Ik ben zelf een stripfiguur' lan Peekei beleeft met 'Wordt vervolgd' tweede jeugd op Kindernet Wieckse Witte. Het Witbier uit Maastricht. UIT GIDS hristelijke groepen in actie tegen 'satanische' houseparty op Maasvlakte Verlies tegen Duitsland doet nog steeds pijn Kaartjes concerten te koop bij postkantoor Samuel Wuersten artistiek leider van Holland Dance iflSTEM GIDS D3 VRIJDAG 24 JUNI 1994 tierdam (anp) - Satan kan wel inpakken wan- één van Nederlands jtste houseparty's op de jierdamse Maasvlakte los- De tientallen christelij- splintergroepjes die de van de demonische ■loer willen redden, heb- onlangs hun krachten ge in de stichting Naar louse- Nu de houseparty's jfds groter, steeds duivelser zo vindt het stich- msbestuur, moeten ook de Jistelijke splintergroepen eendrachtiger dit moderne dansfenomeen bestrijden. De houseparty in Lelystad vorig jaar, waar ongeveer 12.000 jon geren op afkwamen, was nog maar het begin. Er verschenen toen wat berichten over Satan in, de media, er lagen na afloop wat evangelische folders op de grond. Van een hecht christen- front was nog geen sprake. Maar vandaag, 25 en 26 juni zal de strijd op de Maasvlakte tegen de 'wereldlingen' van houseparty Mysteryland er professioneler aan toegaan, zo voorspelt be stuurslid mevrouw M. Grim bergen van Naar House in Ca- pelle aan den IJssel. In de Hervormde Kerk van Ro zenburg komen zij vanavond bij een voor gebed met kofffie toe. Daarna trekt de aanhang van Naar House met twee dubbel dekkers naar de Europaweg op de Maasvlakte. De dubbeldek kers blijven voor de toegangs poort staan. Een kraampje huren ze niet. De evangelisten kunnen tijdens hun arbeid op krachten komen in de dubbeldekkers. Op de Maasvlakte geloven orga nisatoren ID&T en TNT - ook de drijvende kracht achter de party in Lelystad - in iets heel anders. „Wij geloven in het uit de kosten komen", zegt publiciteitsman Sander Groet van TNT, een 25-jarige heao'er. „Mijn vader verklaart me voor gek. Als het financieel fout loopt, ben ik hartstikke aansprakelijk." Deze keer moet houseparty Mysteryland alle records breken. Er worden 25.000 jongeren ver wacht uit Noordwest-Europa, het festival telt zes tenten met daarin verschillende soorten house en alle voorzieningen zijn afgestemd op een driedaags ver blijf. Zo kan het publiek zater dagavond op een groot scherm naar Nederland-België kijken. Wie zonder geld zit, kan pinnen bij een geldautomaat en wie de monotone beats even zat is, kan een duik nemen in de Noordzee. Sander Groet kent de verhalen uit christelijke hoek: de duivel zit in de house en kilo's extacy- pillen, de jongeren raken na af loop 'leeg' en uiteindelijk accep teren zij geen enkel gezag. De duivel heeft dan totaal bezit ge nomen van de jeugd. „Maar die christelijke groepjes komen niet hier heen om tegen de duivel te strijden", zegt Groet. „Er zit meer iets achter van: kijk Heer, wij doen ons best, wij zijn goed. Ze grijpen houseparty's aan om hun goede kant te laten zien. En ze denken ook dat deze jongeren in de underground zitten, dat ze daar om moeilijk bereikbaar zijn. Dat klopt ook wel een beetje. Als je bezoekers van een houseparty kan pakken, dan je kun alle jongeren in Nederland aan. Net als het Mercedes is gelukt om een bepaalde klantenkring in de bovenlaag van de automarkt te pakken. Als je zoiets moeilijks kan, beheers je in feite de hele bovenlaag." De voorkant van 'Mijn ht sens draaien rondjes', gelekt door Marit Törnqvist |ver gen bikt leen tof |Hij nu- der, I ro- pn. de Rita luist en aam hdat jaat. |t nu lorig Jaren pter- de