DE STEM Sterren stralen misschien weer volop in Hilversum Natural Born Killers: een helse satire 'Wildgroei' overdreven, rauw en gekunsteld UIT gids suske wisk hambone Bruce Willis verleid in zwembad pE STEM Veronica, Endemol en publieke omroep kunnen samen RTL4 lam leggen Filmacteur en regisseur Heinz Rühmann overleden Bredase prijs naar strip scenarist P. van Oudheusden Caroline Kaart op stoel van Terpstra „Ik wil eigenlyk het liefst achter de camera radio gaan zitten maken" Gerdy Nijman, omroep-journaliste Gids Rond dit weekeinde be- slist de Verenigingsraad of Veronica een commer ciële omroep wordt en zich voor vele miljoenen bindt aan producent En demol, de hofleverancier van RTL. De publieke omroepen - Spaans be nauwd voor een machtig pact tussen RTL, Ende mol en Veronica - heb- ben 70 miljoen gulden over voor de tweede va riant: een verbond tus sen Veronica, Endemol en zichzelf. In dat scena rio resteert een verzwakt RTL dat met slechts een handvol 'sterren' achter blijft. Door Anja van den Akker NOS-voorzitter André van der Louw spreekt tevreden van een 'strategische alliantie'. Tros- voorzitter Karei van Doodewae- rd noemt het echter 'de strategi sche misser van de eeuw'. Kort om, over de steun van de pu blieke omroepen aan Veronica als commerciële omroep is het laatste woord nog niet gezegd. Veronica is voor haar commer ciële tv-uitzendingen theore tisch rond met Endemol. Daar naast zijn er vergevorderde on derhandelingen over het kopen van een of twee radiostations, waarbij Holland FM in alle wandelgangen wordt genoemd. Om voldoende adverteerders te' trekken, wordt het imago van 'jongerenstation' vermoedelijk uitgebreid tot 'familiezender'. De publieke omroepen willen Endemol losweken van RTL en bieden de producent daarom 70 miljoen gulden bovenop het bod van Veronica. En om Veronica te 'lokken', zien zij bovendien af van een paar monopolies: de sportrechten en de programma gegevens van de publieke om roepen. Delen De omroepvoorzitters willen de exclusieve sportrechten van de NOS met het commerciële Vero nica delen. Op zich geen gekke gedachte, omdat daarmee de onderlinge prijsopdrijvingen worden teruggebracht. Het vrijgeven van de program magegevens klinkt heel tech- NOS-voorzitter André van der Louw: „Strategische allian- itie". foto anp nisch, maar komt erop neer dat Veronica als commerciële om roep zijn winstgevende tv-blad kan blijven uitgeven. Maar dat betekent dat alle weekbladen en kranten voortaan eveneens een tv-gids mogen produceren, net als RTL. Als de politiek hiermee akkoord gaat, kunnen de meeste televi siegidsen het wel schudden. En daarmee vervalt een belangrijke bron van inkomsten voor de publieke omroepen. Het enige antwoord is het verhogen van de omroepbijdrage. Monopoliepositie De Tros ziet in het commerciële Veronica een enorme concur rent en vreest bovendien de steeds grotere monopoliepositie van Endemol. Dat leidt tot prijsopdrijving en banenverlies bij de publieke omroepen, vreest Van Doodewaerd, die zelf overigens voor vele miljoenen per jaar afneemt bij Endemol. Maar dat gebeurt op grond van aanbod en niet zonder garantie vooraf. In het voorstel-Van der Louw kopen de publieke omroepen gegarandeerd voor 70 miljoen per jaar aan Endemol-produk- ten. In theorie kunnen John de Mol en Joop van den Ende aan het einde van een seizoen dus zeggen: 'Jongens, jullie moeten nog voor zoveel miljoen afne men, hier heb je een stapeltje soaps en spelletjes'. Aandeelhouder Wat de Tros ook niet lekker zit, Joop van den Ende (links)en John de Mol van het machtige Endemol met in de aanbieding een stapeltje soaps en spelletjes. - foto dijkstra overeind te houden. Bovendien kan Endemol in het nieuwe contract extreem hoge prijzen vaststellen, die RTL bij gebrek aan voldoende inkomsten niet kan of wil betalen. Er is een flinke steen in de vijver gegooid. De kleinere pro ducenten, die concurrentiever valsing vrezen, grijpen terug op de Wet Economische Mededin ging. De Tros.overweegt juridi sche stappen en beroept zich daarbij op de Mediawet en de Europese wetgeving. Om zich toch