Museeuw geflikt door ploegmaat M. Engelsen gokken over twee jaar op profploeg Het hoge jojo-gehalte van Rob Harmeling Flavio Vanzella gaat er als bescheiden helper met gele trui vandoor DE STEM IJFERS^^ TOUR DE FRANCE 94 VARIA Eurotunnel: shuttle met slecht dienstrooster RADIO&TV Moeilijke dag voor Patrick Jonker TOUR IN MEERVOUD Bescheiden dubbel-triomf VANDAAG 5e etappe 7 juli 187 km AG 7 JULI 1994 Cup USA 94 Bonner; Gary Kelly th, Babb en Phelan; Keane' an, Townsend, Houghtori mton (64. McAteer); Coyne scarino). KANCISCO. STANFORn M. IË - VERENIGDE STA- -0 (0-0). 74. Bebeto l-o srechter: Quiniou (Fra) ouwers: 94.147 (uitver- Rode kaart: 43. Leonardo 87. Clavijo (VSt, 2x geel), aarten: Mazinho, Jorginho ooley (VSt). ILIË: Taffarel; Jorginho Santos, Aldair en Leonar- ga, Mauro Silva, Mazinho ho (69. Cafu); Bebeto en NIGDE STATEN: Meola; Clavijo, Lalas en Caligiu.! es, Ramos (46. Wynalda), en Sorber; Stewart en (74. Wegerle). "N. FOXBORO STADIUM IA - ITALIË 1-2 na ver- g (1-0, 1-1). 27. Amunike 8. Roberto Baggio 1-1, 102. *o Baggio 1-2 (strafschop)! "srechter: Brizio Carter Toeschouwers: 54.367 (uit- ht). Rode kaart: 76. 2ola Gele kaart: Emenalo, Ade- Oliseh, Nwanu (Nig), Mas- Costacurta, Signori, Dino o, Maldini (Ita). RIA: Rufai; Okechukwu, u, Eguavoen en Emenalo; achi (36. Adepoju), Oliseh, a en Amunike (57. Oliha); en Yekini. Marchegiani; Mussi, ~i, Costacurta en Benarrivo; (46. Dino Baggio), Albertini! doni en Signori (64. Zola); xo Baggio en Massaro. YORK. GIANTS STA- 'CO - BULGARIJE 1-1 (1-1, Bulgarije w.n.s 1-3. 7. jjkov 0-1, 18. Garcia Aspe strafschop). Scheidsrechter: harif (Syr). Toeschouwers: 0. Rode kaart: 50. Kremen- Bul, 2x geel), 58. Luis Garcia 2x geel). Gele kaart: Sira- Jordanov (Bul), Ramon Ra- Garcia Aspe, Suarez CO: Campos; Rodriguez, ez, Juan Ramirez, Ramon rez en Ambriz; Bernal, Gar- spe en Luis Garcia; Alves en GARIJE: Mihailov; Kremen- Hubchev, Kirjakov en Bori- v; Jordanov, Letchkov, Bala- n Sirakov (104. Guentchev); sjkov en Kostadinov (119. arski). PROGRAMMA KWARTFINALES rdag 9 juli: Italië - Spanje strijd 45, Boston, 18.00 uur), erland - Brazilië (wedstrijd alias, 21.30). dag 10 Juli: Duitsland - Win- Mexico-Bulgarije (wedstrijd ew York, 18.00 uur), Roeme- - Zweden (wedstrijd 48, San cisco, 21.30 uur). HALVE FINALES nsdag 13 juli: winnaar 47 - aar 45 (New York, 22.00 winnaar 48 - winnaar 46 Angeles, 01.30 uur). DE/VIERDE PLAATS: za ag 16 juli: Los Angeles, 21.2P ALE: zondag 17 juli: Los An- s, 21.30 uur. rldCup USA 94 VARIA^ cordjacht cht. In de kwartfinales 7e interland spelen, op bovendien haalt hij dan er van een eindronde om g in de wedstrijd Bulgarije "exico van dinsdagavond lden drie Mexicanen en één gaar. n Bulgarije is de plaatsing r de kwartfinales uitbun- gevierd. In Sofia gingen in nacht van dinsdag op iensdag tienduizenden :stvierders de straat op. Pre- lent Sjelev gaf via de staats- iio blijk van zijn vreugde, 'iets kan onze jongens meer de weg staan op de tocht ar de halve finales," zei hij, arbij voor het gemak de gende opponent, wereld- mpioen Duitsland, buiten schouwing latend. In de leste café's in Sofia was de ank gratis. „Alleen tequila it," zei een uitbater. „Die is or verliezers." Bulgarije eft voor het eerst in de WK- storie de laatste acht be- ikt. President Carlos Menem n Argentinië sluit jiiet uit ,t de staat de leiding van de tionale voetbalbond in de komst over neemt. Hij kon- gde dat aan in een gesprek et journalisten over de ge- urtenissen tijdens het WK. ivendien liet Menem weten n onderzoek in te stellen ar het hoe en waarom van vroegtijdige uitschakeling n tweevoudig oud-wereld- mpioen Argentinië, dat in achtste