leprofs iONUTA Huis uit? Er wordt nu beter voorgelezen ;roen/dekkers ïen wereldpremière lie helaas verviel O VROE6 Intomart: Lokale omroep heeft bestaansrecht UIT GIDS tfonisten Uitzendburc ►nisten/ Zionisten m/\ 'Op een idee krijg je geen hypotheek' reen automaten laar muzikanten Willem van Toorn, de oud-gediende van Poetry International: I Optreden is voor my als seks, ik wil 1 jdaarkomen op het toneel." automatisering administratie marketing management belastingen i* verzekeringen i* detailhandel I* taal en cultuur f de studiegids 1994/1995 aan! frzekert en verzorgt de uitvaart huwbaar en betrokken 01650 - 3 43 04 01645 - 24 61 ag en nacht bereikbaar D2 Evangelische Omroep portretteert uitvinders uit binnen- en buitenland WEST-BRABANT 1994 UNI 1994 Steven Tyler, zanger van Aerosmith |een van haar opdrachtgeVers he ervaring met het bedienen m Irales (bij voorkeur met de vr 1 en het vervullen van reced budt zich ook bezig met dive pve en organisatorische ws' j U werkt ca. 25 uur per week Be ochtend en de middagen ér Onbepaalde tijd beschikbaar i Jn de moderne talen en represer l/ereisten; bekendheid met WP 1 Het betreft banen voor een z< Lie. iresse in deze afwisselende ba let visitekaartje zijn van onze Reageer dan snel. informatie kunt u contact opnemi IN. Lejeune van Teleprofs Bi 20, 5611 GJ Eindhoven. Telefot 1EN iNTIE-ADVISEUF ■heden zullen bestaan uit het planmatig i« Onderhouden van de assurantieportefeuillej J markt en het midden- en kleinbedrijf. Ictie zoeken wij een kandidaat van ca. 30-i ■opleiding op HAVO/MBO-niveau, aangevu Assurantie B. Naast goede contactuele Vaardigheden, is affiniteit met automatiserirj gewenste kandidaat heeft bovendien 2 i instervaring, is in het bezit van een auto ■n bezwaar wekelijks 3 tot 4 avonden te wa telende en zelfstandige baan; [basissalaris een goede provisieregeling; Je onkostenvergoedingsregeling; Ikomstperspectieven. Jke sollicitatie met c.v. kunt u sturen nai A.C. Koijen Posthoomstraat 14 4813 AP Breda B.T.A. 1225 feen op Zoom 18555 ■l-t-k' ■oor rijkserkcnde diploma's in Bergen op en Roosendaal (i.s.m. het Zoomvliet College) [ursussen op het gebied van uiuter vin Ondcrwijt tn Weconsdiippen op grond vin de Vi op de akcnde onderwijjuutdling» daal: Uitvaartcentrum, Bergrand 236 ch: Uitvaartcentrum, Parklaan 5_ Putte, Jordaensstraat 4, 'teide: Uitvaartcentrum, Scheidreef i" ZATERDAG 25 JUNI 1994 Storten van de Rakt I# ze in soorten en ma- ilensen met flitsende 10, Onvermoeibare knut- briljante geesten, ge- Kte zakenmannen. Zwoe- 1 peters en kunstzinni- t3aar allen uitvinders. [jvangelische Omroep brengt [curieuze en fanatieke men- Lort vanaf vandaag elf we- in beeld. Niet iedere |>jer blijkt een Willie Wor- i professor Zonnebloem te tonen mensen die in hun Lt zijn en doen dat zonder [ai. Je kunt je geen betere -s wensen dan mensen die [as zichzelf zijn," licht pro ts: Theo Meskers toe. Lus hem zijn uitvinders in I categorieën te rangschik- „Je hebt de zakelijk inge- jjtn, die munt slaan uit hun vindingen. De ideële, voor wie het puur gaat om het idee en daar een kick van krijgen. En je hebt een groep mensen die tegen beter weten in bezig zijn, gedre ven door een onduidelijk soort ambitie." Elke aflevering bevat de diverse categorieën. Persoonlijke nool Theo Meskers' medewerkers spoorden in binnen- en buiten land allerlei kleurrijke uitvin ders op. De zoektocht voerde langs schemerige zolderkamer tjes en moderne bedrijfspanden. Langs warhoofden en moedige investeerders. Net zo bont als het palet uitvinders zijn ook hun produkten. Enkele voorbeelden: de wielklem, de zelfklevende memo (Post-It), de electronische waterpas, het vliegtuig zonder vleugels, de micro-chipcard en de autosloopstraat. 