G ids Nieuwe pret met yabba-dabba-doo I IWi jrSp DE STEM Broodnijdis waar het om gaat Virtuoze leegte bij broers Coen Voorspelbare seriemoordenaar Belgische surrealist Paul Delvaux overleden UIT gids suske hamb Seriemoordenaar in de dop deStem Flintstones beleven een grote come-back in de bioscopen Getuigen in zaak-Tata Mirando „Schreeuwen stond toch aan de basis van de rock roll? Schreeuwen is altijd lekker." Rob de IMijs DONDERDAG 21 JULI 1994 DEEL I Brussel (anp) - De Belg Paul Delvaux, schilder van talloze surrealistische doeken, is gis terochtend op 96-jarige leef tijd in de Westvlaamse stad Veurne overleden. Dit heeft directeur Charly van Deun van de Paul Delvaux-stich- ting bekendgemaakt. De schilder wordt volgende week dinsdag begraven. Delvaux werkte aanvankelijk in het spoor van de Vlaamse ex- Karakteristiek werk van Del vaux pressionisten. Onderwerp was het werkvolk op straat. Rond 1936 raakt hij echter in de ban van het magische werk van René Magritte en de geschilderde ar chitectuur van Giorgio De Chiri- co. Hij gaf zich over aan het surrealisme en schilderde voortaan de droom, maar sloot zich nooit aan bij de surrea listische beweging. Het dogma tisme en de definities van de 'paus' van het surrealisme, André Breton, wees hij af. Delvaux placht een groot deel van het jaar door te brengen in Veurne met zijn tweede vrouw, die hij ook daar had leren ken nen. Ongeveer acht jaar geleden kreeg hij problemen met zijn ogen. Daardoor kon hij niet meer schilderen en moest hij zich be perken tot het tekenen van kop pen en figuren. De Paul Delvaux-stichting heeft in zijn oude atelier in Sint-Ides- bald een museum gevestigd met zijn belangrijkste schilderijen en rekwisieten waaronder minia tuurtreintjes die model stonden. Maar Delvaux' werk hangt ook in alle grote Amerikaanse en Europese musea. Paul Delvaux FOTO ARCHIEF DE STEM Meisel Weiss: 'Ik ben de echte'. FOTO ANP Van onze filmredactie Yabba-dabba-doo... Wie her innert zich niet die bronstige strijdkreet waarmee Fred Flintstone, de dikke dommige goedzak van een neandertha- ler, zijn levenslust demon streerde? Fred, zijn vrouw Wilma en hun vrienden Bar ney en Betty waren teken filmcreaties van Bill Hanna en Joseph Barbera. Twee koddig getekende echtparen uit het stenen tijdperk, die in 1960 voor het eerst op de Amerikaanse tv verschenen. Het was de eerste getekende si tuatiekomedie en de eerste te kenfilmserie die op prime time werd uitgezonden. In zes jaar werden 166 afleveringen ge maakt die tot op de dag van vandaag nog steeds in tachtig landen worden bekeken. In 1962 begon de KRO met de uitzending van 'The Flintstones' die ook in ons land veel succes had. In weerwil van een langdurige, problematische voorgeschiedenis en een flinterdun verhaaltje is de speelfilm,,'The Flintstones' onder supervisie van Steven Spielberg 'en regie van Brian Levant ('Mar ried with children', 'Beethoven') een plezierige produktie gewor den met vermakelijke beeld vondsten. De film is in Amerika inmiddels al een gigantisch suc ces. Hij opent met dezelfde scènes waarmee de tekenfilms altijd be- Fred en Barney in hun stenen auto in de speelfilm 'The Flintstones'. .awueild 0CI.3I FOTO UIP gonnen. Fred (John Goodman) werkt met zijn brontokraan in de steengroeve totdat een vogel het einde van de werkdag aan kondigt. Daarna glijdt hij in zijn rolauto en trapt met vriend en buurman Barney (Rick Moranis) naar huis waar hij meteen bedol ven wordt onder de verplette rende aandacht van het enthou