finales met 2-3 van emenië verloor. Mario Basler is terugge- :rd naar Kaiserslautern. De ■jarige Duitse middenvelder im het eerste vliegtuig nadat jn vrouw met spoed in het ekenhuis werd opgenomen, nke Basler is acht maanden vanger. De Duitse ploeglei- ing verwacht de speler voor e wedstrijd tegen Bulgarije d zondag in New York weer ■rug. Jürgen' Klinsmann heeft een mbod van Everton afgewezen e Duitse spits wil zijn 1°°P^ ran voortzetten in Zuid-Euro- Van onze verslaggever Brighton - „Fietsen staat in En geland na golf en zwemmen op de derde plaats op het lijstje activiteiten tijdens de vrije tijd," aldus Alan Rushton, organisator van de Leeds Classic en een van de mannen in de organisatie, die de Tour-karavaan Het Kanaal over lokte. De belangstelling zoals wel bleek bij de eerste de beste rit bier was toch ook bijzonder „oot. Maar," geeft hij eerlijk toe „wat het beoefenen van de sport' betreft, is er veel verschil in fietsen en wielrennen. Tot de amateurs gaat het nog wel, maar het proffietsen staat nog altijd in de kinderschoenen. Toch hebben we goede hoop dat met de Tour nu in Engeland wat wordt losge slagen, vooral financieel, waar door de basis gelegd kan worden voor een profploeg. Het streven is 1996. Er zitten thans bij de amateurs voldoende jonge talen ten die dan kunnen doorbreken." De Tour-directie heeft de schuld van de ernstige valpartij in Ar- mentières wel in de schoenen van het Département du Nord geschoven, maar prefect Mahdi Hacène ontkent alles. Volgens hem stond de politieman op wie Wilfried Nelissen vloog, wel op de goede plaats en nam hij dat moment geen foto. Nelissen is intussen terugge bracht in zijn woning te Wellen waar hij nog twee weken moet rusten. Dan mag hij voorzichtig met de training beginnen. Lau rent Jalabert moet echter nog ruim twee weken in het zieken huis blijven. De operatie is wel geslaagd, maar de renner kan zijn gehemelte en mondholte ze ker vier weken nog niet gebrui ken. De Engelsen betaalden dik drie miljoen gulden om de Tour karavaan het Kanaal over te krijgen. Ze kregen voor dat be drag twee etappes: Dover- Brighton, Portsmouth- Portsmouth. De Tour-karavaan bestaat uit 3.500 volgers, ruim 1.500 voer tuigen. De organisatie heeft 800 kamers per dag nodig. Er zijn 12.000 mensen voor de orde dienst ingeschakeld. De media hebben 1800 journalisten afge vaardigd. Er zijn 32 TV-stations aanwezig, 71 radiostations, 427 kranten en persagentschappen. Er worden 680.000 blikjes cola geconsumeerd. Het dagelijkse te lefoongebruik is te vergelijken Tour de France/i|p met een stad van ongeveer 50.000 inwoners. De Spanjaard Cabello ver diende tijdens de vierde etappe een bonus van 15.000 francs (on geveer 5.250 gulden). De premie was beschikbaar gesteld door Brittany Ferries. Tour de France 94 Door Jean Nelissen Brighton - Een wielerkoers is soms net een schaakspel. Als een geletrui-drager door een van zijn helpers uit het tricot gereden wordt, is er een dieper liggende oorzaak. Want in het peloton wordt altijd volgens een strakke ploegdiscipline gehandeld. Gisteren, in de eerste Britse Tour-etappe langs de grillige kustlijn van de graaf schappen Kent en East Sussex, werd met die ploegdisci pline de spot gedreven. Knecht Flavio Vanzella ont troonde kopman Johan Museeuw. De oorzaak? Op het einde van het seizoen wordt de succesvolle GB-MG-formatie opgesplitst. Johan Museeuw en zijn Bel gische helpers gaan met als sponsor de Belgische warenhuis keten GB, een ploeg vormen met de Italiaanse sponsor Mapei, waarvoor Toni Rominger rijdt. MG gaat alleen door met ploeg leider Giancarlo Ferretti, die Flavio Vanzella meeneemt. Po- kerspel dus op de