DE STEM Gele Trui van Bekendheid deruit in •mpetitie irkgroep itenbeleid Tweede editie 'Wie is Wie' met 18.000 'vooraanstaande' Nederlanders Bredase studenten op zoek naar Sly Stone UIT GIDS NIEUWS Koersbal Drie Zeeuwen volbrengen zware tocht in bergen De eigen tijd IN BEELD NOS-documentaire over funk-held LUGUSTUS 1994 [men deel. kg: 1. D. Bertram, Clinge ■gram; 2. P. Everix, Beveren 1 3. M. Kegels, Kieldrecht 4. L. Persiau, Hamme 2250 van Geyt, Hamme 205fl de zijvogel: E. Maat, grootste bl (6): N. Schouwenaar. Wip brste hoge vogel en vierde ■gel: J Boelens, tweede hoge ll: J. Vermeule, eerste, tweede Berde zij vogel H. Boonman ltste aantal (6): J. de Rijke. ,Je moet naar een dier kijken als naar een individu" Bob, Talbot, onderwater-cameraman kt - Zaal De Lieve. Mat 1. i Jels/Taelman, 2. Govaert, 3^ I Vlierbergen/De Vos. Mat 2:1' lBaeyens/C. Baeyens, 2. Ke- [/Govaert, 3. De Vos/Smet. Bollingen Endijke - 42 deelnemers; 1. R. Limmen-F. Blaakman, 2. A. |pe-Th. Vermeulen, 3. K. de |-Th. de Looze. Tweede bol- 1. R. van Lent-S. Vermeulen, Goossens-J. Dhaens. ST.-JANSTEEN tafé 't Centrum, 13.30 uur, Ichieting voor bejaarden. 1JHULST Zaal De Lieve, 13.30 uur, Rokeren. las deze TIO sterrit een van d. pst bezette van het huidige sei- pen. Komende woensdag js lei- er TC Axel organisator. Êr kaa kn tussen 18.30 en 20.30 uur lorden afgestempeld in hun du ll okaal, café Cambrinus, aan de Ixelse markt. ITSLAG I Wielertoerist 80,56 punten, 2. TC Ixel 78,86, 3. TC Westdorpe 63,01, J TC Zwinhoeve 58,00, 5. Freew- I eel'79 55,87, 6. TC HAS 53,82, IC Aardenburg 43,40, 8. WTC Aloy |5,00, 9. RTC Delta 31,42, 10. TIO [8,50 Itand na 13 sterriten: 1. TC Axel |019,12, 2. Wielertoerist (Eedel 135,62. 3. TC Westdorpe 661,12,1 Freewheel'79 (Schoondijke) 599,40, RTC Delta (Terneuzen) 548,99,6 WTC Aloy (Graauw) 519,75, 7. TC TAS (Sluiskil) 518,12, 8. TIO (Oost burg) 445,60, 9. TC Breskens 348,00, 10. TC Zwinhoeve (Retranchement) p 18,00 punten. [Wethouders van Aardenburg licaptenbeleid West-Zeeuws- pidie geven van 750 gulden. I aan de orde tijdens het consulta- tief overleg van raadsleden. Tijdens deze vergadering word! ook gesproken over het voorstel een subsidie te geven van ruim 37.000 gulden aan het R.K Kerkbestuur voor de restauratie van het schip van de monumen tal e kerk aan de Weststraat 11 Aardenburg. De totale restaura tiekosten, die v.oor subsidie ii aanmerking komen, zijn bepi op 742.646 gulden. Het Rijk sub sidieert tot tachtig procent, és provincie Zeeland tot vijf pro cent en het is gebruikelijk dat ook de gemeente tot vijf-procent subsidie geeft. Het Aardenburgse college vindt het een goede zaak dat ook het schip van de kerk wordt geres taureerd. „Als de restauratie is afgerond, verkeren alle grote monumenten in de gemeente Aardenburg in een goede to' zeer goede staat en mag worden verwacht dat restauraties als de ze voor een lange reeks van jaren niet aan de orde zullen zijn, meent het college in het voorstel De exacte omvang van de subsi die kan pas na het gereedkomen van de restauratie worden vast gesteld. Daarom stelt het college voor een voorschot te geven aat het Kerkbestuur tot tachtig pro cent van het geraamde bedrag. De vergadering van het konsul- tatief overleg van raadsleden be gint donderdag om 20.00 uur in het gemeentehuis. IJzendijke - Drie Zeeuwen hebben met succes de zware internationale bergwandeld- riedaagse in het Oostenrijkse Knittelfeld volbracht. Samen met nog 545 andere wan delaars, waaronder 84 Nederlan ders, trotseerden ze de tropische weersomstandigheden tijdens de zware wandeltochten in de ber gen. Elke morgen om zes uur ging men van