Ik ben zelf een stripfiguur'
lan Peekei beleeft met 'Wordt vervolgd' tweede jeugd op Kindernet
Wieckse Witte.
Het Witbier uit Maastricht.
UIT GIDS
hristelijke groepen in actie tegen 'satanische' houseparty op Maasvlakte
Verlies tegen Duitsland doet nog steeds pijn
Kaartjes concerten te
koop bij postkantoor
Samuel Wuersten artistiek
leider van Holland Dance
iflSTEM
GIDS
D3
VRIJDAG 24 JUNI 1994
tierdam (anp) - Satan kan
wel inpakken wan-
één van Nederlands
jtste houseparty's op de
jierdamse Maasvlakte los-
De tientallen christelij-
splintergroepjes die de
van de demonische
■loer willen redden, heb-
onlangs hun krachten ge
in de stichting Naar
louse- Nu de houseparty's
jfds groter, steeds duivelser
zo vindt het stich-
msbestuur, moeten ook de
Jistelijke splintergroepen
eendrachtiger dit moderne
dansfenomeen bestrijden.
De houseparty in Lelystad vorig
jaar, waar ongeveer 12.000 jon
geren op afkwamen, was nog
maar het begin. Er verschenen
toen wat berichten over Satan in,
de media, er lagen na afloop wat
evangelische folders op de
grond. Van een hecht christen-
front was nog geen sprake. Maar
vandaag, 25 en 26 juni zal de
strijd op de Maasvlakte tegen de
'wereldlingen' van houseparty
Mysteryland er professioneler
aan toegaan, zo voorspelt be
stuurslid mevrouw M. Grim
bergen van Naar House in Ca-
pelle aan den IJssel.
In de Hervormde Kerk van Ro
zenburg komen zij vanavond bij
een voor gebed met kofffie toe.
Daarna trekt de aanhang van
Naar House met twee dubbel
dekkers naar de Europaweg op
de Maasvlakte. De dubbeldek
kers blijven voor de toegangs
poort staan. Een kraampje huren
ze niet. De evangelisten kunnen
tijdens hun arbeid op krachten
komen in de dubbeldekkers.
Op de Maasvlakte geloven orga
nisatoren ID&T en TNT - ook de
drijvende kracht achter de party
in Lelystad - in iets heel anders.
„Wij geloven in het uit de kosten
komen", zegt publiciteitsman
Sander Groet van TNT, een
25-jarige heao'er. „Mijn vader
verklaart me voor gek. Als het
financieel fout loopt, ben ik
hartstikke aansprakelijk."
Deze keer moet houseparty
Mysteryland alle records breken.
Er worden 25.000 jongeren ver
wacht uit Noordwest-Europa,
het festival telt zes tenten met
daarin verschillende soorten
house en alle voorzieningen zijn
afgestemd op een driedaags ver
blijf. Zo kan het publiek zater
dagavond op een groot scherm
naar Nederland-België kijken.
Wie zonder geld zit, kan pinnen
bij een geldautomaat en wie de
monotone beats even zat is, kan
een duik nemen in de Noordzee.
Sander Groet kent de verhalen
uit christelijke hoek: de duivel
zit in de house en kilo's extacy-
pillen, de jongeren raken na af
loop 'leeg' en uiteindelijk accep
teren zij geen enkel gezag. De
duivel heeft dan totaal bezit ge
nomen van de jeugd.
„Maar die christelijke groepjes
komen niet hier heen om tegen
de duivel te strijden", zegt
Groet. „Er zit meer iets achter
van: kijk Heer, wij doen ons
best, wij zijn goed. Ze grijpen
houseparty's aan om hun goede
kant te laten zien. En ze denken
ook dat deze jongeren in de
underground zitten, dat ze daar
om moeilijk bereikbaar zijn. Dat
klopt ook wel een beetje. Als je
bezoekers van een houseparty
kan pakken, dan je kun alle
jongeren in Nederland aan. Net
als het Mercedes is gelukt om
een bepaalde klantenkring in de
bovenlaag van de automarkt te
pakken. Als je zoiets moeilijks
kan, beheers je in feite de hele
bovenlaag."
