Revolutie onder operapubliek DE STEM 4Geen tv-commentator doet het goed' Kunstuitlenen krijgen 100.000 werken uit BKR 'Bertolt Brecht schreef zijn werk niet zelf UIT gids ;(st)ers Vlaamse Opera: voorliefde voor hedendaags en baanbrekend D4 )N 01650 89911 Schaduwgevecht rond finale wereldkampioenschap voetbal Première pianoconcert van Henkemans het gevoel dat ik nu volwassen ben geworden" Willeke van Ammelrooy, actrice en regisseuze r, m 1 Gids ZATERDAG 9 JULI 1994 I met opleiding(en) voor lei- bhikt over organisatietalent landconsulenten kan realise- hg) plaatsvinden in aanloop- nwel functieschaal 11 (max. van der Meer, hoofd van de pO) 93603. allochtonen in dienst te ne- Jwoordigd zijn. Bij gelijke be ien de voorkeur gegeven. De ngewacht bij het hoofd van de (1700 KA Roosendaal. U wordt (linkerbovenhoek van de enve- 5 De Leijakker bestaat een no gelijkheid voor f r met een dienstverband dt u ingezet in de woningen |groepshuizen in Bavel en I 64 uur per maand. In kortdurende afwezigheid Ivan leefgroepen voor matig Blijk gehandicapten. loor alle voorkomende I uur, met als uitzondering de leen aparte groep oproep- Is. Inaar kandidaten in het bezit ÉHBO-V, ZV, MDGO-VP/AW Ibasis van de CAO-Ziekenhuis- t verstrekt door de heer lewerkerZorg, leeft, kunt u uw schriftelijke lusa.s. richten aan 1st Personeelszaken en f, Postbus 75, dustrial Rescue Equipment een Nederlandse Holding,, met in Nederland en de U.S.A. Zij produceert en verkoopt hy- gereedschappen voor de reddingsdiensten en indus- ijven over de gehele wereld, 'd wordt geïnvesteerd in onder- ïtwikkeling van nieuwe produk- oduktiemethoden. Wereldwijd am verworven als specialist in /drauliek. De technologisch lige produkten worden alom ot de beste ter wereld. van het verkoopteam en rap- ,n de Manager Marketing Sa- t verantwoordelijk voor de om- verkoopgebied. Tevens bent u 3t het controleren van de idersteunende werkzaamhe- be binnendienstafdeling en het en rapporteren van alle rele- kt- en produkttechnische ont- n. U bent een evenwichtige en rsoonlijkheid en beschikt over ntactuele eigenschappen. Een e of hogere beroepsopleiding nselijk geacht. Leeftijd tot 35 ATIE kunt u nadere inlichtingen ver- ij de heer J.V. Meertens, tel. '200. Uw schriftelijke sollicitatie ;hten binnen een week na ver van dit blad aan de afd. Perso- in, Postbus 33, 4940 AAS ONKSVEER. Door Hans van Alebeek TV-commentatoren krijgen altijd commentaar, zeker tij dens een WK-voetbal. Ze hebben geen verstand van het spel, proberen leuk te wezen of zijn veel te negatief over Oranje, het is niet gauw goed. Over de beste tv-commenta- tor lopen de meningen uiteen (Reitsma of Snoeks), over de slechtste is iedereen het eens: Eddy Poelmann. Maar wie doet de finale? Een klassieker bij de tv-kijkers is deze: geluid af en Oranje vol gen met het commentaar van Jack van Gelder en Leo Driessen op de radio. Want die zijn bijna net zo blij als de goooooooooooooaaaaaaaaaaaaaa l-knjsers uit Zuid-Amerika. Wat ook leuk is: meteen naar de Duitser overschakelen als de Mannschaft een doelpunt om de oren heeft gekregen. Luister naar die stilte. Uitwijken naar de BRT of de BBC gebeurt ook maar de mees te WK-kijkers blijven toch ge woon hangen bij de vaste com mentatoren van de NOS: Evert ten Napel, Eddy Poelmann, Theo Reitsma, Frank Snoeks en Hugo Walker. Zeurpiet En nooit doen ze het goed. Reits ma wordt door vriend en vijand als veruit de beste beschouwd maar is soms wel erg zuur-saai. In elk geval niet zo grappig als Snoeks hoewel de meningen over zijn gevoel voor humor ook uit een lopen. Of Ten Napel, een opportunistische zeurpiet die het ene na het andere cliché ople pelt. Blijven er nog twee over: Hugo komt dat schot Walker en de vreselijke Eddy Poelmann, de man die altijd struikelt over zijn zelf gesponnen kluwen van niet afgemaakte zinnen. Heel Neder land wordt er droef van. Zo droef dat tientallen mensen na elke WK-uitzending de NOS bel len om hun hart te luchten. „Elke commentator krijgt kri tiek hoor", zegt NOS-woord- voerder Fred de Vries. „Meestal vinden ze de commentatoren te negatief of te kritisch, maar mensen klagen ook over andere dingen zoals het decor of de studiogasten. Zo was er iemand die vond dat Jan Mulder geen verstand van voetbal heeft en waren er kijkers die zich erger den aan het 'verkeerde' zwart- rood-gele