Steun publieke omroep voor commercieel Veronica DE STEM Romantisch drama over een drankprobleem Drie uur visuele nostalgie in trage western Ongewone beeldtaal in The Puppetmaster Lifetimes van Zhang Yimou in Oudenbosch SJ Kring opent seizoen met circus-spektakel Sneak-previews ook in Bredase bioscoop UIT GIDS suske hambon Festival van Vlaanderen: eenzijdig Pools beeld Bedrag genoemd van 70 miljoen Retrospectieve van Indiase filmer Ray h/AT B£TBk£ Al LIB blok i/ELi l üiiYl „Junk zijn is altijd nog beter dan een baan bij de AMRO bank" Hermand Brood, roek-ster Hilversum (anp) - De publieke omroep is bereid een flink bedrag uit te trekken om televisieproducent Endemol van RTL naar Veronica te laten overstappen. De sterren uit de stal van Joop van de Ende en John de Mol zouden dan uitsluitend te zien zijn bij de publieke omroepen en het commerciële Veronica. Die zendgemachtigde beslist begin oktober of het inderdaad uit het publieke bestel stapt. Dat is dinsdag besloten tijdens geheim voorzittersoverleg in Hil versum. Om Endemol van de Luxemburgse omroep los te we ken, bieden de publieke omroe pen het bedrijf een afnamega- rantie. Daarmee zou een bedrag zijn gemoeid van 60 tot 70 mil joen gulden. TROS-voorzitter K. van Doodewaerd heeft dat woensdag bevestigd. De TROS verzet zich, evenals de VPRO, mordicus tegen de plan nen. „Als we zo'n substantiële afzetgarantie geven, leg je je eigen toekomst in hun handen. Je creëert een monopolist en wordt er vervolgens van afhan kelijk", aldus Van Doodewaerd. Het gevolg ervan is volgens hem dat de kleine producenten kapot gaan. Ook sluit hij het verlies van banen bij de eigen omroep niet uit. Vrees Het plan komt volgens hem voort uit de vrees van de publie ke omroep de Endemol-sterren te verliezen. Daaruit blijkt een gebrek aan zelfvertrouwen, zegt hij. Dat is niet terecht. Boven dien zijn er ook hele goede ande re producenten, als ID-TV en Stokvis BV. De omroepvoorzitters vinden volgens Van Doodewaed ook dat het commerciële Veronica de omroepgegevens van de publieke zenders in een eigen blad mag opnemen. Dat was tot nog toe voor de NOS ontoelaatbaar. De TROS-voorzitter keert zich ook hevig tegen dit voorstel. „Onze juridische afdeüng onderzoekt nu al of we dat kunnen tegen houden. Als de programmagege vens in een commercieel Veroni- cablad komen te staan, leg je een bom onder je eigen omroep. Je kanabaliseert je eigen blad." Geheim De TROS heeft een nog geheim plan klaar liggen voor het geval Veronica commercieel wordt. Van Doodewaerd wil er nog niets over zeggen. Wel heeft hij goede hoop te kunnen samen werken met een nieuwe omroep, ■Morgana. Die mogelijke nieuwe zendgemachtigde wil „het gat van Veronica" opvullen door programma's voor jongeren te maken. Veronica zou als com merciële omroep geen jongeren programma's meer uitzenden. TROS-voorzitter Van Doodewaerd is mordicus tegen de plan nen. FOTO ANP Door onze redacteur Camiel Hamans Breda - Het Festival van Vlaanderen, de reeks cultuurevene menten die vrijwel alle plaatsen van Nederlandssprekend België zo goed als het hele jaar in zijn greep houdt, legt de nadruk op thema's. Al enige jaren 'De Prinsen van de Muziek', de meesters van de vroege Vlaamse polyfonie, en nu voor de tweede keer de muzikale consequenties van de val van de Berlijnse Muur. Werd vorig jaar de schijnwerper gericht op Tsjechië en Slowakije en komt in 1995 