Aantal asielzoekers daalt flink Als VIP naar Sail 95? Door 'Ik neem nooit meer de bus' Canon Prijzenslag dreigt rond verplichte APK-keuring Aanmeldingen opvangcentrum Rijsbergen eerste halfjaar veel minder Bouwkraan valt om: dode en zeven gewonden tct koers ^to/video^ sfff-dag «lsSast Canon Qp S^95i«4n,ster^«v. COMMENT/ Optreden of terugtrekken Irf&HSKK 'Lagere gemeenteheffo alleenstaande niet nodi?| Mexi ico on< kugbaron DE STEM BINNENLAND 'Volgend jaar overal pincode' Nederlandse ontsnapt met kinderen net aan de dood UC8 Spaanse bus mocht te lang rijden DESTEM BINNENLAND KORT Akzo mag chloorfabriek uitbreiden Molukse relschoppers veroordeeld Verdachte schietpartij aangehouden Financieel onderzoek Zwolsman gaat door 'Ouderen niet altijd naar verpleeghuis' kadruk in ges] Greenpeace- Warrior verll DINSDAG 11 JULI 1995 Ai DË STEM Best - Er dreigt een prijzen slag rond de verplichte auto keuring (APK). Het service bedrijf Kwik-Fit heeft aange kondigd in 135 vestigingen de prijzen voor onder andere de APK drastisch te verlagen naar een bedrag van 49 gul den. Daarnaast voeren veel garagebedrijven de APK-keu- ring al gratis uit bij een grote beurt. De gemiddelde marktprijs ligt op 85 gulden voor een keuring. Voor in APK-keuringen gespe cialiseerde bedrijven kan de prijsoorlog funest worden, vre zen zegslieden in de branche. Volgens Carel Bikkers, algemeen directeur van Kwik-Fit, is de APK bij de dealers te duur. „Dankzij de APK kunnen de dealers zelf bepalen welke pro- dukten de klant van hen moet afnemen. Klanten krijgen daar geen onafhankelijk advies." De Bovag op haar beurt zegt niet gelukkig te zijn met deze vorm van concurrentie. „De Bovag-autobedrijven keu ren al vanaf 1985 in combinatie met een grote beurt en 60 pro cent van de consumenten maakt daar gebruik van. Stel dat er wordt afgekeurd bij Kwik-Fit op iets wat zij niet kunnen repare ren, dan moet de klant toch naar een autobedrijf en moet de auto daarna opnieuw worden ge keurd. We vrezen dat deze vorm van prijsconcurrentie ten koste gaat van de kwaliteit," aldus de Bovag. Wim Van Rijssel, eigenaar van een APK-keuringsstation in Best, sluit zich daarbij aan. „In 1985 werd voor een keuring een tarief ingevoerd van 50 gulden. Dat bedrag bleek niet kosten dekkend te zijn. In 1989 werd het bedrag in overleg met de be trokken ministeries, de belan genorganisaties van de garage en aanverwante bedrijven op 92,50 gulden gebracht. Maar nu bie den garages de APK zelfs gratis aan bij een beurt," aldus Van Rijssel. Op zich heeft Van Rijssel niets een gratis keuring bij een grote beurt. „Bij een grote beurt ko men alle APK-facetten aan bod en zitten de kosten verwerkt in de prijs van een grote beurt. Wil men echter geen risico lopen te veel te betalen aan reparaties dan kan beter worden gekozen voor een neutraal keuringssta tions. Voor een neutrale APK-keuring kunnen autobezitters terecht bij de Rijksdienst voor het Wegver keer, de ANWB-technostations en bij particuliere bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in neutraal keuren." Van onze verslaggever Rijsbergen - Het aantal asielzoekers dat zich meldt bij het aanmeldcentrum voor vluchtelingen in Rijsbergen, is in de eerste helft van dit jaar fors gedaald. Het aantal aan meldingen daalde tot tussen de 150 en 200 per dag. Eind vorig jaar lag dit aantal nog ver boven de 200. In totaal vroegen tot en met mei 11.987 mensen in Nederland asiel. In de eerste helft van dit jaar komt dit aantal uit op onge veer 14.000. In de eerste helft van '94 kwamen nog 22.000 asielzoe kers naar ons land. Staatssecre taris Schmitz van Justitie licht de cijfers voor dit jaar morgen toe. Volgens de hulporganisatie Vluchtelingenwerk is Nederland met de huidige aantallen weer op het oude niveau van voor het piekjaar 1994. In de jaren '90 tot en met '92 schommelde het aantal