Fanfare Orkest voor Brabant
DE STEM
EO brengt de strijd
om Israël in kaart
Dirigent Frans van Dun begint met muzikanten van topniveau
Radio Romantica gaat
na tien jaar seks en
en relaties uit ether
DE STEM
Commerciële
radiozender
Veronica met
NDU en Quote
Pearl Jam
Vandenburg
System 7
Etta James
'Je kreeg echt van alles te horen'
Actrice Joanna Johnson
weer terug in The Bold
„Wil je zo innig mogelijk met de
natuur verbonden zijn, wordt dan
gewoon ziek"
Midas Dekkers, bioloog
Gids
WOENSDAG 7 DECEMBER 1994 DEEL
NEDERLAND 1
Van onze verslaggever
Deurne - Het bestaat nog niet, maar in 1997 moet het
meedoen aan het Wereld Muziek Concours in Kerkrade:
het Brabants Fanfare Orkest. Dat BFO is de droom van
dirigent Frans van Dun uit Breda. Muzikanten kunnen
zich aanmelden - als ze tenminste 'verschrikkelijk goed'
zijn. „Ik loop al langer met dit idee", zegt de dirigent,
die de harmonieën van Deurne, Leende en Prinsenbeek
onder zijn hoede heeft.
„Op het Wereld Muziek Con
cours heb ik de laatste keer twee
provinciale orkesten gezien: het
Fries Fanfare Orkest en het Gel
ders Fanfare Orkest. Daardoor
ben ik geïnspireerd geraakt. De
charme van blaasinstrumenten is
dat je bijna alles kunt spelen.
Met het Brabants Fanfare Orkest
wil ik gedurfde, moeilijke stuk
ken gaan instuderen. Ik wil men
sen bij elkaar brengen die het
leuk vinden om in Brabant op
topniveau te musiceren."
Hij aarzelt even: „Mensen dus
die het maken van muziek be
langrijker vinden dan het leggen
van sociale contacten. Veel mu
zikanten bij bestaande vereni
gingen gaat het nu eenmaal ook
om de gezelligheid. Begrijp me
goed, daar is niks op tegen. Maar
met het BFO wil ik vernieuwend
bezig zijn."
Is het BFO iets voor jou? vraagt
een poster, die de komende we
ken in heel Brabant, Limburg en
in Zeeland wordt verspreid. Van
Dun gelooft vast dat er voldoen
de animo bestaat om een semi-
professioneel Brabants Fanfare
Orkest op te richten. „Ik ken zó
al meer dan veertig muzikanten
die geïnteresseerd zijn. Mis
schien is het moeilijk om bepaal
de secties te bemannen. Bugel
spelers bijvoorbeeld, of bariton
saxofonisten, die zijn altijd
moeilijk te vinden. Maar we
schrijven deze maand alle mu
ziekverenigingen, muziekscholen
en bibliotheken aan. Overal ko
men onze posters te hangen. Ik
denk dat we binnen de kortste
keren een orkest van vijftig, zes
tig man bij elkaar hebben. Ja
hoor."
Geen beginners
Beginners zullen daar niet bij
zitten. Pas de afdeling superieur
telt mee. „De muzikanten dienen
minimaal te spelen op C-niveau,
en liefst op D-niveau", stelt Van'
Dun. „Al hoeven ze niet per se
een muziekstudie gevolgd te
hebben. Ach, iedere muzikant
kan eigenlijk voor zichzelf bepa
len of hij goed genoeg is. Dat
wéét hij gewoon."
Muzikanten die hij niet kent, wil
hij evengoed eerst horen spelen.
„En als zich meer muzikanten
aanmelden dan we kunnen
plaatsen, gaan we natuurlijk se
lecteren." Glunderend: „Dan
hebben we een luxe probleem."
