet hij re gelmatig door te dringen tot die pe, nooit eerder verwoorde emo ties. „Ik kan me heel goed voorstellen hoe iemand zich voelt", verklaart Bromet zijn voornamelijk intuï tieve werkwijze. „Ik ben een fil mer, geen journalist." Dat is waarschijnlijk de reden dat Bro met zijn 'onderwerpen' tot zeer beeldende verhalen weet aan te zetten. Klinge is op zich geen briljant verteller. Dat maakt Bromet van hem. Met slechts één cameraposi tie kan de kijker nauwelijks wor den afgeleid van wat Klinge te vertellen heeft. Klinge houdt de kijker, mits geïnteresseerd in deze periode, van meet af aan vast. Een normaal denkend mensj in oorlogstijd heel ver, i duidelijk. Want ook al wast de missie in Indië als 'vredesn sie' verkocht, de pral simpelweg een smerige M| waarin ook Klinge mensen l neergeknald. Want: „Je la< zelf niet voor je donder scMjj Beelden doemen op van n»j die hij in stukken gesneden a4 trof. „Dan springen de stoffl bij je door en gaat wraak el heersen." I „Van een Indonesische wfl 1.00 Spreek met ons mee, cursus Ne- flands 11.30 Follow me, cursus En- Bs 12.00 Vivre Bruxelles 12.30 Au- ftsavoir, magazine 13.00 Nieuws "1 Télétourisme 13.50 La rivière trace, serie. Afl. 1 15.25 Les arts I liberté: 0 les villes d'eaux, docu- Intaire over de Franse kuuroorden j'05 La cigogne noire, natuurfilm [•00 Les carnets du bourlingueur, re- Ttages 17.30 Tarzan, serie 18.00 kies en herbe international, spelle- f wor scholieren 18.20 Contacts, rkeerstips 18.30 Beverly Hills 90210, I» 19.30 Nieuws 20.10 Le jardin ex- Tordinaire, natuurmagazine 20.45 Ptiires, Franse televisiefilm 22.25 Kaas 22.35 Match 1, sportpro- Piroa 23.35 Nieuws BELGIË FRANS 2 Hr Voetbal Belgische competitie [■05 Atletiek WK 19.40 Documen- psurti: Train de poudre, reportage een treinreis van Oslo naar Ber- P in Noorwegen 20.08 Paarden- pen 20.10 Atletiek WK 20.40 Au- jPojt kwalificatiewedstrijden GP 9ie voor Fl-wagens vanaf het cir- W,,rancorchaniPs 21-06 Atle- J* WK 21.36 Voetbal Belgische com- dingsbeweging wisten we werd gesproken van 'bend «„to™™™,- 'de vijand'. MaartatgW Match 1, sportprogram- om de produkten, - en goud op West-Sumatra. om de bevrijding van de j> DUITSLAND king, zoals ons was verteW deropbouw van je eigen4» natuurlijk een goed doel. Ma war einmal Entdecker und ...jr veiröndern die Welt, teken dat ten koste van andere 08.00 Janna, jeugdserie 08.30 twn'ÏÏ tekenfilm 09.00 Heu- ^apt-nBiaubar Club, kinder- e 10.0° HeUte 10.03 Nobody is n.:' spe"etie 10.30 (ZW) The nel, nis iijii J s.er'e 11-00 Heute 11.03 eenmaal thuis, grote psy^ J Einmal der liebe Herrgott sein, Peelfilm uit 1942 van Hans H. Hans Moser, Irene von moet gaan, zeg ik nu: mensen daar hadden dól vrijheid. Toen dacht ik Indië was toch van ons? Net als zijn maten problemen. Aan niemaMH uit 1942 van Hans H. zijn verhalen kwijt, vroeg iemand: 'Waarom geen apie meegebracht. ..™r- „Ik hoop dat de jongens m j IADIO non en voormalig Joego ter worden opgevangen. 'Indiëstrijders'. Nede 20.15 uur „..krijg" de Na»® Amsterdam (anp) - Het Scheepvaartmuseum Amsterdam 200 maritieme boeken. De collectie is afkomstig van de _,p. Commissie voor Portugese Ontdekkingen. De waarde vano king is nog niet bekend. De boeken hebben als gemeenschappelijk thema de Port?oEt; schiedenis van de 15e tot en met de 18e eeuw. Een woolk denkt dat het om nieuwe exemplaren, replica's, maar ook 0 ken gaat. Zeker is dat niet, want de collectie is nog niet „Ook voor ons zal het een ontdekking zijn." De overhandiging vindt plaats in het kader van ®en,te5 jej(eri over de Portugese ontdekkingsreizen die vandaag in de Ou Amsterdam open gaat. "AIIO RIJNMOND 1400 Ran: 10d0ü 50 'aar opbouw. 12.00 Rijr 1'8.00 Wim 51?1?1 Sport' 17 00 Deelder Kerkhof. 19.00-22.00 Radio Rijr w?b£ 9'03 Braba"ts nieuws. 9.07 IJl,verschuiin.^"^'„Brafc'antse a9enda en we aiten. 0e krant Brabants nieuws. 10.0 ""'en 10 in rv'n rabant en weerman Joh; Van hartp ?f„?elten' "-0B Brabants n taj._ e- .12.05 Brabants nieuws. 12.07 i !pBrabant Spo^l'k'13,00 Radio 17.07-18.1 ^"&and "rosp ZeelandVpo!?'03"13"00 Da9"wcek! 133

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 26