DE STEM 'Nederlandse muziek is grenzeloos' Rotterdam slooft zich uit in het jaar van de Pilgrim Fathers Het Volk heeft geen probleem met taboes Max Pam winnaar van Audax Columnistenprijs Henk Temming van Het Goede Doel stapt eindelijk uit de schaduw Documentaire Filmfestival weer groter dan vorig jaar DE STEM „Ik vond de kindertijd de ergste periode die er was. Ik was blij dat ik ouder werd." Frank Groothof, kinder-acteur Door Max Steenberghe Zijn naam is niet zo bekend als zijn hits. En die lopen van Verona's Tiet vur een pafke en de Blote jongens van Paul de Leeuw tot Sinterklaas, wie kent hem nietFrogers super hit Een eigen huis, en de hele rij Goede-Doelkrakers: Bel gië, Nooduitgang en Vriendschap. Na al die jaren op de achtergrond te hebben gezeten stapt hij eindelijk zelf weer eens voor het voet licht: Henk Temming. Henk is een Henk van Henk Henk, het duo dat Temming met naamgenoot Westbroek vormde. Samen leken zij ook de spil van Het Goede Doel, een van de sterkere groepen uit de Neder- pophausse van de begin-tachti- ger-jaren. Westbroek was duide lijk het uithangbord voor de fans, Temming meer de studio muis die zich over teksten en muziek boog. Temming zat ook achter de knoppen van platen van Riche- nel, Herman van Veen, Paul de Leeuw, Verona (Henk Spaan en Harry Vermeegen), Hans de Booij, Rob de Nijs, Rene Froger en zelfs het zangdebuut van Lin da de Mol. „Fantastisch werk. Maar op den duur raakte ik met mezelf in de knoop. Als produ cent moet je het beste uit een ander halen en niet noodzakelij kerwijs je eigen stempel op het werk drukken. Hoe langer ik bezig was, hoe vaker ik me er op betrapte dat ik dat wel deed." „Het muzikantenbloed kroop waar het niet gaan kon. Maar daar is niemand mee gediend: ikzelf kan nooit mijn hele ei kwijt en de artiest ziet een ande re plaat ontstaan dan hij/zij wil. Dus zette ik even alles opzij om een echte eigen plaat te maken. En dat hielp: ik kon erna weer veel gemakkelijker anderen pro duceren." Gehaktbal De nieuwe plaat vervult de ver wachting: onopvallend goede muziek met Nederlandstalige teksten. Alweer. „In de studio heb ik Engels geschreven en ge zongen", bekent hij. „Maar Ne derlands blijft me trekken. Waarom zou je een tweedehands buitenlander willen zijn als je eerstehands Nederlander bent? En zonder in extreem-rechtse termen te willen vallen, vind ik het wel jammer dat door recente ontwikkelingen ons Nederlandse Henk Temming: „Cynisme is zielig". cultuurgoed in gevaar komt, van draaiorgelmuziek tot gehaktbal. Alles wordt aan Europese nor men opgehangen en dan dreigt de grote middelmaat." „Nederlanders kijken altijd naar het buitenland: Engels, Frans, Duits, alles heeft invloed. Niet alleen op mode en eten, maar ook de muziek. Dat maakt van Nederlandse muziek een bont palet. Bij ons is veel meer moge lijk dan in Amerika. Daar heb je enkel rock of country. Verder worden geen invloeden toegela ten. Je kunt die beperking tot stijl verheffen, maar bij ons mag juist alles en dat is veel char manter." Voetbal „Kenmerk van Nederlandse mu ziek is die grenzeloosheid. Van Raggende Manne tot BZN. Het is met muziek als met ons voetbal, i Brazilië, Engeland en Duitsland gaan door in hun eigen voet balstijl. Nederland pakt overal wat vandaan en maakt daar iets van wat superieur is." Zelf verdeelt Temming zijn werk in 'zaai- en oogstplaten'. „Op bepaalde platen probeer je din gen uit, daarmee zaai je iets wat je op de volgende plaat weer oogst. Tempo Doeloe, de tweede van Het Goede Doel was een zaaiplaat. Die staat bol van het zoeken, experimenteren, grenzen verleggen. Mooi en onverslijt baar en België zijn oogstplaten. Souvenir, de laatste van Het Goede Doel was teveel zoeken. Toen hadden we bijna niks en ook dat wreekt zich." Klef Anderhalf jaar is Temming met zijn huidige plaat bezig geweest. Het laatste nummer - het titel stuk - kwam zelfs pas toen alles klaar was. „Ik vond het zelf een vrolijke en positieve plaat, maar vrienden vonden het somber. Toen heb ik nog gauw een staartstukje gemaakt. Het duurt nog geen minuut, maar was no dig om alles duidelijk te maken." „De teksten lijken droef omdat ze veel over verloren liefde lijken te gaan. Ik zie het meer als liefde in de bredere zin van het woord. Niet alleen het man-vrouw-ge- doe. 