DE STEM
rn
m
rn
c
rn
rn
4Je kunt je verschuilen
achter zo'n typetje'
'Met één station overleef je op den duur niet'
'-72677.
i koop-
GER m/v
sar pa/antie^^
'er kan niet. S
koffie staat
r.
ziens!
i tvaart 8,
'heuvel,
Italiaanse televisie-Belg Dré Steemans over Felice:
Tijdsein schaft
presentatie af
Ruud Hendriks wil zo snel mogelijk tweede Europees kanaal NBC Super Channel
D2
Boodschap Mensen in Nood
in drie journaalbulletins
UIT GIDS
1994
„Ik ben nog nooit iemand
tegengekomen met een goeie jeugd."
Jan Wolkers, schrijver
Gids
/anneer de naam Dré
iteemans valt, zullen
waarschijnlijk weinig
Üchtjes gaan branden,
fait daarentegen de
,iaam Felice Damiano
Ban is heel België een
rerlicht en brandt ook in
Jederland menig lampje,
'elice is met de regel-
iaat van de klok op de
jelgische televisie te
:ien. Hij schrijft boeken,
jiaakt muziek, speelt
theater. Sinds vorig tele-
isieseizoen heeft Vero-
ïica deze Vlaamse Bra-
jander ontdekt en pre
senteert hij in Nederland
'Booby Trap'.
)ré Steemans en Felice
lamiano zijn één en de
zelfde persoon.
Jaar wie is wie? Een
jesprek in de oude har-
noniezaal van Leut in
lelgisch-Limburg.
oor de (glas)tuinbouw,
jroen'.
;n
>ord-Brabant.
aande en nieuwe klanten,
kwaardig.
19-
as, zaak 04168-1326
m t.a.v. dhr. J.C. Vos,
apelle, tel. 04168-1326,
)oor Liesbeth Bukkems
Iet is even zoeken naar de voor
deur, maar als de 'inkom' een-
naai gevonden is dan zou je
rensen dat er nooit meer een
uitkom' is. Dré 'Felice' Stee-
nans woont in de voormalige
larmoniezaal van Leut bij
laasmechelen en heeft zijn Ita-
iaanse alter ego bij de inrichting
ran zijn huis niet verloochend,
lovendien kan de woonkamer in
en mum van tijd omgebouwd
torden tot studio. Wanneer zijn
Jelgische televisiekookcompaan
lerwig van Hove wil, zou het
lookprogramma '1000 seconden'
ipgenomen kunnen worden in de
itijlvolle designkeuken. Als het
lan Felice ligt, bestaat ook de
nogelijkheid in de toekomst een
alkshow vanuit zijn kamer te
iresenteren.
iteemans is ooit begonnen als
otograaf, maar het grappen en
[rollenwerk lag hem beter. Zo
verd hij met zeven vrienden als
Ie Bockworkshop in 1979 derde
uj het Camarettenfestival in Ne-
lerland. „Herman Finkers was
dat jaar tweede. Over ons is lang
gediscussieerd of het wel cabaret
vas. Wat we deden, leek op
Hauser Orkater. Totaaltheater
net fantastische d- zors."
iteemans is de enige van de
jroep die nog en plein public
iptreedt. „De andere zeven zijn
Jtaaf getrouwd, hebben kindjes
in een huis met hypotheek ge
lregen". Hij kwam bij de (Bel
gische) Omroep Brabant terecht,
raar hij tien jaar lang wekelijks
ien satirisch radioprogramma
leed. Daarin gaf hij commentaar
ip het reilen en zeilen van de
rereld. In die tijd is het typetje
felice ontstaan. „De Antwerpe-
'aren hadden met hun taaltje
iet monopolie in omroepland,
laar wilde ik wat anders tegen-
iver zetten."
lelice spreekt daarom zijn eigen
aal. „Het is de taal die ontstaan
Felice Damiano
FOTO FRITS FALKENHAGEN
is in de mijnen. Daar werkten
veel Italianen, maar ook andere
nationaliteiten. Al die mensen
samen creëerden een taaltje vol
Maasmechelse en Italiaanse
klanken. Maar de taal van Felice
is in de loop der jaren verder
geëvolueerd: het is meer Vlaams
en soms zelfs meer Nederlands.
Het is Damiaans geworden."
Felice is een levend stripguurtje.
