DESTEM
'Dans is poëzie van theater'
Jack Timmermans van nieuwe dansgroep De Stilte:
Sporen in het zand
tv-film vol symboliek
Robert ten Brink leidt
Sportfreaks-cd-i-quiz
Religie en voetbal bij
Jos Brink in Barcelona
Wereldpremière
Kaamos van
Naharin bij
Danstheater
Debussy
John Williams
Accordeon
'Mondriaan'
in de Beyerd
Zangeres Millie
Scott terug
als actrice
Geen 'Leopold
Bloom' in Breda
en Terneuzen
DE STEM
.Irritatie is een genotmiddel voor me.
Je ergeren is heerlijk"
Youp van 't Hek, cabaretier
iü f!tj
ids
Door Marjan Mes
Zijn eigen geld heeft hij
erin gestopt; zo graag wil
de dansdocent en choreo
graaf Jack Timmermans
weer met een eigen gezel
schap beginnen. Als dans
docent aan de Dansacade-
mie Brabant in Tilburg
kon hij zijn artistieke ei
toch te weinig kwijt, vond
hij. Daarom bracht hij zijn
lesrooster vrijwillig terug
van vijf naar drie dagen
per week. Financieel een
risico, maar hij voelt zich
'veel gelukkiger' nu hij
drie dagen per week kan
werken met zijn nieuwe
Bredase dansgroep d.d. De
Stilte.
De Stilte heeft de ambitie om
een Brabants dansgezelschap te
worden met liefst een (interna
tionale uitstraling. Het presen
teert zichzelf op 6 en 7 januari in
Theater Achterom in Breda met
de première van Timmermans'
choreografie De kaarsen van
Kavafis.
„Pure, abstracte dans, maar wel
vanuit emotionele drijfveren",
aldus de maker die zich liet
inspireren door het gedicht De
Kaarsen van Kavafis. Het werk
zal maar liefst een uur duren en
worden uitgevoerd door vier
danseressen (Gertien Bergstra,
'Nana van Moergestel, Yvonne
Schüller en Lima de Valck) en de
danser Juan Martin Borrego, die
allemaal een professionele ach
tergrond hebben.
De inmiddels 40-jarige Jack
Timmermans trachtte vijf jaar
geleden ook al eens een nieuwe
dansgroep van de grond te krij
gen, het Bredaas Danstheater.
Maar dat initiatief strandde op
geldgebrek en een gebrekkige
infra-structuur. Ditmaal weet
hij zich gesteund door de direc
tie van De Nieuwe Veste in Bre
da, de muziekschool annex
kunstwerkplaats die zijn ultra
moderne ruimtes deelt met de
Openbare Bibliotheek, de opval
lende creatie van architect Her
man Hertzberger.
Open armen
Directrice Jetty Rattink, inmid
dels ook voorzitter van Stichting
d.d. De Stilte, heeft de nieuwe
groep met open armen in De
Nieuwe Veste ontvangen. De
daar aanwezige, royale dansstu
dio staat namelijk veel te vaak
leeg. Een eigen dansgroep kan
het aanzien van het instituut
Den Haag (anp) - Bij het
hoofdgezelschap van het Ne
derlands Danstheater, NDT
1, beleeft de choreografie
Kaamos van de uit Israel af
komstige choreograaf Ohad
Naharin op 12 januari in het
Haagse AT&T Danstheater
haar wereldpremière. Daar
naast brengt NDT 1 in zijn
nieuwe programma Composi
tie van Hans van Manen en
Tiger Lily van Jiri Kylian, de
artistiek leider van het NDT.
De twee laatste baletten zijn
geïnspireerd op de schilder Piet
Mondriaan, die vijftig jaar gele
den in New York overleed. Zij
gingen tijdens het Holland Festi
val in juni in première.
Sinds 1987 is Naharin regelma
tig gastchoreograaf bij het
Haagse gezelschap geweest. Hij
werd opgeleid bij de Batsheva
Dance Company, die in 1964
door Martha Graham is opge
richt. Sinds 1990 is hij artistiek
directeur van dit gezelschap. In
april brengt dit gezelschap de
produktie Anaphase in het Am
sterdamse Muziektheater.
