Festival rond 'het Zeeuwse in de cinema' Seksuele intimidatie in 'Disclosure' Vlaamse kijker krijgt er twee zenders bij Introdans met 'Messiah' en nieuw werk in Kring Theaterinstituut viert uitgebreid 100 jaar cabaret Impact over journalistes aan het front Rita Reys viert 70e verjaardag in Tros Sesjun Boeiende thriller met Moore en Douglas Uit? Stap dan de Deeltaxi in! DE STEM UITGIDS Zeeuwse Filmdagen van 16 tot en met 18 februari in Middelburg Belgen proberen Brits-Zweedse VT4te weren DB STEM DONDERDAG 12 JANUARI 1995 D4 Amsterdam (anp) - Het Theater Instituut Nederland in Amster dam viert met een uitgebreid programma van tentoonstellin gen, lezingen, discussies, een vi deoprogramma, een symposium en een aantal publicaties en cd's de honderste verjaardag van het cabaret in Nederland. Op 10 augustus 1895 trad Eduard Jacobs in een souterrain in Quellijnstraat in de Amster damse Pijp voor het eerst op. Dat optreden wordt in de thea tergeschiedenis beschouwd als de eerste cabaretvoorstelling in Nederland. Het theaterinstituut opent zijn programma 100 jaar Cabaret op 13 maart met de presentatie van drie cd's met oorspronkelijk werk van de cabaretpioniers Eduard Jacobs (1868-1914), Koos Speenhoff (1869-1945) en Jean Louis Pisuisse (1880-1927). Op die dag wordt in het instituut ook een begeleidende tentoon stelling geopend. In maart, april en mei houden vijf grootheden uit de Neder landse cabaretwereld lezingen: Martie Verdenius, Wim lbo, Sie- to Hoving, Freek de Jonge en Toon Hermans. Het instituut or ganiseert een symposium dat is gewijd aan de praktische kanten van het vak. Daarover verschijnt ook het boek 'Zo doe je dat - Cabaretiers en schrijvers over hun vak'. Andere publikaties zijn de studie 'Kleinkunst in Ne derland - produktie, distributie en afname', en 'Lurelei, de ge schiedenis van een cabaret'. Het Joods Historisch Museum in Amsterdam organiseert samen met het theaterinstituut van 2 juni tot eind november een ten-' toonstelling over het joodse aan deel in het amusementsbedrijf in de periode 1893-1943. Ook komt er een cd uit met liederen van joodse, vooroorlogse amuse mentsartiesten. Het theaterinstituut neemt op 16 januari al een voorschotje op zijn eigen programma met een bijeenkomst onder de titel Caba ret anno nu: engagement of Amusement? Daar zijn Seth Gaaikema en Erik van Muiswin kel de hoofdgasten. Een vrouw aan het front. Dat komt niet zo vaak voor. Want het gevecht in de eerste linies is primair elSf mannenzaak. Een vrouwelijke journalist die de oorlog verslaat, is al even onge bruikelijk. Want, kan ze daar wel tegen? BBC-correspondente Kate Adie weet het zeker: „Ik ben minder sentimenteel dan mannen," al dus Adie, die al heel wat bloed zag vergieten. „In veel gevallen kunnen mannen niet omgaan met hun eigen emoties. Daar schamen ze zich voor. Dat leidt tot allerlei sentimentele rotzooi." Kate Adie is een van de oorlogs correspondenten die vanavond] aan het woord komt in de Im pact-documentaire bij de Vara, De film rekent af met het voor oordeel dat vrouwen te emotio neel, te sentimenteel en te be trokken zouden zijn om goede verslaggeving aan het front te doen. Aan bod komt ook Janine di Giovanni, die voor de Britse krant The Sunday Times werkt fals oorlogsverslaggeefster. De afgelopen twee jaar was ze voor namelijk in Sarajevo. Daar leer de ze de familie Filipovic ken nen. De 13-jarige dochter Zlata, die een dagboek bijhoudt, is de bron die Di Giovanni regelmatig gebruikt. Zij heeft ervoor geko zen het menselijk leed