shirt dat Hans van Breukelen droeg." Oud wijf De Vries laat zich niet uit over de vraag welke commentator het meeste kritiek op zijn bordje krijgt. „Nee, het is absoluut niet zo dat Eddy Poelmann er met kop en schouders bovenuit steekt", zegt de NOS-woord- voerder stellig. En het is ook niet zo dat hij na die eerste wedstrijd tegen de Saudi's gewipt is we gens zijn al te negatieve com mentaar ('Koeman verdedigt als een oud wijf'). Onzin, want die opstelling staat al maanden vast. Evert ten Napel bij voorbeeld is de op voorhand aangewezen man voor Orlando èn Dallas en daarmee - op die eerste wed strijd na - de vaste oranje-com mentator tot nu toe. Ook morgen in de cruciale pot tegen Brazilië. Daarna neemt de droge maar deskundige Reitsma het stokje over want die doet in Los Ange les de halve finale en finale. Snoeks neemt de andere halve eindstrijd in New York voor zijn rekening. En Poelmann? Die mag de strijd om de derde en vierde plaats op het WK verslaan. Och, als Oran je daarin terecht komt hebben Hugo bal...' Walker: '...komt die FOTO DIJKSTRA we de grootste ergernis van de uitschakeling voor de finale ai achter de rug. Dan kan Poel mann er nog wel bij. Door Jeanette Vergouwen Antwerpen/Gent - De smaak van het operapubliek verandert. Dat is de conclusie die Marc Clemeur van de Vlaamse Opera trekt. Na vijf jaar blijkt dit operahuis een vaste plaats te hebben veroverd in Europa. In die periode is het dramaturgisch concept veranderd. Het publiek blijkt zich goed aan te passen. „Er heeft een stille revolutie plaats gevonden. Twee jaar gele den dachten we nog dat het opera-publiek vast hield aan het ijzeren repertoire. Wij probeer den daar met een avontuurlijke keuze van opera's en een ver nieuwende scenische opzet lang zaam verandering in te bren gen", aldus intendant Clemeur. „Het publiek evolueerde echter veel sneller. De belangstelling voor hedendaagse opera of baanbrekende regie is groot. Daarom hebben we voor het vol gend seizoen weer producties op het programma die niet vaak uitgevoerd worden. Vanwege de financiële toestand zijn we wel verplicht te werken met co-pro ductie en een enkele herhaling. Er moet 56 miljoen Belgische franc extra gevonden worden, de tweede fase van de renovering van het gebouw in Gent gaat in, er moet gesleuteld worden aan de verbetering van de akoestiek van de zaal en we willen niet snijden in het programma-aan bod," aldus Clemeur. De Vlaamse opera werkt met 275 personeelsleden en sloot het af gelopen seizoen sluitend af met een begroting van 764 miljoen Bfr. De productiekosten stijgen met ongeveer 40 procent, maar ook in het volgend seizoen zijn er geen donkere wolken aan de financiële hemel. Het bespelen van twee podia (Antwerpen en Gent) levert geen moeilijkheden op en is ook niet nadelig voor de kwaliteit van de uitvoeringen. Het vraagt wel een extraatje aan organisatie en vergt veel van de technische staf. Dans Mare Clemeur kondigt met trots aan dat er naast de gebruikelijke aanbieding van acht opera's en zes concerten nu ook een serie hedendaagse dans komt. „Vlaan deren is terecht internationaal befaamd op het gebied van he dendaagse dans en ook is er een behoorlijk aanbod aan klassieke dans. Daartussen ligt een geva rieerd en rijk internationaal aanbod aan moderne en klassie ke dans, deze lacune willen wij Den Haag (anp) - Tijdens het laatste concert dat het Residen tie Orkest dit seizoen geeft, be leeft vandaag het Pianoconcert M 3 van Hans Henkemans zijn wereldpremière. De 81-jarige Henkemans compo neerde het pianoconcert in 1992 als laatste in een reeks werken voor piano en orkest. Het wordt gespeeld door Garrick Ohlsson. Dirigent is Jac van Steen. Behalve als componist heeft Henkemans, die ook arts is, na de Tweede Wereldoorlog een succesvolle carrière als pianist achter de rug. In 1969 zegde hij net concertpodium vaarwel en 6kig hij zich aan de psychiatrie wijden. Vanaf 1981 componeert hij ongeveer elke twee jaar een groot werk. invullen. Er komen vier produc ties die bovendien een completer beeld geven van componisten of thema's die ook in de operapro- grammatie voorkomen. Zo treden in Brussel, Antwerpen en Gent op: Grupo Corpo met een choreografie op muziek van Mozart, Compagnie Preljocaj met een hommage aan Russische balletten, Compania Nacional de Danza met een mediterrane dansmozaïk