Naharin probeert in zijn werk
verbindingen met het onderbe
wuste te leggen en wil dat het
publiek dat zonder nadere uitleg
ondergaat. Kaamos is het Finse
woord voor de duisternis van de
wintermaanden. De choreografie
staat op hiervoor speciaal ge
componeerde muziek van de
20-jarige Israëlische componist
Ivri Lider.
ontbreekt Gertien Bergstra.
behoorlijk opwaarderen. Tim
mermans is opgetogen over het
gastvrije onthaal in de vlekkelo
ze, wjtte werkruimte met enorme
spiegelwand waarin zijn dansers
hun bewegingen kunnen contro
leren.
Danser Juan Martin Borrero, die
klassieke balletlessen in De
Nieuwe Veste geeft, had de wens
om vaker en meer op niveau op
te leiden. Daarom wilde hij
graag meedoen met Timmer
mans. Voor danseres Yvonne
Schüler, een collega aan de Til-
burgse Danscademie, gold het
zelfde. Zij heeft er eveneens een
dag lesgeven voor opgegeven.
Verder verzekerde de choreo
graaf zich van de medewerking
van Maria Weinstock, eveneens
een collega in Tilburg (docent
moderne dans), voormalig dan
seres bij het Rotterdams Dans
centrum en een van de oprich
ters van het Penta Theater.
Weinstock is repetitor bij De
Stilte.
Technisch
„Ik kan nu werken met mensen
waar ik echt in geloof", zegt
Jack Timmermans. „Maria
Weinstock is bijvoorbeeld een
prima repetitor die de exactheid
van de beweging scherp in de
gaten houdt. Als choreograaf
ben je zelf erg bezig met de
inhoud van je stuk en emotioneel
te sterk betrokken om op een
gegeven moment nog te kunnen
onderscheiden of de beweging
gelijk en scherp is. Maria kan
afstandelijk kijken naar het
technisch proces, maar let ook
op de artistieke invulling door
de dansers."
Choreograaf Jack Timmermans
doet, steunend op een hand, laag
boven de vloer een salto voor
aan de dansers. Eindeloos moet
de beweging worden herhaald.
Maria Weinstock vraagt even la
ter aan een van de danseressen:
„Hoe voel je je erbij?" „Heel
ontspannen", is het antwoord.
„Bijna gelaten, alsof je dit (ze
maakt een vloeiende armbewe
ging) gebruikt om jezelf gerust te
stellen."
Kaarsen
De Kaarsen van Kavafis mag
dan wel geen verhalende inhoud
hebben, gevoelsstemmingen ont
breken niet en de persoonlijk
heid van de vijf dansers speelt er
een niet onaanzienlijke rol bij.
Dat is althans Timmermans' be
doeling. De symboliek van kaar
sen die smeulen en langzaam
uitdoven - de voortschrijdende
tijd, de eindigheid van het leven,
- zijn het thema van de voorstel
ling.
Het gedicht van Kavafis begint
aldus: 'De dagen die komen
staan voor ons als een rij bran
dende kaarsjes...' „Kavafis", ver
telt Timmermans, „wil alleen
voortuitkijken naar het licht en
niet achterom naar de steeds
groter wordende rij gedoofde
kaarsen. Hij was als ouder wor
dende homoseksueel jaloers op
de schoonheid van de mooie jon
gens die hij bewonderde. Een
trieste oude man die jaloers was
op de jeugd en treurde om wat
voorbij ging."
Vader
„Zo kijk ik niet naar het leven",
verzekert Timmermans ons. „In
het ouder worden kun je juist
ook een nieuwe vitaliteit vinden.
Ik lees veel poëzie, ook Bloem en
Marsman, en voel me juist aan
getrokken door de vitaliteit die
door de weemoed heen schemert.
Dans is voor mij de poëzie van
het theater. Een uitspraak die
Laban overigens al heeft ge
daan."
„Ik heb, hoewel niet erg bewust,
ook aan mijn vader gedacht die
tot zijn 85e heel vitaal bleef en
toen plotseling gehandicapt
raakte na een beenbreuk en een
hersenbloeding. Hij wist dat te
aanvaarden en vond toch weer
een nieuw levensélan." Een klein
fotootje van vader Timmermans
prijkt op de uitnodiging voor de
dansvoorstelling van 6 en 7 ja
nuari.
Jack Timmermans deed begin
jaren tachtig van zich spreken
als een van de oprichters en
dansers van het fameuze Dan
serscollectief uit Tilburg. Een
groepje jonge dansers dat snel en
kort furore maakte met fel, gees
tig en hard expressionistisch
danstheater. Een flinke dosis Pi-
na Bausch ontbrak niet. Lande
lijk was er veel succes.
