'Ik heb muziek altijd zo lekker gevonden' Ivo Niehe keert terug naar de muziek DE STEM UITGIDS Kloosterrecepten opnieuw op tafel Documentaire Jos de Putter bij de Ikon Habbema wil eigen gezelschap Andere smoes Stripteaseuse Tien exemplaren Mooie Ivo Compliment Feestverpakking 'Messiah'-ballet in Bergen op Zoom Ook in de bioscoop DE STEM NEDERLAND 1 NEDERLAND 2 SUSKE EN WISKE: DE HAMBONE BOES DONDERDAG 29 DECEMBER 1994 D4 Oude kloosterrecepten zoals Paussoep, een linzenschotel en Benedictijnse rijst worden van daag opgedist in het tv-pro- gramma De Kloosterkeuken, waar deze oude receptuur nieuw leven krijgt ingeblazen. Dat ge beurt vanuit restaurant 't Klos- terke in Den Hout, gevestigd in een voormalig Franciscanessen- klooster onder leiding van kok Paul de Hoogh. In het eenmalige alternatieve kookprogramma van de KRO en RKK krijgt de kijker, terwijl het eten wordt bereid, prachtige beelden te zien van de klooster keukens, de refters, de klooster tuinen, brouwerijen en wijnkel der in kloosters verspreid over heel Europa. Ook komen eetgewoonten van monniken aan bod, evenals anecdotes en andere wetens waardigheden uit het kloosterle ven. Bovendien bevat het pro gramma informatie over de spe ciale eisen die aan de ware kloosterkeuken worden gesteld. Misvattingen als dat monniken bijna niets zouden eten, of juist heel veel, worden vakkundig de wereld uitgeholpen. Dank zij het feit dat de klooster lingen als een der eersten hun recepten aan het papier toever trouwden, kunnen wij hun brouwsels anno 1994 nog steeds maken. De eerste vermelding van toma ten treft men aan in een kasboek uit 1576, waarin staat geschre ven dat in kloostertuinen in Se- villa reeds tomaten werden ge kweekt. Onbekende missionaris sen brachten rond het jaar 1570 de eerste aardappelen uit Peru naar Spanje. Kloosterlingen blij ken grote invloed te hebben ge had op ons huidige voedingspa troon. (Nederland 1,19.03 uur) Vanuit het gevoel dat de beelden zouden gaan verdwijnen die hem dierbaar zijn, legde Jos de Putter het laatste oogstjaar vast van zijn ouders op hun boerderij in Zeeuws-Vlaanderen. Hij volgde zijn ouders in 1992 een jaar lang. Het resultaat is te zien in de Ikon-rubriek Werelden, waar de film onder de titel Het is een schone dag geweest vanavond wordt uitgezonden. In korte interviews vertellen de ouders van De Putter over hun leven. Dat ze nooit ziek kunnen zijn, omdat er geen tijd voor is. Een portret van zwijgzame men sen met te grote handen, die de grond kunnen lezen, hun oogst in korrels tellen en het land schoonbranden wanneer het sei zoen voorbij is. Ook alle veranderingen die ze hebben meegemaakt komen uit gebreid aan bod. „Vroeger was het plezieriger. Je werkte met veel mensen. Nu zit je alleen op de trekker met niemand om te genaan te praten." De film is niet alleen een portret van de familie De Putter, maar kan veel breder worden opgevat. Een eerbetoon aan de manier van leven die eens het gezicht bepaalde van het Nederlandse landschap, maar die binnenkort voorbij zal zijn. De film kreeg de Filmprijs van de stad Utrecht. (Nederland I, 20.56 uur) Amsterdam - Cox Habbema, di recteur van de Stadsschouwburg in Amsterdam, wil een eigen to neelgezelschap oprichten. De groep moet de vaste bespeler worden van het gebouw aan het Leidseplein, maar ook voorstel lingen geven buiten de hoofd stad. Habbema, die met vakantie in het buitenland is, zei dat giste ren voor