llluS
Cd bij jubileum Mc Anthony
DE STEM
Teleac neemt deel
aan mondiale serie
2> I I
SERVICE
jggSTgK
(oosendaalse bluesperformer bekroont zijn dertigjarige loopbaan
Doek van Miro doet
5,5 miljoen gulden
UIT gids
SCHIJF
/ilt doen gedurende uw
iaar:
1800 VB Breda
schriftelijk)
Brooklyn
Funk
Essentials
Punk
Hallo Venray
Fun-da-mental
Senser
■Hl
Herdenking
Willem Pijper
Milde boete
voor VPRO
Placido Domingo
artistiek leider
Opera Washington
i\ 1994
ia 0.60 per dag portikosten
Toev.:
„Het prettige aan het interviewen van
gewone mensen is, dat er prachtige
verhalen in zitten"
Paul Haenen
oor Karei van der Pol
jet scheerapparaat dat
joon van Dodewaard in
;}64 won tijdens een ta
lentenjacht met zijn eerste
landje The Instigators (de
ophitsers) wordt in huize
jlcAnthony nog steeds ge-
bruikt.
Dertig jaar na dato vallen de
ierste bovenlip-haartjes van
i Elmore James ten prooi
het ouderwets uitziende ap-
uaiaat.
'loon- alias McAnthony- van
Dodewaard zit op dit moment
dertig jaar in het vak en viert dit
opmerkelijke jubileum met een
verrassend goede debuut-cd
What the heil'.
'What the heil' is niet alleen de
van zijn eersteling. Het is
tevens de mooiste samenvatting
'an zijn dertig jarige carrière als
Lt.
Van Dodewaard is een eigenzin
nig muziekbeest. Zijn getekende
top geniet algemene bekendheid
;endaal en ver daar bui-
na dertig jaar vol ups en
kun je langzamerhand
van een landelijke be-
int bij
lij het bezoek aan zijn woning
m het Roosendaalse praten hij
in de overige bandleden honderd
uit over zijn loopbaan. De ge
schiedenis van McAnthony is na-
uurlijk belangrijk maar het is al
snel 'duidelijk dat de jongste pe
riode en de cd verreweg het
gesprek bepalen. Praten met Van
Dodewaard is praten over het
Itven van alledag. Uitgaan, het
popklimaat, gokverslaving, poli
tiek, opnametecnieken en het
wereldkampioenschap voetbal
wisselen elkaar in sneltreinvaart
si. Net als diverse hapjes en de
Four Roses Bourbon die re
gelmatig de zintuigen van
McAnthony prikkelen.
Indische vriendjes
McAnthony belandde door een
aantal Indische vriendjes in de
muziek. „En zeker niet door een
Peter Koelewijn," laat hij duide
lijk weten. „Nee, ik hield van
lie Ventures en Fats Domino.
Muziek maken leek mij veel leu
ter dan er naar te luisteren.
Bovendien viel je als muzikant
in de smaak bij de vrouwtjes,
ten niet onbelangrijk onderdeel
nor een jonge jongen in de
sixties."
McAnthony's Bluesgang. Van links af: Bart Kamp, Arjen de Bruijn, Elmore James van Dodewaard en Toon-McAnthony-van
Dodewaard. foto Ruben schipper
Via diverse bandjes in en rond
het Roosendaalse kwam Toon
terecht bij The Instigators. Met
hun Shadows-stijl, te nette pak
ken en verkeerde danspasjes
wonnen zij de eerste prijs op een
Roosendaalse talentenjacht. De
band kon kiezen tussen een
mixer of een scheerapparaat.
Toon, de enige met baardgroei,
koos het scheergerei.
Toon van Dodewaard wist niets
van bluesmuziek af. „Tijdens
mijn diensttijd ging ik regelma
tig naar Club Rob de Nijs in
Roosendaal waar veel blues
bandjes speelden. Ik babbelde
daar regelmatig met die jongens.
Een vriend van mij had de eerste
lp van Muddy Waters en die
vond ik werkelijk te gek. Eind
jaren zestig besloot ik om defini
tief bluesmuziek te gaan maken.
Ik heb een Schotse grootvader
en de naam McAnthony was zo
doende snel geboren.-
Uiterlijk vertoon
De McAnthony-van-nu herin
nert zich de jaren zestig maar al
te goed, praten met hem is bla
deren door zijn foto-album en
luisteren naar anekdotes.
