6Leren leven met het onvolmaakte' DE STEM Tweede cajun- en zydeco-festival in Raamsdonksveer UIT gids jsmm 1 H WÊÊ^m Karei Appel exposeert] in museum Amstelveen DE STEM Ivo van Hove gefascineerd door toneelschrijver Eugene O'Neill Leven Aletta Jacobs als speelfilm Kunstwerken van papier in drukkerijmuseum Etten-Leu SUSKE w Ik vind dat het niet kan dat een Oranje-gek zeventig piek moet neertellen om een oefenduel te mogen bywonen. Kees Jansma, tv-presentator V I. V Gids MAANDAG 30 MEI 1994 /H Door Henk van Weert Op 2 juni gaat in de Amsterdamse Stadsschouwburg 'Rijke manshuis' van Het Zuidelijk Toneel uit Eindhoven in premiè re, in het kader van het Holland Festival. Ivo van Hove regisseert zijn der de stuk van Eugene O'Neill. In 1989 leidde hij de voorstelling 'Rouw siert Elektra', in 1992 'Het begeren onder olmen'. Als: eerder dit jaar 'Een druppel' dichtersbloed' niet afgelast was, zou Rijkemanshuis zijn vierde O'Neill-produktie zijn geweest. De Antwerpse regisseur is gefas cineerd door het werk van de Iers-Amerikaanse toneelschrij ver. Zeker, Ivo van Hove was diep teleurgesteld toen hij in maart 'Een druppel dichtersbloed' moest afgelasten, omdat hoofd rolspeler Victor Löw al na enke le repetities 'afhaakte. „Mijn zwaarste teleurstelling in Eind hoven tot nu toe. Het was een absurde situatie. Ik had amper acht uur met hem gerepeteerd, de andere acteurs waren enthou siast, er hing in het geheel geen artistieke crisis in de lucht en plotseling liet hij me weten dat hij het niet meer zag zitten. Iemand anders erbij halen ging niet meer. Ik heb het als een zware klap ervaren, dat je daar helemaal niets tegen kunt doen. Hem dwingen had geen zin. Die klap heeft lang doorgewerkt en heeft mijn inzicht versterkt dat toneel maken een kwetsbaar vak lis". 'In de presentatie is 'Rijkemans- huis| steeds nadrukkelijk gekop peld' aan 'Een druppel dichters bloed'. Van Hove wilde beide stukken kort na elkaar laten spelen. „Nee, ik heb geen mo ment gedacht om het tweede stuk dan .ook maar te laten- val len. Het zijn uiteindelijk toch twee aparte, autonome toneel stukken, die je los van elkaar kunt zien". Daarom nu dus toch 'Rijkemans huis', dat evenals 'Dichtersbloed' oorspronkelijk onderdeel was van een elfdelige cyclus van O'Neill over opkomst en onder gang van een Iers-Amerikaans geslacht in het Amerika van de vorige eeuw. O'Neill vernietigde delen van de cyclus. Ook 'Rijke manshuis' was voorbestemd te verdwijnen ('To be destroyed after my death' schreef hij op het manuscript), maar ontsnapte toch aan het haardvuur. Strijd Twee vrouwen en een man zijn de centrale personages in 'Rijke manshuis'. Simon Harford (Warre Borgmans), zoon uit een rijk Amerikaans geslacht, is te gen de zin van zijn moeder De borah (Katelijne Damen) ge trouwd met Sara (Chris Niet- velt). Moeder veracht haar schoondochter, vanwege haar la ge Ierse afkomst. Er ontstaat een driehoeksverhouding, waarin Si mon' heen en weer geslingerd wordt tussen de gevoelens voor zijn vrouw en zijn moeder. De strijd tussen de vrouwen eindigt op de grens van de waanzin. De moeder trekt 'zich terug in een fantasiewereld, Sara ontpopt zich van echtgenote tot alterna tieve moeder van Simon. „'Rijkemanshuis' toont de zoek tocht van de man naar de vrouw. O'Neills eigen