GE Plastics garandeert werk DE STEM Interpolis pakt duurdere auto aan TCR 'milieuschandaal van de eeuw' KORT Leiten ;ramp Geen ontslagen door project Desired State beloofd in ongekend lange cao Eerste geldautomaat langs de snelweg 4Rijk Europa moet pas op plaats maken in EU' 6Zoen9 is positief, negerzoen9 dus ook lit liet door' ieo-nazi op 'Paasboodschap' AH valt verkeerd SP: oud sociaal plan terug voor ex-Daffers siness A5 ECONOMIE KORT Vleessector trekt kort geding in KLM verkoopt hotel-belangen Weinig Rabogeld meer naar Robeco 'Haal Bols en Wessanen uit elkaar' Rotterdam bouwt kustvaartterminal Aegon vreest valutacrisis Werkgevers: 'Lagere minimum loonkosten' [ïlL 1995 A4 llsgezant gisteren I land te verlaten, jen overhandigde I officieel protest hks het einde van nirnov, had geen 5 een particuliere bdse veiligheids- i in de 'militaire fenon gisteren een J Na de aanslag lezbollahstrijders Isin werd gedood In Zuid-Libanon I die een militaire Ijn was onder de lin de organisatie geleid. De actie een aanval van ^n Broek zal het en Turkije niet Turkse leger in Ben gedood en de letert. jFranse EU-voor- llijke termen uit. pk zelfs niet eens handelsakkoord [sr het Europarle- rebellen gedood |je. Het offensief l ook voortgezet. Icht gekregen om pp te treden tegen Daarmee lijkt de I van de sekte, die frige week in de beschuldiging is Be aanslag op de pji Kunimatsu. De Ikte aangehouden perden drie artsen huldiging van het Sekteleider Shoko lo-nazi Hans Jörg genisstraf veroor- Id van de rechtse pmilitaire organi- he doelstellingen Hitlers NSDAP. tegen Kussel ten left aangekondigd 'af. nocratische SPÖ, Löschnak, zijn uit litzky gestapt. Het woensdag van de de helft van de fenen uit de vier en de conserva- gekwetst zei te ^en partij op het ritiseerd om zijn zei 'geen plezier tische autoriteiten igelukken van een ussel. Daarbij zijn pderlander, negen arden, een Frans- In - om het leven chthaven Otopeni in te worden bijge- Tarom. De maat- ;eft de Zwitserse Ij Swissair die de lor haar onderhoudt, het onderzoek naar Ibehulpzaam te zijn. |dt in afwachting andere twee Air- ïader order aan de vliegveld in Boeka- werd gistermiddag onische bommelding r inspectie. De bom- ek vals te zijn. Twee leden moest een Tarom een noodlan- in verband met een Er werd evenwel vonden. ie regering stuurde niddellijk personeel est om te helpen bij atie en berging van e resten. Volgens mi- e Lanotte van Bin- Saken zijn er geen n dat het vliegtuig is als gevolg van een lfde ongeluk met een uim zeven jaar tijd. se Airbus A310 is 985 in gebruik. Economie Van onze verslaggever Tilburg - Verzekeraar Inter polis verzekert geen nieuwe auto's meer met een waarde van boven de 50.000 gulden legen diefstal als daar geen startblokkeringssysteem in zit. Ook diefstalgevoelige merken onder de 50.000 gulden zonder zo'n systeem, zoals de Volkswa gen Golf en de Nissan Petrol, worden ook niet meer opgeno men in de portefeuille, pit is één van de maatregelen die Interpolis heeft getroffen om de autoschadeverzekering uit de rode cijfers te krijgen. Vorig jaar halveerde de dochter van de Ra- bo-bank de verliezen op auto verzekeringen tot ongeveer 30 miljoen. En dit jaar komt de autoschade- tak uit de rode cijfers, verzekert J. Kanen, directeur Schade Par ticulieren. Bij het concern zijn 350.000 auto's verzekerd. Voor bezitters van een Mercedes, BMW en Volkswagen, dan wel van een ander merk auto jonger dan 1989 met een waarde van 35.000 gulden heeft de verzeke raar iets in petto. Mits die ai bij Interpolis verzekering tegen au todiefstal hebben lopen. „Wij zijn bereid een bijdrage te leveren aan de kosten van een start-blokkeringssy steemm, zegt Kanen. „En als ze dit doen, vervalt het eigen risico bij auto- diefstal." Gaan alle bezitters van de grote Duitse merken in op dit voorstel, dan kost dat Interpolis 1,75 mil joen gulden. Maar