*FL 150r Jabobank: Herstel ationale economie teeds duidelijker ECONOMIE KORT Verdubbel uw spaargeld met één telefoontje. 06-8822 6Wie wast tegenwoordig nog op 95 graden Aantal bezoekers Euro Disney valt nog tegen VJI I H onrust bij Spoorwegen sterk toegenomen 23 JAAR" Jrussels vliegveld Zaventem gaat de concurrentie met Schiphol aan A tDEBON ECONOMIE A6 Slecht weer veroorzaakt ileine aanvoer op veiling ering van deze bon, l| loudJj •TEL. 076-14 69 00 13,9% Belastingvrij is mogelijk. ;RDAG9 JUNI 1994 52,50 55,80 48,50 50,70 67,50 37,20 41,50 32,00 61,70 40,20 69,30 83,50 30,20 66,10 31,20 33,80 51,30 32,70 32,20 639,00 22,00 56,10 5,70 49,10 42,60 26,70 57,50 11,00 16,70 12,80 16,50 13K 13* W 46V, 40% 28* 21 20 60 61 <6 «ft m ei* 56 55* 48V- 4$ 50H 50* 37V5 37* 75* 62% 61* 63Vi 82V, 26H 26 121% i2i* 31 30V, 80% 80 25% 24 27 28* 104% 104 49% 50 22% 22V, 62 63* 32 33* 65% 65 12% 13 15% 15 16 16 Goud Goud onbewerkt 22,630-23,230 oerh bewerkt 24,830 per kg Zilver zilver onbewerkt 280-350 per kg bewerkt 390 laten per kg 104,50 vk vorige koers sk slotkoers gisteren a laten 08/06 b bieden 35% c ex claim 32% e gedaan/bieden 55% d ex dividend" 58% t gedaan/laten 28 g bieden en ex dividend 19% h laten en dividend 48% k gedaan en laten ex dividend 15% 88 1 gedaan en bieden ex dividen fug |ul 62,50 187 2,20 1,80 65,00 778 1.10 0,90 70,00 2537 0,20 020 72,50 150 0,10 a 0,10 65,00 512 9,20 930 70,00 305 11,80 12.30 50,00 169 0,60 0,10 55,00 215 0,10 020 50.00 483 3,00 3,20 45,00 153 1,60 1.40 45,00 457 2,40 a 1,90 40,00 212 1,00 1,10 40,00 224 1,30 1201 190,00 325 0,15 0,15 b 195,00 443 8,00 8,00 185,00 200 1,50 a 1,30 195,00 450 8,10 b 8,00 170,00 215 3,00 3,60 180,00 197 1,00 1,10 145,00 501 37,50 40,80 400,00 789 7,40 8,50 405,00 225 4,00 520 410,00 493 2,20 250 415,00 194 0,90 1,10 390,00 460 19,50 21,50 400,00 1508 12,00 13,20 395,00 2644 1,30 0,80 400,00 1453 2,20 1,40 405,00 713 3,80 2,90 405,00 518 7,80 6,50 400,00 200 9,20 b 9,70 75,00 300 2,70 2,60 80,00 182 2,50 2,20 90,00 229 1,10 1,10 1150 80,00 154 12,00 50,00 500 1,50 a 1,00 50,00 554 3,00 3,00 50,00 500 3,20 a 3,00 50,00 500 4,70 a 4,10 65,00 150 4,90 a 5,50 195,00 325 4,00 3,40 195,00 180 7,30 730 52,50 265 1,20 a 0,80 35,00 5328 20,50 20,20 11» 55,00 5037 11,90 b 55,00 250 2,40 2,50 80,00 160 3,70 a 3,50 238 1,80 2,90 220,00 446 4,20 a 4,00 2582 2,03 224 bStem DONDERDAG 9 JUNI 1994 correspondent „I Schampers tissejToeristen, zakenlie- Eurocraten en journalis- in Brussel, allemaal heb- l je wel iets te klagen over intern, de meest 'Oosteu- ipes se' luchthaven van West- ambtenaren, smerige res- Lts, vervallen gebouwen, Itische toestanden in de aan- Jstbal en voor het luchtha- «éouw. Er zijn evenwel be- e tijden in aantocht. Dinsdag u wordt het eerste gedeelte van de nieuwe luchthaven Za ventem 2000 in gebruik geno men. Deze zomer zal een beperkt aan tal chartervluchten vanaf de nieuwe terminal vertrekken. Het totale project met winkels, res taurants en kantoren, is pas over een jaar helemaal klaar. Toen premier Dehaene vorig jaar de buitenlandse correspondenten in Brussel college kwam geven over de Belgische staatshervor ming, was de eerste vraag die daarna werd gesteld of de over heid nu eindelijk eens werk zou willen maken van het probleem- Zaventem. De werkzaamheden waren toen al in een vergevorderd stadium, ondanks de financiële problemen waarmee het project Zaventem 2000 te kampen had. De oude internationale luchthaven van Brussel werd gebouwd ten tijde van de Wereldtentoonstelling van 1958. Sindsdien onderging het complex slechts geringe aan passingen. De mussen vliegen echter vrolijk rond in de aan