transfermarkt. Met gevolgen in de finale van de etappe naar de parel der Engelse kustplaatsen, Brighton. Verbazing Vanzella had aanvankelijk met de andere ploegmaats van GB- MG keurig op kop gereden voor Johan Museeuw. Want er waren sinds de 20e kilometer twee vluchters, de Spanjaard Francis co Cabello en wat later de Fransman Emmanuel Magnien, die tot zes en een halve minuut uitliepen.'Dus moest er - om de trui van Museeuw te redden - tempo worden gemaakt. Vanzella hield zich keurig aan de opdracht, totdat op 35 kilo meter vdór Brighton Rob Har- meling in de tegenaanval ging. De Nijverdaller kreeg de Belg Mario de Clercq én Vanzella mee. Het behoorde tot de norma le discipline, dat Vanzella geen meter kopwerk deed. Harmeling De Clercq vroegen er ook niet om, ze wisten dat de Italiaan de belangen van de geletrui-drager moest verdedigen. Ineens kwam de auto van de lepe ploegleider Giancarlo Ferretti langszij. Wat er precies bespro ken werd, laat zich raden. Met een begon Vanzella, tot verba zing van Harmeling en De Cler cq, mee op kop te jagen. Hij reed hard dat hij zijn metgezellen op de derde helling van de dag, de Ditchling Beacon, achterliet. Vermakelijk Flavio Vanzelle naderde de twee koplopers zienderogen. Zelfs een lekke band kon de 30-jarige Ita liaan uit Susegana niet uit zijn ritme halen, Op twaalf kilometer vdór de finish, tijdens de beklim ming van de Brighton Elmgrove, was hij Cabello en Magnien tot op vijftig meter genaderd. Op dat moment joegen vijf van zijn ploegmaats, die Museeuw on voorwaardelijk steunen, op kop van het peloton vol achter hem aan. Een vermakelijke situatie, die niet meer in het peloton gezien werd sinds de Dolomie ten-rit in de Ronde van Italië van 1987, toen Roberto Visentini en Claudio Chiappucci hun ont snapte ploegmaat Stephen Ro che probeerden terug te pakken. Voordat Vanzella hem bereikte, sprong Francisco Cabello de ruimte in en won de etappe. Vanzella finishte als derde en nam de gele trui over. Hij, de bescheiden helper met de blanco erelijst, die in vijf jaar epn wed strijdje won. Woedend Kopman Johan Museeuw was woedend, maar hij verborg zijn teleurstelling. „Kennelijk be hoort dit tot onze plkoegentac- tiek," zei hij, „maar morgen pak ik die trui weer terug." Vanzella speelde de omschuld. „Museeuw kwaad? Hij heeft me als een der eersten de hand gedrukt. Ik ging toevallig mee met die Harme ling, omdat niemand reageerde. Toen ik een maal vooruit reed, wilde ik de etappe winnen. Aan de gele trui heb ik niet gedacht." Niemand geloofde Vanzella. „Hij is een comediant," vond een der Belgische ploegmaats van Johan Museeuw. „Zet alsjeblieft mijn naam er niet bij, anders moet ik een hoge boete betalen," vroeg hij. De ploeg van Ferretti, die dins dag in de ploegentijdrit zo'n voortreffelijk eenheid vormde, blijkt tot op het bot verdeeld. Het kamp Museeuw tegen het Italiaanse kamp. Toen alles nog koek en ei was binnen de Gb-MG-ploeg. Geledruidrager Johan Museeuw in het geel zeer 'British' tussen twee Engelse bobby's. Na afloop van de vierde rit zou de Belg het lachen wel vergaan. Etappe-winnaar Francisco Ca bello voerde zijn stuntwerk aan de Engelse kust op als bewijs dat hij geen doping nodig heeft om te winnen. Begin februari zege vierde Cabello in de Ronde van Mallorca. Bij het analyseren van zijn urinestalen bleek hij vijf opeenvolgende dagen positief. Een anabole steroïde werd in zijn urine ontdekt. De eindzege werd hem ontnomen en hij kreeg een voorwaardelijke schorsing van drie maanden. Gisteren greep de Spanjaard de gelegenheid aan om zich te ver dedigen. „In oktober vorig jaar brak ik mijn elleboog. Om die breuk beter te doen