G ids
Nieuwe pret met yabba-dabba-doo
I IWi jrSp
DE STEM
Broodnijdis
waar het om gaat
Virtuoze leegte bij broers Coen
Voorspelbare seriemoordenaar
Belgische surrealist Paul Delvaux overleden
UIT gids
suske
hamb
Seriemoordenaar in de dop
deStem
Flintstones beleven een grote come-back in de bioscopen
Getuigen in zaak-Tata Mirando
„Schreeuwen stond toch aan de basis
van de rock roll? Schreeuwen is
altijd lekker."
Rob de IMijs
DONDERDAG 21 JULI 1994 DEEL I
Brussel (anp) - De Belg Paul
Delvaux, schilder van talloze
surrealistische doeken, is gis
terochtend op 96-jarige leef
tijd in de Westvlaamse stad
Veurne overleden. Dit heeft
directeur Charly van Deun
van de Paul Delvaux-stich-
ting bekendgemaakt. De
schilder wordt volgende week
dinsdag begraven.
Delvaux werkte aanvankelijk in
het spoor van de Vlaamse ex-
Karakteristiek werk van Del
vaux
pressionisten. Onderwerp was
het werkvolk op straat. Rond
1936 raakt hij echter in de ban
van het magische werk van René
Magritte en de geschilderde ar
chitectuur van Giorgio De Chiri-
co. Hij gaf zich over aan het
surrealisme en schilderde
voortaan de droom, maar sloot
zich nooit aan bij de surrea
listische beweging. Het dogma
tisme en de definities van de
'paus' van het surrealisme,
André Breton, wees hij af.
Delvaux placht een groot deel
van het jaar door te brengen in
Veurne met zijn tweede vrouw,
die hij ook daar had leren ken
nen. Ongeveer acht jaar geleden
kreeg hij problemen met zijn
ogen. Daardoor kon hij niet meer
schilderen en moest hij zich be
perken tot het tekenen van kop
pen en figuren.
De Paul Delvaux-stichting heeft
in zijn oude atelier in Sint-Ides-
bald een museum gevestigd met
zijn belangrijkste schilderijen en
rekwisieten waaronder minia
tuurtreintjes die model stonden.
Maar Delvaux' werk hangt ook
in alle grote Amerikaanse en
Europese musea.
Paul Delvaux
FOTO ARCHIEF DE STEM
Meisel Weiss: 'Ik ben de echte'.
FOTO ANP
Van onze filmredactie
Yabba-dabba-doo... Wie her
innert zich niet die bronstige
strijdkreet waarmee Fred
Flintstone, de dikke dommige
goedzak van een neandertha-
ler, zijn levenslust demon
streerde? Fred, zijn vrouw
Wilma en hun vrienden Bar
ney en Betty waren teken
filmcreaties van Bill Hanna
en Joseph Barbera. Twee
koddig getekende echtparen
uit het stenen tijdperk, die in
1960 voor het eerst op de
Amerikaanse tv verschenen.
Het was de eerste getekende si
tuatiekomedie en de eerste te
kenfilmserie die op prime time
werd uitgezonden. In zes jaar
werden 166 afleveringen ge
maakt die tot op de dag van
vandaag nog steeds in tachtig
landen worden bekeken. In 1962
begon de KRO met de uitzending
van 'The Flintstones' die ook in
ons land veel succes had.
In weerwil van een langdurige,
problematische voorgeschiedenis
en een flinterdun verhaaltje is de
speelfilm,,'The Flintstones' onder
supervisie van Steven Spielberg
'en regie van Brian Levant ('Mar
ried with children', 'Beethoven')
een plezierige produktie gewor
den met vermakelijke beeld
vondsten. De film is in Amerika
inmiddels al een gigantisch suc
ces.
Hij opent met dezelfde scènes
waarmee de tekenfilms altijd be-
Fred en Barney in hun stenen auto in de speelfilm 'The Flintstones'.
.awueild 0CI.3I
FOTO UIP
gonnen. Fred (John Goodman)
werkt met zijn brontokraan in
de steengroeve totdat een vogel
het einde van de werkdag aan
kondigt. Daarna glijdt hij in zijn
rolauto en trapt met vriend en
buurman Barney (Rick Moranis)
naar huis waar hij meteen bedol
ven wordt onder de verplette
rende aandacht van het enthou
siaste huisdier Dino.