Zoektocht
„Toen wilden we ons afzetten
tegen de gevestigde traditie",
zegt Timmermans, „met stukken
met een dramatisch verhaal. Nu
ik ouder ben, ben ik op zoek
naar een meer abstracte dans-
taal. Vorige jaar heb ik een stuk
gemaakt over het feit dat je
dingen als je ouder wordt steeds
meer gaat vergeten en dat je dat
moet accepteren. Choreografe
ren is voor mij altijd een zoek
tocht. Ik werk nogal intuïtief en
kan de dansers niet altijd vertel
len wat ik bedoel. Tijdens het
proces zelf wordt het mij ook pas
duidelijk wat ik eigenlijk wil."
Jack Timmermans is niet alleen
blij met het vrije gebruik van de
Debussy schreef zijn 24 Prélu
des voor piano tussen 1909 en
1912. Dat waren de jaren dat
de culturele wereld op zijn kop
stond. De artistieke revoluties
van Picasso en Stravinsky wa
ren begonnen, toen Debussy
toe was aan de volmaakte
eindprodukten van zijn eigen
evolutie die rond 1890 ook als
'revolutie' was begonnen.
Debussy's Préludes, hoezeer
ook muzikaal verwijderd van
de traditionele tonaliteit, weer
spiegelen eerder de mentaliteit
van de 19e-eeuwse romantiek
dan die van de 20e-eeuwse
avant-garde. Het is de wereld
van Edgar Allen Poe, Charles
Baudelaire, Paul Verlaine.
De titels van deze rijke pianos
tukken zijn te mooi om te ver
talen: Les sons et les parfums
tournent dans Vair du soir, Les
Fées sont des exquises danseu
ses, La terrasse des audiences
du clair de lune, Feuilles Mor-
tes, Des pas sur la neige, Ce
qu'a vu le vent de l'Ouest, Le
vent dans la plaine, etc.
Debussy's waarmerk in deze
Préludes is doorgaans polyto-
naliteit zonder 'melodisme', en
het zoeken van voortdurend
nieuwe kleurencombinaties.
Kleuren, geuren en geluiden
waaien hier door elkaar. Af en
toe wordt met subtiele midde
len een beklemmende stilte op
geroepen, maar het geheel ein
digt in een uitbundig vuur
werk, waar bij het doven van
de laatste lichtjes toch even
één melodie klinkt, de Marseil
laise.
De onlangs overleden Franse
pianiste Cathérine Collard
heeft met een integrale opname
van dit muzikale hoogtepunt in
de muziekgeschiedenis iets
prachtigs nagelaten. Haar in
terpretatie getuigt van rijp
heid, doordachtheid en absolu
te muzikaliteit. (BMG RCA
Victor 09026 61865 2)
HANS ROOSEBOOM
JOHN WILLIAMS was 17 jaar
toen hij in 1958 in London
debuteerde als sologitarist.
Niemand minder dan Andres
Segovia verklaarde hem bij die
gelegenheid reeds heilig. „Een
prins op de gitaar is de mu
ziekwereld binnengekomen:
John Williams. God heeft een
vinger op zijn voorhoofd ge
legd".
De in 1941 in Melbourne (Au
stralië) geboren John Williams
is sindsdien uitgegroeid tot de
meest veelzijdige gitarist in het
klassieke en aanverwante re
pertoire. Behalve in het tradi
tionele gitaar-repertoire heeft
hij ook naam gemaakt als be
geleider van jazz-vocalisten als
Cleo Laine. Voor een breder
publiek is hij de vertolker van
filmmuziek (The Deer Hunter,
A Fish Called Wanda).
Een nieuwe dubbele compila-
tie-cd laat John Williams horen
in zijn hoedanigheid als barok-
gitarist en als interpreet van
Spaans-Latijnsamerikaans re
pertoire. Op cd-1 horen we
bewerkingen van onder meer
Bach, Handel, Vivaldi en Scar
latti, begeleid door The Aca
demy of St. Martin in the
Fields, die zich bescheiden op
de achtergrond houdt.