asielverzoeken rond de 21.000 per jaar. De aanmeldingen in de aanmeld centra in Zevenaar en Rijsbergen liggen ongeveer gelijk. Ook via Schiphol komen nogal wat vluch telingen naar Nederland. Tegelijk met het oplaaien van de VERVOLG VOORPAGINA „Je kunt met onze pas in winkels en restaurants volgens het Ede/Maestro systeem betalen," legt Frank van der Meijden van de Rabobank Nederland in Utrecht uit. „Dat is een wereldwijd systeem waar banken zich bij kunnen aan sluiten. Er is onder de aangesloten banken veel discussie geweest over de vraag waar we mee moe ten werken: de pincode of een handtekening als autorisatie. De meeste Westerse landen zijn voorstander van de pincode, maar sommige landen vinden een hand tekening voldoende. Het is de be doeling dat er binnen afzienbare tijd een einde aan dit verschil komt. Volgend jaar geldt overal de pincode." „Na het zetten van de handtekening wordt er vergele ken met de handtekening achter op het pasje. Maar een handteke ning is meestal inderdaad vrij ge makkelijk te vervalsen. Daarom zijn wij altijd voorstander van de pincode geweest." oorlog in het voormalig Joegosla vië steeg dat cijfer in 1993 naar 35.399 en in 1994 naar 52.576. Daaraan droeg volgens Vluchte lingenwerk ook de verscherpte wetgeving in Duitsland bij. Woordvoerster F. Biesma van Vluchtelingenwerk in Amster dam vindt het 'te simpel' de da ling van dit jaar geheel toe te schrijven aan de opening van de twee aanmeldcentra in Zevenaar en Rijsbergen. Daar horen asiel zoekers binnen 24 uur of zij voor lopig mogen blijven of direct moeten vertrekken uit Neder land. Voorheen hoorden zij pas na enkele maanden dat zij moes ten vertrekken. „Als het daaraan toe te schrijven was zou het aantal kanslozen op asiel gedaald moeten zijn. Zij zouden immers geen poging meer ondernemen asiel te krijgen. Maar dat is niet zo. Zowel het aantal kanslozen als het aantal kansrijke echte vluchtelingen is gedaald", aldus Biesma. Vluchtelingenwerk schrijft de daling toe aan een 'complex van factoren'. „De verscherpte wet geving in Nederland, de aan meldcentra en het gedoogbeleid dat op de helling staat zijn de oorzaak," aldus Biesma. „Maar misschien heeft zelfs de waters noodramp meegespeeld, die op alle tv-stations in de wereld was te zien." Wat betreft het gedoogbeleid is Biesma ervan overtuigd dat de buitenlandse gemeenschappen in Nederland contact hebben met de mensen in het land van herkomst. „Als hier bekend wordt dat Ne derland mensen die voorheen ge doogd werden, terugstuurt naar landen als Zaïre, Somalië, Iran en (Tamils) Sri Lanka, dan raakt dat in die landen ook bekend." Juist de asielcijfers over deze lan den laten volgens Biesma een da ling zien. Het aantal Somaliërs dat asiel vroeg lag de afgelopen jaren rond de 600 per maand. In januari bedroeg het aantal asiel aanvragen van Somaliërs nog 450, in april was het 260. De ravage op de plaats waar gisteren een bouwkraan is omgevallen, is enorm. Een bouwkeet is totaal verpletterd. foto anp Heerhugowaard (anp) - Een omvallende telekraan heeft gisterochtend op een bouw plaats in Heerhugowaard een 23-jarige bouwvakker uit Langedijk gedood en zeven anderen deels ernstig ver wond. De kraan vermorzelde in zijn val een bouwkeet waarin acht schaf tende bouwvakkers verbleven. Dat hebben woordvoerders van de politie in Heerhugowaard en van het aannemingsbedrijf bekendge maakt. Het ongeluk gebeurde kort na negen uur op een bouwplaats voor woningen aan de Oostertocht in Heerhugowaard. De giek van de kraan was circa tien meter uit geschoven toen het voertuig kan telde. De giek verpletterde de schaftkeet en beschadigde een tweede. Naast de op slag gedode werknemer van het Alkmaarse bouwbedrijf Tauber raakte een vijftigjarige bouwvakker uit Noord-Scharwoude levensge vaarlijk aan het hoofd gewond. Hij is behandeld door een trauma