IE STEM
Sportieve Cinquecento voor jong publiek
?ENOCA
De eerste occasions van de
jongste MAZDA 626-modellen
zijn nu binnen!
RENAULT
beleefd
aanbevolen
Ultieme luxe in Laguna Baccara
AMAZING MAZDA-DEALER
SLA NU UW SLAG. KOOP EEN KLASSE-AUTO VOOR EEN SCHERPE PRIJS.
Goedgekeurde Top Occasions
Autoschade komt soms wel érg onverwacht.
AUTOSCHADE DE VIN
BEDRIJFSWAGENS
Beperkte keuze in sedan- en hatchbackuitvoering zowel in
1.6, 1.8 en 2.0 motoren. In verschillende kleuren vanaf het
bouwjaar 1992.
Autobedrijf Verlinde Oudelandseweg 31 Terneuzen. Tel. 01150-18500
SCANIA P82M, bouwjaar 86,
200 PK, kmst. 440.000. Lage
cabine, laadbak 6.55 mtr, laad
klep 1.500 kg. Zeer geschikt
voor distributievervoer. In prima
staat.
SCANIA P92M, bouwjaar 87,
220 PK, kmst. 395.000. HIAB
kraan en 3-zijdige Meilier kip
per. In perfecte staat.
B.V. 4UTO SERVICE TERNEUZEN
Mr. F.J. Haarmanweg 56,
Terneuzen, tel. 01150-18888
IVECO
Kwaliteit
JIMMY LAFAVE
speelt zaterdag
avond in Porgy
Bess in Terneuzen.
De singer-song-
writer uit Austin in
Texas speelt blues
met vleugjes Dylan
en Springsteen.
CABARETIERS Leb
bis en Jansen staan
dinsdag 9 novem
ber in De Kring
in Roosendaal en
kiezen voor Goed
kope Oplossingen.
DE HOOFDSTAD
OPERETTE brengt
vanavond en mor
genavond 'Die Lus
tige Witwe' in het
Zuidlandtheater in
Terneuzen. De ope
rette is later in het
seizoen ook te zien
'n Bergen op Zoom,
Roosendaal, Etten-
keur, Oosterhout en
Breda
De komende maanden zal er een
uitbreiding plaatsvinden in de
Cinquecento reeks, middels de in
troductie van de 500 Sporting.
Het wagentje moet rechtstreeks
doen denken aan de oude sportie
ve Vijlhonderdjes waaronder de
500 Abarth. Het uiterlijk van de
Sporting refereert aan de populai
re Cinquecento Trofeo.
Wat doe je om een auto sportie
ver te maken? Die vraag heeft het
Fiat-concern zich ongetwijfeld ge
steld. Bovendien gaf ze er het
juiste antwoord bij, je monteert
een grotere motor dan er oor
spronkelijk in zat.
ook dat heeft Fiat gedaan. De van
oorsprong niet overbemeten moor
met een inhoud van negenhon
derd ceecee werd voor de Spor
ting vervangen door een Fire
exemplaar met een inhoud van
elfhonderd kubieke centimeter.
Dit schone viercilindertje moet
van de Cinquecento een nog leu
kere auto maken dan het nu al is.
Inherent aan het formaat van de
auto is de grote handelbaarheid
die de wagen biedt. Die is geble
ven. Aan die handelbaarheid
heeft Fiat een aantal zaken toege
voegd die min of meer het gevolg
zijn van de veranderingen die de
Sporting onderging ten opzichte
van het normale model. In de
eerste plaats is dat natuurlijk het
grotere rijplezier dat de auto
biedt. Dat is min of meer een
direct gevolg van de grotere mo
tor die in de auto werd ge
schroefd. Bovendien werd de
wegligging van de auto verbeterd
waardoor de stabiliteit, ook nodig
bij hogere snelheden, beter werd.
Door de grotere krachtbron werd
de topsnelheid van het kleintje
opgeschroefd naar meer dan 150
km/h. Een aanwas van meer dan
tien kilometer per uur.
De Sporting van Fiat heeft een
aantal wijzigingen ondergaan ten
opzichte van het reguliere model.
Uiteraard werd het onderstel ver
laagd en wel met twee centimeter.
Bovendien is de buitenzijde van
deze Fiat voorzien van bumpers in
de kleur van de carrosserie die
een contrasterende striping bevat
ten. Bovendien is de voorbumper
voorzien van een asymmetrische
luchtinlaat. Ook de buitenspiegels
zijn in dezelfde kleur als de car
rosserie uitgevoerd. Heel apart
voor een wagentje in dit formaat
is de toepassing van lichtmetalen
wielen met laagprofielbanden.
Het geeft het geheel net dié spor
tieve toets die het nodig jieeft.
Aan de achterzijde van de auto
zijn nieuwe steenslagbeschermers
in de wielkasten gemonteerd. De
Sportieve Cinquecento doet denken aan de Trofeo van hetzelfde type.
achterzijde van de Cinquecento
Sporting is tevens voorzien van
een dikke verchrtoomde uitlaat
pijp.
