DE STEM Muziek als haring met pindakaas Als een roos op een vuilnisbelt Veel zware sausen in kookboek voor maffia UIT suske wl hambone L VPRO op zoek naar drijfveren van regisseurs, solisten en arrangeurs Overzicht van Asger Jorn in het Stedelijk Museum Toch enig optimisme op expositie over menselijke waardigheid pE STEM Lennoii-opname uit 1957 onder hamer „Het volk van God is niet het volk van God, maar van de clerus." Edgar Pisani, Arabisch Instituut Parijs James Last, succes-specialist Door Maarten van de Rakt Voor de VPRO ondernam Leon Giesen een boeiende zoektocht naar de drijfve ren van mensen die muziek 'maken', dwars door mu ziekstijlen en soorten heen. Of zoals Giesen zegt:„Ik heb geprobeerd over de hokjes heen te gaan." Zo zien en horen we vanavond een curieus trio: Bach-spe- cialist Ton Koopman, het commercieel fenomeen Ja mes Last en U2-producent Daniel Lanois. Ze luiden het begin in van de vijfdelige serie 'Hart Ziel', waarin achtereenvolgens arran- foto archief de stem Ton Koopman, Bach-specialist geurs, begeleiders, solisten en componisten (twee maal) aan het woord komen. Uiteraard gelar deerd met beelden van cd-opna- mes, repetities, concerten en on gedwongen nummers in de kleed- en hotelkamer. Koopman, Last en Lanois heb ben hun gedrevenheid gemeen en uiteraard willen ze met hun mu ziek mensen bereiken. Ze sprin gen totaal verschillend om met muziek. „Ik ben een eenvoudige en gemakkelijke man. Zo ga ik ook gemakkelijk met muziek om", zegt James Last (200 gou den platen) die zich beschouwt als vertaler van muziek. „Ik heb het geluk dat ik mijn grenzen ben." Een meesterwerk kan Ja mes Last niet noemen. „Ik ben trots op mijn gezin", klinkt het verrassend. Heel consciëntieus gaat Koop man om met de intenties van Bach, die hij een moeilijk mens noemt. Hij plaatst de composi ties ook in diens tijd. „Iets doen, wat honderden al voor je gedaan hebben, dat legt een druk op je." Foutjes maken is niet erg, houdt Koopman de barokorkestleden voor. Als ze maar mooie muziek maken. „Kom op, ga door die muur." Een leuk contrast met Last: „Ik tel af en daarna loopt het vanzelf." Lanois laat zich leiden door de tekst: „Die bepaalt welke kant je uitgaat. Je kunt contrasten aan brengen in de muziek, dat is een oude formule, bij voorbeeld een leuke melodie met spannende, dreigende geluiden. Ik ben als het ware een illusionist door de manier waarop ik het geluid ma nipuleer in de studio." Leon Giesen, samensteller van de muziekreeks én oud-beroeps muzikant (Toontje Lager en Captain Gumbo), heeft eerder met het bijltje gekapt. Voor de VPRO-jeugd-tv maakte hij 'Ster ren van de hemel', waarin de diverse instrumenten de revue passeerden. De VPRO-leiding benaderde hem voor een vervolg voor volwassenen. 'Hart Ziel' is het resultaat. „De belangrijkste vraag is na tuurlijk de waarom-vraag. Wat drijft die mensen? Dat houd ik steeds in mijn achterhoofd. Rechtstreeks kun je het- niet aan hen vragen. Het is ook vaak moeilijk te verwoorden. Ik pro beer er via een omweg achter te komen. Goed luisteren, doorvra gen. Vooral ga ik in op de bele ving, en niet op de muziekweten schappelijke kant." Giesen heeft er de handen vol aan gehad om gasten te strikken voor zijn reeks. Zo was Daniel Lanois slechts even te spreken tussen de geluidstest, die (na tuurlijk) uitliep, en zijn optreden in Amsterdam. En Koopman vond de aanwezigheid van de filmploeg tijdens opnames van een cd eigenlijk heel storend. Vooraf had Giesen een droom- lijst opgesteld. „James Last is bijvoorbeeld een droomgast. Niet omdat-ie prachtige muziek maakt, maar omdat de man een opmerkelijk fenomeen is-.1 Ik wil de haring-met-pindakaasachtige combinaties maken. Van die droomlijst, die gaandeweg steeds groeit, is misschien tien procent gerealiseerd maar daar ben ik al heel