DE STEM 'Ik wil dwingen tot trager kijken' 'Wolf'; fraaie horror met Jack Nicholson Ingetogen Spaans vrouwenportret Freek de Jonge komt toch met nieuwe shoivl UIT GIDS Twee cowboys in New York Pink Floyd-fans moeten improviseren in De Kuipl DE STEM Janice Adriaansens filmt kinderserie in de rust van Zeeuws-Vlaanderen Avro, KRO en NCRV zeer tevreden over samenwerking I SUSKE WISK HAMBONE „Als een tekst niet goed is, krijg ik 'm gewoon niet in mijn hoofd. Ik verander dan ook vaak woorden." Karin Bloemen Gids DONDERDAG 1 SEPTEMBER 1994 DEEL Van onze verslaggever Harold de Puysseleijr Janice Adriaansens (28) maakt met een kinderserie voor de KRO-televisie haar debuut als regisseur. Acht afleveringen van een kwartier, door Adriaansens zelf geschreven en geïnspireerd op ervaringen uit haar jeugd. De opnamen vinden op dit moment plaats in haar geboorte streek, Zeeuws-Vlaanderen. Haar 'snelle succes' in de wereld van film en televisie schrijft de jeugdige oud-Zeeuws-Vlaamse voor een deel toe aan het toeval. Haar ambities: „Gewoon mooie films maken, erkenning is voor mij niet zo van belang. Adriaansens studeerde na de middelbare school korte tijd ge neeskunde, speelde nog even met de gedachte de overstap naar psychologie te maken, maar koos uiteindelijk voor een opleiding aan de filmacademie Sint Lucas in Brussel. „Een beetje uit dwarsigheid aan begonnen", lacht ze. „Niemand in de familie had zoiets gedaan. Mijn interesse voor mensen en creativiteit is zo bovendien mooi te combineren." Ze is voor het derde jaar afge studeerd, assisteerde in die tijd veel op filmsets en werkte on dertussen aan haar eerste eigen project met als werktitel 'Verha len voor Morgen'. Het is een uitwerking van haar afstudeer opdracht aan de filmacademie. Bumy Bos Adriaansens kreeg de kans de jeugdserie te maken van Bos Bros. Dat is het produktiebedrijf van Burny Bos, een van de meest gedreven makers van kindertele visie in Nederland en onder meer het brein achter talloze VPRO- kinderprodukties. De door hem geproduceerde Ne derlandse tv-serie 'Het Zakmes' (Avro) won vorig jaar in New York een internationale Emmy Award in de categorie tv-films voor de jeugd. „Ik had het voordeel toevallig bij de juiste producent aan te kloppen", zegt Adriaansens. „Bos geeft jonge mensen een kans en heeft precies dezelfde opvatting van filmen als mij. Dan snapt iemand wat je wilt zeggen. Bos is bovendien oud- Zeeuw en begrijpt daarom mijn voorliefde voor het geïsoleerde van mensen." Gemompel Isolement zit in het karakter van de Zeeuw. „Het zijn mensen die volop worstelen met zichzelf en verbaal niet zo assertief zijn. Je kent dat wel, dat typisch Zeeuw se gemompel. Jezelf niet goed kunnen uiten. Ze zeggen toch altijd: stugge Zeeuwen. Dat ben ik zelf ook altijd wel gebleven." Maar er zitten ook pluspunten aan opgroeien in Zeeuws-Vlaan deren, vervolgt ze. „De mensen hier zijn nog vertrouwd met stil tes en dat zie je niet veel meer. De meeste mensen vinden nog weinig rust om over dingen na te denken. De Zeeuws-Vlaming wordt niet continu afgeleid en is geprikkeld om wél na te den ken." Tegen die achtergrond verklaart ze het trage ritme van de serie, de spaarzame dialogen en het decor waarin de verhalen zich afspelen, de 'typische eindeloos heid' van het Zeeuws-Vlaamse landschap, zoals die te vinden is in het Verdronken Land van Saeftinghe. „Een prachtige loca tie. Het landschap is universeel. Je kunt het altijd en overal en waar dan ook gebruiken. Het straalt ook een enorme kracht uit waarmee je de leegte en het isolement goed kunt verbeel den." Over het langzame tempo waar in de beelden elkaar