genezen heeft mijn arts mij een anabool middel ingespoten. Dat hebben ze tijdens de dopingcontrole ge vonden. Het was gewoon een vergissing." De uit het dorpje La Zubia in Granada afkomstige Cabello is een specialist in lange ontsnap pingen. Gisteren fietste hij 183 kilometer op kop. In de Ronde van Italië van vorig jaar reed hij met Furlan, Zaina en Chiesa lange tijd aan de leiding, totdat een gesloten spoorweg de koplo pers fataal werd. In de vijfde etappe van de Vuelta van dit FOTO ANP jaar ontsnapte Cabello, maar hij werd kort voor de streep terug gepakt. Het kleine ploegje yan Kelme, van wie velen zich afvroegen wat het in de Ronde kwam zoe ken, heeft via Cabello zijn eerste succes in de Tour geboekt. Ca- margo won een rit in de Ronde van Spanje, Cubino een etappe in de Giro en nu Cabello een rit in de Tour. Kelme, fabrikant van sportkle- ding en vooral sportschoenen, is de oudste sponsor in het peloton. Het budget van de ploeg be draagt vijf miljoen gulden, een van de krapste budgetten in het peloton. Ploegleider Alvaro Pino probeert met zijn beperkte mid delen met veel opportunisme en koersintellect te scoren. „Ik heb mijn mannen tijdens de ploegen tijdrit kalmaan laten doen. Want ik weet dat ze niet kunnen tijdrijden. 'Morgen in Engeland slaan jullie toe', heb ik gezegd. Cabello voerde de opdracht per fect uit." Etappe-winnaar Francisco Cabello met inj zijn wiel de Fransman Emmanuel Mag nien. FOTO ANP Brighton - Het wielerleven van Rob Harmeling begint stilaan een treffende gelijke nis te vertonen met een jojo. Twee jaar geleden won hij de Tour-rit naar Bordeaux en deed ni] ook in het naseizoen van zich spreken. De competitie van 1993 6ng echter bijna volledig de juist in vanwege een virus op de luchtwegen. Jn de jongste uitgave van de «onde van Luxemburg leek de 29-jange Nijverdaller de draad eindelijk weer opgepakt te heb ben. In de derde etappe greep hij de winst door niemand minder dan Olaf Ludwig te verrassen. Maar tijdens de nationale titel strijd op het glooiende parcours m Meerssen ging het weer hele maal mis met Harmeling. Zijn selectie voor de Tour-ploeg van vees Priem stond zelfs even ter discussie. De Zeeuwse ploegleider durfde "et toch niet aan de Twent te Passeren en daar heeft hij tot J!°g toe geen spijt van. Harme- "ng trekt evenals in 1992 de aandacht vanwege het hoge jojo- gehalte van zijn optreden. Giste- en aan de Engelse zuidkust was J voor de tweede achtereen- Wgende dag raak. Evenals in de Pmegentijdrit rond Calais voelde j obstakel in het parcours voor reus "renner a'S een ^Pen" Noblemen op het eerste het beste kiim- tje van de vierde etappe raak- •Harmeling in de problemen. Woest er zelfs een heuse Tour de France 94 jacht op het peloton uitpersen om de aansluiting tot stand te brengen. Na 165 kilometer reed hij echter plots samen met de Belg Mario Declercq en de uit eindelijke nieuwe gele-truidra- ger Flavio Vanzella voor de gro te groep uit in de achtervolging op de vroege aanvallers Francis co Cabello en Emmanuel Mag nien. Om vervolgens het contact met z'n mede-achtervolgers weer kwijt te raken en ook het tempo van het peloton niet meer te kunnen volgen. Met een achter stand van ruim vijf minuten op ritwinnaar Cabello passeerde hij uiteindelijk de eindstreep in het miezerige Brighton. „Het was me het dagje wel," trapte Harmeling na afloop een open deur in. „Maar ik heb me laten zien en dat is toch wel het minste dat je kunt doen als je de Tour rijdt. Er zijn veel te veel renners, die zich verschuilen. Mijn stijl is dat niet. Ik rijd altijd op m'n gevoel, terwijl het eerlijk gezegd soms beter is om je gezonde verstand te gebrui ken." Een