de VARA-radio. Voor de financiering van het nieuwe toneelgezelschap zal Habbema bij het ministerie van onderwijs, cultuur en weten schappen aankloppen. Bij het ministerie is nog geen aanvraag ingediend, aldus een woordvoer ster. De schouwburg-directeur heeft daar tot 1 januari 1996 de tijd voor. Als haar plan positief wordt beoordeeld, kan de nieu we toneelgroep een subsidie krij gen voor de volgende kunsten planperiode 1997-2001. Met het vertrek van Toneelgroep Amsterdam (TGA) naar een ei gen toneelhuis op het terrein van de voormalige Westergasfabriek, is de Stadsschouwburg de vaste bespeler kwijt. Het is voor het eerst in de 100-jarige geschiede nis dat de schouwburg geen ei gen gezelschap heeft, aldus Hab bema. TGA was sinds 1987 hoofdbespeler. De groep van Gerardjan Rijn- ders heeft de schouwburg overi gens niet helemaal verlaten, maar brengt vanaf dit seizoen een groot deel van het repertoire •in het zogenaamde Transforma torhuis uit. Door Tom Smeets „Muziek was bijna mijn leven geworden. Heel lang heeft het er naar uitgezien dat mijn leven in het teken van de muziek zou staan. Maar door muziek ben ik uiteindelijk bij televisie terecht gekomen. De cirkel is eigenlijk een beetje rond nu. Want nu is er dan die cd." De cd waar Ivo Niehe op doelt is "De mooiste muziek uit Ivo Nie- he's Tv-show op reis'. Daarop vertolkt het Metropole Orkest twaalf nummers die allemaal in de Tros-serie werden gebruikt. De meeste meer dan eens. Als extraatje mocht Ivo twee num mers componeren, 'The dwarfs' en 'Palio '94'. In het eerste geval maken we ook nog kennis met de pianist Niehe. De cd is volgens hem 'om een heel simpele reden gemaakt'. Ivo: „Als er weer een 'Tv-show op reis' op het scherm was ge weest en ik belde naar de telefo niste van de Tros om te horen hoe de reacties waren, dan kreeg ik maar één ding te horen. 'Er hebben 73 mensen gebeld en die vroegen naar de muziek'. Het is altijd hetzelfde verhaal geweest in de acht jaar dat we 'Op reis' doen. De enige reactie was: wat was dat voor muziek en waar is dat te koop? Daarom hebben we de meest gevraagde nummers nu op een cd gezet." Als extraatje componeerde Ivo twee nummers en liet die door het Metropole Orkest spelen. .„Dat was een soort jeugddroom natuurlijk. Heel vroeger schreef ik ook al stukjes. Het was fan tastisch om dat met het Metro pole Orkest te mogen doen. Hoe wel ik zelden in mijn leven zo heb zitten transpireren als toen." Het muzikale verhaal begint al heel lang geleden. Ivo moest al als heel klein jongetje naar pia noles. De oorzaak dat het met de musicus Niehe niets is geworden, stamt vermoedelijk uit deze zelf de begindagen. Hij bekent name lijk: „Ik verzon altijd excuses om niet naar pianoles te hoeven." Maar hij herinnert zich met eni ge trots: „Op mijn twaalfde kon ik krentenbrood spelen. Kenners weten dat dat stukken zijn met heel veel kruisen en mollen. Het is al op mijn tweede of derde begonnen. Onze bovenbuurman had een heel kleine piano. Ik vond het zo fascinerend dat je daar iets op kon spelen. Maar eigenlijk verzon ik elke keer een andere smoes -om niet te hoeven en daar heb ik nu verschrikkelij ke spijt van." In zijn schooltijd raakte Ivo ver zeild in de schoolband. Z'n eer ste optreden deed hij met Ivo The Furies. Ivo: „Toen kwam het grote moment dat ik werd ge vraagd voor The Whiskers, toen een hele populaire groep. Dat betekende dat je dertig avonden in een maand