Jaarlijks
De Dëurnese trompetist Han
Munsters, die het secretariaat
beheert, is alvast door de eerste
selectie. „Ik speel bij de Konink
lijke Harmonie Deurne. Ik vind
het Brabants Fanfare Orkest een
uitdaging. En ik denk dat het
BFO goed te combineren is met
de harmonie. Want die mag er
niet de dupe van worden. Dat
zou ik niet willen."
Van Dun streeft voorlopig naar
een jaarlijks optreden, telkens in
een goede zaal, met een behoor
lijke akoestiek en een groot po
dium, of op een kiosk in de open
lucht. Het uiteindelijke doel -
deeliiame aan het volgende, vier
jaarlijkse Wereld Muziek Con
cours - hoopt hij te bereiken met
vier tot vijf repetitieweekends
per jaar.
Thuis
„Dat moet voldoende zijn. Dan
gaat het ook niet ten koste van
de muziekvereniging waarvan
iemand al lid is. Ik verwacht wel
dat iedereen zijn partijen thuis
instudeert en op de repetities tot
in de puntjes beheerst." Marche
rende optredens komen er niet.
Vooralsnog worden ook geen
uniformen aangeschaft. In plaats
van contributie betalen de leden
zelf hun kosten voor vervoer,
lunches en dergelijke.
De repetities beginnen volgend
voorjaar en zijn telkens in een
andere plaats.-
Het secretariaat van het Brabants
Fanfare Orkest is gevestigd aan
de Steenovenweg 2 in Deurne,
telefoon 04930-13887.
Van onze rtv-redactie
Hilversum - Veronica start
samen met de Nederlandse
Dagbladunie (NDU) en Quote
Beheer volgend jaar een com
merciële radio-nieuwszender.
Het nieuwe station gaat 24
uur per dag uitzenden op de
middengolf.
Gebruik wordt gemaakt van de
frequentie AM 1395, die in ja
nuari aan de twee uitgevers is
toegewezen. NDU en Quote had
den problemen met het plaatsen
van een zendmast, het bereik en
storing door Radio Tirana uit
Albanië. Voor dat laatste wordt
op technisch en politiek vlak aan
een oplossing gewerkt.
De nieuwe zender, die voorlopig
Nieuwsradio 1395 heet, biedt
plaats aan ongeveer zestig jour
nalisten. De start is gepland op 1
september. Bij de aankondiging
begin oktober dat Veronica het
publieke omroepbestel verlaat,
werd al duidelijk dat de omroep
werkte aan een commerciële
nieuwszender op de radio.
Frans van Dun: het Brabants Fanfare Orkest gaat gedurfde, moeilijke stukken spelen
foto de stem/johan van gurp
Van onze rtv-redactie
Rabin, Peres en Arafat krijgen binnenkort de Nobelprijs voor
de Vrede. Aanleiding voor de EO om de oorlogen in het
Midden-Oosten van de laatste halve eeuw op een rijtje te
zetten. Vanavond brengt Antenne de documentaire Geen
oorlog meer.
De drie kopstukken zijn het er
over eens: er moet een einde
komen aan het bloedvergieten in
het Midden-Oosten. Akkoorden
met Egypte, de PLO en Jordanië
wijzen op een schoorvoetende
vrede. De documentaire geeft
een chronologisch overzicht van
de oorlogsgeschiedenis. De rol
van de drie Nobelprijswinnaars
wordt uitgebreid onder de loupe
genomen.
Vanaf de stichting van de staat
in 1948 is Israël door de Arabi
sche buren onder vuur genomen.
De staat bestaat nog maar enke
le uren, of de legers van Egypte,
Libanon, Syrië, Irak en Saoedie-
Arabië vallen Palestina binnen.
Zij willen 'de orde herstellen die
door het joodse terrorisme is
verstoord'.