arts van het helikopterteam van ANWB en de Vrije Universiteit. Daarna is hij in zorgwekkende toestand opgenomen in het Aca demisch Medisch Centrum in Am sterdam. Drie collega's zijn overgebracht naar het Medisch Centrum Alk maar. Twee van hen konden na korte tijd naar huis, een 32-jarige inwoner van Oudkarspel moest worden opgenomen. De overige drie personeelsleden raakten licht gewond en konden ter plaatse worden behandeld. De politie (ADVERTENTIE) etv^alc ce* «nverge^ Door Wilko Voordouw Parijs - Yvonne Eggermont hoeft even niet meer met de bus naar Spanje. Na het onge luk, zondagnacht op de auto snelweg A9 ter hoogte van het plaatsje Tavel, zit de schrik er goed in. „Als het aan mij ligt reis ik nooit meer met de bus. Ik ga voortaan wel met de au to. Of het vliegtuig." De 37-jarige, in Almere wonende Yvonne Eggermont doet haar re laas in het ziekenhuis van het Zuidfranse Avignon. Ze zit op de afdeling kinderchirurgie, waar schijnlijk nog tot vandaag, omdat haar jongste zoontje Jordi (7) er wordt verzorgd. De jongen heeft een aantal hechtingen in het hoofd, en liep bij het ongeluk for se schaafwonden op. Zijn elfjarige broer Stefan bleef ongedeerd. Zelf heeft mevrouw Eggermont enkele hechtingen en lichte verwondin gen opgelopen. „We zaten voor in de bus,' op de onderste verdieping. Dat is denk ik onze redding geweest. Stefan zat op de stoel naast de chauffeur, die we goed kenden, want we had den al vaker met Starbus gereisd." Yvonne Eggermont werd vlak voor het ongeluk bij Tavel wak ker, omdat ze vond dat de bus zo slingerde. „Ik had de indruk dat de chauffeur constant aan het in halen was. Toen ik opkeek zag ik de witte achterklep van een vrachtwagen, heel dichtbij." Vrijwel alle verklaringen in Zuid- Frankrijk gaan daarna dezelfde richting uit. De rechterbuiten- spiegel van de bus zou de vracht auto geraakt hebben. De Spaanse chauffeur, die al sinds negen uur 's avonds aan het stuur zat, maar die wel een uur eerder koffiepauze had gehad, zou daarop een ruk hebben gegeven aan zijn stuur. De bus zou daarop zijn gaan slin geren, kantelde tegen de vangrail aan en gleed ongeveer 70 meter door. Alle ooggetuigen beschrij ven een apocalyptisch beeld. De meeste van de 23 dodelijke slacht offers waren door de gesprongen ruiten naar buiten geslingerd. En kelen van hen waren verpletterd tussen de bus en de vangrail. „De minuten na het ongeluk had ik maar een idee. Ik moest de kin deren bijeen krijgen en zo snel mogelijk naar buiten gaan. De voordeur aan de rechterkant was door iemand met zijn schoenen verbrijzeld. Ik ben daarop naar buiten gegaan en heb de kinderen in veiligheid gebracht." Volgens Yvonne Eggermont kwam de hulp snel op gang en was er ei genlijk geen sprake van paniek. „Hoewel je als moeder natuurlijk iedere minuut te lang vindt duren, EOS500 Actie geldig tot 31 juli 1995. GO FOR THE TOP VERVOLG VOORPAGINA Het drama met de uit Amsterdam vertrokken Spaanse touringcar heeft in Frankrijk de discussie over de verkeersveiligheid doen oplaaien. Er gaan stemmen op om buitenlandse chauffeurs te binden aan het strenge Franse rijtijdenbe sluit. De Europese Commissie en consumentenorganisaties pleitten gisteren opnieuw voor de verplich ting van veiligheidsgordels in nieuwe bussen. Eén op de drie verkeersongevallen in Frankrijk is rechtstreeks het ge volg van indommelende chauf feurs. Dat is de belangrijkste oor zaak, nog vóór alcoholgebruik en bovenmatige snelheid. De Spaanse bus van de maat schappij Starbus had twee chauf- In-orBobvanHuêt ■ronden - De Noordierse poli- VI (RUC) heeft alle verloven leschort van haar 12.000 '„ten en reservisten. Het ■,-jps is in verhoogde staat Jan paraatheid om te voorko- lorden uitlopen op confronta- Ities met katholieken. De ene na de andere observatiepost van de I militairen bij Srebenica wordt opgerold. Opnieuw zijnlü