in een dancing speelde, die cultuur had je toen nog in Nederland." De cultuur van die dagen schreef ook nog heel andere, nu ondenk bare situaties voor. Ivo: „We begonnen om half tien 's avonds en speelden tot vier uur 's nachts. Met twee keer tien minu ten pauze en twee flesjes Spa. De rest moest je zelf betalen. Achter de bar stond iemand met een wekker. Als die afging, moest je wel meteen op het podium staan, anders kreeg je je geld niet." Op gegeven moment mocht de band invallen in The Blue Note, toen een fameuze club in Am sterdam. Ivo: „Dat was onze doorbraak. Daar moesten we ook artiesten begeleiden, onder andere een stripteaseuse. Dat kwam dus neer op de pianist, op mij dus. We hadden een Duitse stripteaseuse. Ik had thuis vier dagen zitten oefenen op haar begeleidingsmuziek. Ik zat met mijn rug naar het podium en speelde het stuk. Het was ver schrikkelijk ingewikkeld, maar het ging redelijk. Na het slotak koord hoorde ik achter me ■•'scheisse'Ik kijk om en zie die vrouw alleen van boven bloot, maar haar broek nog aan. Wat bleek nou? Aan het einde van de bladmuziek stonden twee balken met twee punten, dus het moest nog een keer. Maar dat had ik niet begrepen. Het was voor mij niet zo tragisch dat ik die avond werd ontslagen, maar voor de andere jongens met wie ik speel de wel, want zij waren be roepsmusici." Het was het begin van het einde van Ivo's muzikale carrière. Hij studeerde inmiddels Frans in Amsterdam. De combinatie stu die en werken als musicus werd steeds problematischer. Ivo geeft een sprekend voor beeld: „We speelden in Bols- ward. Ik zat toen vlak voor m'n kandidaats. De jongens bleven daar heerlijk slapen en ik moest vijf keer in de week, met een Fiat 500 toen, over de Afsluit dijk om de volgende dag de college's te volgen. Ik heb toen aan het einde van zo'n rit een auto-ongeluk gekregen. Toen zei mijn vader: of muziek, of stude ren. Ik was toch nooit heel erg goed in de muziek geworden, dus het werd studeren." In z'n Whiskers-dagen had Ivo eens een Duitser ontmoet die zo onder de indruk was van zijn stem dat hij aanbood een plaat met hem te maken. Lange tijd hoorde hij niks. Maar ineens "hing de man opnieuw aan de telefoon. Ivo: „Wie schetst mijn verba zing? Die Duitser wilde echt een plaat met mij maken. Ik naar Berlijn. Daar zit een vijftigmans orkest klaar." Van het eindresul taat zijn volgens Ivo tien exem plaren verkocht. Zelf heeft hij er ook nog een en die komt hem nog steeds van pas. „Ik draai die plaat nu nog bij mij thuis op avonden dat het echt saai is. Je hebt van die avonden dat er bezoek komt en je denkt 'dit gesprek wordt niks'. Dan haal ik dat singletje uit de kast. De A-kant zegt genoeg, 'Wer sucht, der wird finden'. Dan is er in een keer sfeer. Alles breekt open." Nog belangrijker is dat het plaatje grote gevolgen had. Ivo: „Ik kwam terug in Nederland en werd uitgenodigd in het radio programma van Hans van Willi- genburg. Het was immers heel bijzonder, een onbekende Neder landse jongen die in Duitsland een plaat mag maken. Naar aan leiding van dat interview kreeg ik het aanbod een auditie te doen als radiopresentator. Ie mand vond dat ik zo'n prettig stemgeluid had." Ivo ging met plezier op het ver zoek in. Maar toen mooie Ivo op de afspraak kwam, werd het aanbod voor een radio-auditie omgezet in een screentest. Ivo wist niet eens wat dat was, maar zei opnieuw ja. Ivo: „Wat is dat, een screentest?, vroeg ik nog. 