het betekent wel dat 5,75 miljoen minder hoeft te worden uitbetaald. Maar het zijn niet alleen lokker tjes en voorwaarden, waarmee Interpolis de schadelast wil re duceren. Met als credo 'de ver vuiler betaalt', gaat het bedrijf de premies individualiseren. „Van iedere klant maken we middels een vragenlijst een risi coprofiel en daar plakken we een premie aan vast. Een hoog risico, hoge premie; laag risico, lage premie." Als derde maatregel start Inter polis vanaf aanstaande maandag een proefproject met zes geselec teerde reparatiebedrijven in het werkgebied van een beperkt aantal Rabo-banken in Brabant, Gelderland en Limburg. Om klanten te paaien hun auto door een van deze voorkeurgarages te laten repareren, hebben ze geen standaard eigen risico van 300 gulden, krijgen ze een gratis au to gedurende de reparatieperio de en is er een rechtstreekse betaling van Interpolis aan de garage. De bedoeling is dat na een proef periode Interpolis in november met zo'n 75 a 80 garages over heel Nederland zaken doet. Van onze verslaggever Bergen op Zoom - Bij GE Plastics in Bergen op Zoom zullen geen gedwongen ontslagen vallen als gevolg van het project 'Desired State', dat de produktiviteit in de fabrieken moet verhogen. Dat zijn het bedrijf, waar ruim achttienhonderd mensen wer ken, en de vakbonden Industrie bond FNV, Industrie- en Voe dingsbond CNV en de Unie BHLP overeengekomen in een nieuwe cao. Die collectieve ar beidsovereenkomst heeft een on gekend lange looptijd van drie jaar. De salarissen zullen in die perio de elke keer per 1 mei worden verhoogd, te weten met 2 pro cent in '95, 2,75 procent in '96 en 3,5 procent in '97. „De loonpara- graaf is ronduit goed te noe men," constateert districtsbe stuurder A. van den Berg van de Industriebond FNV. Omdat de percentages vast lig gen, nemen de cao-partijen het risico van inflatieschommelingen voor lief. Een lage inflatie valt gunstig uit voor de werknemers, die er reëel dan veel op vooruit gaan. Een aanwakkerende infla tie zou de koopkracht onder druk zetten. Vakbonden en bedrijf hebben de afspraak voor een periode van drie jaar gemaakt om rust te creëren rond de introductie van het Desired State-project. Werk nemers waren bang dat als ge volg van het project arbeids plaatsen zouden verdwijnen en Arnhem (anp) - De organi satie Christenen voor de Waarheid stoort zich aan de 'paasboodschap' in Albert Heijn-advertenties van deze week, waarin men een fles Chateauneuf-du-Pape ont kurkt met een kurketrekker in de vorm van een kruis. De organisatie vindt dat de gevoelens van christenen gekwetst zijn, en eist dat AH publiekelijk excuses aanbiedt. Volgens AH zit dat er niet in, al betreurt men dat sommige mensen zich gekwetst voelen. AH heeft echter ook telefoontjes gehad met de vraag waar de mooie kruis-kurketrekker konden te bestellen is. er zelfs gedwongen ontslagen zouden vallen. Met de nu afgesproken garantie is die laatste vrees weggenomen. Maar, zo bevestigt woordvoerder A. Vos van 'GE Plastics, het is reëel om te veronderstellen dat de werkgelegenheid kan teruglo pen door Desired State. Door een nieuwe manier van werken zal de produktiviteit hoger wor den en de kosten lager. Verder zijn de werknemers ervan verzekerd dat hun arbeidsvoor waarden blijven gehandhaafd als zij in het kader van Desired State andere taken krijgen. Mochten nieuwe functies niet' binnen het huidige beloningssys teem passen, dan volgt nieuw overleg tussen werkgever en bonden. Van onze Haagse redactie Den Haag - De Socialistische Partij wil dat de ontslagen werknemers van het het 'oude' Daf alsnog onder het oorspronkelijke sociale plan gaan vallen. Minister Wijers van Economische Zaken moet zich daarvoor sterk gaan ma ken. Volgens SP-kamerlid R. Poppe is er nu het nieuwe Daf zoveel winst maakt geld genoeg om het oude sociaal plan toch toe te passen. Hij wil van minister