DE STEM 'Dat schrikt me niet af' Spijt Als ze dan tóch vallen, wil Cor Vos erbij zijn V mi Jonge Deen Bo Hamburger beoogd kopman van ploeg Cees Priem Tourde France 9. Vertrek- en aa M 400 AUTO'S OP VOORRAAD GN?KGE SSMMü JTwwwf de stem Lezerstour 95 Fotograaf sleept heel bedrijf met zich mee in de Tour DËSTEM SPORTNIEUWS KORT OP TV* eraken- Financiering zonder eigen geld 3 maanden 100% garantie autopas 500 fietsen tegen bodemprijzen Alle auto's ANWB-gekeurd -gekeurd Sport <:ï^p;:iSp4^f«ï mmmmm Door Jacques Eestermans St. Girons - Erik Breukink als nieuwe wegkapitein, ver sterking uit het buitenland en Bo Hamburger als kopman. Zo ziet het ideaalbeeld voor het volgende seizoen eruit bij TVM. „Mooi," zegt Bo Hamburger in Résidence Les Myrtilles in St. Gi rons, waar de ploeg van Cees Priem gisteren van de snipperdag in de Tour genoot. „Dat zou een goede zaak zijn voor het team, en voor mij. Maar met zulke zaken ben ik nog niet bezig. De Tour eist nu alle aandacht op." Het is niet vreemd dat de leiding van de Nederlandse formatie in de net 25-jarige Deen haar nieu we aanvoerder ziet. Want de car rière van Hamburger vertoont sinds zijn debuut in juni 1991 een gestaag opgaande lijn. Zijn pro gressie in de Tour is treffend voor zijn ontwikkeling. Twee jaar ge leden eindigde hij als 31e in de Ronde van Frankrijk, vorig sei zoen bereikte hij Parijs als twin tigste. In '94 behaalde hij ook zijn belangrijkste overwinning tot nog toe, de Tour-etappe naar Trélissac. „Bij TVM krijg ik de kans te groeien en word ik goed gesteund door mijn ploeggenoten," ver klaart Hamburger de stijgende prestatiecurve. „En wat ook telt, is dat ik niet uit een wielerland kom. Het is geen toeval dat Dene marken momenteel zulke goede profs heeft. We hebben een ande re instelling. Voor ons was het niet vanzelfsprekend om bij een profploeg binnen te komen. We moesten er voor van huis weg en bovendien ook nog eens beter ons best doen om op te vallen. Dat betaalt zich nu uit." De weg van de in Frederiksburg geboren renner ging via Frank rijk en Spanje naar het Belgische Geel, waar hij sinds enkele jaren met z'n vrouw woont. „In '89 ben ik als amateur naar Toulon ver trokken. Daar heb ik twee jaar gezeten en daarna heb ik een paar maanden in Spanje ge woond. Via Jesper Skibby, of be ter gezegd een wederzijdse vriend, kwam ik vervolgens in contact met Priem. Toeval, want ik kende Jesper eigenlijk nauwe lijks, maar ik had wel mijn plaats bij de profs gevonden. En daar ging het per slot van rekening om. De kracht van Bo Hamburger is zijn veelzijdigheid, zonder dat hij een echte uitblinker is in één van de disciplines. Hij is een goed klimmer en kan daarnaast rede lijk sprinten en tijdrijden. Dat maakt hem uitermate geschikt voor het grote-rondewerk. „Hij is het levende bewijs dat je niet per se lang hoeft te zijn om bij de groten te kunnen horen," zegt Priem over zijn pupil. „Het gaat goed, maar voorlopig ben ik voor de echte top nog een maatje te klein," weet de frêle Deen. „Maar ooit hoop ik zo sterk te zijn, dat ik in de Tour bij de beste tien kan eindigen. Zoals Bjarne Riis. Ik heb het voordeel dat ik nog een poosje de tijd heb." Het beoogde kopmanschap en de druk die daar onlosmakelijk mee verbonden is, schrikt de Deen in elk geval niet af. „Het is altijd af wachten of je daar goed