Bedrijfsleider Vandercave (Kyle
MacLachlan) van de steengroeve
wil de zaak oplichten. Hij be
noemt de goedwillende maar
dommige Fred als onderdirec
teur, zodat die hem daar zonder
het zelf te weten behulpzaam bij
kan zijn. Aanvankelijk neemt
Fred het nog voor de arbeiders
op. Maar de weelde stijgt hem al
snel naar het hoofd waardoor hij
eerst Barney en diens echtgenote
Betty van zich vervreemdt en
vervolgens ook zijn eigen vrouw
Wilma. Net op tijd komt Fred tot
inkeer en doet per ongeluk'ook
nog een ontdekking, die het ein
de van het stenen tijdperk in
luidt.
De fantasierijke aankleding
heeft een heel duidelijke Spiel-
berg-touch. Overal zie je vreem
de beesten, die stuk voor stuk
hun nut hebben in het stenen
tijdperk, ondermeer als douche
en als vuilnisbak. Fred en Bar
ney rijden rond in autorollers,
gaan naar pretparken als Juras
sic Park en restaurants als Roe
Donald's. In de drive-in bio
scoop wordt 'Tar Wars' ver
wacht en in de Stonehenge-ach-
tige disco ligt een plaatje van
Bruce Springrock klaar om ge
draaid te worden.
GegnifFel
De rolbezetting sluit perfect aan
bij de komisch getekende karak
ters. De corpulente volksjongen
John Goodman is een ideale
Fred Flintstone. Rick Moranis,
eerder zelden goed gecast, is dat
nu wel als Barney Rubble. Ook
Wilma en Betty worden heel
leuk getypeerd, respectievelijk
door Elizabeth Perkins en Rose
O'Donell, die heel komisch het
gegniffel van de twee vriendin
nen uit de tekenfilmserie imite
ren.
Liz Taylor heeft een mal bijrol
letje als Fred Flintstone's
schoonmoeder; dié liever had ge
zien dat haar dochter met Eliot
Firestone getrouwd was, de uit
vinder van het wiel. De verleide
lijke secretaresse van Fred Flint
stone, gespeeld door Halle Berry,
is een grappige parodie op
Sharon Stone.
'The Flintstones' draait in Grand
in Breda en De Koning van Enge
land in Hulst.
Door Hélène van Beek
Arnhem - Joseph, Meisel, Morschi, Adolf, Christian, Nello
senior, Nello junior en Nello 'drie'. Wie hoort bij het 'echte'
Tata Mirando Zigeunerorkest en wie niet? Tussen de orkesten
van de families Weis en Weiss (de eerste familie veranderde de
achternaam) is een hevige strijd gaande over het voeren van
de naam Tata Mirando.
Tim Robbins in de absurde filmsatire 'The Hudsucker Proxy'.
Door Marjan Mes
Nadat de broers Joel en Ethan
Coen vorig jaar in Cannes de
Gouden Palm hadden gewonnen
met hun amusante, horrorach
tige Hollywood-satire, 'Barton
Fink', mocht hun nieuwste film,
'The Hudsucker Proxy', dit jaar
het festival officieel openen.
Vooral bij Europese cinefielen
is het duo geliefd vanwege
boosaardige (horror)komedies
als 'Blood Simple' en 'Raising
Arizona', die opvielen door hun
aparte vormgeving.
Tim Robbins speelt in de absur
de komedie, 'The Hudsucker Pr
oxy', een sukkel uit de provincie
die het tot president-directeur
van het machtige Hudsucker In
dustries in New York brengt.
De plot is onzinnig maar de
vormgeving en de bijzondere
cameravoering getuigen van
filmliefde en lef.
De broers Coen houden van de
ouderwetse Hollywoodfilm en
mogen ook graag de vloer aan
vegen met machtige kapitalis
ten. In 'The Hudsucker Proxy'
zijn die twee voorkeuren spec
taculair vereningd in virtuoze,
maar - eerlijk is eerlijk - nogal
lege beelden. Uiterlijke kenmer-^
ken van films uit de jaren der
tig, veertig en vijftig worden
smakelijk opgedist, in overwel
digende architectonische ruim
tes, waarin ook nog wat doorsij
pelt van Kafka en 'Metropolis'
van Fritz Lang.