tita'S leede laien boral pam- kunt na- |uur- na Idoet het nak- van heeft (s ze porex veet. J heb. Itinkt netje |,Kom ren nen en zweten! Lekker stinker De oorlog is over, Rita mag v dikke boterhammen eten, n er zijn nog herinneringen, kunt niet spelen in de duin omdat daar nog mijnen ligg De Duitsers moesten welraml mi n- hand in hand door h~»'Re,nvanWilligen lopen, 'maar ze konden hun ten toch niet overal^ neerzetten eesteskind van Han Peek- gaat de grens over. En dan zijn er ook nog twa blikjes walvisvlees op de keld plank. Ook al moet het woo vlees iets lekkers oproepen is het nog zo gezond, Rita bï het vies vinden. Mooi en volstrekt kinderlogii is Rita's gedachte over haar ouders, nu praat pappa weii en mamma veel. Dat moeten wel, want hun nieuwe echtgen ten praten veel of weinig, haar ouders bij elkaar wan gebleven hadden ze niet andi hoeven gaan praten. En„oi haar drie halfbroertjes merkt] ta op dat dat samen anderhi broertje is. 'Mijn hersens draaien rondj bestaat uit korte verhaalt waarin allerlei gebeurtemssflto Peekei vindt momenteel een worden beschreven, over strek die ze met vriendinnetjes ui - haalt, over gebeurtehissen school, over thuis of over ha grootouders. Er zit geen pom in de verhalen, dat hebben ook niet nodig, omdat ze puntig zijn opgeschreven, hoewel het duidelijk de herinn ringen van een volwassene zij herkennen kinderen ze direct echt. Uitweidingen of ext grappigheid is dan niet nodig. I Rita Verschuur: 'Mijn hersei draaien rondjes'. Uitg. Van Goo ar. Het leven prijs 24.50, vanaf 10 jaar. Uw. i en 125 ptil- de 12 u. Kaars J. t/m 21 u. In en peck. (tot toon- ?s en 10-17 >t 26 Zij- i za. jding 17 u. ïverf- Wil- m za. 26 grafie di. van i door ;noot- Geop. ma. .tracte in der u. di. u. (tot leven in- Geop. V /str. - Een werk bstract ijecten. (tot 3 Aqua- Geop. ept.). SLUIS - Stadhuis, Raadskelder - Frank Leenhouts: schilderijen en teke ningen. Geop. dag. 13-17 u. zo. 14-17 u. do. gesl. (tot 27 juni). SINT ANNALAND - Museum De Meestoof - Schilde rijen van Willem Bruynzeel, kera miek van Leen Quist en kralen- werk van Nellie Ruissen. Geop 14.15-16.45 u. (t/m 29 okt.). TERNEUZEN -Tn de Galerant', Nieuwstr. - Keramiek van Ortrud Grevel en Bart Maréchal. Geop. di. t/m za. wisselend (tot 5 juli). VEERE - Grote Kerk - Beelden en schilde rijen van Jits Bakker. Geop. dag- 10-17 u. zo. 14-17 u. (tot 25 juli). VLISSINGEN - Bibliotheek (sousterrain) - P°" dium twee x twee kwadraat, gra fiek en presentaties van W. Stock. Geop. woe. t/m vrij. 12-17 u. do. ook 18-20 u. (tot 16 juli). - Watertoren - Beelden van Teja van Hoften en schilderijen van Marinus van Dijke. Geop. woe. t/m zo. 10-17 u. (tot 27 juni). - Stedelijk Museum - 'Schipperen op de Schelde', 150 jaar Scheldere- glement. Geop. ma. t/m vrij. 1<M' u. za. en zo. i. 13-17 u. (t/m 14 aug-)- 50 UZENDUKE T - Streekmuseum, Markt - 'West Zeeuws-Vlaanderen een halve eeuw bevrijd', documenten, voor werpen en fotomateriaal. Geop. di- t/m vrij. 10-12 en 13-17 u. za' 13-17 u. (t/m 5 nov.). ZAAMSLAG Verzorgingstehuis De Molenhot - Aquarellen van Maatje Smit-Her" rebout (tot 1 sept.). ZIERIKZEE r - Stubbs Art Gallery - °ve*T zichtstentoonstelling van het wer van Joke Blom. Geop. do. t/m z 14-17.30 u. (tot 3 juli). ANTWERPEN - Plantin Moretus - Gerard Merc tor en de geografie in de Zuiden] Nederlanden (16e eeuw). 9e«C dag. 10-17 u. ma. gesl. (tot 24 jul I -Dagbladmuseum - 'D-Day jaar na de landing. Geop. vrij- zo. 11-17 u. (tot 1 sept.). f - Provinciaal Museum StercksW» - Zilver uit de 17e en 18e Chinees porcelein. Geop. di. zo. 10-17 u. ,/fln - Mukha, Leuvenstr. - Zomer de fotografie, van Canada Mexico. Geop. di. t/m za. 10-' (tot 1 okt.). 