'Cynisme is weinig aanwe zig', wordt dan wel eens verwij tend gezegd. Maar cynisme is te gemakkelijk, te onproductief. Ik ben sinds anderhalf jaar vader en dan opeens merk je dat 'een glimlach van een kind' helemaal waar is, je inderdaad doet besef fen dat je leeft. Daar zit niks klefs meer bij." „Ik wil het kind in mezelf weer de bovenhand laten voeren. Ik wil het naïeve omarmen in plaats van het cynisme. Cynisme is een muur die je optrekt waar achter je onkwetsbaar lijkt. Maar het is gemakkelijk, en zie lig eigenlijk." Niet vies Ondanks zijn nieuwe plaat kun nen we Temming alleen op tv zien. Hij wil wel weer optreden, maar eerst moet er een tweede solo-cd zijn, zodat hij meer Drie Nederlandse kanshebbers op prijs Amsterdam (anp) - Het Internationale Documentaire Filmfes tival Amsterdam (IDFA), dat van 7 tot en met 15 december voor de zevende keer plaats heeft, is groter dan vorig jaar. Er zijn echter wel veel minder films in het competitieprogramma, zo vertelde de directeur van het festival Ally Derks. Het festival speelt zich af in De Balie, Alfa en het City Theater. De 35 a 40 documentaires die de jury voorheen moest beoordelen, waren volgens Derks veel te veel. Nu is het aantal beperkt tot 25. „De absolute top", aldus de fes tival-directeur. „Vernieuwende films." De winnende documen taire krijgt de Joris Ivens Award, ter waarde van 10.000 gulden. Drie van de films uit het wed- strijdprogramma zijn gemaakt door Nederlanders; Domweg Ge lukkig van Albert Wulffers, Ver halen van een Rivier van Petra en Peter Lataster en Solo, de wet van de Favela van Jos de Putter. Domweg Gelukkig beleeft tij dens het festival z'n première. De twee andere zijn eerder te zien geweest. Verhalen van een Rivier won tijdens het Neder lands Film Festival in Utrecht een Gouden Kalf. De VPRO-tele- visie zond enige tijd geleden de documentaire van De Putter uit. Domweg Gelukkig is binnenkort bij de NCRV te zien. Een ander programmaonderdeel, Reflecting Images getiteld, on dersteunt volgens Derks het competitieprogramma. Er zijn 31 films te zien die om de één of andere reden niet aan het wed strijdprogramma konden mee doen, bijvoorbeeld omdat ze lan ger dat 15 maanden geleden zijn gemaakt. Bosnia! van de filmer Bernard-Henry Lévy Alain Ferrari over Joegoslavië is vol gens sommigen een propaganda film. Derks verwacht dat Bosnia! nogal wat stof zal doen opwaaien. Traditiegetrouw stelt het festival ook een land centraal. Dit keer is dat Polen. Er zullen 58 films uit het land te zien zijn, vooral gemaakt na de Tweede Wereld oorlog. Vooroorlogs materiaal is grotendeels vernietigd. Het aan tal films dat wordt vertoond lijkt veel. Ze duren gemiddeld echter maar 15 minuten. Voor het publiek is het door gaans moeilijk een keuze uit het grote aanbod van documentaires te maken. Het festival stelde daarom nog een aantal onderde len samen; Highlights of the Lowlands, vooral bedoeld om het buitenlands publiek op de hoogte te stellen van dat, wat er in Nederland gebeurt (16 films); een programma over migratie (15 films/video's); en de top-10 van Johan van der Keuken (ei genlijk 17 films). Ook loopt er in samenwerking met het Neder lands Filmmuseum, de Stichting Film Wetenschap en de Euro pese Stichting Joris