opvolgen in de serie zegt ze: „Ik wil dwingen tot trager kijken, snelheid inte resseert me niet. Het benadrukt ook de rust die je voelt uit de natuur. Veel mensen kennen dat niet meer, de Zeeuw nog wel." „Er is'een filmpje bij over een grootvader en zijn kleinzoon. Dat speelt zich af in Saeftinghe. De grootvader probeert de klein zoon een levensles te geven, iets duidelijk te maken over het le ven dat je eigenlijk niet duidelijk kunt maken. Op dat moment begrijpt de jongen absoluut niet wat zijn opa hem wil vertellen. Hij zal dat pas later begrijpen." Naïviteit 'Verhalen voor morgen' behan delt de problematiek dat je als kind 'indrukwekkende' gebeur tenissen meemaakt, ze aanvan kelijk snel weer vergeet, maar die achteraf toch weer terug in je opkomen, vertelt Adriaansens. „De eerste zoen, het doodgaan van een hond. De naïviteit die je als kind hebt, gaat naarmate je ouder wordt steeds meer verlo ren. Dat is voor mij een belang rijk gegeven. Het is jammer dat naïviteit geen plaats meer heeft in de volwassenenmaatschappij. Het is iets dat ik niet accepteer, volwassen worden. Maar je moet wel. Ik kan alleen stiekem film pjes maken en zo terugkeren naar die kinderlijkheid. De gren zen tussen die kinderlijke naïvi teit en de rijpheid van de vol wassene wil ik laten vervagen. De serie is dan ook niet uitslui tend bedoeld voor kinderen. Het zijn alleen toevallig kinderen die de hoofdrol spelen." De verhaaltjes van Adriaansens zijn niet autobiografisch maar een interpretatie van haar jeugd. „Zo zit er een filmpje bij over pesten. Dat is geïnspireerd op een buurjongen uit mijn jeugd. Hij had rood haar en werd daar enorm mee gepest." De achtdelige kinderserie ver schijnt waarschijnlijk vanaf ok tober volgend jaar bij de KRO op televisie. Janice Adriaansens achter de camera: leegte en isolement in het landschap, kwetsbaarheid in de mensen. Door Jos Kessels De mythe van de weerwolf is oud en reeds vele malen ver filmd. Toen bekend werd dat Mike Nichols met een nieuwe versie zou komen, 'Wolf', met Jack Nicholson als het geplaag de mensbeest, waren de ver wachtingen hooggespannen. En inderdaad: 'Wolf' is een onder houdende, intelligente en ro mantische horrorfilm, met kri tische verwijzingen naar onze tijd, waarin Nicholson zijn ta lent voor het duivelse prachtig kan botvieren. Aan de oppervlakte lijkt het verhaal simpel. Jack Nicholson speelt de chef van een grote boekenuitgeverij, Will Randall. In de openingsscène zien we Randall 's nachts in een verla ten streek per ongeluk een wolf aanrijden. In de veronderstel ling dat de wolf dood is, wil hij het beest van de weg slepen. De wolf bijt hem echter in de hand en verdwijnt in het bos. Voorlopig kwellen Randall an dere zorgen. Op een feest krijgt hij van zijn baas te horen dat zijn functie zal worden overge nomen door de jonge ambitieu ze Swinton (James Spader). Vermoeid en gelaten accepteert Randall deze nederlaag, tot woede van zijn echtgenote. De zelfde avond ontmoet hij Laura Alden (Michelle Pfeiffer), de Jack Nicholson en Michelle Pfeiffer in de griezelfilm "Wolf'. foto columbia tristar mooie, vrijgevochten dochter van zijn baas. De volgende dag slaapt hij de klok rond en voelt zich 's avonds herboren. Voor het eerst sinds lange tijd heeft hij zin om met zijn vrouw te vrijen. Hij ziet ineens weer zonder bril en hoort veel beter dan een nor maal mens. Zijn echtgenote blijkt hem echter te bedriegen met zijn jonge opvolger. Met de steun van Laura, met wie hij een verhouding begint, vecht Randall voor zijn positie en waardigheid, maar voelt dat het beest steeds meer in hem los breekt. Veteraan