Hongarije aan de beurt, de eerste twee weken van oktober krijgt Polen alle' nadruk in Brussel en Gent. Ze ven concerten en drie avonden pianisten, het zevende Frederyk Chopin pianoconcours. Chopin - Polen noemen hem liever Fryderyk - staat ook nog op de concertprogramma's, het accent ligt echter op modernere compo nisten. De in Nederland en Vlaanderen enigszins in de ver getelheid geraakte Karol Szyïna- nowski (186-1937) en de gema tigde modernisten Lutoslawski, Penderecki en Gorecki. Dat met deze bekende namen een volledig beeld van het na oorlogse Poolse muziekleven ge boden wordt, is evenwel een misverstand. Hoe interessant De Metten van Penderecki (Brussel 7/10) en het Livre pour orchestre van de onlangs overleden Lu toslawski (Brussel 5/10) ook zijn, hoe nieuwsgierig de naam van de Einstein on the beach-danseres Lucinda Child ook maakt naar haar visie op het eerste deel van de hitsymfonie no. 3 van Henryk Gorecki (Gent 8/10, Brussel 11/10), de Poolse muziek van nu is meer. De invloed van de internationaal befaamde experimentele mu ziekdagen, de Warschauer Herfst, op het muzikale klimaat van Polen komt nauwelijks aan bod. Interessante componisten als Kazimierz Serocki, Tadeusz Baird, Zbigniew Bargielski, Zyg- munt Krauze en de nog jongere Eugeniusz Knapik en Aleksan- der Lason krijgen helaas nog geen kans in het westen V Gids DONDERDAG 29 SEPTEMBER 1994 DEEL E Andy Garcia en Meg Ryan in When a man loves a woman FOTO TOUCHSTONE PICTURES Van onze filmredactie Vrolijk is de Amerikaanse speelfilm When a man loves a woman van Luis Mandoki niet. Het is een romantisch drama over een jonge, getrouwde vrouw die door de drank haar huwelijk en gezinsleven op het spel zet. Alice Green (Meg Ryan), echt genote van vliegenier Michael (Andy Garcia) en moeder van twee dochtertjes, kan het leven niet aan. Ze drinkt wodka als een dragonder. Overal in huis heeft ze. flessen verstopt, zodat ze voor een stiekeme slok nooit een stap teveel hoeft te doen. Echtgenoot Michael onderkent haar drankprobleem niet, mede omdat hij zoveel van huis is. Op een dag komt Alice weer eens dronken thuis. Ze slaat haar oudste dochtertje en valt ver volgens naakt door het doucheglas. Gewond moet ze opgenomen worden in het zie kenhuis, waarna zowel bij haar als bij Michael het besef door dringt dat er iets moet gebeu ren. Alice laat zich opnemen in een ontwenningskliniek en raakt aanvankeüjk vervreemd van Michael. When a man loves a woman is zo'n typisch Amerikaanse the rapie-film waarin de kwalijke gevolgen van alcoholmisbruik en de bijbehorende therapeuti sche sessies nogal opzichtig worden aangedikt. Gaandeweg wordt duidelijk waarom Alice drinkt: ze voelt zich waardeloos omdat haar man Michael altijd beslissingen voor haar neemt en nooit een spoor van onzeker heid toont. Michael komt daar mee in een iets ander daglicht te staan. In het begin leren we hem ken nen als een ideale vader, maar later blijkt dat hij niet in staat is om over zijn emoties te pra ten, dat hij Alice domineert en dat ze elkaar eigenlijk slecht kennen. Gelukkig voor hen, maar helaas niet voor de kijker, zijn er therapieën en AA-bij- eenkomsten waar de patiënt zichzelf onder applaus schou derklopjes mag geven. Zo komt het toch nog allemaal goed. 