Op cd-2 horen we Williams
schitteren in werk van o.a. Al-
beniz, Granados, Rodrigo, Vil
la-Lobos en Piazzolla. (Sony
SM2K 66601)
HR
Luke Daniels is pas twintig
jaar (1974). In de tien jaar dat
hij accordeon speelt heeft hij
zich ontwikkeld tot een alzijdig
virtuoos. Afkomstig uit een Iers
muzikantengeslacht beheerst
hij uiteraard het Keltische re
pertoire, maar een even grote
voorkeur heeft hij voor Franse
musette, voor Bach, Paganini
en Rossini, en voor volksmu
ziek uit alle delen van de we
reld.
De twaalf nummers op zijn cd
Tarantella getuigen van een
zinderende muzikaliteit, van
humor en speelplezier en van
intrigerende onderonsjes tus
sen verschillende genres van de
muziek, historisch en geogra
fisch. Naast Luke Daniels zelf
op accordeon en bodhran schit
teren ook gitarist Ian Carr en
mandolinist Simon Mayor. De
'schijf wordt afgesloten met het
titelnummer Tarantella
Sonata, in wervelende Itali
aanse stijl. (CDACS 023/Music
Words)
HR
Van links naar rechts: Inger van Heyst, Ivo Meyer en Given
Eckhaus. foto kippa
Van onze rtv-redactie
Ella Weisbrod schreef het scenario voor de Nederlandse tv-film
Sporen in het zand, die de NCRV vanavond uitzendt. Aanleiding is
een artikel dat Weisbrod in het dagblad Trouw las over de vraag
'Hoe red ik mijn ziel'.
Filosoof Theo de Boer zegt daarin dat de zin van het bestaan niet ligt
in het kapitaal of de geest. „We leren in de woestijn door opschorting
van alle waarden, wat ons heilig hoort de zijn."
Dat is de symboliek achter het verhaal over Kit (Gwen Eckhaus) die
na zeventien jaar haar vroegere vriendin en studiegenoot Emma
(Inger van Heyst) opnieuw ontmoet. Dat betekent voor Emma, die
werkt als hulpverlener, een aantasting van alle (schijn)zekerheden.
Sporen in het zand gaat over twee totaal verschillende mensen die
onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden: de hulpverlener en degene
die hulp zoekt.
Nederland 1,22.02 uur
DINSDAG 20 DECEMBER 1994 DEEL D
Van onze rtv-redactie
In welke minuut scoorde Van Basten in de wedstrijd
Nederland-Duitsland, 1988? Hoe heette de vrouw van
Emil Zatopek? Hoeveel kegels worden er gebruikt bij
bowling?
Choreograaf Jack Timmermans (rechts vooraanrepeteert met zijn dansers in de ruime dansstudio van De Nieuwe Veste in Breda voor de voorstelling 'De Kaarsen
van Kavafis'. Naast hem de danser Juan Martin Borrego. Achter hen v.l.n.r. de danseressen Lima de Valck, Yvonne Schalier en Nana van Moergestel. Op de foto
foto de stem johan van gurp
moderne dansstudio maar ook
met de gratis publiciteit van de
Bredase schouwburg voor De
Kaarsen van Kavafis. De dansers
en andere medewerkers (zoals
componist Timothy van der
Holst, lichtontwerper Mare
Joosen en kostuumontwerpster
Veronica Vaes) werken voorals
nog onbezoldigd. Normaal ge
sproken zou deze voorstelling
60.000 gulden hebben moeten
kosten. Bij de provincie Noord-
Brabant en de gemeente Breda
heeft de choreograaf inmiddels
aangeklopt om subsidie. Het ar-,
tistieke resultaat van zijn in
spanningen zal ongetwijfeld de
doorslag geven.
Twee letters
Vanwaar de naam d.d. De Stilte?
„Die twee letters staan voor dy
namisch danstheater maar dat is
toch een beetje in tegenspraak
met de naam zelf", vindt Tim
mermans. „Misschien dat we die
twee d's toch maar beter weg
kunnen laten. De naam De Stilte
heb ik gekozen omdat het crea
tief proces, dat aan de uitvoering
vooraf gaat, zich toch eigenlijk
in stilte afspeelt."
'De Kaarsen van Kavafis' van
Jack Timmermans door dansgroep
De Stilte is op 6 en 7 januari te zien
in Theater Achterom in Breda.
Dergelijke vragen vuurt Ro
bert ten Brink, geholpen door
een cd-i, af in de nieuwe quiz
Sportfreaks. In deze nieuwe
hoedanigheid is hij vanavond
voor het eerst te zien, pal na
All you need is love.