start. Voor Jac ques van Voorenberghe uit IJ zendijke was dit de 28e maal da hij aan deze tocht deelnam. Pe andere Zeeuwen waren Madd) Heijboer (9e maal) en Ja"j"jv Dekker (2e maal) uit Midde'" burg. Gids DINSDAG 9 AUGUSTUS 1994 DEEL I i Vier 'musts': Paul van VlietDries van Agt Jeroen Krabbé en Ron Brandsteder. foto's archief de stem 'Wie is Wie in Nederland?' komt dit najaar weer uit. Voor de tweede keer. De tweede editie moet net als de eerste het wel een paar jaartjes vol houden. Want het is een prij zig, dik naslagwerk dat tege lijk een hal van glorie is. Ben je eigenlijk wel iemand als je niet in Wie is Wie...? staat vermeld. En wie controleert al die gegevens? Kan een patser zich erin kopen? Op naar Den Haag voor de antwoorden, naar uitgeverij Pragma die tot dusver slechts één titel heeft geproduceerd: Wie is Wie in Nederland? En wat is dat voor een uitgeverij die maar een boek in de vijf, tien jaar uit geeft? Door Jan Koesen Honderdduizend min of meer vooraan staande Nederlanders hebben dezer dagen een brief gekregen van Uitgeve rij Pragma met het verzoek om een formulier in te vullen. Ongeveer 18.000 van hen zullen opgenomen worden in deze biografische bijbel. Kosteloos. En zonder verplichting van koop. Van prins tot ambtenaar, van sportheld tot wetenschapper, van kunstenaar tot za kenman. liet naam, geboortedatum, burgerlijke stand, opleiding, loopbaan, functie, te lefoon en postcode. Maar de invuller is vrij een en ander niet op te geven. Zo zal men vergeefs de particuliere tele foonnummers van bijvoorbeeld mr. Pieter van Vollenhoven en die van André van Duyn in de prestigieuze pil aantreffen, wel natuurlijk een vaag en algemeen doorgeefnummer. Den Haag. Gedempte Gracht, achter de Bijenkorf. Vier hoog, hete lift. De Uitgeverij Pragma bestaat, blijkt al snel, feitelijk uit twee personen: Mar- jolijn van der Jagt (niet opgenomen in Wie is Wie...?') en initiatiefnemer Frans van Egmond (wel opgenomen), beiden uit de wereld van de journalis tiek en de PR. Ongeveer honderd jaar geleden ver scheen de oorspronkelijke Who is Who Nu bestaat er een Franse, een Duitse en een Belgische variant. Die van Bel gië is dubbel uitgevoerd: Wie is Wie in Vlaanderen? (1980-1984) en Qui est qui en Belgique francophone (1981-1985). Maar alle Wie is Wie-en zijn volgens dezelfde formule opgebouwd. Gesjoemel Vraag 1: Wie controleert of de inzen ders niet gesjoemeld hebben met hun gegevens Marjolijn van der Jagt is onthutsend eerlijk. „Niemand. We maken alleen gebruik van die gegevens die de men sen zelf vrijgeven. Maar het gebeurt toch niet in de praktijk dat er bewust foutieve zaken worden vermeld. Men is te beducht voor het Charles Schwie- tert-effeet." Schwietert was een televisiejournalist die, toen hij staatssecretaris werd, zich ten onrechte een academische titel en officiersrang toeeigende. Hij moest ter stond opstappen. De ene helft van Nederland lachte zich rot, de andere brieste. Schwietert heeft inmiddels wel zijn titel gehaald. Marjolijn van der Jagt: „We hebben- ook geen enkele reactie ontvangen over het eerste deel dat iets onjuist zou zijn. De mensen zijn vreselijk bang voor sociale controle. Ze kijken wel uit om zich beter voor te doen dan ze zijn." Alleen levende Goed, tweede vraag, ik ben een rijke koppelbaas en ik vind het leuk me tussen al die vooraanstaande Neder landers in te wringen. Kan dat? „Ook dat gebeurt niet in de praktijk. Kijk, Wè hebben twaalf sectoren opge nomen. Het gaat ons om kwaliteit. En die twaalf sectoren moeten een afspie geling zijn van de hele Nederlandse samenleving, een spiegel van deze tijd. Dat is een ijzeren regel. Mensen