leprofs
iONUTA
Huis uit?
Er wordt nu beter voorgelezen
;roen/dekkers
ïen wereldpremière
lie helaas verviel
O VROE6
Intomart: Lokale omroep heeft bestaansrecht
UIT GIDS
tfonisten Uitzendburc
►nisten/
Zionisten m/\
'Op een idee krijg je geen hypotheek'
reen automaten
laar muzikanten
Willem van Toorn, de oud-gediende van Poetry International:
I Optreden is voor my als seks, ik wil
1 jdaarkomen op het toneel."
automatisering
administratie
marketing
management
belastingen
i* verzekeringen
i* detailhandel
I* taal en cultuur
f de studiegids 1994/1995 aan!
frzekert en verzorgt
de uitvaart
huwbaar en betrokken
01650 - 3 43 04
01645 - 24 61
ag en nacht bereikbaar
D2
Evangelische Omroep portretteert uitvinders uit binnen- en buitenland
WEST-BRABANT 1994
UNI 1994
Steven Tyler, zanger van Aerosmith
|een van haar opdrachtgeVers
he ervaring met het bedienen m
Irales (bij voorkeur met de vr
1 en het vervullen van reced
budt zich ook bezig met dive
pve en organisatorische ws'
j U werkt ca. 25 uur per week
Be ochtend en de middagen ér
Onbepaalde tijd beschikbaar i
Jn de moderne talen en represer
l/ereisten; bekendheid met WP
1 Het betreft banen voor een z<
Lie.
iresse in deze afwisselende ba
let visitekaartje zijn van onze
Reageer dan snel.
informatie kunt u contact opnemi
IN. Lejeune van Teleprofs Bi
20, 5611 GJ Eindhoven. Telefot
1EN
iNTIE-ADVISEUF
■heden zullen bestaan uit het planmatig i«
Onderhouden van de assurantieportefeuillej
J markt en het midden- en kleinbedrijf.
Ictie zoeken wij een kandidaat van ca. 30-i
■opleiding op HAVO/MBO-niveau, aangevu
Assurantie B. Naast goede contactuele
Vaardigheden, is affiniteit met automatiserirj
gewenste kandidaat heeft bovendien 2 i
instervaring, is in het bezit van een auto
■n bezwaar wekelijks 3 tot 4 avonden te wa
telende en zelfstandige baan;
[basissalaris een goede provisieregeling;
Je onkostenvergoedingsregeling;
Ikomstperspectieven.
Jke sollicitatie met c.v. kunt u sturen nai
A.C. Koijen
Posthoomstraat 14
4813 AP Breda
B.T.A.
1225
feen op Zoom
18555
■l-t-k'
■oor rijkserkcnde diploma's in Bergen op
en Roosendaal
(i.s.m. het Zoomvliet College)
[ursussen op het gebied van
uiuter vin Ondcrwijt tn Weconsdiippen op grond vin de Vi
op de akcnde onderwijjuutdling»
daal: Uitvaartcentrum, Bergrand 236
ch: Uitvaartcentrum, Parklaan 5_
Putte, Jordaensstraat 4,
'teide: Uitvaartcentrum, Scheidreef i"
ZATERDAG 25 JUNI 1994
Storten van de Rakt
I# ze in soorten en ma-
ilensen met flitsende
10, Onvermoeibare knut-
briljante geesten, ge-
Kte zakenmannen. Zwoe-
1 peters en kunstzinni-
t3aar allen uitvinders.
[jvangelische Omroep brengt
[curieuze en fanatieke men-
Lort vanaf vandaag elf we-
in beeld. Niet iedere
|>jer blijkt een Willie Wor-
i professor Zonnebloem te
tonen mensen die in hun
Lt zijn en doen dat zonder
[ai. Je kunt je geen betere
-s wensen dan mensen die
[as zichzelf zijn," licht pro
ts: Theo Meskers toe.
Lus hem zijn uitvinders in
I categorieën te rangschik-
„Je hebt de zakelijk inge-
jjtn, die munt slaan uit hun
vindingen. De ideële, voor wie
het puur gaat om het idee en
daar een kick van krijgen. En je
hebt een groep mensen die tegen
beter weten in bezig zijn, gedre
ven door een onduidelijk soort
ambitie." Elke aflevering bevat
de diverse categorieën.
