DE STEM bdoesjaparov grijpt weer mis Aan het einde van zijn Latijn Ontroerend afscheid van Fabio Casartelli 7 Stab B.V. Tourde France 95 baalt na tweede ritzege van Duitser Erik Zabel jsfftssts. ïa,5-750-»'» Tour Toen vandaag y optvy ff ^UieipjMt dteu-*el Stat! Autobedrijf R. ROOSSIEN Ldverteren |et zoden aan de dijk, Hinder, B0UWINGS0PBUIMIN6 <Jdilation nu 129. iROTE COLLECTIE I ISTRALIAN SHORTS JWE NIKE SCHOENEN I TOTAL AIR NIEUW OMO SPORT De angst af te moeten stappen, teistert wielrennershart van Bart Voskamp Kelly: leven in dienst van sport Marie wilde sfeer verbeteren Coca Cola verlengt sponsorcontract bitduffiraat 26-28, Oosterhout NB, Tel 01620-60520 gebruikt onderhoud - reparatie Sport Peugeot 20519 GTi Rally, r?s'8!+'!5 va' ö95o.-ti va./ 7.950.. Wij staan u graag te woord en geven u e deskundig advies. Kom vrijblijvend lang Pontiac Fiero 6 ctl., kleur geel, zeer mooi, m oei u zien •86 Porsche 944, sportveigsn, radio, alarm enz. '82 '83 Porsche 928 S. leder Int.. airco, automaat, met. lak. sportvelgen. moet u zien "85 Porsche 944 Turbo, schuit dak, etek. ramen, alarm, airco enz. '86 Renault Espace. 7 pers., met lak, spi enz., li grote fa Renault 21 TL GTX, dlv. kleuren opties '90 '91 Renault 21 TL GTX, div. kleuren extra's'89 t/m'9 Renault 5 GT, met. lak. spoilers'88 f v.a sportvelgen. s| Al onze auto's zijn te financieren. 4 x Seat Marbefia, div. kleuren, zeer zuinig In benzlneverbr. '93 '94 2x ToyotaCeiica20GTI6V, met. lak, sportvelgen, spoi- a Iers enz. '87 12.950.-tin moo.1 3x Toyota Corolla. 4-drs. Sedan. 1 met. tak enz. '90 '91 v.a, 11.750 tin I 4x Toyota Corolla 13 OX,3-drs„ J zeer mooi '87 '89 v.a8.950-fa. mM x Toyota Corolla 16V GTi. zeer ,Bfl mooi, div. opties '85 '86 v.a. f 7.950 - fin mnn I 4x VWCoradoG60.met.lak. m sportvelgen, schuilde enz. '90 25.750.- fin. moo 1 14 x VW Golf GTi 16V, dlv. kleu- ren* extra's, u moet ze zien '86 t/m '88 '90 v.a, 8.950.- tin. raoa I 3x VW Golf 19 Edison, met. lak, BSS-velgen, schuifdak enz. '90 19.750.-fin. moo! 3 x VW Go» GBQ Rally, met. lak, schuifdak, halfleder int., ra dio, sportvelgen. B8S en nog veel meer opties '90 v.a. f 24.750.- fin. moo a 2x VW Passat 16 VGL. met. lak. airco, sportvelgen enz.'90 f 21950.- fin. moo - 2x VWSctrocco GT 16V, met. i lak, elek. ramen enz '87 v.a. f 9750.- fa. mog. FINANCIERING Een auto kopen met: een zeer voordelige financiering: lage tarieven Lopende leningen L géén bezwaar. Ook mensen met WAO zijn van harte welkom. Bel voor vrijblijvende informatie! 076-811175/711466 3-12 mnd. garantie zeer complete alle auto's worden behandeling bij uw geleverd met een 10.000 km beurt occasion alle auto's worden indien alle auto's worden in nodig afgeleverd met een nodig e/o bijgewerkt. nieuwe APK-keuring Takkebijsters 42 - Breda. Tel. 076-711466 Ind. terr. Moleneind afslag Breda-Noord openingstijden: ma. t/m vrijdag 10.00 - 18-00 uur zat. 10.00-17.00 uur vrijdag koopavond tot 21.00 uur TAKKEBIJSTERS 42 BREDA - TEL. 076-711466 industr.terr. Moleneind afslag Breda-Noord lichtingen: De Stem, 076-236911 MADE IN ITALY by UfatftirtU Sj*o*itiV€ ALIAN POLO'S L voorraad J69"- itDr-148,95 AL1AN T-SHIRTS p voorraad wit/grijs/zwart met hoge kortingen MIAN TRAININGSPAKKEN baad ook dubbelzijdig lllectie van Noord-Brabant en de goedkoopste). |428-nu350.- ÏM-55M5 nu 305, 32^5 nu 249.- pf/e Australian kinderpakken, uitzoeken maTW1 N DYNAMISCH VOOR AL UW SPORTARTIKELEN slijden; MA 13 00-17.30 Di.-WO.