'When a man loves a woman' van Luis Mandoki draait in Casino 3 in Breda en Heuvelpoort 2 in Tilburg. Door Jos Kessels. >oè(ï co Sheriff Wyatt Earp is een van de grote helden van het Wilde Westen: Het vuurgevecht tussen de Earps en de Clantons bij de OK Corrall in Tombstone is het beroemdste uit de Amerikaanse geschiedenis. Recentelijk was deze schietpar tij nog de climax in Tombstone met Kurt Russell. Regisseur La wrence Kasdan heeft nu ook een film gewijd aan de legenda rische revolverheid, Wyatt Earp, een drie uur durende western met Kevin Costner in de titelrol. Lawrence Kasdan heeft het complete levensverhaal willen vertellen en er ook een familie portret van willen maken. Bij hem is Earp geen 'lonely rider', het geliefde beeld van de cow boy, maar een familieman, al bestaat die familie dan vooral uit zijn broers. Als jochie leert hij van zijn vader (Gene Hackman) dat de belangrijkste waarden in het ■leven de familie en gerechtig heid zijn. Maar ook dat als je een vuurgevecht niet meer kunt vermijden, je wel het eerste moet schieten. Het leven van Wyatt Earp lijkt zich voorspoedig te ontwikke len. Hij studeert voor rechter en trouwt met het mooiste meisje van Missouri. Vlak na het hu welijk sterft zij echter aan de tyfus. Daarna gaat het berg- wafwaarts met Wyatt, die aan de drank raakt en zijn laatste beetje onschuld in de gevange nis verliest. Zijn vader haalt hem uit de cel en helpt hem weer op het rechte pad. Wyatt Earp wordt hulpsheriff in Dodge City, samen met twee van zijn broers. Hij weigert voortaan nog te drinken en be gint een verhouding met een hoertje. Door zijn harde wets handhaving krijgt hij een ge duchte reputatie, die de gokker en tbc-patiënt Doe Holliday (Dennis Quaid) wel aanstaat. Om fortuin te vergaren, gaan zij samen, met de broers, naar Tombstone. Het wordt een ver huizing met bloedige conse quenties, maar ook zal Earp er de liefde van zijn leven ontmoe ten. In zijn portret van Wyatt Earp verklaart Kasdan diens harde, eigenzinnige en vaak onver schillige optreden door de pijn van het verlies van zijn eerste vrouw. Een verlies dat de band met zijn broers verstevigt. Wyatt staat voortaan in het .leven met de wetenschap dat hij alleen zelf nog verantwoorde lijk is voor zijn eigen lot. Daar-, aan ontleent hij de kracht om» een roekeloze weg te kiezen, hetgeen op veel weerstand stuit, met name bij de vrouwen van zijn broers. Met drie uur duurt de film helaas wel erg lang omdat hij erg traag verloopt en in opper vlakkigheid en visuele nostalgie blijft steken. Kasdan heeft een monumentale film voor ogen gestaan, waarin hij niet alleen de mythe wilde verbeelden maar ook de werkelijkheid er achter. Gaandeweg wordt ech ter steeds duidelijker dat hij zich drukker maakt om de mooie beelden dan om Earps zieleroerselen. Het vlakke spel van Kevin Costner maakt de hoofdrol er ook niet interessan ter op. 'Wyatt Earp' van Lawrence Kasdan draait in Cinésol 2 in Bre da, De Koning van Engeland in Hulst en Centraal in Geertruiden- berg. Door Marjan Mes De legendarische, 84-jarige Chinese poppenspeler Li Tien Lu speelt zelf de rol van vertel ler in The Puppetmaster van de Taiwanese cineast Hou Hsia Hsien, die zijn film op diens autobiografie baseerde. In sta tische maar indrukwekkende beeldcomposities passeert be halve diens levensverhaal ook bijna een eeuw Taiwanese ge schiedenis de revue. De bejaarde Li doet mondeling verslag van verschillende epi sodes uit zijn leven. Ze worden afgewisseld met geënsceneerde scènes waarin drie