te ver slaan en niet zozeer de oorlogs handelingen zelf. -s, Lyse Doucet, die voor de BBC werkt, vertelt over haar beleve nissen in Afghanistan, waar ze al jaren komt. De film, die de Nederlandse titel Verslaggeefsters aan het front meekreeg, heet oorspronkelijk No Man's Land en werd gemaakt door Shelley Saywell voor de Canadese CBC. (Nederland 3, 23.10 uur) Rita Reys viert dit jaar haar zeventigste verjaardag. Toch is dat de jazzvocaliste niet aan te zien. Tros Sesjun bereidt de vita le zangeres vanavond een feestje op Radio 2. In de vorm van een Rita Reys 70th Anniversary Con cert vanuit het vertrouwde Nick Vollebregts Jazzcafé te Laren. De jubilaresse wordt begeleid door het Trio Pim Jacobs met Jacobs zelf op de piano, Ruud Jacobs op bas en Peter Ypma op drums. Te gast zijn Bert Boeren op trombone en gitarist Jesse van Ruller. (Radio 2, 23.05 uur) Van onze filmredactie Het feit dat enkele succesvolle Nederlandse filmmakers afkom stig zijn uit Zeeland heeft gere sulteerd in een nieuw initiatief, De Zeeuwse Filmdagen. Het nieuwe festival, dat van 16 tot en met 18 februari voor de eerste maal in Middelburg wordt gehouden, wil 'het Zeeuwse in de cinema' belichten en bundelen. Bestaande speelfilms, documen taires. korte films en animatie- films van geboren Zeeuwen wor den vertoond. Middelpunt wordt een program ma met films van Zeeuwse film makers die zich nationaal of in ternationaal verdienstelijk heb ben gemaakt, zoals Digna Sinke, Jos de Putter, Paul en Menno de Nooijer, Hans Verhagen en Kees Hin. Een aantal filmmakers zal zelf aanwezig zijn in Middel burg. Een tweede programma-onder deel vormt de vertoning van Oude Zeeuwse Films waaronder een compilatie van Polygoon bioscoopjournaals, oude films uit de verzameling van het Zeeuw Documentatie Centrum onder de titel De Jaren 30 in Zeeland en Monumentenfilms. Een apart onderdeel vormen de documentaires over Zeeland, zo als het recente en indringende portret Het is een schone dag geweest van Jos de Putter over het leven van zijn ouders op hun boerderij in' Zeeuwsch-Vlaande- ren. Kees Slager zal een ronde- tafel-gesprek leiden over het on derwerp Het Zeeuwse leven van alle dag waaraan o.a. Digna Sin ke, Jos de Putter en Paul de Nooijer deelnemen. De Zeeuwse Filmdagen worden omlijst met optredens van ver schillende Zeeuwse muziekgroe pen als Piet en Piet, The Feen Brothers, Peter Dieleman en Zil te Swing. Ht festival wordt ge houden in het Schuttershofthea ter, het Bibliotheektheater en café 't Schuttershof in Middel burg. De organisatie is in han den van de Stichting Cinema Middelburg. Er verschijnt bin nenkort een programmaboekje met de beschrijving van alle films en de plaats en tijd van vertoning. Door onze correspondent Brussel - Voor de BRTN breken moeilijke tijden aan. Zag de publieke omroep zijn marktaandeel in Vlaanderen zichtbaar slinken sinds de komst van de commerciële zender VTM in Vlaanderen, vijf jaar geleden, op 30 januari start datzelfde station met een tweede net, Ka2 gedoopt. Een dag later begint bovendien de nieuwe omroep VT4 met uitzendingen. De reclamepanelen van VT4 in Brussel en het Vlaamse land duiden op een vastberaden nieuwe omroep, die het helemaal wil gaan maken. Toch is het nog onzeker of VT4 wel via de Vlaamse kabel mag gaan uitzenden. De Mediaraad komt naar alle waarschijnlijkheid vrijdag met een verdeeld advies, waarna volgende week de Vlaamse cultuurminister Weckx de knoop moet doorhakken. VT4 wil met een Britse licentie via de satelliet programma's in de