De voorkant van 'Mijn ht
sens draaien rondjes', gelekt
door Marit Törnqvist
|ver
gen
bikt
leen
tof
|Hij
nu-
der,
I ro-
pn.
de
Rita
luist
en
aam
hdat
jaat.
|t nu
lorig
Jaren
pter-
de
tita'S
leede
laien
boral
pam-
kunt
na-
|uur-
na
Idoet
het
nak-
van
heeft
(s ze
porex
veet.
J heb.
Itinkt
netje
|,Kom
ren
nen en zweten! Lekker stinker
De oorlog is over, Rita mag v
dikke boterhammen eten, n
er zijn nog herinneringen,
kunt niet spelen in de duin
omdat daar nog mijnen ligg
De Duitsers moesten welraml mi n-
hand in hand door h~»'Re,nvanWilligen
lopen, 'maar ze konden hun
ten toch niet overal^ neerzetten eesteskind van Han Peek-
gaat de grens over.
En dan zijn er ook nog twa
blikjes walvisvlees op de keld
plank. Ook al moet het woo
vlees iets lekkers oproepen
is het nog zo gezond, Rita bï
het vies vinden.
Mooi en volstrekt kinderlogii
is Rita's gedachte over haar
ouders, nu praat pappa weii
en mamma veel. Dat moeten
wel, want hun nieuwe echtgen
ten praten veel of weinig,
haar ouders bij elkaar wan
gebleven hadden ze niet andi
hoeven gaan praten. En„oi
haar drie halfbroertjes merkt]
ta op dat dat samen anderhi
broertje is.
'Mijn hersens draaien rondj
bestaat uit korte verhaalt
waarin allerlei gebeurtemssflto Peekei vindt momenteel een
worden beschreven, over strek
die ze met vriendinnetjes ui -
haalt, over gebeurtehissen
school, over thuis of over ha
grootouders. Er zit geen pom
in de verhalen, dat hebben
ook niet nodig, omdat ze
puntig zijn opgeschreven,
hoewel het duidelijk de herinn
ringen van een volwassene zij
herkennen kinderen ze direct
echt. Uitweidingen of ext
grappigheid is dan niet nodig.
I Rita Verschuur: 'Mijn hersei
draaien rondjes'. Uitg. Van Goo ar. Het leven
prijs 24.50, vanaf 10 jaar.
Uw.
i en
125
ptil-
de
12 u.
Kaars
J. t/m
21 u.
In en
peck.
(tot
toon-
?s en
10-17
>t 26
Zij-
i za.
jding
17 u.
ïverf-
Wil-
m za.
26
grafie
di.
van
i door
;noot-
Geop.
ma.
.tracte
in der
u. di.
u. (tot
leven
in-
Geop.
V
/str. -
Een
werk
bstract
ijecten.
(tot 3
Aqua-
Geop.
ept.).
SLUIS
- Stadhuis, Raadskelder - Frank
Leenhouts: schilderijen en teke
ningen. Geop. dag. 13-17 u. zo.
14-17 u. do. gesl. (tot 27 juni).
SINT ANNALAND
- Museum De Meestoof - Schilde
rijen van Willem Bruynzeel, kera
miek van Leen Quist en kralen-
werk van Nellie Ruissen. Geop
14.15-16.45 u. (t/m 29 okt.).
TERNEUZEN
-Tn de Galerant', Nieuwstr. -
Keramiek van Ortrud Grevel en
Bart Maréchal. Geop. di. t/m za.
wisselend (tot 5 juli).
VEERE
- Grote Kerk - Beelden en schilde
rijen van Jits Bakker. Geop. dag-
10-17 u. zo. 14-17 u. (tot 25 juli).
