Ik ben allerminst plastic' DE STEM Hans van der Togt is 4Rad van Fortuin' nog lang niet moe Diverse stijlen bij Muzikaal Kerkepad Frans Bromet praat met langgestraften UIT GIDS De Beyerd helemaal vol met Roman Cieslewicz flgV nieuws AKN: 6.04 tiAMBti Hoe, iESTEM SUSKE WISKE "•AM BONE „Soms gaat het een beetje over de schreef, maar dat vind ik wel lekker." Haye van der Heyden, toneelschrijver MAANDAG 19 SEPTEMBER 1994 l s, Door Maarten van de Rakt „Het is maar een spelletje, dat niet veel om het lijf heeft. Het Rad van Fortuin is gewoon werk", klinkt het bij herhaling haast verontschuldigend uit de mond van Hans van der' Togt. Hij kan er ook niets aan doen dat het Rad van Fortuin deze week woensdag de duizend afleveringen passeert. Vroeger lag hij soms wakker van vernietigende kritiek op zijn persoon of programma. De presentator is ouder en wijzer geworden. De stem verheft zich een tikkel tje. Enige opwinding krijgt Hans van der Togt in haar greep, als hij zich het interview eerder die dag voor de geest haalt met een krant. „We zullen die Van der Togt eens lekker hard aanpakken, hebben ze ze ker gedacht. Ik zat me de hele tijd te verdedigen tegenover die man. Wat ik allemaal fout deed en wat er niet deugde aan het Rad, het ging maar door. Ik stond echt op het punt om op te stappen", raakt de presentator weer verontwaardigd in het Amsterdamse restaurant Beau- me,. tegenover zijn woning. „Maar laat ik me niet boos maken." Terwijl het getoeter in de Spuistraat aanzwelt, denkt Van der Togt na over zijn belevenis sen met kritiek. „Van de - tussen aanhalingtekens - se rieuze pers krijg ik wel eens een klap op mijn gezicht. Sommige mensen houden ervan mij lek ker neer te sabelen en het pro gramma te betitelen als het meest stupide dat er te zien is. Het ergste is wanneer ze het Rad bestempelen als het meest platvloerse en platte tv-pro- gramma. Die journalisten heb ben het kennelijk niet door. Het draait helemaal niet om mij. Ook de kandidaten komen op de tweede plaats. Het gaat puur qm de formule. Het Rad is de enige woordspelkwis die over eind blijft. Vier tot vijf miljoen Nederlanders zien het nu en dan. Ze vinden het leuk om de woorden eerder te zien dan de kandidaten. Moeders hangen met dochters aan de telefoon en roepen mee. Dat is het succes." In een Nieuwe Revu-enquête kozen studenten Hans van der Togt onlangs als de man die acuut van de buis moet verdwij nen. Vorig jaar was hij nog tweede. „Ik ben met stip geste gen. Daar zit ik totaal niet mee. Omdat ik erg veel op tv kom, zullen ze mijn naam sneller noemen. Maar ik weet dat het Rad onder studenten een popu lair programma is. Ach, ik heb met studenten ook niks, vind hen een beetje ballig, dus dat schijnt dan zeer wederzijds te zijn". Oppervlakkig „Het beeld dat mensen van me hebben? Dat ik een jongen ben die heel keurig, gedisciplineerd in het leven staat. Daar zit ook enige waarheid in. Iemand die in weinig geïnteresseerd is, op pervlakkig. En dat kan ik on middellijk bestrijden, want dat is helemaal niet waar. Mensen hebben een beeld van tv-per- soonlijkheden, terwijl ze hen helemaal niet kennen. Daar heb ik sowieso moeite mee. Je kan natuurlijk nooit echt jezelf zijn op tv. Ik zie er alleen al heel anders uit. Thuis draag ik nooit een stropdas en heb zelden een jasje aan." „Dat ik een niet helemaal met beide benen in het leven staan de presentator lijk, ligt ook aan de formule. Ik kan natuurlijk geen kant op. Wat ik van mezelf kwijt kan, zijn die hele korte introducties van de kandidaten; dat noem ik ook geen gesprek ken." Ook predikaten als gemaakt overkomen, niet spontaan of plastic zijn de presentator be kend. „In mijn Avro-tijd von den mensen dat vaak, In het Rad ga ik juist los met mensen om. Ik ben allerminst plastic. Maar men mag dat denken. Je Hans van der Togt: Voetbal deed ik alleen om mijn vader te plezieren. foto dijkstra zou dat eens moeten zeggen te- gen mensen die mij kennen." .Zeepkisten Een eindeloze claxonnade over stemt vioolmuziek en stemge luid. 