Israël weet zich staande te hou
den. Na de Onafhankelijkheids
oorlog van 1948 volgt de Suez-
crisis in 1956. Weer elf jaar later
slaat Israël de luchtmachten van
Egypte, Syrië en Jordanië ver
rassend van zich af in de Zes
daagse Oorlog. Egypte en Syrië
rukken in 1973 weer tevergeefs
op.
Daarna is het rustig. De Arabie
ren laten Israël een tijdje met
rust. De Egyptische president
Sadat sluit zelfs in 1978 de vre
desakkoorden van Camp David.
De PLO blijft de staat Israël fel
bestrijden. Dat leidt in 1982 tot
een grootscheepse Israëlische in
val in Libanon.
Nederland 2, 22.10 uur
EERLIJK GEZEGD heb ik
nooit goed begrepen waarom de
hoogdravende rock van Pearl
Jam vaak in een adem genoemd
wordt met het meer trashy gi
taargeluid waarmee Nirvana de
wereld heeft veroverd. 'Grunge'
is kennelijk een zeer breed be
grip en dat beide groepen uit
Seatle komen/kwamen zal ook
wel mee hebben gespeeld. Ze
ker de debuut-cd van Pearl Jam
is zo doordrenkt met een vroeg-
jaren-zeventig-geluid dat het
juist sterk contrasteert met de
eerder naar punk neigende gi
taarrock van de Seattle-scene.
De breed uitgemeten gitaarpar
tijen van Pearl Jam hebben mij
nooit zo kunnen bekoren. Van
de nieuwe cd, Vitalogy, had ik
dan ook weinig verwachtingen
en als zo vaak kwamen die
verwachtingen... niet uit.
Vitalogy blijkt, op een enkele
miskleun na, een puike plaat te
zijn. De cd begint met de frisse,
snelle rocksong Last Exit en
wordt gevolgd door het harde
punknummer Spin the Circle.
Ruig, hard en ongepolijst; dat
klink sympathiek.
De sympathie blijft als de plaat
na de snelle start wat rustiger
van aard wordt en het bekende
Pearl Jam-geluid terugkeert.
De groep laat namelijk de bom
bast en de lange soli achterwe
ge en houdt het bij de oerkracht
van de rock, voortgestuwd door
Eddie Vedders getergde zang.
Niet alle nummers zijn even
sterk en daardoor dreigt de
plaat soms wat eenzijdig te
worden. Een melig en uit de pas
lopende song als het door een
accordeon voortgeblazen Bugs
is dan ook best welkom. Een
stuk minder welkom en vol
strekt overbodig is het experi
mentele 'slotstuk'
Heyfoxymophandlemama.
Maar tegen die tijd heb je al
diverse fraaie songs, zoals de
ballad Immortality en de up
tempo popsong Satan's Bed,
achter de rug, zodat je de plaat
met een gerust hart af kunt
zetten. (Epic/Sony)
PAUL VERLINDEN
HANS VANDENBURG blijft
het proberen. Commercial
break heet de plaat die dit keer
niet onder de vlag van Gruppo
Sportivo, maar onder eigen
naam is gemaakt.
Of het dit keer wel lukt om
pakweg vijftien jaar na de
plaatsuccessen van Gruppo
Sportivo eindelijk weer eens
een goedverkopende plaat te
hebben is echter de vraag. Aan
de nummers op Commercial
break ligt het in ieder geval
niet. Compositorisch en instru
mentaal steken ze knap in el
kaar en de teksten zijn gewoon
heel leuk.
Maar misschien is dat wel het
voortdurende probleem bij
Hans. Hij steekt in enkel num
mer meer dan de meeste Neder
landse artiesten in een hele
langspeler stoppen en waar de
meeste acts van vaderlandse
bodem allang blij zijn dat ze
een enkele sound een plaat lang
vol kunnen houden, daar laat
Vandenburg doorlopend horen
dat hij popmuziek door en door
beheerst.