'De Uitvinders' schetst de por tretten van mannen - uitvinden lijkt aan hen voorbehouden - achter deze vondsten. Dat maakt het voor de EO boeiend, zoals Henk Hagoort, hoofd informa tieve programma's, onderstreept. „De programma's moeten her kenbaar zijn; zo zou iedereen wel eens iets willen uitvinden. En ze moeten verder kijken dan de technische kant van een vin ding, een persoonlijke noot bren gen, betrokkenheid, frustratie, succes. Natuurlijk moet het ook redelijk vlot wegkijken. Daar voldoet 'De Uitvinders' aan. On ze verwachtingen zijn hoogge spannen." Ziekte In de eerste aflevering zien we vanavond onder anderen Sebas tiaan Vos. Hij schaart zich tot de tweede categorie. „Uitvinden kan ik niet laten. Ik ben ermee geboren en zal ermee sterven. Uitvinder is een kwetsbare titel. Je valt al gauw in de categorie Willie Wortel. Diep in mijn hart ben ik dat eigenlijk ook. Ik blijf een jongetje van vijf. Het is een soort ziekte; mijn vrouw heeft me vaak gevraagd te stoppen." Zelf spreekt Sebastiaan Vos lie ver van 'beeldend uitvinder'. Die benaming doet meer recht aan zijn kunstzinnige inslag. Daar naast boeit de mechanica hem mateloos. Vos heeft een baan aan de kunstacademie in Gro ningen, want leven van zijn vin dingen is er niet bij. Hij bedacht ooit clickets, kleuri ge, magnetische balletjes, be doeld als leerzaam speelgoed. Hij koos de verkeerde zakenlui en besloot nimmer meer com mercieel avontuurtjes te onder nemen. „Een vervelend verhaal," vat hij die periode samen. (Nederland 2, 21.38 uur) Sebastiaan Vos met zijn gaat zo langzaam omhoog. 'kantelaar', een soort balans. De kaars brandt op, verliest gewicht en [en Advieskantoor A.C. Koijen adviseert! 6ar op vakbekwame wijze bedrijven en pa R regio Breda. Het kantoor bestaat uit eg 1-eda en een filiaal in Chaam. Ons assura-J fieteam bestaat uit zes personen, waarom Ie klantenkring van administratie- en advia Koijen is nog steeds groeiende. Daarom zoi [nze buitendienst een uitbreiding in de r 3-236911 KRANT NERCEN5 Bergen op Zoom - Stads schouwburg De Maagd. Con cert door het Aquarius En semble o.l.v. Lucas Vis. Ge hoord op vrijdag 24 juni 1994. Herhaling vanavond in De Nieuwe Veste, Breda (zonder Ai Hans Rooseboom feeravond stond er in lisschouwburg De Maagd [Bergen op Zoom géén com- ist op het podium om sbaar buigend de toe- [chingen van het publiek in t te nemen. Er was beiijk geen première. programmeerde eerste uit ing van het stuk '1494' van (Merlandse componist Kim nan moest worden afgelast. i tevoren was de zan- ks ziek geworden: een keel- pking. Een in allerijl klaar- vervangster meldde tjistermiddag eveneens ziek. [tinder zangeres kom het stuk orden uitgevoerd. [vervelende geschiedenis, al- trsl voor componist Kim man. die nog maar moet chten wanneer zijn stuk nu [wereldlicht zal zien. En ook Je: het Hoogheemraadschap [«-Brabant, de opdrachtgever decompositie. Via spoedte- [Bijes waren gistermiddag den genodigden op de gesteld van het vervallen i première. Resultaat: er [s bijna niemand opdagen, bet gekortwiekte concert ven voor een handje- Wte liefhebbers. N°tte was het voor de orga- p van het Muziekfestival IIZIEKFESTIVAL West-Brabant ook niet erg aan genaam - het concert van gister avond vond plaats in het kader van dat festival. Wat bleef