landse VN-militairen door de Bosnische Serviërs va: Servische tanks rollen met groot machtsvertoon de èncU binnen, die nota bene lang geleden door de VN tot bied is uitgeroepen. De enige reactie van VN-zijde totnutoe is dreigen met eventu Ie Navo-luchtacties. De vraag is hoe geloofwaardig zoW gement nog is na alles wat de VN-vredesmacht in Bosnië haar kant heeft laten gaan. Het leegroven van wapenopsl plaatsen, schending van het vliegverbod, beschieting van lige gebieden' met zware wapens. Het Bosnische regeringsleger en de burgerbevolking verlieJ elk vertrouwen in de VN en de Navo door het uitblijven» een krachtdadig optreden. Hun frustratie uit zich zelfs y verwerpelijke beschieting van Nederlandse militairen envo? tuigen. De internationale gemeenschap ontkomt er niet aan op» korte termijn de moeilijke keuze te maken tussen echt, mi- optreden om de bevolking van Sarajevo, Srebrenica én aii re 'veilige gebieden' de beloofde bescherming te biede besluiten tot terugtrekking van de blauwhelmen. In het eerste geval zullen niet alleen luchtaanvallen mot worden uitgevoerd, maar zal ook de zogenaamde snellen tiemacht van Britse, Franse en Nederlandse militairenmoeti worden ingezet om de bevolking in de meest bedreigde geü den te ontzetten. Het is de vraag of de politici voldoende lef hebben voord oplossing. Achter de schermen lijken ze weken geleden Serviërs te hebben beloofd geen luchtaanvallen meer uil voeren in ruil voor de vrijlating van de honderden VNgijf laars. Als dat zo is, hebben ze alle blauwhelmen g~ tot gijzelaars, of zelfs tot schietschijf. Blijft krachtdadig optreden uit, dan resteert niets i terugtrekking, om verdere onnodige slachtoffers onder! blauwhelmen te voorkomen. De interventiemacht kandarni de dienen om hun aftochtte dekken. Maar voor een veiliged rugtrekking zal een nog veel groter aantal Westerse troepd nodig zijn. Dit is geen eenzijdig pleidooi voor terugtrekking, wel voort duidelijke keuze tussen daadwerkelijk optreden of tijdigel tocht. Daar hebben de blauwhelmen recht op. De beslissing tot een eventuele terugtocht zal snel moei worden genomen, want ze zal vóór de winter moeten worij uitgevoerd. Anders modderen we minstens nog eenj der in Bosnië. heeft voor de zeer geëmotioneerde getroffenen en hun collega's het Bureau Slachtofferhulp ingescha keld. Uit onderzoek en foto's van het ongeval blijkt dat de mobiele kraan een last tilde, maar dat de stempels aan weerszijden van het voertuig in strijd met uitdrukke lijke voorschriften niet waren uit gedraaid. Die steunpunten voor komen bij correct gebruik dat een bouwkraan bij het heffen van een last topzwaar wordt en kantelt. De politie verhoort de bestuurder van de kraan. wanneer het hoofd van je zoontje onder het bloed zit. Maar goed, wij waren niet bij de ernstig ge wonden, en dus werden we steeds min of meer door de hulpverleners opzij geschoven. Zij hielden zich eerst met de zwaargewonden be zig." De 37-jarige vrouw raakte onder de indruk van de middelen die de Franse autoriteiten benutten. „Heel snel stond er naast de bus een soort van ziekenhuistent. He likopters vlogen af en aan." Pas gistermiddag besefte ze in wat voor horrorfilm ze een slachtoffer was. „Dat gebeurde toen ik de beelden op de Franse televisie zag. Niet te geloven zeg. Ik wilde eerst niet aannemen dat ik daar bij be trokken was geweest." Over de schuldvraag aan het ongeluk is ze formeel. „De chauffeur is in slaap gevallen en heeft de vrachtauto te dichtbij gevolgd alvorens te gaan inhalen. Hij had aan mij verteld dat hij slecht had geslapen. De ventilatie in het chauffeurshok was kapot, dus was het er veel te warm. Ik heb met die man te doen. Want wat er ook verder gebeurt, zijn carrière is natuurlijk kapot. Dit draagt hij zijn hele leven mee. Hij had misschien moeten zeggen dat hij te moe was om te rijden. Maar