Mike Nichols heeft in het verleden films gedraaid als 'Who's afraid of Virginia Wolf', 'The Graduate' en het meester werk 'Carnal Knowledge', ook met Jack Nicholson in de hoofdrol. Geen regisseur om een gewone horrorfilm te ma ken. In 'Wolf ligt het accent dan ook niet op de griezel-ef fecten, maar vooral op de gees telijke metamorfose van Ran dall. Hij maakt van Randall in eerste instantie een exponent van deze tijd. Een man oud en vermoeid geworden van de prestatiedwang, de schijnstatus van succes en de baantjesjagerij van ondergeschikten. Als weerwolf keert Randall te rug naar de menselijke oerin- stincten en driften. Dat was ook wat Jack Nicholson het meest in deze rol trok. De acteur leeft in onmin met deze tijd, die in zijn visie veel te prestatiege richt is geworden, gebukt gaat onder een gezondheidcultus en ons dwingt emoties te onder drukken. Jack Nicholson is met zijn dui velse hoofd en grijns bij uitstek geschikt als 'Wolfman Jack'. Hij beweegt zich steeds meer als een wolf en bij volle maan krijgt hij een angstaanjagend uiterlijk. Voor Nicholson-lief- hebbers is het een lust om te zien. Michelle Pfeiffer laat op nieuw zien dat ze een uitne mend actrice is. Ze legt een grote natuurlijkheid in haar spel, met oog voor de kleinste details. Pfeiffer vormt in deze film een harmonieuze eenheid met Nicholson, wat voor de no dige ontroering zorgt. Afgezien van het wat pompeuze einde, waarin regisseur Nichols het ineens wél op speciale ef fecten gooit, is 'Wolf' een pak kende en amusante film die ons eraan herinnert hoever we in dit leven van onszelf verwijderd zijn geraakt. 'Wolf' van Mike Nichols draait in Cinésol in Breda, Cinemac- tueel in Bergen op Zoom, City in Roosendaal en De Koning van Engeland in Hulst. Door Marjan Mes Carmen loopt tegen de vijftig en is een geslaagd restauratrice van oude schilderijen. Zij zit echter in een midlife crisis en wordt door ongelukkige per soonlijke omstandigheden ge dwongen om haar leven dras tisch te veranderen. De Spaanse film-, theater- en televisieregisseuse Pilar Miró toont dit vrouwenportret in streng afgewogen beelden met prachtig gekozen lokaties die mede uitdrukking geven aan de geestesgesteldheid van Carmen. De film heet Ei pajaro de la felicidad (De vogel van het ge luk) en de scenarioschrijver was Mario Camus, indertijd de re gisseur van twee schitterende Spaanse films, La Colmena en Los Santos Innocentes. De bijzondere landschappen en interieurs werden esthetisch ge fotografeerd door cameraman José Luis Alcaine, die onder meer verantwoordelijk was voor de opnamen van El Sur van Victor Erice. Ook de mu ziek van cellist Jordi Savall draagt extra bij aan de artistie ke kwaliteit van deze klein schalige, verstilde film. Merce des Sampietro (die ook in Werther van dezelfde regisseuse speelde) vertolkt de hoofdrol heel ingetogen, met veel gevoel voor kleine details en stilzwij gende, betekenisvolle blikken. Haar Carmen is een intelligen te, zelfstandige vrouw die niets moest hebben van het Franco regime en een bijdrage heeft geleverd aan het nieuwe socia listische Spanje. Haar politieke ontgoocheling en de teleurstel lingen in haar privé leven dra gen ertoe bij dat ze besluit om zich terug te trekken in een villa in Zuid-Spanje waar haar niets anders rest dan in alle eenzaamheid te werken aan de topstukken uit de Spaanse schilderkunst, uiteindelijk de enige reden om vrede te hebben met haar bestaan. In de openingsscène bezoekt Carmen haar zoon uit haar eer ste huwelijk die evenwel uit sluitend contact met zijn moe der heeft gezocht omdat hij geld nodig heeft. Na dit teleur stellende bezoek