VLISSINGEN
- Bibliotheek (sousterrain) - P°"
dium twee x twee kwadraat, gra
fiek en presentaties van W. Stock.
Geop. woe. t/m vrij. 12-17 u. do.
ook 18-20 u. (tot 16 juli).
- Watertoren - Beelden van Teja
van Hoften en schilderijen van
Marinus van Dijke. Geop. woe. t/m
zo. 10-17 u. (tot 27 juni).
- Stedelijk Museum - 'Schipperen
op de Schelde', 150 jaar Scheldere-
glement. Geop. ma. t/m vrij. 1<M'
u. za. en zo.
i. 13-17 u. (t/m 14 aug-)-
50
UZENDUKE T
- Streekmuseum, Markt - 'West
Zeeuws-Vlaanderen een halve
eeuw bevrijd', documenten, voor
werpen en fotomateriaal. Geop. di-
t/m vrij. 10-12 en 13-17 u. za'
13-17 u. (t/m 5 nov.).
ZAAMSLAG
Verzorgingstehuis De Molenhot -
Aquarellen van Maatje Smit-Her"
rebout (tot 1 sept.).
ZIERIKZEE r
- Stubbs Art Gallery - °ve*T
zichtstentoonstelling van het wer
van Joke Blom. Geop. do. t/m z
14-17.30 u. (tot 3 juli).
ANTWERPEN
- Plantin Moretus - Gerard Merc
tor en de geografie in de Zuiden]
Nederlanden (16e eeuw). 9e«C
dag. 10-17 u. ma. gesl. (tot 24 jul I
-Dagbladmuseum - 'D-Day
jaar na de landing. Geop. vrij-
zo. 11-17 u. (tot 1 sept.). f
- Provinciaal Museum StercksW» -
Zilver uit de 17e en 18e
Chinees porcelein. Geop. di.
zo. 10-17 u. ,/fln
- Mukha, Leuvenstr. - Zomer
de fotografie, van Canada
Mexico. Geop. di. t/m za. 10-'
(tot 1 okt.). 25
- Elzenveld (St. Jonspand)
jaar 'Zwarte Panter' en 'Zomer
de Fotografie'. Geop. di. w®1
10-17 u. ma. gesl. (tot 11 sepw*,-
- ICC en Kon. Paleis, Meir -
mer van de fotografie'. Geop-
t/m za. 10-17 u. (tot 1 okt.).
GENT
- Arnold vander Haeghen
Veldstr. - Permanente e*P r;sch
van foto's en ander iconogr
materiaal over het leven ter-
Gentse schrijver Maurice M
linck. Geop. dag. 9.30-17
gesl.
jfordt Vervolgd', het
litsland heeft al geruime
ijd zijn eigen versie: 'Co-
ik. Daarnaast staan
anse en Engelse edities
pland, afkomstig uit de
oker van Han Peekei.
is 'Wordt Vervolgd'
8 dertien Avro-jaren neerge-
Eeken bij Kindernet. Ook heeft
«kei zich gestort op een dra-
ïïserie voor de Evangelische
t, 'De laatste carrière'.
iderkomen in het Brabantse fa-
'Het Land van Ooit'.
ta dozijn afleveringen wordt
tier opgenomen. Regelmatig be
tonnen hordes kinderen Peekei
is een handtekening los te peu
ten. „Wat is er leuker dan dat
meisje naar je toe komt en
jjt 'Ik -vind jouw programma
in leukste van de hele wereld.'
tar krijg ik tranen van in mijn
p. Ik heb een tijd gehad dat
igeld belangrijk vond. Nu niet
sarden."
heeft
-V
andere
Peekei enige moeite om
Ie zwartste periode uit zijn le
ien aan te stippen. Hij neemt
voor de mond. „Twee,
drie jaar geleden heb ik op fi-
nanciëel gebied een misstap be
gaan. En als je een beetje beken
de Nederlander bent, wordt het
in zo'n geval helemaal een
ramp."