tevreden mee." In de tweede aflevering zien we onder de noemer 'Begeleiders' Door Els Reijn In de Beurs van Berlage in Amsterdam is een bijzondere tentoonstelling aan het be grip menselijke waardigheid gewijd. Tentoonstelling is misschien niet het juiste woord, want er zijn ook films te zien, er is een spectaculair stukje 'virtual reality' te be leven en het begeleidende magazine 'Ik de ander' be vat talloze bijdragen van on der andere schrijvers (Primo Levi), bekende Nederlanders (Ruud Gullit, Jeroen van In- kel), staatshoofden (Nelson Mandela) en musici (Grand Master Flash and the Furious Five). Tentoonstellingsmakers Ine Ge vers en Jeanne van Heeswijk hebben de relatie tussen kunst en maatschappij als uitgangs punt genomen en brengen in samenwerking met het Rode Kruis het thema menselijke waardigheid onder de aandacht. Het Rode Kruis zet zich, sinds de oprichting door Henry Dunant ten tijde van de Krim-oorlog, in voor behoud van menselijke waarden tijdens oorlogen, door veldwerk ter plaatse maar ook door publieksvoorlichting in landen waar vrede heerst. Daar naast biedt het Nederlandse Ro de Kruis-hier te lande hulp aan de kwetsbaren in onze samenle ving, zoals chronisch zieken, ge handicapten, asielzoekers en vluchtelingen. Grens De foto's en films van veldwerk van het Rode Kruis hangen hier zij aan zij met autonome kunst werken en allerhande media-materiaal, die tezamen vele aspecten van menselijkheid behandelen, soms schokkend, soms controversieel, soms con fronterend, afstandelijk, verwar rend of vertederend, maar altijd indrukwekkend. De vraag die zowel organisato ren als deelnemers aan deze ten toonstelling zichzelf en de toe schouwer stellen, luidt: wanneer wordt de grens van menselijke waardigheid overschreden? Ge beurt dit alleen in landen waar oorlog is? Gebeurt dit wanneer medische behandeling tot in het uiterste wordt doorge- zet? Is dit het geval wanneer een regime zijn burgers het zwijgen oplegt? Zoals de titel al aangeeft, gaat het om de relaties tussen men sen, niet alleen persoonlijke re laties, maar ook de relatie tot mensen buiten ons eigen kringe tje. Mensen, die aan de andere kant van de wereld honger lijden of martelingen ondergaan, men sen die om de hoek lijden aan aids of in extreme armoede le ven. De titel heeft ook iets ver hevens, alsof door het gebruik van de (i.p.v. het woordje en) gehint wordt op de mogelijke synergie tussen mensen, de meerwaarde die mensen uit rela ties kunnen halen. Het geloof hierin lijkt te worden gelogen straft door de beelden in de tentoonstelling, waarin veel el lende is opgenomen en veel mis standen aan de kaak worden gesteld. Daartegenover staat dan de ondertitel 'dignity for all: re flections on humanity'. Ellende Door na te denken over gebeur tenissen in de wereld, over ellen de van het heden is er misschien een mogelijkheid weer greep te krijgen op de gebeurtenissen om ons heen. Juist niet de ogen sluiten, vergetelheid zoeken in cocooning, maar je richten op de ander, dat is de boodschap die, op tientallen manieren verpakt, steeds herhaald wordt. Het is interessant hoe het ge- dachtengoed van het Rode Kruis (hulp aan oorlogsslachtoffers zonder onderscheid des per- soons) samengaat met de stel- lingname van de kunstenaars, die ageren tegen zaken als racis me, intolerantie, seksisme, ge weld en oorlog. Het thema dood bijvoorbeeld wordt door Andres Serrano en Hans Aarsman heel verschillend in beeld gebracht. Terwijl Aars man een intiem beeld schept van de laatste levensfase van zijn vader, delicaat op contactsheets vastgelegd, heeft Serrano zijn doden in harde kleuren gefoto grafeerd en details meer dan levensgroot opgeblazen. Het werk van Aarsman nodigt uit tot betrokkenheid en intimiteit, doordat je met je neus op de fotootjes moet gaan staan om te zien