'Och, dan ga je voor de camera iets zeggen,' zei iemand. En zo is het gekomen." Maar uiteindelijk is de muziek toch weer terug in zijn leven. Is daarmee een ultieme wens in vervulling gegaan? Ivo: „Ik heb het gevoel dat de klok nu mooi rond is. Want het is allemaal met muziek begonnen. Ik ben door de muziek voor televisie ge vraagd. Muziek speelt zo'n ver schrikkelijk belangrijke rol in mijn leven." De leukste periode van zijn leven .vindt hij nog altijd 'met vier andere jongens muziek maken'. Maar als hij nog een keer zou mogen terugkomen in het leven, zou hij het liefste dirigent zijn. „Ik heb muziek altijd zo lekker gevonden. Het is een manier om je uit te drukken zonder dat je altijd maar met je eigen persoon, kwetsbaar en wel, voor het front staat." „Ik mis het musiceren nog steeds," bekent Ivo. „Ik speel .elke zaterdagavond voor mijn 'kinderen. Maar dat is een bui tengewoon ondankbaar publiek. Het is natuurlijk ook gewoon een keiharde beroepsmatige keuze. Als je in de muziek niet echt de top bent en bereid bent om zes uur per dag te gaan zitten oefe nen, dan wordt het niks. Ik ben altijd zo ambitieus geweest dat ik altijd alles uit me zelf wilde halen wat erin zat. Ik ben na tuurlijk lekker terecht gekomen, maar toch..." De muziek verdween niet echt uit zijn leven, alleen al niet door het feit dat hij alle muziek die hij in zijn programma's gebruikt zelf uitzoekt. „Ik heb daar ken nelijk een goeie hand voor," con stateert hij. „Ik doe alles zelf. Natuurlijk is het frustrerend als je een onderwerp hebt waar je echt met hart en ziel aan hebt gewerkt en de enige reactie van de mensen aan de telefoon is dat ze naar de muziek vragen. Maar aan de andere kant is het na tuurlijk ook een compliment." Hoe komt hij aan zijn muziek? Ivo: „Ik hoor iets op de radio en denk meteen 'oh god, wat goed, dat is geschikt'. Zoals het 'War schau concert'. Dat hoorde ik op de begrafenis van Simon van Collem. Daar was ik zo door ontroerd. In de pauze van het eerste toneelstuk van Haye van der Heyden hoorde ik destijds iets van Satie. Toen dacht ik ook meteen 'dat is het'. Soms is het heel moeilijk om de goede mu ziek te vinden bij reportages. Ik heb ik wel eens twintig cd's bij me en toch is er geen een stuk bij dat werkelijk past. Maar dat probleem heb ik nu niet meer. Wat op de cd staat, ,daar kan ik nog jaren mee uit de voeten." Waar we uit af mogen leiden dat hij doorgaat met zijn talkshow. Soms duiken geluiden op dat hij liever wil stoppen. Ivo: „Ik ben heel dubbel in die dingen. Ik heb altijd gezegd: als het niet meer dat massale bereik heeft dat ik altijd heb gehad, vind ik het niet leuk meer. Voor mij is het pro gramma een compromis." Dat legt hij even uit: „Er zit elke keer een onderwerp in waarvan ik zeg 'dat wil ik zelf graag' en dan ben ik bereid dat heel erg in een grote feestverpakking neer te zetten. Laatst had ik Gloria Estefan en een rare graaf uit Venetië, maar het laatste deel van de uitzending was met een neuroloog. Dat was een onder werp dat mij mateloos boeit, maar dat natuurlijk niet per de finitie voor het grote publiek is. Ik vind het altijd de kick om zoiets bij het grote publiek bin nen te brengen. Op het moment dat dat niet meer lukt - en het begint langzamerhand niet meer te lukken, want de talkshow als kijkcijfertrekker is een ingewik keld fenomeen geworden - als dat wegvalt, dan maak ik liever ,iets compromisloos. Dan