„Mensen verwijten mij eigenlijk
nog altijd dat ik lang haar heb of
dat ik er uitzie als een hippie,
maar dat is eigenlijk altijd al zo
geweest. Op een gegeven mo
ment heb ik mijn pak en strop
das weggegooid, uiterlijk ver
toon is voor mij bijzaak. Ik zeg
altijd maar zo: m'n kont en m'n
pik zijn gewassen en daar draait
het om. Ik speel met mijn gevoel,
intensie, het komt van binnenuit.
Ik speel, omdat ik zelf wil genie
ten van de muziek en wil dat
overbrengen op het podium."
In een interview met deze krant
dat uit 1982 dateert, zegt Van
Dodewaard te stoppen met het
maken van muziek omdat het
popklimaat hem niet meer aan
staat.
„Inderdaad ja, ik herinner mijn
zogenaamde afscheidsconcert
nog goed. In die tijd moest de
P.A.-installatie groter en groter
worden. Er kwam steeds meer
gesjouw aan te pas en wij wilden
alleen maar goede en eerlijke
muziek maken. Financieel is het
nooit een vetpot geweest, toen
niet en nu nog steeds niet. Maar
in die tijd stond de onderlinge
lol echt hoog in het vaandel.
|Soms speelden drie tot vier keer
per weekeinde en sliepen we 's
nachts buiten."
Van Dodewaard is dus nooit ge
stopt, maar is al die jaren trouw
gebleven aan zijn muziek. Het
huidige popklimaat is volgens
hem absoluut niet verbeterd.
„Nee, het is zelfs bijzonder
moeilijk voor jonge muzikanten.
Er is nog steeds geen geld, je
moet verstand hebben van belas
tingen, hinderwet-vergunning en
ga zo maar door. Ik heb daar
absoluut geen verstand van, ik
ben muzikant en zeker geen za
kenman."
Beste band
McAnthony and Friends, een
naam waaronder de groep jaren
lang opereerde, is altijd een ver
gaarbak geweest van regionaal
bluestalent. Mensen als Werner
Blaas, Voom Voorn Johnny
Zwetsloot, Eric-Sixpack-
Graauwmans en Magie Frankie
maakten in het verleden deel uit
van de formatie. Het lijkt erop
dat McAnthony het nu pas echt
naar zijn zin heeft. „Ik durf
hardop te beweren dat dit de
beste band is die ik tot nu toe
rond mij heen heb gehad. Echt
waar joh, vier totaal verschillen
de persoonlijkheden en toch zo'n
hecht geheel."
Zoon Elmore James speelt nu
ruim negen jaar bij vaderlief in
de band en dat is opmerkelijk
omdat hij net de grens van twin
tig is gepasseerd. „Ik heb veel
drummers gehad en altijd was.
het slecht. Op een gegeven-mo
ment zei ik tegen mijn vrouw
•waarom laten we onze zoon ei
genlijk niet drummen? Hij kan
het en hij kent het repertoire.
Natuurlijk hebben we dat wel
overwogen. Een jonge jongen in
de wereld van de showbizz met
alle negatieve aspecten, zoals
drank, drugs en dat soort zaken.
Maar gelukkig staat Elmore met
beide benen op de grond. Hij is
verstandiger dan zijn pappie, hij
rookt en drink niet."
OOIT, IN een grijs muzikaal
verleden, nam James Brown-
saxofonist Maceo Parker wat
dingetjes op in de studio van
producer Arthur Baker. Een
paar jaar geleden vond de uit
Litouwen afkomstige muzikant
Lati Kronlund die opnamen te
rug toen hij bij Baker in het
archief mocht snuffelen. Hij
vond er ook nog onuitgebracht
materiaal waarop Lenny
Pickett, de Tower of Power
Horns, Dizzy Gillespie en Doug
Wimbish te horen waren.
Met Bakers toestemming sam-
pelde Kronlund die opnamen en
gebruikte ze als basis voor mu
ziekstukken die hij met tal van
Amerikaanse funk-, jazz-, hip
hop- en reggaemuzikanten ver
der inkleurde. Dat leverde pui-
te, moderne muziek op op basis
van oude funk en jazz. Om die
nuziek ook op een podium ge
halte te kunnen geven richtte
Kronlund vervolgens een band
The Brooklyn Funk Essen-
hals. Die groep had het afgelo-
pen jaar veel succes in het New
"orkse clubcircuit.