wordt Carmen door twee onverlaten verkracht. Omdat haar nieuwe vriend geen enkel begrip toont voor deze traumatische ervaring vertrekt zij en neemt haar intrek in een hotel. Daar overdenkt zij haar leven en besluit hoopvol om haar ex- man op te zoeken, die inmiddels gelukkig getrouwd blijkt te zijn. Ook bij haar ouders vindt Carmen geen steun. Haar vader zadelt haar op met een leugen uit het verleden en haar moeder heeft heimwee naar de Franco dictatuur toen het leven nog onverzichtelijk was. Teleurgesteld breekt Carmen met al deze verwanten en be trekt een huis in het hete, dorre zuiden dat zo heel anders is dan het groene landschap uit haar jeugd. Terwijl ze in alle rust werkt aan de restauratie van Murillo's Maria en de heilige Isabella verschijnt plotseling haar schoondochter met haar zoontje. De twee vrouwen kun nen het uitstekend vinden het geen Carmen weer moed geeft, maar de jonge vrouw verdwijnt weer even onverwacht als ze gekomen is, vanwege een nieu we liefde. Carmen moet dan erkennen dat ze te oud is om nog een nieuw leven te begin nen. De streng gestileerde vormge ving, de meer suggestieve dan informatieve dialogen en de ve le verwijzingen naar literatuur en schilderkunst maken van De vogel van het geluk een artis tiek fraai filmwerkje voor fijn proevers. Geen emotioneel mee slepend drama. 'El pajaro de la felicidad' van Pilar Miró draait in Filmhuis Concordia in Breda, 1 tot en met 7 september om 22.00 uur. Om 19.30 uur is nog steeds de Chinese speelfilm 'The Blue Ki te' te zien, over een familie tijdens de Mao-dictatuur. Kief er Sutherland (links) en Woody Harrelson op de Manhat- tan-brug in New York in 'The Cowboy Way'. foto universal Van onze filmredactie In de bioscoop is de cowboy terug van weggeweest. De ene western na de andere ver schijnt, soms in een vrolijke, moderne variant zoals 'City Slickers', waarin enkele stads mensen op een ranch vakantie vierden. In het filmkomedietje 'The Cowboy Way' van Gregg Cham pion gaan een paar koeienjon- gens naar de grote stad om er op hun manier orde op zaken te stellen. De zwijgzame Sonny (Kiefer Sutherland) en de luid ruchtige Pepper (Woody Har relson) zijn twee rodeo-cow boys uit New Mexico die elkaar niet uit kunnen staan. Sinds Pepper te diep in het glaasje heeft gekeken tijdens de finale van het nationale rodeo kampioenschap en daarmee ook Sonny's titelkansen verspeelde, moet Sonny niets meer van Pepper weten. Noodgedwongen moet het tweetal toch samen op stap, naar New York, waar de doch ter van een gemeenschappelijke vriend spoorloos is verdwenen. Haar vader blijkt te zijn ver moord. Al ruziënd komen Son ny en Pepper een bende op het spoor die handelt in illegale Cubanen. Met de steun van een agent van de bereden politie, die in een vorig leven een zwar te cowboy was, maken ze van de Manhattan Bridge een paar denrenbaan en schakelen het wild met lasso's uit. 'The Cowboy Way' is een ver geefse poging humor te putten uit de beproefde contrasten tus sen onbedorven plattelandslui en de moderne stadsjungle. De grappen lijken bedacht door een computer, waar wat oude succesformules a la 'Crocodile Dundee' in zijn gestopt. De cowboys belanden in het peperdure Waldorf Astoria Ho tel waar ze met hun ruwe ma nieren het personeel beledigen maar de vrouwenharten sneller doen kloppen. Dat laatste re sulteert in een optreden van Pepper op een chique mode show waar Calvin Klein de toon aangeeft. De paar leuke grap pen gaan volkomen verloren in de vracht voorspelbaarheden en ongein. 'The Cowboy Way' is te zien in Mignon in Breda en Heuvel- poort in Tilburg. -.v.,.v ,.v.y - -.'