mee overweg kan," zegt Hamburger, die in de rangschikking momen teel de zeventiende plaats in neemt. „Maar bang ben ik er niet voor. Eigenlijk ben ik nu ook al de kopman en dat levert geen en kel probleem op. Het gaat op een natuurlijke manier. Omdat ik er in het klassement het beste voor Door Jacques Eestermans sta, werkt de rest voor mij. Daar hoef ik niet eens om te vragen." Het grote doel van Hamburger mag dan zijn om in de voetsporen van zijn voorbeeld Riis te kunnen treden, zijn grote droom is om nog eens met een Deens profteam over de Europese wegen te snel len. „Maar of dat er een keer van komt, durf ik niet te zeggen. Er wordt wel steeds vaker over ge sproken, want het wielrennen wint enorm aan populariteit in Denemarken. Vooral de Tour leeft bij de mensen. Dat merk je onderweg. Ik heb nog nooit zo veel landgenoten langs het par cours gezien als dit jaar. Boven dien heb ik gehoord dat er elke dag een miljoen mensen voor de TV zitten. Maar het probleem is dat er in ons land geen wedstrij den zijn en de rest van de be roepsrenners al een stuk ouder is dan ik. Dat is niet erg aantrekke lijk voor een mogelijke sponsor." Voorlopig gaat Bo Hamburger er dan ook vanuit, dat hij in het bui tenland zijn geld zal moeten ver dienen. Volgend jaar in Neder landse dienst, en misschien nog eens in Italië. Belangstelling was er al voor hem. „Het gaat me niet om het land, maar om de ploeg. Maar ik geef toe dat het in de toe komst aantrekkelijk voor mij zou kunnen zijn om bij één van de Italiaanse teams te gaan rijden. Die vormen de top in de wieler sport en daar streef ik ook naar." Bo pakt zijn belangrijkste overwinning tot nog toe, een jaar geleden in Trélissac. FOTO ANP Tour de France A 95 VARIA f Marco Pantani stelt zich veel voor van de strijd om de regen boogtrui in Colombia. „Het par cours is op mijn lijf geschreven," weet 'Elefantino' zeker. De win naar van de bergritten naar Alpe d'Huez en Guzet-Neige weet ook wat hij, mocht hij wereldkampi oen worden, tijdens de weken di rect daarna gaat doen. „Ik ga zin gen in de bars," klinkt het verras send. Pantani blijkt echter een voortreffelijk zanger te zijn, die 's winters met collega Coppolillo (op gitaar) festivals bezoekt om zijn kunnen te laten horen. Pan tani's grootste wens is om eens deel te nemen aan het beroemde songfestival van San Remo. „Voorlopig staat fietsen nog nummer één, maar zodra dat iets minder mocht gaan, stap ik over naar het zingen. Daar kan ik ook goed de kost mee verdienen." Miguel Indurain heeft alles ui termate goed onder controle in deze Tour. De Spanjaard mag dan vooral door de renners van ONCE behoorlijk worden aange vallen, als het er op aan komt is hij de snelste van allemaal. On danks het feit namelijk dat Mar co Pantani op Alpe d'Huez en Guzet-Neige als eerste over de streep kwam, zette Indurain van voet tot aan de top in beide geval len de snelste beklimmingen neer. De Tour-directie had voor de klim naar Guzet-Neige een op merkelijke beperking ingesteld. Per ploeg mochten er maar vier auto's naar boven. De reden? Door het mogelijke lawaai en de trillingen van te veel verkeer om hoog vreesde men dat rotsblok ken naar beneden zouden komen. Uitspraak van ex-ski-kam- pioen en één van Frankrijks na tionale helden, Jean-Claude Kil- ly: „Ik ben gefascineerd door de persoon