Zijn pose van anti-held en de
bewuste lulligheid die hij in
zijn teksten stopt, lijken keer
op keer tegen hem te werken en
niet zo'n beetje ook, want nega
tieve oordelen over Gruppo-
platen of in dit geval een Van-
denburg-cd worden al bij voor
baat geveld.
Zo'n tendens is moeilijk om te
buigen, maar het zou onder
hand toch eens moeten gebeu
ren. Commercial break is ge
woon een uitstekende plaat die
bomvol zit met muzikale vond
sten, ongein en ander amuse
ment die muziek zo aardig kun
nen maken.
Was Hans Vandenburg maar
een schilderende en raaskallen
de junk, dan kwam het nog wel
goed met hem. (VAN)
WIM VAN LEEST
SYSTEM 7 is de groep van
ex-Gong-voormannen Steve
Hillage en Miquette Giraudy.
Ze begonnen er in 1990 mee,
omdat ze het wereldje van
rockbands en concerten beu
waren.
System 7 maakt elektronische
muziek, computermuziek liever
gezegd. Er werd een speciaal
Apple-programma ontworpen
en daarmee werden sfeerrijke
elektronische klanken ge
creëerd. De eerste naar de
groep vernoemde cd deed het
redelijk en de tweede, 777, le
verde in de vorm van 7:7 Ex
pansion zelfs een bescheiden hit
op in de sector elektroinische
dance.
De derde cd, Point 3, is onlangs
in twee uitvoeringen versche
nen. De ene heet Fire Album en
de andere Water Album. Eerst
genoemde versie is zeg maar
dance, terwijl de Water-versie
meer ambient is.
Was Hans Vandenburg maar een schilderende en raaskallen
de junk, dan kwam het nog wel goed met hem. foto van
De muziek van System 7 is
muziek die je moet ondergaan.
Als je die bereidheid hebt, word
je meegevoerd in weelderige
klankenavonturen die door hun
vaak repititieve karakter en
voortdenderende elektronische
geluiden iets van een space-
sfeertje hebben. Beluister je
System 7 met de nodige reserve
dan neig je naar de conclusie
dat Pink Floyd, in het tijdperk
van de antieke popmuziek, met
een paar akkoorden precies
hetzelfde deed en daar dan nog
echt boeiende composities om
heen bouwde ook. (Butterfly
Recordings, Play It Again Sam)
WVL
ETTA JAMES is letterlijk en
figuurlijk een monumentale
zangeres die in de jaren zestig
net als figuren als Otis Redding
en Aretha Franklin succes had
met gloedvolle soulmuziek.
In de jaren zeventig maakte ze
privé een moeilijke periode
door als gevolg van een heroï
neverslaving. Aan het einde van
dat decennium leek er sprake
van een come-back via lp's die
achtereenvolgens door Jerry
Wexler en Allen Toussaint wer
den geproduceerd.
Op de cd Live from San Fran
cisco kun je horen wat Etta
James zo bijzonder maakt. De
plaat werd al in 1981 opgeno
men, maar is al die jaren, om
dat de tijd er kennelijk niet rijp
voor was, op de plank blijven
liggen. Live from San Francisco
laat onopgesmukte soul en R
B horen via nummers van Jim
my Reed, Willie Dixon, Otis
Redding, Swamp Dogg en Cla
rence Carter. Op het oog vreem
de eenden in de bijt zijn Take it
to the limit van de Eagles en
Sugar on the floor van Kiki
Dee, maar door de arrangemen
ten waarin ze verpakt zijn, ko
men ze niettemin goed over.
Etta's stem is meeslepend en
krachtig. In de up-tempostuk-
ken komt ze moeiteloos boven
de blazers uit, terwijl ze in de
ballads door haar frasering zo
veel intensiteit weet te leggen
dat je er als luisteraar stil van
wordt.
Opvallendste figuur in de bege
leidingsband is saxofonist/toet
senist Bobby Martin die later
een vooraanstaande rol zou
spelen in de begeleidingsband
van Frank Zappa.
