'TV-kijker raakt overbelast' DE STEM Vier maal in huwelijksbootje Fatale passie voor mysterieus meisje Cindy Crawford over mode en schoonheid Afscheid op BBC van Martina Navratilova UIT gids ette sportdag IJzendijke ar Fagelstraat strijd op itbaltoernooi KAARTINGEN Wielercomité Duits media-rapport: 'BadBoy Bubby' gevoelig en bizar Schilderijen wachten op eigenaar ERDAG 28 JULI 1994 vogel: M. van Steenbergen, twee- de hoge vogel: J. Platschorre Zorgvlied; eerste zijvogel: J. Rep^ kes, Victoria; tweede zijvogel: J Vermeule, derde zijvogel: P. Van Dijck, vierde zijvoge): J. Doens Victoria; grootste aantal (7): j' Doene, extra vogel: P. Repkes. 's-Heerenhoek VIOS, 49 schut, ters. Wip 1: eerste hoge vogel; E Maat, eerste zijvogel: C. Stoutha-i mer, beiden Zorgvlied, tweede zijvogel: J. Molhoek, Juliana; der de zijvogel: J Doene, Victoria vierde zijvogel: W. Nije, Zorgv.! lied. Wip 2: eerste hoge vogel: C Stouthamer, Zorgvlied; tweede hoge vogel: H. van de Dries Eensgezindheid; eerste zijvogel: H. Moison, VIOS; tweede zijvoge] P. Vette, Concordia; derde zijvo^ gel: J. de Jonge, vierde zij vogel: p Vette, trofee: E. Maat. Hulst - Zaal De Lieve, 27 perso nen. Jokeren: 1. Th. Kints, 2. mevrouw Lernhout, beiden St.- Jansteen; 3. R. de Kort, Clinge. 1 wordt zaterdag 30 juli op eei endijke een groots opgezetti nisatie is in handen van d 'n samenwerking met verschil als de plaatselijke voetbalvereni ging houden zaterdagmidda een toernooi. De wisselbekei zijn beschikbaar gesteld modehuis Viviane. Het einde val deze toernooien staat geplan om 17.15 uur. Deze sportdag krijgt zaterdag! vond een vervolg, want vani 17.30 uur houdt het wielercomit een dikke bandenwedstrijt Start en aankomst is in d Handboogstraat. Het parcour voert de renners door de Schut tersstraat, Gaaipersstraat ei Handboogstraat. Deelname voor iedereen mogelijk en er za bij voldoende deelname in vei schillende leeftijdsgroepen wor den gestart. De schuttersclub be gint om 18.45 uur met een schie ting op de liggende wip. Het sportieve gedeelte van dezi eerste IJzendijkse sportda wordt besloten met een trimloop georganiseerd door de Triathlon vrienden. De afstanden zijn 1,1 4,8 en 9,6 kilometer. De inschrij ving is voor de jeugd gratis, voa de senioren zijn de kosten vie gulden. Om 21.00 uur worden de win naars dan gehuldigd door me vrouw C. Bolijn-Hertzbergei wethouder van sportzaken. Zo wel de deelnemers als de bezoe kers zullen trouwens de inwen dige mens prima kunnen verster ken. Er is een tap en barbecui opgesteld. De muziek wordt ver zorgd door Johnny Groosman. „We hopen natuurlijk op prim: weersomstandigheden, maar w hebben een tent tot onze be schikking indien de weergoden e ons in de steek laten. Ik hoop dal we er met zijn allen, organisato- e ren en deelnemers, een fantas tische dag van kunnen maken, besluit Johnny de Maertelaere e die rekent op veel deelnemers zowel van binnen als buiten IJ zendijke. swerk van de stichting Thuiszorg met ingang van 11 augustus van elweg in Oostburg. 