Steun publieke
omroep voor
commercieel
Veronica
DE STEM
Romantisch drama over een drankprobleem
Drie uur visuele nostalgie in trage western
Ongewone beeldtaal in The Puppetmaster
Lifetimes van Zhang Yimou in Oudenbosch
SJ
Kring opent seizoen
met circus-spektakel
Sneak-previews ook
in Bredase bioscoop
UIT GIDS
suske
hambon
Festival van Vlaanderen:
eenzijdig Pools beeld
Bedrag genoemd van 70 miljoen
Retrospectieve
van Indiase
filmer Ray
h/AT B£TBk£
Al LIB blok
i/ELi l üiiYl
„Junk zijn is altijd nog beter
dan een baan bij de AMRO bank"
Hermand Brood, roek-ster
Hilversum (anp) - De publieke omroep is bereid een flink
bedrag uit te trekken om televisieproducent Endemol van
RTL naar Veronica te laten overstappen. De sterren uit de stal
van Joop van de Ende en John de Mol zouden dan uitsluitend
te zien zijn bij de publieke omroepen en het commerciële
Veronica. Die zendgemachtigde beslist begin oktober of het
inderdaad uit het publieke bestel stapt.
Dat is dinsdag besloten tijdens
geheim voorzittersoverleg in Hil
versum. Om Endemol van de
Luxemburgse omroep los te we
ken, bieden de publieke omroe
pen het bedrijf een afnamega-
rantie. Daarmee zou een bedrag
zijn gemoeid van 60 tot 70 mil
joen gulden. TROS-voorzitter K.
van Doodewaerd heeft dat
woensdag bevestigd.
De TROS verzet zich, evenals de
VPRO, mordicus tegen de plan
nen. „Als we zo'n substantiële
afzetgarantie geven, leg je je
eigen toekomst in hun handen.
Je creëert een monopolist en
wordt er vervolgens van afhan
kelijk", aldus Van Doodewaerd.
Het gevolg ervan is volgens hem
dat de kleine producenten kapot
gaan. Ook sluit hij het verlies
van banen bij de eigen omroep
niet uit.
Vrees
Het plan komt volgens hem
voort uit de vrees van de publie
ke omroep de Endemol-sterren
te verliezen. Daaruit blijkt een
gebrek aan zelfvertrouwen, zegt
hij. Dat is niet terecht. Boven
dien zijn er ook hele goede ande
re producenten, als ID-TV en
Stokvis BV.
De omroepvoorzitters vinden
volgens Van Doodewaed ook dat
het commerciële Veronica de
omroepgegevens van de publieke
zenders in een eigen blad mag
opnemen. Dat was tot nog toe
voor de NOS ontoelaatbaar. De
TROS-voorzitter keert zich ook
hevig tegen dit voorstel. „Onze
juridische afdeüng onderzoekt
nu al of we dat kunnen tegen
houden. Als de programmagege
vens in een commercieel Veroni-
cablad komen te staan, leg je een
bom onder je eigen omroep. Je
kanabaliseert je eigen blad."
Geheim
De TROS heeft een nog geheim
plan klaar liggen voor het geval
Veronica commercieel wordt.
Van Doodewaerd wil er nog
niets over zeggen. Wel heeft hij
goede hoop te kunnen samen
werken met een nieuwe omroep,
■Morgana. Die mogelijke nieuwe
zendgemachtigde wil „het gat
van Veronica" opvullen door
programma's voor jongeren te
maken. Veronica zou als com
merciële omroep geen jongeren
programma's meer uitzenden.
TROS-voorzitter Van Doodewaerd is mordicus tegen de plan
nen. FOTO ANP
Door onze redacteur Camiel Hamans
Breda - Het Festival van Vlaanderen, de reeks cultuurevene
menten die vrijwel alle plaatsen van Nederlandssprekend
België zo goed als het hele jaar in zijn greep houdt, legt de
nadruk op thema's. Al enige jaren 'De Prinsen van de Muziek',
de meesters van de vroege Vlaamse polyfonie, en nu voor de
tweede keer de muzikale consequenties van de val van de
Berlijnse Muur.