-DO- 900-17 30 VR 9 00-20.30 ZAT 9.00-17.00 betAI£N aat 34 - Mode - Telefoon 01626-82665 MET PINCODE stbare bezit niet verloren gaat lermen tegen blikseminslag. Z°D° uw kant kunnen wij u ook een 1 inspecties van bestaande insta' ende prijsopgaaf reen 05280-76790 terdam 010-4557944 (jeaux - Op zoek naar een goede sprinter voor dit sei- j maakte Jan Raas begin vorig jaar al een afspraak [tErik Zabel. Na de klassiekers in het voorjaar zouden onderhandelingen geopend worden. Maar de Zeeuwse Leider belde af, nadat het plasje van Zabel na Veen- Ll-Veenendaal positief was bevonden en kwam Ujen later tot een akkoord met dertiger Djamolidine Cesjaparov. js moest daar gisteren in Bor- jisweer aan denken. De Duit- er na een lange rit in (azêngende hitte - er werden peraturen gemeten van bijna j graden Celsius - in de Ijlde overwinning weg voor leus van de Oezbeek. Het was iter de tweede dagprijs voor lel, na z'n winst in Charleroi |i'[)25e verjaardag, terwijl Ab- tjaparov op twee dagen van ijs nog altijd op nul staat. pn tellen I komt het hele jaar al een }tje snelheid te kort," ver- t Raas in de Franse wijn- Ji. „Ik had gehoopt dat hij na Bergetappes wat meer in huis Isebben dan een jonge gast als }el. Maar als ik zie hoe hij hier t die jongen wordt geklopt, Uoet ik concluderen dat de |s blijkbaar beginnen te tellen JrAbdoe." j pijnlijke constatering voor i, daar kwam hij rond voor IWant het riante salaris van (Oezbeek, om en nabij de mil- ii gulden, drukt zwaar op het 'jet. Bovendien kan de Zeeuw ([succesje prima gebruiken als penkomertje bij de potentiële isors, waarmee hij na de Tour il de tafel gaat zitten. „Er ko- nog twee kansen," zei de 'leider, er de moed in hou- I, „maar ik vrees eerlijk ge- l dat we met lege handen s zullen komen. Of Ekimov g eens een nummertje Ia- Franct Tourde France 95 DoorJacques Eestermans ten zien. Hij kan als geen ander in de laatste paar kilometer tempo rijden en hij is sterk, dat heeft hij vandaag nog laten zien. Maar het zal heel moeilijk worden." Belangrijk Raas paste er gisteren echter voor om Abdoesjaparov, die dit sei zoen alleen in de Tour DuPont een ritje won, helemaal al te schrijven. „Hij heeft een fantas tische instelling en zal net zo te leurgesteld zijn als ik, dat het niet wil lukken. Maar ik ken hem intusêen goed genoeg om te weten dat hij zich pas gewonnen geeft als er echt niets meer valt te ha len. Bovendien is het voor hem met het oog op volgend jaar even belangrijk als voor mij om niet op nul te blijven steken. Ai zal dat voor mij geen cruciaal punt zijn in de onderhandelingen met geïn teresseerde geldschieters, en voor hem wel als hij met een nieuwe werkgever moet gaan praten." De ploegleider van Novell krabde nog maar eens achter z'n oren. „Die Zabel, ik had het goed ge zien. Hij is een echte kanjer ge worden." Dat Raas vorig jaar de Erik Zabel behaalt zijn tweede ritzege, v.r.n.l. Abdoesjaparov, Jalabert, Lombardi, Zabel, Colage. telefoon pakte om zijn afspraak met de Duitser te annuleren, had dan ook niets te maken met.diens kwaliteiten. „Absoluut niet," stelde hij met nadruk. „Maar na Veenendaal-Veenendaal leverde hij dus een plasje in, waarmee het niet in de haak was. Dan houdt het voor mij op. Ik heb de onder handelingen meteen stopgezet." Beulswerk Bij het dopingakkefietje in de Nederlandse semi-klassieker stond Erik Zabel in Bordeaux niet stil. De renner uit de Oost- duitse school was veel te blij dat hij het beulswerk van zijn ploeg genoten (ook van de Italiaan Co- lagé) in de finale van de zeven tiende etappe de beoogde afron ding had kunnen geven. „Het was een moordende rit vanwege de enorme hitte, maar toch verzaak te in de slotfase niemand van ons. Ik heb daar maar één woord voor: fantastisch," krijste de dolgeluk kige Zabel na zijn achtste over winning van dit seizoen. De prof uit Berlijn had na het feestje in Charleroi voor het sla pen gaan het routeschema nog eens uit zijn koffer gevist. „Hij bladerde direct door naar de etappe