Vlaamse huiskamers brengen. Volgens sommige juristen kan Vlaan deren, juist omdat VT4 een Britse zendvergunning heeft, de nieuwe omroep van de kabel weren. Op die manier behoudt VTM haar monopolie als commerciële zender. In de Europese Unie is zo'n weigering echter omstreden. Ondanks politieke tegenwind en de recente juridische obstakels heeft VT4, waarachter een Brits-Zweedse mediagroep schuilgaat, de afgelopen maanden niet stilgezeten. Tal van bekende Vlamingen, journalisten en medewerkers van andere omroepen werden aange trokken. Het programma-aanbod is ambitieus. De reclamewereld verheugt zich op de nieuwe zender, die volgens mediaspecialisten vooral jonge kijkers moet aanspreken. VT4 wil andere televisie brengen, met een dagelijks journaal dat qua aanpak afwijkt van datgene waarmee de concurrentie doorgaans uitpakt. Die concurrentie wordt onder meer verwacht van het tweede net, waarmee de Vlaamse Televisie Maatschappij op 39 januari begint. VTM, waarvan 44,3 procent van de aandelen in het bezit is van de Nederlandse uitgever VNU, start niet zomaar een tweede net, Ka2 moet totaal anders zijn dan de populaire familiezender die VTM nu is. Ka2 wil de selectieve kjker aan zich binden en is al tevreden met een marktaandeel van 6 procent. Een van de pijlers is een dagelijks actualiteitenprogramma. En verder zijn er talkshows, komische series, films en een wekelijks rockprogramma. Goedele Liekens presenteert een programma over seksualiteit onder de titel 'Van avond niet schat'. (ADVERTENTIE) Demi Moore is ongewenst intiem met Michael Douglas in de thriller 'Disclosure'. foto warner bros Door Marjan Mes Beschuldigingen van seksuele intimidatie lijken in Amerika een nationale sport aan het wor den. De spannende maar ook nogal computerachtige thriller Disclosure geeft aan dit door het moderne feminisme ontstane verschijnsel een pikant bij smaakje. Ditmaal beticht name lijk niet alleen een vrouw een man van 'aanranding', maar klaagt die man op zijn beurt ook die vrouw aan wegens onge wenste intimiteiten. Na Fatal Attraction en Basic Instinct is Michael Douglas op nieuw het slachtoffer van een gevaarlijke vrouw, nu in de even cynische als verleidelijke ge daante van een in superkorte rokjes gestoken, mooie zwartha rige Demi Moore. Tom Sanders (Douglas) is afde lingschef bij een geavanceerd computerbedrijf in Seattle en hoopt na een succesvolle fusie met een ander bedrijf op promo tie. Die kan hij echter vergeten wanneer de doortrapte directeur (Donald Sutherland) plotseling op de proppen komt met Mere dith Johnson (Moore), een ambi tieuze carrièrevrouw die als ad junct-directeur wordt benoemd. Verleiding Tom, inmiddels gelukkig ge trouwd en met twee kinderen, heeft in het verleden een harts tochtelijke relatie gehad met Meredith, die dit bepaald nog niet is vergeten. Ze nodigt hem op haar kantoor uit voor een verzoeningsdrankje en probeert hem dan te verleiden. Hoewel hij nauwelijks weerstand kan bie den, verzet hij zich en rukt zich, opgewonden en wel, los uit Me redith' provocerende omhelzin gen. Woedend is ze dat hij zijn 'werk' niet afmaakt en roept hem na dat ze hem kapot zal maken. Ze beschuldigt hem daarop officieel van ongewenste intimiteiten. Hij moet maar zien dat hij daar iets tegen in kan brengen. Want nie mand van directie en personeel gelooft hem natuurlijk als hij probeert te bewijzen dat het net andersom is gegaan. Het bedrijf dat een schandaal in verband met de op handen zijn de fusie niet kan gebruiken, pro beert Tom te