Ivens een Joris Ivens-programma. Voor het eerst worden pas ontdekte ver sies en fragmenten van Ivens' films vertoond, waaronder pas gerestaureerde rolprenten. Over de recente ontdekkingen, en over de problemen van de restauratie, worden tijdens het festival twee studiedagen gehouden. Door Janny Kok Rotterdam - De organisato ren van het Pilgrim Fathers Memorial Year 1995 zijn vast van plan het historisch besef in het ultra-moderne Rotterdam volgend jaar op te wekken. Dat moet onder meer gebeuren op interna tionale congressen, maritie me evenementen en tentoon stellingen in Museum Boy mans-Van Beuningen en het Maritiem Museum Prins Hendrik. In 1995 is het 375 jaar geleden dat de Pilgrim Fathers op het schip de Mayflower aankwa men in Amerika. Het waren calvinisten die in Engeland werden vervolgd en 12 jaar on derdak hadden gevonden in de meer tolerante Nederlanden. Hun tocht begon in 1620 in Delfshaven en eindigde in Cape Cod, het begin van wat Nieuw Engeland werd. Curator Alexandra van Dongen van het Museum Boymans-Van Beuningen is al anderhalf jaar bezig de tentoonstelling 'Ruil handel, rotzooi of rariteit' voor te bereiden. Onder die noemer worden materiële culturen van Indianen en de Nederlanders die Nieuw-Amsterdam sticht ten, verbeeld in een tentoon stelling, die van 17 september tot en met 10 december 1995 zal worden gehouden. 'Ruilhandel, rotzooi of rariteit' zal vooral de ontmoeting visua liseren van twee culturen in het oostelijke Noord-Amerika van begin 17de eeuw. Toen kwamen de inwoners van Amerika in contact met de Pilgrim Fathers, Nederlandse pioniers en andere bonthandelaren en kolonisten uit Europa. „In de tentoonstelling wil ik vooral de link leggen tussen de Europese voorwerpen, die we zullen laten zien, en de Ameri kaanse vondsten", aldus Alexandra van Dongen. „Er moet een sfeer rond de objecten worden gecreëerd, waardoor het lijkt dat je ze door de ogen van een Hollander of van een Indiaan bekijkt. Om dat te be reiken zal de tentoonstelling anders dan gebruikelijk wor den ingericht. Dat zal ik samen met theatervormgeefster Xan- dra Manuputty doen. Zij maakt onder meer decors voor thea terstukken. Maar ze is ook in' het museum bekend. De inrich ting van de tentoonstelling Glas hebben we ook samen met haar gedaan." Van Dongen weet al welke Ne derlandse gebruiksvoorwerpen er in 'Ruilhandel, rotzooi of rariteit' zullen worden tentoon gesteld. Ze hoeft voor de mees te objecten maar een greep uit de eigen collectie van Museum Boymans-Van Beuningen te doen. Daardoor staat vast dat er allerlei alledaagse gebruiks voorwerpen uit de 17e eeuw te kijk zullen staan, zoals koperen kookpotten, ijzeren messen, aardewerk, bijlen, haarkam men, tabakspijpen en glazen. Dat soort zaken werden met de Indianen geruild voor bont, hoewel dat ook kon worden gekocht met kleine schelpen- kralen. Die werden 'wampum' genoemd. Het zal Van Dongen hoogst waarschijnlijk wel lukken dat 'betaalmiddel' in bruikleen te krijgen van de Amerikaanse musea. Moeilijker wordt het de kleine moccasin van een Indi aans kind voor de tentoonstel ling te leen te krijgen, vanwege de grote historische - en on schatbare - waarde. „Ik heb nog wel meer op mijn verlang lijstje staan", zegt Van Dongen. „In het Rochester Museum and Science Centre, bijvoorbeeld, is een fragment van een glazen beker die ik graag in de ten toonstelling wil hebben. Het gaat om de onderkant van een roemer, die werd aangetroffen als hanger aan een Indiaanse ketting. En zo zijn er wel meer voor werpen waarover je spannende verhalen kunt vertellen en die dus goed passen in de tentoon stelling. De koperen kookketels van de Europeanen werden grafgift. Ze gingen gevuld met Indiaans voedsel mee het graf in. Maar die ketels vormden ook het