5 is de afdeling Gezinsverzorging van stigd. „De hulpverlening van kruis- n dus in de toekomst efficiënter e van Thuiszorg weten, irtvarend gebouwd aan het nieuwe Het personeel gaat daar 5 augustus nder het personeel leverde De Tragel iet kruiswerk en de gezinsverzorging ugustus. Het nieuwe telefoonnummer >500, dat van de gezinsverzorging 's andag 15 augustus tevens het nieuwe 5e editie van het campingvoet- et zijn de deelnemers van de ingeland. Met nog drie speelda- spannend in de beide poules en ord te zeggen over de finalisten. ie neschuur op het programma al Zonneweelde pakte met het >k kleinst mogelijke verschil de jn volle buit. Panneschuur her- ng pakte zich een dag later en de won met ruime cijfers van In- 1 ternationaal, dat eerder de buit deelde met Nieuwvliet. ie UITSLAGEN A poule: Zeebad-'t Gemaal 1-j- Waag/ter Wilgen-Vrije Pomp 0-3- [}e Nooitgedacht-Zeebad 5-0. pr B poule: Zonneweelde-Panne- schuur 1-0. Internationaal-Pan" n- nesehuurO-3. Hun^lrbPaC?lt.ime 111 de f0Ute h0ek- dronk veel, ik had veel vriendjes." Jip Wijngaarden, actrice Van onze correspondent Frans Wijnands Bonn - De televisie is al lang niet meer het familie-medium dat het in de begintijd even was. Televisie integreert de kijkende samenleving niet langer, maar verdeelt de kijkers in twee groepen: zij die gericht kijken en steeds beter geïnfor meerd zijn. En zij voor wie die veelsoortige, diepgravende (achtergrond)informatie te moeilijk is en die dus steeds minder weten. Deze kijkers stellen zich tevreden met opper- •lakkige nieuwsbeelden en laten zich voor de rest gemakkelijk verleiden door het enorme ontspanningsaanbod op de (com merciële) tv. De kloof tussen die twee groepen wordt veront rustend groter. De Duitse oud-Bondspresident Richard von Weizsacker nodigde kort voor zijn aftreden een aan tal media-experts uit voor een ronde-tafelgesprek. Tien jaar na de komst van de commerciële televisie bleek het kijk-land- schap ook in Duitsland totaal veranderd. Op onderdelen - waar geweld en sensatie in het spel zijn - zelfs zorgwekkend. Von Weizsacker vroeg om een rapport over de 'toestand van de televisie'. Een van de acht op stellers is prof.dr. Jo Groebel, hoofd van de afdeling Massa communicatie en public rela tions van de faculteit Sociale wetenschappen aan de Universi teit van Utrecht. De Duitse pers heeft het rapport kritisch, eerder negatief dan po sitief ontvangen. Er wordt van gemeenplaatsen en open deuren gesproken. Dat de belangrijkste conclusie is dat er snel een Me dia-raad moet worden ingesteld die het programma-aanbod con stant in de gaten houdt, onder zoekt en ter discussie stelt, geeft zelfs aanleiding tot lichte spot. Daarnaast bepleiten de experts de instelling van de 'Stichting mediatest'; een soort consumen ten-organisatie Want de invloed van de kijkers op de geboden programma's mag best wat gro ter, vinden zij. De financiering van de publiek rechtelijke omroepen ARD en ZDF moet politiek-onafhanke- lijk gewaarborgd zijn; anderzijds moet het bij private zenders mo gelijk worden dat deelnemers meer dan 50% van zo'n zender in handen krijgen. Door het informatie-aanbod op de televisie loopt de kijker het nsico overbelast te raken. Er is te veel aanbod. Bovendien wordt het van snel tot sneller gepresen teerd Daardoor ontstaat een verwarrende onoverzichtelijk heid. Zelfs mensen die door stu die of beroep - zoals journalisten - geroutineerd deze (achter- grond)nieuwsprogramma's vol gen. hebben soms moeite om de goede selectie te maken. Voor het gros van de kijkers - en zeker voor de lager geschoolden - ont staat de wat paradoxale situatie dat het toenemende nieuwsaan bod leidt tot minder weten: veel mensen laten het .nieuws voor wat het is, en vluchten in het grenzeloze aanbod van (oude) films, gemakkelijke series, ont spanning en sport. Teruggrijpend op 1992 geeft het rapport enkele cijfers: op een willekeurige doordeweekse dag besteedden de publiek-rechtelij- ke ARD en ZDF meer dan 400 