„V - .V "i vt V. HMÉjum HRMHNB KjggMjjflg Hilversum (anp) - Avro, KRO en NCRV, de drie omroepen dj de belangrijkste bespelers zijn van de televisiezender Neder] land 1, zijn zeer tevreden over hun onderlinge samenwerking] Die levert flinke financiële voor- De NCRV besteedt met een delen op, zodat extra geld vrij komt om in programma's te in vesteren. Bij de presentatie van het ko mende winterprogramma, giste ren in Hilversum, zei Avro-ra- dio- en tv-directeur B. Klap dat de verscheidenheid tussen de drie omroepen de kwaliteit van Nederland 1 is. Avro, KRO en NCRV zullen blijven vasthouden aan hun eigen identiteit. Toch kunnen zij ook programmatisch goed met elkaar overweg, aldus Klap. De omroepen hebben de herken bare programmering (per avond eenzelfde soort programma op dezelfde tijd) voor het wintersei zoen verder gestroomlijnd: om half zes een kinderprogramma, een uur later een spelletjesblok, na het acht-uur-journaal amuse ment, rond half tien actualitei ten en tegen elf uur documentai res op drie weekdagen, en in het weekeinde politieseries. tal programma's aandacht aaj haar zeventigjarig jubileum, i officieel op 15 november is. thema heeft de christelijke c_ roep 'De samenleving maak samen' gekozen. Er komt een speciale afleveriiJ van 'Zondagskinderen' met ]J Brink en Herman van Veen oïtj diens Colombinehuis. Ook aflevering van Rik Felderhol 'De Stoel' gaat daarover. VooiJ een Amerikaanse serie tv-filt over de Bijbel met oud-teshl mentische verhalen en 'Helpl een serie docudrama's over ki ne criminaliteit. Bij de radio werken de drie oip.1 roepen op dezelfde wijze sa®E als bij Nederland 1, aldus Klarl Hij stelde vast dat de radio pc-l pulair is, maar dat het aaiitj stations sterk is toegenomej Zijn doelstelling is om met t publieke Hilversumse zendetsl Radio 1, 2, 3, 4, en 5 per g marktleider te worden. Rotterdam (anp) - De naar verwachting 125.000 bezoekeijl van de drie Pink Floyd-concerten op 3, 4 en 5 september iil het Feijenoordstadion, moeten bij aankomst en vertrek reke-1 nen op enig ongemak. De renovatie van het Rotterdams! stadion is nog enkele maanden verwijderd van zijn voltooiing! wat volgens de directie allereerst rond het complex merkbaail is. foto wim kooyman „Het wordt een verduveld lastig karwei met zoveel toeschouwers te moeten improviseren in dit stadium van de verbouwing", voorziet directeur J. van der Vegt van het stadion. „We zullen de concerten zeker niet aangrij pen voor een experiment. Een maal binnen zullen bezoekers weinig last ondervinden", be looft hij. Bij de ingrijpende vernieuwing van het Feijenoordstadion is in hoge mate rekening gehouden met de belangen van Mojo-Con- certs, de organisator van de meeste popconcerten in De Kuip. Zo zijn de hekken rond het veld vervangen door een publieks vriendelijker betonnen gracht. Het binnenterrein is op gelijke hoogte met het veld gekomen. Bij grootschalige evenementen wordt deze loopgraaf met roos ters bedekt. Het publiek kan zich dan onbelemmerd verplaat sen. „Voor Pink Floyd wordt aan ösl zuidzijde een tijdelijke tribunel langs de lengte van het veld! neergezet, vanwaar 5500 bezoe-l kers de concerten kunnen bijwo-l nen", zegt Van der Vegt. „Alle andere parterretribunes zijn t montabel gemaakt. De kap bo-l venop de tweede ring is zo ge-j construeerd, dat zelfs heel I en diepe podia aan de zuidzijde I kunnen worden opgesteld. Aanl de binnenkant is een geavan-1 ceerde geluidsinstallatie werkt." Toeschouwers met een veld-l plaats voor Pink Floyd, zullen del speciale mat aantreffen die del afgelopen jaren in het Fe-[ ijenoordstadion is ontwikkeld en| waarvoor in binnen- en