van Indurain. Dus dan moet je je niet afvragen hoe zijn ploeggenoten naar hem opkij ken." Tour de France /k 95 VANDAAG Y 15e etappe 18 juli 205 km Peyresourde 91 km Cauterets 206 km Frankn'k Peyresourde 1569m leTourmaleU114m |jj Aspet 1069m Loudenvielle anp Société du Tour de France Het puntenklassement van de Lesertour van De Stem wordt nog altijd aangevoerd door A. van Gils uit Dongen. Maar zijn voorsprong op de C. Welvaert uit Eede en J. Sommen uit U1- venhout bedraagt slechts 2 punten. Puntenklassement: 1. A. van Gils (Dongen) 30 pun ten. 2/3. C. Welvaert (Eede), J. Som men (UIvenhout) 28 punten. 4 t/m 7. A.A. van de Made (Ma de), B. Haak (Terneuzen), B. van Nispen (Breda), 4. Th. Pieters (Oosterhout) 26 punten. 8 t/m 14. C. Peeters (Clinge), E. de Regt (Wouw), Fr. de Belie (Clinge), G. Martens (Breda), J. van de Bemt (Hoeven), P. Al- brechts (Breda), P.A. van Ginne- ken (Dongen) 25 punten. 15 t/m 19. C. van Mook (Ooster hout), J. Christianen (Etten- Leur), M. van Gemerden (Bre da), P. Ongenae (Breda), W. van Deuren (Breda) 23 punten. 20 t/m 22. A.A. Joosen (Baarle- Nassau), L. van Zundert (Prin senbeek), P. Baremans (Etten- Leur) 22 punten. 23 t/m 31. V. Hulle Wanz (Sas van Gent), D. Duininck (Clinge), J. Machielsen (Prinsenbeek), J. Mol (Breda), J. van de Noort (Breda), J.C. van Beers (Sprun- del), K. Bierstekers (Roosend aal), M. Schelf out (Lamswaar- de), P. van de Veeken (Vogel waarde) 21 punten. 32 t/m 44. Van de Heiden (Bre da, B. Joos (Kloosterzande), D. van Beers (Zevenbergen), H. Bu- sio (Dorst), J. Chabot (Breda), J. Matheeuwsen (Eindhoven), J. van Bedaf (Rijsbergen), K. van de Berg (Dongen), L. van Vlim- meren (Etten-Leur), N. ter Borg (Breda), R. Hermus (Etten- Leur), T. Dirven (Etten-Leur), T. Voesenek (Breda) 20 punten. 45 t/m 51. E. Hamelinck (Hulst), Fr. de Burger (Hulst), G. van de Brand (Rijen), G. van de linden (Breda), H. Martens (Breda), M. Hermans (St. Willebrord), T. van Tilburg (Roosendaal) 19 punten. 52 t/m 67. Oosterbosch (UIven hout), A. Cornelissen (Dorst), A. Roks (Zundert), A. van Mierlo (Oosterhout), A. van de Vijver Heikant), A.D. van de Berg (Et ten-Leur), A.J. Hermans (Hulst), H. Driessen (Prinsenbeek), J. Visser (Oosterhout), L. Rottier (St. Jansteen), M. Gelten (Steen bergen), M. van Roozendaal (Chaam), P. de Bruyn (Hulst), P. Hessels (Breda), Th. Peeters (Breda), W. van Dongen (Bergen op Zoom) 18 punten. 68/69. D. de Looy (Oosterhout), H. Lakens (Sprundel) 17 punten. 70 t/m 86. A. Maas (Gilze), A. Poppelaars (Etten-Leur), A. van Dorselaer (Terneuzen), A.J. Kanters (Teteringen), C. Burgers (Breda), C. de Bodt (Hank), C. Kaptein (Hank), C. Saarloos (Bergen op Zoom), C. Weiten (Roosendaal), E. Lichtenberg (Made), H. Weiten (Roosendaal), J. Roeien (Etten-Leur), J. van Poppel (Breda), L. van Baten burg (Etten-Leur), M. van Schijndel (Raamsdonksveer), P. Frijters (Fijnaart), W. van Poec- ke (Axel) 16 punten. 