verschillen de acteurs de rol van Li op verschillende leeftijd uitbeel den. Een derde element in deze afstandelijke vertelstructuur vormen de lang uitgesponnen poppenkastscènes van de oude Li. Li Tien Lu was in 1917 acht jaar oud toen zijn moeder over leed aan tbc en zijn vader her trouwde met een ex-prostituee van wie hij weinig liefde kreeg. Al op 9-jarige leeftijd was hij assistent bij voorstellingen in het poppentheater, op zijn 22e richtte hij een eigen theater groep op. Ten tijde van de Chi- neesJapanse oorlog werkte hij als acteur in een reizend vaude ville gezelschap. Tijdens de Japanse bezetting werkte Li mee aan door de Japanners georganiseerde pro- pagandavoorstellingen, terwijl hij zich in 1945 ten dienste stelde van de nationalisten van Tsjang-kai-Chek. Een politieke marionet dus, die zich net als zijn eigen poppen liet manipu leren, hoewel de film daar geen moreel oordeel over velt. Hoewel The Puppetmaster in Cannes de juryprijs won, is het bepaald geen eenvoudig te con sumeren film. De regisseur werkt met lange, onbeweeglijke camerainstellingen waarmee hij minuten durende, ongemon teerde scènes vastlegt. Hij legt de nadruk op schijnbaar onbe tekende zaken terwijl drama tisch ingrijpende gebeurtenis sen slechts zijdelings en buiten beeld aan bod komen. Toch blijven sommige beelden door hun indringende schoon heid nog lang nawerken. Het is een consequent doorgevoerde, doordachte, minimale filmstijl, die Hou Hsiao Hsien al eerder, hoewel minder rigoureus, de monstreerde in zorgvuldig ver beelde Taiwanese familiehisto ries als A time to live, a time to die en City of sadness. 'The Puppetmaster' van Hou Hsio Hsien draait in Filmhuis Con cordia in Breda, 29 september tot en met 5 oktober om 19.30 uur. Door Marjan Mes Vanavond (donderdag) draait in Fideï et Arti in Oudenbosch Lifetimesde laatste film van de in het westen alom bewon derde Chinese regisseur Zhang Yimou. Een mooi geportret teerd familieverhaal over de neergang van een Chinees gezin vanaf de jaren veertig tot en met het vernietigende bewind van Mao. In soms meesterlijke scènes verbeeldt Zhang het lot van een verwende, artistieke rijkeluis- zoon, die zo aan gokken ver slaafd is dat hij zijn gezin in het ongeluk stort. Zelf weet hij als poppenspeler te overleven, zijn mooie vrouw (Gong Li), zoontje en doofstomme dochter moeten maar zien hoe ze het redden nadat hij zelfs zijn mooie villa heeft vergokt. Na zijn terugkeer sterft zijn zoontje aan een ongeluk tijdens Mao's verderfelijke Grote Sprong Voorwaarts, waarbij ie dereen zijn ijzerwaren moet in leveren ten bate van de wapen industrie. Voor de gehandicap te dochter wordt een goedharti ge echtgenoot gevonden, maar tijdens de Culturele Revolutie sterft zij tijdens de bevalling omdat het revolutionaire maar onervaren ziekenhuispersoneel de artsen heeft weggestuurd. Uiteindelijk is er toch nog een happy-end voor de grootouders en hun kleinzoon in deze film, waarin Zhang Yimou enige concessies deed aan de censuur, die hem niettemin het verder werken aan zijn nieuwste film, Shanghai onmogelijk schijnt te hebben gemaakt. Reden is het feit dat Lifetimes zonder toe stemming van de Chinese auto riteiten in het buitenland is vertoond. Na meesterwerken als Ju Dou en Raise the red lantern stelt hij wat teleur vanwege de me lodramatische stijlvorm die veel oppervlakkiger uitpakt dan deze eerdere films. Gong