Persoonlijke nool
Theo Meskers' medewerkers
spoorden in binnen- en buiten
land allerlei kleurrijke uitvin
ders op. De zoektocht voerde
langs schemerige zolderkamer
tjes en moderne bedrijfspanden.
Langs warhoofden en moedige
investeerders. Net zo bont als
het palet uitvinders zijn ook hun
produkten. Enkele voorbeelden:
de wielklem, de zelfklevende
memo (Post-It), de electronische
waterpas, het vliegtuig zonder
vleugels, de micro-chipcard en
de autosloopstraat.
'De Uitvinders' schetst de por
tretten van mannen - uitvinden
lijkt aan hen voorbehouden -
achter deze vondsten. Dat maakt
het voor de EO boeiend, zoals
Henk Hagoort, hoofd informa
tieve programma's, onderstreept.
„De programma's moeten her
kenbaar zijn; zo zou iedereen
wel eens iets willen uitvinden.
En ze moeten verder kijken dan
de technische kant van een vin
ding, een persoonlijke noot bren
gen, betrokkenheid, frustratie,
succes. Natuurlijk moet het ook
redelijk vlot wegkijken. Daar
voldoet 'De Uitvinders' aan. On
ze verwachtingen zijn hoogge
spannen."
Ziekte
In de eerste aflevering zien we
vanavond onder anderen Sebas
tiaan Vos. Hij schaart zich tot de
tweede categorie. „Uitvinden
kan ik niet laten. Ik ben ermee
geboren en zal ermee sterven.
Uitvinder is een kwetsbare titel.
Je valt al gauw in de categorie
Willie Wortel. Diep in mijn hart
ben ik dat eigenlijk ook. Ik blijf
een jongetje van vijf. Het is een
soort ziekte; mijn vrouw heeft
me vaak gevraagd te stoppen."
Zelf spreekt Sebastiaan Vos lie
ver van 'beeldend uitvinder'. Die
benaming doet meer recht aan
zijn kunstzinnige inslag. Daar
naast boeit de mechanica hem
mateloos. Vos heeft een baan
aan de kunstacademie in Gro
ningen, want leven van zijn vin
dingen is er niet bij.
Hij bedacht ooit clickets, kleuri
ge, magnetische balletjes, be
doeld als leerzaam speelgoed.
Hij koos de verkeerde zakenlui
en besloot nimmer meer com
mercieel avontuurtjes te onder
nemen. „Een vervelend verhaal,"
vat hij die periode samen.
(Nederland 2, 21.38 uur)
Sebastiaan Vos met zijn
gaat zo langzaam omhoog.
'kantelaar', een soort balans. De kaars brandt op, verliest gewicht en
[en Advieskantoor A.C. Koijen adviseert!
6ar op vakbekwame wijze bedrijven en pa
R regio Breda. Het kantoor bestaat uit eg
1-eda en een filiaal in Chaam. Ons assura-J
fieteam bestaat uit zes personen, waarom
Ie klantenkring van administratie- en advia
Koijen is nog steeds groeiende. Daarom zoi
[nze buitendienst een uitbreiding in de r
3-236911
KRANT NERCEN5
Bergen op Zoom - Stads
schouwburg De Maagd. Con
cert door het Aquarius En
semble o.l.v. Lucas Vis. Ge
hoord op vrijdag 24 juni 1994.
Herhaling vanavond in De
Nieuwe Veste, Breda (zonder
Ai Hans Rooseboom
feeravond stond er in
lisschouwburg De Maagd
[Bergen op Zoom géén com-
ist op het podium om
sbaar buigend de toe-
[chingen van het publiek in
t te nemen. Er was
beiijk geen première.
programmeerde eerste uit
ing van het stuk '1494' van
(Merlandse componist Kim
nan moest worden afgelast.
i tevoren was de zan-
ks ziek geworden: een keel-
pking. Een in allerijl klaar-
vervangster meldde
tjistermiddag eveneens ziek.
[tinder zangeres kom het stuk
orden uitgevoerd.