buiten- V land belangstelling bestaat. Del onderkant bestaat uit een soorl| dikke schuurspons. Het wordt niet gekneusd als er veel| publiek overheen gaat. Den Haag (anp) - Cabaretier Freek De Jonge start op november met zijn nieuwe show onder de titel 'Chinezen'. Nal de try-outs is de eerste voorstelling in het Rotterdamse I Luxortheater, hoewel De Jonge die niet als een officiële! première wil zien. Hij blijft tot 20 november in het| Luxortheater. Daarna treedt hij in Amsterdam op. De laatste cabaretshow die De Jonge op de planken bracht, was 'Losse Nummers' die in 1991-1992 draaide. Dat was na dat hij enige tijd daarvoor had aangekondigd het theater te zul len mijden en zich op het schrij ven te richten. Na deze show FILMS GOES - Grand Theater 20 u. Speed. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Wolf 20 u. Beverly Hills Cop 3. 20 u. Speed. 20 u. The cliënt. 20 u. Four weddings and a funeral. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Speed. - Alhambra 2 20 u. The Beverly Hills Cop 3. - Alhambra 3 20 u. Four weddings and a funeral. - Alhambra 4 20 u. Cowboy way. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. What's eating Gilbert Grape. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. La fille D'Artagnan. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 u. Blank check. 22.30 u. Intersection. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Speed. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hills Cop 3. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The client. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crow. Zaal 9 - 14.30, 17 u. Naked gun 3. 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30, 17 en 22.30 u. Ace ventura: pet detective. heeft de cabaretier onder me^l met succes de nar gespeeld m l 'King Lear' van William Shakér I speare en leek hij voorlopig te I kiezen voor het grote toneel. Ook I maakte hij een lange reis naar het Verre Oosten. 20 u. Romeo is bleeding. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30u. Maverick. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u The next karate kid. Zaal 13 - 14.30, 17 u. Thumbeli- na. 20 u. Shadowlands. 22.30 u. This boys life. Zaal 14 - 14.30, 17 u. De Aristo- katten. 20 u. Schindler's list. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u The getaway. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u,. Frauds. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30u. I The Pelican brief. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Speed. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.- The Flintstones. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Escape from Absolom. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 iu I love a man in uniform. Zaal 22 - 14.30, 17 u. We're back. 20 en 22.30 u. Serial mom. BRUGGE - Kennedy Komplex 14.30 en 20 u. Speed. 14.30 en 20 u. Beverly Hills Cop 3, 14.30 u. The next karate kid. 20 u. The crow. 20 u. Four weddings and a funeral 14.30 u. Duimelijntje. KNOKKE - Beverly Screens 20 en 22.30 u. Speed. 20 en 22.30 u. Beverly Hills Cop 3. 20 en 22.30 u. The client. 20 u. The Flintstones. 22.30 u. Four weddings and a funeral. RADIO 1 S heel uur en om 7.30, 8.30,12.30, ,130 17.30, 18.30 en 6.30 Nieuws, eg. 7 07 Tijdsein. KRO: 12.07 Echo. 14 05 Dingen die gebeuren AVRO: 1707 AVRO Radiojournaal. KRO: 90 04 Onder tafel. NCRV: 22.04 Hier pn nu-sport. NOS: 23.07 Met het oog op morgen. VPRO: 0.04-7.00 Nachtleven, met om 0.04 Street beats; 3.02 Het paradijs; 4.02 Grand disco classique; 5.02-7.00 De geza menlijke zenders Peazens Mod- RADIO 2 Eik heel uur Nieuws. NCRV: 7.04 Goedemorgen Nederland. 