basismateriaal voor pijlpunten of voor kralen. Zo werden doodordinaire ge bruiksvoorwerpen totaal ande re objecten in de Nieuwe We reld. Alle te gebruiken objecten in de expositie 'Ruilhandel, rotzooi of rariteit' zullen ook in de Nieuwe Wereld nog te zien zijn. Na Rotterdam zal de tentoon stelling als 'Trade, Trash or Treasure' in 1996 in een aantal Amerikaanse musea te zien zijn, die objecten in bruikleen hebben gegeven. De 'landverhuizing' naar Ame rika zal het thema zijn waarop de tentoonstelling 'Vier eeuwen emigratie vanuit Rotterdam' zal worden opgebouwd in het Maritiem Museum Prins Hen drik in Rotterdam. Onder die noemer zullen landkaarten, lélO - 199 5 boeken, gravures, scheepsmo dellen en andere objecten te kijk staan van 16 september 1995 tot en met 9 maart 1996. Het Maritiem Museum is van plan niet alleen de emigratie van de Pilgrim Fathers te ver beelden, maar ook die van de Zwitserse Mennonieten en Bap tisten, die de Rijn af kwamen varen om tussen 1753 en 1765 de grote oversteek naar Ameri ka te wagen. Half 19e eeuw waagden zeker tienduizend mensen van de Christelijk Ge reformeerde Kerk in de noorde lijke provincies van ons land dezelfde oversteek vanuit Rot terdam en tussen 1880 en 1925 gingen Russen, Polen en Roe menen vanuit ons land naar Amerika. In de jaren '50 be proefden vooral Nederlanders daar hun geluk. Dat dit land niet voor iedereen het Beloofde Land was toont de tentoonstelling ook. Maar de bezoeker aan Emigratie zal een gevoel van nostalgie niet hele maal kunnen onderdrukken bij het zien van de schepen in verkleinde vorm, die eens Hol lands Glorie vertegenwoordig den: de Nieuw Amsterdam, de Rijndam en de Rotterdam. Die schepen waren vaak het laatste stukje Hollandse bodem dat de emigranten uit de jaren 50 on der hun voeten hadden en waarop ze zich op moesten ma ken om zich een heel nieuwe cultuur eigen te maken. MAANDAG 28 NOVEMBER 1994 A7 Tam debat tijdens tweede Columnistennacht Door Jos Straathof Tilburg - Wat het hoogtepunt van de Tweede Nacht van dt Columnist had moeten worden, het openbare jurydebat, kende aanvankelijk een hoge geeuwfactor. Maar tegen het einde van het debat sloeg er af en toe een vlammetje in de pan. Max Pa® werd winnaar van de Audax Columnistenprijs. FOTO ROY TEE nieuw eigen repertoire heeft. „Ik heb geen zin om terug te vallen op nummers van Het Goede Doel. Daar ben ik niet vies van, maar dan had ik ook niet hoeven stoppen met die groep. Tja, ik had deze plaat onder die naam uit kunnen brengen - op Henk Westbroek na zijn het dezelfde mensen - maar dat kon niet naar mijn eigen idee. Alle nummers hiervan kunnen zo op een GD- plaat, maar lang niet alle GD- nummers passen op mijn plaat. Daarvoor is het te persoonlijk geworden. En dat is heel bewust. Je moet geen plaat maken omdat het toevallig kan, maar omdat je wat te zeggen hebt. Waar ze niet zomaar omheen kunnen. Kwali teit heeft vooral te maken met identiteit." 'Onnavolgbaar scherp en eerlijk, en onvoorstelbaar moedig'. Dat was de korte, maar krachti ge motivering van de jury om Max Pam de Audax Columnis tenprijs 1994 te geven voor zijn stukjes in NRC Handelsblad. Pam kwam er alsnog voor uit Amsterdam, zodat de uitreiking van het bijbehorende kunst werkje en de cheque van 15.000 gulden pas ver na middernacht gebeurde. Het was het hoogtepuntje van het openbare jurydebat, dat vol gens debatleider Gerrit Jan Wolffensperger het pièce de re sistance van de avond had moe ten worden. De jury, achter een fraai uitgedoste tafel in de Grote Zaal van de Tilburgse Schouw burg, bestond uit Herman Tjeenk Willink, Ageeth Scherp huis, Henk Hofland, Wiljan van den Akker en Joost Zwagerman. De zes genomineerden - Blokker, Brandt Corstius, Komrij, Cam- pert, Ramdas en Pam - werden aan