Niet alleen het uiterlijk werd op
gewaardeerd ten opzichte van de
normale 500, ook in het interieur
werd het een en ander verbeterd.
Zo kregen het stuurwiel en de
pookknop een bekleding van echt
leer wat sportiever staat en een
betere grip garandeert. De voor-
stoelen werden' verbeterd waar
door meer zijdelingse steun werd
verkregen. Veel van de interieur
bekleding werd antraciet-grijs en
er werden een toerenteller en een
middenconsole gemonteerd. De
veiligheidsgordels werden, zoals
bij de Peugeot 106 Rallye het
geval is, sportief rood gemaakt.
Met de Laguna Baccara zet
Renault een traditie voort van de
levering van wagens in een ultiem
luxueuze uitvoering, onder de
naam Baccara. In 1988 begon de
levering van het eerste Baccara-
model in de vorm van de 5 Bacca
ra. Het was in wezen de eerste zo
kleine auto met een zo luxe uit
rusting. Ook de opvolger Clio,
werd een aantal jaren later met
een Baccara-uitvoering verrijkt.
De top of the line, Safrane, kent
eveneens een dergelijk model.
Nu 'is het dus de beurt aan de
Laguna. Het Baccara concept
staat borg voor luxe, raffinement
en comfort. Bij de Laguna meen
de Renault aan dit concept nog
iets extra's te moeten toevoegen.
Dit deed het concern door een
speciale bekledingscombinatie toe
te passen van leer en linnen.
Prachtig en apart, dat is nog wel
de minste kwalificatie voor deze
combi.
Niet alleen door de toepassing
van de natuurlijke materialen
leer,, linnen en hout onderscheidt
de Laguna Baccara zich van zijn
minder edele naamgenoten. Ook
de buitenkant van de auto doet
verfijnd en luxueus aan. Zo heeft
de Laguna Baccara fraai gestileer
de lichtmetalen wielen, zoals die
worden toegepast op het duurder
broertje Safrane Baccara. Een be
schaafde achterspoiler verfraait
het uiterlijk nog verder en natuur
lijk zijn er de onvermijdelijke
Baccara-naamschildjes.
Standaard
Standaard kan de de auto worden
geleverd in metallictinten, te we
ten, opaal, amarant, zwart en
groen abysse.
Conform verwachting wordt de
Laguna Baccara geleverd met de
twee sterkste motoren die het
programma kent, te weten het
tweeliter blok met 115 paarde-
krachten en de loeisterke drieliter
motor. Deze laatste kent stan
daard een automatische versnel
lingsbak. In de tweeliter versie is
dit een optie.
De Laguna Baccara kent uiter
aard een uitrustingsniveau op ni
veau. Daaronder zijn standaard
ondermeer begrepen: electrisch
bedienbare ruiten voor en achter,
centrale portiervergrendeling met
afstandsbediening, electronische
airco, electrisch verstelbare en
verwarmbare buitenspiegels, elec
trisch verstelbare stoelen met een
geheugen voor de bestuurders-
1 Ultieme luxe in Laguna Baccara
stoel voor drie posities en een
eminente geluidsinstallatie met
bedieningssatelliet aan de stuur-
kolom.
De prijzen voor de tweeliter Bac
cara zijn: 65.100,- voor de hand-
geschakelde versie en 68.400,-
voor de automaat en 81.750,-
voor de voortreffelijke frieliter
Laguna Baccara.
Mr. F.J. Haarmanweg 58, Terneuzen, tel. 01150-17751
Renault 11 GTX1.7 5-drs.
121.000 km
01/87
7.500.-
Renault 21 GTL
70.000 km
05/90
18.750.-
Renault 21 GTS "Manager"
59.000 km
01/92
27.750.-
Renault Clio "Fidji"
35.000 km
07/92
18.850.-
Renault 19 GTS 3-drs.
63.000 km
04/91
21.500.-
Renault 19 TR 3-drs. Europa
56.000 km
12/91
20.500.-
Renault 25 GTS
121.000 km
05/87
11.250.-
Renault 19 GTR Chamade
40.000 km
03/90
ƒ17.850.-
Renault 19 GTR Chamade
63.000 km
02/91
19.500.-
Renault 19 GTR 5-drs.
82.000 km
01/89
15.750.-
Renault 19 GTR 5-drs.
44.000 km
07/91
ƒ22.500.-
Renault 19 TR 5-drs.
36.000 km
05/92
24.500 -
Renault 25 TX
100.000 km
03/90
ƒ19.500.-
Renault 11 TXE 5-drs.
96.000 km
04/87
8.950.-
Renault 19 GTS 5-drs.
47.000 km
10/89
17.750.-
Renault Clio "Fidji"
29.000 km
10/92
ƒ19.900.-
Citroën AX „Escapade"
10.000 km 02/93 ƒ16.500.-
Hyundai Scoupé GTi Peacock 38.000 km 03/92 23.950.
