6Deze muziek is zo verrot moeilijk'
KRO boos op Tros: 'Geknipt' lijkt te veel op 'Wie-O-Wïe'
Belgische hommage aan Frank Zappa
Radio 1 gaat werken
volgens clustermodel
met
6Werken aan Werk': vele
gezichten van Schiphol
Tros stopt met serie
6Onderweg naar morgen
DE STEM
GROTE GIDS
D4
Gerard Cox en Robert Long brengen liedjes van Jules de Corte
Licht
VeRBAZIHg
Project The Purple Cucumber 30 april in Antwerpen
Hermitage-museum exposeert
4buitkunstuit Duitsland
DE STEM
VRIJDAG 31 MAART
Van onze rtv-redactie
De KRO is teleurgesteld. Voelt zich onrecht
aangedaan, nu de Tros vanavond toch begint
met het programma Geknipt. Een variant op
de KRO-reeks Wie-O-Wie, waarin Sybrand
Niessen en Manuela Kemp achter curieuze
kleine kranteberichtjes aan gaan.
Voor de Tros is presentator Jeroen Kramer - onder
meer bekend van Klokhuis - ingehuurd om achter
kleine advertenties en andere opvallende berichten
in de media aan te gaan.
„Het idee achter beide programma's is hetzelfde",
stelt een KRO-woordvoerder. „Maar de uitvoering
verschilt. Als we tenminste afgaan op de aflevering
die de Tros onze directeur G. Hulshof, een juridisch
medewerkster en het hoofd amusement, Fred van
Doorn, zojuist heeft laten zien.
Dit programma is minder showbizz-achtig en er
worden ook geen bijzondere wensen in vervuld. Als
het hierbij blijft, kunnen we geen juridische stap
pen ondernemen.
Omdat een idee wèl beschermd is, maar de uitvoe
ring ervan helaas niet. Voorlopig moeten we dit to
lereren", klinkt het teleurgesteld.
De KRO, die de rechten kocht van het Britse pro
gramma Strictly Personal, voelt zich benadeeld
door de Tros. „Er speelt ook een praktisch nadeel
mee", aldus de KRO. „Beide redacties zitten duide
lijk in dezelfde vijver te vissen. Dat merk je als je
achter een bepaald onderwerp aangaat."
De Tros stelt dat beide omroepen onafhankelijk van
elkaar op hetzelfde idee zijn gekomen. Van 'afpik
ken' zou geen sprake zijn. De Tros ziet weinig pro
blemen in de overeenkomsten tussen beide formu
les.
In Geknipt besteedt Jeroen Kramer vanavond aan
dacht aan een rattenfokster, een dame die contact
zoekt met haar inbreker en een kunstenaar die zijn
'droomlaboratorium' moet ontruimen wegens reno
vatie van het pand.
Ook gaat hij op bezoek bij een vrouw die naar ge
reedschap speurt om poppen te maken en een land
genoot die dieren opzet. Niet alleen vogels of mui
zen, ook grotere exemplaren komen ervoor in aan
merking.
Van een dubbelpresentatie en studiogasten is in Ge
knipt geen sprake, alle items zijn op lokatie opge
nomen. Wie-O-Wie, dat overigens pas begin juni
weer op het scherm komt, bereidt eveneens meer
onderwerpen op lokatie voor.
'Geknipt', Nederland 2, 18.55 uur
Door Tom Smeets
Een feest om het te mogen
maken. Zo praat Gerard Cox
over zijn nieuwste cd, die he
lemaal gevuld is met werk van
Jules de Corte. 'Verrot moeilij
ke muziek', oordeelt Robert
Long, die tekende voor de
productie. De Vara wijdt een
tweeluik aan deze cd, Uit lief
de en respect... voor zoveel
moois geheten, waarvan mor
genavond het eerste deel
wordt uitgezonden.
Een cd met werk van Jules de
Corte. Dat is makkelijker gezegd
dan gedaan. De meester van het
Nederlandse lied is immers al een
kleine vijftig jaar bezig en maak
te zo'n vierduizend composities.