van vandaag," wist zijn sportdirecteur Walter Godefroot zich gisteren nog te herinneren. „Daar ga ik weer winnen, zei hij me, want de snelste jongens zul len dan al wel thuis zitten. Het was geen bluf, hij meende het bloedserieus. Het tekent zijn klasse, dat hij het ook nog waar maakt. We gaan nog veel van hem horen, daar ben ik heilig van foto anp overtuigd." Doorbraak De doorbraak van Erik Zabel kreeg vorige herfst gestalte. Met z'n zege in Parijs-Tours kroop hij al een beetje uit de schaduw van zijn grote voorbeeld Olaf Lud- wig. Met z'n dubbele hoofdprijs in de 82e Ronde van Frankrijk is hij nu echter definitief de num mer één van zijn land geworden. „Mijn droom is uitgekomen, maar ik hoop dat die nog lang niet ten einde is." |8«rt Voskamp: afzien. foto anp Eerst Parijs zien, dan sterven. Belangrijker dan de overwinning in menige wedstrijd is voor een wielrenner de Tour de France helemaal uitrij den. Zijn de bergen ach ter de rug, dan komen er nog enkele verraderlijke ritjes. Met temperaturen waarbij de plaatselijke huisarts zijn patiënten adviseert niet langer dan twee uur in de zon te blijven. Er wordt dezer dagen vreselijk veel geleden in het peloton. De angst om af te moeten haken, met Parijs in het vizier, teis tert menig wielrenners- hart. Bart Voskamp deed gis teravond zijn relaas. fi. i Franct Tourde i France 95 Doof Vmeent Ron nes Bordeaux - Er zijn van die da gen dat een broodfietser met schrik om het hart aan zijn werkdag begint. Wat ze ook trainen, hoe ze zichzelf ook kennen, het is elke keer toch maar weer afwachten of het eigen lijf voldoende is aange sterkt en opgewassen tegen nieuwe aanslagen. Bart Voskamp worstelde gister morgen met dat probleem. En niet zo'n klein beetje, want hij was woensdagavond helemaal kapot. De lange zit, het ongeloof lijk warme weer had het hele pe loton tijdens de gedenkwaardige optocht naar Pau gesloopt. Zeker weten, bedacht Bart Vos kamp gistermorgen, dat er wei zestig renners naar huis hadden kunnen gaan als er woensdag normaal was gestreden. Maar oh ironie, de dood van Casartelli redde de Tour op zijn minst één dag voor al die arme strijders. „Ik ben aan het eind van mijn Latijn," zegt de knecht uit Zet ten. Gelukkig kwam de dokter een half uurtje later, mocht hij uitslapen, tot half acht. Bloed druk en hart gecontroleerd, alles in orde. Wat water door het ge zicht en onder de oksel en kwart voor acht was er het bord spa ghetti. Maar meteen aan begon nen, 's morgens wachten ze niet op elkaar. Tijdens het ontbijt zijn de de gedachten bij de zware dag die komen gaat. Nog even op de kamer gelegen, de start was gelukkig dichtbij, er heen gefietst. Daar was nog steeds die onzekerheid, de angst dat de rekening van de vorige dag zou worden gepresenteerd. Ge lukkig, al snel in de koers bleek dat er meer waren die op hun |°WAart Heering con Cassano - Vierduizend in- s telt Albese con Cassano, een |»°rp vlakbij de Noorditaliaanse stad |,®Q. En alle vierduizend waren gis- 1 present om afscheid te nemen ran hun meest bekende burger, de 24- I lange Fabio Casartelli. een maand geleden vertrok Fabio I zijn woonplaats in de hoop dat de I W de France glans zou geven aan de tot I an toe weinig briljante prof carrière van e winnaar van Olympisch goud op de 15* 1992 in Barcelona. I a§ keerde hij terug, echter niet als I doH overladen sportheld maar als I tol n s'ackt°f fer m een notenhouten g daarin lag hij gisteren opgebaard in Iwoning onder een Byzantijns kruis- I Bit' etl t;e®en een achtergrond van foto's I la»Z''n sPortieve loopbaan. Voor de poort ij.1??