Gi
Het is De Boze die mij drijft'
DE STEM
Jos Brink praat met
gasten over
de C van christelijk
Hommage aan Toon
Belgen kopen steeds
minder literatuur
Johnny Hallyday trad na 35 jaar eindelijk eens een keer in Nederland op
DE STEM
Liederen
Haydn
Mendelssohn
John Buil
Kwintetten voor
piano en blazers
Artiesten met liedjes in nieuw jasje
„Grappen maken luistert zó nauw,
vergt enorm veel concentratie,
aandacht en vakkennis"
Coen Flink, acteur
- v
H Vï 'V'
Nog nooit was hij in Nederland. Niet omdat hij niet
wilde, of omdat Nederland hem niet wilde. Maar
eenvoudig omdat hij het te druk had in zijn eigen
Frankrijk. Maar na 35 jaar was het zover: Johnny
'Allyday trad gisteren op in het Amsterdamse Paradi-
so.
Door Max Steenberghe
Het gezegde is: leven als God in
Frankrijk. Maar het zou ook
kunnen zijn: leven als Johnny in
Frankrijk. Want in Frankrijk is
Johnny God. Al decennia-lang
domineren zijn platen de hitpa
rades, beheerst hij de media,
verkopen zijn concerten tot de
allerlaatste stoel uit. Nog steeds
dromen tienermeisjes van zijn
passie, bewonderen knapen zijn
coolness. En dat terwijl hij de
vijftig allang is gepasseerd.
Voor Amerikanen is zijn status
te vergelijken met die van Elvis.
In Nederland zou hij Herman
Brood doen blozen van schaamte
en diens zonden laten verbleken.
Johnny is the King of Rock and
Roll. Het is alleen jammer voor
Johnny dat Franse rock 'n roll
nauwelijks serieus genomen
wordt. Maar Johnny zit er zelf
niet mee. Johnny heeft het te
druk met Johnny zijn.
Alles heeft hij meegemaakt.
Drank, drugs, verslavingen.
Diensttijd op het hoogtepunt van
zijn carrière - inderdaad, net als
die andere King. In '74 kondigde
hij zijn afscheid aan, maar een
maand later stond hij weer op de
planken. Kon het niet laten. In
1976 zochten de belastingen hem
wegens een kleinigheidje van 2,4
min gulden die hij het jaar daar
voor vergat op te geven bij zijn
inkomsten.
Er is een condoom naar hem
genoemd. Zijn eerste vrouw was
de meestbegeerde uit die tijd:
Sylvie Vartan. Om haar sneed hij
zijn polsen door. Zelfs zijn pla
tenmaatschappij weet niet meer
exact te zeggen hoe vaak hij
daarna nog officieel getrouwd is
geweest.
Hits
Dylan prees hem tijdens zijn
eerste bezoek aan Europa. Jimi
Hendrix liet hem zijn grote hit
Hey Joe zingen. Led Zeppelin, de
Stones, Otis Redding, Johnny
Cash, Bon Jovi en Chris Rea
werken met hem. Zelfs een uit
voering van Ave Maria werd een
hit.
Hits? Zullen we de cijfers er eens
bij pakken? Hij nam 780 songs
op, maakte 110 singles, verza
meld op vijftig elpees die in
totaal in 300 verschillende ver
sies op de markt kwamen. Hij
verkocht tachtig miljoen platen,
kreeg daar veertig gouden en
achttien platina exemplaren
voor terug (wat geen eerlijke
cijfers zijn want zijn eerste plaat
was uit 1960 en de Fransen voer
den de gouden plaat pas in '73
in).
Hij ging 400 keer op tournee en
verkocht in totaal meer dan vijf
tien miljoen kaartjes. Stond
soms meer dan dertig keer ach
ter elkaar in Olympia en brak
jaar na jaar het record van
meestbezochte concert. Trad op
in zeker vijftien speelfilms.
En dat allemaal voornamelijk in
Frankrijk.
Nee
Johnny is God, en God is goed,
maar niet te spreken. Door de
jaren heen is uw verslaggever
regelmatig uitgenodigd om hem
aan het werk te zien, maar inter
views kregen we nooit. Nu op
eens wel. De zoveelste plaat van
Johnny staat op uitkomen, en
het is een Engelstalig werk. En
dat is, op Johnny sings american
rockin' hits uit 1962 na, de eerste
keer.