Hudsucker Industries is geves
tigd in een enorme Newyorkse
wolkenkrabber met bijna bo
vennatuurlijk grote vertrekken
en griezelige postkamertjes
waar de ondergeschikten zitten
te zweten. De bazen zijn van
onderuit gefilmde dictators met
enorme sigaren van wie weinig
goeds te verwachten valt. Boos
aardige karikaturen in ver
vreemdende scènes vol komi
sche overdrijving.
Wanneer de president-directeur
(Charles Durning) zich in een
meesterlijk gefilmde scène
dwars door het raam van de
FOTO POLYGRAM
vergaderzaal omlaag stort,
maakt de raad" van bestuur zich
slechts zorgen om de toekomst
van de aandelen. Directielid
Mussburger (Paul Newman) wil
voorkomen dat die door het ge
wone volk worden opgekocht.
Hij wil de aandelenkoers laten
kelderen zodat het bestuur het
bedrijf voor een prik kan over
nemen. Zij willen een 'proxy',
een stroman, op de stoel van de
president-directeur om dit doel
te bereiken.
Deze onbenul wordt gevonden
in Norville Barnes (Tim Rob
bins) die net een baantje in de
postkamer heeft gekregen. Zelf
gelooft hij heilig in een cirkel
die hij op een vodje papier gete
kend heeft en die later onver
moede kwaliteiten blijkt te be
zitten. In de jaren vijftig ont
wikkelt die cirkel zich tot de
hoelahoep, de grote rage van de
Amerikaanse jeugd, waarmee
Barnes het bedrijf er weer bo
venop helpt, in weerwil van de
bedoelingen van de raad van
bestuur.
Tim Robbins speelt het soort
eerlijke, naïeve man, die in de
filmkomedies uit de jaren dertig
en veertig werd ingepalmd door
een gehaaide, onafhankelijke
vrouw. De geraffineerde jour
naliste Amy Archer (Jennifer
Jason Leigh) is er eerst op uit
om Barnes in haar krant onder
uit te halen, maar raakt gaan
deweg gecharmeerd van zijn
oprechtheid. Zij maakt hem wat
mannelijker en hij haar wat
vrouwelijker, zoals ook in die
oude comedy's gebruikelijk
was. 'Barton Fink' was echter
met zijn geheimzinnige horrors
feer veel sterker dan deze
kunstmatige, zwaar aangezette
film die de verbeelding niet
weet te prikkelen.
I 'The Hudsucker Proxy' van Joel
en Ethan Coen draait in Cinésol
2 in Breda.
Van onze filmredactie
De titel 'The boy who cried
bitch' klinkt niet zo verontrus
tend, maar de inhoud van deze
onafhankelijk van Hollywood
gemaakte speelfilm is dat wel
degelijk. De 12-jarige hoofdper
soon Dan Love scheldt zijn
moeder niet alleen uit voor
'bitch' (kreng), maar terrori
seert haar en anderen op zeer
gewelddadige wijze.
Dan Love is een psychotisch
kind dat thuis niet valt te hand
haven en in een jeugdpsychia
trische inrichting belandt. Een
monsterachtige jongen en een
hopeloos en soms deerniswek
kend geval, dat uitgroeit tot een
seriemoordenaar in de dop. Met
zijn twee jongere broertjes ruï
neert Dan alles wat op zijn weg
komt.
Moeder Candice (Karen Young)
is een alleenstaande ouder die
blijkbaar niet opgewassen is te
gen het bestaan. De kwetsbare
maar ook hysterische vrouw
maakt er thuis een puinhoop
van; een vruchtbare voedings
bodem voor het ontsporen van
haar 12-jarige zoon en zijn twee
broertjes, die ook al volkomen
onhandelbaar zijn. Gaandeweg
ga je beseffen dat ook Candice
toe is aan hulpverlening.
Dans vriendschap met een door
wapens en geweld geobsedeerde
Vietnam-veteraan versterkt zijn
agressiviteit nog aanzienlijk.
Die neemt zulke huiveringwek
kende vormen aan dat hij niet
langer thuis te handhaven is.
'The boy who cried bitch' is
geregisseerd door de in New
York levende Argentijnse debu
tant Juan José Campanella. Hij
heeft er blijkbaar een spannen
de psychologische thriller van
willen maken, terwijl het op
ware feiten gebaseerde scenario
van producente Catherine May
Levin meer een documentair
karakter heeft.