en het Opera ballet Lyon met een versie van de klas sieker Romeo et Juliette op mu ziek van Prokofiev. Mozart Het seizoen gaat van start op 30 september met Don Giovanni van Mozart gedirigeerd door Sil vio Varviso en in de regie van Guy Joosten. Het is de bedoeling dat dit duo een reeks van drie Mozart-opera's gaat verzorgen in de komende seizoenen. De Vlaamse opera houdt vast aan de lijn om elk seizoen een heden daagse- en een barokopera te Èrengen. Dit seizoen de creatie voor de Benelux van Der Prinz von Homburg van Hans Werner Henze naar het drama geschre ven door van Kleist en Orlando van Handel o.l.v. Paul Dom- brecht. De Puccini-cyclus wordt voort gezet met Madama Butterfly (met Varviso), de Wagner-tradi- tie krijgt een vervolg in de con certante uitvoering van Rienzi en de Vlaamse thematiek wordt onderstreept met de herhaling van Don Carlo van Verdi. Ook Jevgenij Onegin van Tjaikovski wordt hernomen met een totaal nieuwe cast o.l.v. Stefan Soltesz en de Franse opera is vertegen woordigd door een van de meest poëtische werken van Gounod: Romeo et Juliette. Als nieuwe koorleider is aange trokken Andrew Wise. Hij volgt Simon Halsey op die zich meer aan orkestdirectie wil wijden. Wise heeft veel ervaring opge daan tijdens zijn periode dat hij voor Forum werkte. Concerten Om het orkest af en toe eens 'uit de bak' te halen is er de reeks symfonische concerten met boeiende werken die de opera producties inhoudelijk verrui men. Niemand schijnt er meer buiten te kunnen en de Vlaamse Opera heeft net als het Festival van Vlaanderen de Negende Symfonie van Van Beethoven ge programmeerd in combinatie met Een overlevende van War schau van Schönberg. Verder worden het Requiem van Verdi, een vocaal programma Mozart/ Strauss, Die erste Walpurgis- nacht van Mendelssohn, liederen van Mahler en Szymanovski, de achtste symfonie van Schubert en de vijfde van Tjaikovski ge speeld. De abonnementenverkoop blijkt stormachtig te zijn. De losse kaartverkoop komt niet in ge vaar, maar snel bestellen is en blijft de boodschap. Voor inlich tingen kan men bellen naar de Vlaamse Opera Antwerpen of Gent: telefoon 00-32.3.2336808 of 00-32.9.2330681. De choreografie van Prokofievs 'Romeo et Juliette' door het Operaballet Lyon Londen (The Times) - De re putatie van Bertolt Brecht als een van de grootste toneel schrijvers van de twintigste eeuw gaat aan diggelen in een nieuwe biografie. Geen van zijn stukken zou Brecht eigenhandig hebben geschre ven; drie vrouwen, zijn min naressen, leverden grote bij dragen aan zijn werk en aan zijn persoonlijke rijkdom. John Fuegi heeft voor zijn boek Leven en Leugens van Bertolt Brecht meer dan twintig jaar speurwerk verricht. Hij is op richter van het Internationale Brecht Genootschap en heeft ar chiefmateriaal boven tafel ge kregen dat verborgen werd ge houden door het oude Oostduitse regime, waarvoor Brecht een soort heilige was. Fuegi kreeg getuigenissen in handen van overlevenden uit de kringen rond Brecht over de slu we manier waarop de schrijver werk van anderen (en de op brengsten daarvan) als het zijne opeiste. Fuegi beweert dat waarschijnlijk slechts vijf procent van de Dreigroschenoper, waarmee Brecht in 1928 doorbrak, echt van hem is. Het idee en het overgrote deel van de tekst werd geleverd door Elisabeth Haupt- mann, die daarvoor slechts 12,5 procent van de opbrengsten kreeg en geen enkele erkenning. In 1933, toen Brecht wegging uit Duitsland, werd Hauptmann op gevolgd door Margarete Steffin. Zij werd de voornaamste mede werker aan de stukken die wer den geschreven tijdens Brechts ballingschap in Zweden, waar onder Galilei en Mutter Courage. In die periode ging Brechts sek suele aandacht ook uit naar Ruth Berlau, oprichtster van een Deens 'revolutionair theater'. Zij werkte met Steffin samen aan Der gute Mensch von Sezuan en Der Kaukasische Kreidekreis. Is er wel een toneelstuk dat hij geheel eigenhandig heeft ge schreven? „Het antwoord is nee", zegt Fuegi. „Galilei is het toneelstuk waaraan hij de groot ste bijdrage heeft geleverd. Zijn handschrift komt daarin meer voor dan in de andere. Maar al de toneelstukken van tussen 1933 en 1941 bevatten honder den tekens van Grete Steffins werk en haar papieren tonen aan hoezeer ze direct betrokken was bij het schrijven van de stukken. De vroegste tekst van