Tijdens cfe wintermaanden
stoppen Henk Spaan en Harry
Vermeegen even met Die
Twee, Nieuwe Koeien. Een
quiz met mensen uit de sport
wereld vormt dertien weken
lang het alternatief. Spaan en
Vermeegen nemen het, ge
steund door een bekende part
ner, tegen elkaar op. Dat doen
ze met gekissebis en gemopper
over het kaliber van de vra
gen, wie er mag beginnen en
de puntentelling. Ze blijven
hun typetjes trouw. Vermee
gen delft regelmatig het on
derspit.
Vanavond testen Willem van
Hanegem en Johan Neeskens,
beiden ex-voetbalinternatio
nal, hun parate kennis op
sportgebied. Vooral Van Ha
negem doet het heel verdien
stelijk. De komende weken
verschijnen onder anderen
bondscoach Guus Hiddink en
zijn assistent Rinus Israël, de
volleyballende Bossche zusjes
Heieen en Lilian Crielaard, de
tv-sportverslaggevers Kees
Jansma en Rik de Saedeleer.
Voorts krijgen Spaan en Ver
meegen de Deense ex-voetbal-
lers Sören Lerby en Frank
Arnesen, de PSV'ers Stanley
Menzo en Jan Wouters, Fanny
Blankers-Koen en Ada Kok
aan hun zijde.
Fruitmachine
Een kolossale elektronische
fruitmachine, waarop jaartal
len, vlaggen en sporten rond
draaien, bepaalt welke video
fragment gestart wordt en
welke vraag Robert ten Brink
moet oplezen. Met holdknop-
pen kunnen de kandidaten een
rol vasthouden en de fruitma
chine opnieuw laten draaien.
Voor Sportfreaks is een cd-i
gemaakt door het Eindhoven-
se bedrijf SPC/Vision. Daarop
staan duizend vragen, die au
tomatisch in de monitor van
Robert ten Brink worden ge
toond. De cd-i-speler houdt
ook de score bij.
De kennisvragen worden afge
wisseld met bloopers. De kan
didaten moeten raden hoe een
filmpje afloopt. Zo zien we
immer lachwekkende tafere
len, zoals een knullige speer
werper en een renpaard dat de
weg kwijt is.
Nederland 2, 21.40 uur
Van onze rtv-redactie
Jos Brink in Barcelona: op de middenstip van Nou Camp en
bij de indrukwekkende kerk van Gaudi, die nog steeds niet af
is. Vanavond pakt Brink op Nederland 1 de draad op van zijn
programma Langs Heilige Huisjes.
Het duurt een eeuwigheid voor
Antonio Gaudi's werk voltooid
is. De kerk, Sagrada Familia,
staat nog steeds in de steigers.
De Catalaanse architect Gaudi
overleed in 1926. De bouwers
zijn afhankelijk van giften om zo
diens werk, dat in 1884 ter hand
werd genomen, af te kunnen ma
ken. Temidden van betonmolens
en hijskranen wordt de bijzon
dere kerk stukje bij beetje zicht
baar. Duizenden toeristen bezoe
ken elk jaar deze plek.
Religie en voetbal liggen in Bar
celona dicht bij elkaar. Als FC
Barcelona een beker wint, gaan
de voetbal1'""1 "mee naar de
zwarte maaoima van Monserrat.
Jos Brink neemt een kijkje in dit
bedevaartsoord.
Verder in deze reeks reist Jos
Brink naar Capadocië (Turkije),
het klooster van Birgitta in Vad-
stena (Zweden), het Vaticaan,
het klooster van Columba op het
eiland Iona (Schotland) en blijft
een keer dichter bij huis: bij de
schuilkerken van Amsterdam.
Nederland 1, 22.57 uur
Jos Brink
foto omroepproduktie bedrijf
BBBH
■H
WKÊÊ
mm
Van onze kunstredactie
Breda - Op de valreep van
het Mondriaanjaar, terwijl in
Den Haag hèt grote overzicht
is geopend, doet De Beyerd in
Breda nog een duit in het
zakje met twee Mondriaan-
presentaties.
In het gemeentelijk centrum
voor beeldende kunst aan de
Boschstraat is vanaf vandaag de
expositie 'Dit is geen Mondriaan'
te zien van de Tsjechische kun
stenaar Jiri Kolór.