'Hè, jóngens' bezweert Hans van der Togt de herrie. Hij blikt terug hoe het allemaal begon. De hotelvakschool, ste ward bij de Lufthansa, gids op een rondvaartboot en toen die advertentie in de krant, 1976. De Avrozocht een opvolger voor Ruud ter Weijden als pre sentator van Sportpanorama. Bij gebrek aan journalistieke ervaring ging het niet door. „Ik kreeg een telefoontje. Of ik een beetje wilde omroepen. Ik dacht: ach, why not?" Hij kreeg een fanclub, radiopro gramma's en zat in de bekende panels zoals Babbelonië. „Alle sterren zaten toen bij de Avro: Jos Brink, Mies Bouwman, Wil lem Duijs. Dus je kon er niet doorstoten. Daarnaast was ik ook niet een jongen die eens met de vuist op tafel sloeg bij de heer Van der Zee." Joop van den Ende, die een commercieel station wilde star ten, haalde Hans van der Togt van zijn 'dode spoor'. „Hij dacht: een jongen die na veer tien jaar nog steeds enthousiast Ontdek je Plekje kan aankondi gen, die moet ik hebben." Op 26 februari 1990 ging het Rad van Fortuin bij RTL4 de lucht in. De start van een mooie tijd. Vier dagen per maand op names, vijf afleveringen per dag, 180 per jaar, veertig dagen bezig. „Ik krijg maandelijks een goed salaris waar ik prima van kan leven. Ook ga ik het land in naar beurzen, modeshows en grote bedrijfsfeesten. Vroeger deed ik bijna alles, omdat ik de centjes nodig had. Dan klom ik op een paar zeepkisten om in een winkelcentrum artikelen aan te prijzen. Daar heb ik nu geen zin meer in." Kunst „Duizend keer het Rad, daar ga ik mee de boeken in. Ik sla me er niet voor op de borst. Zo belangrijk is het niet. Het is gewoon werk", zegt Van der Togt. „Na de start van commer ciële televisie zat het eraan te komen. Straks krijg je een dui zendste 5 Uur Show of GTST. Ik ben toevallig de eerste." Hoe houd je het vol, luidt de meest gestelde vraag dezer da gen. „Het antwoord is gemak kelijk. Het spel is nog steeds leuk om te doen. En het kost me maar veertig dagen per jaar. Zo houd ik 320 dagen over voor allerlei andere dingen. Ik ben zeer gek op kunst, ga veel naar musea en galeries, schilder zelf ook. Ik heb een aantal houten stoelen gekocht. Die ben ik met olieverf aan het beschilderen in verschillende kleuren en motie ven. Het is puur een hobby, je wordt er heel rustig van. De schilderijen staan nu op een laag pitje. Je hebt periodes van niks doen en dan ga je weer als een razende tekeer." Droom Zijn grote droom was het to neel. Twee jaar deed hij zijn best bij het Aerdenhoutse .kin dertoneel. Toen vond vader, zelf een bekwaam sportman, het hoog tijd dat Hans ging voet ballen. En zo geschiedde. Acht jaar voetbalde Hans bij de Ko ninklijke HFC te Haarlem. „Voetbal deed ik alleen om mijn vader te plezieren. En je kon een pakje aantrekken. Zo'n ver kleedpartij deed toch aan toneel ■denken." Presenteren is ook een beetje acteren. „Als je vreselijk moe bent, doe je of je fris bent. Dan spreek je je talentjes aan, zodat men er thuis niks van merkt." „Als het Rad vlug stopt, zou ik graag achter de schermen wil len werken bij tv. Als het nog vijf jaar duurt of meer, zou ik iets heel anders willen doen. Buiten Amsterdam gaan wonen bijvoorbeeld, maar niet te ver. Een kinderboerderij beginnen en een hondenpension. Lijkt me leuk voor de oude dag, weg van alle drukte." De makers van 'Achter slot en grendel': Frans Bromet (links) en Hans Dortmans, die de research deed. Van onze rtv-redactie Erik (32) zit twee jaar gevangen voor de moord op zijn vrouw. De rechter veroordeelde hem tot negen jaar cel. Stukje bij beetje krijgt de kijker inzicht in zijn leven in de NCRV-reeks 'Dokument'. Waar komt hij vandaan, welke keuzes maakte hij en hoe kwam hij tot de daad waarvoor hij is bestraft? Het is het levensverhaal van één van de 8000 gedetineerden in Nederland. Zijn jeugd brengt hij door in kindertehuizen, nadat zijn ouders zijn gescheiden. Op 13-jarige leeftijd komt hij voor het eerst in contact met de poli tie. Langzaam glijdt hij af van kleine misdrijfjes naar gewapen de overvallen en inbraken. Hij probeert; zijn ideaal te verwezen lijken door met een vriendin een gezin te stichten. Ze krijgen een dochtertje. Maar