Tot nu toe kon hij zingen over
La maison qui s'appellele Rising
Sun, Si j'etais un charpentier of
Viens danser le twist. Nu doet
hij het echt. Rough Town heet
het werk, en het zijn de blues,
met een ereplaats voor Claptons'
I wanna make love to you. En
om te bewijzen aan de rest van
de wereld dat het deze keer niet
om Maurice Chevalier of Charles
Aznavour gaat, is Johnny onder
de Eiffeltoren uitgekropen en
maakt hij een rondje langs de
hoofdsteden.
Zijn platenmaatschappij is aan
de ene kant verguld en aan de
andere kant doodsbang. Johnny
in het buitenland? Uit het zicht
van fans en geliefden? Zo Het
Beest nog beestachtiger zou kun
nen worden, zal dat nu het geval
zijn. En dus nemen ze Laister
Dickson in de arm, een roem
rucht Engels pr-bedrijf dat per
soonlijke promotie bedrijft voor
elke superster van Pavarotti tot
Paul McCartney. Het enige
woord dat ooit uit hun mond
komt is nee, zowel naar de pers
als - in het geval van Johnny -
naar de artiest.
De bloedhond van de dag is de
beeldschone Clair. Johnny in
Amsterdam is zoiets als Herman
Brood in een apotheek loslaten
en dus is Clair vanaf het mor
genkrieken op haar qui vive.
Maar ze heeft hem uitstekend in
de tang. En ze is zo blij dat ze
aan de lunch een wodka-tonic
bestelt.
Dat had ze niet moeten doen.
Johnny laat zijn sjuutje staan en
vraagt er ook een. En nog een en
nog een en nog een.
Johnny Hallyday: „Mijn leven is niet normaal, ik ben niet normaal. Ik ben gek.
FOTO AP
Uw verslaggever weet van niets.
Die zit in de suite te wachten, te
herkauwen op de 'tips' van Clair.
Verveel de man niet met vragen
over zijn superster-status, want
dat irriteert hem. Vraag liever
maar helemaal niet naar het ver
leden, ook niet naar privé-zaken.
Zeker niet naar drank, drugs of
dope. Ook niet naar vrouwen.
Zeker niet naar zijn eigen vrou
wen. Vorige maand nog is hij
gescheiden, vorige week dook hij
de volgende scharrel al weer op,
maar: liever niet over praten.
Laten we dan maar beginnen bij
de blues, neem ik me voor als
The King binnentreedt. And the
king he is. Every inch een rock 'n
roller, van zijn openstaande
hemd met gouden kettingen ver
scholen tussen het kamerbrede
borsthaar tot de puntlaarzen on
der zijn zwartleren broek. Gau-
loise in de mond, Gauloises plus
aansteker in de ene hand en in
de andere een glaasje tonic...
Vrouwen
„Vrouwen", zegt hij, „zijn best
oké, als je de juiste hebt. Maar
daar moet je eerst wel lang en
goed naar zoeken. Het probleem
is: even gaat het goed. Maar na
een tijdje gaat het toch vervelen.
Altijd dezelfde vrouw. Ze kookt
hetzelfde, ze doet alles hetzelfde.
Dat verveelt me. Ik kan mezelf
niet elke avond zien thuiskomen
naar dezelfde vrouw in hetzelfde
bed."
Begrijpen ze dat?
Zijn blik wordt nog droeviger.
Met een diepe zucht: „Nooit.
Helaas niet. Daarom heb ik al
tijd problemen. Ik zou het graag
anders doen, maar ik kan niet. Ik
ben ook nog altijd op zoek naar
mijn ideale vrouw. Ik vind ze
helaas niet. Moeilijk, moeilijk."
Zigeuner
„Ach, het is geen kwestie van
jaren, het is een kwestie van je
state of mind. Een man is zo jong
als hij zich voelt. En ik voel me
jong." Hij gaat er eens goed voor
zitten. „Dat komt door die om
gang met veel jonge vrouwen. En
vooral door mijn liefde voor mu
ziek. Ik houd van muziek. Nog
altijd. Als ik dat niet had, zou ik
snel oud worden."
Elisabeth Leonskaja (piano) en
Brigitte Fassbaender (alt) bren
gen op één cd liederen van
diverse pluimage bij elkaar.
Weliswaar ligt Brahms recht
streeks in het verlengde van
Schumann en zijn beiden verte
genwoordigers van de Duitse
Romantiek, maar tussen de
Liederkreis (1840) van Schu
mann en de Vier Ernste Gesan-
ge van Brahms (1894) liggen
niet alleen vijftig jaren in de
tijd maar vooral werelden van
verschil in levenshouding.