[vervelende geschiedenis, al-
trsl voor componist Kim
man. die nog maar moet
chten wanneer zijn stuk nu
[wereldlicht zal zien. En ook
Je: het Hoogheemraadschap
[«-Brabant, de opdrachtgever
decompositie. Via spoedte-
[Bijes waren gistermiddag
den genodigden op de
gesteld van het vervallen
i première. Resultaat: er
[s bijna niemand opdagen,
bet gekortwiekte concert
ven voor een handje-
Wte liefhebbers.
N°tte was het voor de orga-
p van het Muziekfestival
IIZIEKFESTIVAL
West-Brabant ook niet erg aan
genaam - het concert van gister
avond vond plaats in het kader
van dat festival.
Wat bleef er over? Over bleef het
absolute buitenbeentje van dat
zelfde Festival, dat zich de afge
lopen twee weken heeft geprofi
leerd door een middle of the
road-programmering voor een
breed publiek.
Gisteravond bracht het Aquarius
Ensemble 'muziek van deze
eeuw vanuit verschillende in
valshoeken', aldus dirigent Lu
cas Vis. Ondanks het wegvallen
van het hoogtepunt van de
avond gingen dirigent en ensem
ble er enthousiast tegenaan.
In een ontspannen sfeer werden
moeilijk toegankelijke werken
van o.m. Boulez, Feldman, Loe-
vendie, Maderna en Crumb uit
gevoerd, die voor de pauze de
interesse van het publiek nog
wel konden vasthouden. Tref
fend was dat in alle stukken de
blazers in de vleugel stonden te
spelen, hetgeen treffende echo-
en resonantie-effecten oplever
de.
Dirigent Lucas Vis leidde alle
stukken op informele wijze in.
Het stuk Eleven echoes of au
tumn van George Crumb om
schreef hij als 'een zoektocht
naar allerlei klankmogelijkhe
den' - een typering die voor het
hele concert gold. Vooral na de
pauze werd duidelijk dat er in
deze muziek inderdaad voortdu
rend sprake is van
mogelijkheden, zonder dat er
iets met die mogelijkheden
wordt gedaan.
NB; Vanavond wordt dit concert
herhaald in De Nieuwe Veste in
Breda, óók zonder '1494'.
Oosterhout - Nederlands Her
vormde Kerk. Concert door
^reaten Stichting Jong Mu-
j-iektalent 1993. Gehoord op
'4 juni 1994.
Frans Baljeu
S een goede zaak dat de
[Wsatoren van het Mu-
[®estival West-Brabant in
ff Pretentieuze concertserie
[w plaats inruimen voor zeer
muziektalent. Zo
gisteravond in de
|®ig klinkende Nederlands
Pjmide Kerk aan de Rul-
pt drie laureaten van de
rjMing Jong Muziektalent
rjsprettig te kunnen consta-
foat de drie jonge concert-
It»»' r °P eh?en wijze, be-
L aan de hoge kwali-
I "Ff1 van dit festival te kun-
E,o N°g prettiger was
5-, a!et alleen technisch in
J:» jVan dit festival pas-
L;ar "at ze ook muzikaal al
flevertellen hadden.
«J?1 n°g al eens voor dat
Lfa,rici als geprogram-
omaten een vuurwerk
fcn s^e hoogstandjes op-
fs van °a dat ze ook maar
Pen r, zie' van de muziek
Peis?» te draSen- °e drie
PCwnd»hadden het mu"
jaats echter op de juiste
feVtu;Tth Wentmk wist
M de t» u meest overttu-
ps aa„ ieme schare luiste-
1% ernst binden' Met de
f ^toórKt van een dertienjari-
kee„trprearde ze uitermate
n'reerd, volledig uit het
hoofd in vier composities een
behoorlijk volledig beeld van de
mogelijkheden van haar instru
ment.
In de charmante Tailleferre-
compositie (de enige vrouwelijke
componist van een groepje van
zes vernieuwende Franse compo
nisten uit de dertiger jaren van
deze eeuw) en in de veel te
weinig gehoorde Caplet kon zij
haar fijnzinnige manier van mu
siceren volop demonstreren.
Topper was echter de effectrijke
compositie van de onbekende
Spanjaard Salcedo.