komst- en vertrekhal, achter de taxfree-winkels lagen eerder dit jaar gedurende weken asielzoe kers te slapen bij gebrek aan andere opvang. Zaventem 2000 wordt in juli 1995 opgeleverd. Maar exploi tant 'Brussels Airport Terminal Company' zit wel opgezadeld met een 'nutteloos bouwwerk', een typisch Belgisch fenomeen. De plannenmakers voorzagen aanvankelijk een extra pier, ten behoeve van de nationale lucht vaartmaatschappij Sabena. Er werd een tunnel gebouwd die de geplande pier A zou verbinden met het nieuwe luchthavenge bouw. Maar Sabena liet later weten geen geld en behoefte te hebben voor de nieuwe infrastr- cutuur. De tunnel lag er toen al, maar zal dus. niet worden ge bruikt. De afmetingen van Zaventem 2000 - 260.000 vierkante meter - laten toe de capaciteit van de Brusselse luchthaven te vergro ten tot 18 k 20 miljoen passa giers per jaar. Dat aantal is voorlopig nog te ambiteus. De oude luchthaven was slechts be rekend op 6 miljoen reizigers, al werden daar vorig jaar 10,2 mil joen passagiers verwerkt. Zaventem 2000 hoopt op den duur, qua reizigersaantal, vrachtvervoer en infrastrcutuur te kunnen concurreren met de grote Europese luchthavens, zo als Schiphol. Bij de constructie is veel aan dacht besteed aan de beveiliging. In elke hoek is permanente ca meracontrole. De bagagecontro le zou via een nieuw systeem betrouwbaarder moeten zijn dan ooit. Zaventem is tot dusver slechts eenmaal doelwit geweest van een terroristische aanslag. In 1979 gooiden onbekenden een handgranaat naar een bus van de Israëlische luchtvaartmaat schappij El-Al. Het projectiel ontplofte niet, maar de actie toonde wel aan hoe onveilig Za ventem was en volgens deskun digen nog altijd is. ,nonze redactie economie recht - Het wordt steeds duidelijker dat de economie in .(Ierland zich herstelt. (tschrijft de Rabobank in haar rartaalbericht. bank leidt het herstel af uit omvang van de industriële Wrijven, de wijze waarop productiemiddelen worden nat. het aantal faillissementen van het consumen- nertrouwen. ie magere toeneming van het ito binnenlands produkt (bbp) it 0,2 procent reëel in 1993 orziet de bank een versnelling le groei tot 1,25 procent dit vooral door het aantrekken i ie uitvoer. Rabo denkt dat het uitvoer- ime dit jaar op zijn hoogst I drie procent zal toenemen, mie invoer zit er een stijging j) 2,25 procent in. Het over- iot op de lopende rekening ide betalingsbalans komt dan lop 18 miljard. »r 2995 acht de Rabobank een economische groei van 2 a iprocent mogelijk. Omdat ook belangrijke handelspartners Duitsland en Frankrijk het ljuncturele herstel dan echt inkrijgt, zal de wereldhan- i, en daarmee ook de Neder- ïdse uitvoer, met vijf procent hot stijgen. investenngen zullen eveneens i aantrekken, voorspelt de t De groei van de particulie- nsumptie zal echter beperkt tot ongeveer een procent, oidat de gematigde loonstij ging opnieuw achterblijft bij de nog steeds geringe prijsstijging. Zo zal de invoer minder sterk toenemen dan de uitvoer, waar door het saldo op de lopende rekening op 20 miljard kan uitkomen, niet minder dan drie procent van het bbp. De werkloosheid blijft evenwel een zorgenkindje. Het aantal ge registreerde werklozen is inmid dels ongeveer een half miljoen. En ondanks het verwachte ver dere herstel van de conjunctuur zal die toe blijven nemen, zij het steeds minder sterk. Arbeidsduurverkorting zal op lange tijd slechts leiden tot een zeer lichte daling van de werk loosheid, betoogt medewerker A. Manders van het CPB in het eco'nomenvakblad ESB. Zo zal bij een bekorting van de arbeids duur met 5 procent de werkgele genheid in mensen uitgedrukt met 0,7 tot 1,9 