Mooie bruiloftsdromen in duigen p Keurige familie in een verloederd Los Angeles Surrealistische wereld van Dali in Amsterdam 'Overheid bemoeit zich te veel met televisiemarkt' DE STEM UITGIDS D4 te welkom I Collectie etsen ,/an Rembrandt js te leasen I jjisterdam (anp) - De Amster- 1 se kunsthandel Van Rossum Voorselecties van Cameretten 1 Brabant Strekenfestival in Openluchtmuseum Leuke Australische soap in 'Muriel's Wedding' Aardige komedie 'The Brady Bunch Movie' nominaties Gouden Gids-prijs NCRV wil zekerheid over omroep in volgende eeuw Oud-radioreporter Herman Fikkert (76) overleden DONDERDAG 15 JUNI 1995 0 heeft een collectie van 45 ijlsen van Rembrandt aange hecht. De etsen zullen deel uit I jaken van het kunstfonds Mae- Las The Portfolio. ij pe collectie is afkomstig van een I Nederlandse particuliere verza- j jjelaar en werd aangeboden door kunsthandelaar uit Voor- I schoten. je etsen zullen worden voorzien van onderzoeksrapporten van de [foundation for Paper Research, t jaarna ze door Maecenas kun- hen worden geleased aan het Ne derlandse bedrijfsleven. De col latie kan daarmee behouden I ilijven voor het Nederlands I kunstbezit. van onze kunstredactie Bieda - Stichting Cameretten, organisatrice van het jaarlijkse cabaretfestival in Rotterdam, houdt in september twee voorse lecties in Brabant. Op 12 septem ber in het Chassé Theater in Bre da en op 30 september in Zaal 16 ai Tilburg. Aankomende klein kunstenaars kunnen zich hier presenteren en zoals de stichting meldt 'tussen de schuifdeuren vandaan komen.' Wie minimaal een half uur caba ret op het podium kan brengen en een eerste stap wil zetten in een serieuze cabaretcarrière kan zich vanaf nu inschrijven voor het dertigste Cameretten cabaretfes tival, dat van 22 tot en met 25 no vember in Rotterdam wordt ge- hiden. De inschrijvingsperiode loopt tot 13 september. De afgelopen 29 jaar is Cameret ten uitgegroeid tot de graadmeter voor aankomend talent, een vier daags festival met doorgaans een rijke oogst. Bijna alle gevestigde cabaretiers en de op dit moment succesvolle jonge cabaretgenera tie zijn uit dit festival voortgeko- nen. Wie belangstelling heeft, kan J ach inschrijven en informatie I krijgen bij de Stichting Cameret- I Sen, Kruiskade 10, 3012 EH Rot- I terdam, tel. 010-2141451. Arnhem (anp) - Het Nederlands J Openluchtmuseum in Arnhem begint op dinsdag 20 juni met een Strekenfestival, waarin alle fa cetten van Hollandse folklore aan de orde komen. Het festival duurt tot en met 2 juli. Op dinsdagen, donderdagen en de weekeinden rijn er speciale evenementen. Opdonderdag 22 juni kunnen be zoekers oud-Hollandse gerechten proeven in het museum. Koks uit zeven streken in Nederland ma ken specialiteiten klaar in de I keukens van woningen en boer- I derijen op het museumterrein. I Een aantal geheime recepten I wordt onthuld. Zaterdag 24 juni vindt de Natio- 1 nale Klederdrachtendag plaats in I bet Openluchtmuseum. Deze dag I ™or gezelschappen die probe ren de nationale klederdrachten ere te houden de jaarlijkse top- Door Marjan Mes 'Stom, dik en waardeloos' vindt de Australische tiener Muriel zichzelf. Haar vriendinnen pes ten haar ook. Omdat ze er niet leuk uitziet en in alles een bui tenbeentje is. Dat treft slecht want Muriel denkt eigenlijk maar aan een ding: trouwen in het wit, met alles er op en er aan. Maar hoe vindt zo'n lelijk eendje een leuke man? In de hilarische bruiloftsscène waarmee de Australische film komedie Muriel's Wedding be gint, krijgt uitgerekend Muriel (Toni Collette) een bruidsboeket in de armen geworpen. Dat be tekent dat zij de volgende bruid zal zijn. Jammer alleen voor Muriel dat een bruidegom zich niet gemakkelijk laat strikken. Thuis wordt Muriel liefdeloos behandeld. Wanneer ze een baantje als cosmetica-specialis- te heeft gekregen, verlaat ze haar familie, neemt ongevraagd geld van haar ouders op en ver laat haar