IE STEM Sportieve Cinquecento voor jong publiek ?ENOCA De eerste occasions van de jongste MAZDA 626-modellen zijn nu binnen! RENAULT beleefd aanbevolen Ultieme luxe in Laguna Baccara AMAZING MAZDA-DEALER SLA NU UW SLAG. KOOP EEN KLASSE-AUTO VOOR EEN SCHERPE PRIJS. Goedgekeurde Top Occasions Autoschade komt soms wel érg onverwacht. AUTOSCHADE DE VIN BEDRIJFSWAGENS Beperkte keuze in sedan- en hatchbackuitvoering zowel in 1.6, 1.8 en 2.0 motoren. In verschillende kleuren vanaf het bouwjaar 1992. Autobedrijf Verlinde Oudelandseweg 31 Terneuzen. Tel. 01150-18500 SCANIA P82M, bouwjaar 86, 200 PK, kmst. 440.000. Lage cabine, laadbak 6.55 mtr, laad klep 1.500 kg. Zeer geschikt voor distributievervoer. In prima staat. SCANIA P92M, bouwjaar 87, 220 PK, kmst. 395.000. HIAB kraan en 3-zijdige Meilier kip per. In perfecte staat. B.V. 4UTO SERVICE TERNEUZEN Mr. F.J. Haarmanweg 56, Terneuzen, tel. 01150-18888 IVECO Kwaliteit JIMMY LAFAVE speelt zaterdag avond in Porgy Bess in Terneuzen. De singer-song- writer uit Austin in Texas speelt blues met vleugjes Dylan en Springsteen. CABARETIERS Leb bis en Jansen staan dinsdag 9 novem ber in De Kring in Roosendaal en kiezen voor Goed kope Oplossingen. DE HOOFDSTAD OPERETTE brengt vanavond en mor genavond 'Die Lus tige Witwe' in het Zuidlandtheater in Terneuzen. De ope rette is later in het seizoen ook te zien 'n Bergen op Zoom, Roosendaal, Etten- keur, Oosterhout en Breda De komende maanden zal er een uitbreiding plaatsvinden in de Cinquecento reeks, middels de in troductie van de 500 Sporting. Het wagentje moet rechtstreeks doen denken aan de oude sportie ve Vijlhonderdjes waaronder de 500 Abarth. Het uiterlijk van de Sporting refereert aan de populai re Cinquecento Trofeo. Wat doe je om een auto sportie ver te maken? Die vraag heeft het Fiat-concern zich ongetwijfeld ge steld. Bovendien gaf ze er het juiste antwoord bij, je monteert een grotere motor dan er oor spronkelijk in zat. ook dat heeft Fiat gedaan. De van oorsprong niet overbemeten moor met een inhoud van negenhon derd ceecee werd voor de Spor ting vervangen door een Fire exemplaar met een inhoud van elfhonderd kubieke centimeter. Dit schone viercilindertje moet van de Cinquecento een nog leu kere auto maken dan het nu al is. Inherent aan het formaat van de auto is de grote handelbaarheid die de wagen biedt. Die is geble ven. Aan die handelbaarheid heeft Fiat een aantal zaken toege voegd die min of meer het gevolg zijn van de veranderingen die de Sporting onderging ten opzichte van het normale model. In de eerste plaats is dat natuurlijk het grotere rijplezier dat de auto biedt. Dat is min of meer een direct gevolg van de grotere mo tor die in de auto werd ge schroefd. Bovendien werd de wegligging van de auto verbeterd waardoor de stabiliteit, ook nodig bij hogere snelheden, beter werd. Door de grotere krachtbron werd de topsnelheid van het kleintje opgeschroefd naar meer dan 150 km/h. Een aanwas van meer dan tien kilometer per uur. De Sporting van Fiat heeft een aantal wijzigingen ondergaan ten opzichte van het reguliere model. Uiteraard werd het onderstel ver laagd en wel met twee centimeter. Bovendien is de buitenzijde van deze Fiat voorzien van bumpers in de kleur van de carrosserie die een contrasterende striping bevat ten. Bovendien is de voorbumper voorzien van een asymmetrische luchtinlaat. Ook de buitenspiegels zijn in dezelfde kleur als de car rosserie uitgevoerd. Heel apart voor een wagentje in dit formaat is de toepassing van lichtmetalen wielen met laagprofielbanden. Het geeft het geheel net dié spor tieve toets die het nodig jieeft. Aan de achterzijde van de auto zijn nieuwe steenslagbeschermers in de wielkasten gemonteerd. De Sportieve Cinquecento doet denken aan de Trofeo van hetzelfde type. achterzijde van de Cinquecento Sporting