beschuldigen van missers bij de ontwikkeling van een nieuw soort (visuele) cd- rom-speler en tracht hem zo te lozen. Meredith die een machti ger positie inneemt dan hij werkt er hard aan mee om hem te treffen, in zijn carrière en gezinsleven. Twijfel Toms sympathieke vrouw (Caro line Goodall) begint ook te twij felen aan diens lezing van de 'aanranding'. Tijdens openbare hoorzittingen wordt hij verne derd, maar als hij ontdekt dat er ■in het bedrijf geknoeid is met soft-ware uit Azië, heeft hij een sterk wapen in handen om de leugenachtige Meredith klem te zetten. Het wordt een spannende strijd tussen de partijen, die met veel high-tech-beelden van compu terschermen en zelfs door middel van virtual reality wordt ver beeld. Je moet daar van houden, maar vooral Michael Douglas speelt zijn rol van getergde un derdog dermate goed dat de kij ker zich volledig met hem kan identificeren. Dit in tegenstel ling tot Demi Moore, die eerst geportretteerd wordt als een doortrapt loeder, maar later als een vrouw die gewoon seksueel dominant zegt te zijn en pleit voor haar recht op zelfbeschik king. Daarmee hinkt Disclosure een beetje op twee gedachten. De film is gebaseerd op het gelijk namige boek van Michael Crichton, o.a. de auteur van Ju rassic Park. Diens verhalen schilderen nogal gelikt maar be hendig en met veel kennis van de actuele computertechnieken een nabije toekomst. Ondergesneeuwd In de computerized uitwerking van het verhaal van Disclosure wordt de rol van de zogenaamd fatale vrouw, tevens carrière vrouw, een beetje onderge sneeuwd door andere actuele thema's als positieve discrimina tie, de mannelijke angst voor vrouwelijke overheersing en de vervorming van de zichtbare werkelijkheid door de nieuwste computertechnieken. Eigentijds feminisme en het vrouwelijk recht op zelfbeschikking worden in de rol van Demi Moore niet echt uitgewerkt waardoor je ook niet precies weet wat voor vrouw Meredith nu eigenlijk is. Disclosure is geregisseerd door Barry Levinson, die ooit begon als maker van ongepolijste films als het groepsjeugdportret Di ner. Na het aanstekelijke Good- morning Vietnam maakte hij buitengewoon vakkundig Rain- man dat al helemaal voldeed aan de Hollywoodformule. Dezelfde optimale vakkundigheid spreekt nu uit deze aanrandings/be- drijfsthriller die er bovendien schitterend uitziet. 'Disclosure' van Barry Levinson draait in Grand in Breda, Cine- mactueel in Bergen op Zoom, City in Roosendaal, Midi in Til burg en De Koning van Enge land in Hulst. JÖ» In de Deeltaxi rijdt u samen met mensen die toevallig ook uw kant op moeten. Als u van tevoren belt, scheelt dat u handen vol geld. Bel voor een Deeltaxi: 076-208060 oj bel voor meer informatie: 073-212220. umismr Uw voordeeltaxi Introdans komt zaterdaga vond naar De Kring in Roosendaal met een mooi balletprogramma met nieu we stukken en een reprise van het prachtige muziek ballet Messiah van Ed Wub- be waarin de dynamiek en religie van de muziek van Handel in een sobere maar magische en soms wervelen de bewegingstaal is omge zet. Wubbe creërde Messiah in 1988 voor Introdans en werd voor dit werk be kroond met de Nederlandse Choreografieprijs. De Itali aan Gian Franco Paoluzi maakte voor Introdans zijn derde dansstuk, Chanson de Mélisande, geinspireerd door het liefdesdrama Pel- leas et Mélisande van de symbolist Maurice Maeter linck en bij de muziek die Gabriel Fauré anno 1900 voor de Londense produktie van dit toneelstuk schreef. Het is een verfijnd trio van een enigszins decadente es