Hij is naïef, onwetend. „Maar
ondertussen begrijpt hij de we
reld donders goed", voegt hij er
zelf aan toe. „Felice is ook grap
pig. Dat is iets wat ik als Dré
Steemans niet ben. Dan ben ik
bloedserieus. Ik mijd feestjes als
de pest. Ben ik toch in een groter
gezelschap dan zul je me nooit
op tafels zien staan. Ik kijk lie
ver naar andere mensen in plaats
van het middelpunt te zijn.
Ik ben de stille aanwezige. Dat
zal nog wel de fotograaf in mij
zijn. Trouwens, door dat kijken
doe je ontzettend veel inspiratie
op. Luister maar eens in een
trein naar gesprekken tussen rei
zigers. Dat zijn vaak regelrechte
sketches. Dat is ook de kracht
van humor. Het stille observeren
en het dan even iets anders uit
spreken door de waarheid een
kwartje verdraaien."
Commentaar
Als Felice kan Steemans ook
harder uit de hoek komen. „Zo'n
typetje mag meer zeggen, want
er wordt meer van geaccepteerd.
Neem nu het rechts-extremisme
in Vlaanderen. Daar kan Felice
veel harder en beter stelling te
gen nemen. Hij bekijkt het en
geeft zijn eigen commentaar. Je
kunt je achter zo'n typetje ver
schuilen als een soort Jan Klaas-
sen en Katrijn. Dan kun je je
veel meer permitteren. De men
sen blijven luisteren, omdat het
niet belerend is. Vergelijk het
maar met dat typetje Bob de
Rooy. Paul de Leeuw kan als De
Rooy ook veel meer zeggen. Feli
ce is dan wel Italiaan, maar het
is zeker géén karikatuur van een
Italiaan. Hij heeft geen gitzwart
haar en is niet de typische
macho. Als Felice draag ik wél
altijd Italiaanse maatkostuums.
En die bril heb ik gewoon nodig,
omdat ik slechte ogen heb,
Niet alles van Felice is in België
klakkeloos geaccepteerd. Heel
Vlaanderen stond op stelten toen
één van de gasten in zijn talk
show Incredibile koningin Fa-
biola beledigde, met alle gevol
gen van dien. De show verdween
door het incident zelfs drie jaar
van het scherm.
„Maar in januari kom ik terug
bij de BRTN met Incredibile. De
formule verandert niet ingrij
pend. Het was een talkshow met
drie. gasten. Mensen die verder
geen introductie nodig hebben;
iemand uit de actualiteit en een
bizar mens. Het soort mensen
dat je tegenwoordig in program
ma's als De Stoel terugvindt.
Veel Nederlanders keken naar
Incredibile omdat het anders
was. Hoe de nieuwe show er
precies uit gaat zien, is nog niet
duidelijk. Onze oude locatie is
gesloten, dus zijn we op zoek
naar een nieuwe. De plaats waar
de show opgenomen wordt, is
heel bepalend voor het program
ma. Die bepaalt de hele sfeer.
Omdanks het uitzendverbod van
drie jaar, ben ik wel steeds bezig
met de show. Pakken dossiers
heb ik van mensen die geschikt
zijn als gast."
Veronica-directeur Joop Daal-
meyer vroeg Steemans of hij trek
had om op de Nederlandse tele
visie te komen. „Hij had me als
Felice bezig gezien en zou het
leuk vinden als ik een program
ma met een candid camera ging
presenteren. Zodoende ben ik
vorig seizoen met Booby Trap
begonnen. Het programma is
goed aangeslagen. Komemd sei
zoen gaan we dan ook verder.
Misschien met Felice nog meer
als het middelpunt. Ik ben blijk
baar goed opgenomen in de Ver-
onica-familie, want ik mocht af
gelopen zomer naar het Caraï-
bisch gebied voor de Veronica
goes Caribbean-serie."
Calvijn
Steemans gelooft niet erg m ver
schillen tussen Nederlandse en
Belgische humor.
„Voor mij bestaat Nederland
niet, net zo mm als België. Er is
zoveel wat ons bindt, maar ook
wat ons scheidt. Dat heeft niet te
maken met landsgrenzen. Neder
lands Limburg en Brabant heb
ben heel veel gemeen met België.
