DE STEM joop van den Ende krijgt rechten rockmusical Tommy Kunstenaars slecht voorgelicht Plezier achter de tap schijf 6 Twaalf keer getrouwd en liefst 45 kinderen' suske wisi hambone Kohl en de Duitse adelaar populair op boeiende cartoon-tentoonstelling Opera over leven van drukker Hendrik Werkman Eerste grootschalig onderzoek naar kennis van eigen situatie UIT GIDS t Codeine Dee Dee Ramone House of Pain Rosco Martinez deelD Jed Allen van Santa Barbara: Drie weken dromen op Discovery DE STEM V/A/D AL D/E tVU)2EN H/EZ MET LEUbcl i „Veel mensen uit de literaire wereld zouden een half jaar verplicht moeten werken in een uitleenbibliotheek" Ronald Dietz, uitgever Gids Aalsmeer (anp) - Joop van den Ende Theater- produkties heeft dé Europese rechten gekre gen voor de rockmusical The Who's TOMMY. De produktie gaat op 2 februari 1996 in het Koninklijk Theater Carré in Amsterdam in pre mière. De originele Engelstalige versie met een internationale cast, is daar tot en met 21 mei te zien. Vervolgens reist de produktie door Europa. Het is volgens Van den Ende de grootste musical die ooit door Europa heeft gereist. De musical, geschreven door Pete Townshend van de popgroep The Who, speelt zich af in Engeland aan het eind van de Tweede Wereldoorlog en aan het eind van de jaren zestig. Het verhaal gaat over het leven van de jonge Tommy Walker, die zich na een traumatische gebeurtenis in zijn jeugd terug trekt in zijn eigen leven. Niemand kan meer tot hem doordringen. Hij lijkt doof, stom en blind te zijn. Tegen zijn wil wordt hij plotseling een held als blijkt dat hij bijzonder goed op flipperautoma- ten kan spelen. De musical The Who's TOMMY is gebaseerd op de gelijknamige rockopera uit 1969 van de popgroep The Who. Met de uitvoering van Tommy was The Who in 1970 de eerste popgroep die een concert gaf in het Metropolitan Opera House in New York. Een jaar later maakte Les Grand Ballets Canadie- nes een ballet op Tommy, en weer vier jaar later, in 1975 verscheen de film Tommy met Roger Daltrey, de zanger van The Who, als Tommy Walker. Aan de film deden onder meer mee Elton John, Ron Wood, Eric Clapton, Tina Turner en Jack Ni cholson. In 1992 beleefde de theaterversie in Californië zijn wereldpremière. Die show opende vorige jaar op Broadway in New York. De kritieken waren daar lovend. Ook kreeg de musical nogal wat prijzen, waaronder vijf Tony Awards, zes Drama Desk Van onze verslaggever Hans Rooseboom Breda - De meeste beel dend kunstenaars weten weinig over hun situatie. Ze voelen zich slecht geïn formeerd over de moge lijkheden binnen hun be roep, en ze weten niet waar ze die informatie vandaan moeten halen. Dat blijkt uit een breed onder zoek onder de beeldend kunste naars in Noord-Brabant. Ge vraagd werd, in meer dan 50 gerichte vragen, wat de kunste naar persoonlijk weet en vindt van het kunstbeleid. Nooit eerder is kunstenaars ge vraagd wat zij zelf, individueel, vinden van hun positie, en voor al van het kunstbeleid zoals dat gevoerd wordt door provincie en gemeenten. Voor kunstenaars bestaat er gro te onduidelijkheid over het pro vinciale en gemeentelijke kunst beleid. De kunstenaars blijken het wel zeer belangrijk te vinden dat er überhaupt een provinciaal kunstbeleid bestaat. Door de rijksgelden te verdelen over de provincies voorkom je dat het geld grotendeels naar kunste naars in de Randstad gaat, wat bij een landelijk kunstbeleid dreigt. Maar, zo blijkt ook, 70 procent van de kunstenaars is zeer onte vreden over de wijze van verde ling van het geld binnen de pro vincie. Als het aan de individue