25 - Elzenveld (St. Jonspand) jaar 'Zwarte Panter' en 'Zomer de Fotografie'. Geop. di. w®1 10-17 u. ma. gesl. (tot 11 sepw*,- - ICC en Kon. Paleis, Meir - mer van de fotografie'. Geop- t/m za. 10-17 u. (tot 1 okt.). GENT - Arnold vander Haeghen Veldstr. - Permanente e*P r;sch van foto's en ander iconogr materiaal over het leven ter- Gentse schrijver Maurice M linck. Geop. dag. 9.30-17 gesl. jfordt Vervolgd', het litsland heeft al geruime ijd zijn eigen versie: 'Co- ik. Daarnaast staan anse en Engelse edities pland, afkomstig uit de oker van Han Peekei. is 'Wordt Vervolgd' 8 dertien Avro-jaren neerge- Eeken bij Kindernet. Ook heeft «kei zich gestort op een dra- ïïserie voor de Evangelische t, 'De laatste carrière'. iderkomen in het Brabantse fa- 'Het Land van Ooit'. ta dozijn afleveringen wordt tier opgenomen. Regelmatig be tonnen hordes kinderen Peekei is een handtekening los te peu ten. „Wat is er leuker dan dat meisje naar je toe komt en jjt 'Ik -vind jouw programma in leukste van de hele wereld.' tar krijg ik tranen van in mijn p. Ik heb een tijd gehad dat igeld belangrijk vond. Nu niet sarden." heeft -V andere Peekei enige moeite om Ie zwartste periode uit zijn le ien aan te stippen. Hij neemt voor de mond. „Twee, drie jaar geleden heb ik op fi- nanciëel gebied een misstap be gaan. En als je een beetje beken de Nederlander bent, wordt het in zo'n geval helemaal een ramp." Han Peekei belandde voor de rechter. Voor hem was de zaak daarmee niet afgedaan. „Wie een potje breekt, moet het potje be talen, dat vind ik logisch. In die periode heb ik wel mijn vrienden leren kennen", zegt Han zacht jes. „Herman van Veen belde me 's nachts regelmatig op met de vraag: 'Han, wat heb je vandaag gedaan?' Er zijn ook mensen, die me hebben laten vallen. Geluk kig heb ik een goede echtgenoot en heerlijke kinderen. In die tijd heb ik veel gejankt; zelfmedelij den ook. Maar uit deze periode ben ik gelouterd gekomen." Degradatie De Avro wipte het gezicht van 'Wordt Vervolgd'. Na 13 jaar kwam een eind aan één van best bekeken familieprogramma's. Kindernet haalde Peekei terug op de buis. „We hebben een goed gevulde orderportefeuille. 'Wordt Vervolgd' is nu weer twaalf keer op televisie geweest en ik verbaas me erover dat de kinderen me allemaal kennen." Het gesprek onderbroken wordt regelmatig door gezwaai en Madeleine ëvoorbij is, is geweest. Op, om nooit meer terug te 'Mi. Zelfs de herinnering baat Die verbleekt of vertekent. hes de eerste zin van 'De indenen het is nooit meer btoen. „Het was nog donker, in de vroege morgen van <lwe en twintigste December W in onze stad, etc.De zin •>ft klassiek en veelbelovend, de stemming van een Russische lilotsvertelling is opnieuw gezet, maar de verpletterende indruk "i door een 17-jarige herkende verveling is weg. Erger nog: de "uReve, de schrijver van half ironische racismen, drukt de eerste '"«nering terzijde. De lezer kan nier terug, want hij is niet langer Voos. kboenlucht in een kloostergang maakt de gelovige opnieuw twee rn hoog. Aan de hand van mère Brigitte is hij op zoek naar het «fietsmuseum, hopend op een kleurig bidprentje voor zijn missaal, fair hij beseft meteen dat wat hij toen schoonheid vond, nu mierzoet Zijn jaren van verzet en afscheid schrijnen mee. boerenbroodsoep van oma vindt hij terug op het Franse ''Heland. Hij voelt zich als tussen zijn twee sterke grote ooms op de •ik m de grootouderlijke keuken. Dat ze dood zijn, dat de "'"derij