Mazda 626 Hatchback 2 liter 123.000 km 03/86 8.800.
Mazda 323 F 1.6 GLX 42.000 km 05/91 ƒ24.500.
Mitsubishi Galant 1.8 96.000 km 05/91 ƒ26.500/
Opel Omega 2.0 SE
Peugeot 405 GLi 1.6
Peugeot 205 Accent
Peugeot 205 XS1.4
Peugeot 405 GRD Break
Volvo 340 diesel
Volvo 360
V.W. Jetta
Nissan Sunny
79.000 km 01/87 ƒ10.750.-
44.000 km 06/90 17.800.-
88.000 km 01/91 14.900.-
50.000 km 02/89 14.750 -
130.000 km 10/89 19.850.-
118.000 km 03/89 11.500.-
80.000 km 10/87 11.850.-
147.000 km 08/84 4.750.-
55.000 km 12/87 9.950.-
Autoschade komt altijd onverwacht. Maar
niet voor ons als FOCWA Garantiebedrijf.
Wij zijn daar dag en nacht op voorbereid.
Doen niets anders dan schadeherstel. Zijn
gespecialiseerd. En hoe. We herstellen
vakkundig, veilig, en snel. Geven twee jaar
garantie. Bieden vervangend vervoer aan.
Zijn gebonden aan de uitspraken van de
FOCWA/ANWB geschillencommissie.
En leveren ongekende service.
Autoschade? U kunt dag en
nacht bij ons terecht.
Aangesloten bij:
SCHADEGARANT
Voor een zorgeloze afwikkeling van uw schade.
TOPHERSTEL
en vele andere verzekeringsmaatschappijen.
Mr. F.J. Haarmanweg 45, tel. 01150-12156 Terneuzen
Z7
GARAmïïfflXUJF
\y
„or Marjan Mes
jog niet eerder is de faam een Vlaams
Igdmusical zo vooruitgesneld als in ht
(val van Suske en Wiske. De aankond
lig dat het Koninklijk Jeugdtheater u
fitwerpen de razendpopulaire strij
Utie van wijlen Willy Vandersteen t<
[ven zou gaan wekken, zorgde voor zo'
fcorme stormloop van (Nederlands
leigjsch) publiek dat de administrat
m de Antwerpse Stadsschouwburg
NS) er volledig door werd ontwricht.
ge musical blijft daar 2,5 maand zodat
jssa van het theater al op voorhand tiendu
■enden reserveringen kreeg te verwerken. V
[et voornemen om telefonisch of schrifteli
(reserveerde tieketten op te sturen naar
jetrokkenen werd stilzwijgend afgezien. Z
[en verschillende telefoonlijnen raakti
laarop geblokkeerd en niemand die nog zek
|as dat hij zijn bestelde plaatsen ook daa
Kerkelijk zou aantreffen,
feil ben ik drie weken bezig geweest om ei
nkele stoel te bemachtigen, hetgeen na vee
jgtelefoontjes, waarbij ik van het kastje na
Ée muur werd gestuurd, nog steeds niet w
lelukt. Uiteindelijk besloot ik maar op go
geluk naar de eerste de beste zondagmatin
je gaan. Bij de kassa kon niet eens meeg
ïeeld worden of de zaal die middag uitve
■ocht was, maar ik kon er in ieder geval n
Ti. Zelfs een kaartje voor de eerstvolgen
[oorstelling kon ik ter plekke niet reservere
i moest nog maar eens bellen. Opniet
j ik een telefoonnummer... en zowat e
lartstilstand.
Ir de rij voor en achter mij werd boos
Iromd door Vlamingen en Nederlanders n
lngeveer hetzelfde euvel. Met overgekoo
gemoed besloot ik ten einde raad om binn
Jen employé met een enigszins gezaghebbe
■oorkomen in te schakelen. Binnen vijf min
lenwas het gepiept. De mij toegewezen pla;
lleek echter al bezet.
Ban een jongeman, die hulpeloos dubbelbt
gingen ongedaan trachtte te maken, mocht
|p goed geluk ergens gaan zitten, in de hc
lat die stoel ook al niet verkocht was. 1
Jnijn opluchting was dat niet het geval. To
Be voorstelling tenslotte toch nog op tijd 1
Ion, ontdekte ik in de zaal nog menige le
Itoel.
Üs de kaartverkoop al zo'n probleem
tan zou de kwaliteit van de musical ongetw
|eld ook niet veel zaaks zijn, had ik uit pi
vstratie bedacht. Een madam, zelf
llecht te spreken over een en ander, had mi
Gerustgesteld. Ze had de première al gezien
pie was werkelijk magnifiek. Nederland
fijn snel aangebrand, maar als Vlaming
bun ongenoegen hardop uiten dan moet
wel heel erg zijn.
De opwinding over de tieketten was ik al
Mie
Van o
De
zwar
mes,
Mart
tions
key
mom
sical
in he
dam
dinsi
veml
Berg
gend
ten-]
Deze
een g