m
J
:Simm
*>^éH
"Ac
ïT TDI, GLi, GLXi, D
RT, SRDT, XRD, GLi
CAPPENDIJK
AUTOS TERNEUZENIggf
Alles wat nodig, nuttig,
leuk, lekker of machtig mooi kan zijn,
staat dagelijks voor alle leeftijden
in de advertentiekolommen
van de krant.
NOENS
de Iqaag"
Wij maken er een ABC-tje van.
Informatie voor Generaties
G. Cappendijk Zn. B.V.
ALUMINIUM
ZONNESCHERMEN
ROLLUIKEN
nu 20% KORTING
GARAGEDEUREN
VERANDA'S
RAMEN - DEUREN
EN PUIEN
Noordpolderstraat 13
Axel
tel.: 01155-62238
Cappendijk,
hèt adres voor
'n betrouwbare occasion
Renault R19 TR 1.4 5-deurs
Renault R19TR1.4 4-deurs
Renault R21 GTS
Renault R19TR1.4
Europa div. acc.
Renault Clio diesel
Renault Clio RT 1.8
Renault R21 GTL Symph. LPG
Renault R21 TXE Symph.
2 liter div. acc.
Seat Malaga XL
Suzuki Swift 1.3
Mercedes 200 diesel
Renault R18 TL 1.6 oncn
Fiat Tempra 1.6
Ford Fiesta 1.3 Cheers
Renault R9 GTL
Renault Clio RL 1.2
Renault R19 Chamade
Renault Nevada St.car
Toyota Corolla 1.6
Ford Sierra 2.0 CL
Van part.
Renault R5 SL
$i EM*-
adverteren
helpt snel,
drogist. 99
café-restaurant
Ik r
dl T-5 2.3i 20 V Turbo Intercooler
CC Estate-Line
Kom naar onze ABC Première Party vanaf 8 september!
Mr. F.J. Haarmanweg 49, Terneuzen, tel.: 01150-97455
VOLVO
DE STEM
DONDERDAG 29 SEPTEMBER 1994
X 67
tzza rr~i
met vaste armen
met windvaste armen
terrasschermen
verticale zonwering met
glasvezeldoek
isolerend
uitstekende beveiliging
geluiddempend
onderhoudsvrij
anti-condens
geruisarme werking
overheaddeuren
rolluiken
geïsoleerd
elektrische bediening
op maat gemaakt
f/4
V
f/f
0
dubbelglas 20 mm
dak 3-wandig 16 rrim
aluminium met
thermische onderbreking
verkoop losse
onderdelen, dakplaten,
profielen enz.tegen
scherpe prijzen
in aluminium en kunststof
leverbaar in diverse
kleuren
dubbelglas
vervaardiging
op maat
maart 1991, rood, 54.000 km17.950.-
mei 1990, wit, 45.000 km17.850.-
1987, blauw met8.450.-
jan. 1992, zwart met., 38.000 km ƒ22.450.-
sept. 1991, antraciet met., 41.000 km 20.950.-
okt. 1991, antraciet met., 51.000 km 21.950.-
april 1988, bl.. metƒ10.950.-
mei 1990, zilver met., 60.000 km .ƒ21.950.-
aug. 1991, 38.000 kmƒ13.950.-
1991, 42.000 kmƒ14.950.-
19846.850.-
19842.950.-
1991, 64.000 km17.950.-
okt. 1991, wit, 5-drs15.950.-
1983, 92.000 km3.250.-
okt. 1991, 5-drs., 41.000 km17.450.-
sept. 1990, rood, LPG13.750.-
mei 1991,69.000 km zilver
jun. 1988, 5-drs., 60.000 km12.250.-
jan. 1988, zilver, schuifdakƒ11.850.-
bj. 1988, 80.000 km7.450.-
Absdaalseweg 53, 4561 GG Hulst,
Vlietstraat 15, Terneuzen Tel. 01150-14082
Bij ziekenhuis „De Honte"
Inlichtingen: De Stem, 076-236911
Nu de wintertijd weer is
aangebroken, wordt bij ons bij kille
avonden de open haard weer aangestoken.
Wij gaan niet stunten met menu's of
prijzen, maar wij geven kwaliteit en
gezelligheid.
bruiloften
zakendiners
familiefeestjes
recepties
Jt alacaite
ruime parkeergelegenheid
kindvriendelijk
gratis menukaartjes vanaf
20 pers.
TERNEUZENSESTRAAT 89
4543 RR ZAAMSLAG
TELEFOON 01150-12630
Volvo 850 Sedan v.a. 59.950,-
Volvo 850 Estate v.a. 64.450,-
c
Volvo maakt resoluut een eind aan de verwarrende letters
achterop auto's. Vanaf nu staat er alleen 850. Meer hoeft ook niet.
Want bij Volvo stelt u vanaf nu verder zelf uw auto samen.