siaste huisdier Dino. Bedrijfsleider Vandercave (Kyle MacLachlan) van de steengroeve wil de zaak oplichten. Hij be noemt de goedwillende maar dommige Fred als onderdirec teur, zodat die hem daar zonder het zelf te weten behulpzaam bij kan zijn. Aanvankelijk neemt Fred het nog voor de arbeiders op. Maar de weelde stijgt hem al snel naar het hoofd waardoor hij eerst Barney en diens echtgenote Betty van zich vervreemdt en vervolgens ook zijn eigen vrouw Wilma. Net op tijd komt Fred tot inkeer en doet per ongeluk'ook nog een ontdekking, die het ein de van het stenen tijdperk in luidt. De fantasierijke aankleding heeft een heel duidelijke Spiel- berg-touch. Overal zie je vreem de beesten, die stuk voor stuk hun nut hebben in het stenen tijdperk, ondermeer als douche en als vuilnisbak. Fred en Bar ney rijden rond in autorollers, gaan naar pretparken als Juras sic Park en restaurants als Roe Donald's. In de drive-in bio scoop wordt 'Tar Wars' ver wacht en in de Stonehenge-ach- tige disco ligt een plaatje van Bruce Springrock klaar om ge draaid te worden. GegnifFel De rolbezetting sluit perfect aan bij de komisch getekende karak ters. De corpulente volksjongen John Goodman is een ideale Fred Flintstone. Rick Moranis, eerder zelden goed gecast, is dat nu wel als Barney Rubble. Ook Wilma en Betty worden heel leuk getypeerd, respectievelijk door Elizabeth Perkins en Rose O'Donell, die heel komisch het gegniffel van de twee vriendin nen uit de tekenfilmserie imite ren. Liz Taylor heeft een mal bijrol letje als Fred Flintstone's schoonmoeder; dié liever had ge zien dat haar dochter met Eliot Firestone getrouwd was, de uit vinder van het wiel. De verleide lijke secretaresse van Fred Flint stone, gespeeld door Halle Berry, is een grappige parodie op Sharon Stone. 'The Flintstones' draait in Grand in Breda en De Koning van Enge land in Hulst. Door Hélène van Beek Arnhem - Joseph, Meisel, Morschi, Adolf, Christian, Nello senior, Nello junior en Nello 'drie'. Wie hoort bij het 'echte' Tata Mirando Zigeunerorkest en wie niet? Tussen de orkesten van de families Weis en Weiss (de eerste familie veranderde de achternaam) is een hevige strijd gaande over het voeren van de naam Tata Mirando. Tim Robbins in de absurde filmsatire 'The Hudsucker Proxy'. Door Marjan Mes Nadat de broers Joel en Ethan Coen vorig jaar in Cannes de Gouden Palm hadden gewonnen met hun amusante, horrorach tige Hollywood-satire, 'Barton Fink', mocht hun nieuwste film, 'The Hudsucker Proxy', dit jaar het festival officieel openen. Vooral bij Europese cinefielen is het duo geliefd vanwege boosaardige (horror)komedies als 'Blood Simple' en 'Raising Arizona', die opvielen door hun aparte vormgeving. Tim Robbins speelt in de absur de komedie, 'The Hudsucker Pr oxy', een sukkel uit de provincie die het tot president-directeur van het machtige Hudsucker In dustries in New York brengt. De plot is onzinnig maar de vormgeving en de bijzondere cameravoering getuigen van filmliefde en lef. De broers Coen houden van de ouderwetse Hollywoodfilm en mogen ook graag de vloer aan vegen met machtige kapitalis ten. In 'The Hudsucker Proxy' zijn die twee voorkeuren spec taculair vereningd in virtuoze, maar - eerlijk is eerlijk - nogal lege beelden. Uiterlijke kenmer-^ ken van films uit de jaren der tig, veertig en vijftig worden smakelijk opgedist, in overwel digende architectonische ruim tes, waarin ook nog wat doorsij pelt van Kafka en 'Metropolis' van Fritz Lang. Hudsucker Industries is geves