er over? Over bleef het absolute buitenbeentje van dat zelfde Festival, dat zich de afge lopen twee weken heeft geprofi leerd door een middle of the road-programmering voor een breed publiek. Gisteravond bracht het Aquarius Ensemble 'muziek van deze eeuw vanuit verschillende in valshoeken', aldus dirigent Lu cas Vis. Ondanks het wegvallen van het hoogtepunt van de avond gingen dirigent en ensem ble er enthousiast tegenaan. In een ontspannen sfeer werden moeilijk toegankelijke werken van o.m. Boulez, Feldman, Loe- vendie, Maderna en Crumb uit gevoerd, die voor de pauze de interesse van het publiek nog wel konden vasthouden. Tref fend was dat in alle stukken de blazers in de vleugel stonden te spelen, hetgeen treffende echo- en resonantie-effecten oplever de. Dirigent Lucas Vis leidde alle stukken op informele wijze in. Het stuk Eleven echoes of au tumn van George Crumb om schreef hij als 'een zoektocht naar allerlei klankmogelijkhe den' - een typering die voor het hele concert gold. Vooral na de pauze werd duidelijk dat er in deze muziek inderdaad voortdu rend sprake is van mogelijkheden, zonder dat er iets met die mogelijkheden wordt gedaan. NB; Vanavond wordt dit concert herhaald in De Nieuwe Veste in Breda, óók zonder '1494'. Oosterhout - Nederlands Her vormde Kerk. Concert door ^reaten Stichting Jong Mu- j-iektalent 1993. Gehoord op '4 juni 1994. Frans Baljeu S een goede zaak dat de [Wsatoren van het Mu- [®estival West-Brabant in ff Pretentieuze concertserie [w plaats inruimen voor zeer muziektalent. Zo gisteravond in de |®ig klinkende Nederlands Pjmide Kerk aan de Rul- pt drie laureaten van de rjMing Jong Muziektalent rjsprettig te kunnen consta- foat de drie jonge concert- It»»' r °P eh?en wijze, be- L aan de hoge kwali- I "Ff1 van dit festival te kun- E,o N°g prettiger was 5-, a!et alleen technisch in J:» jVan dit festival pas- L;ar "at ze ook muzikaal al flevertellen hadden. «J?1 n°g al eens voor dat Lfa,rici als geprogram- omaten een vuurwerk fcn s^e hoogstandjes op- fs van °a dat ze ook maar Pen r, zie' van de muziek Peis?» te draSen- °e drie PCwnd»hadden het mu" jaats echter op de juiste feVtu;Tth Wentmk wist M de t» u meest overttu- ps aa„ ieme schare luiste- 1% ernst binden' Met de f ^toórKt van een dertienjari- kee„trprearde ze uitermate n'reerd, volledig uit het hoofd in vier composities een behoorlijk volledig beeld van de mogelijkheden van haar instru ment. In de charmante Tailleferre- compositie (de enige vrouwelijke componist van een groepje van zes vernieuwende Franse compo nisten uit de dertiger jaren van deze eeuw) en in de veel te weinig gehoorde Caplet kon zij haar fijnzinnige manier van mu siceren volop demonstreren. Topper was echter de effectrijke compositie van de onbekende Spanjaard Salcedo. Klarinettiste Marlies Klumpe- naar, die de avond opende, had ook gekozen voor muziek waarin een breed spectrum van haar instrument aan bod kwam. Van de schrille haast es-klarinet ach- tige felheid die soms in Poulenc opklonk tot de diepe, melancho- liekere, bassethoornachtige tim bres in een adagio van Mendels sohn was het allemaal goed in orde. Een compliment verdient haar niet in het programma genoemde begeleidster Mirsa Adami, die zelfs van de slappe pianopartij in de Mendelssohncompositie nog iets wist te maken. De avond werd na de pauze vrij kort maar beslist krachtig beslo ten door altviolist Rogier van der Tak. In de buiten de Franse sfeer van het programma vallende Hindemith-sonate liet hij