Kolór (1914) maakt collages. Hij
rafelt werk van Mondriaan uit
elkaar en herschikt het op
meestal speelse, lichtvoetige wij
ze. Kenmerkend is zijn gebruik
van in stukjes geknipte boeken
pagina's, waarmee hij geraffi
neerde structuren samenstelt.
Tevens heeft De Beyerd een
wand -vrijgemaakt voor aan
Mondriaan gewijde Nederlandse
poëzie. Gedichten van Vroman,
Campert, Komrij, Copland, Van
Deel, Schierbuêk, Hertzberg,
Van Vliet, Anker, Lucebert en
Zeeman hangen aan de muur,
steeds geflankeerd door een
Mondriaan-reproductie van het
werk waarop het gedicht is geïn
spireerd.
Hilversum (anp) - Zangeres Mil-
ly Scott keert na acht jaar afwe
zigheid als actrice terug op de
Nederlandse televisie. Scott
speelt een rol in Vrouwenvleu
gel, de dramaserie over een ge
vangenisafdeling voor vrouwen.
Scott werd bekend als zangeres.
Ooit nam zij met het nummer
Filippo, Fernando en José deel
aan het Eurovisie Songfestival.
De eerste aflevering van de serie
van RTL4, die 22 delen omvat,
wordt op 6 januari uitgezonden.
De serie van Vrouwenvleugel die
begin dit jaar was te zien, werd
door het publiek onderscheiden
«iet de Gouden Televisierring.
Van onze kunstredactie
De voorstelling Mr en Mrs Li
poid P. Bloom die vandaag u>
Theater Achterom in Breda zou
worden gehouden, gaat me
door. Het Vlaamse TheaterTea-
ter dat de slotmonoloog uit Ulys
ses van James Joyce zou spel.e
is vanwege interne verdeeldiiei
gestopt met de produktie.
komt dus ook niet naar Terneit
zen in januari. J
NEDERLAND 1
07.00 Tekst tv
09.30 (TT) Economie in beeld. Afl. 1
t/m5
11.10 Tekst tv
13.59 Het vragenuurtje in de
Tweede Kamer
15.00 Tekst tv
16.47 Nieuws voor doven en
slechthorenden
16.54 Tee Vee Studio
17.28 Ren Stimpy Show, anima
tieserie
17.55 Thunderbirds, poppenserie
18.24 Topscore, spelletje
18.54 (TT) Yoy, reportage-serie. Een
project in Amsterdam waarbij ont
spoorde jongeren moeten surveilleren
op criminaliteit- en vandalismegevoeli-
ge plaatsen
19.28 Backstage, magazine over we
reld van glitter en glamour
20.00 (TT) Journaal
20.24 (TT) Weeroverzicht
20.32 Lieve Martine
21.27 Televizier, actualiteiten
22.02 Sporen in het zand, Neder
landse tv-film
22.57 (TT) Langs heilige huisjes,
serie reportages: Spanje-Barcelona
23.42 Orde op zaken, actueel maga
zine over beurs en financiën
00.10 Journaal
00.15 Nieuws voor doven en
slechthorenden
NEDERLAND 2
07.00 Journaal
07.06 Lingo
07.30 Journaal
07.33 Ontbijt TV
08.30 Journaal
08.28 Topscore
09.00 Journaal
09.05 Uitzending politieke par
tijen: CDA
09.08 Kook TV
09.29 Vesuvius: Mot in het milieu
10.19 Klassieke mechanica I
10.49 De geld- en effectenhandel
11.19 Lingo, spelletje
11.44 Candid Camera
12.06 (TT) Opsporing verzocht
13.00 Journaal
13.07 (Pro World Cup Tarifa (WK
surfen)
13.40 Kassa!, consumentenmagazine
14.10 TV-nomaden, jongeren
14.40 Buren, serie over burenruzies
15.05 Candid camera
15.26 Dierenmanieren
15.51 Rikkie de raaf, tekenfilmserie
16.00 (TT) Journaal
16.10 The World of Survival: Het
Gila-monster
16.35 Samson, kindermagazine
17.15 CVTV: Xenomania,
jongeren17.58 (TT) 2 vandaag, actu
aliteiten
19.00 (TT) Onderweg naar morgen
19.35 Melrose Place, serie
20.25 (TT) All You Need is Love
21.40 Sportfreaks, kwis
SUSKEEN WISKE: DE AVER
HAMBONE
BOES
ONTDEK DE VERSCHILLEN