de vrouw blijkt niet de- juiste keuze. Ze drinkt en heeft relaties met andere mannen. Dat past niet in zijn ideaalbeeld. Als hij zijn vrouw met een ander op de bank aantreft als hij thuis komt na tien dagen hechtenis, slaan de stoppen door en steekt hij haar achttien keer met een mes. Uit de vijftig geselecteerden werden degenen die zichzelf in" het tv-optreden wilden verscho nen, direct geschrapt. „Ons uit gangspunt was dat de betrokke ne verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden. De omstandig heden kunnen hoogstens een verklaring bieden, maar nooit een verontschuldiging", legt eindredacteur Ger van Dongen uit. In de zes-delige serie 'Achter slot en grendel', die onder de vlag van 'Dokument' wordt uitgezon den, komen drie mannen en drie vrouwen aan het woord. Zij zijn veroordeeld voor misdrijven va riërend van een gewapende tas jesroof tot moord. Interviewer is Frans Bromet, be kend van verschillende VPRO- programma's. Een aflevering van zijn programma 'Buren' is vanavond op Nederland 3 te zien (20.38 uur). 'Dokument: Achter slot en gren del', Nederland 1,23.09 uur Festival van Zeeuwsch-Vlaande- ren-Muzikaal Kerkepad, Door- Cappella Pratensis o l.v Rebecca Stewart in Ossenisse, Ratula Sen in Kloosterzande, Klaus Mertens en Bob van Asperen in Graauw. Ge hoord op zaterdag 17 september. Door Jeanette Vergouwen DE LUCHT was zwanger van regen, Zeeuws-Vlaanderen was bedekt met een grauwe, grijze deken. Het vierde Muzikale Kerkepad van het Festival was niet zonovergoten, maar de deelnemers kregen wel drie concerten met een verschillend karakter. De menselijke stem stond cen traal: tweemaal solo, eenmaal in koorverband. Zelfs voor muzika le rotten werd het een middag en avond vol verrassingen. Ossenisse, in de schaduw van de Westerscheldedijk, telt weinig huizen. De hoge toren domineert het wijdse polderlandschap. Het dorp puilde zaterdagmiddag uit van de auto's. De Cappella Pra tensis verzorgde er een uitzon derlijk concert. De Mis Domini ca Paschae van Isaac, Hofhaimer en Buchner werd vertolkt met groot enthousiasme door negen vocalisten die alert reageerden op de impulsen van hun Maestro di Cappella. Rebecca Stewart in spireert haar zangers met effec tieve armbewegingen. De Isaac Mis (ongeveer 1500) is een werk waarin het orgel een belangrijke rol heeft. De vaste gezangen werden 'ge zongen' door vocalisten en orgel. De afwisseling moet direct ge beuren; dat deden de zangers vlekkeloos, de organist (Wim Diepenhorst) werd gehinderd door het iets te trage elektro- pneumatische instrument. Het is heel aparte muziek en zij werd bijzonder zuiver en goed uitge voerd. Geen strak doorgetrokken tonen, maar klanken die door de individuele bijdrage van de zan gers ingekleurd werden. Het en semble staat rond een hoge les senaar met daarop het koorboek. Dit geeft een bijzonder fascine rende koorklank. Cappella Pra tensis is een koor dat in de toekomst nog van zich zal laten spreken. In de Nederlands Hervormde kerk in Kloosterzande zorgde Ratula Sen met drie improvisa ties in de Indiase klassieke stijl voor een totaal andere sfeer. Voor westerse oren is dit vreem de muziek. Wij kennen de twaalf halve tonen die liggen tussen do en do (c-c'). In de Indiase muziek wordt ook gebruik gemaakt van kwarttonen waardoor de trillin gen extra kracht krijgen. De zangeres werd begeleid door tanpura, harmonium en tabla. De eerste twee zorgen voor een (monotone) soort basso continuo terwijl de tabla (slagwerk) voor het ritme zorgt. De tabla wordt bespeeld met de vingers, de hand en de pols. Een knappe techniek die vele nuances geeft aan de, in westerse oren, vrij eentonige klinkende, doch rustgevende muziek. Deze rust wordt extra versterkt door de wijze waarop gemusiceerd wordt. De vier mu sici zaten in kleermakerszit op een verhoogd podium, op zich al een kleurrijk schouwspel. De gidsen van het Toeristisch Bureau vertelden na de concer ten de belangstellenden alles over het gebouw en de omge ving. Een stukje extra informatie die velen op prijs stelden. Het avondconcert was van hoge kwaliteit. Mertens (bariton) en van Asperen (kistorgel en clave- cimbel) brachten in de (te grote en overakoestische) RKkerk in Graauw een programma 'Bei Bach zu Hause'. Het programma met geestelijke liederen, koralen, aria's, een cantate en enkele in- Van onze verslaggever Hans Rooseboom Breda - De Beyerd, centrum voor beeldende kunst in Br zal zelden zo afgeladen vol gehangen hebben als nu. Je B als het ware een extra paar ogen meebrengen om het te kunnen verwerken. Ratula Sen zorgde in de Nederlands Hervormde kerk in Kloosterzande met improvisaties in de Indiase klassieke stijl voor een aparte sfeer. foto camile schelstraete strumentale soli had een intiem karakter. Een kleine zaal zou meer op zijn plaats zijn geweest. De uitvoerders zijn topmusici en lieten een diepe indruk achter. Klaus Mertens heeft een levendi ge mooie stem en hij buit de dynamiek van Bach's muziek juist uit. In Van Asperen heeft hij een werkelijk fenomenaal be geleider. In Graauw werd twee uur lang muziek gemaakt in de ware zin van het woord; geen pathos, maar een eerlijke interpretatie, steunend op een vlekkeloze tech niek. Het tweede deel van het concert kende een grotere dra matiek en in de cantate Amore traditore bleek de virtuositeit van de clavecinist en de zanger. Als toegift werd een aria uit de Koffiecantate van Bach vertolkt. ■84 48:: as*» Alle zeilen zijn bijgezet voor de tentoonstelling 'Roman Ciesle wicz. Affiches, collages, illustra ties, omslagen, etc, 1955-1994' te herbergen. In alle hoeken en gaten, op alle wanden en inderhaast aangeruk te tussenschotten is het werk ondergebracht van de grafisch kunstenaar Roman Cieslewicz, geboren in Polen in 1930, en sinds 1963 residerend in Frank rijk. Zijn werk is een intellectue le weerspiegeling van de hele Europese cultuur in oost en west: theater, film, opera, litera tuur, architectuur, politiek. „Dat wij deze grote tentoonstel ling van Roman Cieslewicz kon den overnemen van het Centre Pompidou in Parijs beschouw ik als een geschenk uit de hemel. Volgens iedereen die het kan weten is Cieslewicz de belang rijkste grafisch ontwerper van de wereld". Aldus een trotse Frank Tiesing, directeur van De Beyerd. Het Bredase centrum profileert zich nu al jaren als koploper op het gebied van gra fische en fotografische exposities in Nederland. Deze Cieslewicz-tentoonstelling is de zoveelste grote grafische tentoonstelling in De Beyerd. Frank Tiesing hoopt dat de rea lisering van een daadwerkelijk grafisch museum in Breda - dus een vaste collectie - weer een stapje dichterbij is gekomen. Binnenkort zijn over die ontwik kelingen nieuwe berichten te verwachten, aldus Tiesing. Poolse school Roman Cieslewicz is een verte genwoordiger van de befaamde Poolse school van affiches-ont werpers uit de jaren '50. Die school werd gekenmerkt door sterke lijnen, monochromie en overdreven expressie. Er was een sterke invloed van constructivis me en expressionisme. De ten toonstelling in De Beyerd toont een groot aantal van die Poolse affiches uit de jaren '50 en begin '60, voordat hij zich in West-Eu ropa ging vestigen. Van de affiches uit Cieslewicz's Poolse tijd ging indertijd al een magische werking uit op colle ga's in het westen. De Neder landse grafisch ontwerper Anthon Beeke vertelde daarvan tijdens de opening van de ten toonstelling in De Beyerd, afge lopen zaterdag. „De invloed en de blijvende in spiratie die van die ontwerpen uitging was enorm", aldus Beeke. „Mijn grote doel was hem te verslaan, maar het is me nooit gelukt". Eenmaal verhuisd naar Frank rijk groeide Cieslewicz uit tot de meest gevraagde grafisch ont werper. Zijn productiviteit en veelzijdigheid is haast niet voor te stellen, maar in De Beyerd FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Beverly Hills Cop 3. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Clear and present danger. 20 u. Wolf. 20 u. Speed. 20 u. I love trouble. 20 u. The cliënt. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Clear and present danger. - Alhambra 2 20 u. I love trouble. - Alhambra 3 20 u. Speed. - Alhambra 4 20 u. Four weddings and a funeral. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17 u. The next karate kid 20 en 22.30 u. What's eating Gil bert Grape. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Backbeat. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Renaissance man. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Speed. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The client. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hills Cop 3. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crow. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30, 20 u. Schindler's list. Zaal 11 - 14.30 u. Thumbelina. 17 en 20.30 u. Wyatt Earp. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Pelican brief. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 u. Sha- dowlands. 22.30 u. Intersection. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. zijn al die verschillende van zijn talent te zien. De laat] jaren heeft Cieslewicz de ches gemaakt voor de grots toonstellingen in het c Pompidou. Collages Wie niet al te veel aantrekkd kracht voelt uitgaan van toongestelde affiches en om j reden denkt Cieslewicz te 1 nen negeren mist niet confrontatie met een verzai ling onovertroffen grafische o. werpen. Want de tentoonstelt bevat een heel verrassend tW de aspect van Cieslewicz' 0®] moeibare productiviteit: Los van al zijn werk in opdraai zoals affiches en b heeft Cieslewicz zich een lei] lang als 'vrij kunstenaar' uitj leefd in een stroom van De Beyerd heeft er met een natte vinger ver over de honderd hangen. In deze collages toont CiesleniJ zich de kunstenaar die hij zegt niet te zijn. Een ongebrei delde fantasie gepaard aan i volmaakt technisch meest schap leidt hier tot schittera resultaten. De aanduiding 'si realisme' zegt niet deze kunstwerken, die zijn i gevoerd in alle mogelijke ta nieken: schilderen, foto'; pen en plakken. 'Surrealistis is daarom een ontoereikei aanduiding, omdat Cieslewio collages 'statements' zijn overi realiteit, de politieke realiteit ii cluis. De collages zijn hier en daar speelse toespelingen op de je] schiedenis van de schilderki We zien citaten en vervorming! van Memlinc, Da Vinei, Archi boldo en andere oude mee Een wandeling langs deze ken is een fascinerende ontdek] kingstocht. Toekomst Er hangt rond de tentoonstelli van Cieslewicz een eni| nostalgisch sfeer. Althans vooi( zover het de affiches betref Hoe hypermodern die plakkat ook geweest zijn - en ze komai absoluut niet verouderd over-: zijn getuigen van een voorbij tijd. De kunstenaar beseft zelf maar al te goed. „De affiche is niet langer expressiemiddel dat het ooit weest is", zei Cieslewicz onlai| „Door televisie, reclame en d( de geestdodende onderwerp! die de affiches behandelen, communicatiemiddel behoren tot een ander tijdperk en hebl ze weinig toekomst" t ?*P'?r en 001 7.30, 8.30, 12.30, £lkon 1B30 17.30, 18.30 en 06.30 C NCRV 7.07 Hier en Nu. RTn 11 "5 Kerkelijke actualitei- t8"4i F0 207 Tijdsein. V00: 14.05 tenl Lrlio EO: 19.04 Tijdsein. B 22 04 Sportradio. NOS: 23.07 wipt het oog op morgen. KRO: 0.04 Oamokles. 1.02-7.00 Niemandsland iffrnLws. TROS. 7.04 De I «mnutshow. 9.04 Gouden uren. n4 Het hart van twee. 14.04 Ra- ,2 matinee. AVRO: 17.04 Filera- X F0 18 04 Alle mensen. NCRV: I'M Witte rozen. 20.04-24.00 Tus sen achten middernacht Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami- VARA' 12.04 Denk aan Henk. "Ink Carola. AKN: 15.04 The magie lends V00: 17.04 Rinkeldekinkel. tns 1804 De avondspits. EO: 19.04 Er 7 AVRO: 20.04 Forza. VPRO: S Villa 65. TROS: 0.04 Nacht licht NOS: 2.02 Papa is wakker. AKNV4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 óm 7 00 8.00, 13.00 Nieuws. KRO: 7I12 Aubade. 9.00 Muziek voor mil- 1 1100 Ochtendconcert. I. fnncerto Köln met klavecimbel en nianoforte. 13.04 In antwoord op uw schrijven. VPRO: 14.00 Middagcon- art Mal de mer. 16.00 De Neder- fflen, 17.00 De koffer. 18.04 De - wandelende tak. Chinese monni- l I19.00 De grote oversteek. 20.00 Nieuws. 