is tevens voorzien van een dikke verchrtoomde uitlaat pijp. Niet alleen het uiterlijk werd op gewaardeerd ten opzichte van de normale 500, ook in het interieur werd het een en ander verbeterd. Zo kregen het stuurwiel en de pookknop een bekleding van echt leer wat sportiever staat en een betere grip garandeert. De voor- stoelen werden' verbeterd waar door meer zijdelingse steun werd verkregen. Veel van de interieur bekleding werd antraciet-grijs en er werden een toerenteller en een middenconsole gemonteerd. De veiligheidsgordels werden, zoals bij de Peugeot 106 Rallye het geval is, sportief rood gemaakt. Met de Laguna Baccara zet Renault een traditie voort van de levering van wagens in een ultiem luxueuze uitvoering, onder de naam Baccara. In 1988 begon de levering van het eerste Baccara- model in de vorm van de 5 Bacca ra. Het was in wezen de eerste zo kleine auto met een zo luxe uit rusting. Ook de opvolger Clio, werd een aantal jaren later met een Baccara-uitvoering verrijkt. De top of the line, Safrane, kent eveneens een dergelijk model. Nu 'is het dus de beurt aan de Laguna. Het Baccara concept staat borg voor luxe, raffinement en comfort. Bij de Laguna meen de Renault aan dit concept nog iets extra's te moeten toevoegen. Dit deed het concern door een speciale bekledingscombinatie toe te passen van leer en linnen. Prachtig en apart, dat is nog wel de minste kwalificatie voor deze combi. Niet alleen door de toepassing van de natuurlijke materialen leer,, linnen en hout onderscheidt de Laguna Baccara zich van zijn minder edele naamgenoten. Ook de buitenkant van de auto doet verfijnd en luxueus aan. Zo heeft de Laguna Baccara fraai gestileer de lichtmetalen wielen, zoals die worden toegepast op het duurder broertje Safrane Baccara. Een be schaafde achterspoiler verfraait het uiterlijk nog verder en natuur lijk zijn er de onvermijdelijke Baccara-naamschildjes. Standaard Standaard kan de de auto worden geleverd in metallictinten, te we ten, opaal, amarant, zwart en groen abysse. Conform verwachting wordt de Laguna Baccara geleverd met de twee sterkste motoren die het programma kent, te weten het tweeliter blok met 115 paarde- krachten en de loeisterke drieliter motor. Deze laatste kent stan daard een automatische versnel lingsbak. In de tweeliter versie is dit een optie. De Laguna Baccara kent uiter aard een uitrustingsniveau op ni veau. Daaronder zijn standaard ondermeer begrepen: electrisch bedienbare ruiten voor en achter, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, electronische airco, electrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, elec trisch verstelbare stoelen met een geheugen voor de bestuurders- 1 Ultieme luxe in Laguna Baccara stoel voor drie posities en een eminente geluidsinstallatie met bedieningssatelliet aan de stuur- kolom. De prijzen voor de tweeliter Bac cara zijn: 65.100,- voor de hand- geschakelde versie en 68.400,- voor de automaat en 81.750,- voor de voortreffelijke frieliter Laguna Baccara. Mr. F.J. Haarmanweg 58, Terneuzen, tel. 01150-17751 Renault 11 GTX1.7 5-drs. 121.000 km 01/87 7.500.- Renault 21 GTL 70.000 km 05/90 18.750.- Renault 21 GTS "Manager" 59.000 km 01/92 27.750.- Renault Clio "Fidji" 35.000 km 07/92 18.850.- Renault 19 GTS 3-drs. 63.000 km 04/91 21.500.- Renault 19 TR 3-drs. Europa 56.000 km 12/91 20.500.- Renault 25 GTS 121.000 km 05/87 11.250.- Renault 19 GTR Chamade 40.000 km 03/90 ƒ17.850.- Renault 19 GTR Chamade 63.000 km 02/91 19.500.- Renault 19 GTR 5-drs. 82.000 km 01/89 15.750.- Renault 19 GTR 5-drs. 44.000 km 07/91 ƒ22.500.- Renault 19 TR 5-drs. 36.000 km 05/92 24.500 - Renault 25 TX 100.000 km 03/90 ƒ19.500.- Renault 11 TXE 5-drs. 96.000 km 04/87 8.950.- Renault 19 GTS 5-drs. 47.000 km 10/89 17.750.- Renault Clio "Fidji" 29.000 km 10/92 ƒ19.900.