„Zoeken is niet zo moeilijk, maar
wat moet je kiezen?", verzucht
Gerard Cox.
„De eerste keuze heeft Jules ge
maakt, met een aantal wensen
van onze kant", zegt Robert
Long. „Dat heeft geleid tot een
selectie van 140 liedjes. Toen
hebben we gekeken naar de in
houd. Als je vierduizend num
mers hebt, dan heb je natuurlijk
wel eens iets wat elkaar dub
belt."
„Dat het leven onrechtvaardig is,
maar dat we er het beste van
moeten maken, dat heeft hij een
aantal malen in diverse bewoor
dingen verkondigd. Dan kies je er
maar één. Bijvoorbeeld die met
het leukste tempo."
Onbekend
Gerard Cox had een speciale
wens: „Niet iets maken wat al op
een andere manier bestond. We
hebben daarom veel onbekend
materiaal gebruikt. Veel ver
schrikkelijk mooi werk uit al die
radioprogramma's die hij twintig
jaar heeft gemaakt. Daar schreef
hij elke week drie nieuwe liedjes
Robert Long en Gerard Cox: „Jules de Corte was zeer enthousiast.
voor.
Gerard Cox en Robert Long se
lecteerden niet alleen op onder
werp, ze letten ook op uitdruk
kingen. Cox: „Jules heeft het bij
voorbeeld altijd over rozen. In
een van zijn liedjes komt een man
in een flat voor, 'die speelde met
rozen, allemaal rozen vol spetter-
tjes spijt'. Wat natuurlijk heel
mooi is, maar in een ander liedje
komen ook weer rozen voor. Dat
valt dan af."
Nadrukkelijk werd ook voor vro
lijke liedjes gekozen. „Jules de
Corte gaat toch altijd gebukt on
der het imago dat hij zwaar op de
hand is. Wat hij eigenlijk hele
maal niet is. Hij is eerder een cy
nicus", stelt Cox.
Gerard Cox benadrukt dat de
keus soms 'met bloedend hart' is
gemaakt. „De eindselectie was
heel moeilijk. Maar je moet op
gegeven moment rigoureus een
keus maken. We zijn er onafhan
kelijk van elkaar aan begonnen
en toen op een gegeven moment
samen bij mij op zolder gaan zit
ten." Het gelegenheids-duo heeft
drie jaar aan het project besteed.
Gerard: „We hebben er op ons ge
mak naar toe gewerkt. Dat komt
ook door de tijd. We hebben geen
van beiden tijd."
Het toeval wil dat ze allebei met
het idee rondliepen iets met het
werk van Jules de Corte te doen.
Robert Long maakte de eerste cd
FOTO KIPPA
in de serie Uit liefde en respect...
voor zoveel moois. Daarin ver
tolkte hij een groot aantal hoog
tepunten uit het vaderlandse re
pertoire. Hij kwam op het idee
iets te doen met Jules de Corte en
dacht meteen aan Gerard Cox.
„Ik had het nog niet bedacht, of
Gerard komt naar me toe en zegt:
zouden we niet eens iets met het
repertoire van Jules de Corte
doen?"
Van de zomer ging het duo bij Ju
les de Corte thuis op bezoek. Cox:
„Ik ben een beetje een Jules de
Corte-kenner. Ik heb bijvoor
beeld gekozen voor het liedje
Voor wie zing je vogel. Dat kende
Jules helemaal niet meer. Hij her
kende het meteen, maar hij wist
niet meer dat hij het ooit had ge
maakt. Ik had het nog thuis lig
gen, van dertig jaar geleden. Dat
vond hij erg leuk."
In december maakte Robert Long
in zijn studio bij Antwerpen de
orkestband. In januari was het de
beurt aan Gerard Cox. „Ik kwam
net uit de tv-studio en ben toen
meteen begonnen met het inzin
gen. Het was een feest om het te
mogen maken. Je merkt tijdens
het zingen hoe sterk het materi
aal is. Jules de Corte is komen
luisteren toen het af was. Hij was
zeer enthousiast."