Schumanns Liederkreis op tek
sten van Joseph Eichendorff is
de ultieme Romantische liede
rencyclus. Teder, onstuimig,
sentimenteel, warm en schrij
nend. Jammer dat Brigitte
Fassbaender en Elisabeth
Leonskaja in subtiele pareltjes
als Mondnacht en Auf einer
Burg niet kunnen overtuigen.
Veel meer affiniteit heeft het
tweetal met de donkerder ge
tinte liederen van Brahms.
Vooral in Brahms' aangrijpen
de Vier Ernste Gesange, op tek
sten van Prediker en 1 Kor: 13,
komt Fassbaenders alt mooi tot
zijn recht en redt zij deze cd
definitief. Als Zugabe biedt de
schijf tien losse Brahms-liede-
ren. (Teldec 9031-74872-2)
HANS ROOSEBOOM
Nikolaus Harnoncourt heeft
met zijn eigen orkest Concentus
Musicus Wien opnieuw drie
(van de in totaal 104) symfonie-
en van Haydn opgenomen: de
nrs. 31, 59 en 73. Nr. 31 heeft
de bijnaam 'Mit dem Hornsig-
nal': Harnoncourt laat even ho
ren vanwaar die naam. Hij zet
vier 18e-eeuwse hoorns in, die
vooral bij de inzet van het
eerste deel van zich doen spre
ken, en hoe! Het knalt eruit.
Diezelfde symfonie nr. 31
wordt afgesloten met een aan
trekkelijk 'Andante con Varia-
zoni'. Letterlijk 'andante', ofte
wel 'gaande': je loopt vanzelf
met de muziek mee. En je komt
een der spaarzame contrabas-
soli uit de klassieke orkest-lite
ratuur tegen.
Haydns Symfonie nr. 59 is een
gave representant van 's com
ponisten Sturm und Drang-pe-
riode. Met de muzikaliteit, het
enthousiasme en het vakman
schap van Haydns landgenoot
Harnoncourt en zijn makkers
krijgen deze symfonieën hele
maal de behandeling die ze ver
dienen. (Teldec 4509-90843-2)
HR
Melvyn Tan bespeelt een St-
reicher-fortepiano uit 1839 en
Steven Isserlis een cello uit
1745. Op één schijfje hebben zij
alle werken van Felix Mendels-
sohn-Bartholdy voor piano en
cello bij elkaar gebracht: twee
rijpe sonaten, de vroege Varia
tions Concertantes, plus twee
salonstukjes.
Prachtige muziek natuurlijk,
alleen de notenvloed die Men
delssohn in de pianopartijen
van al zijn kamermuziek voor
schrijft wordt op Tans fortepia
no met zijn kleine geluid be
hoorlijk ondoorzichtig. In de
lyrische passages kan het histo
rische instrument er heel goed
mee door, maar in de passages
waar Mendelssohn de sluizen
van de virtuositeit opent zou je
liever een wat krachtiger pia
nogeluid horen. Desondanks: zó
klonk het rond 1840 - op z'n
minst boeiend om te horen.
(BMG/RCA Victor Red Seal
09026 62553 2)
HR
De Engelse componist John
Buil (1562-1628) staat bekend
als de schepper van God Save
The Queen. Er is over deze
mysterieuze man verder weinig
bekend. Hij was een tijdgenoot
van Shakespeare en koningin
Elizabeth, een periode van
bloei in de Engelse poëzie, to
neelkunst en muziek. Het hoge
niveau van Bulls clavecimbel-
composities is direct hoorbaar.
Doctor Buil
In 1612, toen hij 50 was, verliet
Dr Buil zijn vaderland. Hij ves
tigde zich in Vlaanderen. Toen
hij in 1628 overleed, was hij
organist van de OLV Kathe
draal van Antwerpen. Daar ligt
Buil ook begraven. De Neder
landse clavecinist Bob van As-
peren heeft 13 composities op
FOTO TELDEC
cd gezet, culminerend in het
razendsnelle Doctor Bull My
Selfe. (Teldec 4509 95532-2)
HR
„Het beste wat ik in mijn leven
heb gecomponeerd", schreef
Mozart op 10 april 1784 aan
zijn vader. Hij bedoelde zijn
Kwintet voor piano, hobo, kla
rinet, fagot en hoorn, dat hij
zojuist met veel succes had
uraufgeführt. Een dergelijke
combinatie van instrumenten
was nog nooit eerder voorgeko
men. De vier blazers worden in
dit kwintet stuk voor stuk als
individu geïntroduceerd en
gaan daarna met elkaar in de
strijd. Enigszins zoals person-
nages in een opera dat doen. De
piano speelt de samenbindende
en tegelijk de hoofdrol.