le kunstenaar ligt moet er veel Door onze correspondent Frans Wijnands Bonn - Van een cartoon in de krant kijkt niemand meer op, al kan een goede cartoon tegelijk het gesprek van de dag zijn. Het is de gewoonste zaak van de wereld geworden om ook in de krant scherp te tekenen wat niet altijd even scherp kan worden gezegd. Voor de satirische tekenpen is nieuwe, grote Duitsland. Soms niets taboe, „men mag nu een maal wèl een hansworst teke nen, maar iemand niet zo noe men", meent prof. dr. Walther Keim, directeur van het pers documentatiecentrum van de Duitse Bondsdag. Jarenlange inzage ih de meer dan 120 Duitse dag- en week bladen die dagelijks - althans de dagbladen - in zijn centrum binnenkomen, heeft hem ge leerd dat het gebruik van car toons in de Duitse pers de afgelopen vijf jaar met 30% is gestegen. Een internationaal verschijnsel overigens, want de (politieke) cartoon heeft zich een eigen plaats tussen de nieuwsfoto en het geschreven commentaar veroverd. Keim noemt een karikatuur 'een acupunctuur van moed en woede'. Momentopnamen die in veel gevallen blijvend ge tuigenis afleggen van belang rijke gebeurtenissen. Het be kijken van een politieke car toon of karikatuur is verge lijkbaar met het opzetten van de juiste bril, het licht aan doen in een donkere kamer, meent Joe Szabo, uitgever van politieke cartoons. Niet alleen de eigen omgeving, de eigen burgerij en politici, maar vooral de toestanden in de rest van de wereld zijn geliefde onderwerpen. Gratis Dat blijkt wel uit een heerlijke expositie die tot na de zomer te zien is in het onlangs geo pende 'Haus der Geschichte der Bundesrepublik Deutschland' in Bonn. Een fraai museum, waar de Duitse na-oorlogse democratische ge schiedenis te zien is: duizen den voorwerpen, filmbeelden, affiches, tastbare herinnerin gen, foto's en gesproken tek sten. Gratis toegankelijk, om dat de Duitse regering de bur gers uit binnen- en buitenland onbelemmerde kans wil geven kennis te nemen van het nieu we Duitsland. In de marge van deze perma nente expositie is een collectie van 250 buitenlandse cartoons samengebracht onder de titel 'Deutschlandbilder'. Met on der meer werk van de Neder landse tekenaars Fritz Be- hrendt, Joep Bertrams, Jos Collignon, Teo Gootjes, Ton Janssen, Frits Müller, Len Munnik, Arend van Dam, Nico Visscher en Stefan Verwey. Kritisch Het is de kritische kijk op het met de klaarblijkelijk onver mijdelijke stereotiepen uit het verleden, zoals de Pickelhaube (pinhelm), Hitlersnor en ha kenkruis. Maar, constateert Walther Keim, veel tekenin gen tonen ook de bereidheid tot partnerschap; in veel car toons is de hoop op samenwer king te zien. Tegelijk waarschuwt Keim dat redacties en lezers kritisch moeten blijven op de kwali teit, zodat de cartoons vanwe ge de massa-consumptie niet verworden tot eindeloos her haalde clichés, tot gemakke lijk amusement. Daarvoor is de politieke spotprent als sati rische kleinkunst veel te be langrijk. Populair De val van de Muur, het 'Vierde Rijk?', de Duitse een wording en het leven van alle dag nadien zijn hoofdthema's van de expositie. Bondskanse lier Helmut Kohl en de Duitse adelaar zijn veruit het popu lairst bij de tekenaars. Op een van elke tien cartoons staat de adelaar centraal. Kohl is niet alleen op de expositie, maar ook in de dagelijkse pers de meest ge- en vertekende fi guur. Wie in de krant staat is be kend, maar wie getekend wordt is populair. Of zoals de tekenaar Gustav Peichl het eens heeft gezegd: „Het is erg voor een politicus om als kari katuur te worden getekend, maar het is nog erger