Werd vorig jaar de schijnwerper
gericht op Tsjechië en Slowakije
en komt in 1995 Hongarije aan
de beurt, de eerste twee weken
van oktober krijgt Polen alle'
nadruk in Brussel en Gent. Ze
ven concerten en drie avonden
pianisten, het zevende Frederyk
Chopin pianoconcours. Chopin -
Polen noemen hem liever
Fryderyk - staat ook nog op de
concertprogramma's, het accent
ligt echter op modernere compo
nisten. De in Nederland en
Vlaanderen enigszins in de ver
getelheid geraakte Karol Szyïna-
nowski (186-1937) en de gema
tigde modernisten Lutoslawski,
Penderecki en Gorecki.
Dat met deze bekende namen
een volledig beeld van het na
oorlogse Poolse muziekleven ge
boden wordt, is evenwel een
misverstand. Hoe interessant De
Metten van Penderecki (Brussel
7/10) en het Livre pour orchestre
van de onlangs overleden Lu
toslawski (Brussel 5/10) ook zijn,
hoe nieuwsgierig de naam van de
Einstein on the beach-danseres
Lucinda Child ook maakt naar
haar visie op het eerste deel van
de hitsymfonie no. 3 van Henryk
Gorecki (Gent 8/10, Brussel
11/10), de Poolse muziek van nu
is meer.
De invloed van de internationaal
befaamde experimentele mu
ziekdagen, de Warschauer
Herfst, op het muzikale klimaat
van Polen komt nauwelijks aan
bod. Interessante componisten
als Kazimierz Serocki, Tadeusz
Baird, Zbigniew Bargielski, Zyg-
munt Krauze en de nog jongere
Eugeniusz Knapik en Aleksan-
der Lason krijgen helaas nog
geen kans in het westen
V
Gids
DONDERDAG 29 SEPTEMBER 1994 DEEL E
Andy Garcia en Meg Ryan in When a man loves a woman
FOTO TOUCHSTONE PICTURES
Van onze filmredactie
Vrolijk is de Amerikaanse
speelfilm When a man loves a
woman van Luis Mandoki niet.
Het is een romantisch drama
over een jonge, getrouwde
vrouw die door de drank haar
huwelijk en gezinsleven op het
spel zet.
Alice Green (Meg Ryan), echt
genote van vliegenier Michael
(Andy Garcia) en moeder van
twee dochtertjes, kan het leven
niet aan. Ze drinkt wodka als
een dragonder. Overal in huis
heeft ze. flessen verstopt, zodat
ze voor een stiekeme slok nooit
een stap teveel hoeft te doen.
Echtgenoot Michael onderkent
haar drankprobleem niet, mede
omdat hij zoveel van huis is. Op
een dag komt Alice weer eens
dronken thuis. Ze slaat haar
oudste dochtertje en valt ver
volgens naakt door het
doucheglas. Gewond moet ze
opgenomen worden in het zie
kenhuis, waarna zowel bij haar
als bij Michael het besef door
dringt dat er iets moet gebeu
ren. Alice laat zich opnemen in
een ontwenningskliniek en
raakt aanvankeüjk vervreemd
van Michael.
When a man loves a woman is
zo'n typisch Amerikaanse the
rapie-film waarin de kwalijke
gevolgen van alcoholmisbruik
en de bijbehorende therapeuti
sche sessies nogal opzichtig
worden aangedikt. Gaandeweg
wordt duidelijk waarom Alice
drinkt: ze voelt zich waardeloos
omdat haar man Michael altijd
beslissingen voor haar neemt
en nooit een spoor van onzeker
heid toont. Michael komt daar
mee in een iets ander daglicht
te staan.
In het begin leren we hem ken
nen als een ideale vader, maar
later blijkt dat hij niet in staat
is om over zijn emoties te pra
ten, dat hij Alice domineert en
dat ze elkaar eigenlijk slecht
kennen. Gelukkig voor hen,
maar helaas niet voor de kijker,
zijn er therapieën en AA-bij-
eenkomsten waar de patiënt
zichzelf onder applaus schou
derklopjes mag geven. Zo komt
het toch nog allemaal goed.
'When a man loves a woman'
van Luis Mandoki draait in Casino
3 in Breda en Heuvelpoort 2 in
Tilburg.
Door Jos Kessels.