Klarinettiste Marlies Klumpe-
naar, die de avond opende, had
ook gekozen voor muziek waarin
een breed spectrum van haar
instrument aan bod kwam. Van
de schrille haast es-klarinet ach-
tige felheid die soms in Poulenc
opklonk tot de diepe, melancho-
liekere, bassethoornachtige tim
bres in een adagio van Mendels
sohn was het allemaal goed in
orde.
Een compliment verdient haar
niet in het programma genoemde
begeleidster Mirsa Adami, die
zelfs van de slappe pianopartij
in de Mendelssohncompositie
nog iets wist te maken.
De avond werd na de pauze vrij
kort maar beslist krachtig beslo
ten door altviolist Rogier van der
Tak. In de buiten de Franse sfeer
van het programma vallende
Hindemith-sonate liet hij ont
spannen horen hoe uiteenlopend
de eisen zijn die deze zelf tijdens
zijn leven altvioolspelende com
ponist aan de uitvoerder stelt.
Hier werd de eveneens veeleisen
de pianopartij probleemloos in
gevuld door Mirjam Karres.
Door Janny Kok
Rotterdam - „Het grootste
risico is dat je het te goed
kunt, dat je in routine be
landt en je vervalt in de
dingen die succes hebben."
Dat zegt dichter/vertaler/
toneelcriticus Willem van
Toorn (59) over de gevaren
die niet alleen dichters be
dreigen, maar ook het in
ternationale dichtersfesti-
val Poetry International.
Dat die gevaren groot kunnen
zijn weet Van Toorn uit eigen
ervaring: als dichter en als 'oud
gediende' van het nu 25-jarige
Poetry International. In 1977
trad hij voor het eerst op tijdens
het dichtersfestival, hij was van
af 1984 fegisseur bij Poetry (Van
Toorn: 'Dan moet je zorgen dat
dichter op tijd op het podium
staan') en later leidde hij het
vertaalproject.
„De jaren, waarin Poetry iets te
zelfgenoegzaam was, zijn voor
bij," constateert hij terugkijkend
op een kwart eeuw Poetry Inter
national. „En de toekomst is
zeker zolang men de kern van
het festival maar nooit laat va
ren. Die is het publiek dat naar
dichters wil komen luisteren."
Trouw publiek
Poetry International kent een
trouw publiek, dat volgens Van
Toom 'in zekere zin kritisch is.'
„Mensen kunnen de zaal uitlo
pen. Dat legt dichters de ver
plichting op in vorm en inhoud
te boeien. Er wordt nu veel beter
voorgelezen. Vroeger stonden
dichters maar wat te mompelen.
Nu zijn zelfs mensen als Rutger
Kopland en Gerrit Kouwenaar
het beter gaan doen en die lazen
al niet slecht voor. Wat dat be
treft is de invloed van buiten
landse collega's merkbaar."
Van Toorn voelde zich halverwe
ge de jaren zeventig bij zijn
eerste optreden op Poetry 'be
hoorlijk zenuwachtig'. „Ik had
hier en daar wel voorgelezen,
maar Poetry was toch een spe
ciale ervaring. Poetry is alleen
poëzie; er zijn geen entre acts en
geen vermakelijkheden. Je staat
er naast de 'groten der aarde'. Ik
heb heel veel geleerd van inter
nationale collega's Je maakt bij
voorbeeld kennis met de Ierse
traditie van voorlezen. Die is
strak en beheerst. En als je staat
te lezen, moet je ervan bewust
zijn dat je eigenlijk je gedicht
opnieuw moet maken."
Plechtstatig
Dat besef blijken de meeste
Willem van Toorn: „De jaren, waarin Poetry iets te zelfgenoeg
zaam was, zijn voorbij.foto klaas koppe
dichters op Poetry International
door de jaren heen wel te hebben
getoond. Maar dan nog loert het
gevaar dat het een plechtstatige
affaire wordt voor een kleine
groep ingewijden.
„Daarvoor moet je vreselijk op
passen," vindt Van Toorn. „Het
is belangrijk te laten zien welk
breed scala poëzie kan bestrij
ken. Het moet voor het publiek
aantrekkelijk zijn. Maar je moet
zelf ook een aantal ideeën in
brengen, zodat het voor jezelf
spannend wordt en je nieuwsgie
rig wordt naar nieuwe dingen."