9.04 Het Willem Weverplein. 12.04 Het hart van twee. 14.04 Bergweg 30. AVRO: 17 04 Fileradio.EO: 18.04 Alle men sen. TROS: 19.04 Schlagerfestival. 1930 Oud plaatwerk. 20.04 Music all" in. 21.04 Voor wie graag luiste ren wil. 22.30 Coulissen. 23.04-24.00 Sesjun. RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.04 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14 04 Catola. AKN. 15.04 The magie friends. VOO: 17.04 Rinkeldekmkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Snoor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma- nazine. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0 04 Nachtwacht. NOS: 2.02 Papa is wakker. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM. J RADIO 4 Om 7 00. 8.00. 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. VOO: 7.02 Ochtendstem ming. 9.00 Muziek voor miljoenen. 10.48 Ochtendconcert I. Borodin Kwartet met piano; 11.33 II. Nieuw Sinfonietta met piano. 13.04 Varia ties op vier: Zigeuner. VARA: 14.00 Middagconcert: Uit VARA's mati nee archief. Nieuw Sinfonietta Am sterdam. 15.35 Friedrich Bernius di rigeert werken van Heinrich Schütz. 16.00 De Nederlanden: La strada armonioso KRO: 17.00 Zin in muziek. 18.04 KRO Klassiek. 19.30 Het orgel. 20.02 Avondconcert. Hol land Festival Oude Muziek. 22.00 Laudate. 23.00 Deze eeuw. Austrian Art Ensemble. NOS: 0.00-1.00 Vier na middernacht. RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 en 23.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelin genrubriek met uitgebreid weerbe richt en scheepvaartberichten. 7.05 NOS sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. TROS: 9.02 Perspek- tief. 10.02 De duvel is oud. RVU: 11.02 Kleur bekennen. NOS: 12.02 Weldenkende mensen. 13.10 Bijla ge. 14.02 Een leven lang. NCRV: 15.02 Schuim en as. NOS: 17.10 Radio UIT. PP: 17.50 GPV. NM0: 18.02 Actualiteitenprogramma in drie talen: 18.02 Nederlands; 18.30 Arabisch; 18.45 Turks programma. EO: 19.00 Waar waren we ook al weer? NOS: 19.15 Nieuws in het Turks. 19.50 Nieuws in het Marok kaans en Berbers. 20.40 Nieuws in het Chinees. TELEAC: 21.00 Tema. 21.30 Knoop in je zakdoek II. TROS: 22.00 Finale. NOS: 23.07-24.00 Met het oog op morgen. OMROEP BRABANT ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Bra bants nieuws. 7.25 De krant in Bra bant. 7.32 Brabants nieuws. 7.55 Weerman Johan erschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centrale. 8.32 Brabants nieuws en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draaibank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.05 Brabants nieuws, 12.55 Bericht voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Centrale. 13.32 Brabants nieuws. 13.34 Muziek, Brabantse produkties. 14.03 Brabants nieuws. 14.08 Muziek, met om 15.03 en 16.03 Brabants nieuws. 17.05-18.00 Bra bants nieuws, service, provinciale agenda en nieuwsoverzicht. OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Nieuws en actualiteiten met om '7.15 het weer in de provincie. 7.35 de dag van 7.40 overzicht och tendbladen. 7.45 agendatip en agenda. 7.50 regionaal nieuwsover zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 Politieke consumen tentest. 12.05 Nieuws en actualitei ten, met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuws overzicht 12.35 Vragen staat vrij. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Een vak apart. 17.03 Nieuws en actualitei ten, met om 17.15 het weer in de provincie. 17.32 regionaal nieuws overzicht. 17.35 Zegt u 't maar. 17.55-18.00 de agenda.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 22