alvast in te dek ken, heeft de Tros via haar reclamebureau Data Gold de nieuwe publieke jongerenzen der Morgana opgericht. Bedoeld om het gat te vullen dat Verohi- ca achterlaat zodra zij uit het bestel stapt. Als Veronica dat niet doet - bijvoorbeeld omdat de achterban de onvermijdelijke imago-verandering niet pikt - is het zeer de vraag of Morgana doorgaat, beaamt Tros-voorzit- ter Karei van Doodewaerd. Mediawet De nieuwe Mediawet voorziet in een waterscheiding tussen pu blieke en commerciële omroep. is de wens van Endemol niet alleen de belangrijkste produ cent van Veronica te worden, maar tevens aandeelhouder. Voor Joop van den Ende zou dat betekenen dat hij na zijn mis lukte sterrennet TV10 in 1989 alsnog zijn gram kan halen en omroepbaas wordt. Van der Louw heeft met zijn voorstel om Veronica te steu nen, dat TVlÖ-verhaal ook in zijn achterhoofd. Want het is de schuld 'van Den Haag en de publieke omroepen dat Van den Ende destijds in de armen van RTL4 werd gedreven. Van den Ende wilde met zijn TV10 via de 'voordeur' van de Mediawet naar binnen, dus offi cieel als Nederlands station. Dat mocht niet van Den Haag. Dus zat Van den Ende met een rijtje sterren zonder station. En RTL4, dat via de Luxemburgse achterdeur van de Mediawet was binnengeglipt, had een sta tion zonder sterren. Geen zaken Tot overmaat van ramp wilden de publieke omroepen vervol gens geen zaken meer doen met 'verrader' Joop van den Ende, die inmiddels financieel aan de grond dreigde te geraken. RTL4, onder leiding van Freddy Thyes, maakte daar handig ge bruik van. En haalde Van den Ende 'het vel over de neus', zoals een ingewijde het ver woordt. Inmiddels zijn de con tacten tussen Van den Ende en Thyes er niet beter op. Van den Ende heeft hart voor de centen, maar óók voor zijn' sterren, terwijl Thyes met name de harde cijfers hanteert. Het contract tussen Endemol en RTL loopt eind 1995 af. En in de wandelgangen heet het dat Endemol nu het liefst met Vero nica en de publieke omroepen in zee wil gaan. Troef RTL4 heeft een belangrijke troef in handen: volgens de klei- ne lettertjes in het contract met Endemol kan RTL de grote ster ren zoals Hennie Huisman, Ron Brandsteder, André van Duin en Peter-Jan Rens contractueel verplichten tot eind 1998 te blijven. Maar stel dat Endemol exclusief overstapt naar het andere kamp, dan zijn een paar sterren niet voldoende om een station Tros-voorzitter Karei van Doodewaerd: „De strategische misser van de eeuw foto anp Walter Etty van het Commissa riaat voor de Media, dat toeziet op naleving van de Mediawet, vraagt zich met de Tros af of de beoogde samenwerking met Veronica/Endemol niet in strijd is met artikel 55 van de Media wet. Dat verbiedt publieke om roepen 'dienstbaar te zijn aan het maken van winst door der den'. Hoewel, er is een verschil tussen de 'letter' en de 'geest' van de wet.. En daar zit een belangrijke sleutel. Het paarse kabinet zal de Mediawet'vrijer interprete ren dan Hedy d'Ancona of haar voorganger Eelco Brinkman. D66 voelt zelfs voor het vrijma ken van een publiek tv-net voor commerciële gegadigden. De al liantie Endemol, Veronica én 'Hilversum' maakt politiek wel degelijk een kans. Miljoenen Maar of het financieel lukt? Volgens de Ster hangt er nog zo'n 200 miljoen gulden aan reclamegeld boven de Neder landse markt. Een gemiddeld commercieel station heeft zo'n 300 a 350 miljoen gulden per jaar nodig om te overleven. Dat wordt dus moeilijk. Zeker nu de publieke omroepen dit seizoen voor 40 miljoen gulden meer aan reclameblokjes willen om zetten. Er vallen dus altijd slachtoffers. Als de huidige miljoenendans in Hilversum doorgaat, stralen straks de sterren van Joop van den Ende weer op de publieke netten, is Veronica het-nieuwe RTL en heeft 'Luxemburg' het nakijken. Door Jos Kessels De fascinatie voor geweld heeft in Amerika de laatste jaren bij zonder bizarre vormen aange nomen. Moord en doodslag zijn voor de media de best verko pende artikelen geworden. In talloze reality tv-shows worden moorden tot in de meest lugu bere details gereconstrueerd en wordt