Mutter Courage bevat ontelbare aante keningen van Steffin, naast die van Brecht". Fuegi beweert dat Brecht niet in staat was grote projecten zonder hulp van anderen af te maken. „Brecht en Steffin werkten sa men met dichte gordijnen en een voorraad whiskey", aldus Fuegi. „Brecht was begaafd in het schrijven van gedichten en bal laden. Steffin was degene die er een geheel van maakte. En na haar dood in 1941 houdt zijn produktie als toneelschrijver vrijwel op". Waarom lieten deze vrouwen toe dat hij hen zo behandelde? „Hij hield mensen in de ban. Hij had een overweldigende uitwerking op vrouwen. Het was eigenlijk een geval van seks in ruil voor tekst. Hij had altijd wel drie, soms zelfs zes vrouwen om zich heen". Hauptmann gaf Brecht toestem ming de Driegroschenoper onder zijn naam te presenteren omdat ze dacht dat hij na zijn scheiding met haar zou trouwen. Maar in plaats daavan trouwde hij met actrice Helene Weigel. Voor het volgende stuk stond ze op een eigen contact. „En dus werd ze uit bed geduwd en maakte Stef fin haar opwachting". v,Als toegewijde communisten "geloofden deze vruwen dat de stukken zouden helpen de we reld te veranderen". Haupt mann, prominent in de commu nistische partij van de DDR, wil de eerst niet met Fuegi praten over haar werk. „Maar later leek Den Haag (anp) - De Stichting Kunstwegen heeft 100.000 kunstwerken, afkomstig uit de voormalige Beeldende Kunstenaars Regeling (BKR) gekregen. De kunst wordt via de kunstuitleen in omloop gebracht. De Stichting Kunstwegen be staat uit vertegenwoordigers van de Federatie van Kunste naarsverenigingen, de Federa tie Kunstuitleen, de Kunsten bond FNV en het ministerie van WVC. Kunstenaars zullen via adver tenties op de hoogte worden gebracht. Als zij niet akkoord gaan met het uitlenen van hun werk, kunnen zij protest aan tekenen. Twee jaar geleden werd be gonnen met het weggeven van BKR-werk. Het ging naar in stellingen die de BKR-kunst aan de muur hadden hangen en naar non-profit-instellin- gen, die de kunstwerken wel wilden hebben. De schen kingsactie zette nogal wat kwaad bloed bij de kunste naars. Het weggeven werd daarop gestaakt. Overleg met de bonden heeft uiteindelijk geleid tot de oprichting van de Stichting Kunstwegen. De nieuwe stichting hoopt over een jaar de kunstwerken geselecteerd te hebben die in aanmerking komen voor uit leen. Werk dat niet in aanmer king komt gaat terug naar de kunstenaar. FOTO'S VLAAMSE OPERA ze opgelucht dat ze me tenmin ste een beetje kon vertellen van wat er in die tijd is gebeurd". Fuegi vindt ook Voorbeeld na voorbeeld' van Brechts gladheid bij het opstellen van contacten. Hij wist er bijna altijd voor te zorgen dat zijn medewerkers niets betaald kregen. Ondertus sen werd hij ontzettend rijk. Hij bracht zijn buitenlandse royal ties onder op Zwitserse bankre keningen en leefde er goed van als lid van de gepriviligeerde klasse van de DDR. „De zogenaamde 'arme Bert Brecht' was miljonair. De kleren waarin hij er zo arm uitzag wa ren door een dure kleermaker speciaal voor hem gemaakt als de speciale Brecht-look. Bij zijn dood in 1956 had hij plannen om een huis te kopen in Zwitser land". Het plagiaat dat Fuegi zo minu tieus beschrijft komt neer op culturele diefstal op adembene mende schaal. i Brechts beroemde stuk Mutter Courage werd voornamelijk door iemand anders geschreven FOTO DE STEM ZATERDAG FILMS GOES -Grand Theater 19 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. The Getaway. 19.30 en 22 u. Intersection. 19.30 en 22 u. Ace ventura: pet detective. 19.30 en 22 u. Police academy: mission to Moscow. 19.30 en 22 u. Blink. TERNEUZEN - Luxor Theater 14 u. De Aristokatten. 20 u. Naked gun 33 1/3. OOSTBURG - Ledel Theater 14.30 Troetelbeertjes. 20 u. Grumpy old men. MIDDELBURG - Cinema 20 u. The Waterdarice, 22.30 u. Bram Stoker's Dracula. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. My father the hero. - Alhambra 2 14 u. De Aristokatten. 19 en 21.30 u. Intersection. - Alhambra 3 14, 19 en 21.30 u. Police academy. - Alhambra 4 19 u. Les visiteurs. 14 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Hudsucker proxy. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hill billies. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura: pet detective. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Z a a'/ 8° -'Sf 43 017 u. Thumbelina. 