dorp. Samen met haar vriendin gaat ze naar Sydney, haar dromen achterna. Bij die romantische dromen, hoort ook de Zweedse popgroep Abba, waar Muriel dol op is. Samen met haar vriendin play backt ze succesvol als de vrou welijke helft van Abba. In Syd ney bezoekt de lichtelijk hyste rische Muriel regelmatig een modehuis van trouwja ponnen die ze romantisch zwijmelend in haar eentje past. Een sympathieke verlegen jon gen dient zich aan als moge lijke huwe lijkspretend ent maar hun romantisch rendez-vous loopt dwaas in het honderd. De volgende kans komt in de gedaante van een knappe, blon de Zuidafrikaanse zwemkam- pioen die alleen maar voor de vorm wil trouwen vanwege een verblijfsvergunning. Met hem stapt de glunderende Muriel pontificaal in het huwelijks bootje, haar vroegere vriendin nen (de bruidsmeisjes) de loef afstekend. De jongeman moet niets van haar hebben en Muriel is zo weer geseheiden. Wijs gewor den, zweert ze alle bruilofts dromen af, en vertrekt samen met haar vrien din, die inmid dels invalide is geworden, met onbekende be stemming, de emancipatie te gemoet. Muriel's Wed ding, speelfilm debuut van de Australische te levisieregisseur P.J. Hogan, is een wat wonderlijk mengsel van soap en sociale satire die hila risch begint en serieus eindigt. De familie van Muriel is een raar zooitje ongeregeld, met een stel zwakzinnig aandoende broers en zussen. Hun vader is een autoritaire, corrupte politi cus die zijn vrouw bedriegt. Een zielig doetje dat tijdens Muriels bruiloft 'de mooiste dag van haar leven' beleeft hoewel ze door iedereen wordt genegeerd. Ze verongelukt ook nog, waarna iedereen plotseling bittere tra nen schreit. Net als bij een soap is de ra zendsnelle opeenvolging van gebeurtenissen onwaarschijn lijk en onlogisch. In Australië waar de film zeer veel succes had, zal men ongetwijfeld meer herkend hebben in de milieu schildering. Die komt op ons over of zij in de jaren vijftig speelt, met al die huwelijksbe- luste, ongeëmancipeerde mei den. Maar uiteindelijk pakt de ze vermakelijke film toch uit als een satire op het huwelijk als instelling. 'Muriel's Wedding' van P.J. Ho gan draait in CinésoT2 in Breda. De trouwlustige Muriel (Toni Collette) in de vermakelijke Australische filmkomedie 'Mu riel's Wedding'. foto meteor film fde kinderen vermaken rfel als in De Ster. advertentie A f de zomer in het Nedoa Wlte theater van derland met het familie spektakel Suske Wiske de Musical T„'er?23 iURi-23 juli r«: 06-8991166 °f 076-303132 nnn'f al>onnement meer in de rifl »De brave familie Brady in de filmkomedie 'The Brady Bunch Movie'. Door Jos Kessels Sinds Bob Dylan begin jaren zes tig zong dat de tijden verander den, zijn de tijden inderdaad ver schrikkelijk veranderd. Werd toen nog gevochten voor een vrijere wereld en lossere moraal, tegenwoordig leven we in een harde maatschappij vol geestelijk en lichamelijk geweld, prestatie dwang, egoïsme en eenzaamheid. Het is dan ook niet vreemd dat met nostalgie teruggekeken wordt op de jaren zestig en ze ventig, toen de wereld veel geluk kiger leek. Hollywood is op het idee gekomen om de verschrikke lijk keurige en opgewekte Brady Bunch-familie uit de televisiese rie uit de jaren zeventig in onze tijd te plaatsen. The Brady Bun ch Movie is een bioscoopfilmko medie van Betty Thomas, die be gint met beelden van het totaal verloederde straatleven van Los Angeles. Met viezigheid, rotzooi, ellenlange files en druk telefone rende chauffeurs. Dan lijkt de film een stap terug in de tijd te doen, als we kennisma ken met de familie Brady, be staande uit de ouders Carol (Shelley Long) en Mike (Gary Co le) en hun drie zonen en drie dochters. Ze kleden zich nog in snoepkleurige broekpakjes, ge bruiken woorden als dig en groo vy en luisteren naar muziek van The Monkees, die vrolijke, brave jongens-band. Op school worden de kinderen Brady behandeld alsof ze van een andere