«Goedenavond, dames en he-
Dit is Tijdsein met de
volgende onderwerpen." Met
'ngang van vanavond is die
aankondiging voorgoed ver-
Men tijd. EO's actualiteiten-
tubriek Tijdsein werkt
toortaan zonder studio-
'tesentatie en met een ander
°go. Bovendien is de rubriek
terhuisd van de woensdag-
taar de zaterdagavond,
aardoor heeft de kijker op za-
eraag voortaan de keuze uit
ler actualiteitenrubrieken:
randpunt op Nederland 1, 2
andaag en Tijdsein op Neder-
nd 2 plus Nova op Neder-
nd ,j. Allemaal keurig achter
™aar geprogrammeerd, zodat
r geen oneigenlijke concurren
te optreedt.
«Tijdsein dreigde een zwerfkei te
orden tussen de rubrieken van
',e andere omroepen", zegt
l, Hagoort. hoofd afdeling
ormatieve programma's bij de
'u; „Op Nederland 1, 2 en 3 is
ln Jïet n'euwe seizoen sprake
horizontale actualiteiten-
da?'7 ?p Nec*erland 1 zijn
van Mm? Eerlijke rubrieken
nV Avro' K®0 en Ikon'
I M iw?ede net 2 Vandaag en
hLft6j Nova. Daarom
verL redactie van Tijdsein
je Meringeri doorgevoerd om
te ooi,. een eigenwijs gezicht
van temidden van het woud
K»aaCitUadteitenru')rieken op de
iievarfS? tV"' aldus Hag00rt
an Tijdsein een diepgraven-
extn„maga?lne wü maken met
lijud aandacht voor de persoon-
b«mkkenèï°ek makCT e"
1Ne<lerland 2,21.57 uur)
Door Anja van den Akker
Ruud Hendriks is niet het
prototype van de
wonderboy. Toch lijkt alles
waaraan hij begint tot suc
ces te leiden. De tamelijk
onopvallende Veronica-jon-
gen werkte zich bij RTL4
snel op tot plaatsvervangend
algemeen directeur, waarna
het Amerikaanse NBC Super
Channel hem in maart dit
jaar binnenhaalde om vanuit
Londen de Europese markt
te veroveren. De zaken gaan
goed, zegt Hendriks.
Ruud Hendriks (34) praat graag
in opgaande cijfers. Hoger,
meer en beter. De perfecte ko
pie van een succesvolle Ameri
kaanse businessjongen. Maar de
immer energiek ogende Hen
driks is óók Europeaan. Zal
altijd vragen hoe het thuis is.
Niet uit beleefdheid, maar om
dat hij het écht wil weten.
Deze synthese maakt hem ge
knipt voor NBC Super Channel,
die veel geld heeft neergeteld
om middels deze 'kritische
nieuwe dimensie' Europees re
clamegeld binnen te slepen.
Sinds het Amerikaanse NBC, de
oudste omroepmaatschappij
van de Verenigde Staten, vorig
jaar het meerderheidsbelang in
Super Channel overkocht van
de Italiaanse familie Marcucci.
is al zo'n 85 procent van de
programma's vervangen. Super
Channel is geen jongerenzender
meer. De filosofie achter een
pan-Europees station - zo'n
breed mogelijk aanbod voor een
zo'n breed mogelijk publiek
is verbleekt.
Hendriks heeft de opdracht
zich te richten op het hoger
opgeleide, kritische, intelligente
Europese (zaken)publiek. Met
geld. De toekomst van NBC
Super Channel ligt dus in
beursberichten, liefst 24 uur
per dag, financieel nieuws, goe
de talkshows en ontspanning
van niveau. Geen soaps of slap
pe films, geen clips. Ruim 60
procent van de programmering
is daarop al afgestemd.
Sinds Super Channel onder
NBC-vlag vaart, is de omzet
met 18 procent gestegen. Behal
ve het nieuws en amusement
van NBC worden jaarlijks meer
dan 1000 uur zendtijd in Euro
pa geproduceerd.
„Ons potentieel ligt van IJsland
tot de Oeral, van de Noord-
Kaap tot de Perzische Golf.
Zestig miljoen huishoudens",
rekent Hendriks vlot voor. „Of
wel zo'n 150 miljoen mensen. In
elke categorie brengen wij het
beste, op het juiste moment.
Precies als het deze kieskeurige,
invloedrijke doelgroep uit
komt", klinkt het wervend.
Nee, exacte kijkcijfers heeft hij
niet. Die zijn bij een dergelijke
versnipperde markt moeilijk te
meten. Maar van Nederland is
wel iets bekend. Zo'n 17 pro
cent van de kijkers stemt vol
gens Hendriks met enige regel
maat op de zender af.
lietaalkanaal
Hendriks laat het hier niet bij.