„Dit jaar vind ik weer een aantal
aanzetten voor volgende jaren.
Bij het nachtprogramma over
Berlijn (met onder andere Ar
mando, Karin Kiwus, Cees Noot-
eboom en Oskar Pastior) waren
er over de honderd mensen. Die
zitten daar dan toch maar. De
vraag is hoe je dat verder kunt
.uitbouwen. Eén ander element is
dat er voor de lezingen (over het
leven en werk van overleden
dichters) 's morgens zeker dertig
mensen binnen zijn. Dat bete
kent dat er wel degelijk belang
stelling is voor dat soort lezingen
"over Hans Faverey en Lucebert
bijvoorbeeld."
Ideaalbeeld
„Wat mijn ideaalbeeld voor ko
mende festivals zou zijn? Dat er
iets minder dichters komen,
maar wel meer tijd voor hun
optreden. Een dichter als de Ier
Seamus Heany komt niet tot zijn
recht als je hem maar korte tijd
aan het woord laat. Je zou voor
iedere dichter minstens een half
uur moeten hebben en ze inlei
den met een kort introducerend
gesprek over wat ze bezig
houdt."
„Ik zou dolgraag van een jonge
Italiaanse dichter willen weten
hoe het Italiaanse culturele kli
maat nu is onder de nieuwe
regering. Van een jonge Franse
dichter zou ik' willen weten wat
er aan nieuws is in zijn land op
het gebied van poëzie. De Franse
poëzie is toch heel vaak een wat
dooie poëzie. Over dit soort idee-
en wordt al nagedacht. Ik zit
niet meer in de voorbereiding
voor Poetry, maar ze weten wel
hoe ik er over denk. Het mooie is
dat je met dichters werkt, zodat
je van elkaar weet waar je het
over hebt. Wat ik hoop is dat we
een nieuwe vorm vinden."
IJzeren formule
Van Toorn vindt dat de 'ijzeren
formule' van het vertaalproject
blijvend aanwezig moet zijn in
Poetry International. Dit jaar is
het programma van het jubile
rende festival te overladen, maar
normaal gesproken zitten dich
ters tijdens Poetry 's morgens bij
elkaar om werk te vertalen van
een collega, die centraal staat in
het vertaalproject. Ze vertalen
ook wel werk van elkaar.
„Poëzie vertalen is een onmoge
lijke bezigheid," zegt Van Toorn.
„Je moet dicht op de huid zitten
van de dichter, die de poëzie
heeft geschreden. Je kunt einde
loze discussies hebben over een
bepaald woord of een zin, maar
dat is ook het boeiende. Je
maakt eigenlijk een nieuw ge
dicht."
Nederlanders
Het lezen en horen van werk van
buitenlandse collega's hebben
Van Toorn gesterkt in de over
tuiging dat Nederlandse poëzie
een van de interessantste vormen
heeft. „Dat zie je in het werk van
Judith Herzberg, Ad Zuiderent,
Ed Leeflang, Jan Eijkelboom en
Hugo Claus. Ik zou die reeks niet
kunnen noemen als het om En
gelse en Duitse dichters gaat.
Daar is geen klasse van een
Kopland en soortgelijken. Het
grootste risico is dat je het te
goed kunt en dat het een kunstje
wordt. Mijn laatste bundel Ei
land is nogal geprezen. (Van
Toorn werd ervoor onderschei
den met de Gorterprijs, JK) Dat
wil ik niet meer herhalen."
„Bij de échte groten wordt de
vorm echt onderzocht. Zo vindt
je bij Heany - die ik bewonder -
heel traditionele, maar ook heel
vernieuwende vormen. De Poolse
dichter Herbert maakt poëzie die
zichzelf lastig valt."
Al die vormen komen samen op
Poetry International. Dat is een
ontmoetingsplaats geworden van
dichters en hun publiek. Van
Nijmegen (anp) - De lokale
omroep in Nederland wordt
goed beluisterd en bekeken.
De burger waardeert dat met
een gemiddeld rapport cijfer
van 7,1, wat ongeveer een
half procent hoger is dan het
cijfer voor de landelijke pu
blieke omroep.