thetiek waarin het meesle pende liefdesdrama is geab straheerd en gestyleerd. Het liefdespaar wordt vertolkt door Frank Holstein en Lonneke van Leth. Op de achtergrond is er een derde personage, Shirley Raben- berg, die het verlangen, de hoop en de twijfel van het paar symboliseert. De Spaanse choreografe Blanca Li (vorig jaar met haar Parijse gezelschap voor het eerst in ons land, in Breda tijdens het festival Cultureel Gekleurd) presen teert bij Introdans haar eer ste choreografie voor een Nederlandse groep, Central Station. Tien dansers wek ken de indruk van een mas sa gehaaste reizigers die van alle kanten over het toneel schieten. Vol flitsende effec ten die wat teveel van het goede worden. Blanca Li is beinvloed door de Spaanse zigeunerdans en Noordafri- kaanse rituele beweging, die zij bij haar eigen groep ver mengt met moderne dans, begeleid door etnische mu ziek. Scène uit het wervelende muziekballet 'Messiah' van Ed Wubbe door Introdans. foto hans Gerritsen nuari (14.00 uur) naar een uitverkochte schouwburg De Kring in Roosendaal. Zes jonge acteurs en actri ces spelen meer dan 25 ver schillende rollen in deze theaterproduktie voor kin deren vanaf zes jaar. Als de Torteltuin, een verwilderd stuk bos in de buurt van de Petteflet, plaats moet ma ken voor een tegelplein, zet ten Pluk en zijn vrienden, zoals Zaza de Kakkerlak, de familie Stamper en het keu rige meisje Aagje, zich in voor het behoud van de tuin. Regie: Paul Eenens, produktie Barbara Borger en muziek: Dirk Stuer. WAARDENBERG DE JONG komen op 13 en 14 januari naar De Bussel in Oosterhout met hun nieuwe programma Naggelwauz. De twee provocerende Rotter dammers, die in woeste acts steeds de grenzen van het theater verlegden, hebben zich enigszins vernieuwd. Iets minder woest en met wat meer diepang. OLEANNA van David Mamet, de Amerikaanse thriller over seksuele inti midatie, wordt op 18 janua ri gespeeld in Schouwburg Tilburg. Peter Faber ver tolkt mooi de rol van een hoogleraar die in het nauw DE NIEUWE SNAAR, het Vlaamse komische mu- ziektrio, staat vanavond in het Zuidlandtheater in Ter- neuzen en op 17 januari in een uitverkochte Kring in Roosendaal met De Nieuwe Snaar Revue. Jan en Chris De Smet en Geert Vermeu len worden ditmaal gerug- gesteund door drie dames, het vocale Trio Grande. De muzikale parodie vormt nog de hoofdmoot maar het ca bareteske en visueel-thea- trale zijn ditmaal ook uitge breid vertegenwoordigd. Als in een echte revue treden ook de (Jritse humorist Earl Okin en de goochelaar Sta nislas op. PLUK VAN DE PET TEFLET, gebaseerd op het populaire kinderboek van Annie M.G. Schmidt, komt op woensdagmiddag 18 ja- gedreven wordt door een studente (Caroline Almekin- ders) die hem ten onrechte beschuldigt. Hij kan zich nauwelijks verdedigen en gaat tenonder als het meisje een onschuldig voorval ver volgens ook nog uitlegt als een poging tot verkrachting. THE SOUND OF MO TOWN, de dynamische zwarte musical met toppers uit de tijd van o.a. The Su- premes en The Three De grees, is op 19, 20 en 21 januari in Schouwburg Til burg. MINI MAXI, de woord loze meesters van de muzi kale grap, treden op 14 en 15 januari op in De Nobe- laer in Etten-Leur met hun veelbejubelde programma Scherzo. Twee muzikale mi- meclowns die met minimale middelen en een orkest met zes dames voor prachtig en tertainment zorgen. JOS BRINK speelt zelf de hoofdrol in zijn EO-achtige komedie Non-Actiefdie op 19 januari is te zien in De Nobelaer in Etten-Leur en op 20 januari in Bergen op