Live from San Francisco is een
plaat vol muziek die de tand
des tijds moeiteloos heeft door
staan. Door de uitstekende
kwaliteit van de opnamen hoor
je hoe groots Etta James op een
podium kon klinken. (On The
Spot, BMG)
WVL
Van onze rtv-redactie
Radio Romantica gaat uit de lucht. Eind van deze maand
presenteren Maria Schopman en Alfred Lagarde het
programma voor de laatste keer. Tot teleurstelling van
tienduizenden trouwe luisteraars. Tot tevredenheid van
de tegenstanders die het een schandelijk en schadelijk
seksprogramma vonden.
Veronica heeft geen plek meer
voor het programma over rela
ties en seks. Seksuologe en
presentatrice Maria Schop
man vindt het jammer. Samen
met de medewerkers Moon
van der Meulen - regisseur-
en Broddy van Aalst - maat
schappelijk werker aan de te
lefoon - kijkt ze terug op bijna
tien jaar Radio Romantica.
Een praatprogramma dat op
het hoogtepunt honderddui
zenden luisteraars had.
Maria: „Er waren mensen die
het een schandelijk program
ma vonden. Er is zelfs een
mevrouw geweest die een
handtekeningenactie voerde
voor een verbod van Radio
Romantica. Vooral omdat het
schadelijk voor kinderen zou
zijn. Nou, wat kinderen alle
maal in de etalage van een
seksshop kunnen zien, lijkt
mij schadelijker dan een ra
dioprogramma waarin eerlijk
over seks gesproken wordt."
Broddy: „Het was altijd eer
lijk en integer."
Maria: „Een stuk van de for
mule van radio Romantica is
door de televisie overgenomen.
Door programma's als 'Lief en
leed' en 'AU you need is love'.
Wat Robert ten Brink nu op tv
doet, deden wij al heel lang op
de radio. Ik herinner me nog
een Zeeuws meisje, dat we aan
de telefoon hadden. Ze was
heel verdrietig, want haar
vriendje had het uitgemaakt.
Een vriend van dat vriendje
luisterde naar ons programma
en belde die jongen onmiddel
lijk op. Die had er spijt van en
racete, gelukkig tijdens de uit
zending, bij haar naar bin
nen."
Moon: „Maar er zijn ook men
sen die over hun problemen
willen praten zonder dat ze op
de radio willen. Dat kan ook."
Professionals
Maria: „In die zin heeft ons
telefoonteam een geweldige
functie. Ze zijn een luisterend
oor en verwijzen bellers met
problemen. Naar een huisarts
of een andere hulpverlener. In
het telefoonteam zitten ook
professionals. Marjolein is
huisarts. Broddy is maat
schappelijk '-O- ker en ver-
pleegkur uijdeNVSH."
Broddy„Soms willen mensen
alleen maar hun verhaal kwijt.
Ik zal ze dan heus niet pushen
hun probleen in de uitzending
te bespreken. Bij de tv gaat
het vooral om de show. Bij ons
niet."
Moon: „Aan de andere kant
kun je iemand wel een zetje
geven. Zo van: 'Je vertelt het
goed, je kunt het best op de
radio vertellen'. Want we
moeten het wel van de mensen
aan de telefoon hebben. De
bellers maken het program
ma."
Maria: „We hebben weinig ge
schuwd. Al een jaar of acht
geleden hebben we voor het
eerst over incest gesproken.
Drie uur lang. We waren emo
tioneel kapot van alle indivi
duele verhalen die we hoor
den. Ook een lichte vorm van
SM, sadomasochisme, hebben
we bespreekbaar gemaakt. Ik
weet nog goed dat ik de studio
binnenkwam... Daar stond de
juffrouw van het buffet met
groot afgrijzen te kijken naar
iemand die daar gekneveld
aan een honderiem zat: onze
gast in het programma."