Het bestaansrecht van de lokale
omroep is daarmee bewezen, zo
blijkt uit een onderzoek van In
tomart naar functie en positie
van acht lokale omroepen.
De Stichting Onderzoek Lokale
Omroep (Stonlo) had opdracht
gegeven tot het onderzoek. Doel
was inzicht te krijgen in het
beeld dat Nederlandse kijkers en
luisteraars hebben van lokale
omroep, hoe vaak men kijkt of
luistert en hoe de programma's
worden gewaardeerd.
De uitkomst van de peilingen
stemmen de opdrachtgevers tot
tevredenheid. Gemiddeld één op
de drie televisiekijkers zapt ten
minste eens per week naar de
lokale zender, terwijl dagelijks
10 procent van de luisteraars
aanhaakt om de nieuwtjes van
om de hoek te vernemen. Uit het
relatief hoge waarderingscijfer
blijkt dat de lokale omroepen
doen waarvoor ze zijn bedoeld:
informatie geven over de directe
leefomgeving van de burger.
De resultaten geven wel forse
verschillen te zien tussen de ver
zorgingsgebieden onderling. Zo
bleken de lokale radio-omroepen
in de kleinere plaatsen hoger te
scoren op het gebied van bereik,
waardering en bekendheid dan
in grote steden. Voor lokale tele
visie gaat dat niet op. De regio
nale zenders worden algemeen
beschouwd als de belangrijkste
leveranciers van lokaal alge
meen en politiek nieuws, en sco
ren hoog waar het gaat om vere-
nigingsnieuws en uitgaanstips.
Directeur P. de Wit van de Orga
nisatie van Lokale Omroepen in
Nederland (OLON) ziet in het
onderzoek een duidelijke steun
in de rug. Hij hoopt dat politiek
Den Haag nu overtuigd zal ra
ken van het nut van de ruim 360
lokale radiostations en honderd
lokale televisieomroepen die Ne
derland telt. Die overtuiging
moet zich uiteraard vertalen in
klinkende munt, want nu moeten
de lokalen het doen met geld wat
ze binnen de gemeenten bijeen
schrapen.
Het gevaar daarvan ligt volgens
De Wit op de loer: als de lokale
omroep reclame-inkomsten wil
verwerven, moeten er program
ma's worden uitgezonden die
publiek trekken. Dat betekent
veel lichte muziek en soortgelijk
vermaak, wat ten koste gaat van
de primaire taak van de lokale
omroepen: informatie. De Wit:
„Hopelijk gaat er een lichtje
branden in Den Haag."
Toorn vindt de Flipsezaal in de
Rotterdamse Doelen als ontmoe
tingsplaats van de deelnemers
van Poetry en de pers 'een genia
le vondst'.
Van Toorn: „Die zaal is de hele
dag open, dus hoeven dichters
niet eenzaam in hun hotel te
blijven zitten. Het bij elkaar
kunnen komen levert een scala
van ervaringen en gesprekken
op. Heel vaak gaat het over het
werk, maar dat is goed."
„Het is de verdienste van Martin
Mooij (de begin deze week tot
Ridder in de orde van Oranje
Nassau benoemde directeur van
Poetry International) dat dit het
grootste dichtersfestival ter we
reld is. Buitenlandse gasten die
hier voor het eerst komen, weten
vaak niet wat ze zien."
„Martin is iemand met een grote
gedrevenheid, die allerlei kritiek
over zich heen heeft gekregen,
veel tegenwind heeft gehad,
maar zich als een soort terrier
heeft vastgebeten om het festival
te maken tot wat het nu is.
Straks zal iemand zijn werk
moeten overnemen. Wat die
vooral niet moet doen is Martin
Mooij nadoen. Het is best als er
een aantal dingen anders zullen
worden gedaan, zolang je de
goede dingen maar niet weg
gooit. Het belangrijkste van Poe
try International moet het pu
bliek blijven, dat naar gedichten
luistert. Dat is de kern van het
festival."
Poetry International in Rotter
dam is nog tot en met vanavond
te zien en te horen in De Doelen
in Rotterdam.
ZATERDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
20 u. The pelican brief.
HULST
- De Koning van Engeland
19.30 en 22 u. Grumpy old men.
19.30 u. Naked gun 33 1/3.