wil ik alleen maar dingen maken waar ikzelf trots op zou kunnen zijn." Twee jaar geleden haalde hij een kijkdichtheid van gemiddeld twintig procent. Vorig jaar zat hij net boven de vijftien. Ivo: „Toen was er weer een net bijge komen. Nu zitten we op een heel zware avond. Nederland 1 heeft topfilms en op RTL4 is Van Duin, 'Vrouwenvleugel', 'Dia mant'. We komen nu, als ik het goed doe, op twaalf procent uit. Als het onder de tien komt, dan zie je me niet meer." Heeft hij ideeën voor iets anders? „Nee, ik kan niet zoveel anders dan dit. Ik zou wel graag iets wetenschappelijks willen doen. Kijk, die reizen, dat wil ik tot mijn dood blijven doen. Ik haat reizen, maar als ik eenmaal met het materiaal thuis ben... Ik heb tegenwoordig een eigen monta geset thuis, Ik zit 's nachts en in het weekend alles zelf te monte ren, dat is een genot. Het am bacht vind ik het mooiste dat er is. Iets in elkaar kunnen zetten, het goeie muziekje eronder, het tekstje erbij schrijven, heerlijk. En dan weten dat het ook nog door mensen wordt gezien. Daar doe je het voor." Ivo Niehe: „Wat is dat, een screentest?, vroeg ik nog. 'Och, dan ga je voor de camera iets zeggen,' zei iemand. En zo is het gekomen.foto fotopersbureau dijkstra Introdans komt morgenavond naar schouwburg De Maagd in Bergen op Zoom met een mooi balletprogramma, waarin het bekroonde ballet Messiah van Ed Wubbe een prominente plaats inneemt. De kracht en dynamiek van Handels orato rium is door de choreograaf vertaald in een sobere, harmo nieuze danstaal waarin ingeto genheid wordt afgewisseld met een wervelende dynamiek. Een sfeer van religie, sprookje en magie bepaalt het karakter van Messiah dat in 1988 speciaal voor het Arnhemse dansgezel schap werd gemaakt. Het won in dat jaar de Nederlandse Choreografieprijs. Tevens worden nieuwe ballet ten gedanst van de Italiaan Gian Franco Paoluzi en van de Spaanse Blanca Li. De laatste, beroemd om haar stukken bij etnische muziek waarin fla menco en moderne dans met elkaar zijn verweven, werkt voor het eerst samen met een Nederlandse dansgroep. Voor haar nieuwe ballet bij Intro- dans gebruikt ze muziek van Bach. Paoluzi heeft voor de derde maal een verhalend ballet ont worpen voor Introdans. Dit maal was het verhaal Pelléas en Mélisande bij de muziek van Fauré zijn inspiratiebron. FRANK GROOTHOF speelt vanavond (19.30 uur) in De Kring in Roosendaal zijn eigen versie van Monteverdi's opera De thuiskomst van Odysseus. In een suggestief multifuctio- neel decor vertolkt hij zingend en spelend, begeleid door een saxofoonensemble, het verhaal van de listige Griekse held die na omzwervingen van tien jaar terugkeert naar zijn vrouw Pe nelope. MARTIN HANSON'S Win- tercircus komt op donderdag 5 januari naar de Roosendaalse schouwburg de Kring (15.00 en 19.30 uur) en op 6 januari naar De Nobelaer in Etten-Leur (13.00 en 16.00 uur). Een spek takel voor groot en klein met acrobaten, clowns en dieren van circussen uit Europa, Zuid-Amerika en Afrika. ALICE IN Wonderland is op woensdag 4 januari (19.00 uur) te zien in De Maagd in Bergen op Zoom als poppenspel van het Zwarte Theater uit Bratis lava. Magische beelden met al die bijzonder figuren uit het sprookje van Lewis Carroll: het Witte Konijn, de Maartse Haas, de Hoedenmaker, de Zevensla per, de Rups en de boze Har tenkoningin. En natuurlijk de kleine Alice die droomt dat zij in een andere wereld belandt waar alles klein