procent stijgen. Hij heeft verder uitgerekend dat werkenden er 1,4 tot 2,5 procent op achteruitgaan. Voor uitke ringstrekkers is die achteruit gang nog groter. Als men besluit de minima te compenseren voor de inkomensdaling, verdwijnen de positieve affecten van de ar beidsduurverkorting voor een belangrijk gedeelte. Hij tekent daarbij wel aan dat de gevolgen van arbeidsduurver korting afhangen van de vorm. AH koppelt een actie aan de verkoop van Omo: er wordt een WK-leeuwtje bij cadeau geg'even. Maar de pakken blijven onaangeroerd in de schappen staan. foto willem blauw Van onze verslaggever Breda - Zomaar een filiaal val van Albert Heijn in Bre da. onze redactie landbouw da - Het slechte weer van de afgelopen weken zorgt ervoor itde aanvoer bij de RBT-veiling in Breda verhoudingsgewijs Pakken van het veelbesproken wasmiddel Omo Power staan prominent bij de ingang van de winkel. Compleet met WK-leeuwtjes. Want 's lands grootste grutter heeft er een actie aangekop peld: wie een pak Omo koopt, krijgt een voetbal-leeuwtje ca deau. Eenzelfde leeuwtje trou wens als bij aankoop van het huismerk-wasmiddel of van Robijn. Dié pakken vinden nog enige aftrek, de tientallen OMO-verpakkingen blijven on aangeroerd. In een uur is er slechts één klant die het middel in zijn wagentje legt. De wat oudere heer spelt minutenlang de ver pakking en besluit zijn merk trouw te blijven. Weêt hij het wel zeker? „Echt, ik weet er alles van. Die labo ratoriumtest vind ik nogal on realistisch. Zeg nou zelf, wie wast er nou nog op 95 graden tegenwoordig? En dan 24 keer achter elkaar! Ik heb altijd Omo, ik heb er vertrouwen in. Ik trap niet in het spelletje van de fabrikanten die hun concur rent aanvallen. Ze zouden toch wel gek zijn als ze een produkt in de handel brengen dat niet te vertrouwen is?" Andere klanten blijven even aarzelen. De meesten reageren op de zelfde manier: „Die rel interesseert me niet. Ik gebruik het toch al niet. Ik hou het op het huismerk, want die A-mer ken zijn me veel te duur." Ook al zegt hij geen klachten te hebben ontvangen, de assis tent-bedrijfsleider kan niet an ders dan constateren dat het dezer dagen slecht gaat met Omo. Een brief van het wasmiddel concern Unilever meldt dat de verkoop gewoon doorgaat, zij het dat de formule enigszins gewijzigd zou zijn. „Niet dat ze de prijs verlagen, dat zou stom zijn omdat de klant dan gaat denken dat het wasmiddel ge dumpt wordt. Maar reken er maar op dat er de komende weken een offensief met acties van Omo zal zijn." (ADVERTENTIE) iiÊü eis is. heeft tot gevolg dat de vei- "ijzen, en daardoor dus ook consumentenprijzen, momen- jrelatief hoog zijn. e week bijvoorbeeld worden M kilo aardbeien voor de verwacht, In de vergelijk- 'e week van 1993 werd een |™ele hoeveelheid geoogst, hlmgdirecteur M. Claes: „Dat irbeeld tekent ook een beetje f®g van zaken dit seizoen. In gesproken is tot nu toe 10 minder aangevoerd, hi geld is de omzet slechts procent lager. Wat wil zeg- er minder produkt is (gevoerd voor een betere |s." I®s Claes geeft de situatie cut moment aan dat de tuin- H' hi weerwil van de ver ^gevoerde technologie, toch to, ™anhelijk blijft van het ""at nu nog niet geoogst is is niet weg. Dat zit er gewoon aan te komen. Als het weer om slaat is het risico groot dat we een explosieve stijging van de aanvoer krijgen. Het laat zich raden wat de prijzen dan zullen gaan doen. We houden ons hart vast. Volgens de directeur van de RBT-veiling lopen de cijfers van het huidige seizoen parallel met die van 1991, dat uiteindelijk als een goed tuinbouwjaar in de boeken kwam. Daarna volgden twee desastreuze jaren. Het is volgens