nu een praktijkwoning voor een tandarts in te goede doen dal waar varkens liepen nu de zeilplanken van buitenlandse J'"sten opgeslagen zijn, dringt zich gelijk op. "boren worden is onmogelijk. Veertig jaar voortgezette geschiede- snebben zich genesteld in de hersenstam en ontwaken zodra, als bij '""st, het 'aroma' van madeieine en lindebloesemthee zich ver- faigr. het een enkele keer. Schuberts strijkkwintet uit 1828 maakt U de petite histoire los van de ongedisciplineerde tussen wijn en zwervende toondichter, maar van het moment waarop voor J !|Wi'raar het werk zijn eigen waarde kreeg. een alt en twee celli links van het altaar in de kleine kerk e vriend begraven en herdacht werd. Het klagend, vragende ih 'lef ada8'o, de celli vasthoudend zeurend eronder en de it!un^er'Se pizzicati. Toen dacht hij aan de klassieke telefoonge- Irit weer- diet brommerige, maar directe hallo en daarna "«'zelend gestamelde woorden die aangaven dat er iets onmoge- verwacht en verricht moest worden. De voorzichtige hulpkreten hi e jWS'e v,°0'- S'eeds weer herhaald en ondersteund door tij i j kreunen van ademnood, fors aangetrokken pizzicati. De Qc hijzelf is en die voorzichtig probeert te kalmeren. ,Yj'ÉT?™g naar een traag, ingehouden maar voortdurend en zacht V'ibr'°m d,eSr'P en troost lijkt te vragen. De laatst overgeble- :,s huilt met rug en schouders op de bank voor hem en zelf "J z'ch vertwijfeld af hoe hij over tien minuten uit zijn j m8swoorden komen moet. 1,100'l 7 eVm "Pachting, dezelfde bij het herbeluisteren. De L °®'e wordt zangerig opgewekter alsof de droeve klager ft 4e wereld niet uitsluitend uitzichtloos en duister is. ,'isievi ™it« e!%eeft- Er komen nog een paar flardjes zachtjes bezwerend laar d" do"her, een enkel moment van loutering en berusting, er doodsstrijd. Het begin van het scherzo. Radeloos '■verwoed met de armen slaan in een laatste poging te blijven ''"rtnonieus klinkend onbegrip, dissonanten van pijn. De opnieuw tegen de rand van de bril staan. Het verloren kuiwa Pnieuw klank, de angst, treurnis en vertwijfeling van ^Pmhn ll>n Weer terll8' het woordeloze beeld waar geen verhaal heiiuer"""r proppen emotie zoekt een hernieuwde uitweg, boten d,e üch gezet heeft, komt elke keer opnieuw naar n- Misschien hee, dit rouw. gegil van kinderen die hem be groeten. „Kijk, dat mensen tus sen de 10 en 30 jaar mij kennen kan ik me voorstellen. Maar voor deze groep, tot 10 jaar dus, ben ik toch een tijd uit beeld ge weest." „Kindernet heeft heel veel kij kers. Vergeet niet dat er vijf miljoen huishoudens Kindernet kunnen ontvangen. Toen ik overging naar Kindernet werd me gevraagd of ik dat geen de gradatie vond. Maar ik voel me er thuis. Ik houd van de filosofie. Ze brengen de betere series. Met de programmering van 'Telekids' was ik niet altijd even gelukkig. Een serie als 'Transformers' vind ik een misproduktie. „Van Kindernet kunnen ook vol wassenen genieten. De kwaliteit is dusdanig, dat je als ouder kunt vertrouwen op datgene wat ze uitzenden. Ze vertonen er ab soluut geen geweld. Ik houd niet van geweldfilms. Mensen die zo maar onthoofd worden, dat hoeft voor mij niet." Feuerstein Niet alleen Kindernet zorgde er voor dat 'Wordt Vervolgd' werd vervolgd, maar ook het buiten land ontdekte Peekei. „Ik werd gebeld door een Duitse commer ciële zender. Ze hadden mijn naam gehoord in het Franse Angoulême waar de stripwereld een keerper jaar bij elkaar komt. Een paar dagen later bel de een andere Duitse zender. Toen dacht ik, dat ze een grap met me uithaalden." Zo kreeg Duitsland via RTL het