Die twee doelstellingen botsen
enigszins met elkaar waardoor
de film nogal halfslachtig is
geworden. Het tekortschieten
van volwassenen bij de opvoe
ding van probleemkinderen
lijkt het belangrijkste thema
van de film die echter maar
weinig inzicht verschaft. Wel
wordt er meer dan voortreffe
lijk geacteerd door de griezelig
echt overkomende 13-jarige
Harley Cross als Dan.
'The boy who cried bitch' van
Juan José Campanella draait in
Filmhuis Concordia in Breda,
21-27 juli om 22.00 uur.
Van onze filmredactie
In 'Striking distance' van Row
dy Herrington schrikt een serie
moordenaar in 1991 Pittsburgh
op. De killer heeft de bijnaam
Lil' red riding hood omdat hij
zich telkens met het gelijknami
ge liedje van Sam the Sham
meldt als hij een vrouwelijk
slachtoffer gemaakt heeft.
Rechercheur Tom Hardy (Bruce
Willis), afkomstig uit een grote
politiefamilie, concludeert uit
de werkwijze van de killer dat
deze wel eens een politie-agent
zou kunnen zijn. Die bewering
maakt hem weinig geliefd bij
collega's en in familiekring, wat
hier practisch op hetzelfde
neerkomt. Ook wordt het niet
gepikt dat hij tegen zijn partner
en neef Jimmy getuigt, die bij
een zaakje nodeloos veel geweld
gebruikt heeft.
Na een woeste autoachtervol
ging van de seriemoordenaar,
die Hardy samen met zijn vader
uitvoert, wordt de vader ver
moord. Neef Jimmy springt ra
deloos van een brug na Hardy's
getuigenis. Twee jaar later zit
Tom Hardv bij de waterpolitie
en is flink aan de drank. De
seriemoordenaar heeft niets
meer van zich laten horen. Maar
wanneer neef Danny terugkeert,
de broer van Jimmy, beginnen
ook de moorden weer, waarbij
de slachtoffers nu ex-vriendin
nen van Hardy zijn.
'Striking distance' begint als
een veelbelovende thriller, maar
ontspoort in clichématigheid.
Tom Hardy wordt al teveel tot
zielige underdog gemaakt. Na
een veel te langgerekte finale is
de ontknoping allang niet ver
rassend meer.
'Striking distance' draait in Mig
non in Breda, Centraal in
Geertruidenberg en Heuvel
poort 2 in Tilburg.
„Ik ben momenteel de enige ech
te Tata Mirando", zegt Adolf
Weis. „Na de dood van mijn
vader (Tata) Joseph volgde mijn
broer Morschi hem op. Morschi
is nu dood, maar hij heeft mij
weer aangewezen als zijn opvol
ger."
„Onzin", zegt de oudste broer
Meisel Weiss. „Ik speelde al met
mijn vader mee toen Adolf nog
in de luiers zat. Adolfs orkest is
vijf jaar geleden uit elkaar ge
vallen. Ik ben de echte Tata
Mirando."
Voorafgaand aan het voorlopig
getuigenverhoor, gisterochtend,
zit Meisel Weiss met zijn hoed in
de hand in de zaal van de Arn
hemse rechtbank. Aan de andere
kant zit zijn broer Adolf Weis
keurig in een streepjespak. Ze
wachten met spanning op^ de
eerste getuige die dóór fècliter-
cómmissaris A. Teeuwissen
Üiwördt gehoord.
Het is voormalig president van
de rechtbank in Amsterdam, mr.
B Asscher. Asschers schoonzus is
met Morschi getrouwd geweest.
„Tussen Morschi en mij is een
nauwe vriendschap ontstaan",
laat Asscher weten. „Ik heb een
grote bewondering voor de fami
lie. Ik trek in het geschil geen
partij maar de tragiek van het
geheel gaat mij zeer ter harte. Ik
zou graag eens met Meisel en
Adolf praten."
Asscher wil geen partij trekken
maar toch laat hij blijken dat hij
ervan overtuigd is dat het orkest
van Adolf het 'echte' Tata Mi
rando Zigeunerorkset is. „In het
orkest onder leiding van de oude
vader Joseph speelden Roma,
Morschi, Moro, Lupa, Adolf en
neef Christian. Ik heb het orkest
vanaf 1965 nauw gevolgd, maar
ik heb in die tijd nooit Meisel
gezien. Ik wist wel dat er een
orkest van Meisel was dat 'De
zonen van Tata Mirando' heette.
Later is dat orkest ook de naam
'Tata Mirando' gaan gebruiken.