Claes nog te vroeg om uit de huidige cijfers een voorspelling te doen voor de rest van het seizoen: „Vorig jaar ver liepen de eerste vijf maanden ook heel redelijk. Daarna klapte de prijs in elkaar. We hebben als enige zekerheid dat het niet slechter kan dan vorig jaar. Ik zie wel lichtpuntjes." Parijs (rtr/afp) - Euro Disneyland kampt ondanks een verla ging van de toegangsprijzen nog steeds met een dalend aantal bezoekers. Opvallend van vorm. Uitdagend van karakter. Ruim van opvatting. Opwindend van kleur. De Mitsubishi Space Wagon Vista 2.0i 16V. Tij delijk in 3 exclusieve two-tones. Hasta la vista bij de Mitsubishi dealer. HrreuBiau MOTORS Mitsubishi Space Wagon Vista. Tijdelijk f51.845,-. Beperkt leverbaar. Prijs is tncl BPM/BTW, excl. kosten rijklaar maken, afSassenheim. Wijzigingen voorbehouden. Elke Mitsubishi personenauto wordt geleverd met 3 jaar Multigarantie/lnter-Euro Service Imp Hart Nibbrig Greeve B V., Sassenheim, lel.02522-66111Mitsubishi Dealer Lease, tel.02522-20660. Dealeradressen staan vermeld in de Gouden Gids. In de eerste helft van het op 1 oktober begonnen boekjaar von den 3,1 miljoen mensen het pret park bij Parijs een bezoek waard. Net als de 9,8 miljoen mensen die over het boekjaar 1992/93 het park bezochten, blijft dat aantal 'ver beneden de verwachtingen', meldde de di rectie van Euro Disney gisteren tijdens een buitengewone aan deelhoudersvergadering weten. In de eerste twaalf maanden na de opening van het park in april 1992 bezochten 10,5 miljoen mensen het pretpark, terwijl er op elf miljoen bezoekers was gerekend. Maar sindsdien zit er de klad in. Het bedrag dat de bezoekers besteedden, zakte daarnaast met 7 procent tot 229 franc (ruim 75) per persoon. De aandeelhouders waren opge trommeld om hun fiat te geven aan een reddingsplan dat de di rectie vorige maand is overeen gekomen met het moederbedrijf, Walt Disney, en een groot aantal banken. Dat plan voorziet onder meer in een kapitaalvergroting van zes miljard franc 2 mil jard). De aandeelhouders stemden met het plan in. Volgens analisten hadden zij ook weinig keus. Voor hen is het toch al een bittere pil omdat de aandelenuitgifte een verwatering van hun stukken betekent. OflZö VPrclarn-1^, uw mm mm mm mm mm mm mm f^l mm mm^ZM 134 (HOEK V. COOTHPLEW UUR VR.: 10.00-17.00 UUR 10.00- 17.00 UUR Nd - De trouwe Familie ls °P sterven na dood. It,..?61-, 91 het vroeger zo I 'e bedrijf, waar kader tJfre werknemers ver- f aan elkaar en de NS p is ontspoord. i Mo de laren tachtig was invert abing> waarbij het Ikbaar m lag' haast on~ I arbem r sinds 1990 laait il n» nrust minstens een- l,®Jaar°P- de stakingen van giste- *aaTbii tot 12 uur J*® m de Ragstad nau- wndrn f 1 was' bereiden Komma1 V6el actie "erbm maanda8 kan het Zeero t gedurende een Feu stil op vee! meer leevakh!ki)men,e bggen. ctie et! hebben de NS- f VaMaao „matum gesteld eis js a m.12 uur afloopt, faken pi. cao-verband inkeek! worden om r NS-omf ,ld voor het to- en ge(WMel veil'g te stel- sedwongen ontslagen te voorkomen. Het mag zo zijn dat in de afgelo pen tien jaar het treinverkeer in ons land maar vijf dagen is stil gevallen, waar in het nabije bui tenland treinreizigers hebben le ren leven met het regelmatig dagenlang stokken van de trei nenloop. Sinds 1985 is in Neder land de dreiging van stakingen, werkonderbrekingen en wilde acties echter nooit echt meer weg geweest. Daar komt nog bij dat de drie spoorwegvakbonden zo sterk verdeeld zijn geraakt, dat zij vaak tegen elkaar in zitten te onderhandelen en actie te voeren. Begin 1985 waren er werkonder brekingen onder het rijdend per soneel dat ook nu in actie is gekomen. In 