87 t/m 114. A. Baselier (Steen bergen), A. Beugels (Clinge), A. Hereygers (zundert), A. Lauwen (Etten-Leur), A. Roovers (Zun dert), A. Sips (Oosterhout), A. van Riel (Chaam), A.A. Musters (Huybergen), A.D. Oomen (Bre da), B. Schaerlaekens (Breda), C. Koenraads (Breda), C. van Beek (Prinsenbeek), C. van de Linden (Breda), E. Asselmans (Hulst), E. de Poorter (Hoek), F. Hessels (Breda), G. Jansen (Ma de), H. Elisabeth (Halsteren), H. Koenraads (Breda), J. Schets (Prinsenbeek), J.A. Stroop (Gal- der), K. Aarts (Zundert), L. Vee- ke (Breda), L.F. Martens (Bre da), P. Sips (Oosterhout), P.C. van Gennip (Raamsdonsveer), S. Buyze (Biervliet), W. Segers (St. Jansteen) met 15 punten. Zenuwachtig staan de mannen en één enkele vrouw in hun blauwe hesjes bij de finishlijn steeds te trekken en te duwen om een fantas tisch gevecht op de foto te krijgen. Slechts twaalf van hen hebben het pri vilege zich met eigen mo torrijder in de koers zelf te begeven. Een van hen is Nederlander, Cor Vos uit Hoogvliet, ouwe rot en grootleverancier aan ontelbare kranten en tijdschriften in Neder land en ver daarbuiten. Door Vincent Ronnes St. Girons - Vorig jaar nog kreeg Cor Vos de gentleman-prijs voor de fotografen. Cor is er niet zo bar blij mee, laat staan trots op. Want zo'n net baasje is hij hele maal niet. Die prijs, zo wil hij nu nog wel even kwijt, kreeg hij om dat er in die hele Tour voor hem niks te duwen en te trekken viel. Want nooit zat er eens een Neder landse fietser in een positie, waarvoor hij met de internatio nale sportpers op de vuist zou willen. Met lief zijn voor elkaar verdien je de kost niet, weet de beroeps fotograaf. Dus kent hij wel wat gemene trucjes om de anderen te slim of te snel af te zijn. Want die ene bloedstollend mooie foto is niet genoeg voor hem. Cor Vos sleept een heel bedrijf met zich mee door het Franse land en daar moet veel geld voor binnen komen. Zijn motor, zijn motorrijder en een andere mede werker, die met een auto zijn computer-spul ('zo'n Pentium- gevalletje') van de ene perszaal naar de andere perszaal vers jouwt. Daar worden de opnames ingescand en per telefoonlijn naar Hoogvliet overgebracht. Daar zitten echtgenote Carla en twee andere medewerkers achter hun beeldscherm klaar om het spul over de hele wereld te ver sturen. Aan vervoer en onderdak kost de Tour de France hem 26.000 gul den, exclusief een kleine acht mille aan telefoonkosten. Dat laatste is minder geworden. Vroeger, toen de seinapparatuur (via de telefoonlijnen) niet zo snel werkte, was hij twintig mille aan telefoonkosten kwijt. Spelletje Met acht, hoofdzakelijk buiten landse, kranten heeft hij afspra ken over dagelijkse afname. Al met al verstuurt hij dagelijks 30 tot 35 kleurenopnamen. Zwart wit bestaat niet meer, de krant die dat wil, moet dat maar van de kleurenfoto nemen. Zijn motor rijder Willy B. Wauthlé verzorgt het dagelijks boodschappenlijst je- „Dan komt er bijvoorbeeld een Deense journalist, die wil een fo to van een Deen hebben. Ze we ten me altijd wel te vinden." Dat is mede een reden om zijn vergunning om in de Tour mee te mogen rijden, niet aan anderen te willen geven, zelfs niet een eigen medewerker. „Die voelen dat toch nooit zo precies aan. Die kennen dit spel niet. Ik ben zelf wielrenner geweest, snap je. Kijk, wij moeten vijftig meter voor de renners blijven. Dan mag je je om beurten laten terugzakken, en dan heb je vijf tot vijftien secon den de tijd. Als er dan een Neder landse renner in een kopgroep zit, hij gaat op kop en je laat je dan pas terugzakken, dan ben je mooi te laat. Want dan heeft hij zich alweer laten aflossen." „Willy kent elk zijweggetje. Dan zeg ik: Willy, daar en daar waren vorig jaar die valpartijen, weet je nog? Laten