moeder was aan de morfine, toen hij nog maar een kind was. Ze leefde in een niet aardse gelukzaligheid, wat bij hem heel vreemd overkwam. Hij voelde zich buitengesloten. Maar moeder was ook heel bezit terig. Het dualisme tussen die twee houdingen zit in de rol van Ivo van Hove: Toneel maken is een kwetsbaar vak. FOTO E. SCHELLEKENS Kathelijne Damen. Het stuk is een gigantische aanklacht van O'Neill tegen zijn moeder. Hij heeft ooit zijn leven in een dia gram proberen samen te vatten. De morfine-verslaving van zijn moeder was een cruciaal punt daarin. In het stuk is Deborah een moeder die geen moeder wil zijn en Simon het kind dat een moeder wil hebben. Sara woont in het begin in een soort Huisje Weltevree, totdat haar schoon moeder zich met alles in huis begint te bemoeien. Sara wordt onder druk daarvan door Simon gereduceerd tot een object, waarmee hij een lichamelijke verhouding heeft. Moeder is er voor het geestelijke,' Sara voor het lichamelijke. Maar het tragi sche is dat je dat in het leven niet kunt splitsen. Gevolg is een totaal failliet van de drie figu ren, waarna Sara een altruïsti sche rol op zich neemt". Ivo van Hove is niet een regis seur voor wie de auteur belang rijker is dan het stuk dat hij schreef. „Ik doe nooit opzoekin gen naar de schrijver, de tekst moet maar voor zich spreken, vind ik. Ik had al twee stukken van O'Neill geregisseerd, zonder dat ik veel van hem wist. Maar mijn intuïtie gaf me in dat de sleutel voor dit stuk bij zijn eigen leven ligt. 'Rijkemanshuis' is zijn meest persoonlijke, auto biografische werk, denk ik. Hij heeft veel van de cyclus zelf vernietigd, maar Rijkemanshuis niet. Dat hij het slechts ter ver nietiging na zijn dood in zijn la heeft gelegd, vind ik niet toeval lig. Het is bijna zijn testament geworden, waarin O'Neill als Si mon spreekt". Eugene O'Neill heeft een onstui mig leven geleid. Hij werd in 1888 geboren als zoon van een Ierse immigrant. Op jonge leef tijd raakte hij al zwaar aan de drank. Niettemin werd hij een succesvol toneelschrijver. O'Neill won Pulitzerprijzen en in 1936 de Nobelprijs. Zijn leven lang had hij een problematische verhouding met- vrouwen. Ma donna en hoer: zo keek O'Neill tegen vrouwen aan. Hij trouwde, drie keer. In 1953 stierf hij in Boston. In Nederland zijn O'Neills toneelwerken betrekke lijk weinig gespeeld. Het bleef meestal bij zijn bekendste werk, 'A Long Day's Journey into The Night'. 'Rijkemanshuis' is nooit in Nederland opgevoerd. Mammoetepos Ivo van Hove ontdekte eind ja ren tachtig pas goed de kracht van O'Neill. „Klaas Tindemans, onze dramaturg, was in De Munt bezig met Richard Strauss' 'Elektra'. Hij maakte me attent op 'Rouw siert Elektra' van O'Neill. Het was mijn eerste jaar bij Het Zuidelijk Toneel. Ik las het en vond het een soort mam moetepos op zijn Amerikaans. Ik heb 'Rouw siert Elektra' geregis seerd. Het is zeker niet mijn beste regie geworden, maar ik raakte wel geboeid door de ma nier waarop O'Neill mensen in conflict laat komen. O'Neill is niet modern of modieus daarin, maar gaat toch diep in op het leven. Alles gaat bij hem direct en niet op een psychologiserende manier. Zijn personages komen op en zeggen direct 'I hate you' of T love you'. Ze houden niets achter. O'Neill psychologiseert niet, hij