tigd in een enorme Newyorkse wolkenkrabber met bijna bo vennatuurlijk grote vertrekken en griezelige postkamertjes waar de ondergeschikten zitten te zweten. De bazen zijn van onderuit gefilmde dictators met enorme sigaren van wie weinig goeds te verwachten valt. Boos aardige karikaturen in ver vreemdende scènes vol komi sche overdrijving. Wanneer de president-directeur (Charles Durning) zich in een meesterlijk gefilmde scène dwars door het raam van de FOTO POLYGRAM vergaderzaal omlaag stort, maakt de raad" van bestuur zich slechts zorgen om de toekomst van de aandelen. Directielid Mussburger (Paul Newman) wil voorkomen dat die door het ge wone volk worden opgekocht. Hij wil de aandelenkoers laten kelderen zodat het bestuur het bedrijf voor een prik kan over nemen. Zij willen een 'proxy', een stroman, op de stoel van de president-directeur om dit doel te bereiken. Deze onbenul wordt gevonden in Norville Barnes (Tim Rob bins) die net een baantje in de postkamer heeft gekregen. Zelf gelooft hij heilig in een cirkel die hij op een vodje papier gete kend heeft en die later onver moede kwaliteiten blijkt te be zitten. In de jaren vijftig ont wikkelt die cirkel zich tot de hoelahoep, de grote rage van de Amerikaanse jeugd, waarmee Barnes het bedrijf er weer bo venop helpt, in weerwil van de bedoelingen van de raad van bestuur. Tim Robbins speelt het soort eerlijke, naïeve man, die in de filmkomedies uit de jaren dertig en veertig werd ingepalmd door een gehaaide, onafhankelijke vrouw. De geraffineerde jour naliste Amy Archer (Jennifer Jason Leigh) is er eerst op uit om Barnes in haar krant onder uit te halen, maar raakt gaan deweg gecharmeerd van zijn oprechtheid. Zij maakt hem wat mannelijker en hij haar wat vrouwelijker, zoals ook in die oude comedy's gebruikelijk was. 'Barton Fink' was echter met zijn geheimzinnige horrors feer veel sterker dan deze kunstmatige, zwaar aangezette film die de verbeelding niet weet te prikkelen. I 'The Hudsucker Proxy' van Joel en Ethan Coen draait in Cinésol 2 in Breda. Van onze filmredactie De titel 'The boy who cried bitch' klinkt niet zo verontrus tend, maar de inhoud van deze onafhankelijk van Hollywood gemaakte speelfilm is dat wel degelijk. De 12-jarige hoofdper soon Dan Love scheldt zijn moeder niet alleen uit voor 'bitch' (kreng), maar terrori seert haar en anderen op zeer gewelddadige wijze. Dan Love is een psychotisch kind dat thuis niet valt te hand haven en in een jeugdpsychia trische inrichting belandt. Een monsterachtige jongen en een hopeloos en soms deerniswek kend geval, dat uitgroeit tot een seriemoordenaar in de dop. Met zijn twee jongere broertjes ruï neert Dan alles wat op zijn weg komt. Moeder Candice (Karen Young) is een alleenstaande ouder die blijkbaar niet opgewassen is te gen het bestaan. De kwetsbare maar ook hysterische vrouw maakt er thuis een puinhoop van; een vruchtbare voedings bodem voor het ontsporen van haar 12-jarige zoon en zijn twee broertjes, die ook al volkomen onhandelbaar zijn. Gaandeweg ga je beseffen dat ook Candice toe is aan hulpverlening. Dans vriendschap met een door wapens en geweld geobsedeerde Vietnam-veteraan versterkt zijn agressiviteit nog aanzienlijk. Die neemt zulke huiveringwek kende vormen aan dat hij niet langer thuis te handhaven is. 