strippro gramma 'Comix'. „In Duitsland is de strip in opkomst. Ze zijn gefixeerd op Asterix en The Flintstones, daar bekend als Fred Feuerstein." Han Peekei, gehuld in een geruit Ollie Bommel-achtig jasje en voorzien van een Kuifje-horloge, kan zelf zo in een stripboek. „Ik ben een stripfiguur", roept hij uit. „Ik heb een paar dingen, zoals een rond uiterlijk. Maar daar zit ik niet meer mee. On langs vertelde André van Duin in een programma een mop, dat je, als je om Han Peekei heen wilt lopen, brood mee moet ne men. Het is niet leuk om dik te zijn. Maar mijn moeder zei al- Han Peekei: „Ik heb een tijd gehad dat ik geld belangrijk vond. Nu niet meer.foto archief de stem tijd: 'Han, jongen, ik hoop dat je een man van gewicht wordt'. Zo zal ze het nooit bedoeld heb ben." Requiem 'Het Land van Ooit', het tastbare sprookjesboek, lijkt de ultieme lokatie voor een programma als dat van Peekei. „Het knappe van dit park is, dat er niet voor 100 miljoen geïnvesteerd is in meta len attracties, maar in fantas tische ideeën. Hier voel ik me thuis. Ik heb bewondering voor de 60, 70 acteurs die hier spelen. Ik denk, dat als je je fantasie ontwikkelt, je als mens een bete re kans maakt. Het is een stuk kapitaal, dat je een betere over levingskans biedt. Het heeft mij wel geholpen mezelf overeind te houden. Toen het slecht met me ging, heb ik een 'Requiem' ge schreven. Strikt privé. Ik heb het 'Suite zeven mei' genoemd, om dat ik op die dag voor de rechter stond. Met dat stuk heb ik die hele belastingaffaire van me af geschreven." De Evangelische Omroep heeft Peekei ook ontdekt. „We hebben een grote dramaserie voor deze omroep ontwikkeld, 'De laatste carrière'. Het gaat over de pro blematiek van een man die uit het arbeidsproces is geraakt. Zo'n reeks moet je uiteraard niet doen op een manier als 'Dia mant'. Eerlijk gezegd maak ik ook liever een serie die recht in het leven staat." 'Reünie' over ontgoochelde spelersvrouwen van WK 1974 Door Anja van den Akker Toen regisseur Theo vani Gogh drie jaar geleden het toneelstuk 'Reünie' zag in De Balie in Amsterdam, besloot hij meteen 'ermee te gaan leuren'. De vlijmscherpe dia logen van een paar spelers vrouwen die het WK voetbal in 1974 hebben meegemaakt - liever gezegd het jammer lijke verlies van Nederland tegen Duitsland - wilde Van Gogh dolgraag vastleggen op het witte doek. Het lukte hem zowaar de actri ces nog een keer drie dagen op lokatie bijeen te krijgen voor een televisieversie van wat Van Gogh betitelt als een zwarte ko medie. „Al die hoop en verwach ting die de grond zijn inge boord..." In 'Reünie' draait het om een bijeenkomst ten huize van Hans je van de Kerkhof (Jacqueline Blom), de vrouw van René van de Kerkhof, 19 jaar na het 'drama' van 1974 dat hun leven blijkt te hebben getekend. Slechts vier dames zijn komen opdagen: Danny Cruyff (Marlies Heuer), Maya Suurbier (Annet Malherbe), Monica Neeskens (Truus te Selle) en Loes Rijsber- gen (Babette Mulder). Jenny Keizer (eveneens Truus te Selle) Truus te Selle speelt in 'Reü nie' de vrouwen van Johan Neeskens en Piet Keizer. FOTO KIPPA komt pas later op de proppen en Truus van Hanegem belt voort durend dat ze onderweg is, maar het niet kan vinden. Treurig Van meet af aan hangt er iets treurigs over de in Oranje-kleu ren gestoken huiskamer. Nostal gie, jaloezie, sympathie en spijt. Regelmatig de zucht: 'Was ik hier maar nooit naar toegeko men'. Danny Cruyff wil eigenlijk met een al rechtsomkeert maken. Ware het niet dat de ladderzatte Maya Suurbier in een onderjurk zit te wachten totdat haar