het verdriet van de nabe staanden van de slachtoffers breed uitgemeten. Hoogtepunt, of dieptepunt zo men wil, is natuurlijk de O.J. Simpson-zaak, die dit najaar de kijkcijfers van heel wat omroe pen in gunstige zin moet beïn vloeden. Regisseur Oliver Stone heeft met Natural Born Killersnaar een idee van Quentin Tarantino, een satire gemaakt over deze bedenkelijke ontwikkeling. De regisseur van o.a. Platoon, Fourth of July en J.F.K. maakte er op zijn gebruikelijk heftige manier een hallucinerende ge weld-explosie van. Het is niet zijn beste film, maar wel een bijzondere. Een jong stelletje trekt een spoor van vernieling door Ame rika en groeit uit tot de lievelin gen van de media. Mickey (Woody Harrelson) en Mallory (Juliette Lewis) hebben elkaar in een tv-serie leren kennen en zetten hun eerste moordstappen door Mallory's vader in een aquarium te verdrinken en moeder in brand te steken. Vervolgens vermoorden ze uit liefde voor elkaar willekeurrige passanten in snackbars en su permarkten, steeds één overle vende achterlatend die mag ver tellen dat de M&M's de da ders zijn. Alleen op hun trouw dag vermoorden M&M niemand omdat ze dat ongepast vinden. Een dag later knallen ze echter alweer de bronzen medaille winnaar wielrennen van de weg, wat Mallory's ijdelheid streelt omdat wielrenners door gaans moeilijk te raken zijn. Al snel is het duo razend popu lair bij de media, die uitgebreid verslag doen van de moorden, met voorop de tv-presentator Wayne (Robert Downey Jr.) van het programma American Ma niacs. Als Mickey en Malloiy na zo'n vijftig moorden opgepakt worden, wil Wayne een inter view met Mickey, dat meteen live zal worden uitgezonden vanwege de gigantische kijk dichtheid. Natural Born Killers ziet eruit alsof er razendsnel gezapped wordt. In een onmogelijk hoog tempo worden de beelden de Woody Harrelson in de rol van supermisdadiger bejubeld door fans in Natural Born Killers, van Oliver Stone, foto warner bros bioscoop ingeschoten, van zwart-wit en homevideo tot normaal bioscoopformaat, com pleet met steeds wisselende ca mera-instellingen en telkens van stijl veranderende, voortra zende muziek. Stone benadrukt daarmee het gigantische tempo waarmee ons tegenwoordig via de tv indruk ken en beelden bereiken. Tege lijkertijd laat hij zien dat deze ontstuitbare beeldenvloed ons apathisch en immuun maakt voor de gruwelijkheid van het gebodene. Met de komst van de reality-tv .is de realiteit fictie geworden en wordt de werke lijkheid aangeboden als een flit send consumptie-artikel. Het enige en hoogste levensdoel van mensen is op tv te komen, liefst zo indrukwekkend moge lijk, anders schakelt de kijker over. Killer Mickey laat zich door tv-presentator Wayne pas verleiden tot een tv-interview als Wayne zegt dat Mickey po pulairder is dan John Gacy en Ted Bundy, twee gerenommeer de seriemoordenaars. Hoe apart en flitsend de vorm geving ook is, toch schiet de film enigszins zijn doel voorbij doordat Stone de karakters bui tensporig opblies. Iedereen is zo volkomen geschift in deze film, dat hij je niet werkelijk aan het denken zet. 'Natural Born Killers' is te zien in Cinésol in Breda en Cinemac- tueel in Bergen op Zoom. Bij sommige films snap je niet dat een filmmaatschappij er ooit aan begonnen is, zoals in het geval van Color of the night van Richard Rush. Een gênant slechte, erotische thriller met Bruce Willis als een psychiater die met moord en seksuele ver leiding te maken krijgt. Aangeslagen door de zelfmoord van een van zijn patiënten zoekt de zieleknijper steun bij een bevriende collega in Los Ange les. Die heeft het ook niet ge makkelijk. Regelmatig wordt hij met de dood bedreigd. Wanneer de collega beestachtig wordt vermoord, neemt Bruce Willis diens praktijk over en verdenkt al snel een jonge stot teraar van de moord; een jongen die zich eigenlijk een meisje voelt, maar ook wel een man wil zijn. Bruce raakt zelf in de ban van een geheimzinnig jong meisje (Jane March) dat hem uitdaagt, verleidt en manipuleert, terwijl hij bovendien bedreigd wordt door de moordenaar van zijn vriend. Een verleidingsscène in een zwembad toont Willis' edele delen, maar die schijnen vol gens insiders niet aan hemzelf toe te behoren. Niet dat het trouwens veel uitmaakt. 