we maar eens achter aan gaan zitten. Ja, ho nee, je moet me niet verkeerd begrijpen. Niet dat ik hoop dat ze vallen. Maar als ze dan tóch vallen, dan wil ik wel graag dat ze dat doen als wij erbij zijn." Dan heeft Cor Vos op zijn BMW KI 100 zijn camera klaar, met zijn 35-350 mm lens. „Daar doe ik als het even kan al les mee." Radio Tour zit in de helm, in zijn linkerzak zitten de rolletjes met de actuele foto's, rechts de iets minder actuele. Te gen het einde van de dag zijn zo'n tien rolletjes vol. „Ik heb wel eens uitgeteld dat ik op het einde van de Tour een kilometer film heb." Cor is nu in zijn 21e Tour de France de oudste fotograaf van het stel. „Dat valt niet altijd mee, want als ik met mijn dikke lijf achter een renner moet aanren nen, dan leg ik het wel af tegen die jonge jongens." Maar Cor heeft zijn trucjes. „Als jochie gebeurde het me ook wel eens dat een ervaren fotograaf een foto maakte en vervolgens met mij ging staan praten. Ik niks in de gaten, maar mooi dat ik effe later er achter kwam dat ik mijn kans voorbij had laten- gaan. Zo iets gebeurt mij nu niet meer, dat begrijp je wel." Hoop je op een Nederlands suc cesje? DINSDAG 18 JULI 1995 MS Dit jaar ging De Mor gen naar Grobben- donk voor een uitge breid interview, volgend jaar misschien De Gentenaar of de Gazet van Antwerpen: de Tour de France kan niet begin nen, of er is wel een krant om Herman van Springel nog eens te laten vertellen hoe hij in 1968 op de laatste dag de Tour verloor en wat er op dat mo ment en daarna allemaal door hem heen ging. En als de Ron de eenmaal op gang is, willen radio of televisie het verhaal nog horen. Zout in de wonden, nu al 27 jaar, en het blijft zo lang de nu 52-jarige leeft. De tragiek van de verliezer. De nederlaag van de eeuw is het niet geweest. Dat was die van Laurent Fignon, toen deze in de tijdrit van 1989 met 8 se conden werd onttroond door Greg LeMond. Maar de Frans man had eerder de Tour al ge wonnen, twee jaar achtereen zelfs. Brave Herman greep er altijd naast, alle tien de keren dat hij tussen 1966 en 1976 startte. Zijn slechtste plaats in de eindstand was die van 1975, toen hij 31e werd, maar daar is verder nooit meer over ge praat, wel eeuwig en altijd over die van 7 jaar eerder. Van Springel reed in de gele trui naar Parijs, maar eenmaal over de eindstreep kon hij dat kledingstuk uittrekken, voor goed. Dat Jan Janssen dank zij een betere slotrijdrit als eerste Nederlander de Tour met 38 seconden voorsprong won, is onvergetelijk voor een Neder lander, maar het leverde de verliezer een duurzame frus tratie op. Zelf heeft hij eens de klacht geuit: „Nu pas besef ik hoe zeer die nederlaag de mensen heeft aangegrepen. Men vraagt me niet hoe ik Parijs- Tours, Bordeaux-Parijs, de Ronde van Lombardije heb gewonnen. Men vraagt me niet hoe ik kampioen van België werd. Maar wel: hoe kon je in godsnaam die kans in de Ron de van Frankrijk toch verspe len?" Hij is 'geflikt', zeggen zijn vrienden, maar wat heb je aan zo'n wetenschap? Herman van Springel is een groot coureur geweest. Ie mand, die de prijs Super-Pres- tige krijgt voor de beste pres taties in een heel jaar (datzelf de 1968 van zijn Tour-verlies), is niet zomaar iemand. Boven dien bouwde hij in zijn lange loopbaan een grandioze ere lijst op, waarbij liefst zeven overwinningen in