en dan weer groot wordt. Het begeleidende verhaal is op de band ingespro ken door Nederlandse acteurs. Introdans staat morgen in De Maagd in Bergen op Zoom met Messiah. foto hans Gerritsen Arnold Schwarzenegger wordt als suk kelige arts zwanger in de filmkomedie Junior van Ivan Reitman. Zijn collega, arts Danny DeVito injecteert hem msy een eitje waarna hij zwangerschapner. schijnselen krijgt. De grappen drijven uitsluitend op het feit dat vrouwelijke eigenschappen naar een man zijn over gezet. Nogal flauw en voorspelbaar, (Grand in Breda, Cinemactueel in gen op Zoom, City in Roosendaal, Ko ning van Engeland in Hulst) Interview with the vampire, de vampierfilm van Neil Jordan, dampt van de erotiek en bevat verrassende beelden met de vampier Lestat (een overigens verkeerd gecaste Tom Cruise] die de man Louis (Brad Pitt) in de 18e eeuw tot halfvampier maakt en ver leidt tot duistere praktijken. Lestat doet zich bij voorkeur te goed aan hoerenbloed, maar Louis beperkt zich uit schuldgevoel tot dieren. (Casino in Breda, City in Roosendaal, De Koning van Engeland in Hulst) In de romantische komedie Miracle on 34th Street speelt de bejaarde regis- seur Richard Attenborough de rol van kerstman. Hij beweert zelfs de enige ware kerstman te zijn, maar wordt door het dochtertje van Elizabeth Perk ins op de proef gesteld. Zij wil een nieuwe man voor haar moeder, een nieuw huis en een broertje. (Cinésol 2 in Breda, Cinemactueel in Bergen op Zoom, De Koning van Engeland in Hulst) In Only You is de jonge Marisa Tomei op zoek naar de Ware Man in haar leven. Een waarzegster heeft haar ver teld wie hij is en ze rust niet voordat ze hem heeft ontmoet. Deze romantische komedie van Norman Jewison krijgt al gauw het karakter van een toeristische toer door Italië, ten koste van het verhaal. (Cinésol 1 in Breda, De Koning van Engeland in Hulst) Pulp Fiction van Quentin Tarantino werd bekroond met de Gouden Palm in Cannes. Losse misdaadverhalen zonder kop of staart krijgen een wonderlijke samenhang in deze even virtuoze als lege film met zijn gewelddadige maar sympathieke personages, die heel wat af babbelen over futiliteiten. Er wordt opvallend natuurlijk gespeeld dooro.a. John Travolta, Bruce Willis en Harvey Keitel. (Cinésol 3 in Breda) The Lion King, de nieuwe Disney-te- kenfilm, is spannend, griezelig, aan doenlijk en mooi om te zien voor jong en oud. Leeuwenkoning Mustafa wordt vermoord door zijn broer, die het welp- je Simba de schuld geeft en met drie griezelige hyena's de macht over neemt. (Casino 1 en 2 in Breda, City in Roosendaal, Cinemactueel in Bergen op Zoom, De Koning van Engeland in Hulst). In Timecop speelt de Belgische vech tersbaas Jean-Claude van Damme een agent van de geheime politie die in 2004 en 1927 toezicht moet houden op criminele excessen in het tijdreizen. Een rommelige imitatie van de recente ac tiefilms van Stallone en Schwarzeneg ger. (Mignon in Breda, Cinemactueel in Bergen op Zoom, De Koning van Enge land in Hulst) The Specialist, de rommelige maar heftige actiethriller met Sylvester Stal lone als explosievenopruimer en Sharon Stone als zijn liefje, blijft in Casino 4 in Breda, Centraal in Geertrui- denberg, Ledeltheater in Oostburg) Visuele effecten, gedaanteverwisselin gen en de komiek James Carey maken van The Mask een stripachtige filmko medie. (Casino 4 in Breda, City in Roosendaal) Een schat van een zwakbegaafde (lom