planeet komen, terwijl vader Mike moeite heeft om zich te handhaven als architect van nogal ouderwets aandoende hui zen. Maar buurman Dittmeyer is wel degelijk van deze tijd. Hij probeert de Brady's weg te jagen omdat een groot concern een winkelcentrum op hun woonplek wil bouwen. Dat lijkt te lukken als de Brady's hun achterstallige belasting niet kunnen betalen, maar de kinderen vinden een op lossing. De humor in The Brady Bunch Movie zit uiteraard in de tegen stelling tussen de hopeloos kneu terige, naïeve en altijd opgewekte Brady Bunch-familie en de ruwe, egoïstische omgeving. Cineaste Betty Thomas trekt dit contrast fraai door in de aankleding en vormgeving. De Brady's en hun huis zien er niet alleen uit als in de jaren zeventig, ze worden ook gefilmd in de tv-stijl van die tijd, terwijl de boze buitenwereld he dendaags en dynamisch werd ge filmd. De Brady-vertoikers spelen even zoetsappig en overdreven vrolijk als in de tv-serie. Enkele oude ac teurs uit deze serie leveren bo vendien een bijdrage aan de film, evenals The Monkees, met uit zondering van Mike Nesmith. Al die tegenstellingen maken de film tot een bijzonder aardige filmkomedie, al leek die op voor hand een idee van niets. Voor de goede verstaander zijn er ook nog een aantal bepaald niet naïeve, dubbelzinnige grappen. 'The Brady Bunch Movie' van Bet ty Thomas draait in Casino in Breda. ^sterdam (anp) - Een publieks- jury van 10.000 mensen heeft vijf toneelvoorstellingen genomi neerd voor de Gouden Gids Pu- büeksprijs 1994/95. De prijs is *.000 gulden groot en wordt in reptember voor de eerste keer Wgereikt aan het winnende ge selschap. Je vijf voorstellingen zijn O'Neill "oor de Blauwe Maandag Com- Pagnie, Rijkemanshuis door Het utdeüjk Toneel, Het Dagboek ïan Anne Frank van Impressa- I "«Jacques Senf SIP, Wie is Snf7an Woolf door het 9 Theater en Het Weerzien, een door Toneelgroep De Ppel. De winnaar wordt op 28 bekendgemaakt. "et oog op de prijs kunnen ®sen die een voorstelling be- Wen een waarderingscijfer ge- Hilversum (anp) - De NCRV wil nu al zekerheid over het omroepbestel na de eeuwwis seling. NCRV-voorzitter A. Herstel wil dat de overheid daarover duidelijkheid biedt. Hij zei dat gisteren in Hilver sum tijdens de voorjaarsver gadering van de NCRV-ver- enigingsraad. Met zijn voorstel een onderzoek te laten verrichten naar de moge lijkheden van het bestel na 2000 heeft staatssecretaris Nuis de omroepen volgens Herstel in een ongelooflijk lastige positie ge bracht. De brief die staatssecre taris Nuis vorige maand naar de Tweede Kamer stuurde, biedt de gewenste duidelijkheid niet. Her stel: „De netsgewijze samenwer king van AVRO, KRO en NCRV vraagt ingrijpende beslissingen op organisatorisch, financieel en personeel gebied en daarmee sa menhangende investeringen." De onlangs verstrekte vergun ning geeft de omroepverenigin gen zekerheid tot 2000. Als het aan de staatssecretaris ligt, wor den de concessies daarna aan de zenders, niet aan de verenigin gen, gegeven. De invloed van de verenigingsbesturen zal worden teruggedrongen. Herstel bestreed dat de omroep verenigingen, die merendeels da teren uit de jaren twintig, de pio- nerstijd van de radio, niet meer van deze tijd zijn. „Wie om zich heen kijkt, ziet hoe bedrijven en organisaties er werkelijk alles aan doen om maar zo dicht mo gelijk bij hun klant te staan: ze gels, Air Miles, klantenpasjes, aanbiedingen, speciale tijd schriften. De binding met de af nemers, met de markt, is blijk baar een kritische factor gewor den voor het succes van een orga nisatie." Salvador Dali. Amsterdam (anp) - „Un ima gination inimaginable". De verbeelding van wat niet voor te stellen is. Zo omschreef Pi casso de surrealistische we reld van Salvador Dali. In de Beurs van Berlage in Amster dam is de meesterhand van het Catalaanse genie te zien. Bronzen sculpturen, de be roemde sofa 'Lippen van Mae West', onbekende