is geen Lars Norén of Tennessee Williams". Er zitten twee hoofdlijnen in zijn werk. Het gaat altijd om familie- affaires, waarin personages hun eigen demonen opzoeken. In die verwikkelingen geeft O'Neill commentaar op de grote Ameri can Dream. Hij creëert een te- gengeschiedenis, waarin hij kri tiek levert op het materialisme dat Amerika gevangen houdt, ten koste van zijn spirituele rijk dom. Het is Ivo van Hove niet om een O'Neill-revival te doen. „Zeker niet. Ik ben geen theaterhistori cus, die zich met het verleden bezig houdt. Ik ben door O'Neill gefascineerd, omdat ik in hem een filter gevonden heb voor dingen in het leven die ook mij bezig houden. Simon tracht in dit stuk het ultieme in het leven te vinden, het absolute. Maar dat is onmogelijk. We moeten leren leven met het onvolmaakte. Je kunt overleven door te leren hoe je gelukkig kunt zijn. Dat is mijn ingang naar dit stuk". 'Rijkemanshuis' van Eugene O'Neill door Het Zuidelijk Toneel. Regie Ivo van Hove. Acteurs: Chris Nietvelt, Katelijne Damen, Warre Borgmans, Bart Siegers, Henk van Ulsen en Joop Doderer. Première Holland Festival donderdag 2 juni. Stadsschouwburg Amsterdam. Toernee in september, oktober en november. Amsterdam (anp) - Regisseur Nouchka van Brakel gaat het leven verfilmen van Aletta Jacobs, een van de eerste vrouwenvoorvechters in Ne derland. De 28-jarige Luut- gard Willems, die de rol van Jacobs speelt, maakt in de zwart-witfilm 'Aletta Jacobs - een zoektocht', haar debuut. Hans Kesting speelt de liberale politicus C.V. Gerritsen, Jacobs' levensgezel. Andere acteurs zijn Truus te Selle, Catherine ten Bruggencate, Krijn ter Braak, Sacha Bulthuis en Hennie de Swaan. De opnamen beginnen in juni, de film komt na de zomer uit. Aletta Jacobs, in 1854 geboren in Sappemeer, was het eerste meisje dat tot de HBS werd toegelaten. Op haar zeventiende verjaardag schreef ze hoogstper soonlijk een brief aan minister Thorbecke met het verzoek tot inschrijving aan de Groningse universiteit. Thorbecke hono reerde dat; ze werd Neerlands eerste studente. Na haar studie vestigde ze zich als eerste vrouwelijke arts in Amsterdam. Daar hield ze onder meer een gratis spreekuur voor volksvrouwen. Ook verspreidde ze door vrouwen te gebruiken voorbehoedsmiddelen en protes teerde ze fel tegen misstanden in de prostitutie. Later bemoeide ze zich met politiek en werd mede door haar inspanningen het vrouwenkiesrecht ingevoerd. Nouchka van Brakel maakte eerder onder andere 'Een vrouw als Eva', 'Van de koele meren des doods' en 'Een maand later'. Ook tekende ze voor de drama-serie over de vrouwelijke veearts Iris. In een toelichting van producent Circe Films uit Amsterdam zegt Van Brakel de onverzettelijheid te bewonderen waarmee Aletta tegen de stroom inroeide. De regisseur wil niet alleen Jacobs' wapenfeiten, maar ook haar twijfels, emotie en humor laten zien. De opnamen worden gemaakt op het Groningse platteland, in Hoogezand-Sappemeer en de steden Groningen en Amster dam. Na de zomer gaat Aletta Jacobs - een zoektocht in pre mière. De KRO zendt de film in 1995 uit. Van onze verslaggever Raamsdonksveer - „We bar sten in Nederland van de jazz-, blues- en countryfesti- 'vals. Raamsdonksveer moet het eerste grote Nederlandse cajun- en zydeco-festival worden", zegt W. dé Groot, secretaris van de Stichting River Zydeco, die op zaterdag 4 en zondag 5 juni voor de tweede keer een tent neerzet op het Veerse Heereplein. Het festival gaat ditmaal 'inter nationaal', en gokt op 3500 be zoekers uit het hele land. Vrijwel de hele Nederlandse cajun- en zydecotop staat op het podium. 