>oè(ï co
Sheriff Wyatt Earp is een van
de grote helden van het Wilde
Westen: Het vuurgevecht tussen
de Earps en de Clantons bij de
OK Corrall in Tombstone is het
beroemdste uit de Amerikaanse
geschiedenis.
Recentelijk was deze schietpar
tij nog de climax in Tombstone
met Kurt Russell. Regisseur La
wrence Kasdan heeft nu ook
een film gewijd aan de legenda
rische revolverheid, Wyatt
Earp, een drie uur durende
western met Kevin Costner in
de titelrol.
Lawrence Kasdan heeft het
complete levensverhaal willen
vertellen en er ook een familie
portret van willen maken. Bij
hem is Earp geen 'lonely rider',
het geliefde beeld van de cow
boy, maar een familieman, al
bestaat die familie dan vooral
uit zijn broers.
Als jochie leert hij van zijn
vader (Gene Hackman) dat de
belangrijkste waarden in het
■leven de familie en gerechtig
heid zijn. Maar ook dat als je
een vuurgevecht niet meer kunt
vermijden, je wel het eerste
moet schieten.
Het leven van Wyatt Earp lijkt
zich voorspoedig te ontwikke
len. Hij studeert voor rechter en
trouwt met het mooiste meisje
van Missouri. Vlak na het hu
welijk sterft zij echter aan de
tyfus. Daarna gaat het berg-
wafwaarts met Wyatt, die aan
de drank raakt en zijn laatste
beetje onschuld in de gevange
nis verliest. Zijn vader haalt
hem uit de cel en helpt hem
weer op het rechte pad.
Wyatt Earp wordt hulpsheriff
in Dodge City, samen met twee
van zijn broers. Hij weigert
voortaan nog te drinken en be
gint een verhouding met een
hoertje. Door zijn harde wets
handhaving krijgt hij een ge
duchte reputatie, die de gokker
en tbc-patiënt Doe Holliday
(Dennis Quaid) wel aanstaat.
Om fortuin te vergaren, gaan zij
samen, met de broers, naar
Tombstone. Het wordt een ver
huizing met bloedige conse
quenties, maar ook zal Earp er
de liefde van zijn leven ontmoe
ten.
In zijn portret van Wyatt Earp
verklaart Kasdan diens harde,
eigenzinnige en vaak onver
schillige optreden door de pijn
van het verlies van zijn eerste
vrouw. Een verlies dat de band
met zijn broers verstevigt.
Wyatt staat voortaan in het
.leven met de wetenschap dat hij
alleen zelf nog verantwoorde
lijk is voor zijn eigen lot. Daar-,
aan ontleent hij de kracht om»
een roekeloze weg te kiezen,
hetgeen op veel weerstand stuit,
met name bij de vrouwen van
zijn broers.
Met drie uur duurt de film
helaas wel erg lang omdat hij
erg traag verloopt en in opper
vlakkigheid en visuele nostalgie
blijft steken. Kasdan heeft een
monumentale film voor ogen
gestaan, waarin hij niet alleen
de mythe wilde verbeelden
maar ook de werkelijkheid er
achter. Gaandeweg wordt ech
ter steeds duidelijker dat hij
zich drukker maakt om de
mooie beelden dan om Earps
zieleroerselen. Het vlakke spel
van Kevin Costner maakt de
hoofdrol er ook niet interessan
ter op.
'Wyatt Earp' van Lawrence
Kasdan draait in Cinésol 2 in Bre
da, De Koning van Engeland in
Hulst en Centraal in Geertruiden-
berg.
Door Marjan Mes
De legendarische, 84-jarige
Chinese poppenspeler Li Tien
Lu speelt zelf de rol van vertel
ler in The Puppetmaster van de
Taiwanese cineast Hou Hsia
Hsien, die zijn film op diens
autobiografie baseerde. In sta
tische maar indrukwekkende
beeldcomposities passeert be
halve diens levensverhaal ook
bijna een eeuw Taiwanese ge
schiedenis de revue.
De bejaarde Li doet mondeling
verslag van verschillende epi
sodes uit zijn leven. Ze worden
afgewisseld met geënsceneerde
scènes waarin drie verschillen
de acteurs de rol van Li op
verschillende leeftijd uitbeel
den. Een derde element in deze
afstandelijke vertelstructuur
vormen de lang uitgesponnen
poppenkastscènes van de oude
Li.