Moon: „Een lichte vorm van
SM kön, maar er was wel een
duidelijke grens: misbruik."
Niet dwingen
Maria: „Je mag iemand anders
niet dwingen iets te doen dat
hij of zij niet wil. Ik kan me
herinneren dat ik een vader
aan de telefoon had. Die kreeg
zijn dochtertje van twaalf ie
der weekeind op bezoek. Dan
sliep ze bij hem in bed. Dat
kon niet anders, zei hij, want
hij woonde zo ontzettend
klein. Nou, toen heb ik gezegd
dat ik dat onzin vond. Er is
altijd wel ergens plaats voor
een luchtbed. Een vader hoort
zijn dochter van twaalf zo niet
in verlegenheid te brengen.
Dan ga ik niet mee. Dan zeg
ik: luister, een dochter van
twaalf moet gewoon in een
eigen bed slapen."
Moon: „We hebben het wel
over seksualiteit tussen vol
wassenen en kinderen gehad."
Maria: „We hebben er aan
dacht aan besteed, maar het is
een onderwerp waar ik toch
moeite mee heb. Ik denk dat
kinderseksualiteit totaal iets
anders is dan volwassensek-
sualiteit."
Platteland
Broddy: „Wat mij altijd bij
blijft, is het telefoontje van
een ouder echtpaar. Ik dacht
dat zij achtenzeventig was en
hij tachtig. Ze zeiden zestig
jaar samen te wonen, maar
nog nooit intimiteit met elkaar
gehad te hebben. We hebben
ze het advies gegeven naar de
Rutgersstichting te gaan. Dat
deden ze. Na een tijdje belden
ze terug. Dat ze hèt gedaan
hadden. Dat vond ik zo mooi."
Maria: „Wat ik me herinner is
een uitzending over seksual-
teit in de grote stad versus
seksualiteit op het platteland.
We kregen allerlei telefoon
tjes: 'Jullie stadsmensen heb
ben geen idee wat er hier op
het platteland allemaal tussen
mensen en dieren gebeurt...'
Eén man belde met een tip
voor mannen die problemen
hebben een erectie te krijgen.
Hij zei: 'Dan moeten ze een
spin pakken, een grote spin,
en die op hun eikel zetten,
gegarandeerd dat die meteen
stijf is...' Ik vond het een door-
griezelig verhaal, maar we
hebben het die man in de
uitzending laten vertellen.
Luierseks
Moo'n: „Ik vond de luierseks
het opmerkelijkst. Luierfetis-
jisme, daar had ik werkelijk
nog nooit van gehoord. Maar
er is dus een groep mensen die
het opwindend vindt in een
luier te lopen. Daar urineren
ze in en doen ze hun ontlas
ting ook in. Ik was stomver
baasd toen ik het hoorde."
Maria: „Die mensen hadden er
ook problemen mee. Ze zeiden
dat het zo moeilijk is om een
partner te vinden die het ac
cepteert."
Moon: „Of dat geen fake was?
Nee, er bellen wel eens men
sen met een verzonnen ver
haal. Maar niet vaak. En als ze
het doen, dat is het vaak di
rect duidelijk. Je hóórt het
gewoon".
Moon: „De laatste uitzending
is woensdag 28 december. Op
radio 1. Twee uur lang."
Van onze rtv-redactie
Nadat de actrice Joanna Johnson als Caroline Spencer stierf aan
leukemie, verdween ze vorig jaar uit The Bold and the Beautiful. De
soap-echtgenote van Ridge Forrester (Ron Moss) wilde haar horizon
verbreden en trok zich uit de studio's van New World International
terug. Morgen duikt ze opnieuw op: als Caroline's tweelingzus Faith.
Joanna Johnson beschrijft Faith als een totaal andere vrouw dan
Caroline: „Ze heeft andere normen en waarden. Haar hele leven
wordt op zijn kop gpr7et, wanneer ze erachter komt wie ze werkelijk
is. Faith is onenei, een vrouw met pit, nogal een verschil met de
kuise Caroline."