Li huilt bijvoorbeeld heel wat af zonder dat het je raakt. Niette min bevat de film een aantal prachtige, tragi-komische scè nes die de meesterhand verra den. Roosendaal - Schouwburg De Kring. Peking Opera van Da lian. Directie Mao Changfu. Gezien woensdag 28 septem ber. Nog te zien: 11 oktober in Terneuzen en 23 oktober in Bergen Op Zoom. Door Sjef Huismans Voor Westerse begrippen is de naam opera voor wat de Dalian-troupe ten tonele voert deels misleidend. Even als bij onze opera's is hier wel sprake van totaaltheater maar met wel heel verschil lende accenten. En wanneer mensen na het zien van dit spektakel, want dat is het, naar huis gaan met de ge dachte 'ik kom zojuist uit een circusvoorstelling', dan zou me dat niet verbazen. Veel elemen ten uit de circuscultuur zijn in de Peking Opera terug te vinden. In de eerste plaats is de produk- tie uit en voor het volk. De gespeelde verhalen hebben een eeuwenoude volkse achtergrond als onze sproken en sagen. En de muziek gaat terug naar de oudste vormen en men maakt veelvuldig gebruik van slagin strumenten en overwegend mo nodieën. Voor onze niet-chinese oren klinkt het eentonig en ver veelt snel. Echt gezongen wordt er overigens weinig. De opera is een uitbeelding van een aantal verschillende verha len waarin pantomime, dans en vooral acrobatiek en jongleren de vaste bestanddelen zijn. De mime is tot het uiterste doorge voerd, wat bijvoorbeeld opvalt aan de steeds wisselende stand van handen en vingers, zoals we dat ook kennen van de Balinese danseressen. Alle handelingen van het te spe len drama zijn tot in detail gesti leerd, waardoor soms voor ons betekenis duister blijft. Elk baar wordt gemaakt op het rit me van de muziek en heeft een eigen zin. Dit samengaan van eigenzinnige stylering gekoppeld aan het specfieke klankidioom van zowel de stemmen als de muziek uit de authentieke in strumenten komt voor ons vaak vreemd over. De wijze waarop het spel gedra matiseerd wordt, doet wat kin derlijk aan, zoals wij dat kennen van de poppenkast, maar met dit verschil dat de acteurs hier veel zijdige, mimisch perfecte en li chamelijk getrainde krachten zijn. Opvallend is dat er nauwe lijks gewerkt wordt met decor waardoor de aandacht volledig op het spel komt te liggen. Wel is aan de kleding en uitmonstering van de figuren enorme zorg be steed, wat het geheel een prach tig, kleurrijk en spectaculair aanzien geeft. Vier verhalen met verschillend karakter passeerden de revue, waarbij opvalt dat het gevecht in de meeste gevallen een grote rol speelt en dit nodigt uit tot bijzondere choreografieën waar in het jongleren en de acrobatiek veelal de hoofdmoot vormen. Maar er zijn ook komische en verstilde, prachtig uitgebeelde mimes zoals het tot in uiterste perfectie in detail uitgewerkte 'naaiwerkje' in de Jade Arm band. Peking Opera is een bijzondere belevenis en een vooral visueel, spektakel dat je eens een keer gezien moet hebben. Van onze filmredactie De Bredase bioscoop Grand (met bijbehorende Cinésol-zalen) gaat meedoen aan het voor Nederland nog vrij recente verschijnsel van de sneak preview. Het gaat om de vertoning van een niet tevoren bekendgemaakte nieuwe bioscoopfilm. Een voorpremière dus eigen lijk waarbij het pubhek niet weet wat het voorgeschoteld krijgt en daarom een gereduceerde prijs betaalt. Op woensdag 5 oktober wordt in Cinésol de eerste sneak previen