met wijn bevlekte rok schoon uit Hansje's wasmachine komt. En Maya moet met Danny in de auto terug naar huis, vandaar. Danny stelt zich op als de onbe twiste vedette van het stel. Zij heeft zich het vakjargon van haar man Johan eigen gemaakt. Als de dames kibbelen over het inzetten van Rob Rensenbrink in plaats van Piet Keizer - hem was toch beloofd in die finale van '74 te mogen spelen? - zegt ze koeltjes: „Piet speelde gewoon te veel vanaf de middenlijn." Yoetbalprofessor Danny is de voetbalprofessor die psychologische theorieën ople pelt over de kracht van het col lectief, maar vooral die van ve dettes of de landsaard vertaald naar voetbalgedrag. „Nederlan ders kunnen niet in het groot denken. Ze komen een heel eind, maar als het erop aankomt ma ken ze het niet af." Neem dan de Duitsers: „Hun mentaliteit is on overtroffen." In de voetballerij bestaan volgens Danny geen vrienden, alleen collega's. Danny is de kakmadam die af geeft op de goedkope wijn van de zorgzame Hansje van de Kerkhof en op haar 'verkeerde' olijven. „Sorry, ik ben beter ge wend." Aan het slot een emotionele ont moeting met Jenny Keizer, de wederhelft van Piet. Jenny: „We waren toch vriendinnnen. Het ging toch om het plezier en de schoonheid van het voetbal?" Danny, haar tranen wegslik kend: „Dat moet je weten te professionaliseren. Daarmee slaat ze de spijker op zijn kop. Dit is de kern van alle opgekropte teleurstelling van deze vrouwen. Van hun een zaamheid, het blinde gehoorza men aan hun mannen die hen soms nog bedrogen ook. Loes Rijsbergen: „Had-ie verloren, was-ie de hele week in een rot- stemming. Had-ie gewonnnen, dan zag je Wim de hele week niet. Het wordt tijd dat ik eens aan mezelf ga denken." Voor de teksten hebben de au teurs Leopold Witte en Johan Timmers zich gebaseerd op in terviews en andere publicaties. Ze hebben de artistieke vrijheid genomen daar omheen een fictief verhaal te bouwen. Van Gogh: „Het is dus geen waargebeurd verhaal, maar een verhaal dat zo gebeurd zou kunnen zijn." 'Reünie' is ook voor niet-voet- balfans prima amusement, voor al door de uitstekende acteer prestaties. 'Reünie', Nederland 3, 00.05 uur Den Haag (anp) - Vanaf volgend jaar zijn bij 150 grotere postkantoren kaartjes te koop van concerten die georgani seerd zijn door het boekingskantoor Mojo. Ook bestaat de mogelijkheid hier telefonisch te reserveren. Nu zijn deze kaartjes alleen te verkrijgen bij acht speciale verkooppun ten in het land. KPN-dochterbedrijf Postkantoren BV en Mojo Concert J3V sloten hiertoe deze week een contract. De postkantoren streven al enige tijd naar een verbreding van het dienstenpakket. In dat verband worden nog onderhandelingen gevoerd met andere aanbieders van kaartjes in de amusementsindustrie en de sportwereld. Met Mojo heeft Postkantoren BV een grote vis weten binnen te slepen. Het boekingskantoor organiseert massaal bezochte pop concerten. Dit jaar heeft Mojo de organisatie van het North Sea Jazz Festival overgenomen van de erfgenamen van Paul Acket. Amsterdam (anp) - De Zwitserse danser en choreograaf Samuel Wuersten wordt de nieuwe artistiek leider van het Holland Dance Festival, dat tweejaarlijks in Den Haag wordt gehouden. De benoeming gaat op 1 novem ber 1995 in. Tot dat moment zal Wuersten (33) als co-artistiek leider aan het festival verbonden zijn. Als artistiek leider volgt hij Mare Jonkers op, die per 1 au gustus directeur van het tan- ztheater der Komisehen Oper in Berlijn wordt. Jonkers houdt de artistieke leiding van de Holland Dance Festival tot en met de editie van 1995. Wuersten