zend-minuten aan (achter- grond)nieuws; ongeveer 40% van de zendtijd. De verst reikende private zenders Sat 1 en RT1 kwamen tot 250 minuten; bijna 20% van de beschikbare dag zendtijd. In z'n algemeenheid wordt de serieuze informatie verdrongen door de sensatie, het negativis me, het zoeken naar schandalen en het belachelijk maken van de politiek. Een groot deel van de (Duitse) kijkers is voor politieke berichtgeving nauwelijks nog bereikbaar. Al zijn de politici daar zelf me de-schuldig aan, meent hoofdre dacteur Klaus Bresser van het ZDF-nieuws: „Politici willen de kijkers met veel omhaal van du re woorden zeggen wat ze eigen lijk zouden moeten zien". De Neurenbergse communicatie deskundige Winfried Schulz doet daar nog een schepje bo venop. Door de enorme toename van het informatie-aanbod be staat volgens hem het gevaar voor 'oriënteringsproblemen', 'radeloosheid' en 'wantrouwen' wat tot politieke vervreemding kan leiden. Zeer bezorgd zijn de experts over het dominant op het tv- scherm aanwezige geweld. In talloze variaties.' van schokkende nieuwsbeelden tot gruwelijke speelfilmscènes. Die lawine van geweld, op elk uur van de dag en in de meest uiteenlopende pro gramma's, leidt tot gewenning en afstomping bij veel kijkers. Dat geweld verbonden is met het lijden van de slachtoffers reali seren veel mensen zich niet eens Van onze rtv-redactie Cindy Crawford is misschien de mooiste vrouw ter wereld. Maar ze wil meer zijn. Zich ontpoppen als een geslaagd zakenvrouw. Vanmiddag babbelt ze met Oprah Winfrey. Cindy Cratvford deelt haar schoonheidsgeheimen met Oprah geeft mode-adviezen. Het supermodel is niet op haar achterhoofd gevallen. Laat de kassa lekker rinkelen. Voor een smak geld is haar schoonheid is 'e koop. „Ik bepaal de prijs niet, het ig een kwestie van vraag en aanbod", zegt ze. Cosmetica-flr- oa Revlon zou voor een driejarig contract ruim vijf miljoen dollar hebben neergeteld, hachtige foto's van Cindy prij- in bladen als Vogue en Vanity Fair en op de beroemde "irellikalender. Ze draaft op in Modeshows van Chanel en •ersace Cindy geeft het goede 'oorbeeld op fitness-video's. •oor de muziekzender MTV pre senteert ze het modeprogramma House of Style'. Ze wil meer ondernemen: een talkshow, cosmeticalijn, eigen parfum, waag wil ze zakenvrouw zijn. jo heeft ze een aanbieding van Mattel afgewezen om Barbie te ®njn „Dat past niet in het plaatje dat ik voor ogen heb." ndy Crawford (dochter van j®1 elektricien, studente schei kunde, getrouwd met Richard Gere, geen kinderen) heeft ge- Cindy Crawford foto afp leerd dat je het zonder sterallu res ver kunt schoppen. Dat ver koopt beter. Dus speelt ze het 'gewone buurmeisje'. Het is haar imago geworden. Een moeder vlek boven de linker mondhoek is haar handelsmerk. Mole face noemden haar zussen haar vroe ger. Toen haatte ze de vlek nog. Nu betitelt ze de stip als My little friend. 'Oprah Winfrey', RTL4, 16.30 uur Gids DONDERDAG 28 JULI 1994 DEEL Andie McDowell en Hugh Grant in 'Four Weddings and a Funeral'. FOTO POLYGRAM Door Marjan Mes Van de ene bruiloft komt de andere; in de Engels-Ameri kaanse situatiekomedie, 'Four Weddings and a Funeral', komt het er maar liefst tot vier maal toe van. De trouwlustigen zijn allemaal vrienden van elkaar. Zij komen uit de betere Britse kringen en schrijden in vol or naat naar het altaar. Maar de bruiloftsfeestjes na afloop zijn er niet minder uitbundig, dran- kovergoten en chaotisch door. Charles (Hugh Grant) is een aantrekkelijke, wat