Op de cd Cool and steady and
easy
staat zowel de muziek die
Kronlund in eerste instantie
®ot sessiemuzikanten maakte
a's nummers die door de huidi-
ge Brooklyn Funk Essentials
worden gespeeld. Hoe de num
mers op de plaat tot stand geko-
men zijn, doet er eigenlijk niet
zo gek veel toe. Het voornaam
ste is dat ze swingen en dat
doen ze. Cool and steady and
eas y is een zalige mengeling van
'unk. jazz, hiphop, reggae, dub
e» tal van andere stijlen. De
composities zijn complex, maar
mettemin toegankelijk genoeg
°m er ook op dans-niveau van
MUZIEKRECENSIES
te kunnen genieten. De muziek
funkt, bobt, swingt en hopt dat
het een lieve lust is.
Ronduit schitterend is het door
David Allen van tekst en voca
len voorziene The revolution
was postponed because of rain
dat op single een mooi visite
kaartje voor deze uitstekende
cd zou kunnen dienen. (Dorado,
Play It Again Sam)
WIM VAN LEEST
DE HEDENDAAGSE punk
heeft het doe-het-zelf-stajdium
allang achter zich gelaten. Het
publiek is niet meer te verras
sen met anarchistische onkunde
op de instrumenten: ook knet-
terharde punk moet voortaan
aan kwaliteitseisen voldoen. In
de loop der jaren is de punkmu-
ziek bovendien steeds meer op
geschoven naar 'het midden' en
werden 'punkpop' en 'pun
krock' synoniemen voor melodi
euze muziek in een stevig jasje.
Sommige 'bands lijken in die
verschuiving het spoor bijster
geraakt. De punkers van het
Amerikaanse NOFX bijvoor
beeld -ooit opgestaan als de
grootste haters van het Reagan-
systeem - klinken tegenwoordig
erg verward. Op hun nieuwste
cd Punk In Drublic waaieren
Hallo Venray: alsof ze in je huiskamer zitten te jammen.
FOTO VAN RECORDS
flarden opera en reggae door de
puntige gitaarnummertjes heen
en doet ook.de akoestische af
sluiter Scavenger Type wat be
vreemdend aan. Echt boos
klinkt het allemaal niet meer,
met de kat van Clinton als alle
gorie voor de bedorven Ameri
kaanse politiek. Alleen de ra
zende drummer Erik Ghint doet
nog zijn best de herinnering aan
vervlogen anarchistische tijden
hoog te houden.
Oprechte woede weet die ande
re voormalige punker Dave
Smalley van Down By Law nog
wel op te brengen. Met het
derde groepsalbum Punkrocka-
cademyfightsong mag Down By
Law zich waarschijnlijk de eer
ste band noemen die de gitaar
hausse vanuit Seattle op de kor
rel neemt. „Pearl Jam clones are
everywhere/fuck that shit, go
cut your hair/all those bands
just sound the same/and they
all look so fucking lame/(...)/
heard it all a million times."
(Haircut) Een moedige geste;
zeker voor een band die zelf als
een wat snellere Buffalo Tom
klinkt.
Nee, dan de leden van Rancid:
ouwerwetse punkers met groene
hanekammen, volgekalkte leren
jackies, een hevig bierdrinkend
imago en de onvermijdelijke op
geheven middelvinger. Zo ken
nen we ze weer. Hun muziek is
rauw en simpel, onder het mot
to 'fuck the system en leve de
lol'. Rancid klinkt zoals The
Clash dat in haar beginperiode
deed en misschien komt deze
band daarom wel 15 jaar te
laat. (3x Epitaph/Semaphore)
GERARD VAN DEN BROEK
EINDELIJK EEN cd die de
sfeervolle rockmuziek van Hallo
Venray helemaal ten goede
komt: Twee Meter Sessie. Zoals
de naam al aangeeft een nieuwe
aflevering in de reeks live-op
tredens die bands voor het ra
dioprogramma van Jan Douwe
Kroeske opnemen. Deze keer
echter geen verzameling losse
nummers van diverse groepen,
maar de volle veertig minuten
voor één band, die hier bewijst
ook akoestisch stand te kunnen
houden.