'Daarnaast komen The Blue Bird Cajun Band uit Engeland en Curtis Coubello uit Louisiana, de bakermat van cajunmuziek. Fiddler en accordeonist Coubello treedt allebei de dagen op samen met de Veerse River Zydeco Band. De ene keer als gastspeler, maar zondagavond als topact die zich door de River Zydeco Band laat begeleiden. Cajun- en zydeco-muziek (de laatste stroming is uit de eerste ontstaan) mag zich in een steeds grotere populariteit verheugen. De River Zydeco Band speelde zelfs met groot succes op het Bredase jazzfestival. De muziek is vrolijk, dansbaar en toeganke lijk. Zydeco bevat bovendien veel elementen uit de blues. Vio len accordeons zorgen voor een opzwepend karakter. Nadat blues jarenlang de podia van met name kroegen domineerde, is ca jun en zydeco een welkomen aanvulling. Het publiek heeft de beide verwante genres inmiddels ontdekt. Triangel Cajun dankt zijn bestaan aan in de achttiende eeuw uit het Cana dese Acadië verdreven Franse emigranten, die vervolgd door Engelsen én Fransen uiteindelijk in Louisiana terecht kwamen. Ze wisten hun 'joie de vivre' on danks het harde bestaan te be waren en zetten die om in mu ziek. Accordeon, viool en trian gel waren de voornaamste in strumenten. Ze zongen in hun eigen patois-Frans, op muziek die invloeden heeft van oude walsen en Franse quadrilles, en soms zelfs Keltische trekjes ver toont. Zydeco ontstond toen de cajun zich vermengde met de cultuur van de negerslaven, en kenmerkt zich door sterke blues-invloeden. De viool maakte plaats voor de saxofoon. Naast cajun-muziek bestaat er ook een cajunkeuken. Bekend van gumbo's, jambalaya's en oyster po-boy. Menig oer-Hol- landse slager heeft tegenwoordig een 'cajun-schnitzel' in zijn vi trine liggen. De namen van ca- jungerechten klinken even exo tisch als ze smaken: met veel vis, rijst en scherpe pepers. Ze zijn net als de muziek een smeltkroes van culturen. Tijdens het festival is ook de cajunkeuken vertegen woordigd. Programma Zaterdag 4 juni om 16.00 uur bijt The Cajun Company het spits af. Een Haagse groep die traditionele cajunmuziek speelt. De meeste nummers worden meerstemming gezongen in het cajun-Frans. Daarna is het de beurt aan Check Out the Zydeco uit Amsterdam, die meteen het verschil tussen cajun en zydeco laten horen. De groep heeft net als de River Zydeco Band een grote schare vaste fans, die eveneens in Raamsdonksveer worden verwacht. De derde groep op zaterdag is de Engelse Bluebird Cajun Band. Vervol gens begint de River Zydeco Band aan zijn eerste thuiswed strijd, met Curtis Coubello als gastspeler. De avond wordt be sloten door het inmiddels lande lijk doorgebroken Captain Gumbo, belend van hun hit 'Al- lons a Lafayette'. The Cajun Company mag zondag om 15.00 uur opnieuw als eerste het podium op. De Utrechtse/ Amsterdamse formatie La La Fayette brengt als tweede act van die dag een Nederlandstali ge mix van cajun, zydeco, blues en rock roll. Het grote aantal zelf