19.30 u. True romance.
19.30 en 22 u. Ace ventura: pet
detective.
22 u. Philadelphia.
19.30 en 22 u. Blink.
22 u. Remains of the day.
MIDDELBURG
- Cinema
19 u. Schindler's list.
22.30 u. Bad Boy Bubby.
B OOSTBURG
- Ledeltheater
20 u. Cool runnings.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
19 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3.
- Alhambra 2
19 en 21.30 u. Philadelphia.
- Alhambra 3
19 en 21.30 u. Intersection.
- Alhambra 4
19 u. Cool runnings.
21.30 u. Blink.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Wonderful.
Zaal 2 - 14.30, 17 en 20 u. Mrs.
Doubtfire.
22.30 u. True romance.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Hudsucker proxy.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
My girl 2.
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en;22.30 u.
Four weddings and a funeral.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Naked gun 3.
Zaal 7 - 14.30. 17 en 20 u. Aristo-
cats.
22.30 u. Remains of the day.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Blink.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The paper.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
On deadly ground.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Monolith.
Zaal 12 - 14.30, 17 u. Sister act 2.
20 en 22.30 u. In the name of the
father.
Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Free
Willy.
20 u. Short cuts.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Police academy 7
Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Intersection.
Zaal 16 14.30, 17, 20 u. Sha-
dowlands.
22.30 u. Born yesterday.
Zaal 17 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The pelican brief.
Zaal 19 - 14.30, en 20 u. Schind
ler's list.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Aristocats.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Carlito's way.
Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Cool
runnings.
20 en 22.30 u. Dream lover.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed
dings a funeral.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police
academy 7.
14.30 en 17 u. The Aristocats.
14.30, 17, 20 u. Mr. Wonderful.
14.30, 17 en 20 u. The paper
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream-
lover.
17, 20 en 22.30 u.The hudsucker
proxy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked
gun 33 1/3.
20 u. Shadowlands.
20 en 22.30 u. Blink.
22.30 u. The Pelican brief.
22.30 u. Philadelphia.
22.30 u. In the name of the father.
14.30 en 20 u. Schindler's list.
14.30 u. Free Willy.
KNOKKE
- Beverly screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Four
weddings and a funeral.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. My girl.
20 en 22.30 u. Remains of the day.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Dream
lover.
15 en 17.30 u. De Aristocats,
ZONDAG
FILMS
GOES
-Grand Theater
14 u. Free Willy.
20 u. The pelican brief.
HULST
- De Koning van Engeland
16.15, 19 en 21.30 u. Grumpy old
men.
16.15 en 19 u. Naked gun 33 1/3.
16.15 en 19 u. True romance.
16.15, 19 enN21.30 u. Ace ventura:
pet detective.
21.30 u. Philadelphia.
16.15,19 en 21.30 u. Blink.
21.30 u. Remains of the day.
MIDDELBURG
- Cinema
19 u. Schindler's list.
OOSTBURG
- Ledeltheater
14.30 en 20 u. Cool runnings.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
14, 19 en 21.30 u. Naked gun 33
1/3.
- Alhambra 2
14 u. Bambi.
19 en 21.30 u. Philadelphia.
- Alhambra 3
14 u. Ace ventura: pet detective.
19 en 21.30 u. Intersection.
- Alhambra 4
14 en 19 u. Cool runnings.
21.30 u. Bfink.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zie zaterdag.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed-
dirtgs a funeral.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. "Police
academy 7.
14.30 en 17 u. The Aristocats.
14.30, 17, 20 u. Mr. Wonderful.
14.30, 17 en 20 u. The paper.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream-
lover.
17, 20 en 22.30 u.The hudsucker
proxy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked
gun 33 1/3.
20 u. Shadowlands.
20 en 22.30 u. Blink.
22.30 u. The Pelican brief.
22.30 u. Philadelphia.
22.30 u. In the name of the father.
14.30 en 20 u. Schindler's list.
14.30 u. Free Willy.
KNOKKE
- Beverly screens
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Four
weddings and a funeral.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. My girl.
20 en 22.30 u. Remains of the day.
15, 17.30, 20 en 22.30 u. Dream
lover.
15 en 17.30 u. De Aristocats.