Perfect
Het duo heeft enige tijd met het
idee rondgelopen om Jules de
Corte zelf Gerard Cox op de pia
no te laten begeleiden. Dat idee
hebben ze ook weer laten varen.
Gerard: „Want dan wordt het
weer een beetje hetzelfde. We
hebben het bewust simpel gehou
den. We hebben slechts hier en
daar iets aangepast. Het zit alle
maal vol harmonie en prachtige
akkoorden. Dat moet je perfect
doen. Als je één foute noot speelt,
lig je eruit bij Jules. Daar is hij
onverbiddelijk in." Robert Long
vult aan: „Het leuke is dat het al
lemaal zo simpel klinkt, maar de
ze muziek is verrot moeilijk. Je
kunt geen akkoord missen, an
ders kom je er nooit meer uit. Die
man is zo verschrikkelijk muzi
kaal. Ik vind het echt een kick.
Eerlijk gezegd vind ik de cd bui
tengewoon geslaagd en dat zeg ik
niet gauw van mezelf. Ik ben een
gelukkig mens voor dit moment."
Uit liefde en respect', zaterdag,
Nederland 3, 23.30 uur
Cam/e/ Ha
Tussen grijs en kleurloos lijkt
vuilwit schitterend helder. Een
wethouder die gezien wordt bij
een popconcert in een jongeren-
soos, krijgt automatisch de naam
met zijn tijd mee te gaan en een
experiment niet te vrezen. Een
voetballer die met Maarten 't
Hart aangetroffen wordt op de bank, heet meteen een belezen en wijs
mens. Een goog die boodschappen doet in verstaanbaar Nederlands
gaat door voor de enige realist in zijn kring.
Om die reden denken Frits Bolkestein en zijn omgeving dat hij de
grootste Haagse cultuurdrager is na koninging Sophie en de diepzin
nigste vaderlandse denker na Bolland. Alle parelen die uit zijn roller
ball en van zijn lippen druppen, dienen daarom verzameld en voor
het nageslacht in druk vast gelegd te worden. Zijn intellectuele ge
wicht van de laatste twee jaren ligt nu vast in Het heft in handen225
pagina 's geestkracht van de Lage Landen.
Bolkestein kan schrijven, zeggen de bewonderaars. En voor wie daar
toch aan twijfelt, verwijzen ze graag naar de loftrompet die de gelet
terde uitgever Johan Polak al in 1976 over hem stak. De grote filo-
soof-wiskundige had net de Koninklijke Shell verlaten om zich op het
Binnenhof te richten. De eenzame avonduren die het buitenlandse
bestaan hem gunde, had hij nuttig besteed. Een drama in verzen,
blanke nog wel, was het resultaat. Over Floris V, graaf van Holland,
der keerlen God. De laatste der recht vaderlandse absolutisten en
daarom een thema van alle tijden. Polak kon het mooier te zeggen.
'De opzet van de schrijver is: een inhoud van nu en ale tijden te hul
len in een oude maar onvergankelijke vorm'.
Toch is er een verschil tussen Bolkesteins eersteling en de produkten
van zijn bezadigde, maar succesvoller dagen. Richtte Bolkestein zich
met Floris, onder zijn Propria Cures-pseudoniem Niels Kobet, nog
tot de gehele wereld - het versdrama is in de taal van mutinational
aanzien het Engels geschreven - daarna was de Hollandse arena hem
groot genoeg. Besefte hij dat hij er beter aan deed een op zijn talent
toegesneden podium te kiezen?
In stijl is er ook verschil. Was 'Floris, Count of Holland' weliswaar
kreupel, maar leesbaar, aan wat later kwam, zou een lesje 'Literaire
Kunst' wel besteed geWeest zijn. Wie met de hulp van drie fractieme
dewerkers, drie wetenschappelijke partijgenoten en drie onafhankelij
ke intellectuelen een zin uit zijn WP krijgt als 'het subsidiariteitsbe
ginsel betekent dan maximale territoriale decentralisatieis de macht
over zijn taal kwijt.