ik geef gelijk toe: ik heb gemakke lijk praten." Den Haag - Akzo mag de chloorfabriek in Europoort uitbreiden. De bezwaren hiertegen van actiegroepen als Greenpeace zijn afge-l wezen. Dat heeft de Raad van State gisteren in Den Haag beken gemaakt. De uitbreiding houdt een verhoging van de chloorpro duktie in van 100.000 ton per jaar naar 350.000 ton per jaar. I nieuwe vergunningen zijn door de provincie Zuid-Holland» leend aan Akzo Salt and Basic Chemicals Nederland BV voor li chloorfabriek aan de Welplaatweg in Rotterdam. Den Haag - Achttien Molukkers die op 25 april betrokken wan bij rellen in Den Haag, zijn gisteren door de politierechter in di stad veroordeeld tot het betalen van drieduizend gulden aan dooi vernieling gedupeerde buurtbewoners. Zestien hebben l werkstraffen gekregen. Leiden - Een 35-jarige inwoner van Alphen aan den Rijn isa houden als verdachte van de moord op de 38-jarige R. vanHraeitj Die werd in de nacht van zaterdag op zondag in zijn i Leiden neergeschoten. Het slachtoffer zat in zijn auto op de Nieu we Beestenmarkt, toen een man van dichtbij schoten op hem los Kort na aankomst in het ziekenhuis overleed hij. De dader oiï.J kwam in de drukte rond de Lakenfeesten. Hoog water niet oorzaak fruitboomkanker Wageningen - De hoge waterstand eind januari, begin februari^ absoluut niet de oorzaak van de vruchtboomkanker, die een» groot deel van de fruitbomen in het Gelderse rivierengebied tri aangetast. De schimmelziekte heeft kunnen woekeren door t grootschalig doorgevoerde wijziging in de bestrijdingstechniek Dat zeggen twee onafhankelijke, wetenschappelijke instellingen® het gebied van fruitboomziekten: de plantenziektekundige dM van de Landbouw Universiteit Wageningen (LUW) en het Proelsts j tion voor de Fruitteelt in het Zeeuwse Wilhelminadorp. Amsterdam - De rechtbank in Amsterdam heeft verzoeken'.! stopzetting van een financieel onderzoek naar drugshandelaar C| Zwolsman en teruggave van in beslag genomen goederen afgew zen. De advocaat van Zowolsman wilde stopzetting. Het financ»| onderzoek loopt nog. Het is nog niet bekend voor hoeveel Zwosj man in het kader van de pluk-ze-wetgeving wordt aangeslagen. I ex-autocoureur, vaak aangeduid als Charles Z., is na een geruch! makend proces in januari door het gerechtshof in Amsterdam®! oordeeld tot vijf jaar cel. Er zijn onder andere auto's (oldtimers1-^ beslag genomen, met een totale waarde van enkele miljoenen? dens. Den Haag - Patiënten die eigenlijk verpleeghuiszorg nodighebbe zouden in veel gevallen ook in verzorgingshuizen kunnen verpleegd. De mogelijkheden die daarvoor zijn, moeten zo veelnw-| gelijk worden benut. Dat schrijft het College voor de ZiekawjT voorzieningen in een advies aan staatssecretaris Terpstra van Volgens het college kan met enkele aanpassingen in verzorg" huizen de overplaatsing naar een verpleeghuis van ouderen w® voorkomen of uitgesteld. Voor de nieuwere verzorgingshui® J| daar maximaal 25.000 gulden per plaats nodig. In bijzonderes® ties is hooguit sprake van verbouwingen tot 50.000 gulden. feurs, en kon dus 24 uur per dag rijden. Als het een Franse bus was geweest, was achttien uur per dag het maximum geweest voor twee bestuurders. Volgens veel Fransen moeten de strengere franse regels ook gelden voor buitenlandse bus sen. Het ongeluk bij Roquemaure is het ernstigste busongeluk in Frankrijk sinds juli 1982. Toen vielen bij een botsing tussen twee bussen en drie personenwagens 53 doden, onder wie 33 kinderen uit een Noordfrans dorp. Arnhem (anp) - Een gemeente die voor alleenstaanden e® de afvalstoffenheffing hanteert als voor meerpersoonsh^ dens maakt zich niet schuldig aan discriminatie. Tot dies' is de Belastingkamer van het gerechtshof in Arnhem ges® veroorzaken. Bovendien de kosten die de geme®i maken voor de reiniging en de riolering voorna® Slechts een