'The boy who cried bitch' is geregisseerd door de in New York levende Argentijnse debu tant Juan José Campanella. Hij heeft er blijkbaar een spannen de psychologische thriller van willen maken, terwijl het op ware feiten gebaseerde scenario van producente Catherine May Levin meer een documentair karakter heeft. Die twee doelstellingen botsen enigszins met elkaar waardoor de film nogal halfslachtig is geworden. Het tekortschieten van volwassenen bij de opvoe ding van probleemkinderen lijkt het belangrijkste thema van de film die echter maar weinig inzicht verschaft. Wel wordt er meer dan voortreffe lijk geacteerd door de griezelig echt overkomende 13-jarige Harley Cross als Dan. 'The boy who cried bitch' van Juan José Campanella draait in Filmhuis Concordia in Breda, 21-27 juli om 22.00 uur. Van onze filmredactie In 'Striking distance' van Row dy Herrington schrikt een serie moordenaar in 1991 Pittsburgh op. De killer heeft de bijnaam Lil' red riding hood omdat hij zich telkens met het gelijknami ge liedje van Sam the Sham meldt als hij een vrouwelijk slachtoffer gemaakt heeft. Rechercheur Tom Hardy (Bruce Willis), afkomstig uit een grote politiefamilie, concludeert uit de werkwijze van de killer dat deze wel eens een politie-agent zou kunnen zijn. Die bewering maakt hem weinig geliefd bij collega's en in familiekring, wat hier practisch op hetzelfde neerkomt. Ook wordt het niet gepikt dat hij tegen zijn partner en neef Jimmy getuigt, die bij een zaakje nodeloos veel geweld gebruikt heeft. Na een woeste autoachtervol ging van de seriemoordenaar, die Hardy samen met zijn vader uitvoert, wordt de vader ver moord. Neef Jimmy springt ra deloos van een brug na Hardy's getuigenis. Twee jaar later zit Tom Hardv bij de waterpolitie en is flink aan de drank. De seriemoordenaar heeft niets meer van zich laten horen. Maar wanneer neef Danny terugkeert, de broer van Jimmy, beginnen ook de moorden weer, waarbij de slachtoffers nu ex-vriendin nen van Hardy zijn. 'Striking distance' begint als een veelbelovende thriller, maar ontspoort in clichématigheid. Tom Hardy wordt al teveel tot zielige underdog gemaakt. Na een veel te langgerekte finale is de ontknoping allang niet ver rassend meer. 'Striking distance' draait in Mig non in Breda, Centraal in Geertruidenberg en Heuvel poort 2 in Tilburg. „Ik ben momenteel de enige ech te Tata Mirando", zegt Adolf Weis. „Na de dood van mijn vader (Tata) Joseph volgde mijn broer Morschi hem op. Morschi is nu dood, maar hij heeft mij weer aangewezen als zijn opvol ger." „Onzin", zegt de oudste broer Meisel Weiss. „Ik speelde al met mijn vader mee toen Adolf nog in de luiers zat. Adolfs orkest is vijf jaar geleden uit elkaar ge vallen. Ik ben de echte Tata Mirando." Voorafgaand aan het voorlopig getuigenverhoor, gisterochtend, zit Meisel Weiss met zijn hoed in de hand in de zaal van de Arn hemse rechtbank. Aan de andere kant zit zijn broer Adolf Weis keurig in een streepjespak. Ze wachten met spanning op^ de eerste getuige die dóór fècliter- cómmissaris A. Teeuwissen Üiwördt gehoord. Het is voormalig president van de rechtbank in Amsterdam, mr. B Asscher. Asschers schoonzus is met Morschi getrouwd geweest. „Tussen Morschi en mij is een nauwe vriendschap ontstaan", laat Asscher weten. „Ik heb een grote bewondering voor de fami lie. Ik trek in het geschil geen partij maar de tragiek van het geheel gaat mij zeer ter harte. Ik zou graag eens met Meisel en Adolf praten." Asscher wil geen partij trekken maar toch laat hij blijken dat hij ervan overtuigd is dat het orkest van Adolf het 'echte' Tata Mi rando Zigeunerorkset is. „In het orkest onder leiding van de oude vader Joseph speelden Roma, Morschi, Moro, Lupa, Adolf