Bordeaux- Parijs. Maar hij had pech, keer op keer, niet zozeer materieel als wel op mentaal gebied. De op zichzelf onbenullige neder- ,5sel (anp) - De Belgische wielrenner Johan Capiot Lft maandag bij de recht- in Brussel een kort ge- aangespannen tegen de ieigische Wielerbond (BWB). iot vecht een geldboete aan verbod in de toekomst te rten m de Belgische titelstrijd. strafte de coureur om- at hij eind vorige maand tijdens O* den beginne was de ■oUr de France slechts en wedstrijd hard tiet en. (u is het moderne inter zonale wielrennen één jmmercieel podium ge- zorden. Natuurlijk, de iardfietser is nog wel be- grijjk, maar slechts uitdrager van een iodschap van zakelijke fed. lus is publiciteit van ■ote waarde, log steeds hebben veel kenmensen het idee dat die publiciteit kunt be- lorderen door journalis- en te paaien, lehalve met ervaring, Herman van Springel, iMeel verhalen voor zijn 1968 de gele trui laatste dag verloor. xant en sterke voor het erjaardagsfeestje komt !e journalist thuis met de chterbak vol cadeautjes. Nederlaag tegen Jan Janssen achtervolgt Van Springel wegnemende schaduw vanE dy Merckx, waardoor zeker België andere renners, hl sterk op zich ook. onbelangi ke krabbelaars leken. Toen onlangs in Barneveld 'kampioenschap voor kranii bezorgers werd verreden. Jan Janssen eregast. Zulke nodigingen zijn voor Henri van Springel veel zeldzami Terwijl hij er gezien zijn schi terende loopbaan rechl heeft. Maar een nederlaag de Tour de France, en i op die manier, zet op iemai het stempel van de eernvij verliezer. Morgen: Gösta Petterson jan»! Seizoen ten einde voor Berzin St. Girons - Evgeni Berzin is voor de rest van het seizoen uit) schakeld. Ploegleider Bombini heeft dat meegedeeld. De van Gewiss stapte in de tiende etappe van de Ronde van Frai af. Berzin kwam met een longontsteking naar de Tour. Die vererge de tijdens de ronde. „Hij is de rest van het seizoen uitgeschakeld verklaarde Bombini. „Het heeft geen zin zijn loopbaan op hetsi te zetten." Op het WK zal Berzin, een uitstekend tijdrijder, dus niette: zijn. De Giro-winnaar van 1994 blijft bij Gewiss, dat aan het ei de van het seizoen de Rus Piotr Oegroemov (afwezig in de Te door een blessure) en Giorgio Furlan kwijtraakt. Gisbers definitief weg bij Europolis St. Girons - Jan Gisbers is definitief weg bij de amateur-' ploeg Europolis. Het contract van de Brabander, in de afg jaren ploegleider bij de profformaties PDM en Festina, is m kocht door het bedrijf. Gisbers had een contract tot 1 j: 1996. Gisbers was door Europolis aangetrokken als adviseur amateurs. Daarnaast zou hij voor het bedrijf van directeur W de Witte, als co-sponsor actief bij de profploeg TVM, zoekent* financiële middelen om een eigen profteam op poten te ze® Daarin is Gisbers niet geslaagd. Wim de Witte, via Polis Direct ook bij TVM betrokken, dacht' Gisbers een stap in het profpeloton te kunnen maken. Gisbers" via de verbintenis met TVM kunnen terugkeren bij de beta' sector. Gesprekken met de leiding van TVM leerde De Witte, in 1997 de ploeg van Cees Priem wil voortzetten als de W' sponsor een stapje terugdoet, dat Gisbers niet welkom is- bers is een gesloten boek", aldus De Witte. „De combinatie"1 - Gisbers werkt niet. Dan moet je dat ook niet forceren.' Voskamp jaar langer bij TVM St. Girons - Bart Voskamp