klein, van» van de gemeentelijke kos zich in beginsel voor tar rentiatie naar de omvang huishouden. l. Dan gaat het om zl"ke den bedragen dat het laten van de tarieft De Hoge Raad had de zaak door verwezen naar het hof in Am- hem, nadat eerder het hof in Leeuwarden meende dat de be lastingrechter niet bevoegd is te treden in de 'innerlijke waarde of billijkiheid' van gemeentelijke verordeningen. Dat mag hij wel, oordeelde de Hoge Raad. De alleenstaande klager heeft echter geen been om op te staan, meent de Arnhemse rechter. Een meer-persoonshuishouden biedt doorgaans meer afval aan en loost meer op het riool. Een al leenstaande die veel bezoek heeft kan echter zelfs meer vervuiling IBoogtepunt van het protestantse "Ijsseizoen is de 'Glorieuze vaalfde' juli. De loyalisten vie- dan hun eeuwenoude over ging in de Slag bij de Boyne, Kaarbij de Engelse import-ko- Willem III (van Oranje) de Grozny (afp) - Russische en Te ben gisteren een doorbraak be Olijke status van de republic heikele onderdelen van de ond L partijen zeggen dat zij nog ieen definitief akkoord hebben ïesloten, maar wel overeenstem-i ning hebben bereikt over 'de be nadering van de belangrijkste problemen, waaronder de status |van Tsjetsjenië'. Russische persbureau Itar-J [ass heeft eerder gemeld dat dé druk van de onderhandelingen is komen te liggen op een poli- te regeling van het conflict, laronder de grondwettelijke [status van Tsjetsjenië. In kringen /an de Organisatie voor Veilig heid en Samenwerking in Euro- ja, die de delegaties onderdai verleent in haar kantoor in Groz iy,is het resultaat van de onder landelingen een 'doorbraak' ge ïoemd. !De Tsjetsjenen hebben aanvan lelijk geëist dat Rusland de onaf ankelijkheid zou moeten erken |nen die de Tsjetsjeense regerinl 11991 eenzijdig had uitgeroel :n. De Russen hebben tot dusvej vastgehouden aan een oplossin overeenstemming met dl rondwet van de Russische fedeT ratie. Mururoa/Parijs (afp/anp) - Warrior heeft gisteren het j bevindt zich weer in intei] Tahiti. Alom in de wereld is gistere! de dag dat het tien jaar gelede was dat de eerste Rainbo Warrior door de Franse gehe me dienst werd opgeblaze met protestacties gedemoi) streerd tegen het gewelddadl verwijderen van de milieu-ai tivisten door Franse marinier! Een Greenpeace-woordvoerdc zei dat de boot gisteravond nl steeds werd gevolgd door et. Erans marineschip. Franse mariniers, die het sch zondag enterden, hebben bemanning gisteren aan bom van een scheepje van de ku/ wacht gezet. De milieu-activ' ten weigerden het atol vrijw' hg te verlaten. Sommigen li ten zich aan boord slepen, E deren werden door marinil gedragen. De Franse autoritf ten hebben de Greenpeace- om praktische rea^..i boden discriminatie op 4 De klager kan nu ai .^J wenst opnieuw in cass Hoge Raad. ??or Frans Lindenkamp jbM Paulo - De Mexicaai justitie onderhandelt n ®ugsbaron Juan Gan brego - leider van het 1 a. te Golf Kartel - ol uens overgave. Zijn br< .drnberto treedt daarbij P s boodschapper. meldt de vooraanstaai «icaanse krant El FinanciJf iet ontkent dit even justin! y°or,ziin capitulatie Lor bescherming garandJ Toorts 20S milie' Abregol W procent van zijn ieMwSporten naar de VS - enka! rtuin m°gen behoii ij, ni ,er tevens op rekenen;?. %leverdn buurland w| temoa\0p de FBI-Hist Cn0^st gezochte persoè lie tot 7 le ln*orrnatie verst) in aan^f -arrestatie leidt,l| van biofr Qlng voor een heloj Mexico l 'l mili°en §uldel i To ar(k Abrego verdï k00rig ,moorden en tal j®aÜnas ?ra - 'i15611' Ex-presi! &n naar 1993-20 be^ lialig eeh uitgeweken 1 F°4ik k ÏÏ.agent - hoogs! Politie ak n verhinderd; iet Golf kw6?0 kon arrest? lerriële bm!j dat nauwe let Colomk euderhoudt feVco?s a33"36 Cali Karl laat- Het Agr00tste drugssi rriidinEshtm aanse drui 1 ngsbureau DEA meei

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 4