en neef Christian. Ik heb het orkest vanaf 1965 nauw gevolgd, maar ik heb in die tijd nooit Meisel gezien. Ik wist wel dat er een orkest van Meisel was dat 'De zonen van Tata Mirando' heette. Later is dat orkest ook de naam 'Tata Mirando' gaan gebruiken. Maar als zij zeggen dat ze aan spraak maken op de naam 'Tata Mirando' strijdt dat met alles wat ik de laatste 30 jaar met het orkest heb meegemaakt." Hoezen Als tweede getuige wordt C. Van Boetzelaer-Barones Van Pal- landt gehoord. Het Tata Miran- FILMS GOES -Grand Theater 20 u. Intersection. HULST - De Koning van Engeland 14 u. De Aristokatten. 19 en 21.30 u. The Getaway. 21.30 u. Intersection. 14, 19 en 21.30 u. The Flintstones. 14, 19 en 21.30 u. Beverly Hillbil lies. 14 en 19 u. Police academy: mis sion to Moscow. 19 en 21.30 u. Striking distance. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Die Blechtrommel. VLISSINGEN - Alhambra 1 19 en 21.30 u. Flintstones. - Alhambra 2 19 en 21.30 u. Striking distance. - Alhambra 3 19 u. Police academy. 21.30 u. Intersection. - Alhambra 4 19 en 21.30 u. My father the hero. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hill billies. do-orkest onder leiding van Adolf heeft nog bij haar thuis op een feestje gespeeld. Toen de barones jaren later in de krant las dat Tata Mirando in een Arnhems café zou optreden, ging zij daar naar toe. „Maar we troffen daar niet onze Adolf aan. Dat was de club van Meisel. Wij waren in opperste verbazing om dat we dachten daar onze rando's te vinden, maar dat was niet zo." Barones Van Boetzelaer meent dat er groot verschil is tussen orkesten van Adolf en Meisel. „Het spijt me wel dat ik het moet zeggen, maar dat was dui delijk. Nello junior (primas in het orkest van Adolf, HvB) speelde zo fantastisch! Hij deed me aan Morschi denken. Over de kwaliteit van het orkest van Meisel waren we teleurgesteld." Beide partijen gebruiken platen hoezen, fotoVen-brieven als be wijsmateriaal voor hun eigen ge lijk. Zo komt ook een brief van de stiefzoon van de derde getui ge, E. Gase-Schröder, eveneens een goede vriendin van Morschi en zijn vrouw, aan bod. Na tv- optredens van het orkest van Meisel bij 'Tineke' en de 'Vijf Uur Show' laat de stiefzoon we ten dat hij niet meer geïnteres seerd is in een optreden van Tata Mirando op een personeelsfeest. „Ik had hem het orkest Tata Mirando aangeraden", aldus Ga- se. „Maar ik bedoelde het orkest van Adolf. Omdat mijn stiefzoon na de tv-uitzending niet enthou siast was heeft hij van het optre den van Tata Mirando afgezien." Tot slot volgt ook de vierde getuige J. Mooijekind al 35 jaar het Tata Mirando Zigeuneror kest. En ook zij verklaart de oudste broer Meisel nog nooit bij een optreden te hebben gezien. In september worden nog enkele getuigen gehoord, door de advo caat van Adolf voorgedragen. Daarna zijn getuigen van Meisel aan de beurt. Na afloop van het eerste getui genverhoor zijn alle partijen te vreden. De reacties van de ru ziënde broers Adolf en Meisel zijn kort. Adolf: „Ze zijn heel positief over ons." En Meisel: „Broodnijd, dat precies is waar het om gaat. Mijn broer Morschi zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit wist." Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Getaway. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The Flintstones. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Robocop 3. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Free Willy. 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30 en 17 u. My girl 2. 