boekillus traties, kristal en juwelen. Alle werken zijn eigendom van kunstliefhebbers in de Stratton Foundation en vooral afkomstig uit privé-coliecties. Voorzitter Beniamino Levi, vroeger foto anp vriendvandeinl989overledenkun- stenaar, vertelt erover met passie. „Hij was echt geniaal. In gesprekken passeerden allerhande onderwerpen de revue. Hij sprak over filosofie, as trologie, cybernetica of psychologie. Nauwelijks te volgen, zo snel ging het. Naderhand begreep ik het ver band en dan bleek wat flarden leken, wonderwel in elkaar te passen." „Zo is het ook met zijn werk", aldus de vroegere eigenaar van een galerie in Milaan. „Op zich gewone objecten komen bijeen in een wonderlijke combinatie." De 66-jarige Levi raakte begin jaren zeventig in Parijs met Dali bevriend. Dat contact kwam tot stand via Da li's vrouw Gala, die de zakelijke be langen van de kunstenaar behartig de. De Italiaan kocht in de loop der jaren de rechten van zes beelden met het oog op een grote tentoonstelling die hij wilde maken. Met galeriehou ders en verzamelaars richtte Levi be gin '80 de Foundation op om meer kapitaal te verzamelen voor extra aankopen. „Zijn schilderijen waren toen al te duur voor ons. Daarom hebben we ons in de volgende jaren naast beelden vooral gericht op gouaches, etsen. Kortom kleiner werk." Dali verbeeldde boeken als Pan- tagruel en Gargantua, De kunst van het liefhebben (Ovidius) en Mozes en het Monotheisme van Sigmund Freud. Maar ook zijn gouaches te zien van de twaalf stammen van Is raël en een aantal gebaseerd op de Tarot. Dali zag zichzelf als het middelpunt van de wereld. Hij schiep een theater rondom zich. Levi meent dat die drang is ontstaan in zijn vroegste kinderjaren. „Thuis spraken vader en moeder altijd over de andere Sal vador, het kort voor Dali's geboorte op 2-jarige leeftijd overleden broer tje. Salvador heeft zich toen een ei gen identiteit gecreëerd. Op 6-jarige leeftijd fantaseerde hij dat hij Napo leon was. Later meende hij dat hij de meest sensationele schilder ter we reld was. Hij noemde zich de hardstwerkende kunstenaar van zijn tijd. En vond: Ie dere goede schilder die echte mees terwerken wil maken, zou allereerst mijn vrouw moeten trouwen. De liefde tussen hem en Gala was diep, hij verafgooddde haar." De tentoonstelling is te zien tot en met 27 augustus. Hilversum (anp) - Op 76- jarige leeftijd is dinsdag in Hilversum de vroegere radioverslaggever Her man Fikkert overleden. Fikkert was de grondlegger van de KRO-actualiteitenru- briek Echo. Tevens was hij op 16 oktober 1951 presentator van de eerste televisie-avond van de katholieke omroep. Kort na de oorlog kwam hij bij de KRO als verslaggever in dienst, hij kreeg de leiding van het omroepersteam en werd hoofd van de afdeling nieuws en actualiteiten. Tien jaar na zijn tv-debuut pre senteerde hij enige keren Brandpunt, toen nog een maandelijks familiemagazi- ne. Hij gaf echter de voorkeur aan het radiowerk; in de ja ren zestig en zeventig was hij plaatsvervangend hoofd van de programmaleiding. Amsterdam (anp) - De overheid bemoeit zich te veel met de televisiemarkt. Dat vindt mr. J. van den Beukei. Hij trekt die conclusie in een studie waarop hij gisteren aan de Universiteit van Amsterdam promoveerde. De toegang van commerciële te levisiestations tot kabel- en zendernetten moet vrij zijn, stelt hij. Uit de regels van de Europese Unie blijkt volgens hem dat de over heid zich niet dient bezig te houden met de verdeling van beschikbare zenders. De wirwar aan regels belemmert nieuwe ontwikkelingen. Dat de Nederlandse publieke omroep over drie zenders beschikt, acht Van den Beukei in het licht van het EG-recht overdreven. „Ne derland mag er een publieke sector op na hou den. Maar dat van de drie beschikbare zoge heten aardse netten er drie van de publieke sector zijn, is buitenproportioneel." Hij baseert zijn uitspraken op een resolutie