uitgeputte Rob Harmeling doet in Brighton zijn verhaal. Cees Priem wees zijn pupil daar na de ploegentijdrit al op, maar moest gisteren opnieuw langszij Rob Harmeling rijden om hem daarop attent te maken. „Als ik in topvorm ben, trap ik altijd FOTO ANP een grote versnelling. Dat is mijn manier van koersen. Maar met zo'n zwaar verzet kom ik mo menteel nauwelijks tegen een viaduct op. Priem heeft me er enkele keren op gewezen, dat ik een lichtere versnelling moest schakelen. Ja, ik geef toe dat het een beetje gek is, dat hij me dat nog steeds moet vertellen. Maar dat bedoel ik nu met het feit, dat gevoel en verstand bij mij niet altijd overeenkomen." Hoewel Harmeling beseft dat hij nog ver verwijderd is van zijn topvorm, wenst hij zich voorlo pig niet neer te leggen bij een ondergeschikte rol. In de Ronde van Luxemburg ervoer hij al thans, dat de beste niet altijd met de vetste buit aan de haal gaat. Harmeling: „Toen ik Ludwig daar klopte, was ik ab soluut niet in goede doen. Dat heeft me aan het denken gezet. Vandaar dat ik het ook hier zal blijven proberen, al weet ik dat het heel moeilijk zal worden, gezien mijn vorm." Gewin Op weg naar de Zuidengelse badplaats was Harmeling naar z'n zeggen overigens niet uit op eigen gewin, maar was het louter zijn bedoeling om een brugge- hoofd trachten te slaan voor Jes- per Skibby. De Deen vormde gisteren de speerpunt van de ploeg. „Al heb ik onderweg wel aan Henk Poppe (twintig jaar geleden de winnaar van de eerste en tot gisteren enige Tour-etap pe in Engeland, JE) moeten den ken," aldus de Nijverdaller. „Per slot van rekening woont hij zo ongeveer bij mij om de hoek." Brighton - Een aardigheidje van Tour-directeur Jean- Marie Leblanc. De kara vaan door de Eurotunnel. Het werd inderdaad een spektakel. Maar ook een martelgang. Met uren ver traging arriveerden de vol gers dinsdag tegen midder nacht op Brits grondgebied. Leuk was anders. De treinen door de Eurotun nel hadden een zware op dracht. Er moesten na de ploegentijdrit rond Calais 2800 volgers en 1100 voer tuigen onder het Kanaal vervoerd worden. De eerste treinen liepen nog volgens het dienstrooster. In de avonduren liepen de wacht tijden op tot ruim vier uur. Leblanc liet een dag later een communiqué uitgaan. Het was een succes. De ren ners en andere teamleden waren allen om half zeven (Engelse tijd) in hun hotel. „De prioriteit lag bij de ren ners," viel te lezen. „De overige mensen moesten he laas een korte tijd op hun vervoer wachten. Excuses daarvoor." Dat honderden wachtenden voor de ingang van de Euro tunnel dinsdagavond na uren oponthoud hun claxon van de wagen in werking zetten, was Leblanc ont gaan. Hij zat toen met zijn staf al aan het diner in zijn Engelse hotel. DONDERDAG 7 JULI 1994 B3 hoogteverschil en moeilijkheidsgraad 110" Partington Avenue Newfound Bishop's Waltham o ,20m 187krr anp/Sociètt du Tour de France Altijd zijn er renners geweest, die hun supporters grote voldoening schonken omdat ze voor de 25e of 50e keer als eersten over de streep waren gegaan. Het betrof doorgaans wedstrijden als de Ronde van Kruisland of van Roosendaal- West, criteriums met niet veel meer dan een plaatselijk aan zien. John Braspennincx was vroeger zo iemand en later een Joop Captein of Theo Smit. Spraakmakers, die bui ten het eigen land amper be kendheid verwierven. In het pas verschenen boek over 100 jaar Nederlandse wegrenners van Wim van Eyle vinden we de voorbeelden. Wat aantal gewonnen wed strijden betreft, past de Belg Firmin Lambot bescheiden heid: het lijstje is te schrijven op een drie keer gevouwen velletje briefpapier. Eenzijdig was hij ook al, maar als het om kwaliteit