Han Peekei belandde voor de
rechter. Voor hem was de zaak
daarmee niet afgedaan. „Wie een
potje breekt, moet het potje be
talen, dat vind ik logisch. In die
periode heb ik wel mijn vrienden
leren kennen", zegt Han zacht
jes. „Herman van Veen belde me
's nachts regelmatig op met de
vraag: 'Han, wat heb je vandaag
gedaan?' Er zijn ook mensen, die
me hebben laten vallen. Geluk
kig heb ik een goede echtgenoot
en heerlijke kinderen. In die tijd
heb ik veel gejankt; zelfmedelij
den ook. Maar uit deze periode
ben ik gelouterd gekomen."
Degradatie
De Avro wipte het gezicht van
'Wordt Vervolgd'. Na 13 jaar
kwam een eind aan één van best
bekeken familieprogramma's.
Kindernet haalde Peekei terug
op de buis. „We hebben een goed
gevulde orderportefeuille.
'Wordt Vervolgd' is nu weer
twaalf keer op televisie geweest
en ik verbaas me erover dat de
kinderen me allemaal kennen."
Het gesprek
onderbroken
wordt regelmatig
door gezwaai en
Madeleine
ëvoorbij is, is geweest. Op,
om nooit meer terug te
'Mi. Zelfs de herinnering baat
Die verbleekt of vertekent.
hes de eerste zin van 'De
indenen het is nooit meer
btoen. „Het was nog donker,
in de vroege morgen van
<lwe en twintigste December
W in onze stad, etc.De zin
•>ft klassiek en veelbelovend, de stemming van een Russische
lilotsvertelling is opnieuw gezet, maar de verpletterende indruk
"i door een 17-jarige herkende verveling is weg. Erger nog: de
"uReve, de schrijver van half ironische racismen, drukt de eerste
'"«nering terzijde. De lezer kan nier terug, want hij is niet langer
Voos.
kboenlucht in een kloostergang maakt de gelovige opnieuw twee
rn hoog. Aan de hand van mère Brigitte is hij op zoek naar het
«fietsmuseum, hopend op een kleurig bidprentje voor zijn missaal,
fair hij beseft meteen dat wat hij toen schoonheid vond, nu mierzoet
Zijn jaren van verzet en afscheid schrijnen mee.
boerenbroodsoep van oma vindt hij terug op het Franse
''Heland. Hij voelt zich als tussen zijn twee sterke grote ooms op de
•ik m de grootouderlijke keuken. Dat ze dood zijn, dat de
"'"derij nu een praktijkwoning voor een tandarts in te goede doen
dal waar varkens liepen nu de zeilplanken van buitenlandse
J'"sten opgeslagen zijn, dringt zich gelijk op.
"boren worden is onmogelijk. Veertig jaar voortgezette geschiede-
snebben zich genesteld in de hersenstam en ontwaken zodra, als bij
'""st, het 'aroma' van madeieine en lindebloesemthee zich ver-
faigr.
het een enkele keer. Schuberts strijkkwintet uit 1828 maakt
U de petite histoire los van de ongedisciplineerde tussen wijn en
zwervende toondichter, maar van het moment waarop voor
J !|Wi'raar het werk zijn eigen waarde kreeg.
een alt en twee celli links van het altaar in de kleine kerk
e vriend begraven en herdacht werd. Het klagend, vragende
ih 'lef ada8'o, de celli vasthoudend zeurend eronder en de
it!un^er'Se pizzicati. Toen dacht hij aan de klassieke telefoonge-
Irit weer- diet brommerige, maar directe hallo en daarna
"«'zelend gestamelde woorden die aangaven dat er iets onmoge-
verwacht en verricht moest worden. De voorzichtige hulpkreten
hi e jWS'e v,°0'- S'eeds weer herhaald en ondersteund door
tij i j kreunen van ademnood, fors aangetrokken pizzicati. De
Qc hijzelf is en die voorzichtig probeert te kalmeren.