als dat niet gebeurt". Wat doet den ken aan Wim Kan die ook constateerde dat politici dol gelukkig waren als hij ze noemde, wat 'ie verder ook voor lelijks over hen zei. Voorwerpen De decorontwerper Rolf Ze- hetbauer heeft de geëxposeer de cartoons in een feestver- pakking te kijk gesteld. In een soort doorzichtige doos, met een grote zwart-rood-gele strik, als een kadootje bij de Duitse eenwording. Om te be nadrukken dat veel tekenin gen inderdaad historische mo mentopnamen zijn, heeft hij diverse authentieke gebruiks voorwerpen uitgestald, zoals het rustieke houten meubilair waar Kohl en Gorbatsjov in de Kaukasus aan confereerden, verder overblijselen van de binnen-Duitse grens en diver se kenmerkende Oostduitse attributen. meer geld besteed worden aan individuele subsidies, aankopen, opdrachten en ateliers, en veel minder aan bijvoorbeeld de uit lenen - die komen voor de kun stenaars op de laatste plaats. Ook ergeren de kunstenaars zich aan de ondeskundigheid van provinciale en gemeentelijke overheden die over de verdeling van de kunstgelden 'gaan'. Als 'zeer gewenst' wordt gezien de aanstelling van een 'stadsconser- vator': een deskundige die rond fietst om de wensen en verlan gens van de kunstenaars in de gaten te houden. ('Stad' is hier toepasselijk, want het blijkt dat 60 procent van de kunstenaars in de grote steden woont.) Van de 1500 professionele beel dend kunstenaars in Brabant is 80 procent voor de enquête aan geschreven. Die waren bereik baar via de bestanden van de Nieuwe Brabantse Kunst Stich ting en het Fonds voor de Beel dende Kunst. 20 procent heeft het formulier volledig ingevuld teruggestuurd. „Twintig procent is een normale respons bij enquêtes, en het is ruim genoeg om de antwoorden representatief te noemen. Het is in de statistiek al representatief bij 9 procent respons", aldus Corné Hooijmakers. Hooijma- kers heeft het onderzoek voor de NBKS gedaan. Het diende als afstudeerproject voor de HEAO in Breda. „Dit onderzoek is heel zinvol", aldus directeur Rob Schoonen van de NBKS, het provinciale coördinatiepunt op het gebied van beeldende kunst. „De pro vincie zal de opvattingen van de individuele kunstenaars zeker gebruiken als ze in het najaar een nieuw kunstbeleid opstelt". Uit het onderzoek blijkt overi gens dat 12 procent van de kun stenaars volledig van hun werk kunnen leven. In het najaar start de NBKS in Breda met zakelijke trainingen voor kunstenaars: boekhouding, presentatie van werk en omgang met galeriehou ders. Groningen (anp) - Het leven en werk van de stad-Groninger schilder en drukker Hendrik Nicolaas Werkman wordt volgend jaar vastge legd in een opera. Die krijgt als titel Ontstaan in grote nood en is in het voorjaar van 1995 klaar. De kosten voor de produktie bedragen 700.000 gulden. Het Landelijk Fonds voor de Podiumkunsten heeft 100.000 gulden toegezegd en de gemeente Groningen 60.000 gulden. De organisatoren hopen de rest van met name de provincie Groningen te krijgen. Het Noord Nederlands Orkest, het Groninger Composers Orchestra en een groot aantal Groninger kunstenaars werken mee aan de opera. Volgend jaar is het vijftig jaar geleden dat Werkman, vlak voor de bevrijding van Groningen, door de Duitse bezetters werd doodge schoten. Dat is aanleiding voor Groningen om 1995 uit te roepen tot 'het Werkman Jaar'. In dat kader vinden diverse exposities en manifestaties plaats. Maurie Fields en Val Jellay hebben vanavond plezier achter de tap in Flying Doctors. Aan de orde komt de verkiezing van Koningin van de Outback (Nederland 3, 18.33 uur). FOTO KIPPA