Maar wie had daar ook aan
getwijfeld? De muziek van
Henk Koorn cs., waarin de in
vloeden van Abba, Neil Young,
The Beatles en The Beach Boys
gemakkelijk terug te vinden
zijn, is altijd al van een vrij
simpele opzet geweest. Eenvou
dig klinkende popsongs met
pakkende refreintjes. De ware
'roadmusic' en dat vraagt om
een intense beleving die door
gaans alleen bij concerten mo
gelijk is.
Aangezien '2 Meter' echter in
twee uur tijd is opgenomen
(tussen 11.00 en 13.00 uur op 10
november 1993) en Koorn ook
zijn befaamde trompet-act in
Eugene niet vergeet, klinkt de
plaat alsof Hallo Venray bij je
in de huiskamer zit te jammen.
Sommige nummers worden er
zelfs sterker en intenser van,
zoals Slow Change en The
Heart And Soul. Deze plaat
houdt het lang uit in je cd-spe-
ler.
Hallo Venray is zaterdag 2 juli
nog te zien op het Beachpop-
festival in Renesse. (Radio Re
cords/Sony)
GVDB
BEIDEN KOMEN uit Engeland,
zijn multiraciaal en maatschap
pijkritisch. In een smeltkroes
vol stijlen smelten ze rap, tech
no, hiphop, rock en oosterse
klanken samen tot harde, mo
derne dansmuziek. De een heet
Fun-da-mental (ook wel de
Aziatische Public Enemy ge
noemd), de ander Senser (Rage
against the Machine meets
Björk?).
De (dubbele) debuut-cd van
Fun-da-mental, Seize the time,
staat vol van kritische techno-
rap in de traditie van Consoli
dated en the Disposable Heroes
of Hiphoprisy.
Het fundament van de band
wordt gevormd door de muzika
le tovenaars Propa-Gandhi en
Blacka-D. De eerste heeft een
Pakistaanse achtergrond en is
ook verantwoordelijk voor de
door twee jeugdige rappers ver
woorde groepsfilosofie, die te
ruggrijpt op islam, hindoeïsme,
en humanisme.
Zoals Public Enemy de zwarte
Amerikaanse jeugd wijst op hun
Afrikaanse roots, komt Fun-da-
mental op voor de Aziatische
achtergrond van veel Britse im
migranten. Ook in de muziek
komen we veel Aziatische - met
name Indiase- klanken tegen.
Zachte Oosterse melodieën die
geconfronteerd worden met
harde elektronische beats uit
het Westen. Toch gaat dat goed
samen, het geeft de kille techno
de nodige warmte, waardoor
Fun-da-mental bijzonder pret
tig te consumeren is. (Beggars
Banquet/PIAS)
Ook bij Senser zijn Aziatische
invloeden te bespeuren, al zijn
ze veel minder dominant aan
wezig dan bij Fun-da-mental.
Het oriëntaalse riedeltje is ge
woon een van de talloze stijlen
die Senser bij elkaar raapt.
Op de debuut-cd, Stacked Up,
lijkt Senser in eerste instantie
een soort Engelse Rage against
the Machine. De rock-riffs, po-
werraps en hiphop-ritmes klin
ken bekend in de oren.
Gaandeweg de plaat stopt de
band er steeds meer ander stij
len bij, en blijkt de groep niet
alleen over een rapper maar ook
over een zangeres te beschik
ken. Housebeats en dubs duwen
de plaat richting dance. One
touch one bounce en Peace heb
ben zelfs een zwaar ambient-
karakter.
Die zoektocht naar combinaties
is niet altijd even geslaagd maar
maakt de cd wel afwisselend,
spannend en bij vlagen erg
goed. (Ultimate/Polydor).
PAUL VERLINDEN
WOENSDAG 29 JUNI 1994 DEEL I
Gitarist Arjen de Bruijn speelt
ruim vier jaar bij de band en
komt uit de wereld van de blue-
grass. Hij werd destijds aanbe
volen door de chauffeur van
Toon.
Bassist Bart Kamp maakt bijna
twee jaar deel uit van The Blues
gang en is met McAnthony de
man achter de cd-plannen. Via
bands als Herb Mews, Lavent
Band en Blue Spirit kwam
Kamp bij McAnthony terecht.