,Yj'ÉT?™g naar een traag, ingehouden maar voortdurend en zacht
V'ibr'°m d,eSr'P en troost lijkt te vragen. De laatst overgeble-
:,s huilt met rug en schouders op de bank voor hem en zelf
"J z'ch vertwijfeld af hoe hij over tien minuten uit zijn
j m8swoorden komen moet.
1,100'l 7 eVm "Pachting, dezelfde bij het herbeluisteren. De
L °®'e wordt zangerig opgewekter alsof de droeve klager
ft 4e wereld niet uitsluitend uitzichtloos en duister is.
,'isievi
™it« e!%eeft- Er komen nog een paar flardjes zachtjes bezwerend
laar d" do"her, een enkel moment van loutering en berusting,
er doodsstrijd. Het begin van het scherzo. Radeloos
'■verwoed met de armen slaan in een laatste poging te blijven
''"rtnonieus klinkend onbegrip, dissonanten van pijn. De
opnieuw tegen de rand van de bril staan. Het verloren
kuiwa Pnieuw klank, de angst, treurnis en vertwijfeling van
^Pmhn ll>n Weer terll8' het woordeloze beeld waar geen verhaal
heiiuer"""r proppen emotie zoekt een hernieuwde uitweg,
boten d,e üch gezet heeft, komt elke keer opnieuw naar
n- Misschien hee, dit rouw.
gegil van kinderen die hem be
groeten. „Kijk, dat mensen tus
sen de 10 en 30 jaar mij kennen
kan ik me voorstellen. Maar voor
deze groep, tot 10 jaar dus, ben
ik toch een tijd uit beeld ge
weest."
„Kindernet heeft heel veel kij
kers. Vergeet niet dat er vijf
miljoen huishoudens Kindernet
kunnen ontvangen. Toen ik
overging naar Kindernet werd
me gevraagd of ik dat geen de
gradatie vond. Maar ik voel me
er thuis. Ik houd van de filosofie.
Ze brengen de betere series. Met
de programmering van 'Telekids'
was ik niet altijd even gelukkig.
Een serie als 'Transformers' vind
ik een misproduktie.
„Van Kindernet kunnen ook vol
wassenen genieten. De kwaliteit
is dusdanig, dat je als ouder
kunt vertrouwen op datgene wat
ze uitzenden. Ze vertonen er ab
soluut geen geweld. Ik houd niet
van geweldfilms. Mensen die zo
maar onthoofd worden, dat
hoeft voor mij niet."
Feuerstein
Niet alleen Kindernet zorgde er
voor dat 'Wordt Vervolgd' werd
vervolgd, maar ook het buiten
land ontdekte Peekei. „Ik werd
gebeld door een Duitse commer
ciële zender. Ze hadden mijn
naam gehoord in het Franse
Angoulême waar de stripwereld
een keerper jaar bij elkaar
komt. Een paar dagen later bel
de een andere Duitse zender.
Toen dacht ik, dat ze een grap
met me uithaalden." Zo kreeg
Duitsland via RTL het strippro
gramma 'Comix'. „In Duitsland
is de strip in opkomst. Ze zijn
gefixeerd op Asterix en The
Flintstones, daar bekend als
Fred Feuerstein."
Han Peekei, gehuld in een geruit
Ollie Bommel-achtig jasje en
voorzien van een Kuifje-horloge,
kan zelf zo in een stripboek. „Ik
ben een stripfiguur", roept hij
uit. „Ik heb een paar dingen,
zoals een rond uiterlijk. Maar
daar zit ik niet meer mee. On
langs vertelde André van Duin
in een programma een mop, dat
je, als je om Han Peekei heen
wilt lopen, brood mee moet ne
men. Het is niet leuk om dik te
zijn. Maar mijn moeder zei al-
Han Peekei: „Ik heb een tijd gehad dat ik geld belangrijk vond. Nu niet meer.foto archief de stem
tijd: 'Han, jongen, ik hoop dat je
een man van gewicht wordt'. Zo
zal ze het nooit bedoeld heb
ben."