Heeft Bolkestein eindelijk een goed geformuleerde scheurkalender
wijsheid gevonden, dan krijgt hij daar geen genoeg van. Een zin als
'consensus is een schone zaak maar goed beleid is beter' komt om de
haverklap terug. Hij weet dat zo 'n uitspraak werkt, dat de publieke
tribune overeind gaat zitten als zo'n diepzinnigheid zo voor de hand
liggend eenvoudig gezegd het debat dreigt te beheersen en daarom
heeft hij dit soort truc tot filosofisch en politiek handelsmerk ge
maakt.
Hij is er volstrekt eerlijk over. Als hp in het begin van zijn verzamel
de studies Thorbecke herdenkt, geeft hij zijn evangelie: 'Een waar
staatsman moet maatschappelijke ontwikelingen die eerst nog onder
de oppervlakte blijven en pas later opwellen, zien te ontdekken en er
op inspelen.Dat wat op verjaardagen, herensociëteiten en in het
openbaar vervoer hardop gedacht wordt, moet de denker-politicus tot
richtsnoer dienen, is het Bolkestein-programma.
Meng dat met namen en citaten van onbesproken werelderkenning en
je bent niet alleen succesvol lijsttrekker, maar ook het laatste exem
plaar van binnenlandse intelligentsia. Bolkestein is een treurig, maar
tegelijk het tekenendste voorbeeld van de ondraaglijke lichtheid van
Nederlands intellectueel politiek gewicht.
Van onze verslaggever
Zondag 30 april vindt
er in de Singel in Ant
werpen een opmerke
lijk muzikaal evement
plaats. Onder de naam
The Purple Cucumber
vertolkt het BRTN Fil
harmonisch Orkest
dan werken die door
vijf hedendaagse Bel
gische componisten
werden geschreven als
eerbetoon aan wijlen
Frank Zappa.
The Purple Cucumber is
een initiatief van Zjakki
Willems, programmama
ker bij de BRTN-radio.
De naam van het project
verwijst naar een inter
view dat Willems met
Zappa had. In dat inter
view werd gesproken
over The Yellow Shark,
een van Zappa's laatste
projecten. Op de vraag
waarom dat stuk Yellow
shark was genoemd, ant
woordde Zappa: You
could have called in any
thing, you even could ha
ve called it The Purple
Cucumber.
Willems had al geruime
tijd het voornemen om
een dergelijk project uit
te voeren. Hij benaderde
daar Frank Zappa zelf al
voor toen deze nog leef
de. „Ik heb er met Frank
destijds uitgebreid over
gepraat en hij voelde er wel voor,
maar tegelijkertijd waren er voor
hem ook mogelijkheden om in
Duitsland met het Ensemble Mo
dern te werken. De organisatie
daar kon hem meer garanties ge
ven en hij heeft uiteindelijk voor
het Ensemble Modern gekozen
om daar The Yellow Shark uit te
laten voeren."
Willems, Zappa-fan sinds 1970,
constateert dat er sinds The Yel
low Shark een zekere van her
waardering van de componist
Frank Zappa is ontstaan. Daar
naast merkt hij dat er veel jonge
groepen zijn die Zappa als be
langrijke inspiratiebron noemen.
Wat Zappa's muziek zo uniek
Frank Zappa
maakt, zijn volgens Willems de
structuren en dubbele lagen die
er in zitten. „Of je het nou hebt
over zijn roek-werk of over zijn
orchestrale stukken, ze zitten
zeer complex in elkaar. Je kunt
die nummers ook niet van elkaar
scheiden.
Het zijn dezelfde composities, al
leen worden ze totaal anders uit
gevoerd. Laat je bijvoorbeeld een
Beatles-liedje door een orkest
uitvoeren, dan haal je dat er met
een uit. Dat blijft een Beatles
liedje. Bij Zappa niet, zijn op het
oor simpele melodieën gaan heel
anders klinken."