die na het verschijnen van het eerste deel gestorven zijn, worden niet meer opge nomen in het tweede. Zo zult u niet meer de naam van Molly Geertsema aantreffen, want hij is dood. We nemen alleen levende Nederlanders op." Wellustig „We staan op die twaalf sectoren, anders daalt het hele boek in waarde. Veel gegevens kunnen we trouwens uit vrije nieuwsgaring betrekken. Toch sturen we nog altijd voor alle zeker heid onze beschrijvingen aan die men sen toe om te zien of het klopt. Maar absolute zekerheid krijg je nooit. Dat is monnikenwerk en eigenlijk ondoen lijk. „In België hebben ze dat ooit gedaan met iedereen die zei dat hij was afge studeerd aan de universiteit van Leu ven. Toen bleek, dat slechts twee van de vijfduizend opgaven niet klopten. Die twee hadden namelijk gezegd dat ze in '58 waren afgestudeerd, terwijl dat '59 bleek te zijn. In Frankrijk is de uitgave van een nieuwe Qui est Qui... een heel drama. Diegenen die niet zijn opgenomen of verwijderd, kunnen dat feit, vergezeld van wellustig commentaar, in de kran ten lezen. „Dat betekent dat het in Frankrijk een vorm van waardering is als je beschrijving is opgenomen. Maar een schouw van de elite zal het in Nederland nooit worden." Naslagwerk De 'Wie is Wie...?' heeft natuurlijk een reeks van namen die niet mogen ont breken, zoals leden van het Koninklijk Huis, ministers, bekende, artiesten, topsporters etc. „Die zijn voor ons een must. Die bellen we op. We vragen of er nieuwe gegevens zijn, of alle levens beschrijvingen nog kloppen. Zo krijgen we via de RVD informatie over de leden van het Koninklijk Huis. „Maar ook een bekende televisieper soonlijkheid als Ron Brandsteder hoort erin. De media vormen een belangrijke bron van informatie voor ons. De be kende Nederlanders weten doorgaans wel dat het in hun eigen belang is om opgenomen te worden in onze encyclo pedie. „Ons boek wordt bijvoorbeeld ge bruikt door mensen die een spreker voor een symposium zoeken, door me dia die iemand willen interviewen, bij brainstorming waardoor je via ons boek toch weer een nieuwe impuls kunt krijgen. Je zult het ook nooit als tweedehands boek ergens aantreffen. Het is een naslagcollectie." Marjolijn van der Jagt is warm gelo pen. „Ook vragen we aan de mensen die we aangeschreven hebben of ze niemand weten die geschikt is voor opname. Zeg, nou ik het daar over heb, hebt u geen zin erin te komen?" De verslaggever veert verrast op maar besluit nog even met het ja-woord te wachten. De "Wie is Wie...?' is welis waar de Gele Trui van Naamsbekend heid, maar zullen mijn collega's niet meesmuilen? IJdelheid De encyclopedie doét natuurlijk wel een geraffineerd beroep op ijdelheid. Tot de 18.000 uitverkorenen van 15 miljoen vaderlanders behoren heeft wel wat.'Pragma heeft dan ook niet over medewerking te klagen. Ex-pre mier Van Agt vulde gehoorzaam allés in, maar streepte aanvankelijk wel de kolom met zijn privé adres door omdat hij natuurlijk geen zin had in onge wenst bezoek op de Heilig Landstich ting. Coentje Moulijn vermeldde aanvanke lijk slechts dat hij een herenmodewin kel in Rotterdam bezat, maar verzweeg zijn voetbalverleden bij Feijenoord. Beide heren lazen later in een krant dgt ze in de gids van Pragma zouden komen. Ze belden toen zelf de uitgeve rij alsnog op om de ontbrekende gege vens door te geven. Pragma komt via gekochte adressenbestanden achter de gewenste adressen eti spit ook vlijtig in andere media. Vraag drie: Nooit geen extreme .reac ties, zo van, 'Staat die Schoft erin... weten jullie wel wie...? Marjolijn: „Nee hoor. Dat gebeurt nooit. Het omgekeerde wel. Paul van Vliet stuurde ons