gereser veerde Engelse vrijgezel die tel kens bijna te laat komt voor de bruiloften van vrienden, samen met zijn excentrieke, platoni sche vriendin. Tijdens de eerste bruiloft waar Charles als getui ge moet aantreden, trekt het jonge, mooie Amerikaanse foto model Carrie (Andie McDowell) zijn aandacht. Het lukt de eeuwige vrijgezel om zich na het feest met Carrie af te zonderen in een hotelletje. Tot zijn teleurstelling hoort hij daarna niets meer van haar. En als hij haar terugziet bij een tweede bruiloft heeft zij inmid dels een schatrijke Schotse ver loofde. Nadat Charles enigszins geneneerd -het betreffende bruidspaar op een woeste vrij partij heeft betrapt, lukt het hem zelf alsnog om met de Amerikaanse in bed te belan den. Carrie is vervolgens de bruid bij de derde bruiloft die Char les bezoekt. Helaas niet als de zijne, maar van de rijke Schot. Het gaat er tijdens dit feest (in klederdracht) op zijn Schots woest aan toe. Een van de vrienden van het eerste uur, een baardige, drankzuchtige homoseksueel (Simon Callow), overlijdt tijdens het dansen aan een hartaanval. Bij diens begrafenis is ook Car rie weer van de partij. Charles heeft echter inmiddels besloten om niet langere op de Ware Liefde te wachten en in het huwelijksbootje te stappen met een van zijn vriendinnen. Op zijn eigen bruiloft, de vierde, verschijnt ook Carrie weer, in middels gescheiden van haar Schot. Zal - Charles het ja woord geven aan zijn eigen bruid of zal hij toch nog voor Carrie kiezen? Op die klemmende vraag geeft de film zonder veel verrassin gen een antwoord. 'Four Wed dings and a Funeral' schijnt in Amerika een groot succes te zijn, door critici 'betoverend, ontroerend en vooral erg ko misch' genoemd. Van het een noch het ander heb ik veel kunnen ontdekken. Het scena rio van Richard Curtis, de scriptschrijver van de komische Engelse tv-series 'Blackadder' en 'Mr. Bean', voorziet niet in uitgesproken komische ontwik kelingen. De vele terloops passerende fi guren blijven bovendien te schetsmatig om te kunnen ont roeren, waardoor van roman tiek al heel weinig te merken valt. Daartegenover staat veel aandacht voor het chique En gelse trouwritueel. Maar zelfs het aandeel van komiek Rowan Atkinson (Mr. Bean) als een blunderende priester blijft mat. Een zekere elegantie kan de film niet worden ontzegd en Hugh Grant (de sterke jonge acteur uit 'Bitter Moon' en 'The Remains of the Day') speelt de rol van de verliefde vrijgezel met overtuiging. Diens verlan gen wordt echter door Andie McDowell voornamelijk met lieve, nietszeggende glimlachjes beantwoord en daar word je warm noch koud van. De voormalige Britse televisie regisseur Mike Newell deed het eerder beter met zijn Engelse sociale zedenschetsen, 'Dance with an stranger' en 'Sours- weet'. Ook zijn vorige film, het voor meerdere Oscars genomi neerde, 'Enchanted April', het charmante avontuur van vier Engelse dames in Toscane, was overtuigender. 'Four Weddings and a Funeral' van Mike Newell draait in Casi no 1 in Breda en Heuvelpoort 4 in Tilburg. Van onze filmredactie De in de jaren zestig als kind naar Australië vertrokken film regisseur Rolf de Heer won met zijn ongewone en absurde film, 'Bad Boy Bubby', in Venetië de speciale juryprijs en de prijs van de filmkritiek. Het is het even krankzinnige als gevoelige verhaal van een 35-jarige ach terlijke jongen die zijn hele leven in een smerige fa- brieksloods bij zijn drankzuch tige en godsdienstwaanzinnige moeder heeft gewoond. Hij