de hand van criteria zoals originaliteit in vier ronden ge toetst. Rituele dans Wolffensperger, de 'Sonja Ba rend van de columnistenprijs' probeerde het wel, maar zijn herhaaldelijke verzoeken aan de jury om elkaar eens flink de hersens in te slaan, - dat levert zo'n aardig toneelbeeld op - le ken aan dovemansoren gericht. De geeuwfactor was vrij hoog, erkende Joost Zwagerman na af loop van het debat, en de zaal behoorlijk leeg. „Geen echte dis cussie, meer een rituele dans waarbij elk jurylid zijn eigen verborgen agenda al klaar had", aldus Zwagerman. Twee ronden lang overheersten bij de juryle den de bewondering voor de ge- •nomineerden, die 'allemaal voor treffelijk' waren. Pas in de derde ronde, waarin het criterium 'originaliteit' aan de orde kwam, sloeg de vlam even in de pan dankzij 'een wan hoopspoging' van Zwagerman. Nadat Scherphuis vergenoegd de originaliteit van Blokker de he mel ingeprezen hadden, zei Zwa german dat Blokker wat hem betrof niet eens voor de laagste score in aanmerking kwam. Hij verweet Blokker 'de slaapver wekkende verontwaardiging van de automatische piloot'. Het kwam hard aan en juryvoorzitter Scherphuis kon het niet meteen plaatsen: „Dus jij zet niet op de eerste plaats?" Bij het vierde criterium, soonlijkheid, werd de generatie, kloof duidelijk. Terwijl de rotten Scherphuis en Hofland vol lof waren over Brandt Corstius, had Zwagerman zo zijn bedenkingen over 'de hogere vorm van psychose' waarin de columnist volgens hem bij 3 aanval in vervalt. Het werd dus uiteindelijk door vrijwel elk jurylid tijdens de discussie wel eens geroemd. Veel aardigs Al vlamde het debat niet zoals gehoopt, er was in de Tilburgse Schouwburg, met zo'n elfhon derd mensen aangenaam vo veel aardigs te zien en te horen. Columniste Carrie, bekend vai haar wekelijkse radiocolumn in het Vara-programma Spijkers met koppen, veraangenaamde het wachten op de prijsuitrei king in een volle Grote Zaal weten sindsdien dat de Serviërs de aanval op Bihac hebben pend nadat ze Joris Voorhoeve in zijn te kleine camouflagepakje hadden gezien en de vrees voor de Navo voorgoed verdwenen was. Campert bracht de gemoederen weer tot rust met een huiselijke tafereeltje: het bereiden van ouderwetse maaltijdsoep, van ingrediënten die in huis aanwe zig zijn: „Iedereen heeft wel eer oude hond...". Tegen half twee was het dan toch zo ver. Pam was gearri veerd. Aanvankelijk was hij niet van plan te komen, omdat hij het moeilijk vindt als persoon gelau werd te worden. „Als nu een door jou geschreven boek 1 prijs krijgt, Maar dit is net ongemakkelijk als je in de trein iemand een stukje van jou ziet lezen." Troost In een speciaal ter ere van de Tweede Nacht van de Columnist uitgegeven boekje schreef Pam in zijn bijdrage een troostend woord voor allen die buiten de prijzen vallen. Hij noemt ruim honderd culturele prijzen die jaarlijks in Nederland uitgereikt worden. En de lijst is niet com pleet. Waarmee Pam maar zeg gen wil: „Wanhoop niet, er zijn genoeg prijzen voor ons allen." Goede schrijf- en acteerkunst in De Kring Roosendaal. Schouwburg De Kring. Toneelgroep Het Volk met 'Nooit meer dansen'. Ge maakt en gespeeld door Bert Bunschoten, Wigbolt en Joep Kruijver. Regie: Aike Dirk zwager. Gezien zaterdag 26 november. Nog te zien in Bre da op 10 en 11 maart. Door Sjef Huismans Het doorbreken van taboes, het schoppen tegen heilige huisjes is al lange tijd een gewilde voe dingsbron in de schrijverswereld en het theatergebeuren. De me ningen hierover lopen nogal uit een. Meestal gaan ze parallel met de manier waarop een 'hot item' wordt aangepakt en be- hamdeld, kies, brutaal, fijnzin nig, of shockerend. Veelal is het ook balanceren op het koord van de ethiek en esthetica. Het Volk heeft zich met 'Nooit