® dan honderd strekkende meter I jj. "kimstukken en rouwkransen van I iiCilrWrenif>ingen. Tour-ploegen en par- ||L !eren daarnaast hing een geïm- I Fabi sPand°ek met de tekst: 'Ciao I ('Da tuor S0ITiso e' sempre con noi' pion i°uw glimlach blijft altijd De bescheiden villa in Cassale is al vanaf de vroege ochtend het reisdoel van hon derden wielrijders, die in sporttenue hun kameraad de laatste eer komen bewijzen. „Het is de schuld van de Fransen. Als zij die bocht geflankeerd hadden met hooi balen, dan leefde Fabio nog," zegt een huilende teamgenoot uit Casertelli's amateurtijd, Giuseppe Grecco. De winkels en bars van Cassale zijn ge sloten wegens rouw en in een muurkrant roept de burgemeester zijn plaatsgenoten op om ereburger Casertelli niet te verge ten. In een ijssalon in de dorpsstraat zit ten enkele leden van de Fabio Casartelli- club somber bij elkaar. „De club is vorig jaar opgericht en telt 65 leden," vertelt secretaris Serafino Broggi. „Heel het dorp leefde mee toen Fabio goud won in Barcelona. Toen het daarna wat minder goed ging, omdat hij last had van zijn knie, zijn we bij elkaar gekomen om hem als supporters een hart onder de riem te steken. Met z'n vijven hebben we hem nog opgewacht op de Alpe d'Huez en daar was hij vol goede moed. Hij wilde probe ren een van de laatste etappes te winnen en in plaats daarvan hebben we nu een idool en een goede vriend verloren." De fanclub blijft bestaan, verzekert Broggi, en zal van nu af aan koersen or ganiseren onder de naam van Casartelli. Als bewijs dat Cassale zijn gesneefde sportheld in het hart gesloten houdt, lie pen gisteren in het dorp tientallen jonge ren met T-shirts met het portret van 'On ze vriend Fabio Casartelli'. Om drie uur 's middags baant de delega tie, waar iedereen op heeft gewacht, zich een weg door de menigte om de familie te condoleren: de voorzitter van het organi serende comité van de Tour, Jean Claude Killy, Bernard Hinault en Eddy Merckx, die zijn zoon, teamgenoot van Casartelli in de Motorola-ploeg, vertegenwoordig de. De processie, die Fabio's stoffelijke res ten naar de kerk begeleidt, is van een hartverscheurende ontroering. Voorop de standaard van St. Margaretha, de be schermheilige van Albese. Daarna een groep jonge wielrenners en vertegen woordigers van tientallen sportvereni gingen met evenzovele kransen. Na een half dozijn geestelijken, onder wie de dorpspriester, die de lijkmis zal opdra gen, dragen zes vrienden van Fabio Casa- telli de kist. Dan volgen de door verdriet gebroken familieden. Vader Sergio, zelf ooit een verdienstelijk amateurrenner, gaat al dagenlang gebukt onder het onredelijke zelfverwijt dat hij Fabio steeds in diens sportieve aspiraties heeft gestimuleerd. Moeder Rosa, die haar enig kind vergeefs had gevraagd om een helm te dragen, die hem wellicht had kunnen redden. Oma Lina, die zichzelf beschouwde als de grootste fan van haar kleinzoon. En Fabio's jonge echtgenote Anna-Lisa, die als enige haar tranen weet te bedwingen, totdat de stoet voorbij de zetel van Fabio's fanclub komt. Anna-Lisa heeft het ongeluk van haar man live op televisie gevolgd, met op haar armen hun twee maanden oude zoon Marco, die na Fabio's terugkeer zou zijn gedoopt. Het is aan haar te danken dat de Motorola-ploeg zich niet heeft terugge trokken maar in de Tour verder fietst 'om de nagedachtenis aan Fabio te eren'. Na de familie volgt het hele dorp. In de stoet marcheren alle grootheden van de Italiaanse wielerwereld, zoals Gimondi, Saronni en Magni, onopgemerkt mee. Aangekomen bij de parochiekerk wordt de kist verwelkomt door een minutenlang massaal applaus. Het is een gebruik dat in Italië is voorbehouden aan gestorven volkshelden en gesneuvelde soldaten en in zekere zin was Fabio Casartelli allebei. In hem verliest Albese een dorpsheid, ter wijl de Tour slechts een waterdrager