Li Tien Lu was in 1917 acht
jaar oud toen zijn moeder over
leed aan tbc en zijn vader her
trouwde met een ex-prostituee
van wie hij weinig liefde kreeg.
Al op 9-jarige leeftijd was hij
assistent bij voorstellingen in
het poppentheater, op zijn 22e
richtte hij een eigen theater
groep op. Ten tijde van de Chi-
neesJapanse oorlog werkte hij
als acteur in een reizend vaude
ville gezelschap.
Tijdens de Japanse bezetting
werkte Li mee aan door de
Japanners georganiseerde pro-
pagandavoorstellingen, terwijl
hij zich in 1945 ten dienste
stelde van de nationalisten van
Tsjang-kai-Chek. Een politieke
marionet dus, die zich net als
zijn eigen poppen liet manipu
leren, hoewel de film daar geen
moreel oordeel over velt.
Hoewel The Puppetmaster in
Cannes de juryprijs won, is het
bepaald geen eenvoudig te con
sumeren film. De regisseur
werkt met lange, onbeweeglijke
camerainstellingen waarmee
hij minuten durende, ongemon
teerde scènes vastlegt. Hij legt
de nadruk op schijnbaar onbe
tekende zaken terwijl drama
tisch ingrijpende gebeurtenis
sen slechts zijdelings en buiten
beeld aan bod komen.
Toch blijven sommige beelden
door hun indringende schoon
heid nog lang nawerken. Het is
een consequent doorgevoerde,
doordachte, minimale filmstijl,
die Hou Hsiao Hsien al eerder,
hoewel minder rigoureus, de
monstreerde in zorgvuldig ver
beelde Taiwanese familiehisto
ries als A time to live, a time to
die en City of sadness.
'The Puppetmaster' van Hou
Hsio Hsien draait in Filmhuis Con
cordia in Breda, 29 september tot
en met 5 oktober om 19.30 uur.
Door Marjan Mes
Vanavond (donderdag) draait
in Fideï et Arti in Oudenbosch
Lifetimesde laatste film van
de in het westen alom bewon
derde Chinese regisseur Zhang
Yimou. Een mooi geportret
teerd familieverhaal over de
neergang van een Chinees gezin
vanaf de jaren veertig tot en
met het vernietigende bewind
van Mao.
In soms meesterlijke scènes
verbeeldt Zhang het lot van een
verwende, artistieke rijkeluis-
zoon, die zo aan gokken ver
slaafd is dat hij zijn gezin in
het ongeluk stort. Zelf weet hij
als poppenspeler te overleven,
zijn mooie vrouw (Gong Li),
zoontje en doofstomme dochter
moeten maar zien hoe ze het
redden nadat hij zelfs zijn
mooie villa heeft vergokt.
Na zijn terugkeer sterft zijn
zoontje aan een ongeluk tijdens
Mao's verderfelijke Grote
Sprong Voorwaarts, waarbij ie
dereen zijn ijzerwaren moet in
leveren ten bate van de wapen
industrie. Voor de gehandicap
te dochter wordt een goedharti
ge echtgenoot gevonden, maar
tijdens de Culturele Revolutie
sterft zij tijdens de bevalling
omdat het revolutionaire maar
onervaren ziekenhuispersoneel
de artsen heeft weggestuurd.
Uiteindelijk is er toch nog een
happy-end voor de grootouders
en hun kleinzoon in deze film,
waarin Zhang Yimou enige
concessies deed aan de censuur,
die hem niettemin het verder
werken aan zijn nieuwste film,
Shanghai onmogelijk schijnt te
hebben gemaakt. Reden is het
feit dat Lifetimes zonder toe
stemming van de Chinese auto
riteiten in het buitenland is
vertoond.
Na meesterwerken als Ju Dou
en Raise the red lantern stelt
hij wat teleur vanwege de me
lodramatische stijlvorm die
veel oppervlakkiger uitpakt
dan deze eerdere films. Gong Li
huilt bijvoorbeeld heel wat af
zonder dat het je raakt. Niette
min bevat de film een aantal
prachtige, tragi-komische scè
nes die de meesterhand verra
den.