Twaalf jaar later, in 1796,
hoorde de jonge Beethoven dit
Mozart-kwintet en was over
donderd. Hij greep de pen en
schreef een kwintet voor pre
cies dezelfde combinatie en in
dezelfde toonaard Es groot.
Maar het resultaat was een
stuk van geheel andere signa
tuur. Mozarts kwintet neigt
qua opbouw naar de opera, dat
van Beethoven naar de symfo
nie.
De twee kwintetten doen niet
voor elkaar onder in meester
schap. Ze horen beide tot de
top van het kamermuziekreper
toire. Daniel Barenboim is ein
delijk weer eens in zijn oude
stiel als pianist te horen. De
blazers komen allemaal van de
eerste lessenaars van de gere
nommeerde Berliner Philhar-
moniker en het Chicago Symp
hony Orchestra. (Erato
4509-96359-2)
HR
DINSDAG 8 NOVEMBER 1994 DEEL D
„Mijn muziek is rock 'n roll", wil
hij verder gaan. Maar hij zingt
nu toch de blues? „Ach", wuift
hij. „Blues en rock 'n roll is
hetzelfde, dezelfde familie. Als je
het ene kunt, kun je het andere
ook. Hetzelfde. Maar niet alle
muziek is hetzelfde. Je hebt ook
variété. Julien Clerc, dat is va
riété, daar zit geen leven in, dit
gevoel van pure rock 'n roll. Die
mensen worden oud. Ik niet".
Maar er zijn ook offers... „Ja,
vele offers. Geen privéleven,
geen gezinsleven. Een heel ander
leven. Het zigeunerleven. Maar
dat is niet erg, zo ben ik opge
voed. Ik kom uit een familie van
dansers, het zit in mijn bloed,
het is mijn leven. Een gelukkig
leven, voor mij althans."
Kinderen
Hij heeft geen spijt van de offers,
begrijpen we. „Nee, want be
paalde dingen heb ik wel. Ik heb
geen gezinsleven, maar wel kin
deren. Mijn oudste zoon treedt
met me op, mijn jongste dochter
is tien en die zie ik regelmatig.
Als zij vakantie heeft, probeer ik
ook vrij te zijn. En we houden
bijzonder veel van elkaar. Haar
moeder is vrij streng, maar bij
mij mag ze doen wat ze wil. We
ontbijten bij McDonald's, of met
cola en pinda's. Party-time!"
En als ze over zes jaar zegt: ik
wil ook in rock 'n roll?
Voor het eerst is het een tijdje
stil. Zou Johnny daar echt nooit
over hebben nagedacht? Blijk
baar niet, want hij bromt: „I will
not like that. Nonono. Rock 'n
roll is geen leven, zeker niet voor
een meisje. Alleen voor mij."
Kriebelen
Als de kleine Laura ziet, hoort
en/of leest hoeveel lol papa in
zijn werk heeft, zal er toch wel
iets blijven kriebelen. „Ik zal het
haar uitleggen. Het heeft een
prijs. Een rock 'n roll-ster heeft
geen gezinsleven. Rock 'n roll is
tegengesteld aan gezinsleven.
Mijn leven is niet normaal. Ik
ben niet normaal. Ik ben gek."
Misschien is het een gave, oppe
ren we. Hij veert op met een
besliste uitdrukking in de nog
altijd zwemmende ogen. „Het is
een gave. De vraag is van wie hij
komt: van God of van de Boze?
Van de Boze, dus!"
„Vorige week nog vroeg een
vriend me of ik peetvader wilde
zijn van zijn kind. Een hele eer.
Hij vroeg me: zweer je het slech
te af? Ik zei: nee. Hij: ga je naar
de kerk? Ik zei: nee. Hij: geloof je
dan wel in God? Jazeker, maar
ook in de Boze. De een kan niet
bestaan zonder de ander. Ook zij
zijn een. En beiden zijn in mij.
Dat maakt mij interessant, dat
maakt mij levend. Anders was ik
niks. Er zijn mensen met enkel
goed of slecht in zich, maar die
zijn erg saai."