Joanna Johnson over haar tijdelijke vertrek: „Ik wilde me gaan
toeleggen op het schrijven van scenario's en regie. Maar na twee jaar
ben ik teruggekomen, omdat de mogelijkheden niet zo voor het
opscheppen lagen."
donderdag, RTL4, 19.00 uur
07.00 Tekst tv
09.00 Ik mik Loreland (tot 09.20)
09.30 Koekeloere (tot 09.45)
09.50 (TT) Spanje. Afl. 1 t/m 4
11.30 Tekst tv
16.29 Nieuws voor doven en
slechthorenden
16.36 Studio op stelten, kinderen
17.32 Robbedoes, animatieserie
18.01 Perfect Strangers, comedy
18.29 Topscore, spelletje
18.58 Kijk mij nou, videodagboeken:
Lelijk, lastig en eigenwijs
19.30 (TT) Ik heb al een boek,
literair magazine
19.51 PP: Uitzending D66
20.00 (TT) Journaal
20.24 (TT) Weeroverzicht
20.31 Manon des sources, speelfilm
22.25 Frasier, comedy
22.52 Close-Up, portret schilder, te
kenaar en graficus Jan Sierhuis
23.35 Journaal
NEDERLAND 2
07.00 Journaal
ID7.06 Lingo, spelletje
07.30 Journaal
07.33 Ontbijt TV (08.00 Journaal)
08.30 Journaal
08.33 Topscore, spelletje
09.00 Journaal
09.05 PP: Uitzending CD
1 Kook tv
09.29 Via Ria, discussie
,10.19 Single Luck, serie: George Ba
ker Selection
[10.44 Arcadia, korte film
10.55 20 punt 40, serie over maat
schappelijke ontwikkelingen
11.09 O ja, de NCRV in beeld
11.59 Wie van de drie
12.31 Dat zeg ik niet
13.00 Journaal
13.07 Lopende zaken
13.32 The Wonder Years, serie
13.57 Villa Achterwerk
16.00 (TT) Journaal
16.09 The Yearling, tekenfilmserie
16.32 Kingdom Adventures, pop
penserie
17.01 Deepwater Haven, jeugdserie
17.29 De windjammers, documen
taire-serie (slot)
17.58 (TT) 2 vandaag, actualiteiten
18.55 (TT) Onderweg naar morgen
19.26 Ik weet het beter, spelletje
19.57 (TT) De olifanten van
Laikipia, natuurfilm
20,46 Nederland zingt, koor- en sa
menzang
21.16 (TT) Vrouw-zijn, magazine
21.40 PP: Uitzending Unie 55+
21.44 Wat is er aan de hand?
Kunstmagazine
22.10 Antenne, documentaire: Te
rugblik op de geschiedenis van oorlo
gen in het Midden-Oosten, met Rabin,
Peres en Arafat
23.01 De wereld vandaag
23.10 Ticket to ride, reportage over
de Transcontinental Canadian van Van-
couvc
23.36
00.06
begr
00.11
00.16
slech
08.53
slech
17.10
17.40
medy
18.10
18.15
18.30
18.40
18.59
19.25
20.00
Ajax-
22.26
22.27
22.43
rigei
23.31
sl.:D
00.11
Liliar
00.21
Mün
F
07.0C
07.01
07.3C
07.31
08.0C
08.01
08.31
08.3!
09.01
09.31
10.01
11.0!
11.51
13.1!
13.4!
14.1!
14.4!
15.21
16.11
17.01
18.01
18.1
18.31
19.01
19.3
20.0
20.3
List
22.1
22.4
doei
23.3
24.0
00.5
01.4
HAMBONE
Iff HEBMLE KLACHTEN /NA
INGEVOERD. NU 15-IE.
BOES
ONTDEK DE VERSCHILLEN