gehouden, met een splinternieuwe bioscoopfilm die kort daarop in Nederlandse première zal gaan. De Bredase bioscoop hanteert de slogan U weet niet wat u ziet. In andere steden is het fenomeen bijzonder aangeslagen. Filmprogrammeur en bioscoopdirecteur Rudi Bakker: „Omdat het publiek absoluut niet weet wat er komen gaat, is de spanning in de zaal altijd groot. Bij onze theaters in Utrecht en Groningen ging er indertijd een gejuich in de zaal op toen het om The Flintstones bleek te gaan." „We brengen absoluut geen rommel. Ook als het om actie en sensatie gaat, betreft het een kwaliteitsprodukt. Natuurlijk zit er een risico in voor het publiek, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ook kan het gebeuren dat de film nog niet is ondertiteld, maar het gaat altijd om Engelstalige, meest Amerikaanse speelfilms." Het pubüek van de sneak preview krijgt een enquête-formulier waarop het zijn mening over de film kwijt kan. aap -•*«■ - FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Beverly Hills Cop 3. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Clear and present danger. 20 u. Forrest Gump. 20 u. Speed. 20 u. Color of night. 20 u. Wyatt Earp. MIDDELBURG - Stichting Cinema 20 u. Temptations of a-monk. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Forrest Gump. - Alhambra 2 20 u. Clear and present danger. - Alhambra 3 20 u. Speed. - Alhambra 4 20 u. Wolf. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 u. Blank check. 22.30 u. Intersection. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Wolf. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Speed. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.. True lies. Zaal 7 - 14.30, 17 u. De Aristo- katten. 20 en 22.30 u. Wolf. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hills Cop 3. Zaal 9 - 14.30, 20 u. Schindler's list. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Leon. *1 Zaal 11 - 14.30 en 20 u. Wyatt Earp, Zaal 12 - 14.30, 17, 20 u. The Pelican brief. 22.30 u. Love, cheat steal. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Maverick. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Flintstones. Zaal 15 - 14.30 en 17 u. Thumbe- lina. 20 en 22.30 u. The getaway. Zaal 16 - 14.30, 17 u. The next karate kid. 20 en 22.30 u. Shadowlands Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 Sugar Hill. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 The client. Zaal 19 - 14:30, 17, 20 en 22.30 True lies. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 Renaissance man. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 The crow. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 Escape from Absolom. KNOKKE - Beverly Screens 20 u. True lies. 20 u. Wolf. 20 u. Speed. 20 u. The crow. Amsterdam (anp) - Van de In diase regisseur Satyajit Ray af van 6 oktober tot 2 november in 'het Nederlands Filmmuseum® Amsterdam ongeveer 25 films" zien. De retrospectieve is ganiseerd door de Indiase bassade in samenwerking F"' het Filmmuseum. De in 1992 overleden Ray del)»' teerde in 1955 met Pather Pan- chali. De film was in Calcut" gemaakt en dat zou zijn stand plaats blijven. De meeste zijn films draaide Ray in minderheidstaal Bengali. Apu-trilogie (1955, 1956 (I1 1959), Devi (1960) en The C1" Players (1976) zijn in Neder! wel vertoond en op de televisi» te zien geweest. Het over""' deel van Ray's oeuvre, dal breed beeld schildert van de diase samenleving, is hier echte nagenoeg onbekend. Het Rotterdamse Film Inter'1'1 tional wijdde in 1978 een ov®' zicht aan Ray's werk. 30 20 RADIO 1 Elk heel uur en 7.30, 13.30, 17.30, 18.30 en 06.30 EO: 7.07 Tijdsein. KRO: 12. 