De vijf voor het project uitgeno
digde componisten zijn Claude
Coppens, George De Decker, Fre-
derik D'Haene Friends, Peter
Swinnen en Peter Vermeersch.
De componisten zijn vrijgelaten
in hun opdracht en dat heeft vol
gens Willems tot sterk uiteenlo
pende resultaten geleid.
„George De Decker is nog het
dichtst bij het originele werk van
Zappa gebleven. Hij heeft Brown
shoes don't make it bewerkt en
volgt die compositie in grote lij
nen.
Er staan 116 maten van Zappa
zelf in en 211 van De Decker.
Claude Coppens is het verst ge
gaan. Hij gebruikt in zijn compo
sitie A modest proposal enkel de
stem van Zappa, fragmenten uit
Hilversum (anp) - De nieuws- en actualiteitenzender Radio
1 krijgt per 1 september een nieuwe organisatie waarbij de
omroepen die op de televisienetten Nederland 1,2 en 3 sa
menwerken, gezamenlijke nieuwsredacties gaan vormen
Het college van programmadirecteuren radio (COPRa)
heeft daartoe gisteren besloten.
laten vastleggen. Maar zij doen
wel mee in de nieuwe organsa-
tie.
Met het besluit komt een einde
aan een lang slepende discussie
over de inrichting van Radio 1
De strijd ging tussen voorstan
ders van het nu gekozen model
die menen dat daarin hun ei
gen identiteit het best naar vo
ren kan komen, en voorstan
ders van een geheel geïnte
greerde zenderredactie.
Van de laatste oplossing was
ook zendercoördinator Pjet
van Tellingen voorstander.
Hetzelfde gold voor de Neder
landse Vereniging van Journa
listen (NVJ), die daarover deze
week nog een brief aan staats
secretaris Nuis (media) stuur
de. De NVJ vroeg Nuis zijn in
vloed bij het NOS-bestuur aan
te wenden om te voorkomen
dat voor het clustermodel zou
worden gekozen. Het NOS-be
stuur moet het COPRA-advies
nog goedkeuren, maar dat is
een formaliteit.
Op dit moment heeft de om
roep die op een bepaalde dag
uitzendt, nog haar eigen
nieuwsprogramma. Volgens de
globale nieuwe indeling gaan
AVRO, KRO en NCRV (de be
spelers van Nederland 1) het
nieuws en de actualiteiten met
een gezamelijke redactie in de
ochtend verzorgen. VARA,
VPRO en NPS (de bespelers
van Nederland 3 gaan dat rond
het middaguur doen en TROS
en EO (de bespelers van Neder
land 2) in de avond, aldus een
woordvoerder van de NOS.
De nieuwe organisatie, in het
Hilversumse jargon het clus
termodel, moet het mogelijk
maken beter te kunnen concur
reren met de oprukkende com
merciële omroep. Zo heeft Ve
ronica, dat in september een
commerciële omroep wordt,
aangekondigd een radio
nieuwszender te gaan exploite
ren. VARA, VPRO en NPS wa
ren weinig enthousiast over het
clustermodel en hebben dit ook
Dirk in de bagagekelder, 'de mijnen van Schiphol'.
FOTO MARC mt
Van onze rtv-redactie
Michael is grondsteward op Schiphol zoals dat heet. Hij ver
leent service en ziet bij de gate toe op het instappen. Ook al is I
de rij lang en krijgt hij dertig keer dezelfde vraag, zijn credo
blijft: 'Altijd beleefd blijven tegen de passagier'.
het laatste interview dat
ik met Frank had."
Het BRTN Simfonieor-
kest onder leiding van
dirigent Mark Foster
wordt speciaal voor The
Purple Cumcumber uit
gebreid met muzikanten
uit de elektrische hoek.