Met ingang van januari komt
European Money Wheel, een
Ruud Hendriks
business-kanaal op werkdagen
dat van 5 uur per dag moet
uitgroeien tot een 24-uurs zen
der naast het huidige kanaal.
Zo snel mogelijk en liefst ver
zorgd vanuit drie plekken in de
wereld. „Het wordt vermoede
lijk een betaalkanaal. Met één
station overleef je op den duur
niet", stelt Hendriks.
Er is bovendien een nieuwe
transponder gehuurd, de Eutel-
sat IIF6 'Hot Bird' om precies te
zijn, waardoor het bereik in
FOTO DIJKSTRA
1995 nog verder kan uitdijen.
NBC richt zich namelijk niet
alleen op Europa, maar ook op
uitbreiding in Azië.
Het Nederlands Omroep Pro-
duktiebedrijf in Hilversum
start in de derde week van
september met de Nederlandse
ondertiteling en er komt ook
een Nederlandstalige teletekst-
service. Daarnaast is deze
maand een miljoenen verslin
dende reclame-campagne be
gonnen.
De afgelopen maanden heeft
Hendriks in zijn Londense kan
toor ook heel veel puin ge
ruimd. „Het was juridisch een
enorme puinhoop. Dan kreeg ik
weer een duistere brief van een
of andere onduidelijke agent in
Roemenië die zei dat hij nog
een bepaald bedrag van me
kreeg. Gelukkig is er een pot
voor dit soort problemen. Ik
had me erop voorbereid. Maar
toch, ik had niet gedacht dat
het zo erg was. Ik ben hier de
laatste maanden weer helemaal
in de RTL4-mood geweest. Pio
nieren. Met veel voldoening
zien dat er wat groeit. De ko
mende tijd moet het, als het
goed is, weer wat rustiger wor
den."
Nee, Hendriks is niet van plan
oud te worden in den vreemde.
„Er is niets mis met Nederland,
hoewel we er hier soms een
beperkte blik op nahouden. Als
het aan mij ligt, zal ik hier
altijd weer eindigen. Ik vind het
een rustgevende gedachte dat ik
ooit in Amsterdam de pijp zal
uitgaan."
Aan tegenslagen denkt Hen
driks niet zo. „Ik ben wat dat
betreft een beetje simpel mens."
Hij troost zich met de gedachte
dat hij niet meer kan doen dan
zijn best. „Als ik ergens voor
ga, ga ik voor de volle honderd
procent."
Vrouw en twee kinderen zijn
vooralsnog niet op het Londen
se avontuur uitgekeken. Wat ze
vooral missen zijn de frikadel
len en de kroketten. Hendriks
lacht: „Daarvan nemen we ie
dere keer uit Nederland een
hele koelbox vol mee."
ZATERDAG 10 SEPTEMBER 1994
Je merkt heel goed als je in
plaatsen bent waar Calvijn heeft
gezeten. Ze denken daar anders,
stijver. Die massale uittocht ie
der weekeinde van Nederlanders
naar Vlaanderen zal niet voor
niets zijn. Blijkbaar zoeken jullie
hier iets wat daar boven gemist
wordt."
Dat moet het bourgondische van
België zijn en Steemans is een
op-en-top-bourgondiër als het
om eten gaat. In zijn harmonie
zaal heeft hij de rolls royce on
der de keukens staan. De gewone
toeschouwer ziet amper dat het
een aanrecht is, maar dichterbij
gekomen blijkt de stalen con
structie alles te hebben wat een
keuken tot ideale keuken maakt.
„Wellicht ga ik mijn kookpro-
gramma met Herwig van Hove
ook in mijn eigen keuken opne
men. Dat is trouwens geen tradi
tioneel kookprogramma. Herwig
en ik hebben duizend seconden
de tijd om een gerecht in elkaar
te draaien, vandaar ook de naam
'1000 seconden'. Herwig is de
kok en ik ben degene die de
vragen stelt. Binnenkort ben ik
in Nederland met het kookpro
gramma Kook-tv van Manon
Thomas te zien. Helaas zonder
Manon, want zij moet bevallen.
Gelukkig word ik bijgestaan
door kok Ria van Eijndhoven."
Keukenstoelen
Steemans heeft nog meer plan
nen. Begin volgend jaar gaat hij
optreden met zjn groep Felice
and the Fat Ones. „Mijn muzi
kanten moeten allemaal mini
maal vijfenzestig jaar oud en
minstens honderd kilo wegen.