is nog nooit buiten geweest omdat zij hem wijsmaakte dat hij daar een gasmasker moest dragen. Wanneer na jaren de vader, een vloekende en zuipende geeste- lijke, zijn rechten komt op eisen, wordt Bubby (Nicholas Hope) buiten de deur gezet. De geschokte jongeman verpakt zijn ouders terwijl ze slapen in cellofaan, waarna ze stikken, samen met de kat. Vol verba zing maakt Bubby daarna ken nis met de wereld buiten de deur. Hij imiteert daar het ge drag en. de taal van anderen zonder er iets van te begrijpen. Ook gaat hij door met het bi zarre gedrag dat hij van zijn. krankzinnige moeder heeft ge leerd. Omdat hij zo fantastisch kan imiteren, wordt Bubby ingelijfd bij een mislukte popgroep waar hij uitgroeit tot een eigenaardig muziekidool dat al zijn rare jeugdervaringen in zijn teksten uitschreeuwt. Zijn succes is ko lossaal. De scènes balanceren tussen volstrekte kolder en bijzondere fijngevoeligheid. De eerste beelden zijn dierlijk grof, wel lustig en verontrustend, later wordt de film meer een soort absurde komedie over een Kaspar Hauser-achtige figuur. De film heeft zijn eigen logica en realiteit, die in visueel ver schillende stijlen worden opge roepen.. Nicholas Hope speelt overrom pelend als het volwassen kind dat een voorkeur heeft voor vrouwen met grote borsten. Bubby vindt het geluk uitein delijk bij een verpleegster met even grote borsten als zijn moe der. Rolf de Heer vertoont net als landgenote Jane Campion ('An angel 'at my table, 'The Piano') een fascinatie voor het buitenissige, dat in Australië kennelijk artistiek beter gedijt dan aan onze kant van de aar de. I 'Bad Boy Bubby' van Rolf de Heer draait in Filmhuis Concor dia in Breda, 28 juli-10 augus tus om 22.00 uur. Door Marjan Mes Eén blik-in de ogen van de mooie, droef geestige Juliette Binoche is voldoende voor de ingetogen Jeremy Irons om alles op het spel te zetten; huwelijk, gezinsgeluk en carrière. In de Engelse filmproduktie 'Da mage' van de Franse regisseur Louis Malle speelt de magere, onderkoelde Brit een succesvol Londens parlementslid dat een fatale passie opvat voor het Franse vrien dinnetje van zijn zoon. Wanneer dit mysterieuze meisje aan hem wordt voorgesteld, voelt hij prompt een aantrekkingskracht waaraan hij geen weerstand kan bieden. Een blik en een telefoontje van haar kant zijn genoeg om zijn hele leven op zijn kop te zetten. Een klassieke 'amour fou' tussen een geremde man die nog nooit de grenzen van zijn seksuele verlangens heeft overschreden en een jonge fatale vrouw die daar gretig op inspeelt, zonder zichzelf emotioneel te ver liezen. Parlementslid Fleming is een bevoorrechte intellectueel die het maatschappelijk ver heeft geschopt. Hij is gelukkig getrouwd met een aardige vrouw (Miranda Ri chardson) en heeft twee intelligente kinde ren. Hun twee huizen ademen de luxe en aangenaam klassieke sfeer van de zeer welgestelden. Zoon Martyn (Rupert Gra ves) is een veelbelovende jonge journalist. De tienerdochter, hoewel in haar opstandi ge puberteitsjaren, vervolmaakt het har monieuze gezinsgeluk. Dat alles speelt geen enkele rol meer voor Fleming wanneer hij eenmaal met Anna Barton de liefde heeft bedreven. Ze geeft zich onvoorwaardelijk en verzekert hem dat zij er altijd - ondanks haar relatie met Martyn - zal zijn wanneer hij haar nodig heeft. Waarom wordt niet helemaal duide lijk. Maar Anna is geen gewoon meisje. Ze heeft een vreemde, onstabiele jeugd gehad met een moeder (Leslie Caron) die vier maal hertrouwde. Haar