ar mer is. knieën zaten. De eerste vijftig ki lometer ging het rustig. Toen kwam er langzaamaan het ver trouwen dat het wel eens zou kunnen gaan lukken. Niet zoals in het begin van de Tour. Toen demarreerden ze al voordat ze stad of dorp uit waren. Iedereen in het peloton had het erover dat-ie nog moe was. En dat het zo heet was. Man, de vori ge dag zakten je wielen in het ge smolten asfalt weg. Praatje links, praatje rechts, met de ploeggenoten natuurlijk, met die van Novell en met Erik Breukink. Meeste tijd gepraat met Erik Dekker. Erik is van dezelfde leeftijd, al veel mee gefietst. Ook nog over Casartelli gepraat. Elke keer weer zeg je dat je het er niet meer over zult hebben. Maar elke keer krijg je het er weer over. Bart kende die Fabio niet persoonlijk. Maar het is iemand uit zijn omge ving. Werkte ook hard voor zijn sport, net vader geworden. Bart heeft van de week nog ver schillende keren moeten denken aan een klapband, die hij vorige week in een bocht kreeg. Geluk kig was er net een parkeerplaats waar hij naar kon uitwijken. Stel, zo spookte het menigmaal door zijn hoofd, dat die klapband in zo'n bocht was gekomen als waar Fabio Casartelli zijn doodsmak maakte. Dat praten onderling in een peloton gaat net als op de fa briek of op kantoor. Dan eens met die, dan eens daar, over het werk, eigenlijk over alle dingen waar mensen het zo met elkaar over hebben. Meestal fietst Bart Voskamp het liefst zonder te pra ten, alleen met zijn gedachten. Nee, de rit waar hij zo tegen had opgezien, werd bij lange na niet zo zwaar als hij had gedacht. Een bidonnetje of acht gedronken, van een halve liter elk. De laatste tachtig kilometer begonnen ze te demarreren. Zoals was te ver wachten. Was nog steeds goed bij te houden. Laatste tien kilometer ging het echt hard. Maar op het laatst liet hij zich gewoon uithol len. Geen moeite gedaan om tege lijk met de eersten binnen te ko men. Want wat maken nou die laatste twintig seconden? Het hotel was nog geen kilometer na de finish. Meteen in een bad, lekker afgekoeld. En daar stond de soigneur al klaar, nam Bart een half uurtje onder handen. Eten, en om tien uur het bedje in. VRIJDAG 21 JULI 1995 DEEL B Een goed half jaar gele den beleefde het plaatsje Carrick-on- Suir in het Ierse graafschap Tipperary een wielerwedstrijd met 1200 deelnemers, die bijna allemaal tegelijk aankwamen. De afstand was dan ook kort. Ter ere van het afscheid van Sean Kelly waren ze naar zijn geboorteplaats gekomen: on bekende buurtgenoten, samen met een galerij beroemdhe den, die de wielergeschiedenis van de laatste 20 jaar schreef: Merckx, Hinault, Fignon, Ro che, De Vlaeminck en ga maar door. Sean Kelly won die wedstrijd, natuurlijk, maar ook bij een nederlaag had hij getriom feerd. De hulde, die zijn oud collega's hem brachten, zegt genoeg over de betekenis van deze geweldige renner, een man die bijna 20 jaar lang de Ierse wielersport aanzien gaf, meer nog dan Stephen Roche, wiens grootheid zich concen treerde in één en het hetzelfde jaar, 1987. Kelly was er altijd van 1977 af, toen hij zich naar het vasteland van Europa begaf om als be roepsrenner het brood te ver dienen. Hij had een sterke sprint in de benen, dat wist ie dereen gauw genoeg, en zo werd hij ook ingehuurd. Zelf dacht hij ook niet anders: als sprinter in rondes proberen een dagprijs te halen. De snelste zijn van een pelo ton. In de eerste van de totaal veertien Rondes van Frank rijk, die Sean Kelly reed, was dit zijn opdracht en die maakte hij waar, want in vier Tours won hij evenveel ritten. Min of meer bij toeval merkte de tanige Ier dat er heel wat meer in hem stak. In het vroe ge voorjaar van 1982 wist hij na een sprintzege met zoveel verve