wat erop staat. De foto's van Serrano benadrukken haast de afstand die we automatisch nemen tot gruwelijke beelden: in dit geval minstens twee meter. ■Vrouw De positie van de vrouw wordt onder de loep genomen door on der andere Cindy Sherman en Inez van Lamsweerde. Sherman toont op botte wijze de degrada tie van de vrouw in haar foto's van karikaturale vrouwelijke ge slachtsdelen en artificiële lust objecten. Inez van Lamsweerde ontdoet juist haar perfecte man nequins van typische geslachts kenmerken als tepels en schaam haar, waardoor de pijnlijke af stand tussen het ideale vrouwen lichaam en de werkelijkheid (hier teveel, daar te weinig) be nadrukt wordt. Dat in omstandigheden geken merkt door armoede, slechte be huizing, drugsgebruik en crimi naliteit menselijke waardigheid toch kan bloeien, is het onder werp van de beelden van John Ahearn. Van bewoners van de arme wijk The Bronx in New York maakt Ahearn gipsen af gietsels. Een ontroerend voor beeld hiervan is de omhelzing van 'Veronica and her Daugh ter': menselijke waardigheid als roos op een vuilnisbelt. Ook de filmmaker Spike Lee zoekt naar betrokkenheid bij een tot de bedelstaf vervallen zwarte familie. Bij de swingende tonen van Prince's 'Money don't mat ter tonight' wisselen beelden van de problemen van deze familie zich snel af met enerzijds de glamour en glitter van de rijken in de westerse maatschappij en anderzijds gruwelen van oorlog, hongersnood en armoede. Wereldoorlog Er wordt niet alleen ingegaan op hedendaagse onderwerpen, maar ook de voor onze eigen samenle ving zo bepalende geschiedenis: de Tweede Wereldoorlog. In twee stellingkasten staan bij voorbeeld archiefdozen, waarin kaartjes met namen en data. Het geheel is geplaatst in een glazen vitrine. Het blijkt te gaan om een gedeelte van het archief van het Informatiebureau van het Rode Kruis, dat 330.000 persoonsdos siers bevat van slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Elders op de tentoonstelling heeft Nancy Spero een gedicht van George Brecht op de muur uitvergroot met een delicate schildering van een vastgebon den vrouw. Te lezen is de trieste geschiedenis van een meisje dat om haar liefde voor een Joodse man werd vermoord. Klapstuk Het virtual reality werk van de Engelse Paul Sermon mag het klapstuk van de tentoonstelling genoemd worden. In een ver duisterde ruimte staat een bed met aan weerszijden televisie toestellen. Vanaf het plafond worden beelden op het bed ge projecteerd, afwisselend van landschappen, zee, beeldhouw werken of abstracte patronen. Dan verschijnt een vrouw 'in beeld, ze neemt plaats op het bed en wacht af. Het is de be doeling dat een van de toeschou wers ook op het bed gaat zitten, waarop de vrouw in het beeld in beweging komt en haar hand uitstrekt naar de persoon op het bed. Door technisch vernuft is het mogelijk elkaar te zien en als het ware te betasten, terwijl bei de personen zich ieder op een andere plek bevinden. Op de televisieschermen worden de beelden van de geprojecteerde vrouw en de persoon die op het bed zit samengevoegd tot een totaalbeeld van wat er gebeurt. Hoewel de indruk gewekt kan zijn dat deze tentoonstelling tot MAANDAG 25 JULI 1994 A - Amsterdam (anp) - Het Stedelijk Museum in Amsterdam brengt van 8 oktober tot 27 november een overzichtsten toonstelling van de Deense kunstenaar Asger Jorn (1914-1973). Het is het eerste overzicht sinds vele jaren. In 1964-1965 was het Stedelijk Museum betrokken bij zijn eerste internationale expositie. Daarna is zijn werk in Nederland nauwelijks meer te zien geweest. Asger Jorn is met mensen als Appel, Corneille, Constant en Dotremont een van de oprichters van de kunstenaarsbeweging CoBrA (Copenhagen-Brussel-Amsterdam). Ook was hij betrok ken bij de 'Mouvement International pour un Bauhaus