1986 lag het trein verkeer deels plat, tot de rechter ingreep en verder staken ver bood. In 1990 volgde een lande lijke treinstaking van een dag, omdat de vakbond FSV hogere looneisen stelde; de andere Ver- voersbonden van FNV en CNV waren met de NS al tot een akkoord gekomen. De FSV haal de bakzeil. Daarna was het elk jaar raak. In mei 1991 was het ruim twee dagen chaos tussen de rails. Er waren wilde stakingen uitgebro ken, gevolg van het neersteken van een conducteur door een zwartrijder in Harlingen. De NS deden toezeggingen om de vei ligheid van de conducteurs te vergroten. In juli van dat jaar volgden alweer twee dagen van wilde stakingen van machinisten in Rotterdam. De inzet was een hoog opgelopen werkdruk, een strakkere organisatie waarin vrije dagen veel moeilijker op te nemen zijn en vaker ingeroos terd werd op onaangename da gen zonder overleg. De dreiging van een grotere staking was toen 'een kwestie van één vonkje'. Ondernemingsraad en bonden bemiddelden, het conflict werd voorlopig gesust. Op 6 en 7 april 1992 lag het treinverkeer totaal stil bij de 'grootste treinstaking sinds de oorlog'. Ook witte boorden op het NS-hoofdkantoor deden mee. De verharding in de werk en overlegsfeer was ongekend. Vooral in Amsterdam manifes teerden zich heethoofdige actie leiders waar ook de bonden wei nig greep op leken te hebben. Op de eerste (maandag)ochtend lie pen de files op de wegen op tot bijna 300 kilometer, vijf maal zoveel als normaal. Maar om half tien waren de meeste weer opgelost, de avondspits was zelfs ongewoon rustig, reizigers op vallend begripvol. Het resultaat van harde onderhandelingen over een salarisverhoging was een 'poen-akkoord', waarbij tus sen de bonden een ruzie-sfeer ontstond. In november 1993 ontstonden diverse korte acties na een nieu we confrontatie van bonden en NS-directie bij de presentatie van het 'businessplan reizigers- vervoer'. De onrust en het ongenoegen over nieuwe gevoelige reorgani saties en een in ongunstige zin gewijzigde taakinhoud van de machinisten laaiden weer op. In februari van dit jaar voerde de Spoorwegpolitie in Amsterdam stiptheidsacties. Het klimaat bij de NS is vooral grondig bedorven onder de druk van de diepgaande herstructure ring waarvoor het bedrijf zich geplaatst ziet. De Spoorwegen zijn opgesplitst in onderdelen Wachten op de trein... die zelfstandig en commercieel moeten gaan opereren. Nu de overheid terugtreedt en steeds minder bijdraagt in de exploita tietekorten snijdt het mes diep. In 1990 werd, in het plan 'Spo ren naar 1996' aangekondigd dat bij dat grote reorganisatieproces op 1 januari 1996 van de 28.000 arbeidsplaatsen bij NS 4800 ba nen moeten zijn wegbezuinigd. Daarbij lopen de NS-werkne- FOTO ANP mers de laatste jaren ook te hoop tegen de sterk veranderende be drijfscultuur, waarin zij zich minder dan vroeger deel uit voe len maken van een grote Familie Spoor. Bazen heten nu proces- of veran deringsmanager en zijn niet al tijd meer gepokte en gemazelde spoorwerkers en ingenieurs, maar academici van buiten het bedrijf. 'Benzine duurder Rotterdam - Met ingang van morgen wordt benzine aan de pomp een cent per liter duurder, aldus marktleider Shell. LPG en diesel blijven in prijs gelijk. De adviesprijzen voor de zelftankstations zijn dan voor Euro loodvrij 1,91, super plus loodvrij 1,97 en super met lood 2,08. OESO eens over voorzichtige uitbreiding Parijs - De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling, de OESO, gaat zich de komende jaren meer richten op uitbreiding van het aantal leden. De uitbreiding van het economische instituut kreeg gisteren enige gestalte met de ondertekening