'Color of the night' draait in Mignon in Breda. Van onze filmredactie De cineaste (en toneelschrijf ster) Frouke Fokkema diende zich vier jaar geleden aan als veelbelovend talent met Kracht, een speelfilm met Theu Boer- mans als een Limburgse boer die een verhouding kreeg met een Amsterdamse kunstenares. Een ongewoon maar boeiend beeldverhaal vol heftige emo ties, waarin twee culturen pri- mitief met elkaar botsten. Onstuimigheid en woedend pes simisme zijn mooi, maar in een film kan dat gemakkelijk tot overdrijving en loos geschreeuw leiden, zoals Fokkema's tweede film, Wildgroei, bewijst. Bij de beginbeelden wordt al duidelijk dat geforceerde kunstmatigheid troef zal zijn. In een modieus uitgelichte drijvende bar zien we een in feestjurk gestoken Hilde van Mieghem met zichzelf dansen en rondsjouwen met een kinderwagen met een boek, ter wijl ze hoogdravende quasi-li- teraire onzin uitkraamt. Lin (Van Mieghem) wordt mee genomen door twee schippers op een boot. Ze blijkt de schrijf-1 ster te zijn van het boek in de kinderwagen, en al varend leest ze de schippers voor uit haar autobiografische roman. Het is het verhaal van de gepassio neerde liefde tussen haar en de geheimzinnige uitgever Emil (Thom Hoffman), die een fraai landhuis aan een rivier be woont. Het begin van hun relatie is het enige aardige van de film. Lin roeit naar het huis en speelt daar een erotisch spel. Emil speelt het spel mee, met zichzelf als ober en zijn huis als hotel, met Lin als gaste. Als het mooie zusje van Lin op bezoek komt, vernedert hij Lin en versiert haar zus. Wat ruzies later zet Emil een wanhopige en zwange re Lin het huis uit. Het thema van Wildgroei is dat van de amour fou: het niet zon der maar ook niet met elkaar kunnen leven. Daar is niets op tegen, alleen wordt het tot on geloofwaardige, gekunstelde proporties opgeblazen. Het tweetal bestookt elkaar met ir ritant gezwollen taal die dwaas afsteekt bij de rauwe harts tocht. 'Wildgroei' van Frouke Fokke ma draait in Filmhuis Concordia in Breda, 6-12 oktober om 19.30 uur. DONDERDAG 6 OKTOBER 1994 DEEL El Door Wil Kester Er valt geen Duitse onderscheiding te bedenken of Heinz I Rühmann heeft hem wel opgespeld gekregen. De man, die I ruim vijftig jaar lang als acteur en ook als regisseur een I onmiskenbaar stempel op de Duitse cinema drukte, was bij I leven al een legende. Gisteren overleed Rühmann op 92-jarige leeftijd in zijn woonplaats München. De in Essen geboren Heinz Rüh mann begon al op jeugdige leef tijd met acteren. Van 1926 tot 1932 was hij verbonden aan het gezelschap van de vermaarde Max Reinhardt en speelde hoofdrollen in beroemde stukken als 'Wachten op Godot' van Sa muel Beckett en Arthur Millers 'Dood van een handelsreiziger'. Rühmann, met zijn kleine en wat gebogen gestalte en zijn opge ruimde en charmante uitstraling, bleek echter vooral geschikt voor de komedie. Al snel ontdek te de filmwereld hem. In 1930 maakte hij zijn debuut in 'Die drei von der Tankstelle'. 'Deze musical zou het schoolvoorbeeld worden voor de Duitse Schlager films die met later o.a. Peter Alexander, Lys Assia, Connie Froboess en Rex Gildo tot in de jaren zeventig bijzonder popu lair zouden blijven. Maar de acteur Rühmann kon evenzeer overweg met lugubere rollen. Zo schitterde hij in 'Der Mann, der seinen Mörder sucht' van Robert Siodmak als een bange, kleine man, die een huur moordenaar inschakelt. Rühmann, wiens eerste vrouw een joodse was, liet zich niet voor het karretje van de nazi's spannen. En omdat hij zo roemd was, durfden of wilden I die hem ook niet aanpakken, I Tijdens de oorlog filmde Büh-I mann dan ook 'gewoon' door. Hij maakte zelfs een versluierde I propagandafilm, de klucht I 'Brokkenpiloot Quax', waarin hij zelf de vliegstunts verzorgde. Aan populariteit boette hij niets I in, want na de oorlog vierde I Rühmann opnieuw grote triom- I fen met films als 'Der Haupt-1 mann von der Köpenick', 