Maar als zij zeggen dat ze aan
spraak maken op de naam 'Tata
Mirando' strijdt dat met alles
wat ik de laatste 30 jaar met het
orkest heb meegemaakt."
Hoezen
Als tweede getuige wordt C. Van
Boetzelaer-Barones Van Pal-
landt gehoord. Het Tata Miran-
FILMS
GOES
-Grand Theater
20 u. Intersection.
HULST
- De Koning van Engeland
14 u. De Aristokatten.
19 en 21.30 u. The Getaway.
21.30 u. Intersection.
14, 19 en 21.30 u. The Flintstones.
14, 19 en 21.30 u. Beverly Hillbil
lies.
14 en 19 u. Police academy: mis
sion to Moscow.
19 en 21.30 u. Striking distance.
MIDDELBURG
- Cinema
20 u. Die Blechtrommel.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
19 en 21.30 u. Flintstones.
- Alhambra 2
19 en 21.30 u. Striking distance.
- Alhambra 3
19 u. Police academy.
21.30 u. Intersection.
- Alhambra 4
19 en 21.30 u. My father the hero.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Rapa Nui.
Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Beverly Hill billies.
do-orkest onder leiding van
Adolf heeft nog bij haar thuis op
een feestje gespeeld. Toen de
barones jaren later in de krant
las dat Tata Mirando in een
Arnhems café zou optreden, ging
zij daar naar toe. „Maar we
troffen daar niet onze Adolf aan.
Dat was de club van Meisel. Wij
waren in opperste verbazing om
dat we dachten daar onze
rando's te vinden, maar dat was
niet zo."
Barones Van Boetzelaer meent
dat er groot verschil is tussen
orkesten van Adolf en Meisel.
„Het spijt me wel dat ik het
moet zeggen, maar dat was dui
delijk. Nello junior (primas in
het orkest van Adolf, HvB)
speelde zo fantastisch! Hij deed
me aan Morschi denken. Over de
kwaliteit van het orkest van
Meisel waren we teleurgesteld."
Beide partijen gebruiken platen
hoezen, fotoVen-brieven als be
wijsmateriaal voor hun eigen ge
lijk. Zo komt ook een brief van
de stiefzoon van de derde getui
ge, E. Gase-Schröder, eveneens
een goede vriendin van Morschi
en zijn vrouw, aan bod. Na tv-
optredens van het orkest van
Meisel bij 'Tineke' en de 'Vijf
Uur Show' laat de stiefzoon we
ten dat hij niet meer geïnteres
seerd is in een optreden van Tata
Mirando op een personeelsfeest.
„Ik had hem het orkest Tata
Mirando aangeraden", aldus Ga-
se. „Maar ik bedoelde het orkest
van Adolf. Omdat mijn stiefzoon
na de tv-uitzending niet enthou
siast was heeft hij van het optre
den van Tata Mirando afgezien."
Tot slot volgt ook de vierde
getuige J. Mooijekind al 35 jaar
het Tata Mirando Zigeuneror
kest. En ook zij verklaart de
oudste broer Meisel nog nooit bij
een optreden te hebben gezien.
In september worden nog enkele
getuigen gehoord, door de advo
caat van Adolf voorgedragen.
Daarna zijn getuigen van Meisel
aan de beurt.
Na afloop van het eerste getui
genverhoor zijn alle partijen te
vreden. De reacties van de ru
ziënde broers Adolf en Meisel
zijn kort. Adolf: „Ze zijn heel
positief over ons." En Meisel:
„Broodnijd, dat precies is waar
het om gaat. Mijn broer Morschi
zou zich in zijn graf omdraaien
als hij dit wist."
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Four weddings and a funeral.
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The Getaway.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The Flintstones.
Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Robocop 3.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Naked gun 3.
Zaal 9 - 14.30 en 17 u. Free Willy.
20 en 22.30 u. Blink.
Zaal 10 - 14.30 en 17 u. My girl 2.
20 en 22.30 u. Shadowlands.
Zaal 11 - 14.30, 17 en 20 u. Aris-
tocats.
22.30 u. Monolith.
Zaal 12 - 14.30, 17 en 22.30 u. On
deadly ground.
20 u. My father the hero.
Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Geronimo.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Police academy 7.
Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Intersection.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Getting even with dad.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The pelican brief.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Bad girls.
Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u,
Ace ventura: pet detective.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Silence of the lambs.
Zaal 21 - 14.30 en 17 u. Thumbe-
lina.