heeft zijn contract met de wh van TVM voor een jaar verlengd. De Wageninger tekende W densdeTour. Voskamp is bezig aan zijn tweede Ronde van Frankrijk jaar won de 27-jarige coureur een rit in de Ronde van „Een jaarcontract houdt je scherp. Voor beide partijen beste regeling." laag tegen Janssen bijvoo beeld ('Ze gaven me geen n sentijden'), het feit dat z grootste overwinningen w* int_Girons Even win_ den behaald in wedstriidi j n die niet meer worden ven zel collega, toen den. En bovenal: de elk lid ie twee dagen voor het be- van de Tour in Saint Irieuc aankwamen. Want ij had weinig T-shirtjes ïeegenomen. iloddervos, dacht ik nog. ormaliteiten werden geregeld i daar slenterden we met de our-perskaart om de nek langs kraampjes van de grote spon- van het op twee na grootste irtevenement ter wereld. De in had een schoudertas, de an- i een rugzak van goede kwali- it en bij een colaleverancier itvingen we op vertoon van on- perskaart een heuptasje, looi meegenomen, nietwaar? di was mijn collega niet zo en- nusiast na zijn uurtje 'winke- Want hij bracht slechts één irt mee naar de auto. Met de msors was het ook al niet meer lat het geweest was. losselparty ich, lijmen, promotie, journa len in de watten leggen, ik 'eet niet waar het precies om Zie het maar een beetje als m manier om contacten te on- ihouden," vertelt Arjan Bos, irdvoerder van TVM, de spon- van de wielerploeg van Cees en. s slaagde er gistermiddag in 11 °p een terrasje tegen een stil- heuvel een behoorlijk deel van 'Nederlandse journalisten uit Tour-karavaan om zich heen verzamelen. Reden: een opval- inde aanwinst voor zijn ploeg, lem in ongenade gevallen, inburger betrapt op doping? het was party-time. Na twee "gaande successen organi se TVM weer de Mosselparty. dan 100 kilogram mosselen zaterdag uit de Zeeuwse «eren opgevist en zondag naar nt-Girons gebracht. bakje mosselen, een hapje en drankje, een praatje. „Die «lag vindt iedereen maar ver- dus gingen we naar iets ®ek om de mensen wat te ver- vertelt Ad Bos, direc- r van TVM en vader van de !nEe Arjan. len Cees Priem komen van het MUwse platteland, dus was het e i an een Mosselparty snel ge- Tour de France hetfl Tour de France 95 10.25-17.05 BRT 2: Sport ex tra, 15e etappe Tour de France: Saint Girons-Cauterets-Pont d'Espagne (206 km) 10.30-17.05 Nederland 3 de France: 15e etappe 10.30-17.10 Eurosport' 15e etappe o, a 18.40-19.25 Nederland- dio Sport met o.a. I etappe en Tourjourna. 22.00-23.00 punten 15e etappe 22.05-22.35BRT 2: naai ourjourna» Eurosport. Tont mmm mmttmmm imm Hl mmmm BHBBES oeld als een informeel con- <fl °i°r ongeveer dertig Ne- e journalisten in de ls de Mosselparty ook een T?Seworden voor de relaties in al min of meer hij toe- ïhc i urt zijn. En ook Relus (iet a we^een haPje- irml Mosselparty een tel n°° a teweeg brengt. Wiens it v„P e rustdag te ver van Wis verwijderd is, zal (bant/116* voor het hapje en It Van hrma B°s overko- telijj,,!lr hier is het, in tegen- Nel h' I he dagelijkse heksen- r'eti nil fru^h, mogelijk om Frenn Pannen hij te praten '«uiers en ploegleider. Nis weekend p'iourl ?ie njosselen maak je r's nem3 n'et §eh- Mee naar F°uwm> 6a kan hij ze toch niet. ardij,s, he kofferbak begint al fit gr-, je met al dat spul? e srerglas in een houten

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 8