Hanks) brengt het in Forrest Gump tot miljonair en weet de geschiedenis naar zijn hand te zetten. (Casino 2 in Breda) Een sneak preview staat de filmlief hebber iedere woensdagavond (20.00 uur) te wachten in Cinésol in Breda. De voorpremière van een splinternieuwe speelfilm waarvan de titel niet tevoren bekend wordt gemaakt. In de voorspelbare maar romantische komedie Four Weddings and a fune ral speelt Hugh Grant een deftige, jonge Engelsman die tijdens bruiloften van vrienden verliefd wordt op een Amerikaans fotomodel. (Koning *an Engeland in Hulst) Filmhuis Fideï et Arti in Oudenbosch vertoont vanavond (20.15 uur) Kinder- spiele van Wolfgang Becker, bekroond met de prijs van de kritiek op het Filmfestival van Berlijn. Hij speelt in de jaren zestig in een naargeestige en bekrompen Westduitse gemeenschap De jongen Micha verlaat de lage" school en zal na de vakantie naar hel gymnasium gaan. Tijdens de vakantie wijdt zijn vriendje, met wie hij van ouders niet om mag gaan, hem in ee» volwassen wereld in. Rock 'n Roll Junkie, de onderhouden de documentaire over leven en we» van Herman Brood, blijft tot en met I januari in Filmhuis Concordia in B[e"' (22.00 uur) De zanger/schilder/ji* zorgde er wel voor dat de door he®' zelf zorgvuldig geregisseerde legende in stand blijft. We zien hem o.a. in kleedkamer en horen anderen, z£ zijn moeder en Nina Hagen, herinnen»' gen aan hem ophalen. Ronja de Roversdochter draait va» middag (14.30 uur) in Filmhuis Conto'' dia in Breda. Een spannende Zweed" avonturenfilm naar het boek van Ast» Lindgren voor kinderen vanaf acht ja" doven 07.00 Tekst tv 16.42 Nieuws voor slechthorenden 16.49 Via Ria, discussie 17.42 De wind in de wilgen, kin serie 18.04 Nicolas Economou s| Liszt: de pianosonate in B-mineur 18.36 Topscore, spelletje 19.03 Een kijkje in kloosterkeuken, documentaire 19.31 Filmspot, magazine 20.00 (TT) Journaal 20.24 (TT) Weeroverzicht 20.31 Kenmerk, actualiteiten 20.51 Wilde Ganzen 20.56 Werelden: Het is een sch dag geweest, documentaire 22.06 Achter de einder, korte f van studenten van de Nederlandse en Televisie Academie 22.36 NYPD Blue, politieserie 23.27 Cheers, comedy 23.54 Journaal 07.00 Journaal 07.06 Lingo 07.30 Journaal 07.33 Ontbijt TV 08.28 Journaal 08.33 Topscore 09.00 Journaal 09.05 PP: Uitzending WD 09.08 Kook TV 09.29 Jan en alleman, portretter 09.45 Verborgen wereld, serie de wereld van het gehandicapte kiij 10.19 Vrouw-zijn, magazine 11.09 Peter, korte sketch 11.16 Lied 11.22 His Girl Friday, speelfilm 12.53 Classic Cartoons 13.00 Journaal 13.08 Jaaroverzicht sport 14.35 Noorderlicht, wetenscha lijk magazine 15.00 Loladamusica 15.25 CVTV, jongerenmagazine 16.03 (TT) Journaal 16.11 Top'94, terugblik op popj, 17.58 (TT) 2 vandaag, actualite met om 18.00 Journaal; 18.39 S tjournaal; 18.47 Hoofdpunten uit nieuws gevolgd door het weer 18.55 (TT) Onderweg naar mor 19.23 Op weg naar Avonlea, sei 20.15 Gaby - A True Story, sd film 22.03 Zolang er leven is, docur taire over de Nederlandse Truus mens die in Pakistan een tehuis bc voor verstoten gehandicapte kinde 22.29 Hubble Vision, documen over de reparatie van de teles<| Hubble in de ruimte 23.15 (TT) Omega, serie over de vennatuurlijke werkelijkheid 00.05 Lied 00.10 Time management. Infoi tie 00.15 Journaal - Uel.je 777trots njn De hele wereldeconomie staal op bel spel door jullie Jeknoei

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 22