Zoom. Een weduwnaar neemt een huishoudster die een non blijkt te zijn. Het goede mens heeft de beste bedoelingen en adviezen, maar die stuiten, ook bij zijn twee studerende kinde ren, op onbegrip en verwar ring. Veel komisch bedoeld maar nogal braaf gekibbel. MARJOLIJN TOUW komt morgenavond naar schouwburg De Maagd in Bergen op Zoom met haar soloshow Een boel Touw. De liedjes worden uitste kend gezongen maar zijn lang niet allemaal de moeite waard terwijl de conferen ces bij deze kleinkunstar- tieste (voorheen bij Karin Bloemen) nog in vormeloos heid blijven steken. Soms beginnen ze leuk maar zel den eindigen ze met een pointe. Touw wilde heel veel en is ook heel uitbun dig, maar kan toch nog niet tippen aan Bloemen. Ook in de bioscoop Rouge, de mooie, scherpzinge e, gevoelig-romantische film van e Po0|. se cineast Krzysztof Kieslowsk draait nog in Breda. De toevallige ont'oeting tussen een bejaarde rechter (Jet-Long Trintignant) en een jong fotmode (Irène Jacob) vormt in Rouge h. begj van een optimistisch verhaal oir tieke menselijke verwantschap In dj| slotdeel van Kieslowski's triloe fa,, Couleurs (vrijheid, gelijkheid, loeder schap) wordt dit thema verrassnd uit- gewerkt. (Cinésol in Breda) De forsgebouwde maar niet z leuke Arnold Schwarzenegger word zwan- ger in de filmkomedie Junior \n Ivan Reitman en verzeilt in typisch ouwe lijke situaties. (Cinésol 3 in Brec, Cine- mactueel in Bergen op Zoomjity in Roosendaal, Koning van Engend ie Hulst) Interview with the vampe, de vampierfilm van Neil Jordan,damp; van de erotiek en bevat vernsende beelden. (Casino 3 in Breda, iity in Roosendaal, De Koning van Ejeiand in Hulst) In Only You is de jonge MarisTomei op zoek naar de Ware Man i haat leven. Een romantische komee van Norman Jewison die al gauw hekarak- ter van een toeristische toer dor Italië krijgt. (Cinésol 1 in Breda) Pulp Fiction van Quentin Taantino werd bekroond met de Goudenalmin Cannes. Losse misdaadverhalertonder kop of staart krijgen een worerlijke samenhang in deze even virttze als lege film. Er wordt opvallend najurlijk gespeeld door o.a. John Travolt Brute Willis en Harvey Keitel. (Cinéil 2 in Breda) The Lion King, de nieuwe Diiey-te- kenfilm, is spannend, griezeli aan doenlijk en mooi om te zien verjong en oud. (Casino 1 in Breda, 'ity in Roosendaal, Cinemactueel in Beien op Zoom, Centraal 1 in Geertruidiberg. De Koning van Engeland in Huls In Timecop speelt de Belgisch vech tersbaas Jean-Claude van Dame een agent van de geheime politieiie in 2004 en 1927 toezicht moet houenop criminele excessen in het tijeizen (Mignon in Breda, De Koning vaEnge- land in Hulst) The Specialist, de rommeligtmaai heftige actiethriller met Sylvesti Stal lone als explosievenopruimt en Sharon Stone als zijn liefje, bft in Casino 4 in Breda. Visuele effecten, gedaanteverwselin- gen en de komiek James Carey aken van The Mask een stripachtige Tnko- medie. (Casino 4 in Breda) Een schat van een zwakbegaafd(Tom Hanks) brengt het in Forrest ump tot miljonair en weet de geschdenis naar zijn hand te zetten. (Casir 2 in Breda, Centraal in Geertruidenbq) Een sneak preview staat de fnlief- hebber iedere woensdagavond 20.00 uur) te wachten in Cinésol in Bra. De voorpremière van een splinteraiwe speelfilm waarvan de titel niet t'oren bekend wordt gemaakt. In de filmkomedie Baby's da out ontsnapt een baby al kruipend iz'n blote billetjes aan een stel onvlaten die hem willen kidnappen. (Cental in Geertruidenberg) When a man loves a woman, ear romantisch drama