Requiem
'Het Land van Ooit', het tastbare
sprookjesboek, lijkt de ultieme
lokatie voor een programma als
dat van Peekei. „Het knappe van
dit park is, dat er niet voor 100
miljoen geïnvesteerd is in meta
len attracties, maar in fantas
tische ideeën. Hier voel ik me
thuis. Ik heb bewondering voor
de 60, 70 acteurs die hier spelen.
Ik denk, dat als je je fantasie
ontwikkelt, je als mens een bete
re kans maakt. Het is een stuk
kapitaal, dat je een betere over
levingskans biedt. Het heeft mij
wel geholpen mezelf overeind te
houden. Toen het slecht met me
ging, heb ik een 'Requiem' ge
schreven. Strikt privé. Ik heb het
'Suite zeven mei' genoemd, om
dat ik op die dag voor de rechter
stond. Met dat stuk heb ik die
hele belastingaffaire van me af
geschreven."
De Evangelische Omroep heeft
Peekei ook ontdekt. „We hebben
een grote dramaserie voor deze
omroep ontwikkeld, 'De laatste
carrière'. Het gaat over de pro
blematiek van een man die uit
het arbeidsproces is geraakt.
Zo'n reeks moet je uiteraard niet
doen op een manier als 'Dia
mant'. Eerlijk gezegd maak ik
ook liever een serie die recht in
het leven staat."
'Reünie' over ontgoochelde spelersvrouwen van WK 1974
Door Anja van den Akker
Toen regisseur Theo vani
Gogh drie jaar geleden het
toneelstuk 'Reünie' zag in De
Balie in Amsterdam, besloot
hij meteen 'ermee te gaan
leuren'. De vlijmscherpe dia
logen van een paar spelers
vrouwen die het WK voetbal
in 1974 hebben meegemaakt
- liever gezegd het jammer
lijke verlies van Nederland
tegen Duitsland - wilde Van
Gogh dolgraag vastleggen op
het witte doek.
Het lukte hem zowaar de actri
ces nog een keer drie dagen op
lokatie bijeen te krijgen voor een
televisieversie van wat Van
Gogh betitelt als een zwarte ko
medie. „Al die hoop en verwach
ting die de grond zijn inge
boord..."
In 'Reünie' draait het om een
bijeenkomst ten huize van Hans
je van de Kerkhof (Jacqueline
Blom), de vrouw van René van
de Kerkhof, 19 jaar na het
'drama' van 1974 dat hun leven
blijkt te hebben getekend.
Slechts vier dames zijn komen
opdagen: Danny Cruyff (Marlies
Heuer), Maya Suurbier (Annet
Malherbe), Monica Neeskens
(Truus te Selle) en Loes Rijsber-
gen (Babette Mulder). Jenny
Keizer (eveneens Truus te Selle)
Truus te Selle speelt in 'Reü
nie' de vrouwen van Johan
Neeskens en Piet Keizer.
FOTO KIPPA
komt pas later op de proppen en
Truus van Hanegem belt voort
durend dat ze onderweg is, maar
het niet kan vinden.
Treurig
Van meet af aan hangt er iets
treurigs over de in Oranje-kleu
ren gestoken huiskamer. Nostal
gie, jaloezie, sympathie en spijt.
Regelmatig de zucht: 'Was ik
hier maar nooit naar toegeko
men'.
Danny Cruyff wil eigenlijk met
een al rechtsomkeert maken.
Ware het niet dat de ladderzatte
Maya Suurbier in een onderjurk
zit te wachten totdat haar met
wijn bevlekte rok schoon uit
Hansje's wasmachine komt. En
Maya moet met Danny in de
auto terug naar huis, vandaar.