geschreven nummers is het kenmerk van La Blusa. De groep speelt zelfs wat de leden zelf 'cajun-rock' noemen. Louisiana Radio hoeft voor het grote pu bliek geen nadere introductie meer. De groep heeft inmiddels twee goed verkopende cd's ge maakt. De climax van het festi val moet de tweede samenwer king tussen de River Zydeco Band en Curtis Coubello wor den, met de laatste deze keer in de hoofdrol. Foto boven: Curtis Coubello uit Lousiana. Foto links: The River Zydeco Band. FOTO'S ARCHIEF DE STEM Amstelveen (anp) - 'Van Cobra tot heden' is de titel van een overzichtstentoonstelling met oud en nieuw werk van Karei Appel. De presentatie, die van 17 juni tot en met 24 juli in het Van der Togtmuseum in Amstelveen wordt gehouden, bevat zeventig werken. Veertig zijn afkomstig uit de privécollectie van de kunstenaar. De rest komt van privéverzamelaars. Het merendeel van de werken is nooit eerder tentoongesteld. Bij de tentoonstelling verschijnt ook een catalogus. De kunstenaar, die in het buitenland woont, zal ook aanwezig zijn bij de officiële opening van de tentoonstelling. Op 17 juni zal hij de wereldpremière van de opera 'Noach' van De Nederlandse Opera (DNO) in de Stadsschouwburg in Amster. dam bijwonen. Voor die produktie maakte Appel de decors en de rekwisieten. Ook is hij betrokken bij de regie. Conservator Valentin in actie in het Ettense Drukkerijmuseum FOTOH. Door Esther de Boe Etten-Leur - Het is niet verwonderlijk dat een drukkerijmu seum een tentoonstelling wijdt aan papier, dat immei centraal staat in het drukkersvak. Wel opvallend is dat hi Drukkerijmuseum in Etten-Leur een tentoonstelling heel opgezet, waarin de nadruk ligt op papier als kunst. Zaterda en zondag 4 en 5 juni is daar de expositie 'Papier, van kuis tot krant' te zien, met papieren kunstwerken van de Belgisch kunstenaar Bob Matthysen. In het drukkerijmuseum wordt gedemonstreerd hoe papier ge maakt wordt en waar het zoal voor gebruikt kan worden. Er is een ruimte speciaal ingericht als een drukkerij van net na de oorlog. Met sommige van de in- drukwekkende drukapparaten wordt nog echt gewerkt. Maar de kern van de tentoon stelling wordt gevormd door de papierstructuren van Bob Mat thysen, die laten zien hoe ver het functionele krantepapier verwij derd is van het handgemaakte papier dat is aangewend voor artistieke doeleinden. Op het eerste gezicht zien de papieren structuren met hun on regelmatige oppervlak er een beetje slordig uit, alsof ze even snel in elkaar gedraaid zijn. Maar de vormen en de duidelijke vezelstructuren wijzen erop dat het papier ambachtelijk ge schept is en dat het hier dus om secuur handwerk gaat. Dit is ook het tegenstrijdige ka rakter van de kunst van het papierscheppen: men weet van tevoren nooit zeker hoe het op pervlak van het papier er precies uit gaat zien, vanwege de onre gelmatigheid van het materiaal. Maar de vorm die de papier schepper er in natte toestand aan geeft, bepaalt hij helemaal zelf.' FILMS GOES -Grand Theater 19.30 u. Schindler's list. HULST - De Koning van Engeland 20 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Philadelphia. 20 u. Look who's talking now. 20 u. The pelican brief. 