Roosendaal - Schouwburg De
Kring. Peking Opera van Da
lian. Directie Mao Changfu.
Gezien woensdag 28 septem
ber. Nog te zien: 11 oktober in
Terneuzen en 23 oktober in
Bergen Op Zoom.
Door Sjef Huismans
Voor Westerse begrippen is
de naam opera voor wat de
Dalian-troupe ten tonele
voert deels misleidend. Even
als bij onze opera's is hier
wel sprake van totaaltheater
maar met wel heel verschil
lende accenten.
En wanneer mensen na het zien
van dit spektakel, want dat is
het, naar huis gaan met de ge
dachte 'ik kom zojuist uit een
circusvoorstelling', dan zou me
dat niet verbazen. Veel elemen
ten uit de circuscultuur zijn in
de Peking Opera terug te vinden.
In de eerste plaats is de produk-
tie uit en voor het volk. De
gespeelde verhalen hebben een
eeuwenoude volkse achtergrond
als onze sproken en sagen. En de
muziek gaat terug naar de
oudste vormen en men maakt
veelvuldig gebruik van slagin
strumenten en overwegend mo
nodieën. Voor onze niet-chinese
oren klinkt het eentonig en ver
veelt snel. Echt gezongen wordt
er overigens weinig.
De opera is een uitbeelding van
een aantal verschillende verha
len waarin pantomime, dans en
vooral acrobatiek en jongleren
de vaste bestanddelen zijn. De
mime is tot het uiterste doorge
voerd, wat bijvoorbeeld opvalt
aan de steeds wisselende stand
van handen en vingers, zoals we
dat ook kennen van de Balinese
danseressen.
Alle handelingen van het te spe
len drama zijn tot in detail gesti
leerd, waardoor soms voor ons
betekenis duister blijft. Elk
baar wordt gemaakt op het rit
me van de muziek en heeft een
eigen zin. Dit samengaan van
eigenzinnige stylering gekoppeld
aan het specfieke klankidioom
van zowel de stemmen als de
muziek uit de authentieke in
strumenten komt voor ons vaak
vreemd over.
De wijze waarop het spel gedra
matiseerd wordt, doet wat kin
derlijk aan, zoals wij dat kennen
van de poppenkast, maar met dit
verschil dat de acteurs hier veel
zijdige, mimisch perfecte en li
chamelijk getrainde krachten
zijn. Opvallend is dat er nauwe
lijks gewerkt wordt met decor
waardoor de aandacht volledig
op het spel komt te liggen. Wel is
aan de kleding en uitmonstering
van de figuren enorme zorg be
steed, wat het geheel een prach
tig, kleurrijk en spectaculair
aanzien geeft.
Vier verhalen met verschillend
karakter passeerden de revue,
waarbij opvalt dat het gevecht
in de meeste gevallen een grote
rol speelt en dit nodigt uit tot
bijzondere choreografieën waar
in het jongleren en de acrobatiek
veelal de hoofdmoot vormen.
Maar er zijn ook komische en
verstilde, prachtig uitgebeelde
mimes zoals het tot in uiterste
perfectie in detail uitgewerkte
'naaiwerkje' in de Jade Arm
band.
Peking Opera is een bijzondere
belevenis en een vooral visueel,
spektakel dat je eens een keer
gezien moet hebben.
Van onze filmredactie
De Bredase bioscoop Grand (met bijbehorende Cinésol-zalen) gaat
meedoen aan het voor Nederland nog vrij recente verschijnsel van de
sneak preview. Het gaat om de vertoning van een niet tevoren
bekendgemaakte nieuwe bioscoopfilm. Een voorpremière dus eigen
lijk waarbij het pubhek niet weet wat het voorgeschoteld krijgt en
daarom een gereduceerde prijs betaalt.
Op woensdag 5 oktober wordt in Cinésol de eerste sneak previen
gehouden, met een splinternieuwe bioscoopfilm die kort daarop in
Nederlandse première zal gaan. De Bredase bioscoop hanteert de
slogan U weet niet wat u ziet. In andere steden is het fenomeen
bijzonder aangeslagen.