Imaginis- te' als reactie op het zuiver functionele vernieuwde Bauhaus van Max Bill. In 1962 sloot hij zich aan het 'Institute of Corparate Vandalism'. De geëngageerde Jorn maakte veelal schilderijen waarin ab stracte vormen en mythische gestalten en dieren en menselijke gezichten met elkaar waren verweven. Hij heeft een sterk kleurgebruik. In totaal omvat Jorns oeuvre ruim 2000 schilderijen. Daarnaast maakte hij tekeningen, grafiek, bronzen beelden, keramiek en tapijtontwerpen. Op de expositie in het Stedelijk Museum zullen rond honderd schilderijen en tekeningen te zien zijn. Zij komen uit musea heel de wereld. De tentoonstelling is daarna in de Schirn Kunsthalle in Frankfurt en vervolgens in het Louisiana Museum of Modern Art in het Deense Humlebaek te zien. foto dijkstra Andy Woodrow (eerste contra bassist van het Rotterdams Phil- harmonisch Orkest), Tony Levin (bassist bij onder anderen Peter Gabriel) en Jamaaladeen Tacu- ma Cornell Rochester (free jazz, funk ritmesectie). Ze heb ben het over hun rol in de scha duw. Gitarist Joe Satriani, contra-alt Nathalie Stutzmann en improvi serend stemgebruiker Han Buhrs spreken in deel drie 'Solisten' over klanken en betekenissen van woorden. Bij de 'Componisten' zien we de singer-songwriter Loudon Wain- wright III en de minder bekende Tom America en Tanya Donelly. De vijfde en laatste aflevering, ook over componeren, moet nog worden opgenomen. 'Hart Ziel', Nederland 3, 19.21 uur Door Nico Koolsbergen Misdadigers houden van lekker eten. Na een geslaagde moord of inbraak is niets zo prettig als een stevige pasta, bereid door een meester-kok. Vervolgens het bed in met een dame van lichte ze den en de dag kan niet meer stuk. Uiteraard wordt die dame niet betaald, een man van eer betaalt niet voor seks. Maar ze kan op andere wijze worden schadeloos gesteld. Wat gestolen juwelen zijn nooit weg. Dat is te leren uit het Mafia Kookboek, geschreven door Jo seph 'Joe Dogs' Iannuzzi. Joe heeft een grote carrière achter de rug in de Amerikaanse Cosa Nostra. Hij was rechterhand en vertrouweling van doortrapte Godfathers, maar vooral was hij hun kok. Een meester-kok, wiens Italiaanse gerechten be faamd waren in de onderwereld. Wie ze namaakt, zal ontdekken dat deze roem verdiend was. Joe Dogs deed jaren alles wat God verboden heeft. Hij was gespecialiseerd in illegaal gok ken, maar draaide ook voor af persing, geweld of drugshandel zijn hand niet om. Tot hij moei lijkheden kreeg met zijn baas en bij een terechtwijzing bijna het leven liet. Joe Dogs stapte over naar de FBI, en dat leidde uit eindelijk tot het oprollen van een groot misdaad-circuit. Deze avonturen en de bijbeho rende recepten staan in het boek. De voormalige schurk heeft na melijk precies bijgehouden wat wanneer en waar gegeten werd. Zo is een smakelijke mix ont staan van waargebeurde mis daadverhalen en heerlijke ge rechten. Maffialeden zijn serieuze eters. „Terwijl ze misdaden voorberei- 'Veronica and her mother' (afgietsel in gips) van John Ahearn, te zien op de tentoonstelling 'Ik de ander' in de Beurs van Berlage in Amsterdam. foto aldic op het bot deprimerend is, is een zeker optimisme toch niet van de lucht. In het bestaan schuilt nou eenmaal zowel vreugde als ver driet en hiervan proberen alle kunstenaars via hun werk op hun eigen wijze ons te doordrin gen. De neiging tot het vanzelf sprekend aannemen van het een en het negeren van het ander is precies datgene wat hier steeds opnieuw bewust naar voren wordt gebracht. Expositie 'Ik de ander', in de Beurs van Berlage in Amsterdam, tot 14 augustus 1994. Toegang: ƒ5,-, magazine 'Ik de ander': f 10,-. FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Intersection. HULST - De Koning van Engeland 14 u. Duimelijntje. 14 u. De Aristokatten. 19 en 21.30 u. The Getaway. 