20.02 Nieuwe maandag. NOS: 0,00-1.00 Vier na middernacht RADIO 5 Élk heel uur nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelingenrubriek met uitge- hreid weerbericht en scheepvaart- berichten. 7.05 NOS Sportief. 7.30 vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. I AVRO- 9.02 In gesprek. 9.55 Vrijzin- oio vizier. VARA: 10.02 Van belang. 1102 Punch. HV: 13.10 De docu mentaire: Reïncarnatie. 14.03 Bo ven het dal. 14.30 De verbeelding. VARA 15.02 Ophef en vertier. NOS: 1710 Radio UIT. RVD: 17.45 Postbus 51 op 5. OHM: 18.02 OHM Radio. EO: 1900 Waar waren we ook alweer? NOS: 19-15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actu aliteiten in het Marokkaans en Ber bers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. EO: 21.00 Kayen rasja (Er is hoop). 21.15 lyi haberler (Goed nieuws). 21.30 Sin ke yat kai yam (Goed nieuws op maandag). VOO: 22.00 Het zwarte gat. NCRV; 23 00-24.00 De Odysseia van Home ros OMROEP BRABANT ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Bra- 1 bants nieuws, actualiteiten, sport en de krant in Brabant. 7.55 Weer man Johan Verschuuren. 8.08 Bra bants nieuws. 8.10 Radio Nieuws Centrale. 8.32 Brabants nieuws, ac tualiteiten, service, sport en weer man. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draaibank. 11.03 Bra- p- bants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws en actuali teiten. 12.55 Bericht voor boer en tuinder 13.08 Brabants nieuws. 13.10 Radio Nieuws Centrale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.03 Bra bants nieuws. 14.08 Muziek. 15.03 Brabants nieuws. 15.05 Conga Bra bant. 16.03 Brabants nieuws. 16.05 Uitlaat. 17.05 Brabants nieuws, ac tualiteiten en reacties van luiste raars. 17.50 De agenda. 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Nieuws en actualiteiten met om 7.15 het weer in de provincie. 7.25 Weekend-overzicht sport. 7.32 re gionaal nieuwsoverzicht 7.35 de dag van... 7.45 agendatip en agen- da. 7.50 regionaal nieuwsoverzicht. 8.08 Radio Nieuwscentrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 De wekelijkse column Bob en Co. 12.05 Nieuws en actua liteiten met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 Regionaal nieuws overzicht. 12.34 Wegwies. 12.43 re portage, vraaggesprek. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Sportmeneer. 17.05 Nieuws en actualiteiten met om 17.15 het weer in de provincie en 17.32 regionaal nieuwsoverzicht. 17.35-18.00 De Zeeuwse tijdmachi ne met om 17.55 De agenda I I 'Roman Cieslewicz, affiches el 1955-1994'. De BeyeFd, schstraat 22 Breda. Geopei* dinsdag t/m vrijdag 10-17 i zaterdag en zondag 13-17, maanj dag gesloten, (t/m 30 okt.) Maverick. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30' The getaway. nn Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30u K Love, chaet steal. Zaal 17 - 14.30, 20 u. Wya< Earp. Zaal 18 - 14.30, 17 u. De Ans katten. 20 en 22.30 u. Speed. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 The Flintstones. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 Chasers. Zaal 21 - 14.30, 17,.20 en 22.30») Escape from Absolom. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Blank check. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. sance man. 14.30 en 20 u. Wyatt Earp. 14.30 en 22.30 u. Backbeat. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Chasers 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The client 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Speed. 22.30 u. Gilbert Grape. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beven Hills Cop 3. 17, 20 u. Maverick. 20 en 22.30 u. The crow. 14.30, 17, 20 u. The Flintstones. 20 en 22.30 u. The getaway. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 W dings a funeral. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 20 u. Schindler's List. KNOKKE - Beverly Sereens 20 u. Speed. 20 u. The client. 20 u. Wyatt Earp. 20 u. Chasers. W ste I be bebe Ual a er óan kleintje li iet zenuwachtig zijn, ze$ hel eens lefen de sym pathieke meneer1 het loch ook over }.ePen beelden, tol leven ■^bracht door nazi Oórenp. lajd, Ö3T A

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 10