broer heeft op zijn zestiende zelfmoord gepleegd, omdat hij het niet verdroeg dat zijn zusje hem on trouw werd. Sindsdien is Anna onherstelbaar geschon den en is bang voor de bezitsdrang van anderen. Ze waarschuwt haar minnaar: „Vergeet nooit dat beschadigde mensen gevaarlijk zijn; ze laten zich namelijk nooit meer kapot maken." Fleming kent geen enkele rust meer. Hij achtervolgt Anna zelfs als zij samen met Martyn in Parijs is, om haar daar even snel bij het ochtendglo ren in een portiek lichamelijk te bezitten. De huiselijke samenkomsten met het hele gezin zijn voor Fleming een kwelling. Tij dens een diner verwijt Martyn zijn vader bovendien diens gebrek aan hartstocht en de al te grote afstandelijkheid die er altijd in het gezin heerste, niet wetend dat nu juist de hartstocht zijn vaders hele leven beheerst. Wanneer Martyn ontdekt wat er gaande is, volgt er een heftig dramatische climax. Jeremy Irons is met zijn gekwelde, koele uiterlijk als een broeiende vulkaan die op uitbarsten staat. Zijn gevaarlijke harts tocht wordt aannemelijk door de weemoe dige blik en de passief erotische uitstraling van Juliette Binoche, die ook hun uitwer king op de kijker niet missen. Louis Malle baseerde 'Damage' op een roman van Jose phine Hart die tot scenario werd bewerkt door de Engelse filmer David Hare ('Wetherby'). Dat zijn film toch niet helemaal overtuigt en zeker het hart niet raakt, is waarschijn lijk het gevolg van het feit dat Malle als Fransman met Engelse acteurs moest wer ken aan een typisch Engels onderwerp. De liefdesscènes, steevast liefdeloze gymnas tische toeren, blijven steriel en plichtma tig. Toch boeit het drama van begin tot eind door het sterke spel dat door een indringende camera met veel grote close- ups werd vastgelegd en voorzien van dra matische muziek van de Pool Zbigniew Preisner. Louis Malle - ooit een van de groten van de Franse Nouvelle Vague en later maker van zulke prachtige films als 'Lacombe Lu- cien', 'Au revoir les enfants' en 'Milou en mai' - is een cineast wiens regietalent zo dwingend is, dat zelfs nu hij met 'Damage' een compromisachtige 'Euro-film' maakte, de kijker de adem inhoudt. 'Damage' van Louis Malle draait in Cinésol 2 in Breda. FOTO AP Van onze rtv-redactie De BBC schildert vanavond een portret van tennisster Marti na Navratilova, die 22 jaar lang tot de top van het vrouwen tennis behoorde: 'Martine - Farewell to a Champion'. Van een mollige Tsjechische tie ner veranderde zij in de beste speelster uit de geschiedenis van het vrouwentennis. Dit haar had ze voor de tiende keer Wimble don kunnen winnen. In de finale werd ze gedwarsboomd door de Spaanse Conchita Martinez. Op de wereldranglijst neemt de 37-jarige Navratilova momen teel de vierde plaats in. Navratilova sloeg in haar lange carrière een slordige veertig mil joen gulden aan officieel prijzen geld bij elkaar. Ze bemachtigde het record toernooizeges dat Chris Evert met 157 stuks ferm in handen leek te hebben. De Tsjechisch-Amerikaanse Na vratilova speelde 33 Grand Slam-finales. Daarvan won ze er achttien. Daarmee doet ze onder voor Margaret Court en Helen Wills Moody; ze staat op gelijke hoogte met Christ Evert. Op Wimbledon stond zij twaalf maal in de eindstrijd; de eerste keer tegen Evonne Goolagong; de laatste keer dat ze won was in 1990 van Zina Garrisson. Vanavond verschijnt Navratilo va ook in de 'Late Show' van David Letterman op RTL4. Martine - Farewell to a Cham pion', BBC 1, 23.00 uur 'David Letterman', RTL4, 