CODEINE is familie van de morfine en komt in kleine hoe veelheid voor in opium. Het heeft in sommige opzichten de zelfde werking als morfine en het wordt vooral in combinatie met pijnstillers gebruikt tegen zenuwpijnen, griep en hoest. Codeine is ook een Amerikaan se band die recent haar tweede cd afleverde, The White Birch, en die 'slow-core' maakt: vrij rustige alternatieve gitaarrock. De soms akoestische en dan weer beschaafd-wild gespeelde nummers wisselen elkaar goed af, maar de composities zelf zijn niet erg sterk. Hier en daar slaat de verveling toe. Codeine is daarom ook aan te bevelen tegen slapeloosheid. (SubPop/ Rough Trade) GERARD VAN DEN BROEK IN 1990 hield Dee Dee Ramone The Ramones voor gezien. Vijf tien jaar punkrock had zijn tol geëist: moegebeukt op de basgi taar, die hij al die tijd in spreidstand had aangejaagd, zei hij de drank, dope en drui pers gedag en trok zich uit het openbare leven terug. Eind vo rig jaar ging het echter toch weer jeuken en besloot Dee Dee zijn oude passie weer op te vatten. Hij ruilde zijn bas in voor een gitaar en nam met drummer Danny Lommen en bassist Johnny Carco in het Limburgse Tegelen zijn eigen cd op I Hate Freaks Like You. Een leuke maar ook weinig ver rassende plaat, want de pun krock viert nog steeds hoogtij bij Dee Dee Ramone. Razend snelle en hitsige muziek, die tegelijkertijd agressief en dans baar is. Dee Dee heeft The Ramones dan wel verlaten, maar is ze zeker niet vergeten. (Rough Trade) GVDB MUZIEKRECENSIES I'M BACK from the dead, spuwt Everlast de microfoon in. Hoezo? De voorman van House of Pain zag de politie-cel de laatste tijd meermalen van binnen, maar dood? Zo erg was het toch niet? Inderdaad, I'm the same muthafucka that I ever was...., rapt hij even later. Zo kennen we hem weer. Same as it ever was is de twee de cd van House of Pain, het 'Ierse' hiphop-trio uit Los An geles. Met Jump Around scoor den Everlast, Danny Boy en DJ Lethal in 1992 een grote hit, en de titelloze debuut-cd was ook niet onaardig. Maar een grote rap-crew kon je House of Pain niet noemen. Toch heeft de band meer in zijn mars, blijkt nu. Same as it ever was is creatiever en gevarieer der dan zijn voorganger. Ruiger ook, zonder dat je het hardco- House of pain FOTO BUTCH BELAIR re-hiphop kunt noemen, daar voor zit er te veel funk en jazz in. De cd steekt goed inelkaar, bevat levendige drumbeats, spannende basloopjes, jazzy samples en ook het van Jump Around bekende pschydelische piepje keert terug. De Ierse roots komen dit keer minder aan bod. Al doen de rauwere - soms brallende - raps een verre verwantschap vermoeden met oer-Ier Shane MacGowan, ex-zanger van The Poques. Of zou dat gewoon door het vele Guiness-bier ko men? Proost, en we draaien 'm nog een keer! (Play it Again Sam) PAUL VERLINDEN AMERIKAANSE ARTIESTEN hebben het maar moeilijk, ze ker als ze zich in het main stream-genre begeven. Ze moe ten alsmaar completer en beter worden en op hun platen mag niets meer aan het toeval over gelaten worden. Rosco Martinez is een typische exponent van die aanpak. Hij koppelt een sterk, Michael Bol- ton-achtig stemgeluid aan zeer verdienstelijk gitaarspel en he le aardige compositorische kwaliteiten. Dat heeft een naar hemzelf vernoemde debuut-cd opgeleverd die staat als een huis, als je althans van huizen houdt die volgens tamelijk con servatieve opvattingen in rijtjes worden neergezet. Rosco pakt uit met all Ameri can rock, zwoele ballads en doet er, om zijn naam en ach tergrond eer aan te doen, ook nog wat Latijnsamerikaanse klanken bij. Het geheel levert