21.30 u. Intersection. 19en21.30u. The Flintstones. 14, 19 en 21.30 u. Beverly Hillbil lies. 14 en 19 u. Police academy: mis sion to Moscow. 14, 19 en 21.30 u. Striking distan ce. OOSTBURG - Ledel theater. - 14 u. The Flint- stones. MIDDELBURG - Cinema 20 u. The Piano. VLISSINGEN - Alhambra 1 19 en 21.30 u. Flintstones. - Alhambra 2 19 en 21.30 u. Striking distance. - Alhambra 3 19 u. Police academy. 21.30 u. Intersection. - Alhambra 4 19 en 21.30 u. My father the hero. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hill billies. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Getaway. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Flintstones. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Robocop 3. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Free Willy. 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30 en 17 u. My girl 2. 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal 11 - 14.30, 17 en 20 u. Aris- tocats. den, eten ze. Als ze die hebben, eten ze. En als er misdaden zijn, eten ze in af wachting van het moment dat zei komen", aldus de schrijver. „Da: is de reden waarom sommigs recepten in dit boek zulke zwarc sausen voorschrijven, niet voor wie ik ze klaarmaakt^ -elke maaltijd kon hun zijn, dus aten ze maar lieva meteen goed." Wie het te machtig vindt, kan dj gerechten met weinig moeite wa minder stevig maken. Joe bleef in elk geval volop calories in zijn menu's stoppen, ook na dat hij voor de FBI was werken. Want ook voor zijn poli tie-vrienden kookte hij. „Wi voedsel betreft waren de lede van mijn nieuwe club niet ders dan de leden van de oud Ze aten allemaal alsof ze naar d elektrische stoel gingen." Het Mafia Kookboek van Josepfi 'Joe Dogs' Iannuzzi. Uitg. Luitingh Sijthoff, prijs 14,90. Londen (ap) - Een bandopnami uit 1957 waarop van John Lei- non te horen is met The Quar- rymen, de groep waar hij ii speelde voordat hij met McCartney de Beatles oprichtte, zal 15 september bij het veiling huis Sotheby onder de hamei komen. Sotheby verwacht dat de opna me en de recorder waarmee is gemaakt tussen de 100.000 et 150.000 pond zullen opbrengen De band heeft dertig jaar in een bankkluis gelegen. 22.30 u. Monolith. Zaal 12 - 14.30,17 en 22.30 u. 01 deadly ground. 20 u. My father the hero. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Geronimo. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Police academy 7. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Intersection. Zaal 16' - 14.30, 17, 20 en 22.30» Getting even with dad. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30» The pelican brief. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Bad girls. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Ace ventura: pet detective. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30» Silence of the lambs. Zaal 21 - 14.30 en 17 u. Thumb» lina. 20 u. Schindler's list. Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Aristo- cats. 20 en 22.30 u. Dream lover. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Getaway. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. GettUI even with dad. 20 en 22.30 u. Ace ventura. 14.30 en 22.30 u. Beverly Hillbil' lies. 22.30 u. Rapa Nui. 17 en 22.30 u. My father the hero. 14.30 u. Thumbelina. 14.30 u. My girl 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Fo® weddings and a funeral. 17, 20 en 22.30 u. Police acadei 7. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 17 en 20 u. Dream lover. 14.30, 17 en 20 u. Naked gun 1/3. 20 u. Shadowlands. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Bad girl* 20 u. Schindler's List. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Tfle Flintstones. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Silence» the hams. RADIO 1 Elk heel uur en 7.30, 8.30, 12.31 1330, 16,30, 17.30, 18.30 en 06 Nieuws. NCRV: 7.07 Hier en fJ (845 en 11.45 Kerkelijke actualitf ten). EO: 12.07 Tijdsein. VOO: 14.! Nieuwsradio. EO: 19.04 Tijdsei® V00: 22.04 Sportradio. NOS: 23.1 Met het oog op morgen. KRO: 0.' Damokles. 1.02-7.00 Niemandslani RADIO 2 Elk heel uur nieuws. TROS: 7.04 L havermoutshow. 9.04 Gouden Ure 12.04 Het hart van twee. 14.04 Rad 2 matinee. AVRO: 17.04' Fileri), dio.EO: 18.04 Alle mensen. NCR' 19,04 Witte rozen. 20.04-24.00 Tu sen acht en middernacht RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.1 Breakfast-club. 9.04 Arbeidsvitam nen. VARA: 12.04 Denk aan Hen 14.04 Carola. AKN: 15.04 The mag: friends. VOO: 17.04 Rinkeldekinkt NOS: 18.04 De Vakantiespits. El 1904 Spoor 7. AVRO: 20.04 Forz VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0. Nachtwacht. NOS: 2.02 Papa wakker. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.1 Nieuws. KRO: 7.02 Aubade. 9. Muziek voor mil|oenen. 10.58 Ocl tendconcert. I. Festival van Walli nië. Les Adieux; II. ChilingiriJ Kwartet met piano.13.04 Faust muziek. VPRO: 14.00 Middagco eert. Muziek aan het hof. 16.00 C Nederlanden. Muz. voor viool r piano. 17.00 De koffer. VPRO: 18.1 De wandelende tak. Maak uw i gen Tak. 19.00 De grote overste'. 20.02 Nieuwe maandag. Het clav cimbel. NOS: 0.00-1.00 Vier na mi dernacht RADIO 5 Elk heel uur t/m 18.00 en 23. Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelil genrubriek met uitgebreid weerb richt en scheepvaartberichten. 7. NOS Sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8. Waterstanden. AVRO: 9.02 In g sprek. 9.55 Vrijzinnig vizier. VAR 10.02 Tony van Verre ontmoette J' Schaefer. 11.02 Punch. HV: 13.10 U documentaire. 14.03 Boven het d; 14.30 De verbeelding. VARA: 15.1 Ophef en vertier. NOS: 17.10 Rad UIT RVO: 17.45 Postbus 51 op OHM: 18.02 Bhakti I. EO: 19.00 Wa waren we ook alweer? NOS: 19 Nieuws en actualiteiten in h Turks. 19.50 Nieuws en actualiti ten in het Marokkaans en Berbe 20.40 Nieuws en actualiteiten in h Chinees. EO: 21.00 Kayen rasja is hoop). 21.15 lyi haberler (Goi nieuws). 21.30 Sin ke yat kai yq jGoed nieuws op maandag). V0 22.00 Het zwarte gat. NO 23.07-24.00 Met het oog op morge OMROEP BRABANT ANP-nieuws: zie Radio 1. 7.05 Br bants nieuws, actualiteiten, spr en de krant in Brabant. 7.32 Brj bants nieuws, actualiteiten weerman Johan Verschuuren. 8. Brabants nieuws. 8.11 Rai Nieuws Centrale. 8.33 Braba nieuwsoverzicht. 8.37 Streekpi op ontbijt. 8.55 Weerman Joh| Verschuuren. 9.03 Brabar nieuws. 9.07 Muziekkiosk. 10. Brabants nieuws. 10.07 Draaibai 11.03 Brabants nieuws. 11.07 V| harte. 12.05 Brabants nieuws actualiteiten. 12.55 Bericht v boer en tuinder. 13.08 Brabai nieuws. 13.11 Radio Nieuws Cd trale. 13.32 Brabants nieuws. 13. Muziek, Brabantsfe produktii 14.03 Brabants nieuws. 14.08 IV ziek met om 15.03, 16.03 en 17 Brabants nieuws. 17.30 Portret v een Brabants dorp. 17.50 Provinc Ie agenda. 17.55-18.00 Nieuwsovi zicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: zie Radio 1. 7. Nieuws en actualiteiten met 7.15 het weer in de provincie. 7 Weekend-overzicht sport. 7.32 i gionaal nieuwsoverzicht. 7.35 dag van... 7.45 agendatip en agt da. 7.50 regionaal nieuwsoverzic 8.08 Radio Nieuwscentra 8.35-9.00 Nieuws en actualiteit met om 8.45 De wekelijkse colu Boh en Co. 12.05 Nieuws en acti liteiten met om 12.15 het weer in provincie. 12.32 Regionaal nieuv overzicht. 12.34 Wegwies. 12.43 portage, vraaggesprek. 12.55 agenda. 13.08-13.30 Radio Nieu Centrale. 16.03 Omroep Zeeland i merradio. 17.05 Nieuws en actui teiten met om 17:15 het weer in provincie en 17.32 region nieuwsoverzicht. 17.35-18.00 merradio met om 17.55 De agend I Dót is myn avondmaalSn blyf er nu met je tenjeb a[! Geld, UhMgOhlB

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 8