woont in Nederland en verdeelt zijn tijd tussen Neder land, New York en Praag. In de Tsjechische hoofdstad geeft hij les aan kunstopleidingen. Dat zelfde geldt voor de Rotterdamse Dansacademie, de London Con temporary Dance School, de dansopleiding van de Theater school Amsterdam en een aantal gezelschappen. In 1992 en 1993 zijn een aantal van zijn choreografieën uitge voerd in Rotterdam, Praag en New York. Thans werkt Wuersten als choreograaf aan een produktie die in het najaar uitkomt tijdens het Festival Ca- dance in Den Haag. (advertentie) Het frisse, fruitige witbier met een zachte smaak. Gebrouwen door de Stadsbrouwerij van Maastricht. FILMS GOES -Grand Theater 20 u. The pelican brief. HULST - De Koning van Engeland 19.30 en 22 u. Grumpy old men. 19.30 u. Naked gun 33 1/3. 19.30 u. True romance. 19.30 en 22 u. Ace ventura: pet detective. 22 u. Philadelphia. 19.30 en 22 u. Blink. 22 u. Remains of the day- MIDDELBURG - Cinema 19 u. Schindler's list. 22.30 u. Bad Boy Bubby. OOSTBURG - Ledeltheater 20 u. Cool runnings. VLISSINGEN - Alhambra 1 19 en 21.30 u. Naked gun 33 1/3. - Alhambra 2 19 en 21.30 u. Philadelphia. - Alhambra 3 19 en 21.30 u. Intersection. - Alhambra 4 19 u. Cool runnings. 21.30 u. Blink. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Mr. Wonderful. Zaal 2 - 14.30, 17 en 20 u. Mrs. Doubtfire. 22.30 u. True romance. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Hudsucker proxy. Zaal 4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. Zaal 5 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u„ Four weddings and a funeral. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3 Zaal 7 - 14.30. 17 en 20 u. Aristo- cats. 22.30 u. Remains of the day. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 9 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The paper. Zaal 10 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. On deadly ground. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Monolith. Zaal 12 - 14.30, 17 u. Sister act 2. 20 en 22.30 u. In the name of the father. Zaal 13 - 14.30 en 17 u. Free Willy. 20 u. Short cuts. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. Zaal 15 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Intersection. Zaal 16 - 14.30, 17, 20 u. Sha- dowlands. 22.30 u. Born yesterday. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Philadelphia. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. The pelican brief. •Zaal 19 - 14.30, en 20 u. Schind ler's list. Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Aristocats. Zaal 21 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 22 - 14.30 en 17 u. Cool runnings. 20 en 22.30 u. Dream lover. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. My girl 2. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. 4 Wed dings a funeral. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Police academy 7. 14.30 en 17 u. The Aristocats. 14.30, 17, 20 u. Mr. Wonderful. 14.30, 17 en 20 u. The paper. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Dream- lover. 17, 20 en 22.30 u.The hudsucker proxy. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Shadowlands. 20 en 22.30 u. Blink. 22.30 u. The Pelican brief. 22.30 u. Philadelphia. 22.30 u. In the name of the father. 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30 u. Free Willy. KNOKKE - Beverly screens 20 en 22.30 u. Four weddings and a funeral. 20 en 22.30 u. My girl. 20 en 22.30 u. Remains of the day. 20 en 22.30 u. Dream lover.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 21