van die muziek op, waarbij je nu al de reclamespotjes kunt bedenken. Het is allemaal vre selijk voorgekookt en het smaakt allemaal nergens naar. Amerikaans succes verzekerd dus. (Zoo Entertainment, RCA) WIM VAN LEEST WOENSDAG 13 1994 Awards, drie Outer Critics Circle Awards en de 1993 Theatre World Award. Van den Ende Theaterprodukties heeft de Europe se rechten na ruim een half jaar intensief onder handelen kunnen krijgen. Er bestond, aldus Van den Ende, veel concurrentie. Van den Ende zegt dat de kwaliteit waarmee Cyrano - The Musical op Broadway was geproduceerd, een grote rol heeft gespeeld bij de keuze van de Amerikaanse produ centen. Het contract tussen Joop van den Ende Theaterprodukties en PACE Theatrical Group, Dodger Productions en Kardana Inc. werd half juni in New York ondertekend. Judith McConnell en Jed Allen. FOTO CHRIS VAN DE VOOREN Door Anja van den Akker Jed Allen is de tel een beetje kwijt. Wat zijn tv-huwelijken betreft dan. „Een keer of twaalf denk ik", lacht hij in de studio's van New World International, het decor van Santa Barbara, de Amerikaanse soap waarin hij de hoofdrol van C.C. Capwell speelt. Televisiekinderen heeft Jed Allen tijdens zijn uitgebreide ac teursloopbaan ook in rijen ver zameld. „Ik hou het in totaal op een stuk op 45", grijnst hij. Jed Allen is inmiddels de vijfde acteur die sinds het begin van Santa Barbara (in 1984) de rol vertolkt van de invloedrijke pa triarch Capwell, in eeuwige strijd gewikkeld met de al even welgestelde familie Lockridge. „Nee, ik kijk niet naar mijn voorgangers. Ik doe wat mijn hart me ingeeft. Criterium is dat ik C.C. Capwell zelf interessant moet blijven vinden. Ik hoop natuurlijk de historie in te gaan als de beste C.C. Capwell", klinkt het ambitieus. Hoewel de in New York geboren Allen zijn sporen onder meer op Broadway uitgebreid heeft ver diend, kijkt hij niet neer op het spelen in een soap. „Zeven jaar Santa Barbara... Een soap vergt toch een speciale techniek. Het is geen film, maar ook geen thea ter. Houd het op iets daar tus senin." Judith McConnell, die Capwells tweede echtgenote Sophia speelt, valt hem bij: „De hoe veelheid teksten die je moet le zen is vaak enorm. Soms zijn het veertig pagina's per uur, soms zes. Wie in een soap acteert, moet zich dan ook tussendoor goed kunnen ontspannen. Voor deel is wel dat je went aan dat ene karakter dat je speelt. Dat maakt het weer wat makkelij ker." Op zwart Allen en McConnell herinneren zich beiden hoe het er vroeger bij soaps aan toe ging. „Alles was live. Nu gaat het zonder uitzondering op tape." Allen: „Ik weet nog goed dat het scherm gewoon een keertje op 'zwart' ging toen een acteur tij dens zo'n live-uitzending zijn tekst kwijt was. Ook commer- FILMS GOES -Grand Theater 14 en 20 u. Naked gun 33 1/3. HULST - De Koning van Engeland 14 u. De Aristokatten. 20 u. The Getaway. 20 u. Intersection. 20 u. Ace ventura: pet detective. 20 u. Police academy: mission to Moscow. MIDDELBURG - Cinema 20 u. De Noorderlingen. VLISSINGEN - Alhambra 1 14 en 20 u. My father the hero. - Alhambra 2 14 u. De Aristokatten. 20 u. Intersection. - Alhambra 3 14 en 20 u. Police academy. - Alhambra 4 14 en 20 u. Naked gun 33 1/3. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Hudsucker proxy. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hill billies. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura: pet detective. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. ArictDcatc Zaal 8 - 14.30, 17 u. Thumbelina. 20 u. Schindler's list. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30, 17, 22.30 u. On deadly ground. 20.00 u. Man trouble. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Monolith. Zaal 12 - 14.30, 17 u. Free Willy. 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. cials gingen in die dagen direct de lucht in." Santa Barbara - begonnen bij de Avro en Veronica - tegen woordig op weekdagen te zien bij RTL4, is aan veel landen doorverkocht. Van India tot Is raël. Toch heeft dat niet kunnen voorkomen dat de serie in Ame rika inmiddels is gestopt. In te genstelling tot bijvoorbeeld Bay- watch, dat door het buitenlandse succes juist weer in produktie werd genomen. Ook The Bold en the Beautiful is buiten Amerika populairder dan in het eigen land. „De buitenlandse markt wordt steeds belangrijker", be seffen Jed Allen en Judith Mc Connell. Iedere werkdag, RTL4,15.40 uur 'The Power of Dreams' heet dl driedelige documentaireserie op Discovery Channel over de onbe wuste mechanismen van deal- tijd actieve geest. Het verschijn sel dromen wordt op allerlei ma nieren onder de loupe genomen, onder meer het elektro-chemi- sche mechanisme dat het droom- proces in werking zet. Ook wordt het fenomeen histo risch afgezet tegen verschillende culturen. Zo werd ooit gedacht dat dromen boodschappen van de goden waren, anderen hielden' het op randverschijnselen der hersenen. De eerste aflevering 'The Search for Meaning', beziet de ideeën die de afgelopen 3000 jaar op geld deden. Deel twee 'The Crea tive Spark' geeft aan hoe dro men mensen hebben geholpen om beslissingen te nemen, sym fonieën en boeken te schrijven. Het slotdeel 'Sacred Sleep' is gereserveerd voor deskundigen op het gebied van vergelijkende godsdienstwetenschappen. Discovery Channel, 22.00 uur Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersection. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jersey girls. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u, Naked gun 3. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My father the hero. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Aristocats. Zaal 21 - 14.30, 17 u. Thumbeli na. 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream lover. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hillbillies. 14.30, 17, 20 u. Jersey girls. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. 17, 20 en 22.30 u. My father the hero. 22.30 u. Man trouble. 14.30 u. Thumbelina. 14.30 u. My girl 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed dings and a funeral. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Poll» academy 7. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 20 en 22.30 u. Dream lover. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Shadowlands. 20 en 22.30 u. Blink. 22.30 u. In the name of the father. 20 u. Schindler's list. 14.30 u. Free Willy. KNOKKE - Beverly sereens 15, 20 en 22.30 u. Four wedding5 and a funeral. 15, 20 en 22.30 u. Ace ventura. 15, 20 en 22.30 u. Beverly billies. 15 u. De Aristokatten. 20 u. Thumbelina. 22.30 u. Dream lover. RADIO 1 Elk heel uur en 7.30, 8.30, 12.30, 13.30,16.30, 17.30, 18.30 en 06.30 Nieuws. VARA: 7.07 Woensdagedi tie. (NOS: 7.34 en 8.34 WK Voetbal journaal) VPRO: 10.05 NL Buiten land reportage. 11.05 Michelangelo. AVRO. 12.07 Radiojournaal. NOS: 14.05 Radio Tour de France 1994. NCRV: 17.07 Hier en Nu. 19.04 Hier en Nu/Praatradio. 20.04 Hier en Nu/ Zomerbijlage. NOS: 22.04 WK Voet bal '94. 23.07 Met het oog op mor gen. HO: 0.04 Voor wie niet slapen kan. 1.02 Zingen in de nacht. 2.02 Mag ik even? 3.02 Van Nederlandse bodem. 