niet alleen zijn gege vens op, maar ook zijn nieuwste CD en Jeroen Krabbé wenste ons succes met alles." Het Noordbrabants Museum in Den Bosch toont zijn collectie hedendaagse kunst onder de ti tel 'De eigen tijd'. Dat gebeurt niet eens zo zeer, zoals je zou verwachten, in de vorm van een tentoonstelling van het werk in concrete, stoffelijke gedaante maar in de eerste plaats in een bestandscatalogus. Het boek ziet er niet alleen mooi uit, het is ook belangrijk. Het museum heeft vanaf 1984, bet jaar dat het ook nadrukke lijk eigentijdse kunst ging col lectioneren, ruim 600 werken verworven van zo'n 160 kunste naars, en dat alles is vastgelegd in de catalogus. Daarbij bevat ze 54 monografieën met kleu renafdruk van een werk van de belangrijkste kunstenaars uit dat gezelschap. Dit boek, dat is dus de collectie van het museum. Gewoontege trouw bevindt die verzameling zich, aan ieders oog onttrok ken, in de kelders en nu wordt die voor ieder die geïnteres seerd is werk van Brabantse kunstenaars op handzame wij ze zichtbaar gemaakt. Toch blijft het' merkwaardig dat de catalogus veel belangrij ker is dan de tentoonstelling zelf. Waar in het algemeen de catalogus een tentoonstelling Pleegt te begeleiden, is het nu zo dat de tentoonstelling een illustratie is bij het boek dat dezelfde titel draagt, 'De eigen lijd'. De tentoonstelling is een beperkt en in zekere zin wille keurig aftreksel van wat de verzameling in haar geheel voorstelt. En dat terwijl toch ook heel mooie, individuele stukken te zien zijn. Zoals de installatie van Pieter Laurens Mol (Breda, 1946) die aan de museummuur letterlijk boven de tentoonstel- hng uitgroeit. Het gaat om een stalen wandconstructie met 5 W'jnflessen met daaronder bla den strokarton in helblauw. Door Frits de Coninck Zowel de bladen als de flessen hangen op verschillende hoog tes zodat de hele wand vero verd wordt en het werk zich nadrukkelijk de tentoonstelling in duwt. Mol noemt het werk Argumen ten voor de spoeling van het Intellect. In zijn verschijning verwijst het naar irrationele, duistere wetenschapsbeoefe ning die meer gebaseerd is op alchemistisch geloof dan op controleerbare feiten. De fles sen zijn de destilleerkolven en het blauw bergt het geheim dat de kolven zouden moeten open baren. Wiens intellect nu pre cies gespoeld moet worden? Maar intrigerend is het wel. Er hangt schitterend werk op papier van Frank Van den Broeck: litho's, aquarellen en pastels. Het is op deze plaats al eerder gezegd, naar aanleiding van zijn grote tentoonstelling in De Pont in Tilburg. Van den Broeck (Eindhoven, 1950) is als tekenaar van een kwaliteit die je in Nederland niet veel vindt. Zijn werk op papier is auto noom en zo vanuit het tekenen gedacht dat de voorstelling daar ternauwernood aan ont snapt. Hoe zeer hij zich zelf ook als schilder met verf wil zien, het is de tekenaar die het meest overtuigt. Het werk dat hier van hem hangt laat zich niets gelegen liggen aan wat er van alle andere, op Brabant betrok ken kunstenaars hangt. En dat wil wat zeggen, want er hangt veel divers werk, elke kunste naar zijn eigen plekje aan de muur. Alles keurig nevenge schikt, en dat is nou net niet de garantie voor een avontuur dat meesleept en sprankelt. 