van Luis Midoki over een vrouw met een dratpro- bleem (Meg Ryan) die door thenieên en de liefde van haar man Andy Garcia) geneest. (Centraal in Getrui- denberg) De filmtheaters van Oosteiout, Oudenbosch en Roosendaal prente- ren vanaf vandaag (12 januari t en met 26 januari) het festival Fii en Literatuur. Vanavond in Fideï et 1i in Oudenbosch: Le Chateau d< ma mêre, een mooie, idyllische sfeeeke- ning van Yves Robert naar jeugcery neringen van de schrijver tfartfi Pagnol. Een Franse familie wilrond 1900 elk weekend naar haar titen- huisje in de campagne en maakdaan voor misbruik van de achtertuin) van landgoederen. The Age of Innocence, het ooie kostuumdrama van Martin Scrsese (naar de roman van Edith Wh.ton), draait morgenavond bij Filmthear De Slotjes in Oosterhout om 20.3 M- Cyrano de Bergerac van Jea-PaU' Rappeneau met Gérard Depardu in de titelrol is er zaterdag te zienlO-3» uur), na een lezing om 19.31 uur. Oeroeg, de Nederlandse speelfilm'1' het boek van Hella Haasse, is varvow te zien bij Filmhuis Roosendil in schouwburg De Kring. The River Wild van Curtis hnson wordt in Casino in Breda alv.t voorpremière vertoond op zatdaga- vond, 21.30 uur. Meryl Streep gat met haar gezinnetje gezellig met es rub ber opblaasboot de wilde watem op. Het mondt uit in een beklemende .overlevingstocht wanneer zij oncrweg twee misdadigers, Kevin Bacon eJr*1 C. Reilly, tegenkomen. Streep vordt gedwongen om hen langs woes wa- tervallen te leiden. Trois Couleurs: Blanc van de oolse regisseur Krzysztof Kieslowski Iraa' woensdag (20.30 uur) bij Filmdu Cine ma Paradiso in de City-bioscop 1 Roosendaal en maandag (20.15 dinsdag (20.30 uur) bij Cinema Pa® in Bergen op Zoom. Boeiend eiam sant verhaal over een Pools kaneel dat in Parijs door zijn vrouw in kant wordt gezet en van ellenc na Polen terugkeert waar hij rijk wrd' de zwarte handel. NEDERLAND 1 07.00 Tekst tv 16.35 Nieuws voor dot slechthorenden 16.42 Via Ria, discussie 17.34 Der kleine Vampir, je 18.04 Boggle, spelletje 18.32 Natuur in eigen lan bieën in Limburg 18.59 (TT) Toen was gel gewoon, comedy 19.31 Filmspot 20.00 (TT) Journaal 20.31 Kenmerk, actualiteiteij 21.04 Werelden: De onm hoofdrol, documentaire over filmingen van het leven van J^ het begin van de film 21.54 Wilde ganzen 22.00 Untouchables, misdaa 22.49 De toekomst, gesprei mensen die hun sporen heb diend in hun vakgebied: Eek: zen 23.14 Cheers, comedy 23.38 Journaal NEDERLAND 2 07.00 Journaal 07.06 Lingo, spelletje 07.30 Journaal 07.33 Ontbijt TV met om 08 *s. naai 08.28 Journaal 08.33 Boggle, spelletje 09.00 Journaal 09.05 (PP): Unie 55+ 09.08 Kook tv 09.29 Jan en alleman, serial ten 09.54 Verborgen wereld, s de wereld van het gehandicapi 10.22 Vrouw-zijn, magazine 11.12 Noorderlicht 11.38 Sportfreaks 12.03 Wartaal, taalprogramr 12.31 (TT) Het zonnetje comedy 13.00 Journaal 13.07 Studio sport 14.35 In Living Color, comei 14.59 De nacht, de wereld b 15.25 B.N.N. 16.00 (TT) Journaal 16.05 Nature on Track: DfJ koningen 16.35 Samson, kinderprogra 17.10 Mega Top 50, muziek 17-58 (TT) 2 vandaag met a| ten, 18.00 Journaal, 18.39 S naai en 18.47 Hoofdpunten nieuws 19.00 (TT) Pril geluk, serie 19.30 (TT) Onderweg naar soap 20.00 Empty Nest, comedy 20.30 Tour of Duty, serie 21.20 Look Who's Talkin speelfilm 22.40 Red Shoe Diaries: avonturen 23.05 ARBO, een praktische dj 7y bezitten apparatuur the je ton$ zal losmaken HAMBONE JF Mr AF tJURJ/j ne /veeft BOES ONTDEK DE VERSC

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1995 | | pagina 28