Wijers weten hoeveel dividend en vennootschapsbelasting de overheid over 1994 van het nieu we Daf ontvangt. Van dat rijks- geld en een bijdrage van het nieuwe Daf kan dan het plan worden betaald, denkt Poppe. Destijds werden bij het oude Daf ongeveer 2.500 mensen ontsla gen. Doordat het bedrijf failliet werd verklaard, werd een streep door het sociale plan gezet. Het nieuwe Daf heeft geen band meer met de ontslagen werkne mers van het oude bedrijf. Volgens Poppe zijn zeshonderd van de ex-Daffers nog steeds werkloos. Het gaat vooral om mensen boven de 45 jaar. Pinnen langs de snelweg. Dat kan vanaf vandaag bij tankstation Galgeveld aan de A27 (Breda-Utrecht) ter hoogte van Teteringen. Daarmee heeft Nederland zijn eerste geldautomaat bij een benzinestation langs de snelweg. De automaat is door de Rabobank geplaatst in de winkelruimte van het station zodat er een constant toezicht is door het personeel. Omdat het tankstation - sinds vandaag weer operationeel na een herbouwing - 24 uur per dag geopend is, kan er dag en nacht gepind worden. Vooralsnog gaat het om een experiment. Als het bij de klanten aanslaat, worden meer benzinestations in Nederland van geldautomaten voorzien. FOTO COR VIVEEN Nijmegen (anp) - De landen van de Europese Unie die het verst zijn met de voorbe reiding van de Economische en Monetaire Unie (EMU), waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland, moeten de armere landen niet te veel in de watten leggen. Dat zegt professor E. de Jong, hoogleraar interna tionale economie, in zijn in augurele rede voor de Katholieke Universiteit Nij megen. Als overdracht van geld niet gepaard gaat aan afspraken over stabielere wisselkoersen ontstaat het gevaar dat de 'kopgroeplanden' zichzelf de das om doen. Landen als Groot-Brittannië, Italië en Spanje blijven intussen profite ren van lage wisselkoersen en hoge afdrachten uit de Europe se pot. De Jong wijst erop dat sommi ge landen hun uiterste best doen uiterlijk in '99 aan de EMU-normen te voldoen. Ze zijn via pijnlijke ombuigingen bezig de te hoge financierings tekorten en staatschulden om laag te brengen, streven naar stabiele wisselkoersen en lage inflatie. Dat stelt weer grenzen aan de economische groei. Er zijn ook landen die (nog) niet aan de EMU kunnen of willen deelnemen. De belang rijkste vertegenwoordigers daarvan, Groot-Brittannië en Italië, zitten zelfs niet in het Europese Monetaire Stelsel (EMS), het mechanisme waar binnen landen samenwerken om hun munten zo stabiel mo gelijk te houden. Volgens De Jong heeft deze 'restgroep' momenteel het beste van twee werelden. Zij doen niet mee aan wisselkoersaf spraken en EMU-normen. Door de devaluatie van hun munten behalen zij zelfs een concurren tievoordeel. Bovendien maken de rijkere landen extra geld over naar de achterblijvers zolang deze de aansluiting nog niet hebben ge vonden. Spanje, Portugal, Ier land, Griekenland, Denemar ken, Italië en Groot-Brittannië hebben zo geen enkele prikkel om in het belang van de ge meenschappelijke markt te werken aan stabielere wissel koersen. iet een nieuwe opleiding; bon uit de2e kranc ?ste kennis in Brabant. Door'Rinze Brandsma Rotterdam - De bedrijfstop van Tankcleaning Rotterdam zit al meer dan drie maanden jn voorarrest. De officier van justitie heeft het over 'het grootste milieuschandaal van na de oorlog'. 