- Citroën AX „Escapade" 10.000 km 02/93 ƒ16.500.- Hyundai Scoupé GTi Peacock 38.000 km 03/92 23.950. Mazda 626 Hatchback 2 liter 123.000 km 03/86 8.800. Mazda 323 F 1.6 GLX 42.000 km 05/91 ƒ24.500. Mitsubishi Galant 1.8 96.000 km 05/91 ƒ26.500/ Opel Omega 2.0 SE Peugeot 405 GLi 1.6 Peugeot 205 Accent Peugeot 205 XS1.4 Peugeot 405 GRD Break Volvo 340 diesel Volvo 360 V.W. Jetta Nissan Sunny 79.000 km 01/87 ƒ10.750.- 44.000 km 06/90 17.800.- 88.000 km 01/91 14.900.- 50.000 km 02/89 14.750 - 130.000 km 10/89 19.850.- 118.000 km 03/89 11.500.- 80.000 km 10/87 11.850.- 147.000 km 08/84 4.750.- 55.000 km 12/87 9.950.- Autoschade komt altijd onverwacht. Maar niet voor ons als FOCWA Garantiebedrijf. Wij zijn daar dag en nacht op voorbereid. Doen niets anders dan schadeherstel. Zijn gespecialiseerd. En hoe. We herstellen vakkundig, veilig, en snel. Geven twee jaar garantie. Bieden vervangend vervoer aan. Zijn gebonden aan de uitspraken van de FOCWA/ANWB geschillencommissie. En leveren ongekende service. Autoschade? U kunt dag en nacht bij ons terecht. Aangesloten bij: SCHADEGARANT Voor een zorgeloze afwikkeling van uw schade. TOPHERSTEL en vele andere verzekeringsmaatschappijen. Mr. F.J. Haarmanweg 45, tel. 01150-12156 Terneuzen Z7 GARAmïïfflXUJF \y „or Marjan Mes jog niet eerder is de faam een Vlaams Igdmusical zo vooruitgesneld als in ht (val van Suske en Wiske. De aankond lig dat het Koninklijk Jeugdtheater u fitwerpen de razendpopulaire strij Utie van wijlen Willy Vandersteen t< [ven zou gaan wekken, zorgde voor zo' fcorme stormloop van (Nederlands leigjsch) publiek dat de administrat m de Antwerpse Stadsschouwburg NS) er volledig door werd ontwricht. ge musical blijft daar 2,5 maand zodat jssa van het theater al op voorhand tiendu ■enden reserveringen kreeg te verwerken. V [et voornemen om telefonisch of schrifteli (reserveerde tieketten op te sturen naar jetrokkenen werd stilzwijgend afgezien. Z [en verschillende telefoonlijnen raakti laarop geblokkeerd en niemand die nog zek |as dat hij zijn bestelde plaatsen ook daa Kerkelijk zou aantreffen, feil ben ik drie weken bezig geweest om ei nkele stoel te bemachtigen, hetgeen na vee jgtelefoontjes, waarbij ik van het kastje na Ée muur werd gestuurd, nog steeds niet w lelukt. Uiteindelijk besloot ik maar op go geluk naar de eerste de beste zondagmatin je gaan. Bij de kassa kon niet eens meeg ïeeld worden of de zaal die middag uitve ■ocht was, maar ik kon er in ieder geval n Ti. Zelfs een kaartje voor de eerstvolgen [oorstelling kon ik ter plekke niet reservere i moest nog maar eens bellen. Opniet j ik een telefoonnummer... en zowat e lartstilstand. Ir de rij voor en achter mij werd boos Iromd door Vlamingen en Nederlanders n lngeveer hetzelfde euvel. Met overgekoo gemoed besloot ik ten einde raad om binn Jen employé met een enigszins gezaghebbe ■oorkomen in te schakelen. Binnen vijf min lenwas het gepiept. De mij toegewezen pla; lleek echter al bezet. Ban een jongeman, die hulpeloos dubbelbt gingen ongedaan trachtte te maken, mocht |p goed geluk ergens gaan zitten, in de hc lat die stoel ook al niet verkocht was. 1 Jnijn opluchting was dat niet het geval. To Be voorstelling tenslotte toch nog op tijd 1 Ion, ontdekte ik in de zaal nog menige le Itoel. Üs de kaartverkoop al zo'n probleem tan zou de kwaliteit van de musical ongetw |eld ook niet veel zaaks zijn, had ik uit pi vstratie bedacht. Een madam, zelf llecht te spreken over een en ander, had mi Gerustgesteld. Ze had de première al gezien pie was werkelijk magnifiek. Nederland fijn snel aangebrand, maar als Vlaming bun ongenoegen hardop uiten dan moet wel heel erg zijn. De opwinding over de tieketten was ik al Mie Van o De zwar mes, Mart tions key mom sical in he dam dinsi veml Berg gend ten-] Deze een g

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 24