Opvallendste naam bij
die muzikanten is die
van Bobby Martin. Hij
nam in Zappa's laatste
begeleidingsband key
boards, saxofoon en
zang voor zijn rekening.
In 1989 organiseerde
Willems onder de naam
The Honker Revue in de
Ancienne Belgique in
Brussel al een avond
waarop Zappa's muziek
door de big band van de
BRTN werd gespeeld.
Bij die gelegenheid
speelde ook het Trio Cu-
camonga, een klassiek
geschoold drietal dat
Zappa-muziek ten geho
re bracht met een bezet
ting van viool, piano en
cello.
Het Trio Cucamonga is
30 april wederom van de
partij en zal dan een an
derhalf uur durend con
cert geven.
Naast muziek is er op
die dag ook film in de
vorm van de Zappa-film
The Amazing Mister
Bickford, zijn er op Zap-
fotoanp Pa geïnspireerde kunst
werken te zien en zijn er
stands met cd's.
De BRTN Radio 1 zal opnamen
maken. Die worden uitgezonden
in het programma Cucamonga op
15 en 22 mei.
Muffin Records Productions zal
in het najaar twee cd's met opna
men van het evenement uitbren
gen, terwijl er ook een video van
The Purple Cucumber op de
markt zal worden gebracht.
The Purple Cucumber, 30 april in
De Singel, Desguinlei 25 in Ant
werpen, aanvang 18.30 uur. Voor
het evenement is nog slechts een
beperkt aantal kaarten beschik
baar. Kaarten a 640 en 490 BF
kunnen telefonisch worden gere
serveerd op het nummer
003232483800.
Michael is vanavond te zien is de
eerste aflevering van Werken aan
werk, dat vijf weken lang Schip
hol aandoet. Schiphol heeft ver
schillende betekenissen: motor
van de economie, lustoord voor
vliegtuigspotters en stevige mi
lieuvervuiler. De nationale lucht
haven wordt bewonderd en ver
guisd. De veelbesproken vijfde
baan mag er dan komen, de dis
cussie is nog niet verstomd.
Op Schiphol werken 40.000 men
sen, vaak hectisch en gestresst.
Opwindend, monotoon en afwis
selend werk: „Er gaan duizenden
koffers door je hand, maar er zit
ten er altijd wel een paar bij,
waar iets geks mee is."
Wie zijn de mensen achter de
schermen, die zorgen dat onze
koffers op tijd meegaan, die het
vliegtuig schoonmaken en het
eten bereiden? Werken aan werk
nam een kijkje achter de scher
men.
Is in de eerste aflevering Michat;
de beleefdheid zelf, een verdie-1
ping lager scheurt Dirk door
mijnen van Schiphol', de bagagi
kelder. Een paar koffers probeert1
hij nog op tijd bij het vliegtuig a:
te leveren.
Dirk heeft ook boven, in de aai-1
komsthal gewerkt. „Daar moes!
ik vriendelijk blijven tegen boze
passagiers. Nou, dan moet jen
bij mij zijn."
De komende weken komen uit-l
eenlopende beroepen aan bod l
vrachtindelers en dierenstewardsl
in de aflevering Cargo, schoon-f
makers en cateringmedewerkers!
in Klaar voor de start, Mare-I
chaussee in Poortwachters eil
verkeersleiders, marchallers tel
de vogelwacht in De ogen van It
piloot.
'Werken aan werk', Nederland 1
20.01 uur
Sint Petersburg (afp/anp) - Het Hermitage-museum in Sint Pf-i
tersburg toont vanaf gisteren 74 meesterwerken van de lfrl
eeuwse schilderkunst, onder meer van Renoir, Manet en Vsl
Gogh. Jarenlang was aangenomen dat ze tijdens de Tweede lk|
reldoorlog verloren waren gegaan.
De meesterwerken bleken echter al een halve eeuw in de kelders «1
de Hermitage te liggen, nadat het Rode Leger ze in 1945 uit Duitslajï
naar de Sovjetunie had gehaald. Deze 'buitkunst' is inzet van een,'I
dispuut met Bonn, dat de stukken terugeist.