'Van de eeuw', scherpen Kamer leden in de vaste kamercommis sie voor Verkeer en Waterstaat aan. »Een zaak die van alle kanten stinkt," zegt kamerlid Remi Pop- Pe (SP), die vooral de sleutelrol van oud-minister Neelie Kroes wil zien uitgezocht. Hij houdt net er op, met een brief van die Minister uit 1984 in de hand, dat net om subsidies van de rijks overheid van in totaal 36,5 mil joen gulden gaat. "Een beestenbende, tientallen Miljoenen overheidsgeld verdwe nen," zegt ook collega-kamer- oommissielid Peter van Heemst (PvdA). En over het verpeste Milieu heeft niemand het dan nog gehad. Tien jaar achtereen kon het mis gaan bij de failliete Tank- waning Rotterdam, onder de ogon van ministerie, Haven dienst, Milieudienst Rijnmond (DCMR), politie en Tweede Ka- mer. De voorlopige hechtenis van de gebroeders Langeberg en de rest van de TCR-top is deze maand verlengd. Zij worden verdacht van een groot aantal vergrijpen: milieu delicten in de Rotterdamse ha ven en fraude op grote schaal. Het gaat om het bij herhaling in gevaar brengen van de volksge zondheid, lidmaatschap van een criminele organisatie, valsheid in geschrifte, illegale lozingen op oppervlaktewater en subsidief raude rondom de bouw van een afvalzuivering voor een namens de overheid ingerichte Ha venontvangstinstallatie (HOI). Er is sprake van zwart geld, dankzij valse kwitanties en fac turen. Eigen mensen werden daarmee omgekocht om mee te werken aan illegale lozingen; dat schoof tot 1000 of 1500 gulden per keer. Van een personeelslid is bekend dat die zijn ontslag kreeg, nadat hij geweigerd had een kraan open te zetten. Justitie reconstrueerde dat het illegale lozen in havenwater on dermeer gebeurde vanuit de TCR-tanks op het beruchte Plein-9 aan de Tweede Werkha- ven in de Botlek, via de moed willig gesaboteerde leidingen en vanuit het eigen tankschip Jos- tien Langeberg. Justitie zal de verdachten ook ten laste leggen dat zij jarenlang transportdocumenten hebben vervalst voor export van giftig chemisch afval naar België, Groot-Brittannië en Frankrijk. Alleen al in 1993 zijn er meer dan 900 van die transporten ge weest, met een totale export van bijna 20 miljoen kilo. De voorlopige lijst van aan klachten is nu al onthutsend lang, terwijl het justitieel onder zoek nog loopt. Dat onderzoek lijkt uit te wijzen dat de gebroe ders Langeberg bij hun activitei ten vooral uit waren op grof geld verdienen en daar het milieu aan ondergeschikt maakten. Afgeluisterde telefoongesprek ken wezen uit dat de heren een bedenkelijke mentaliteit hadden en in grote brutaliteit chemische troep mengden die ze anderen in de maag splitsten. Veel geld stopten de broers in een dure hobby: race-activiteiten en kar- ting. De combinatie tankcleaning, il legale lozingen, stankgolven, mi lieuschandalen, arrestaties en justitieel onderzoek is niet nieuw. Na een lange strijd kocht Booy Clean in de jaren tachtig een strafproces af met een schik king van een half miljoen, een recordbedrag. Booy moest meebetalen aan de tientallen miljoenen guldens du re schoonmaak van de Geulha ven, deerlijk vervuild na jaren lange lozingen en/of 'ongeluk jes'. Kort daarna wist het be drijf, in combinatie met andere, ook van het ministerie een subsi die van 17 miljoen gulden af te dwingen voor een HOI, voor ver werking van chemisch afval uit industrie en scheepvaart. In oktober vorig jaar ging TCR failliet. Toen kwam naar buiten dat het afvalverwerkend bedrijf al twee jaar door justitie op de korrel was genomen,, op verden king van illegale praktijken. De boekhouding bleek een puin hoop. Computers en delen van de ad ministratie waren verdwenen bij inbraken waar een luchtje aan zat. Een van de bij TCR aange stelde curatoren, advocaat en oud-wethouder van Rotterdam mr J. Mentink, zuchtte begin deze maand in een interview 'kloppende hoofdpijn' te krijgen van wat hij bij het bedrijf aan trof: behalve de volstrekt chaoti sche boekhouding en een 'kerst boom' van bv's ('In feite één pot nat') rotzooi in de opslagtanks, een kadeplein vol vaten waar niemand van wist wat er in zat, kortom 'een milieudelict van een omvang die je zelden meemaakt'. Er is, naast het justitieel onder zoek, een civiele procedure tegen de Langebergs en een oud-direc teur aangespannen. De bedoe ling is, dat die niet wegkomen met de poen uit de failliete boe del. De grootste claim is die van het ministerie