Een band waar hij zich meer dan
thuis voelt. „Deze band is puur,
dit is eerlijk en vooral de onge
dwongen sfeer binnen de groep
spreekt me bijzonder aan. What
the Heil, wat maakt het uit, is
zo'n beetje wat wij proberen uit
te stralen. Wij spelen niet alleen
maar trieste muziek, wij maken
ook vrolijke blues, slow shuffles,
soul en country-blues. Wij spe
len de blues vooral op onze ma
nier. Wij hebben het gevoel dat
we dat kunnen. Wij hebben de
blues onder de huid, van onze
kop tot diep in het hart."
Apetrots
Van Dodewaard, Kamp en de
twee andere muzikanten zijn
apetrots op de eersteling. De
manier waarop What the Heil'
tot stand is gekomen is opmerke
lijk te noemen. Tien zalen en
cafés door heel Nederland heb
ben allemaal een bedrag van
duizend gulden beschikbaar ge
steld voor de realisatie van het
project. Nu de cd op de markt is,
bezoekt McAnthony's Bluesgang
deze zaken en verzorgt daar gra
tis optredens. „Misschien een
vreemde gang van zaken, maar
we hadden gewoon het geld niet
voor de cd," aldus Van Dode
waard.
De opnames voor What the Heil'
duurden drie dagen, een einde
loos lange tijd voor een man als
McAnthony. „Twee nummers
van mij verschenen ooit op ver-
zamel-elpees. Daarnaast heb ik
eens een singletje gemaakt 'Nig
ger song'. De opnames voor die
nummers duurde mijn veel te
lang. Ik wil eigenlijk helemaal
niet in studio's komen, ik heb
daar nooit een fijne tijd. Maar
eerlijk is eerlijk, dit keer viel het
best wel mee."
Van de zestien eigen nummers en
covers op de cd zijn er vijf
akoestisch. Het geheel klinkt ze
ker ook akoestisch. „Het is een
weerspiegeling van de band en
onze muziek zoals wij de laatste
anderhalf jaar bezig zijn," zegt
bassist Bart Kamp."
Londen (rtr/anp) - Op een veiling bij Christie's is
maandag een schilderij van Joan Miro voor 1,9 miljoen
pond (een kleine 5,5 miljoen gulden) verkocht.
De afgelopen jaren liet de
kunsthandel alleen zorgelijke
geluiden horen. In deze ver
koop zagen de veilingmeesters
echter aanleiding om tevreden
te verklaren dat de markt voor
moderne kunst nog steeds ge
zond is.
Het gaat om het schilderij
'Personnages, oiseux, étoiles'
(Figuren, vogels en sterren) uit
1946, Miro's rijpe periode. De
Spaanse schilder ontwikkelde
in de jaren twintig een speelse,
abstraherende vorm van het
surrealisme. Na de Tweede
Wereldoorlog werd hij wereld
beroemd en vond zijn werk
veel navolging. In de jaren
vijftig leidde de grote belang
stelling voor zijn werk ertoe
dat hij zichzelf wel eens her
haalde.
Op dezelfde veiling kwamen
werken van Modigliani, Cha
gall, Degas, Renoir, Pissarro,
Moneten Picasso onder de
hamer. Het 'Portret van Julie
Bellelli' van Degas bracht
bijna 634.000 dollar op, meer
dan twee keer de richtprijs.
HMBBHBsSMBBHBI
bssbs
München - 'Regionale geo
grafie van de wereld' heet de
bijzondere televisieserie ge
maakt door geografen en
journalisten uit de hele we
reld, die gisteren in München
werd gepresenteerd.
De reeks - onderdeel van een
zogeheten multimediaal educa
tief pakket waaraan ook Teleac
meedoet - is in 1996 op de Ne
derlandse tv te zien.
Voor de 52 documentaires van
elk 10 minuten trekken momen
teel internationale televisieploe
gen van olievelden via woestijn
en naar vulkanen. „De kennis en
het inzicht van de kijkers zullen
hierdoor zeker worden ver
breed," aldus een enthousiaste
Rotterdam (anp) - Het Rot
terdams Conservatorium her
denkt de honderdste geboor
tedag van componist, criticus
en pedagoog Willem Pijper
(1894-1947) met een reeks
concerten uit diens werk en
uit dat van tijdgenoten en
leerlingen.
Pijper was vanaf 1930 ook direc
teur van het Rotterdams Conser
vatorium.