20 u. Schindler's list. VLISSINGEN - Alhambra 1 20 u. Naked gun 33 1/3. - Alhambra 2 19.30 u. Schindler's list. - Alhambra 3 19.30 u. The pelican brief. - Alhambra 4 20 u. Look who's talking now. ANTWERPEN - Metropolis Zaal 1 - 14.30, 17 en 20 u. Sister act 2. 22.30 u. The afterman. Zaal 2 - 14.30 en 20 u. Born Yes terday. 17 en 22.30 u. Gunmen. Zaal 3 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Shadowlands. Zaal4 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Grumpy old men. Zaal 5 - 14.30 en 20 u. Schind ler's list. Zaal 6 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Naked gun 3. Zaal 7 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Hudsucker proxy. Zaal 8 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink. Zaal 9 - 14.30 u. Free Willy. 17 en 21 u. Schindler's list. Zaal 10 - 14.30 u. Son in law. 17, 20 en 22.30 u. Fearless. Zaal 11 - 14.30, 17, 20 en 22.30 u. On deadly ground. Zaal 12 - 14.30, 17, 20 u. Mrs. Doubtfire. 22.30 u. Close. Zaal 13 - 14.30 en 20 u. Short Het meest opvallende aan papierstructuren van Matthyse is dat hij veel verschillen! grondstoffen gebruikt, waaror der vlasvezel, katoen, bamboe en cellulose. Daardoo heeft ieder object een heel samenstelling. Volgens de heer J.Valentin, coi servator, gaat de kunstena weinig materiaal uit de „Een bevriende kunstenaar Matthysen leek het zo leuk eens een olifant te tekenen papier gemaakt van olifanten! rollen. Daar is Matthysen toe aan begonnen en het lukte uil stekend, want olifantenmest be vat namelijk een heleboel vezel! Nu hangt het in de Zoo in werpen." Wat betreft de vorm houdt Ma thysen het vooral bij driehoek* en piramides, die de basis va zijn structuren zijn. Daaromhee zijn uiteenlopende materiale verwerkt, zoals banenenbladeri en wilgetakjes. Met name de fe gekleurde werken trekken aandacht, zoals 'Als de hem een beetje droefgeestig is' maakt van kozo, vlas, katoer draad en pigment, in een bij: der heldere kleur blauw. 'Papier, van kunst tot krant'op en 5 juni, 2 en 3 juli en 6 en augustus in het Drukkerijmusei in Etten-Leur. Open van 13.00' 17.00 uur. cuts. Zaal 14 - 14.30, 17, 20 en 22.30 Intersection. Zaal 15 - 14.30, 17 u. Wayne world 2. 20 u. Remains of the day. 22.30 u. True romance. Zaal 16 - 14.30, 20 u. U Margot. Zaal 17 - 14.30, 17, 20 en Dream lover. Zaal 18 - 14.30, 17, 20 en! The pelican brief. Zaal 19 - 14.30, 17,.20 en! Philadelphia. n Zaal 20 - 14.30, 17, 20 en 22.30 The paper. Zaal 21 - 14.30 en 17 u. uq runnings. 20 en 22.30 u. Carlito's way. Zaal 22 - 14.30, 17, 20 en 22 In the name of the father. GENT - Decascoop 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Thepapc 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Drean lover. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Grutfl old men. m 14.30, 17, 20 en 22.30 u.u hudsucker proxy. l. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. >aKt gun 33 1/3. 20 u. La reine Margot. d 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Shad»* lands. 14.30, 17, 20 en 22.30 u. Blink- 20 en 22.30 u. Intersection. 20 u. Short cuts. n 14.30, 17 en 22.30 u. The Peiw brief. 20 u. Philadelphia. 22.30 u. In the name of the fattier 14.30 en 20 u. Schindler's list. 14.30 en 17 u. Free Willy- KNOKKE - Beverly screens 20 u. Naked gun 33 1/3. 20 u. Intersection. 