Danny stelt zich op als de onbe
twiste vedette van het stel. Zij
heeft zich het vakjargon van
haar man Johan eigen gemaakt.
Als de dames kibbelen over het
inzetten van Rob Rensenbrink in
plaats van Piet Keizer - hem
was toch beloofd in die finale
van '74 te mogen spelen? - zegt
ze koeltjes: „Piet speelde gewoon
te veel vanaf de middenlijn."
Yoetbalprofessor
Danny is de voetbalprofessor die
psychologische theorieën ople
pelt over de kracht van het col
lectief, maar vooral die van ve
dettes of de landsaard vertaald
naar voetbalgedrag. „Nederlan
ders kunnen niet in het groot
denken. Ze komen een heel eind,
maar als het erop aankomt ma
ken ze het niet af." Neem dan de
Duitsers: „Hun mentaliteit is on
overtroffen." In de voetballerij
bestaan volgens Danny geen
vrienden, alleen collega's.
Danny is de kakmadam die af
geeft op de goedkope wijn van
de zorgzame Hansje van de
Kerkhof en op haar 'verkeerde'
olijven. „Sorry, ik ben beter ge
wend."
Aan het slot een emotionele ont
moeting met Jenny Keizer, de
wederhelft van Piet. Jenny: „We
waren toch vriendinnnen. Het
ging toch om het plezier en de
schoonheid van het voetbal?"
Danny, haar tranen wegslik
kend: „Dat moet je weten te
professionaliseren.
Daarmee slaat ze de spijker op
zijn kop. Dit is de kern van alle
opgekropte teleurstelling van
deze vrouwen. Van hun een
zaamheid, het blinde gehoorza
men aan hun mannen die hen
soms nog bedrogen ook. Loes
Rijsbergen: „Had-ie verloren,
was-ie de hele week in een rot-
stemming. Had-ie gewonnnen,
dan zag je Wim de hele week
niet. Het wordt tijd dat ik eens
aan mezelf ga denken."
Voor de teksten hebben de au
teurs Leopold Witte en Johan
Timmers zich gebaseerd op in
terviews en andere publicaties.
Ze hebben de artistieke vrijheid
genomen daar omheen een fictief
verhaal te bouwen. Van Gogh:
„Het is dus geen waargebeurd
verhaal, maar een verhaal dat zo
gebeurd zou kunnen zijn."
'Reünie' is ook voor niet-voet-
balfans prima amusement, voor
al door de uitstekende acteer
prestaties.
'Reünie', Nederland 3, 00.05 uur
Den Haag (anp) - Vanaf volgend jaar zijn bij 150 grotere
postkantoren kaartjes te koop van concerten die georgani
seerd zijn door het boekingskantoor Mojo. Ook bestaat de
mogelijkheid hier telefonisch te reserveren. Nu zijn deze
kaartjes alleen te verkrijgen bij acht speciale verkooppun
ten in het land.
KPN-dochterbedrijf Postkantoren BV en Mojo Concert J3V
sloten hiertoe deze week een contract. De postkantoren streven
al enige tijd naar een verbreding van het dienstenpakket. In dat
verband worden nog onderhandelingen gevoerd met andere
aanbieders van kaartjes in de amusementsindustrie en de
sportwereld.
Met Mojo heeft Postkantoren BV een grote vis weten binnen te
slepen. Het boekingskantoor organiseert massaal bezochte pop
concerten. Dit jaar heeft Mojo de organisatie van het North Sea
Jazz Festival overgenomen van de erfgenamen van Paul Acket.
Amsterdam (anp) - De Zwitserse danser en choreograaf
Samuel Wuersten wordt de nieuwe artistiek leider van het
Holland Dance Festival, dat tweejaarlijks in Den Haag wordt
gehouden.