14.05 Dingen die gebeuren 17.07 Radiojournaal. KRO: 21 der tafel. NCRV: 22.04 Hier sport NOS: 23.07 Met het morgen. VPRO: 0.04-7.00 ven met om 0.04 Street be; Het paradijs; 4.02 Grand dis< sique; 5.02-7.00 De gezar zenders Peazens Modder; RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. NCF Goedemorgen Nederland. Willem Weverplein. 12.04 van twee. 14.04 Bergweg 30 17.04 Fileradio. EO: 18.04 All sen. TROS: 19.04 Schlager 19.30 Oud plaatwerk. 20.04 all in. 21.04 Voor wie graag ren wil. 22.30 Coulissen. 23 Sesjun RADIO 3 Elk heel. uur Nieuws. AK Breakfast-club. 9.04 Arbeid: nen. VARA: 12.04 Denk aar 14.04 Carola. AKN: 15,04 Th: friends. VOO; 17.04 Rinkeld NOS: 18.04 De Avondspits. Spoor 7. NCRV: 20.04 Papen gazine. VPRO: 21.04 Villa 65 0.04 Nachtwacht. NOS: 2,02 wakker. AKN: 4.02-6.00 Pyjai RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 Nieuws. VOO: 7,02 Ochte1 ming. 9.00 Muziek voor mi 11.00 Ochtendconcert. Ork. maans Zwitserland met al Variaties op vier. De herfst 14.00 Middagconcert: Uit matinee archief. Rotterda harm. Ork. met viool. 16.00 derlanden: Uit oude Vlaam en danshoeken. KRO: 17.0C muziek. KRO: 18 04 KRO 19.30 Het orgel. 20.02 Avi eert. Festival Musica Sacri tricht '94. 22.00 Laudate. 23. eeuw. NOS: 0.00-1,00 Vier dernacht RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mei genrubriek met uitgebreid richt en scheepvaartbericht NOS Sportief. 7.30 Vroeg o Waterstanden. TROS: 9.02 F tiet. 10.02 De duvel is ou 11.02 Kleur bekennen. NO- Weldenkende mensen. 13. Bijlage. 14.02 Een leven lang 15.02 Schuim en as. NOÏ Radio UIT PP: 17.50 SP. NM Actualiteitenprogramma in len: 18.02 Nederlands prog 18.30 Arabisch programme Turks programma. EO: 19.0 waren we ook alweer? NO Nieuws en actualiteiten Turks. 19.50 Nieuws en ac ten in het Marokkaans en i 20.40 Nieuws en actualiteite Chinees. TELEAC; 21.00 Tem Knoop in je zakdoek II. TRO Finale. NOS: 23.07-24.00 oog op morgen OMROEP BRABANJ ANP-nieuws: zie Radio 1. 7 bants nieuws, actualiteiten krant in Brabant. 7.55 W Johan Verschuuren. 8.08 B nieuws. 8.10 Radio Nieuws Ie. 8.33 Brabants nieuws, ac ten en weerman: 9.03 B nieuws. 9.07 Muziekkiosk Brabants nieuws. 10.07 Dr< 11.03 Brabants nieuws. 11 harte. 12.05 Brabants niei actualiteiten. 12.55 Bericf boer en tuinder. 13.08 B nieuws. 13.10 Radio Nieuvi trale. 13.32 Brabants nieuw Muziek, Brabantse pro 14.03 Brabants nieuws 14. ziek, met om 15.03 en16.03 B nieuws. 17.05 Brabants nieu tualiteiten en achtergrondpi ma. 17.50 De agenda. 17.! Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. Nieuws en actualiteiten 7.15 het weer in de provini de dag van 7.4i overzie tendbladen. 7.45 agendc agenda. 7.50 regionaal nieut zicht. 8.08 Radio Nieuws f 8.35-9.00 Nieuws en actui met om 8,45 Politieke cor tentest. 12.05 Nieuws en ac ten, met om 12.15 het wet provincie. 12.32 regionaal overzicht. 12.35 Vragen st 12.55 De agenda. 13.08-13.3 Nieuws Centrale. 16.03 apart. 17.03 Nieuws en ac ten, met om 17.15 het wei provincie. 17.32 regionaal i overzicht. 17.35 Zegt u 17.55-18.00 De agenda Jüu "'*y, IVader OP HB7 MB D

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 26