van een samenwerkingsverband met Rusland. Een lidmaatschap van Rusland is de komende twee jaar evenwel nog niet aan de orde, liet Jean-Claude Paye, secretaris-generaal van de OESO, weten. Een stuk dichter bij toetreding staan Polen, Hongarije, Slowakije en Tsjechië. Met dit viertal, dat kortgeleden het lidmaatschap heeft aangevraagd, zullen binnen kort onderhandelingen beginnen. De OESO-landen kwamen ook overeen contacten aan te knopen met China. De dialoog met de volksrepubliek betekent voorlopig nog een voorzichtige stap naar een nauwere samenwerking tussen de club van industrie landen en de Oostaziatische staat die de afgelopen jaren een forse economische groei heeft doorgemaakt. Aow-fonds verliest 1,2 miljard gulden Amstelveen - Bij de uitvoering van de aow is in 1993 een negatief resultaat geboekt van 1,2 miljard gulden, blijkt uit het vandaag verschenen jaarverslag van de Sociale Verzekerings bank (SVB). De SVB is belast met de uitvoering van de aow, de algemene weduwen en wezenwet (aww) en de kinderbijslag. In totaal keerde de SVB in 1993 ruim 44 miljard gulden uit aan meer dan vier miljoen aow-, aww- en kinderbijslaggerechtigden. Het negatieve saldo bij de uitvoering van de aow over 1993 is minder groot dan verwacht. Gerekend was op een verlies van 1,8 miljard gulden, samenhangend met de verlaging van de aow- premie van 14,35 naar 14,00 procent per 1 januari 1993. Universiteit schrapt 150 banen Wageningen - De Landbouwuniversiteit in Wageningen schrapt in de komende drie jaar 150 banen. De arbeidsplaatsen verdwij nen om een bezuiniging van meer dan tien miljoen gulden door de rijksoverheid op te vangen. Volgens het universiteitsbestuur zijn de kortingen niet meer zonder gevolgen voor het personeel door te voeren. Wel zijn gedwongen ontslagen voorlopig uitge sloten. De universiteit zal bemiddelen bij het vinden van nieuwe banen. Naar verwachting zal het aantal medewerkers dat moet verdwijnen, niet tot 150 beperkt blijven. De universiteit telt 1850 arbeidsplaatsen, maar door deeltijdwerk schommelt het aantal medewerkers rond de 3.000. RDM wil duikboten leveren aan Pakistan Rotterdam - De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM), onderdeel van het Begemann-concern, mengt zich in de strijd om de lucratieve levering van drie onderzeeboten aan de marine van Pakistan. Met de leverantie zal naar het zich laat aanzien meer dan een miljard gulden gemoeid zijn, al wilde woordvoer der P. Rietkerk van RDM over de prijs van de schepen geen enkele uitlating doen. De Moray is de kleinere opvolger van de Walrus. De Rotterdamse onderneming bouwt geen onderzeebo ten met aandrijving door kernenergie. Met de aanbieding van RDM is Nederland het vijfde land in de race om de Pakistaanse duikbootorders geworden. (ADVERTENTIE) Bel met Spaarbeleg als u de opbrengst van uw spaargeld wilt verdubbelen. U ontvangt dan alle infor matie over KoersPlan van Spaarbeleg. KoersPlan is namelijk belastingvrij sparen met een hoog rendement: 13,9%* over de spaarperiode t/m 1993. Hoe dat precies gaat, leest u in de KoersPlan brochure. Bel met Spaarbeleg of stuur de bon in. U kunt ook uw verzekeringsadviseur raadplegen. Gerealiseerde rendementen vormen geen garantie voor de toekomst. 24 uur per dag (20 ct/min.) SPAARBELEG,100% DOCHTER VAN ^EGON Ja, stuur mij - vrijblijvend - meer informatie over het hoge, belastingvrije rendement van Koersplan. Naam: Straat: m/v Postcode:Plaats: Telefoon:SPAAR In een envelop zonder postzegel zenden aan: BELEG Spaarbeleg N.V., t.a.v. Karin van Dam, Antwoordnummer. 7012, 3430 VM Nieuwegein.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 7