De concerten in De Doelen, in
Zaal de Unie en in de Willem
Pijperzaal van het conservato
rium vinden van 8 tot en met 11
september plaats.
Verder is op 30 augustus de
première van Pijpers opera Ha
lewijn in de Rotterdamse
schouwburg. Uitvoerenden zijn
het Radio Symfonie Orkest en
het Groot Omroepkoor onder lei
ding van Ed Spanjaard en de
solisten Wout Oosterkamp, Lid-
uin Stumpel, Nanco de Vries,
Annett Andriessen en Ingrid Ka-
pelle. Halewijn is voor het laatst
in 1957 opgevoerd.
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Free Willy
20 u. The pelican brief.
HULST
- De Koning van Engeland
20 u. Grumpy old men.
20 u. Ace ventura: pet detective.
20 u. Blink.
20 u. Remains of the day. -
MIDDELBURG
- Cinema
19 u. Schindler's list.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14 en 20 u. Naked gun 33 1/3.
- Alhambra 2
14 u. Bambi
20 u. Philadelphia.
- Alhambra 3
14 u. Ace ventura: pet detective.
20 u. Intersection.
- Alhambra 4
14 u. Cool runnings.
20 u. Blink.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Wonderful.
Zaal 2 - 14.30, 17 en 20 u. Mrs.
Doubtfire.
22.30 u. True romance.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Hudsucker proxy.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
My girl 2.
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Four weddings and a funeral.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Naked gun 3.
Zaal 7 - 14.30. 17 en 20 u. Aristo-
cats.
22.30 u. Remains of the day.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en"22.30 u.
Blink.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The paper.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
On deadly ground.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Monolith.
Zaal 12 - 14.30, 17 u. Sister act 2.
20 en 22.30 u. In the name of the
father.
Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Free
Willy.
Bob Burns, hoofd van de Cam
bridge Studio's in de Verenigde
Staten.
Hilversum (anp) - Het Com
missariaat voor de Media
heeft de VPRO een geldboete
van 2000 gulden opgelegd
voor een ongeoorloofde recla
me-uiting. In de televisieserie
Hoffmans Honger kwam na
drukkelijk een Mars in beeld.
Het commissariaat wilde in eer
ste instantie de omroep volgens
de regels straffen met een boete
van 20.000 gulden. Omdat het de
eerste keer in zes jaar is dat de
VPRO wordt beboet, kreeg de
omroep korting. Eerder onder
vonden VARA, NCRV, NOS en
RVU een dergelijke milde hou
ding van het commissariaat. Die
omroepen kregen in 1988 als
eerste een boete.
Washington (afp) - De
53-jarige Spaanse tenor Pla
cido Domingo wordt artistiek
directeur van de Opera in
Washington, zo heeft een
woordvoerder van het gezel
schap meegedeeld.
Volgens de woordvoerder, die
anoniem wil blijven, wordt de
benoeming pas in 1996 officieel,
maar zal de zanger zich al vanaf
nu met de programmering van
de komende seizoenen bezig
houden.
Domingo volgt Martin Feinstein
op, die in 1987 aantrad als artis
tiek directeur en die volgend
jaar als algemeen directeur af
treedt. Feinstein blijft als advi
seur bij het gezelschap betrok
ken.
20 u. Short cuts.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Police academy 7.
Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Intersection.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 u. Sha-
dowlands.
22.30 u. Born yesterday.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The pelican brief.
Zaai 19 - 14.30, en 20 u. Schind
ler's list.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Aristocats.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30
Cariito's way.
Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Cool
runnings.
20 en 22.30 u. Dream lover.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed
dings a funeral.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police
academy 7.
14.30 en 17 u. The Aristocats.
14.30, 17, 20 u. Mr. Wonderful.
14.30, 17 en 20 u. The paper.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream-
lover.
17, 20 en 22.30 u.The hudsucker
proxy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked
gun 33 1/3.
20 u. Shadowlands.
20 en 22.30 u. Blink.
22.30 u. The Pelican brief.
22.30 u. Philadelphia.
22.30 u. In the name of the father.
14.30 en 20 u. Schindler's list.
14.30 u. Free Willy.
KNOKKE
- Beverly sereens
15 en 20 u. Four weddings and a
funeral.
15 en 20 u. My girl.
20 u. Remains of the day.
15 en 20 u. Dream lover.
15 u. De Aristokatten.