'De eigen tijd', de titel van boek en catalogus, klinkt bijna let terlijk als het statement van Honore Daumier „II faut etre de son temps" waarmee het realisme midden vorige eeuw doorbrak. Van de eigen tijd zijn, dat was afzien van alles wat de kunst van voor die dagen diende te zijn. De realistische nieuwlich ters wilden afzien van morali teit, religie,, historie, allemaal belangrijke waarden uit de voorgaande Romantiek, die ze buitenartistiek vonden en die dus onnodig de kunst beperk ten. De eigen tijd: in vergelijking met wat de realisten bedoelden is de titel in het Brabantse geval op z'n minst misleidend. Aan enige vergelijking ontkom je overigens niet omdat het geen toeval kan zijn dat deze presentatie door het leven gaat met een haam die zo'n kunst historische lading heeft. De naam is misleidend omdat hier wel degelijk een beperking geldt die met de kunst zelf zo weinig te maken heeft. De beperking betreft het Bra bantse, de geografische binding van de kunstenaars. Het mu seum verzamelt van kunste naars die op enigerlei wijze met Brabant verbonden zijn, door geboorte, studie, verblijfplaats enz. Dat maakt de verzameling tot een toevallig samenstel, waar een niet geografisch ge bonden museum als het Eind- hovense Van Abbe bijvoor beeld, louter en in de eerste plaats op artistieke gronden aankoopt. Zo kan bij uitstek een collectie ontstaan met in nerlijke samenhang. In die zin is daar in Den Bosch geen spra ke van. Het Noordbrabants Museum figrewi 'SmÊmi mmmÊm Het beeld 'Pohon' van Carola Popma maakt de metamorfose van vorm, materiaal en betekenis zichtbaar. foto peter cox koopt werk van Brabantse kun stenaars en doet dat overigens goed. Het is wel degelijk moge lijk om vanuit die Brabantse optie losse stukken te kopen van kwaliteit. Maar het omge keerde is ook waar: de tentoon stelling laat ook werk zien dat in een belangrijk museum met een boven-regionale ambitie niet getoond zou worden. Naast werk van Brabantse kunstenaars rust de collectie nog op een tweede poot. Het museum wil zich specialiseren in bloemstukken, een schilder kunstig genre, op welk gebied het een aantal mooie oude stukken heft. Het museum wil die lijn doortrekken naar de eigen tijd, en heeft zodoende werk aangekocht van Arjen van Arendonk (Waalwijk, 1957) en van niet-Brabanders Vincent Rijnbende, de virtuoze Erik Andriesse en Martin van Vre- den. Vooral bij de laatste doet zich weer het probleem voor van de beperkende indeling in categorieën. Martin van Vreden heeft schit terende bloemen gekrijt en ge schilderd maar is daarom nog geen bloemschilder. Hij heeft abstract-geometrisch geschil derd, edelstenen, bloemen en, sinds kort, boeken. Hij is een schilder die voor alles over de schoonheid schildert als middel om de werkelijkheid gewaar te worden en dat betekent meer dan dat wat we met het oog zien. Bloemen zijn daarin natuurlijk geen toeval maar zeker ook niet het eindpunt. Geïsoleerd zoals in het Noordbrabants Museum van zijn andere werk, krijgen die bloemen een andere, be-' perkte betekenis. Hoe mooi ze ook zijn. Overigens, ook in Bre da hangt een groot doek met bloemen van hem en wel in het Ignatius-ziekenhuis, bij de ope ning geschonken door de ge meente Breda. Natuurlijk is dat ook een enkel schilderij, maar een ziekenhuis is dan ook geen museum. Een museum heeft een andere, culturele taak. De museumgebouwen omslui ten een fantastische tuin waar in de afgelopen jaren in betrek kelijke stilte een aantal mooie beelden een plaats hebben in genomen. Er staat het grote beeld 'Reflectiekubussen' van Piet-Hein Stulemeijer (Ginne- ken, 1941). Twee, met elkaar verbonden kubussen van glas waarvan de onderkant niet uit gevoerd is. Een deel is werkelijkheid, de rest bestaat als idee. De glas platen zijn met zandstralen ge arceerd wat de transparante vormen voortdurend laat kan telen en wat er ook voor zorgt dat de weerspiegeling van de omgeving steeds wijzigt. Een recente aanwinst is het beeld 'Pohon' van Carola Popma (Breda, 1954) dat als een boom staat tussen de