Het zijn gerenommeerde rotten
uit het vak, die de muziek van de
jaren vijftig en zestig nog goed
kennen. Ik doe altijd van alles.
Heb boeken geschreven, zat ooit
in de LSP-band, heb theater
gespeeld.
Ik werk voor iedere opdrachtge
ver die met een goed idee komt.
Ik wil ook meer met mijn huis
doen. Het is een echte theater
woning. Van vrienden en beken
den heb ik achtentachtig keu
kenstoelen gekregen. Die staan
hier opgeslagen. Met al die ver
schillende keukenstoelen kan ik
de kamer tot een echt theater
ombouwen. Wanneer bevriende
kunstenaars willen, kunnen ze
mijn huis gebruiken dm try outs
te doen. Gewoon met andere
vrienden en bekenden als pu
bliek op de keukenstoelen."
Steemans is ooit bij de conserva
tieve Belgische politieke partij
CVP geweigerd omdat hij homo
seksueel is. „Daar heb ik nooit
een geheim van gemaakt. Ik zie
het verschil ook niet. Ik zou
optreden bij de CVP, 'maar in
eens was mijn optreden ge
schrapt. Een homo paste met in
de filosofie van de CVP. Beroem
de Belgen gaan sowieso wat
moeilijker om met hun homosek
sualiteit. De grootste nichten be
weren keihard op het scherm dat
ze willen trouwen met een
vrouw. Het enige wat ik dan doe.
is smakelijk lachen. Ik snap niet
waar mensen een probleem van
kunnen maken."
Van onze rtv-redactie
Hulp Helpt is de titel van de drie tv-journaals die Aad van
den Heuvel voor de Nederlandse hulporganisatie Mensen
in Nood heeft gemaakt. De KRO zendt de journaals
zondagavond uit.
Aad van den Heuvel vestigt de
aandacht op het werk van
Mensen in Nood, dat ook
doorgaat als na een ramp de
camera's van de wereldpers
zijn verdwenen, zoals in Bang
ladesh. Mensen in Nood blijft
zorg dragen voor de weeskin
deren in dat land die hun
ouders zijn verloren tijdens de
watersnood.
De instelling bouwt betonnen
schuilplaatsen om mensen te
beschermen tegen toekomstige
rampen, zoals zondagavond te
zien is. De bouwwerken doen
ook dienst als medische post,
leslokaal en dorpshuis. Tij
dens het bezoek van Van den
Heuvel brak er ook een nood
weer uit. Mede door de schuil
plaatsen waren er nauwelijks
slachtoffers.
De tv-journaals passen in het
kader van het tachtigjarig ju
bileum van de stichting. De
hulporganisatie viert het be
reiken van deze mijlpaal niet.
Wel grijpt ze de verjaardag
aan om wat extra's te doen
voor de slachtoffers van ver
geten rampen.
Gehandicapten
Zo filmde Aad van den Heuvel
de lotgevallen van de 15-jarige
wees Nurul Afsar. Hij verloor
bijna zijn hele familie in 1991.
Aad van den Heuvel
FOTO ANP
„Bijna ieder jaar komen beel
den van overstromingen in
Bangladesh op de televisie",
aldus Van den Heuvel. „Dan
zijn er veelal duizenden
slachtoffers te betreuren. Dat
is nieuws, hard nieuws. Maar
na de overstroming, als het
géén nieuws meer is, verdie
nen kinderen als Nurul Afsar
natuurlijk een nieuwe toe
komst."
Daarnaast telt Bangladesh
veel gehandicapten. Daar zijn
slechte voeding en veelal
zwakke conditie van de moe
ders debet aan. Mensen in
Nood helpt deze gehandicap
ten.
Zondag, Nederland 1, 11.20,
21.52 en 23.00 uur
ZATERDAG
FILMS
GOES
- Grand Theater
14 en 19 u. The Flintstones.
21.30 u. Speed.
HULST
- De Koning van Engeland
14 u. De Anstokatten.
14 u. Duimelijntje.
19.30 en 22 u. Wolf.
14 en 19.30 u. The Flintstones.
22 u. Beverly Hills Cop 3.
19.30 en 22 u. Speed.
19.30 en 22 u. I love trouble.
14 en 22 u. Four weddings and a
funeral.
19.30 u. The client.
OOSTBURG
- Ledeltheater
20 u. Schmdler's list.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. De Aristokatten.
19 en 21.30 u. Speed.