4.02 EO's Country-uur. 5.02-7.00 Wakker op weg RADIO 2 Elk heel uur Nieuws. V00:7.04 Ook goeiemorgen. 9.04 Muziek terwijl u werkt. 12.04 Het hart van twee. 14.04 Nederland muziekland. AVRO: 17.04 Fileradio.EO: 18.04 Alle men sen. 19.04 Country trail. 20.04 Ne derland zingt Samen zingen in. 20.30 Nederland zingt: Licht op jon gerenkoren. 21.04 Uit de platenkof- fer van. 22.04 Praise op woensdag. 23.04-24.00 Take it easy RADIO 3 Elk heel uur Nieuws. AKN: 6.04 Breaktast-club. 9.04 Arbeidsvitami nen. VARA: 12.04 Denk aan Henk. 14.04 Carola. AKN: 15.04 The magie friends. V00: 17.04 Rinkeldekinkel. NOS: 18.04 De Avondspits. EO: 19.04 Spoor 7. NCRV: 20.04 Paperclip ma gazine. VPRO: 21.04 Villa 65. TROS: 0.04 Nachtwacht. NOS: 2.02 Papa is wakker. AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM RADIO 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 en 20.00 Nieuws. NCRV: 7.02 Preludium. 8.04 Musica sacra. 9.00 Muziek voor miljoenen. 11.00 Ochtendconcert. I. Gabriel Trio; II. 12.15 Les saisons, Glazoenov. 13.04 Stemmen op va kantie. EO: 14.00 Het middagcon cert. 16.00 De Nederlanden. AVRO: 17.00 Jacco's keus. AVRO: 18.04 Kleine zaal. 19.00 Opera magazine. 20.02 Avondconcert. Residentie Ork. 22.30 Thema. 23.00 Jazzspec- trum. NCRV: 0.00-1.00 Vier na mid dernacht RADIO 5 Elk heel uur tot 18.00 en 23.00 Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mededelin genrubriek met uitgebreid weerbe richt en scheepvaartberichten. 7.05 NOS Sportief. 7.30 Vroeg op 5. 8.55 Waterstanden. EO: 9.02 Het ge sprek. KRO: 10.02 Dingen die ge beuren 13.10 Glas in lood. 14.02 Montaigne. RVU: 16.02 De schatka mer. NOS: 17.10 Radio UIT. KRO/ RKK: 18.02 Op verhaal komen. EO: 19 00 Waar waren we ook alweer? NOS: 19.15 Nieuws en actualiteiten in het Turks. 19.50 Nieuws en actu aliteiten in het Marokkaans en Ber bers. 20.40 Nieuws en actualiteiten in het Chinees. TELEAC: 21.00 Cultu rele antropologie. 21.30 Incontinen tie. 22.00 TeleScoop. 23.07-23.58 Met het oog op morgen OMROEP BRABANT ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Brabants nieuws, actualiteiten en de krant in Brabant. 7.55 Weerman Johan Verschuuren. 8.08 Brabants nieuws. 8.11 Radio Nieuws Centra le. 8.32 Brabants nieuws, actualitei ten met Tourjournaal en weerman. 9.03 Brabants nieuws. 9.07 Muziek- kiosk. 10.03 Brabants nieuws. 10.07 Draai-bank. 11.03 Brabants nieuws. 11.07 Van harte. 12.06 Brabants nieuws en actualiteiten. 12.55 Be richt voor boer en tuinder. 13.08 Brabants nieuws. 13.11 Radio Nieuws Centrale met internationaal en nationaal nieuws. 13.32 Bra bants nieuws. 13.34 Muziek, Bra bantse produkties 14.03 Radio Tour met na ieder ANP-nieuws: Bra bants nieuws. 17.05 Brabants nieuws en actualiteiten met Tour- journaal. 17.50 Provinciale agenda. 17.55-18.00 Nieuwsoverzicht OMROEP ZEELAND ANP-nieuws: Zie Radio 1. - 7.05 Nieuws en actualiteiten, met om 7.15 het weer in de provincie. 7.35 de dag van 7.40 overzicht och tendbladen. 7.45 agendatip en agenda. 7.50 regionaal nieuwsover zicht. 8.08 Radio Nieuws Centrale. 8.35-9.00 Nieuws en actualiteiten, met om 8.45 Gedane zaken. 12.05 Nieuws en actualiteiten, met om 12.15 het weer in de provincie. 12.32 regionaal nieuwsoverzicht. 12.35 Zeeuwse streken. 12.55 De agenda. 13.08-13.30 Radio Nieuws Centrale. 16.03 Het kanaal door Zeeland. 17.05 Nieuws en actuali teiten, met om 17.15 het weer in de provincie. 17.32 regionaal nieuws overzicht. 17.35 Eutebeute. 17.55-18.00 De agenda uij, Hsu Sirenj, je hebt hier ni StnwTe er met mee, Uiskci Uij L nebben het recht niet l I

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 20