bomen in de museumtuin. Het heeft iets ver trouwds en natuurlijks. Het vertelt een oud bekend verhaal op een nieuwe manier. De basis is, zoals bij veel beel den van Popma, een blok hard hout dat aan de bovenkant is gerond. Het draagt een omhoog wentelende korf van staal die zich in weerwil van het materi aal heel organisch verhoudt tot de basis en tot deze omgeving. En in de korf een hoge blauwe vaas die het water vast houdt waarvan de golving in het staal doorvloeit. Het is een beeld op mensenmaat dat de metamorfo se van vorm, materiaal en bete kenis zichtbaar maakt. Een mooi beeld. 'De eigen tijd' is te zien tot 12 september in het Noordbrabants Museum in Den Bosch, Verwers- straat41. Van onze rtv-redactie Op Woodstock (1969) was hij een van de sterren, samen met andere idolen van die tijd, Janis Joplin en Jimi Hendrix, terwijl dit festival voor Joe Cocker, Santana en Melanie een springplank vormde naar succes. De eeuwige roem was voor Sly Stone niet weggelegd. Sly Stone, meester van de funk, verwierf maar een bescheiden plekje in de pophistorie. Niette min was hij een inspiratiebron voor onder anderen Prince, Miles Davis, Lenny Kravitz en Fishbo ne. Sly Stone leeft nog steeds, ergens stilletjes in Los Angeles. Hij is nu 50 jaar. Jeroen Berkvens en Walter Stok man reisden twee jaar geleden naar Californië met het vaste voornemen een portret te maken van Sylvester Stewart, zoals Sly Stone eigenlijk heet. Dat moest voor het duo, studenten aan de Academie St. Joost te Breda, de eindexamenfilm worden. Berkvens en Stokman zoeken, bellen en reizen zich suf, maar hun idool krijgen ze niet te pak ken. De smeekbede om de muzi kant maar een paar minuutjes te filmen, kan de manager aan het slot niet vermurwen. Zo blijft het behelpen met archiefbeelden van optredens van Sly and the Family Stone (nummers als 'Everyday people', 'Family af fair' en 'I want to take you higher'), een talkshow uit 1972, en de getuigenissen van een pop journalist, fotograaf, muziekle raar en oud-groepsleden. Dat al lemaal is vervat in het documen tair verslag 'Let me have it all', dat de NOS vanavond uitzendt. De zoektocht start op de High School in Vallejo, waar Sly Sto ne heeft gezeten. Of de scholie ren hem kennen? De respons is magertjes. Een oude muziekle raar haalt zich voor de geest hoe serieus Sylvester was en hoe leergierig. Een vroegere drum mer wordt opgeduikeld, Greg Errico, en bassist Rusty Allen: „Deel uitmaken van zijn groep was al een belevenis op zich." Dochter Toevallig vinden Berkvens en Stokman een dochter van Sly, terwijl ze haar moeder zochten: de voormalige trompettiste Cynthia Robinson. Zij spreekt vol bewondering over Sly's mu zikale talenten maar wil verder niet veel met hem te. maken hebben. Het is ook zo lang gele den. „Hij is nu een ander per soon. Ik heb geen idee wat hij doet.' Hij doet waar-ie zin in heeft." Even later: „Hij zal in L.A. wonen en nog wel schrijven. Hij is een van de beste ter we reld." En nog later: „Hij was niet de all American guy. In boeken FILMS GOES - Grand Theater 20 u. The Beverly Hillbillies. HULST - De Koning van Engeland 14 u. De Aristokatten. 14 u. Duimelijntje. 21.30 u. The Getaway. 14, 19 en 21.30 u. The Flintstones. 19 en 21.30 u. Beverly Hills Cop 3. 14 en 19 u. My father the hero. 19 en 21.30 u. Striking distance. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Easy rider. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 u. De trollen. RENESSE - Dorpshuis 19 en 21.30 u. Striking distance. TERNEUZEN - Luxortheater 14 u. Beverly Hills Cop 3. VLISSINGEN - Alhambra 1 19 en 21.30 u. Flintstones. - Alhambra 2 19 en 21.30 u. The Beverly Hills Cop 3. - Alhambra 3 19 en 21.30 u. Striking distance. - Alhambra 4 19 en 21.30 u. Four weddings and a funeral. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Serial mom. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blank check. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Crow. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Flintstones. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The cowboy way. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Flintstones. Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Free Willy. 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30, 17 en 22.30 u. Police academy 7. 20 u. Shadowlands. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The next karate kid. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 u. Lighte ning Jack. 22.30 u. On deadly ground. Sly Stone in betere tijden. foto upi over de beste platen, staat hij niet. Dat moet opzet zijn. Je kunt niet een boek schrijven over de muziek van de laatste twintig, dertig jaar zonder hem te noemen." Klassiek verhaal En zo gaat het verder. Via tele foontjes naar zus Rose en een manager, bezoek aan gemeente archief (Sly blijkt drie jaar in de bak gezeten te hebben), een fax je naar de manager en weer een telefoontje. „Hij geeft aan nie mand interviews, ook al zou de baas van NBC erom vragen. Hij is bezig met plaatopnamen", klinkt het definitief aan de an dere kant van de lijn. „Het is een klassiek verhaal", legt popjournalist Joel Selvin uit. „Van iemand die beroemd, rijk en succesvol is geworden en dat allemaal bewust weggooit. Die te laat komt opdagen bij concerten, drugs gebruikt, gear resteerd wordt en op de vlucht slaat voor de wet. Dieper kun je niet zinken." Nederland 3, 21.06 uur Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Thumbe- lina. 20 en 22.30 u. Geronimo. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Bad girls. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 u. Beverly Hillbillies. 22.30 u. Intersection. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 8 Seconds. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Pelican brief. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Escape from Absolom. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Getaway. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura pet detective. Zaal 21 - 14.30 en 17 u. Robocop 3. 20 u. Gettysburg. Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Aristo katten. 20 u. Schindler's list. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blank check. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The cowboy way. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The crow. 14.30 en 17 u. Next karate kid. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Escape from Absolom. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 8 Seconds. 20 u. Lightning Jack. 20 en 22.30 u. Serial mom. 20 u. Bad girls. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Flintstones. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The getaway. 14.30, 17 u. Getting even with dad. 22.30 u. Ace ventura. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed dings a funeral. 14.30 en 17 u. The Aristocats 14.30, 17 u. Naked gun 33 1/3. 22.30 u. Shadowlands. 20 u. Schindler's List. KNOKKE - Beverly Sereens 15, 17.30, 20 en 22.30 u. The Flintstones. 15, 17.30 en 20 u. Police academy 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. 15 en'17.30 u. De Aristokatten. 20 en 22.30 u. The Getaway. 15, 17.30 en 22.30 u. Eight se conds.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 13