Filmprogrammeur en bioscoopdirecteur Rudi Bakker: „Omdat het
publiek absoluut niet weet wat er komen gaat, is de spanning in de
zaal altijd groot. Bij onze theaters in Utrecht en Groningen ging er
indertijd een gejuich in de zaal op toen het om The Flintstones bleek
te gaan."
„We brengen absoluut geen rommel. Ook als het om actie en sensatie
gaat, betreft het een kwaliteitsprodukt. Natuurlijk zit er een risico in
voor het publiek, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ook kan het
gebeuren dat de film nog niet is ondertiteld, maar het gaat altijd om
Engelstalige, meest Amerikaanse speelfilms."
Het pubüek van de sneak preview krijgt een enquête-formulier
waarop het zijn mening over de film kwijt kan.
aap
-•*«■ -
FILMS
GOES
- Grand Theater
20 u. Beverly Hills Cop 3.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Clear and present danger.
20 u. Forrest Gump.
20 u. Speed.
20 u. Color of night.
20 u. Wyatt Earp.
MIDDELBURG
- Stichting Cinema
20 u. Temptations of a-monk.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
20 u. Forrest Gump.
- Alhambra 2
20 u. Clear and present danger.
- Alhambra 3
20 u. Speed.
- Alhambra 4
20 u. Wolf.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Zaal 2 - 14.30, 17, 20 u. Blank
check.
22.30 u. Intersection.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Wolf.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Four weddings and a funeral.
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Speed.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u..
True lies.
Zaal 7 - 14.30, 17 u. De Aristo-
katten.
20 en 22.30 u. Wolf.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Beverly Hills Cop 3.
Zaal 9 - 14.30, 20 u. Schindler's
list.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Leon. *1
Zaal 11 - 14.30 en 20 u. Wyatt
Earp,
Zaal 12 - 14.30, 17, 20 u. The
Pelican brief.
22.30 u. Love, cheat steal.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Maverick.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The Flintstones.
Zaal 15 - 14.30 en 17 u. Thumbe-
lina.
20 en 22.30 u. The getaway.
Zaal 16 - 14.30, 17 u. The next
karate kid.
20 en 22.30 u. Shadowlands
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30
Sugar Hill.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30
The client.
Zaal 19 - 14:30, 17, 20 en 22.30
True lies.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30
Renaissance man.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30
The crow.
Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30
Escape from Absolom.
KNOKKE
- Beverly Screens
20 u. True lies.
20 u. Wolf.
20 u. Speed.
20 u. The crow.
Amsterdam (anp) - Van de In
diase regisseur Satyajit Ray af
van 6 oktober tot 2 november in
'het Nederlands Filmmuseum®
Amsterdam ongeveer 25 films"
zien. De retrospectieve is
ganiseerd door de Indiase
bassade in samenwerking F"'
het Filmmuseum.
De in 1992 overleden Ray del)»'
teerde in 1955 met Pather Pan-
chali. De film was in Calcut"
gemaakt en dat zou zijn stand
plaats blijven. De meeste
zijn films draaide Ray in
minderheidstaal Bengali.
Apu-trilogie (1955, 1956 (I1
1959), Devi (1960) en The C1"
Players (1976) zijn in Neder!
wel vertoond en op de televisi»
te zien geweest. Het over""'
deel van Ray's oeuvre, dal
breed beeld schildert van de
diase samenleving, is hier echte
nagenoeg onbekend.
Het Rotterdamse Film Inter'1'1
tional wijdde in 1978 een ov®'
zicht aan Ray's werk.
30
20
RADIO 1
Elk heel uur en 7.30,
13.30, 17.30, 18.30 en 06.30
EO: 7.07 Tijdsein. KRO: 12.
14.05 Dingen die gebeuren
17.07 Radiojournaal. KRO: 21
der tafel. NCRV: 22.04 Hier
sport NOS: 23.07 Met het
morgen. VPRO: 0.04-7.00
ven met om 0.04 Street be;
Het paradijs; 4.02 Grand dis<
sique; 5.02-7.00 De gezar
zenders Peazens Modder;
RADIO 2
Elk heel uur Nieuws. NCF
Goedemorgen Nederland.