'Der I brave Soldat Schwejk' en Char-1 ley's Tante'. Hij verscheen laat op dé televisie, in 1967. Maar ook op de buis werd hij a snel een vertrouwde verschij-1 ning, als commissaris Maigret. Aan het einde van zijn carrière, I in 1975, waagde Rühmann die over een zeer aangename zang-1 stem beschikte, zich ook nog a het operatoneel. Twaalf jaar g leden zette hij met de rol van gevangenisdirecteur Frosch 'Der Fledermaus' van Johann I Strauss een punt achter zijn ar-1 tistieke carrière. „Ik ben nu tachtig en voel me I werkelijk overgrootvader in het vak," was zijn motivering. Rüh mann trok zich terug in zijn riante villa in München waar 1 gisteren overleed. Beroemde rollen van Heinz Ruehman: Soldaat Shwejk (lins) en De Schoolvriend. foto's archief de stem Van onzer verslaggever Breda - De Prijs van de stad Breda voor Strips gaat naar de scenarist Pieter van Oudheusden. De prijs wordt op 14 oktober uitgereikt door burgemeester Nijpels. De Prijs van de stad Breda voor de stad Breda voor strips komt tot stand in samenwerking tus sen de gemeente Breda en het Stripschap. Van onze rtv-redactie Zangeres Caroline Kaart treedt in de voetsporen van Erica Terpstra als panellid van het Avro-spel Wie van de drie. Zoals bekend is Erica Terpstra staatssecretaris geworden in het kabinet-Kok, een baan die on verenigbaar is met een nevenac tiviteit als een spel. Carolien Kaart is bereid gevonden de va cature op te vullen voor dertien nieuwe afleveringen. strips wordt voor de eerste maal toegekend. De gemeente heeft dit initiatief genomen vanwege de Stripdagen die sinds jaar en dag in Breda plaatsvinden. Prijswinnaar Pieter van Oudheusden, journalist en schrijver, werd in 1957 geboren in Puttershoek. In de stripwereld is hij bekend als scenarist voor Fred Marschall, Lian Ong, Ruud de Grefte en Ulli Bürer. Volgens de jury weet Van Oudheusden 'binnen de beperkingen en de mogelijkheden van het stripver haal zijn scenario's steeds een verrassende draai te geven zon der de eigen logica geweld aan te doen. Hij inspireert tekenaars tot grote prestaties'. De toekenning van de Prijs van MM— FILMS GOES - Grand Theater 20 u. I love trouble. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Clear and present danger. 20 u. Forrest Gump. 20 u. Speed. 20 u. Color of night. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Forrest Gump. - Alhambra 2 20 u. Wolf. - Alhambra 3 20 u. Clear and present danger. v - Alhambra 4 20 u. The cliënt. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17 u. Thumbelina. 20 en 22.30 u. The getaway. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 u. Blank check. 22.30 u. Intersection. Zaal 3 - 14.30, 17 u. De Aristo- lrnttPTi 20 en 22.30 u. Wolf. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Speed. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. True lies. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Forrest Gump. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Forrest Gump. Zaal 9 - 14.30, 20 u. Schindler's list. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Leon. Zaal 11 - 14.30, 17 en 20 u. The Flintstones. 22.30 u. The pelican brief. Zaal 12 - 14.30 en 20 u. Wyatt Earn. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Maverick. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hills Cop 3. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Sugar Hill. N Zaal 16 - 14.30, 17 u. The next karate kid. 20 u. Shadowlands. 22.30 u. Chasers. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Renaissance man. Zaal 18 - 14.30v, 17, 20 en 22.30 u. Wolf. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. True lies. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en2?.30u. The client. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crow. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Escape from Absolom. KNOKKE - Beverly Screens 20 u. Forrest Gump. 20 u. True lies. 20 u. Wolf. 20 u. Speed. J RADIO 1 Fik heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, i?30 17 30, 18.30 en 06.30 Nieuws. F0 7 07 Tijdsein. KRO: 12.07 Echo. 14 05 Dingen die gebeuren. AVRO: 17 07 Radiojournaal. KRO: 20.04 On der tafel. NCRV: 22.04 Hier en Nu- cnort NOS: 23.07 Met het oog op morgen. VPRO: 004-7 00 Nachtle ven met om 0.04 5.5 6,0, 1.02 Hothouse; 3.02 Het paradijs. 