meer dansen' gewaagd op het gladde ijs van het thema zelfdo ding en dat op een manier die leidt tot een kostelijk stuk thea ter, dat je in lachen doet uitbar sten of dat je minstens met een ingehouden grijns ondergaat. Je moet al een vastgeroeste esta- blishmentnurks zijn, wil je niet gegrepen worden door de ontwa penende absurde wijze waarop hier gepoogd wordt iemand let terlijk en figuurlijk aan zijn eindje te helpen. Twee professionele begeleiders van zelfmoordbureau Nirwana hebben allerlei methodes in huis om de in zijn leven vastgelopen mens te adviseren bij het uit stappen uit dit bestaan. Ook mijnheer De Ridder neemt zijn toevlucht tot deze 'deskundig heid'. Hij heeft het draaiboek voor zijn verscheiden al klaar. Hij wil zijn mislukt oppervlak kig leven van vertegenwoordiger afsluiten met een daad die een klap de desillusie van bestaan doet wegvagen. Hij wil in het crematorium ten over staan van iedereen eenmaal schitteren als 'Stervende Zwaan' en zo het moeie hoofd neerleg gen. Maar juist het einde van zijn dodendans brengt hem in problemen. Dit vraagt professio nele hulp. Deze hulpverlening wordt door de heren heerlijk op de korrel genomen als allerlei trainings technieken in hun absurditeit de revue passeren. Prachtig spel van de psychologisch onderlegde bemiddelaars tegen de kinderhjk nuchtere, ontwapenende en fan tastisch gespeelde subtiliteit va! de niet van zijn doel en stuk aft' brengen De Ridder. De here» worden compleet dol gedraai! wat tot een aaneenschakeling van dolkomische en hilarische scènes leidt. Alles en iedereen wordt telkens weer op het verkeerde been g(' zet en de wrange werkelijkhei van zelfdoding wordt door he drietal verpakt in een kader dat je de ernst van de themat» compleet doet vergeten. Uit 1* middelmatige bestaan van hoofdfiguur en de diepe tragi® die daaruit voortvloeit persen de spelers een briljant stuk huffl'1' dat je met een glimlach op h'1 gezicht naar buiten doet gaan e? een gevoel dat je je kosterij* hebt geamuseerd. Een staal'!' van goede schrijf- en acte®' kunst. NEDERLAND 1 Tekst-tv De witte Piet (tot 09 Nijntje en haar vrie Huisje boompje be (TT) Economie in (TT) Elektrische str (TT) De opstand in i do 07.00 09.00 09.30 09.45) 10.00 10.20) 10.30 10.50) 11.00 11.21) 11.30 landen 11.55 Tekst-tv 16.11 Nieuws voor slechthorenden 16.19 Via Ria, discussie 17.13 Dag Sinterklaas (4) is Zwarte Piet zwart? 17.29 Extra Iqrge 17.59 Roseanne, comedy 18.28 Topscore, spelletje 18.59 Millennium, magazir toekomst 19.28 (TT) Ha die Pa!, come 20.00 (TT) Journaal 20.24 (TT) Weeroverzicht 20.30 Sterkste man Nederland, competitie van 1c. 21.25 Hier en Nu, actualitei 22.01 (TT) De stoel 22.47 Dokument: Rachid mentaire over een Algerijns verscheurd wordt door het Ge 23.38 Miniatuur. De bijzon in het leven van bijzondere Henk van Os, directeur Rijksrr Amsterdam 23.45 Journaal NEDERLAND 2 07.00 Journaal 07.06 Lingo, spelletje 07.30 Journaal 07.33 Ontbijt TV (met om 0 naai) 08.07 Ontbijt TV. Vervolg 08.30 Journaal 08.33 Topscore, spelletje 09.00 Journaal 09.07 PP: Uitzending Unie 09.10 Kook TV 09.28 Magnum P.I., misdaai 10.15 Arena, debat 10.40 Karei, talkshow 11.20 (TT) Toen was ge gewoon, comedy 11.47 (TT) De geld maakt show 13.00 Journaal 13.07 (TT) Studio Sport 14.34 (TT) Studio Sport: Sp Italiaanse voetbalcompetitie 15.20 Natte neuzen -15.50 Rikkie de Raaf, teken 16.00 (TT) Journaal 16.07 Music maestro, serie: 17.00 Wonderland, kinderm 17.54 De familie Keuzekan >17.58 (TT) 2 vandaag, act met om 18.00 Journaal 18.55 (TT) Onderweg naar soap SUSKEENWISKE: Qf TOPONDERHAh- DELAARS bAAN OP DE TRAPPEN VAN HET HEI2ELPALEIS 5 TA AN VOOR DE TRADITIONE LE 6AOEPSFOTO HAMBONE BOES ONTDEK DE VERSCI 1

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 10