van de Raad van Europa (december 1994) waarin wordt gesteld dat één zender voldoen de is voor het vervullen van de taken van de publieke omroep. Bij herhaling heeft de pu blieke omroep in ons land echter gesteld dat het wegvallen van een van de drie netten al een ramp zou zijn, omdat de reclame-inkom sten dan met meer dan honderd miljoen zou den teruglopen. Van den Beukei gaat zelf binnenkort commer cieel. Tot 1 juli is hij secretaris omroep van de Mediaraad, een adviesorgaan van de regering. Daarna treedt hij als juridisch medewerker in dienst van de Vecai, de vereniging van kabel exploitanten. Hij vergelijkt in zijn studie Nederland met Duitsland en Groot-Brittannië. „In deze lan den mag de televisiemarkt zich verheugen in een warme belangstelling van de overheid. In Groot-Brittannië worden inhoudelijke eisen gesteld aan de programma's, in Duitsland wordt veel bepaald door de mediacommissa- riaten van de deelstaten." Het is volgens Van den Beukei niet zo dat de overheid in Neder land meer bepalend is op het terrein van tele visie dan die in de twee andere landen. De promovendus constateert dat het markt aandeel van de publieke omroep in de drie landen nog hoog is. Nederland onderscheidt zich door het grote aandeel op de reclame markt. In Duitsland is de reclamezendtijd van de publieke omroep veel minder, de BBC zendt helemaal geen reclame uit. Voor zijn promotie heeft hij de regels onder zocht die de overheid in de loop der jaren heeft opgesteld om een veelzijdig aanbod voor de televisiekijkers te waarborgen. Van den Beukei vindt dat die nu een belemmering vor men voor commerciële alternatieven. De financiering van de publieke omroep in Nederland via de omroepbijdrage is volgens Van den Beukei concurrentievervalsing ten opzichte van aanbieders van abonnee-tv en pay-per-view. Verder schrijft hij dat de wette lijke bescherming van programmagegevens van de publieke omroep strijdig is met het EG-recht. De Nederlandse overheid is volgens Van den Beukei in 1992 over de schreef gegaan. De re gering had eerst de Europese Commissie moe ten raadplegen alvorens een subsidie van 36 miljoen te verstrekken voor de aankoop van de zogeheten voetbalrechten. Van den Beukei: „Brussel had toen mogelijk gezegd dat dit toch wel oneerlijke concurrentie was." Het toen gesloten contract tussen de KNVB en de NOS loopt in de zomer van 1996 af. De publie ke omroep verwierf destijds voor zeventien miljoen gulden per jaar het recht om wedstrij den uit de Nederlandse eredivisie uit te zen den. Naar verwachting zijn die rechten nu aanzienlijk meer waard. Tegenstanders van de omroepdeai tussen Ve ronica en RTL hebben volgens Van den Beukei bij de Europese Commissie geen schijn van kans. Met ingang van september komen Vero nica en RTL onder de koepel van de nieuw ge vormde Holland Media Groep met drie com merciële netten op de Nederlandse markt. Na een brief van minister Wijers (Economische Zaken) heeft Brussel de zaak nog in onder zoek. Ook in de bioscoop In het virtuoze Prêt-a-porter' van Ro bert Altman wordt er vrolijk gespot met de Parijse modewereld. Tussen de shows van de grote modekoningen door zijn grappige verhaallijntjes geweven, waar in o.a. de paren Marcello Mastroianni en Sophia Loren en Tim Robbins en Julia Roberts te zien zijn. (Casino 2 in Breda) In de actiekomedie Bad Boys gaat het zwarte tv-duo Will Smith en Martin La wrence er kluchtig tegenaan als agen ten in de strijd tegen de drugs. (Grand in Breda, Cinemactueel in Bergen op Zoom, City in Roosendaal, De Koning van Engeland in Hulst) In de aardige maar kinderlijke Disney- speelfilm The Juriglebook is de onbe dorven oerwoudjongen Mowgli (Jason Scott Lee) de slechte Britse kolonialen te slim af omdat hij vriendschap heeft ge sloten met de wilde dieren. (Cinésol 3 in Breda) In Rob Roy van Michael Caton-Jones j wordt veel gevochten en gevreëen. Liam Neeson speelt de 18e eeuwse