ont spannen horen hoe uiteenlopend de eisen zijn die deze zelf tijdens zijn leven altvioolspelende com ponist aan de uitvoerder stelt. Hier werd de eveneens veeleisen de pianopartij probleemloos in gevuld door Mirjam Karres. Door Janny Kok Rotterdam - „Het grootste risico is dat je het te goed kunt, dat je in routine be landt en je vervalt in de dingen die succes hebben." Dat zegt dichter/vertaler/ toneelcriticus Willem van Toorn (59) over de gevaren die niet alleen dichters be dreigen, maar ook het in ternationale dichtersfesti- val Poetry International. Dat die gevaren groot kunnen zijn weet Van Toorn uit eigen ervaring: als dichter en als 'oud gediende' van het nu 25-jarige Poetry International. In 1977 trad hij voor het eerst op tijdens het dichtersfestival, hij was van af 1984 fegisseur bij Poetry (Van Toorn: 'Dan moet je zorgen dat dichter op tijd op het podium staan') en later leidde hij het vertaalproject. „De jaren, waarin Poetry iets te zelfgenoegzaam was, zijn voor bij," constateert hij terugkijkend op een kwart eeuw Poetry Inter national. „En de toekomst is zeker zolang men de kern van het festival maar nooit laat va ren. Die is het publiek dat naar dichters wil komen luisteren." Trouw publiek Poetry International kent een trouw publiek, dat volgens Van Toom 'in zekere zin kritisch is.' „Mensen kunnen de zaal uitlo pen. Dat legt dichters de ver plichting op in vorm en inhoud te boeien. Er wordt nu veel beter voorgelezen. Vroeger stonden dichters maar wat te mompelen. Nu zijn zelfs mensen als Rutger Kopland en Gerrit Kouwenaar het beter gaan doen en die lazen al niet slecht voor. Wat dat be treft is de invloed van buiten landse collega's merkbaar." Van Toorn voelde zich halverwe ge de jaren zeventig bij zijn eerste optreden op Poetry 'be hoorlijk zenuwachtig'. „Ik had hier en daar wel voorgelezen, maar Poetry was toch een spe ciale ervaring. Poetry is alleen poëzie; er zijn geen entre acts en geen vermakelijkheden. Je staat er naast de 'groten der aarde'. Ik heb heel veel geleerd van inter nationale collega's Je maakt bij voorbeeld kennis met de Ierse traditie van voorlezen. Die is strak en beheerst. En als je staat te lezen, moet je ervan bewust zijn dat je eigenlijk je gedicht opnieuw moet maken." Plechtstatig Dat besef blijken de meeste Willem van Toorn: „De jaren, waarin Poetry iets te zelfgenoeg zaam was, zijn voorbij.foto klaas koppe dichters op Poetry International door de jaren heen wel te hebben getoond. Maar dan nog loert het gevaar dat het een plechtstatige affaire wordt voor een kleine groep ingewijden. „Daarvoor moet je vreselijk op passen," vindt Van Toorn. „Het is belangrijk te laten zien welk breed scala poëzie kan bestrij ken. Het moet voor het publiek aantrekkelijk zijn. Maar je moet zelf ook een aantal ideeën in brengen, zodat het voor jezelf spannend wordt en je nieuwsgie rig wordt naar nieuwe dingen." „Dit jaar vind ik weer een aantal aanzetten voor volgende jaren. Bij het nachtprogramma over Berlijn (met onder andere Ar mando, Karin Kiwus, Cees Noot- eboom en Oskar Pastior) waren er over de honderd mensen. Die zitten daar dan toch maar. De vraag is hoe je dat verder kunt .uitbouwen. Eén ander element is dat er voor de lezingen (over het leven en werk van overleden dichters) 's morgens zeker dertig mensen binnen zijn. Dat bete kent dat er wel degelijk belang stelling is voor dat soort lezingen "over Hans Faverey en Lucebert bijvoorbeeld." Ideaalbeeld „Wat mijn ideaalbeeld voor ko mende