De benoeming gaat op 1 novem
ber 1995 in. Tot dat moment zal
Wuersten (33) als co-artistiek
leider aan het festival verbonden
zijn. Als artistiek leider volgt hij
Mare Jonkers op, die per 1 au
gustus directeur van het tan-
ztheater der Komisehen Oper in
Berlijn wordt. Jonkers houdt de
artistieke leiding van de Holland
Dance Festival tot en met de
editie van 1995.
Wuersten woont in Nederland en
verdeelt zijn tijd tussen Neder
land, New York en Praag. In de
Tsjechische hoofdstad geeft hij
les aan kunstopleidingen. Dat
zelfde geldt voor de Rotterdamse
Dansacademie, de London Con
temporary Dance School, de
dansopleiding van de Theater
school Amsterdam en een aantal
gezelschappen.
In 1992 en 1993 zijn een aantal
van zijn choreografieën uitge
voerd in Rotterdam, Praag en
New York. Thans werkt
Wuersten als choreograaf aan
een produktie die in het najaar
uitkomt tijdens het Festival Ca-
dance in Den Haag.
(advertentie)
Het frisse, fruitige witbier met een zachte smaak.
Gebrouwen door de Stadsbrouwerij van Maastricht.
FILMS
GOES
-Grand Theater
20 u. The pelican brief.
HULST
- De Koning van Engeland
19.30 en 22 u. Grumpy old men.
19.30 u. Naked gun 33 1/3.
19.30 u. True romance.
19.30 en 22 u. Ace ventura: pet
detective.
22 u. Philadelphia.
19.30 en 22 u. Blink.
22 u. Remains of the day-
MIDDELBURG
- Cinema
19 u. Schindler's list.
22.30 u. Bad Boy Bubby.
OOSTBURG
- Ledeltheater
20 u. Cool runnings.
VLISSINGEN
- Alhambra 1
19 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3.
- Alhambra 2
19 en 21.30 u. Philadelphia.
- Alhambra 3
19 en 21.30 u. Intersection.
- Alhambra 4
19 u. Cool runnings.
21.30 u. Blink.
ANTWERPEN
- Metropolis
Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Mr. Wonderful.
Zaal 2 - 14.30, 17 en 20 u. Mrs.
Doubtfire.
22.30 u. True romance.
Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Hudsucker proxy.
Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
My girl 2.
Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u„
Four weddings and a funeral.
Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Naked gun 3
Zaal 7 - 14.30. 17 en 20 u. Aristo-
cats.
22.30 u. Remains of the day.
Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Blink.
Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The paper.
Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
On deadly ground.
Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Monolith.
Zaal 12 - 14.30, 17 u. Sister act 2.
20 en 22.30 u. In the name of the
father.
Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Free
Willy.
20 u. Short cuts.
Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Police academy 7.
Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Intersection.
Zaal 16 - 14.30, 17, 20 u. Sha-
dowlands.
22.30 u. Born yesterday.
Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Philadelphia.
Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
The pelican brief.
•Zaal 19 - 14.30, en 20 u. Schind
ler's list.
Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Aristocats.
Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u.
Carlito's way.
Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Cool
runnings.
20 en 22.30 u. Dream lover.
GENT
- Decascoop
14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed
dings a funeral.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police
academy 7.
14.30 en 17 u. The Aristocats.
14.30, 17, 20 u. Mr. Wonderful.
14.30, 17 en 20 u. The paper.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream-
lover.
17, 20 en 22.30 u.The hudsucker
proxy.
14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked
gun 33 1/3.
20 u. Shadowlands.
20 en 22.30 u. Blink.
22.30 u. The Pelican brief.
22.30 u. Philadelphia.
22.30 u. In the name of the father.
14.30 en 20 u. Schindler's list.
14.30 u. Free Willy.
KNOKKE
- Beverly screens
20 en 22.30 u. Four weddings and
a funeral.
20 en 22.30 u. My girl.
20 en 22.30 u. Remains of the day.
20 en 22.30 u. Dream lover.