Van onze rtv-readctie
„De vraag waar alles om draait is of de C van christelijk
nog enige vitaliteit en veerkracht heeft. Hoe komt de kerk
van haar metaalmoeheid af en het CDA van haar beton
rot? Als je meer wilt dan alleen maar overleven, hoe moet
je die christelijke identiteit dan vormgeven?"
Zo licht Hannie van Dijk,
eindredacteur godsdienstige
progrmamma's bij de NCRV,
de zesdelige serie Brink op één
toe. Vanaf vandaag praat Jos
Brink met gasten over de bete
kenis van de C, achtereenvol
gens in de politiek, de omroep,
de kerk, het gezin, het onder
wijs en voor jongeren.
Vertrekpunt in elke aflevering
zijn de jaren twintig. Jaren
waarin dankzij de financiële
gelijkstelling het christelijk
onderwijs tot grote bloei
komt, Colijn het gezicht wordt
van de christelijke politiek,
het christelijk gezin nog dui
delijk herkenbaar is en de
NCRV wordt opgericht. Men
sen organiseren zich op le
vensbeschouwelijke grond
slag. De samenleving raakt
verzuild. Het christendom
lijkt een vanzelfsprekendheid.
Vanaf wanneer lukt het
ouders niet meer het geloof
over te dragen aan hun kinde
ren? Wanneer komen de eerste
haarscheurtjes in het bastion
van het christelijk onderwijs?
Op dergelijke vragen probeert
Jos Brink een antwoord te
vinden.
„Maar uiteindelijk gaat het bij
Brink op één niet om de herin
neringen uit het verleden, hoe
leuk die vaak ook zijn. Het
gaat om de toekomst", onder
streept Hannie van Dijk. „Ik
geloof niet in een christelijke
omroep, christelijk onderwijs
of een christelijke partij, maar
in mensen die vanuit een
christelijke inspiratie pro
gramma's maken, onderwijs
geven of politiek bedrijven", is
haar stellige overtuiging.
In de eerste aflevering is een
van de gasten mr. W. Aantjes.
Volgende week komen naast
Hannie van Dijk aan het
woord Henk Binnendijk (EO),
Leo Feijen (KRO) en Mary
Michon (Ikon).
Nederland 1, 22.52 uur
Van onze rtv-redactie
Simone Kleinsma laat met de Dutch Swing College Band een
aanstekelijke Vader gaat op stap horen. Ramses Shaffy geeft
een eigenzinnige vertolking van 24 Rozen. Onder de titel Een
nieuwe jas voor Toon brengt de Avro vanavond een hommage
aan Toon Hermans.
In 1991 kreeg Annie M.G.
Schmidt bij haar tachtigste ver
jaardag een apart cadeau. Een
aantal Nederlandse artiesten
vertolkten haar liedjes op de cd
Een nieuwe jas. Begin dit jaar
benaderde de Avro opnieuw vijf
tien artiesten en groepen. Dit
maal om Toon te eren, die ont
roerd was en zich onder de in
druk toonde dat de artiesten de
uitdaging aandurfden.
Voor de liedjes werden nieuwe
arrangementen geschreven op
het lijf van de uitvoerenden. Zo
kreeg een lichtvoetig liedje als
Een ballonnetje door Emmy Ver-
hey en de Maastrichter Staar een
heel ander karakter. Pilgrims
zanger Reniet Vrieze maakte met
zijn onmiskenbare stemgeluid
De omzet steeg met 9,3 procent
ten opzichte van het voorgaande
jaar tot ruim 300 miljoen gulden.
Het succes heeft echter nauwe
lijks nog iets te maken met lite
ratuur. De omzet in deze catego
rie daalde met 13,5 procent tot
een marginale 4,3 miljoen gul
den.
Uit de cijfers van de Vlaamse
Uitgevers Vereniging (VUV)
blijkt dat het op de Vlaamse
boekenmarkt vooral goed gaat
met de verkoop van schoolboe
ken en kinder- en jeugdboeken;
samen goed voor ongeveer 44
procent van de verkoop. Ook de
uitgaven over wetenschap en
techniek (18,5 procent) en strip
verhalen (11 procent) doen het
goed.
In totaal verkochten de Vlaamse
uitgevers voor ruim 200 miljoen
gulden aan Nederlandstalige
werken en voor 32 miljoen aan
NEDERLAND 1
van Engel Gabriël een ruige go
spel. De appels op de tafelsprei
kregen bij Mathilde Santing een
typisch verstilde kamersfeer. De
Jazzpolitie maakte van Pijpeste-
len een modern uptempo liedje.