- Alhambra 2
14. 19 en 21.30 u. I love trouble.
- Alhambra 3
14 u. Duimelijntje.
19 en 21.30 u. Four weddings and
a funeral.
- Alhambra 4
19 u. The cowboy way.
14 en 21.30 u. The Beverly Hills
Cop 3.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30. 17. 20 en 22.30 u.
What's eating Gilbert Grape.
Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
La fille D'Artagnan.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 u. Blank
check.
22.30 u. Intersection
Zaal 4 - 14.30, 2 7, 20 en 22.30 u
Four weddings and a funeral
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Speed.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The client.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Beverly Hills Cop 3.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The crow.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Blink.
Zaal 10 - 14.30, 17 u. Acè Ventu
ra: pet detective.
20 en 22.30 u. I love a man in
uniform.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Maverick.
Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The next karate kid.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Shadowlands.
Zaal 14 - 14.30 en 20 u. Schind-
ler's list.
Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The getaway.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
Love, chaet steal.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The Pelican brief.
Zaal 18 - 14.30, 17 u. De Aristo
katten.
20 en 22.30 u. Speed.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The Flintstones.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Chasers.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Escape from Absolom.
Zaal 22 - 14.30 u Thumbelina.
17, 20 en 22.30 u. Serial mom.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Chasers
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The client.
14.30, 17, 20 en 22.30 u Speed.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Gilbert
Grape.
14.30, 17, 20 en *22.30 u. Beverly
Hills Cop 3.
20 u Romeo is bleeding.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Maverick.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crow.
14.30, 17 u. Next karate kid.
14.30 en 17 u. Escape from Abso
lom.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. The
Flintstones.
20 en 22.30 u The getaway.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed
dings a funeral
14.30 en 17 u. The Aristocats.
22.30 u. Shadowlands.
20 u. Schindler's List.
KNOKKE
- Beverly Screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Speed.
15 en 20 u. Beverly Hills Cop 3.
17.30, 20 en 22.30 u. The client.
15, 20 en 22.30 u. Chasers.
17.30 en 22.30 u. Shadowlands.
15 u. The Flintstones.
17.30 u. Four weddings and a
funeral.
ZONDAG
FILMS
GOES
- Grand Theater
14 en 19 u. The Flintstones.
21.30 u. Speed.
HULST
- De Koning van Engeland
13.45 u. De Aristokatten.
13.45 u Duimelijntje.
16 15, 19 en 21.30 u. Wolf.
13.45 en 16.15 u. The Flintstones.
19 en 21.30 u. Beverly Hills Cop 3.
16.15, 19 en 21.30 u. Speed.
13.45, 16.15, 19 en 21.30 u. I love
trouble.
13,45, 16.15 en 19 u. Four wed
dings and a funeral.
21.30 u. The client.
OOSTBURG
- Ledeltheater
20 u. Schindler's list.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 u. De Aristokatten.
19 en 21.30 u. Speed.
- Alhambra 2
14, 19 en 21.30 u. I love trouble.
- Alhambra 3
14 u. Duimelijntje.
19 en 21.30 u. Four weddings and
a funeral.
- Alhambra 4
19 u. The cowboy way,
14 en 21.30 u. The Beverly Hills
Cop 3.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
What's eating Gilbert Grape.
Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
La fille D'Artagnan.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 u. Blank
check.
22.30 u. Intersection.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Four weddings and a funeral
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Speed.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The client.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Beverly Hills Cop 3.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
The crow.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u
Blink.
Zaal 10 - 14.30, 17 u. Ace Ventu
ra: pet detective.
20 en 22.30 u. I love a man in
uniform.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Maverick.
Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The next karate kid.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Shadowlands.
Zaal 14 - 14.30 en 20 u. Schind
ler's list.
Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The getaway.
Zaal 16 - i4.30, 17, 20 en 22.30 u.
Love, chaet steal.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The Pelican brief.
Zaal 18 - 14.30, 17 u. De Aristo
katten.
20 en 22.30 u. Speed.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The Flintstones.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Chasers.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Escape from Absolom.
Zaal 22 - 14.30 u. Thumbelina
17, 20 en 22.30 u. Serial mom.
KNOKKE
- Beverly Screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Speed.
15 en 20 u. Beverly Hills Cop 3.
17.30, 20 en 22.30 u. The client.
15, 20 en 22.30 u. Chasers.
17.30 en 22.30 u. Shadowlands.
15 u The Flintstones.
17.30 u. Four weddings and a
funeral.