20 u. Schindler's list. 20 u. Shadowlands. radio 1 Elk heel uur en 7.30, 8.30 13.30, 16.30, 17.30, 18.30 e Nieuws. NCRV: 7.07 Hier (8.45 en 11.45 Kerkelijke acl ten) EO: 12.07 Tijdsein. V0C Nieuwsradio. EO: 19.04 V00: 22.04 Sportradio. NOS Met het oog op morgen. KR Damokles. 1.02-7.00 Niemanc radio 2 Eik heel uur Nieuws. TROS havermoutshow. 9.04 TROS C uren. 12.04 Het hart van twer TROS radio 2 - matinee 17 04 Fileradio. EO: 18.04 Alli sen. NCRV: 19.04 Witte 20.04-24.00 Tussen acht en n nacht radio 3 Elk heel uur Nieuws. AKI Breakfast-club. 9.04 Arbeids nen. VARA: 12.04 Denk aan 14 04 Carola. AKN: 15.04 Pof en II). VOO: 17.04 Rinkelde NOS: 18.04 De Avondspits. EC Spoor 7. AVRO: 20.04 Forza. 21 04 Villa 65. TROS: 0.04 wacht. VARA: 2.02 Mol of AKN: 4.02-6.00 Pyjama FM radio 4 Om 7.00, 8.00, 13.00, 18.00 ei Nieuws. KRO: 7.02 Aubade Muziek voor miljoenen. 11.01 tendconcert. I. Muz. voor pi: Muz. voor hoorn, viool en 13.04 In antgoord op uw scf VPRO: 14.00 Middagconcer tret Germaine Tailleferre. 16.00 De Nederlanden: La Armoniosa. VPRO: 17.00 De 18.04 De wandelende tak. Kampala. 19.00 De grote over 20.02 Nieuwe maandag. O.OO-l.OO Vier na middernacht radio 5 Elk heel uur 1/m 18.00 en Nieuws. NOS: 6.45-6.50 Mede genrubriek met uitgebreid we richt en scheepvaartberichtei NOS sportief. 7.30 Vroeg op Waterstanden. AVRO: 9.02 sprek. 9.55 Vrijzinnig vizier. 10.02 Van belang. 11.02 Punc 13.10 De documentaire. 14.0 ven het dal. 14.30 De verbee VARA: 15.02 Ophef en vertier. 17.10 Radio UIT. RVD: 17.45 Po 51 op 5. OHM: 18.02 Bhakti ouderen. EO: 19.00 Waar ware ook alweer? NOS: 19.15 Nieui actualiteiten in het Turks. Nieuws en actualiteiten in he rokkaans en Berbers. 20.40 N en actualiteiten in het Chinee 21.00 Kayen rasja (Er is hoop), lyi haberler (Goed nieuws). Sin ke yat kai yam (Goed nieui maandag). V00: 22.00 Het z gat. PP: 23.07. NOS: 23.17-23.5/ het oog op morgen omroep brabant ANP-Nieuws: zie Radio 1. Brabants nieuws, actualit sport en de krant in Brabant Weerman Johan Verschuuren Brabants nieuWs. 8.11 Nieuws Centrale. 8.32 Bral nieuws, actualiteiten, spar weerman. 9.03 Brabants nil 9.07 Muziekkiosk. 10.03 Bra nieuws. 10.07 Draai-bank. Brabants nieuws. 11.07 Van I 12.05 Brabants nieuws en ac teiten. 12.55 Bericht voor boi tuinder. 13.08 Brabants nie 13.11 Radio Nieuws Centrale. Brabants nieuws. 13.34 Mi Brabantse produkties. 14.03 bants nieuws. Aansl.: Muziek) 15.03 Brabants nieuws. 15.05 C Brabant. 16.03 Brabants nie Aansl.: Uitlaat. 17.05 Bral nieuws, actualiteiten en rea van luisteraars. 17.45 De agi 17.55 Nieuwsoverzicht omroep zeeland ANP-nieuws: zie Radio 1. Nieuws en actualiteiten met 7.15 het weer in de provincie, weekend-overzicht sport. 7.31 gionaal nieuwsoverzicht 7.3! dag van... 7.45 agendatip en ag 7.50 regionaal nieuwsoverz 8.08 Radio Nieuws Cen' 8.35-9.00 Nieuws en actualiti met om 8.45 De wekelijkse col Bob en Co. 12.05 Nieuws en a< liteiten met om 12.15 het weer provincie. 12.32 regionaal niei overzicht. 12.34 weg wies. 12.4; portage, vraaggesprek. 12.5E agenda. 13.08-13.30 Radio Nif .Centrale. 16.03 Sportmeneer. Nieuws en actualiteiten met 17.15 het weer in de provinci 17.32 regionaal nieuwsoverz 17.35-18.00 De Zeeuwse tijdmi ne met om 17.55 de agenda ZAKT HET WATER ZODAT LATER OP DE BODEM STA/

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1994 | | pagina 8