Naar uw eigen wensen. U kiest A het type Volvo, dan
B d.e motor en C de uitvoering. Zoals u ziet is de standaarduit
voering ongekend compleet. En zijn de "Volvo-Lines" helemaal
aantrekkelijk! Dus kom snel langs! Want overstappen op Volvo is
Sedan
Q Estate
Q 2.0i (nieuw)
2.5i
2.5i 20V
I I Standaarduitvoering
I Comfort-Line
Luxury-Line
CU Sports-Line
nu echt 'n ABC-tje. Dat laten we u zien, leggen we u uit en rekenen
we u voor. Vanaf nu is elke Volvo geheel naar wens!
Standaard 850: o.a. veiligheidskool met energie absorberende zones. Side Impact Protection
System (SIPS) Volvo Safety Lights'. anti-blok|ceer systeem (ABS) airbag bestuurder auto
matische gurtlelaanspanners voor automatische hoogteverstelling veiligheidsgordels voor
groothoek buitenspiegel bestuurder stuurbekrachtiging bumpers in exterieurkleur buiten
spiegels in exterieurkleur getint glas centrale vergrendeling raamantenne in achterste Imker
zijruit en amplifier (Estate) 8-spaaks wheelcovers pluche bekleding in hoogte verstelbare
bestuurdersstoel kantelbare passagiersstoel rugleuning passagiersstoel naar voren neerklap
baar- hoofdsteunen voor en achter beklede deurpanelen a-symmetrisch neerklapbare achter
bank neerklapbare armsteun achter horizontaal en verticaal verstelbaar stuurwiel toerenteller
verwarming met recirculatie leeslampjes voor en achter verlichte make-up spiegel rechts
opbergvak middenconsole met deksel.
VOLVO
bewijst het.
Consumentenprijzen incl. BTW. excl. kosten rijklaar maken v.a. 645,-. Wijzigingen voorbehouden. De afgebeelde auto's kunnen afwijken van de standaarduitvoeringen. Raadpleeg de Volvo-
dealer Voor informatie over Volvo Leasing bent u welkom in onze showroom of bel tijdens kantooruren de Volvo Leaselijn 03458-8222. Vraag ook naar Volvo's unieke autoverzekering Amazon.
Off. dealer voor geheel Zeeuws-Vlaanderen
APK keuringsstation
DE STEM
z
bes
v
Door Hein Sluijter
Hij wilde een wijn maken
die je in de handel niet te
genkomt. En dat lijkt ge
lukt. Lou Boonman in het
Zeeuwse Nieuwdorp, tus
sen Middelburg en Goes,
produceert en slijt wijn van
zwarte bessen.
Nu zijn er in Nederland tal van
hobbyisten die overal 'wijn' van
Tonny en Lou Boonman aan het
uit de diepvries worden geperst.
Door Jan van Zuilen
Bovenop de Mahlberg in het
Duitse Eifelgebergte flikkert
voor het eerst het oranje
lampje op van de brandstofre
serve in de Toyota Corolla
1.4XLi. Wij kijken elkaar on
gelovig aan. Nu al? Volgens
het roadbook hebben we nog
ruim zeventig kilometer voor
de boeg tot het eindpunt in
Bonn.
Het instructieboekje stelt niet ge
rust. Als het lampje brandt, heeft
u nog circa vijftig kilometer re
serve in de tank, lezen we. De
wijzer van de brandstofmeter
liegt evenmin, die bungelt al ge
vaarlijk dichtbij het onderste
streepje met de E van empty. Bij
elke nieuwe helling gaan we meer
zweten. Als dat maar geen duwen
wordt, verzuchten we.
Wij dat zijn een verslaggever en
fotograaf van deze krant, die als
equipe hebben ingeschreven voor
deelname aan twee van de in to
taal zes etappes tellende 'Eco
Tour of Europe'. In onze eerste
etappe rijden we met een Peugeot
306 Diesel van Brussel via een
grote omweg naar Breda. On
danks dat we onszelf in alle on
bescheidenheid ervaren autorij
ders vinden, wordt het een leer
zaam dagje.
Door goed op andere deelnemers
te letten, ontdekken we een hoop
foefjes om zo zuinig mogelijk te
rijden. Sommige zijn best nuttig,
andere zijn met het oog op de ver
keersveiligheid minder aan te be
velen. Bij slecht weer zohder licht
en zonder ventilator rijden is
ronduit gevaarlijk. Dat het kle
ven aan de bumper van je voor
ligger brandstof bespaart wisten
we, maar ook daar doen we niet
aan mee. Niet stoppen voor een
rood licht of een bocht afsnijden
omdat er toch geen verkeer aan
komt' is ook bepaald niet aan te
bevelen.
Te lang zaam
Dat we de eerste dag al meteen de
mist ingaan, komt omdat we te
fangzaam rijden. Onze opdracht
!s namelijk niet alleen zo zuinig
mogelijk te rijden, maar tevens
°m op tijd bij de tussentijdse tijd-
scontroles te arriveren en daar
moet tempo voor worden ge
maakt. De kunst is te proberen
oen constante snelheid in de
hoogste versnelling bij een zo
mag mogelijk motortoerental
vast te houden. Dan is iedere au
to op z'n zuinigst, maar het is