20 u. Schindler's list.
Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Aristo-
cats.
20 en 22.30 u. Dream lover.
RADIO 1
Elk heel uur en om 7.30, 8.
13.30, 17.30, 18.30 en 6.30
E0: 7.07 Tijdsein. KRO: 12.
NOS: 14.05 Radio Tour d
1994. AVR0: 17.07 Radio
KRO: 20.04 Onder tafel. NC
Hier en nu-sport. (Onder
houd: NOS: 22.04 De avon
23.07 Met het oog op
VPRO: 0.04-7.00 Nachtleve
0.04 Street Beats: 3.02 Het
4.02 Grand disco
5.02-7.00 De gezamenlijke
Peazens Moddergat.
RADIO 2
Elk heel uur Nieuws. N
Goedemorgen Nederland.
Willem Weverplein. 12.04
van twee. 14.04 Bergweg
17.04 Fileradio. EO: 18.04
sen. TROS: 19.04 Schlag
19.30 Oud plaatwerk. 20.
all in. 21.04 Voor wie gr
ren wil. 22.30 Coulissen.
Sesjun.
RADIO 3
Elk heel uur Nieuws.
Breakfast-club. 9.04 Arb
nen. VARA: 12.04 Denk
14.04 Carola. AKN: 15.04
friends. V00: 17.04 Rink
NOS: 18.04 De Vakanti
19.04 Spoor 7. NCRV: 20
clip magazine. VPRO: 21.
TROS: 0.04 Nachtwacht.
Papa is wakker. AKN: 4.
jama FM.
RADIO 4
Om 7.00. 8.00. 13.00, 18.
Nieuws. V00: 7.02 Oc
ming. 9.00 Muziek voor
11.00 Het ochtendconce
muz.; 11.29 II. Australia
Orch. met gitaar. 13.04
vier: Londen. VARA: 14.
concert Uit Matinee-a
van de Achttiende en
Eeuw en Gulbenkian Ko
met sopraan, mezzo-so
en bas. 15.20 Gidon Kr
Louriê. 16.00 De N
Gombert en Monteverdi
Zin in muziek. 18.04 KL
Het orgel. 20.02 Avond
Pools Nat. Radio Symf.
voor viool en piano. 22
23.00 Deze eeuw N
Vier na middernacht.
RADIO 5
Elk heel uur t/m 18.
Nieuws. NOS: 6.45-6.
genrubriek met uitgebr
richt en scheepvaartlr
Sportief. 7.30 Vroeg o
terstanden. TROS: 9.0
spektief. 10.02 De d
RVU: 11.02 Kleur bek
12.02 Weldenkende
NOS Bijlage. 14.02 Ee
NCRV: 15.02 Schuim
17.10 Radio UIT. Ni
18.02 Actualiteitenpr
drie talen: 18.02 Nede
Arabisch en 18.45 Tu
ma. EO: 19.00 Waar
alweer? NOS: 19.15.
Turks. 19.50 Nieuws i
kaans en Berbers. 20
het Chinees. TELEAC:
21.30 Knoop in je zak
22.00 Finale. NOS: 2."
het oog op morgen.
OMROEP BR
ANP-nieuws: Zie Ra
Brabants nieuws en
matie. 7.25 De krant in I
Brabants nieuws en v
matie. 7.55 Weerman
schuuren. 8.08 Braba
verkeersinformatie.
Nieuws Centrale. 8
nieuws, Tourjournaa
sinformatie. 8.55 W
Brabants nieuws. 9.0
10.03 Brabants nieuw
bank. 11.03 Brabants
Van harte. 12.05 Br
en service. 12.55 Be
en tuinder. 13.08 Br
13.11 Radio Nieuws
Brabants nieuws.
14.03 Radio Tour, zie
ieder ANP-nieuw
nieuws. 17J35 Braba
Tourjournaal. 17.
agenda. 17.55-18.00
zicht
OMROEP ZEE
ANP-nieuws: Zie R
Nieuws en actualit
7115 het weer in de
de dag van 7.40
tendbladen. 7.45
agenda. 7.50 region"
zicht. 8.08 Radio Ni
8.35-9.00 Nieuws e
met om 8.45 Politi
tentest. 12.05 Nieu
ten, met om 12.15
provincie. 12.32 re
overzicht.
rSlOTilLWO IS £H
mt6 sf/r/M/wr m
HIT STIUIIK6CWAS.