20 u. Schindler's list. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30, 17, 22.30 u. On deadly ground. 20.00 u. Man trouble. T Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Monolith. Zaal 12 - 14.30, 17 u. Free Willy. 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersection. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jersey girls. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My father the hero. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Zaalt02Ï - 14.30, 17 u. Thumbeli- na. 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream lover. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hillbillies. 14.30, 17, 20 u. Jersey girls. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. 17, 20 en 22.30 u. My father the hero. 22.30 u. Man trouble. 14.30 u. Thumbelina. 14.30 u. My girl 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed dings and a funeral. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 20 en 22.30 u. Dream lover. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Shadowlands. 20 en 22.30 u. Blink. 22.30 u. In the name of the father. 20 u. Schindler's list. 14.30 u. Free Willy. KNOKKE - Beverly screens 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Ace ventura. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Beverly Hill billies. 15 u. De Aristokatten. 17.30 u. Duimelijntje. 20 u. Thumbelina. 22.30 u. Dream lover. ZONDAG FILMS GOES -Grand Theater 14, 19 en 21-30 u. Naked gun 33 1/3. HULST - De Koning van Engeland 16.15 u. Les visiteurs. 16.15 u. De Aristokatten. 16.15, 19 en 21.30 u. The Getaway. 19 en 21.30 u. Intersection. 16.15, 19 en 21.30 u. Ace ventura: pet detective. 16.15, 19 en 21.30 u. Police aca demy: mission to Moscow. 19 en 21.30 u. Blink. TERNEUZEN - Luxor Theater 20 u. Naked gun 33 1/3. OOSTBURG - Ledel Theater 20 u. Grumpy old men. MIDDELBURG - Cinema 20 u. Les Amants du Pont Neuf VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. My father the hero. - Alhambra 2 14 u. De Aristokatten. 19 en 21.30 u. Intersection. - Alhambra 3 14, 19 en 21.30#u. Police academy. - Alhambra 4 19 u. Les visiteurs. 14 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3. ANTWERPEN - Metropolis "Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. Zaal 2 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Hudsucker proxy. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hill billies. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura: pet detective. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Z?aSlt8C-tSi4.30,17 u. Thumbelina. 20 u. Schindler's list. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 10 - 14.30, 17, 22.30 u. On deadly ground. 20.00 u. Man trouble. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Monolith. Zaal 12 - 14.30, 17 u. Free Willy. 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 13 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersection. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Jersey girls. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 19 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My father the hero. ZaaJ 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Aristocats. Zaal 21 - 14.30, 17 u. Thumbeli na. 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream lover. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Ace ventura. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Beverly Hillbillies. 14.30, 17, 20 u. Jersey girls. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Rapa Nui. 17, 20 en 22.30 u. My father the hero. 22.30 u. Man trouble. 14.30 u. Thumbelina. 14.30 u. My girl 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed dings and a funeral. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 20 en 22.30 u. Dream lover. 14.30,17, 20 en 22.30 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Shadowlands. 20 en 22.30 u. Blink. 22.30 u. In the name of the father. 20 u. Schindler's list. 14.30 u. Free Willy. KNOKKE - Beverly screens 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Ace ventura. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Beverly Hill billies. 15 u. De Aristokatten. 17.30 u. Duimelijntje. 20 u. Thumbelina. 22.30 u. Dream lover.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 29