zijn leiderstrui in de rit tenkoers van Parijs naar Nice te verdedigen, dat hij de smaak te pakken kreeg. Zodat vijf jaar na zijn profdebuut op eens een volwaardig coureur werd geboren, die in elk op zicht zijn stempel zou zetten op de wielersport van de jaren '80 en '90. Een der grootsten van zijn tijd, zo kan Sean Kelly gerust wor den genoemd. Geen typische sprinter meer - de scherpe kantjes gingen er zelfs een beetje af - maar een veelzijdig renner, zowel in rondes als in klassiekers. Hij bouwde een gigantische erelijst op; de schertswedstrijd bij zijn af scheid moet ongeveer zijn 200e zege zijn geweest. En dan geen kermiskoersen of dat soort, maar grote wedstrijden. Zeven jaar achter elkaar eer ste in Parijs-Nice, driemaal Ronde van Lombardije en de Ronde van het Baskenland, tweemaal Milaan-San Remo, f DoorFrarrsOudejans Sean Kelly foto afp Parijs-Roubaix, Luik-Basten aken-Luik, de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Cataionië. Verder de Ronde van Spanje in 1988, vijf Ron des van Ierland. In de Tour de France, waarin Kelly veertien maal startte, streefde hij eerst naar dagze ges en later naar de prijs voor de regelmaat, de groene trui. Die won hij vier keer. Kelly leefde even in de waan dat hij de Tour ook zou kunnen win nen, maar hij kwam er al snel achter dat dat niet voor hem was weggegelegd. Hij kwam nooit op het podium, maar eindigde wel enkele keren hoog in het eindklassement. Zijn beste prestaties leverde hij in 1984 en 1985, toen hij respectievelijk vijfde en vierde werd. Zijn erelijst is ronduit verbluffend en opmerkelijk, omdat de aanloop zo curieus was. De enige, die het in zich heeft om het allemaal na te doen, is Laurent Jalabert, wiens loopbaan ook begon als pelotonsprinter. Altijd heeft Sean Kelly alles in dienst gesteld van zijn sport: zorgvuldig leven, veel slapen, een Pietje precies in kleding, letten op wat gunstig of scha delijk kon zijn. Daarom kon hij zo lang meegaan, langer dan wie ook van zijn generatie. Morgen: Claudio Chiappucci tourde France Z.' 95 sportnieuws kort Bordeaux - De man van het korte en lange solowerk deed donder dag in de Tour een vergeefse poging de zeventiende etappe naar zich toe te trekken. Thierry Marie reed vijf dagen voor zijn 32e verjaardag bijna zeventig kilometer solo, verbruikte tientallen bidons met water, maar kreeg geen beloning voor zijn moedige optreden. Volgens de winnaar van drie prologen in de Tour was het hem in eerste instantie niet eens te doen om de ritzege. „Met mijn aanval wilde ik de sfeer in het peloton verbeteren. Woensdag was een trieste dag, dat gevóel moest veranderen." Bordeaux - Het Amerikaanse bedrijf Coca Cola heeft het sponsor contract met de Société du Tour de France donderdag in Bor deaux verlengd tot en met het jaar 2007. De drankengigant treedt al sinds 1985 als geldschieter van de Ronde van Frankrijk op. Met de ondertekening van de verbintenis zijn tientallen miljoenen guldens gemoeid. Tourde France Fr 95 A Tourde France 95 18e etappe 21 juli 166 km Nontron 166 km Limoges ccTO Dournazac 108 km J? Sereilhac O 142 km 79 knO^Q^ s Verteillac 43 km Villetoureix 32 km la Jemaye 18 km O Montpon Menesterol Frankrijk 09.30-10.30 Eurosport: Tour, zeventiende etappe (herh.) 14.30-17.20 Nederland 3: Tour de France, achttiende etappe Montpon Ménestérol-Limoges (166,5 km) 15.00-17.15 BRT 2 Sport ex tra/achttiende etappe Tour 15.00-17.30 Eurosport: achttiende etappe Tour, SoriM (Ju Tnur Hp France 18.41-19.27 Nederland 2: Stu dio Sport met Tour, achttiende etappe en een Tourjournaal 22.00-23.00 Eurosport: Tour, hoogtepunten achttiende etappe 22.05-22.35 BRT 2: Tourjour naal NEDERL ■H

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 9