Willem Weverplein. 12.04
van twee. 14.04 Bergweg 30
17.04 Fileradio. EO: 18.04 All
sen. TROS: 19.04 Schlager
19.30 Oud plaatwerk. 20.04
all in. 21.04 Voor wie graag
ren wil. 22.30 Coulissen. 23
Sesjun
RADIO 3
Elk heel. uur Nieuws. AK
Breakfast-club. 9.04 Arbeid:
nen. VARA: 12.04 Denk aar
14.04 Carola. AKN: 15,04 Th:
friends. VOO; 17.04 Rinkeld
NOS: 18.04 De Avondspits.
Spoor 7. NCRV: 20.04 Papen
gazine. VPRO: 21.04 Villa 65
0.04 Nachtwacht. NOS: 2,02
wakker. AKN: 4.02-6.00 Pyjai
RADIO 4
Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00
Nieuws. VOO: 7,02 Ochte1
ming. 9.00 Muziek voor mi
11.00 Ochtendconcert. Ork.
maans Zwitserland met al
Variaties op vier. De herfst
14.00 Middagconcert: Uit
matinee archief. Rotterda
harm. Ork. met viool. 16.00
derlanden: Uit oude Vlaam
en danshoeken. KRO: 17.0C
muziek. KRO: 18 04 KRO
19.30 Het orgel. 20.02 Avi
eert. Festival Musica Sacri
tricht '94. 22.00 Laudate. 23.
eeuw. NOS: 0.00-1,00 Vier
dernacht
RADIO 5
Elk heel uur t/m 18.00
Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mei
genrubriek met uitgebreid
richt en scheepvaartbericht
NOS Sportief. 7.30 Vroeg o
Waterstanden. TROS: 9.02 F
tiet. 10.02 De duvel is ou
11.02 Kleur bekennen. NO-
Weldenkende mensen. 13.
Bijlage. 14.02 Een leven lang
15.02 Schuim en as. NOÏ
Radio UIT PP: 17.50 SP. NM
Actualiteitenprogramma in
len: 18.02 Nederlands prog
18.30 Arabisch programme
Turks programma. EO: 19.0
waren we ook alweer? NO
Nieuws en actualiteiten
Turks. 19.50 Nieuws en ac
ten in het Marokkaans en i
20.40 Nieuws en actualiteite
Chinees. TELEAC; 21.00 Tem
Knoop in je zakdoek II. TRO
Finale. NOS: 23.07-24.00
oog op morgen
OMROEP BRABANJ
ANP-nieuws: zie Radio 1. 7
bants nieuws, actualiteiten
krant in Brabant. 7.55 W
Johan Verschuuren. 8.08 B
nieuws. 8.10 Radio Nieuws
Ie. 8.33 Brabants nieuws, ac
ten en weerman: 9.03 B
nieuws. 9.07 Muziekkiosk
Brabants nieuws. 10.07 Dr<
11.03 Brabants nieuws. 11
harte. 12.05 Brabants niei
actualiteiten. 12.55 Bericf
boer en tuinder. 13.08 B
nieuws. 13.10 Radio Nieuvi
trale. 13.32 Brabants nieuw
Muziek, Brabantse pro
14.03 Brabants nieuws 14.
ziek, met om 15.03 en16.03 B
nieuws. 17.05 Brabants nieu
tualiteiten en achtergrondpi
ma. 17.50 De agenda. 17.!
Nieuwsoverzicht
OMROEP ZEELAND
ANP-nieuws: Zie Radio 1.
Nieuws en actualiteiten
7.15 het weer in de provini
de dag van 7.4i overzie
tendbladen. 7.45 agendc
agenda. 7.50 regionaal nieut
zicht. 8.08 Radio Nieuws f
8.35-9.00 Nieuws en actui
met om 8,45 Politieke cor
tentest. 12.05 Nieuws en ac
ten, met om 12.15 het wet
provincie. 12.32 regionaal
overzicht. 12.35 Vragen st
12.55 De agenda. 13.08-13.3
Nieuws Centrale. 16.03
apart. 17.03 Nieuws en ac
ten, met om 17.15 het wei
provincie. 17.32 regionaal i
overzicht. 17.35 Zegt u
17.55-18.00 De agenda
Jüu "'*y,
IVader
OP HB7 MB
D