gaat... In de ja ren na de Eerste Wereldoor log van 1914-T8 won hij twee keer de Tour de France, 1919 en 1922. Dit tot verdriet van de Fransen, die in 1911 voor het laatst een landsman had den zien zegevieren en daarna altijd de eer aan een Belg moesten laten. Hun argument dat Frankrijk meer van de oorlog had geleden dan Bel gië was overigens schaamte loos, want de slagvelden bij leper en Sambre lagen nog open. Firmin Lambot had die oor log tegen gehad, net als veel anderen trouwens. Bij zijn Tour-debuut in 1912 werd hij 11e, twee jaar later 4e, in 1914 8e. Hij onderscheidde zich toen ai als een groot klimmer. Na de langdurige onderbre king was de Tour de France meer dan ooit een legende. Het werd een moordend duel Frankrijk-België, waarin de Fransen in de persoon van Eugene Christophe en Jean Avaloine te zullen winnen. Twee dagen voor het eind had Christophe royaal de leiding. Toen kwam de rit Metz-Duin- kerken over 468 kilometer. De avond tevoren werd het vertreksein al gegeven en pas 20 uur later kwam de eerste aan. Lamot zette alles op al les, ondernam een eindeloos lange solo, die op een poging tot zelfmoord leek en liep ver uit. Christophe intussen brak zijn voorwiel en hoewel hij de oorlog had gebruikt om het vak van smid te leren kostte de reparatie te veel tijd. Tour de France /Ifjfh 94 DONDERDAG 7 JULI 10.00-11.00 Eurosport Tour de France, etappe van gisteren 14.00-17.00 Nederland 2: Tour de France: 5de etappe Portsmouth- Portsmouth (187km) 14.20-16.25 BRT 2: Ronde van Frankrijk, 5de etappe 14.20-16.30 Eurosport: Tour de France, 5de etappe 18.38-19.25 Nederland 2: Studio Sport met Tour de France, samen vatting 5e etappe en Tourjournaal 20.00-21.30 BRT 2: Tour Bis, sa menvatting 5de etappe 22.00-23.00 Eurosport: Tour de France, 5de etappe (hoogtepunten) Van onze verslaggever Brighton - Patrick Jon ker beleefde gisteren een moeilijke dag in de Tour. Het talent uit de ploeg Post handhaafde zich weliswaar in het eerste peloton, maar had veel last gehad van de schaaf wonden aan ellebogen, heup en rechterknie, die hij had opgelopen bij z'n val in de ploegentijdrit een dag eerder. „Mijn rechterbeen werd on derweg helemaal stijf," liet Jonker na afloop weten. „Het kostte moeite om het tempo te kunnen blijven volgen,- maar gelukkig is het me gelukt. Daarom blijf ik optimistisch. Over een paar dagen zal het ongetwijfeld weer beter gaan." Door Frans Oudejans Het was vaak heroïsch wat de winnaar deed, maar in België zou hij nooit echt populair worden. Buiten de Tour reed hij weinig wedstrijden en win nen deed hij er nooit. Boven dien had de man tegen dat hij in Charleroi geboren was, dus een Waal, maar zich in Ant werpen had gevestigd. De Wereldoorlog had Walen en Vlamingen zo tegenover el kaar geplaatst, dat de renner door het volksdeel werd ge zien als verrader en door het andere als iemand die wan trouwen opriep. Daar is geen dubbele Tour-zege tegen be stand. Morgen: Ottavio Bottecchia. Tour de France /y/ 94 De Belg Firmin Lambot, Tour-winnaar in 1919 en 1922. FOTO ARCHIEF DE STEM Het werd een afgrijselijke rit na een toch al genadeloze Ronde. Niet meer dan 11 ren ners bereikten Parijs, een laagterecord. Twee jaar later waren de omstandigheden be ter, maar was het lot even grillig. Avaloine, Thijs en Heusghem vochten om beur ten om de winst, waarbij ze zich zo forceerden dat ze stuk voor stuk terugvielen. Op nieuw bleef Lambot overeind: twee dagen voor het einde kreeg hij de gele trui en zo won hij zijn tweede ronde. Aridover 68 km Winchester 49 km GROOT BRITTANNIE Newfound 94 km Alton 122 km Petersfield 142 km

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 9