festivals zou zijn? Dat er iets minder dichters komen, maar wel meer tijd voor hun optreden. Een dichter als de Ier Seamus Heany komt niet tot zijn recht als je hem maar korte tijd aan het woord laat. Je zou voor iedere dichter minstens een half uur moeten hebben en ze inlei den met een kort introducerend gesprek over wat ze bezig houdt." „Ik zou dolgraag van een jonge Italiaanse dichter willen weten hoe het Italiaanse culturele kli maat nu is onder de nieuwe regering. Van een jonge Franse dichter zou ik' willen weten wat er aan nieuws is in zijn land op het gebied van poëzie. De Franse poëzie is toch heel vaak een wat dooie poëzie. Over dit soort idee- en wordt al nagedacht. Ik zit niet meer in de voorbereiding voor Poetry, maar ze weten wel hoe ik er over denk. Het mooie is dat je met dichters werkt, zodat je van elkaar weet waar je het over hebt. Wat ik hoop is dat we een nieuwe vorm vinden." IJzeren formule Van Toorn vindt dat de 'ijzeren formule' van het vertaalproject blijvend aanwezig moet zijn in Poetry International. Dit jaar is het programma van het jubile rende festival te overladen, maar normaal gesproken zitten dich ters tijdens Poetry 's morgens bij elkaar om werk te vertalen van een collega, die centraal staat in het vertaalproject. Ze vertalen ook wel werk van elkaar. „Poëzie vertalen is een onmoge lijke bezigheid," zegt Van Toorn. „Je moet dicht op de huid zitten van de dichter, die de poëzie heeft geschreden. Je kunt einde loze discussies hebben over een bepaald woord of een zin, maar dat is ook het boeiende. Je maakt eigenlijk een nieuw ge dicht." Nederlanders Het lezen en horen van werk van buitenlandse collega's hebben Van Toorn gesterkt in de over tuiging dat Nederlandse poëzie een van de interessantste vormen heeft. „Dat zie je in het werk van Judith Herzberg, Ad Zuiderent, Ed Leeflang, Jan Eijkelboom en Hugo Claus. Ik zou die reeks niet kunnen noemen als het om En gelse en Duitse dichters gaat. Daar is geen klasse van een Kopland en soortgelijken. Het grootste risico is dat je het te goed kunt en dat het een kunstje wordt. Mijn laatste bundel Ei land is nogal geprezen. (Van Toorn werd ervoor onderschei den met de Gorterprijs, JK) Dat wil ik niet meer herhalen." „Bij de échte groten wordt de vorm echt onderzocht. Zo vindt je bij Heany - die ik bewonder - heel traditionele, maar ook heel vernieuwende vormen. De Poolse dichter Herbert maakt poëzie die zichzelf lastig valt." Al die vormen komen samen op Poetry International. Dat is een ontmoetingsplaats geworden van dichters en hun publiek. Van Nijmegen (anp) - De lokale omroep in Nederland wordt goed beluisterd en bekeken. De burger waardeert dat met een gemiddeld rapport cijfer van 7,1, wat ongeveer een half procent hoger is dan het cijfer voor de landelijke pu blieke omroep. Het bestaansrecht van de lokale omroep is daarmee bewezen, zo blijkt uit een onderzoek van In tomart naar functie en positie van acht lokale omroepen. De Stichting Onderzoek Lokale Omroep (Stonlo) had opdracht gegeven tot het onderzoek. Doel was inzicht te krijgen in het beeld dat Nederlandse kijkers en luisteraars hebben van lokale omroep, hoe vaak men kijkt of luistert en hoe de programma's worden gewaardeerd. De uitkomst van de peilingen stemmen de opdrachtgevers tot tevredenheid. Gemiddeld één op de drie televisiekijkers zapt ten minste eens per week naar de lokale zender, terwijl dagelijks 10 procent van de luisteraars aanhaakt om de nieuwtjes van om de hoek te vernemen. Uit