Verder zijn te zien en te horen in
de tien muziekclips die verschil
lende regisseurs maakten: Sugar
Lee Hooper (De wandelclub), La
Pat (II pleut), De Nits
(Mediterranee) en Hans Dorres-
tijn Café Biljart). Zij worden
begeleid door het Metropole Or
kest onder leiding van Dick Bak
ker. Toon zelf komt aan het
woord in een interview. En ook
zijn bijdrages te verwachten van
Freek de Jonge en Paul de
Leeuw.
Nederland 1, 20.30 uur
1 Toon Hermans was ontroerd, toen hij de plannen vernam.
FOTO ARCHIEF DE STEM
Brussel (anp) - De Vlaamse uitgevers zijn tevreden over de
resultaten van de verkoop van boeken in 1993.
Franstalige boeken. De uitvoer
bedroeg in totaal rond 74 mil
joen gulden.
Opvallend in de cijfers is dat de
belanstelling vanuit Nederland
voor Vlaamse uitgaven weer toe
neemt. De vereniging schat dat
er voor rond 38 miljoen gulden
naar Nederland werd uitge
voerd, een stijging van 16,1 pro
cent ten opzichte van 1992, Daar
staat tegenover dat Nederland
goed is voor 95 procent van de
door de leden van de Vlaamse
Boeken Importeurs (VBI) geïm
porteerde boeken. In totaal voer
de de VBI voor rond 87 miljoen
gulden aan buitenlandse boeken.
De VUV en de VBI schatten de
totale omzet op de Vlaamse boe
kenmarkt in 1993, inclusief boe
kenclubs, postorderbedrijven,
rechtstreekse import en tweede-
handsboeken, op een kleine 600
miljoen gulden, 7 procent meer
dan in 1992.
07 oo Tekst-tv
09 00 De Sprookjeskast (tot 09.21)
09 30 Nijntje en haar vriendjes, te
kenfilmserie (tot 09.45)
10 00 Ik mik LORELAND
10.20 De Bisteboat: Beurs op 'e kop
(tot 10.30)
10.40 Japan 2000
11.00 Landen in Europa II (tot
11.20)
11.30 (TT) Massamedia
11.55 Tekst-tv
13.59 Het vragenuurtje in de
Tweede Kamer
15.00 Tekst-tv
16.42 Nieuws voor doven en
slechthorenden
16.50 Tee Vee Studio. Gast: Joop
Braakhekke
17.25 Ren Stimpy show, anima
tieserie
17.56 Thunderbirds, poppenserie
18.25 Topscore, spelletje
18.56 (TT) Yoy, reportage-serie: Dr.
Terror
19.28 ASO Show
20.00 (TT) Journaal
20.24 Weeroverzicht
20.30 Nieuwe jas voor Toon, waar
in 10 bekende liedjes van Toon Her
mans een nieuw jasje krijgen
21.31 Televizier, actualiteitenrubriek
22.07 Rondom Tien
22.52 Brink op I, reportages over de
christelijke cultuur in onze samenle
ving. Afl. 1
23.37 Orde op zaken, actueel maga
zine over beurs en financiën
00.05 Journaal
NEDERLAND 2
Journaal
Lingo, spelletje
Journaal
Ontbijt TV
Journaal
Topscore, spelletje
Journaal
PP: Uitzending PvdA
Kook TV, culinair programma
Vesuvius, discusssie
Klassieke mechanica I
Omgaan met stress
Golden Palace, comedy
Woordroof, spelletje
O ja, de NCRV in beeld
Journaal
(TT) Twee voor twaalf
Kassa!
TV-nomaden
Buren
CrimiNEE
Kids for Animals
(TT) Journaal
Wild South, natuurserie
Samson
CVTV, jongerenmagazine
1e en 2e trekking Staatslote-
07 .C
07.0
07.3
07.:
08.0
08.0
soa
08.3
08.3
09.0
09.3
10.C
11.1
11.!
Tra
12.!
13.
13.'
14.
SUSKE EN WISKE: DE AVEREC
bin in
Herren 0
Ik AA
~L
De lliptjip telefoon is een Melen ge
scheten Oei1 our komt Mo luuo met
een tjip-tjip schietyeer 1
HAMBONE
BOES