NEDERLAND 1
Van onze rtv-redactie
Hilversum - De Tros stopt met
de dagelijkse soapserie On
derweg naar morgen. Moge
lijk gaat Veronica in septem
ber - na het vertrek uit het
publieke bestel - verder met
deze reeks. In dat geval krij
gen de belevenissen van Aaf-
ke, Frank en Daphne in het
winterseizoen een vervolg en
horen we Ruth Jacott nog lan
ger de titelsong zingen.
De soap die ruim een miljoen kij
kers aan de buis kluistert, is een
gezamenlijk produkt van Veroni
ca en Tros. Omdat Veronica in
september uit het bestel zal stap
pen, stond de Tros voor het blok.
Alleen doorgaan bracht zware fi
nanciële lasten met zich mee
de Evangelische Omroep, 1
partner op Nederland 2, zag'
soap om principiële redenen
nooit zitten. Ook is oven»#
om de dagelijkse soap te ham
ren: terugbrengen tot drie iv
per week.
De Tros heeft gisteren de W
doorgehakt. „De financiële
lasting legt een te grote claim'
andere programmatische en#
gettaire verplichtingen. Bo#
dien worden toekomstige
nen voor drama op prime W
geblokkeerd", meldt de F5
„We nemen deze beslissing1"
grote tegenzin."
De laatste aflevering van Owj
weg naar morgen staat gep#
op vrijdag 19 mei.
07.00
09.00
09.15
09.30
09.50)
10.00
10.20
10.40
11.00
11.30
16.26
Tekst tv
Koekeloere
Lekker lente!
Nederland en het wat
(TT) Nieuws uit de natu
De Bisteboat (tot 10.30)
Vasten
(TT) Schooltv-Weekjour
Tekst tv
Nieuws voor doven en
horenden
16.33 (TT) Ja natuurlijk: Bloer
planten
17.00 Willem Wever, vragen
deren beantwoord
17.29 Cartoon Club met de
Panter, Popeye, Woody Woodpei
Daffy Duck
17.57 Boggle, spelletje
18.28 ADifferentWorld.com
18.57 Prettig weekend, uitgaa
19.28 (TT) Stedentrip: Edinl
stad van de verhalen
20.00 (TT) Journaal
20.31 Lieve Martine, vragen
kers behandeld
21.22 Brandpunt
21.58 NYPD Blue, politieserie
22.48 Sporen: Eb en vloed, 3
documentaire over schrijfsters m
ernstige chronische ziekte: Karin f
23.31 Journaal
23.36 Nieuws voor doven en s
horenden
NEDERLAND 2
07.00 Journaal
07.06 Lingo, spelletje
07.29 Ontbijt tv met om 07..
08.00 Journaal
08.28 Journaal
08.33 Boggle, spelletje
09.00 Journaal
09.05 (PP): VVD
09.08 Kook tv
09.29 Via Ria, discussie
10.19 Frans voor beginners
10.49 Italiaans voor beginner
11.20 Natuur in eigen lanc
Blauwe Kamer
11.45 Zoo Life
Lucky lotto live, spelletje
Journaal
(TT) Oppassen!!!, corned;
Sonja, talkshow
(TT) Bureau Kruislaan, p
(TT) Jules unlimited, ma;
(TT) Journaal
Peppi en Kokki, kinderse
The Teenage Hero Turtlr
12.08
13.00
13.08
13.38
14.28
serie
15.20
16.00
16.07
16.25
kenfilm
16.49 Bassie en Adriaan en c
heime opdracht, jeugdserie
17.22 Keeping Up Appearand
medy
17.58 (TT) 2 Vandaag met ac
teiten, 18.00 Journaal, 18.39 Spoi
naai en 18.47 Hoofdpunten ui
nieuws
18.55 Geknipt, de wereld
SUSKEENWISKE: DEI
HAMBONE
ONTDEK DE VERSCHILL