van Verkeer en Wa terstaat, dat zich bedrogen voelt in het verlenen van subsidies voor de Havenontvangstinstalla tie in de jaren tachtig. Het mi nisterie noemt daarbij een be drag van 23 miljoen gulden. Al eerder, in 1986, deed de poli tie een inval bij TCR, een jaar reeds na het opstarten van de HOI waar het ministerie aan had meebetaald. De installaties wer den geacht nieuw te zijn - daar voor waren ook rekeningen bij het ministerie ingediend - maar wat er stond was tweedehands spul. Het fraude-onderzoek werd toen van hogerhand stopgezet omdat onvoldoende bewijs te vinden zou zijn, de subsidietoekenning ging verder. Milieudelicten, waarvan TCR toen ook al werd verdacht, werden afgekocht. De broers Langeberg schijnen bij de verhoren nogal zwijgzaam, voeren aan dat het lange voorar rest hen psychisch breekt en zeg gen naar huis te willen. Oud werknemers hebben wel verkla ringen afgelegd over illegale lo zingen. Dat lozen was volgens hen structureel. Als overtredin gen geconstateerd en bekeurd werden, werden de boetes onder deel van de factuur. En oud-directeur Hans E. slaat terug richting de broers, om zijn eigen hachje te redden. Hij ziet zichzelf slechts als stroman die de bevelen van de gebroeders uit moest voeren. Die hadden vol gens hem 'geen enkel fatsoen, geen besef van normen, wilden ten koste van alles geld verdie nen, ook ten koste van mensen; van normale bedrijfsvoering hadden ze geen verstand'. ZATERDAG 1 APRIL 1995 Door Simone Dirven Oudenbosch - „Een zoen is toch positief, ook een neger- zoen," lacht directeur C. Baaten van Buys Banket- en Biscuitfabriek in Oudenbosch. „Vergelijk het eens met blanke vla of boerenjongens of jodenkoeken." Baaten vindt de rechtszaak aangespannen door de Franqaise Ester Mukalay Bissouekolo om een naamsverandering voor de lekkernij af te dwingen dan ook 'een storm in een glas water'. Ze komt uit Ivoorkust en is zes maanden zwanger, In Frankrijk, heten de 'zoenen' tête de nègre, ofwel negerkop. En ze moet er niet aan denken dat haar kind op straat straks zo genoemd wordt. Buys krijgt gemiddeld één klacht per jaar over de naam. „En die van 1994 moet nog komen," meldt Baaten. De makers staan al jaren niet meer stil bij de naam. „Mochten er veel protesten komen, dan zijn wij als eerste in voor een naamsverandering," zegt Baaten. Het proces in Frankrijk heeft geen gevolgen voor het bedrijf. „Mocht de vrouw gelijk krijgen, dan veranderen we gewoon het etiket van het produkt." Den Haag - De vleessector heeft het kort geding tegen het ministerie van Volksgezondheid ingetrokken. Dat gebeurde na overleg met staatssecretaris Terpstra van Volksgezondheid. Zij heeft toegezegd dat de jaarlijks rapportage van de Veterinaire Inspectie over haar controle van de slachthuizen voortaan eerst met de sector wordt besproken, voordat het openbaar wordt gemaakt. Het Produktschap voor Vee en Vlees (PW), de Centrale Organisatie voor de Vleesgroothandel en de Land-en Tuin bouworganisatie Nederland namen het het ministerie kwalijk dat de interne rapportage vorige week in handen kwam van de Duitse media. Dat heeft volgens voorzitter Tazelaar van het PVV door onjuiste interpretaties geleid tot negatieve publikaties in het belangrijkste exportland voor Nederlands vlees. Amstelveen - De KLM heeft haar onroerend-goedbelangen in drie Nederlandse hotels verkocht aan Golden Tulip Internatio nal bv in Hilversum. Over de prijs worden geen mededelingen verstrekt. Het betreft 100-procent-belangen in Golden Tulip Barbizon in Hoofddorp en het Golden Tulip Barbizon Centre Hotel in Amsterdam plus een belang van 33 procent in het Golden Tulip Barbizon Palace Hotel, eveneens in de hoofdstad.De verkoop past in het streven van de luchtvaartmaatschappij zich volledig te concentreren op haar kernactiviteit vliegen. Rotterdam - De aanwas van nieuw kapitaal voor de Robeco- groep via de