Schotse volksheld die het in de Hooglanden op moet nemen tegen de verdorven Engel- 1 se aristocratie. (Casino 3 in Breda, De Ko ning van Engeland in Hulst) In de romantische fantasiekomedie Don Juan waant Johnny Depp zich de legen- I darische vrouwenverleider. Marlon Brando knapt als uitgebluste psychiater op van diens mooie praatjes en weet ook zijn huwelijk met Faye Dunaway weer op te fleuren. (Cinésol 1 in Breda, De Koning van Engeland in Hulst) In de aardige smartlap Boys on the si- de speelt Whoopi Goldberg een lesbi sche zangeres die met twee andere vrouwen New Vork ontvlucht. (Cinemac tueel in Bergen op Zoom, Centraal in Geertruidenberg, De Koning van Enge land in Hulst) De 13-jarige Olivier Tuinier speelt in de spannende jeugdfilm De Tasjesdief overtuigend een jongetje dat door twee jeugdboefjes wordt gechanteerd nadat ze zijn oma hebben beroofd. (Mignon in Breda) In de harde, snelle actiefilm Streetfigh- ter moet Jean-Claude van Damme de dictator van een Aziatisch land (Raul Ju lia) bestrijden. (Mignon in Breda, City in Roosendaal, Centraal in Geertruiden berg, Cinemactueel in Bergen op Zoom) Het Amerikaanse kindsterretje Macau- lay Culkin is in Richie Rich een ongeluk kig, eenzaam schatrijk joch, dat samen met een groepje straatkinderen de strijd aanbindt met de boef, die het op het fa miliefortuin heeft voorzien. (Cinemac tueel in Bergen op Zoom, De Koning van Engeland in Hulst) In de spannende maar nogal gladde, moralistische thriller Outbreak van Wolfgang Petersen speelt Dustin Hoff man een arts, die de mensheid wil be hoeden voor een dodelijk virus, waar mee een corrupte Amerikaanse regering een nieuw wapen'in handen heeft. (Ca sino 1 in Breda, City in Roosendaal, De Koning van Engeland in Hulst) Legends of the Fall is een romantisch maar ook nogal drakerig melodrama van Edward Zwick over de onmogelijke liefde van drie broers voor hetzelfde meisje aan het begin van deze eeuw. (Mignon in Breda) In de klucht Dumb and Dumber halen de onnozele Jim Carrey en Jeff Daniels rare streken uit tijdens een autorit met een koffer vol gestolen geld. (Casino 2 in Breda) In de boeiende, romantische film Nell van Michael Apted speelt Jody Foster een onbedorven, 'wilde' jonge vrouw, die door een aardige arts (Liam Neeson) tegen de boze buitenwereld wordt be schermd. (City in Roosendaal) 101 Dalmatiërs, de reprise van de kos telijke Disney-tekenfilm met de schatti ge hondjes, blijft te zien in Casino 1 in Breda, Cinemactueel in Bergen op Zoom, Centraal in Geertruidenberg, City in Roosendaal, Roxy in Bergen op Zoom, De Koning van Engeland in Hulst. Bij Filmhuis Roosendaal in schouwburg De Kring vanavond om 20.30 uur: An angel at my table, de fascinerende verfilming door Jane Campion van de gelijknamige autobiografie van de Nieuwzeelandse schrijfster Janet Frame. Boul Films vertonen morgenavond in de Bredase buitenlucht de zwijgende ro mantische griezel-klassieker De Klok kenluider van de Nótre Dame uit 1923 naar de roman van Victor Hugo. De film is vanaf elf uur gratis te zien vanaf de terrassen van onder meer de cafés De Boulevard en Sam Sam in de St. Jan straat. De rommelige, spetterende actiefilm Highlander III met Christopher Lam bert als onsterfelijke Schot draait nog in Cinemactueel in Bergen op Zoom. Filmclub Paradiso in Bergen op Zoom vertoont dinsdag in Cinemactueel (20.30 uur) de vermakelijke Australische soap Priscilla, Queen of the desert van Stephen Elliot. Drie travestieten dollen middenin de woestijn. Woensdag (20.30 uur) wordt in City in Roosendaal Dangerous Liaisons van Stephen Erears gedraaid. Een meesle pende, geraffineerde film over een ar glistig erotisch spel van de verdorven 18e eeuwse Franse adel. Fideï et Arti in Oudenbosch presenteert vanavond (20.15 uur) in het kader van 100 Jaar Cinema de prachtige film Paris, Texas van Wim Wenders.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 29