00.15 uur Parijs (afp) - Eenentwintig schil derijen en tekeningen die Duits land aan Frankrijk heeft terug gegeven, worden van 18 oktober tot 18 december tentoongesteld in het Musée d'Orsay in Parijs om de oorspronkelijke en wetti ge eigenaren de kans te geven zich bekend te maken. Zij kunnen de werken vervol gens terugkrijgen, zo heeft het Franse ministerie van cultuur en communicatie bekendgemaakt. De Duitsers hebben de werken tijdens de Tweede Wereldoorlog uit Frankrijk meegenomen. De teruggave van 28 schilderijen en tekeningen werd op 30 mei aan gekondigd tijdens de topontmoe ting tussen bondskanselier Hel mut Kohl en de Franse president Francois Mitterrand. Tot nu toe hebben nog pas zeven werken de weg naar hun eigenaar terugge vonden. De schilderijen die in het Orsay geëxposeerd zullen worden, da teren voor het merendeel uit de tweede helft van de negentiende eeuw. Daaronder bevinden zich 'Neige au Soleil Levant' van Claude Monet, 'Chaumières a Berneval' en 'Coco lisant' van Auguste Renoir, 'Paysage' en 'Ruines a Grandcamp' van Ge orges Seurat en 'Portrait de son neveu' van Eugène Delacroix. FILMS GOES -Grand Theater 20 u. The Beverly Hillbillies. HULST - De Koning van Engeland 14 u. De Aristokatten. 14 u. Duimelijntje. 19 en 21.30 u. The Getaway. 21.30 u. Intersection. 14, 19 en 21.30 u. The Flintstones. 14 en 19 u. Beverly Hillbillies. 14, 19 en 21.30 u. My father the hero. 19 en 21.30 u. Striking distance. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Daens. RENESSE - Dorpshuis 19 en 21.30 u. Striking distance. VLISSINGEN - Alhambra 1 19 en 21.30 u. Flintstones. - Alhambra 2 19 en 21.30 u. Striking distance. - Alhambra 3 19 en 21.30 u. The Beverly Hillbil lies. - Alhambra 4 19 en 21.30 u. True romance. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 2 - 20 u. Philadelphia. 14.30, 17 en 22.30 u. Dream lover. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u, Lightning Jack. Zaai 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Getaway. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Flintstones. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Eight seconds. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Robocop 3. Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Free Willy. 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30, 17 en 22.30 u. Silence of the hams. 20 u. Shadowlands. Zaal 11 - 14.30, 17 en 20 u. Aris- tocats. 22.30 u. Intersection. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. On deadly ground. Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Thumbe- lina. 20 en 22.30 u. Geronimo. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Bad girls. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hillbillies. Zaal 17 - 14.30, 17, 20*en 22.30 u. The Pelican brief. 1 Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Escape from Absolom. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Serial mom. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura pet detective. Zaal 21 - 14.30 en 20 u. Gettys burg. Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Getting even with dad. 20 u. Schindler's list. KNOKKÈ - Beverly screens 15, 17.30, 20 en 22.30 u. The Flintstones. 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. 15 en 17.30 u. Getting even with dad. 15 en 17.30 u. De Aristokatten. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Eight seconds. 20 en 22.30 u. Getaway.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 15