Rabo-banken is in de eerste drie maanden van dit jaar volledig drooggevallen. Aanleiding vormden de tegenval lende resultaten van de beleggingscoöperatie in 1994. Een enkele uitzondering daargelaten behaalden alle 27 fondsen vorig jaar een negatief rendement. Het totaal beheerde vermo gen van de groep steeg in het eerste kwartaal van dit jaar met ongeveer 300 miljoen gulden tot 66,7 miljard gulden. Die groei kwam geheel tot stand via Rogiro, het girale betalingssysteem van de groep. In 1994 stroomde nog liefst drie miljard gulden via Rabo naar Robeco. Daarmee bedroeg de totale inleg van Rabo-bankklanten in twee jaar tijd dertien miljard gulden. Den Haag - De in 1993 gefuseerde ondernemingen Bols (dran ken) en Wessanen (voeding) kunnen het beste worden ontvloch ten gezien het falen van de fusie en de verzwakte marktposities van vooral de drankactiviteiten. Alle activiteiten van Bols zouden moeten worden verkocht aan een ander (groter) dran kenconcern, waar ze betere kansen hebben dan onder de paraplu van BolsWessanen. Dit voorstel zal de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) 5 april doen in de aandeelhoudersvergadering BolsWessanen. De gestage afkalving van de Bols-posities buiten de Benelux maken volgens de VEB een beslissing over opsplitsing van het concern op niet al te lange termijn noodzakelijk. Rotterdam - Europees Commissaris Neil Kinnock heeft vrijdag middag door het dumpen van een vrachtwagenlading zand in de Rotterdamse Prinses Margriethaven het startsein gegeven voor de bouw van een nieuwe kustvaart-terminal in het Rotterdamse Eemhavengebied. Onderdeel van de bouw van deze terminal is het dempen van de Prinses Margriethaven. Rotterdam wil inspelen op het groeiende belang van de kustvaart nu de Europese Commissie als beleidslijn heeft uitgezet dat de groei' van het inter-Europese verkeer vooral op zee moet plaatsheb ben. De terminal zal naar verwachting 2250 arbeidsplaatsen creëren, waarvan 1950 in het Rijnmondgebied. De gemeente Rotterdam en het bedrijfsleven investeren samen voor ongeveer 300 miljoen gulden in het project. Den Haag - Na een winststijging van bijna 15 procent in 1994 verwacht Aegon dit jaar een beperking van de resultatengroei als gevolg van de valuta-onrust. De verzekeraar ziet de winst in guldens in 1995 tussen de 7 en 12 procent hoger uitkomen. Het concern heeft zich overigens ingedekt tegen een al te drieste val van de dollar. De valutaperikelen doorbreken wellicht de door bestuursvoorzitter K. Storm zelf als 'saai' aangeduide prestatiecurve van Aegon. De verzekeraar vertrouwt voorname lijk op de 'zekere' inkomsten van de levensverzekeringen, heeft risico's verdeeld door regionale spreiding en belegt bij voorkeur in vastrentende waarden. Hoge rendementseisen voor acquisities en het afstoten van zwakke bedrijven hebben de onderneming aan jaarlijks groeiende winsten geholpen. Vorig jaar bogen de schadeactiviteiten een licht verlies om in winst, het resultaat op Teven' groeide weer stevig en in ziekteverzekeringen viel Aegon (door het stopzetten van de samenwerking met Nuts) iets terug. Den Haag - De werkgeversorganisaties MKB Nederland en VNO-NCW zijn het eens over een advies aan het kabinet over 4,5 miljard gulden lastenverlichting in 1996. Naast een lasten verlichting voor alle bedrijven dienen de bruto loonkosten op minimumniveau verlaagd te worden, 'al dan niet in combinatie met een verlaging van het minimumloon zelf'. De afgelopen dagen was een lager minimumloon een twistpunt tussen MKB Nederland (het midden- en kleinbedrijf) en de 'grote werkgevers' van VNO-NCW. MKB Nederland maakte zich sterk voor het behoud van het netto minimumloon, daarmee de PvdA steunend. VNO-NCW vindt, evenals de VVD, dat het minmumloon wel omlaag moet om meer laaggeschoolden aan de slag te helpen.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 5