het relatief hoge waarderingscijfer blijkt dat de lokale omroepen doen waarvoor ze zijn bedoeld: informatie geven over de directe leefomgeving van de burger. De resultaten geven wel forse verschillen te zien tussen de ver zorgingsgebieden onderling. Zo bleken de lokale radio-omroepen in de kleinere plaatsen hoger te scoren op het gebied van bereik, waardering en bekendheid dan in grote steden. Voor lokale tele visie gaat dat niet op. De regio nale zenders worden algemeen beschouwd als de belangrijkste leveranciers van lokaal alge meen en politiek nieuws, en sco ren hoog waar het gaat om vere- nigingsnieuws en uitgaanstips. Directeur P. de Wit van de Orga nisatie van Lokale Omroepen in Nederland (OLON) ziet in het onderzoek een duidelijke steun in de rug. Hij hoopt dat politiek Den Haag nu overtuigd zal ra ken van het nut van de ruim 360 lokale radiostations en honderd lokale televisieomroepen die Ne derland telt. Die overtuiging moet zich uiteraard vertalen in klinkende munt, want nu moeten de lokalen het doen met geld wat ze binnen de gemeenten bijeen schrapen. Het gevaar daarvan ligt volgens De Wit op de loer: als de lokale omroep reclame-inkomsten wil verwerven, moeten er program ma's worden uitgezonden die publiek trekken. Dat betekent veel lichte muziek en soortgelijk vermaak, wat ten koste gaat van de primaire taak van de lokale omroepen: informatie. De Wit: „Hopelijk gaat er een lichtje branden in Den Haag." Toorn vindt de Flipsezaal in de Rotterdamse Doelen als ontmoe tingsplaats van de deelnemers van Poetry en de pers 'een genia le vondst'. Van Toorn: „Die zaal is de hele dag open, dus hoeven dichters niet eenzaam in hun hotel te blijven zitten. Het bij elkaar kunnen komen levert een scala van ervaringen en gesprekken op. Heel vaak gaat het over het werk, maar dat is goed." „Het is de verdienste van Martin Mooij (de begin deze week tot Ridder in de orde van Oranje Nassau benoemde directeur van Poetry International) dat dit het grootste dichtersfestival ter we reld is. Buitenlandse gasten die hier voor het eerst komen, weten vaak niet wat ze zien." „Martin is iemand met een grote gedrevenheid, die allerlei kritiek over zich heen heeft gekregen, veel tegenwind heeft gehad, maar zich als een soort terrier heeft vastgebeten om het festival te maken tot wat het nu is. Straks zal iemand zijn werk moeten overnemen. Wat die vooral niet moet doen is Martin Mooij nadoen. Het is best als er een aantal dingen anders zullen worden gedaan, zolang je de goede dingen maar niet weg gooit. Het belangrijkste van Poe try International moet het pu bliek blijven, dat naar gedichten luistert. Dat is de kern van het festival." Poetry International in Rotter dam is nog tot en met vanavond te zien en te horen in De Doelen in Rotterdam. ZATERDAG FILMS GOES -Grand Theater 20 u. The pelican brief. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. Grumpy old men. 19.30 u. Naked gun 33 1/3. 19.30 u. True romance. 19.30 en 22 u. Ace ventura: pet detective. 22 u. Philadelphia. 19.30 en 22 u. Blink. 22 u. Remains of the day. MIDDELBURG - Cinema 19 u. Schindler's list. 22.30 u. Bad Boy Bubby. B OOSTBURG - Ledeltheater 20 u. Cool runnings. VLISSINGEN - Alhambra 1 19 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3. - Alhambra 2 19 en 21.30 u. Philadelphia. - Alhambra 3 19 en 21.30 u. Intersection. - Alhambra 4 19 u. Cool runnings. 21.30 u. Blink. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Wonderful. Zaal 2 - 14.30, 17 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 22.30 u. True romance. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Hudsucker proxy. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en;22.30 u. Four weddings and a funeral. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 7 - 14.30. 17 en 20 u. Aristo- cats. 22.30 u. Remains of the day. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The paper. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. On deadly ground. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Monolith. Zaal 12 - 14.30, 17 u. Sister act 2. 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Free Willy. 20 u. Short cuts. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7 Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersection. Zaal 16 14.30, 17, 20 u. Sha- dowlands. 22.30 u. Born yesterday. Zaal 17 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. Zaal 19 - 14.30, en 20 u. Schind ler's list. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Aristocats. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Cool runnings. 20 en 22.30 u. Dream lover. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed dings a funeral. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 14.30, 17, 20 u. Mr. Wonderful. 14.30, 17 en 20 u. The paper 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream- lover. 17, 20 en 22.30 u.The hudsucker proxy. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Shadowlands. 20 en 22.30 u. Blink. 22.30 u. The Pelican brief. 22.30 u. Philadelphia. 22.30 u. In the name of the father. 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30 u. Free Willy. KNOKKE - Beverly screens 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. My girl. 20 en 22.30 u. Remains of the day. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Dream lover. 15 en 17.30 u. De Aristocats, ZONDAG FILMS GOES -Grand Theater 14 u. Free Willy. 20 u. The pelican brief. HULST - De Koning van Engeland 16.15, 19 en 21.30 u. Grumpy old men. 16.15 en 19 u. Naked gun 33 1/3. 16.15 en 19 u. True romance. 16.15, 19 enN21.30 u. Ace ventura: pet detective. 21.30 u. Philadelphia. 16.15,19 en 21.30 u. Blink. 21.30 u. Remains of the day. MIDDELBURG - Cinema 19 u. Schindler's list. OOSTBURG - Ledeltheater 14.30 en 20 u. Cool runnings. VLISSINGEN - Alhambra 1 14, 19 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3. - Alhambra 2 14 u. Bambi. 19 en 21.30 u. Philadelphia. - Alhambra 3 14 u. Ace ventura: pet detective. 19 en 21.30 u. Intersection. - Alhambra 4 14 en 19 u. Cool runnings. 21.30 u. Bfink. ANTWERPEN - Metropolis Zie zaterdag. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed- dirtgs a funeral. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. "Police academy 7. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 14.30, 17, 20 u. Mr. Wonderful. 14.30, 17 en 20 u. The paper. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream- lover. 17, 20 en 22.30 u.The hudsucker proxy. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Shadowlands. 20 en 22.30 u. Blink. 22.30 u. The Pelican brief. 22.30 u. Philadelphia. 22.30 u. In the name of the father. 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30 u. Free Willy. KNOKKE - Beverly screens 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. My girl. 20 en 22.30 u. Remains of the day. 15, 17.30, 20 en 22.30 u. Dream lover. 15 en 17.30 u. De Aristocats.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 27