4.02 Grand disco classique; 5.02-7.00 De gezamenlijke zenders Peazens Moddergat RADIO 2 Fik heel uur Nieuws. NCRV: 7.04 Goedemorgen Nederland. 9.04 Het Willem Weverplein. 12.04 Het hart van twee. 14.04 Bergweg 30. AVRO: 17 04 Fileradio. EO: 18.04 Alle men sen. TROS: 19.04 Schlagerfestival. 19 30 Oud plaatwerk. 20.04 Music all'in. 21.04 Voor wie graag luiste ren wil. 22.30 Coulissen. 23.04-24.00 Sesjun RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.04 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14 04 Carola. AKN: 15.04 The magie friends. VOO: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS' 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Sooor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma- inzine. VPRO: 21.04-Villa 65. TROS. 104 Nachtwacht. VPRO: 2.02 Va cuüm. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 Om 7 00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. VOO: 7.02 Ochtendstem ming. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11 00 Ochtendconcert. I. Radio Fil- harm. Ork. met viool en cello; II. 1222 Muz. voor piano. 13.04 Varia ties op vier. VARA: 14.00 Middag concert: Uit VARA's matinee ar chief. Rotterdams Filharm. Ork. 15.45 Stravinsky: Octet. 16.00 De Nederlanden: Bezoekers en blijvers ca 1750. KRO: 17.00 Zin in muziek. 18.04 Klassiek. 19.30 Het orgel. 20.02 Avondconcert. Muz. voor kla rinet, altviool, cello en piano, 22.00 Laudate. 23.00 Deze eeuw. VOO: 0.00-1.00 Vier na middernacht .RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 en 23.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelin genrubriek met uitgebreid weerbe richt en scheepvaartberichten. 7.05 NOS sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. TROS: 9.02 Perspek- tief. 10.02 De duvel is oud. RVU: 11.02 Kleur bekennen. NOS: 12.02 Weldenkende mensen. 13.10 NOS Bijlage. 14.02 Een leven lang. NCRV: 15 02 Schuim en as. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 WD. NMO: 18.02 Actualiteiten in het Neder lands. 18.30 Religieus programma in het Turks. EO: 19.00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actualiteiten in het Ma rokkaans en Berbers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TE- LEAC: 21.00 Tema. TROS: 22.00 Fi nale. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op'morgen OMROEP BRABANT ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Bra bants nieuws, actualiteiten en de krant in Brabant. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.10 Radio Nieuws Centra le. 8.33 Brabants nieuws, actualitei ten en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draaibank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en actualiteiten- 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.10 Radio Nieuws Cen trale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.03 Brabants nieuws. 14.08 Mu ziek, met om 15.03 enl6.03 Brabants nieuws. 17.05 Brabants nieuws, ac tualiteiten en achtergrondprogram ma. 17.50 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Nieuws en actualiteitenmet om 7.15 het weer in de provincie. 7.35 de dag van 7.40 overzicht och tendbladen. 7.45 agendatip en agenda. 7.50 regionaal nieuwsover zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 Politieke consumen tentest. 12.05 Nieuws en actualitei ten, met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuws overzicht. 12.35 Vragen staat vrij. 12.55 De agenda- 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Een vak apart. 17.03 Nieuws en actualitei ten, met om 17.15 het weer in de provincie. 17.32 regionaal nieuws overzicht. 17.35 Zegt u 't maar. 17.55-18.00 de agenda Jk dank jullie daarvoor, maar liever niet. Sr tun te veel nare herinnertn- fen aan verbonden en sommtfe fevoe lens zouden later uteer oplaaien. ^3 lty£E.R oP VA/CA/V/73 /HXdAT HOTBL I

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 30