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal 11 - 14.30, 17 en 20 u. Aris- tocats. 22.30 u. Monolith. Zaal 12 - 14.30, 17 en 22.30 u. On deadly ground. 20 u. My father the hero. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Geronimo. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersection. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Getting even with dad. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Bad girls. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u, Ace ventura: pet detective. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Silence of the lambs. Zaal 21 - 14.30 en 17 u. Thumbe- lina. 20 u. Schindler's list. Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Aristo- cats. 20 en 22.30 u. Dream lover. RADIO 1 Elk heel uur en om 7.30, 8. 13.30, 17.30, 18.30 en 6.30 E0: 7.07 Tijdsein. KRO: 12. NOS: 14.05 Radio Tour d 1994. AVR0: 17.07 Radio KRO: 20.04 Onder tafel. NC Hier en nu-sport. (Onder houd: NOS: 22.04 De avon 23.07 Met het oog op VPRO: 0.04-7.00 Nachtleve 0.04 Street Beats: 3.02 Het 4.02 Grand disco 5.02-7.00 De gezamenlijke Peazens Moddergat. RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. N Goedemorgen Nederland. Willem Weverplein. 12.04 van twee. 14.04 Bergweg 17.04 Fileradio. EO: 18.04 sen. TROS: 19.04 Schlag 19.30 Oud plaatwerk. 20. all in. 21.04 Voor wie gr ren wil. 22.30 Coulissen. Sesjun. RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. Breakfast-club. 9.04 Arb nen. VARA: 12.04 Denk 14.04 Carola. AKN: 15.04 friends. V00: 17.04 Rink NOS: 18.04 De Vakanti 19.04 Spoor 7. NCRV: 20 clip magazine. VPRO: 21. TROS: 0.04 Nachtwacht. Papa is wakker. AKN: 4. jama FM. RADIO 4 Om 7.00. 8.00. 13.00, 18. Nieuws. V00: 7.02 Oc ming. 9.00 Muziek voor 11.00 Het ochtendconce muz.; 11.29 II. Australia Orch. met gitaar. 13.04 vier: Londen. VARA: 14. concert Uit Matinee-a van de Achttiende en Eeuw en Gulbenkian Ko met sopraan, mezzo-so en bas. 15.20 Gidon Kr Louriê. 16.00 De N Gombert en Monteverdi Zin in muziek. 18.04 KL Het orgel. 20.02 Avond Pools Nat. Radio Symf. voor viool en piano. 22 23.00 Deze eeuw N Vier na middernacht. RADIO 5 Elk heel uur t/m 18. Nieuws. NOS: 6.45-6. genrubriek met uitgebr richt en scheepvaartlr Sportief. 7.30 Vroeg o terstanden. TROS: 9.0 spektief. 10.02 De d RVU: 11.02 Kleur bek 12.02 Weldenkende NOS Bijlage. 14.02 Ee NCRV: 15.02 Schuim 17.10 Radio UIT. Ni 18.02 Actualiteitenpr drie talen: 18.02 Nede Arabisch en 18.45 Tu ma. EO: 19.00 Waar alweer? NOS: 19.15. Turks. 19.50 Nieuws i kaans en Berbers. 20 het Chinees. TELEAC: 21.30 Knoop in je zak 22.00 Finale. NOS: 2." het oog op morgen. OMROEP BR ANP-nieuws: Zie Ra Brabants nieuws en matie. 7.25 De krant in I Brabants nieuws en v matie. 7.55 Weerman schuuren. 8.08 Braba verkeersinformatie. Nieuws Centrale. 8 nieuws, Tourjournaa sinformatie. 8.55 W Brabants nieuws. 9.0 10.03 Brabants nieuw bank. 11.03 Brabants Van harte. 12.05 Br en service. 12.55 Be en tuinder. 13.08 Br 13.11 Radio Nieuws Brabants nieuws. 14.03 Radio Tour, zie ieder ANP-nieuw nieuws. 17J35 Braba Tourjournaal. 17. agenda. 17.55-18.00 zicht OMROEP ZEE ANP-nieuws: Zie R Nieuws en actualit 7115 het weer in de de dag van 7.40 tendbladen. 7.45 agenda. 7.50 region" zicht. 8.08 Radio Ni 8.35-9.00 Nieuws e met om 8.45 Politi tentest. 12.05 Nieu ten, met om 12.15 provincie. 12.32 re overzicht. rSlOTilLWO IS £H mt6 sf/r/M/wr m HIT STIUIIK6CWAS.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 16